У 2018 році місцеві бюджети області поповнилися власними надходженням на понад 136 млн грн
За перший квартал 2018 року бюджетними установами отримано власних надходжень на суму 136 млн 448 тисяч гривень.
Як інформують у департаменті фінансів Львівської ОДА за три місяці 2018 року приріст склав 8 % до відповідного періоду минулого року, а саме 8 млн 943 тисячі гривень.
Серед районів лідирують – Миколаївський та Сокальський, серед міст - Стрий та Львів.
Новини за темою
Цьогоріч на 55% зросли надходження ПДФО від бюджетних установ до бюджету області
11 травня 2022
Департамент фінансів здійснив порівняльний аналіз надходження до бюджету Львівщини податку на доходи фізичних осіб від установ та організацій, що фінансуються з бюджету, та решти платників (здебільшого зі сфери підприємництва). Нагадаємо, зазвичай загальні поступлення податку на Львівщині на третину формуються бюджетною сферою і на дві третини – сферою підприємництва. Проте в умовах воєнного стану зросли податкові надходження саме від бюджетних установ (особливо, з урахуванням суттєвого підвищення оплати праці військових). За чотири місяці 2022 року частка надходжень податку на доходи фізичних осіб від бюджетної сфери Львівщини становить 43 % (у самому квітні вона навіть перевищила половину). Порівняно з відповідним періодом торік надходження податку від сфери бюджету зросли на 55 %, тоді як від сфери бізнесу – на 17 %. Відрадно проте, що позитивна динаміка по сфері підприємництва, незважаючи на воєнний стан, усе ще залишається. Навіть у співставних умовах (цьогоріч територіальні громади отримують 64 % податку, тоді як минулого року – 60 %) приріст обсягу сплаченого бізнесом податку становить у січні-квітні 11 %.
У 52 громадах області перевиконали план надходження податків до загального фонду бюджету
6 травня 2022
Незважаючи на воєнний стан, у січні-квітні 2022 року план надходження податків до загального фонду бюджету перевиконали в 52 із 73 територіальних громад області (понад 70 %). З 21 громади, де планові завдання не виконали, суттєве невиконання (понад 10 %) у Заболотцівській, Великолюбінській, Бібрській, Лопатинській, Белзькій, Моршинській, Новояричівській, Самбірській, Сокальській і Сокільницькій громадах. Зважаючи на рівень виконання річних планових показників, нестача доходів у бюджетах спостерігається, крім вищезгаданих, також у Глинянській і Красненській територіальних громадах. Детальніша інформація – на діаграмі.
У 52 громадах області перевиконали план надходження податків до загального фонду бюджету
6 травня 2022
Незважаючи на воєнний стан, у січні-квітні 2022 року план надходження податків до загального фонду бюджету перевиконали в 52 із 73 територіальних громад області (понад 70 %). З 21 громади, де планові завдання не виконали, суттєве невиконання (понад 10 %) у Заболотцівській, Великолюбінській, Бібрській, Лопатинській, Белзькій, Моршинській, Новояричівській, Самбірській, Сокальській і Сокільницькій громадах. Зважаючи на рівень виконання річних планових показників, нестача доходів у бюджетах спостерігається, крім вищезгаданих, також у Глинянській і Красненській територіальних громадах. Детальніша інформація – на діаграмі.
Надходження до обласного бюджету на 31% більші ніж торік: дані станом на 25 квітня
27 квітня 2022
Станом на 25 квітня до обласного бюджету надійшло 1, 172 мільярд гривень, що на 280 мільйонів гривень або на 31 відсоток більше ніж за відповідний період минулого року. Про це повідомив начальник Львівської ОВА Максим Козицький. «До місцевих бюджетів мобілізовано 7, 225 мільярдів гривень податків і зборів, що на 1, 591 мільярд гривень або на 28 відсотків більше ніж за відповідний період минулого року», - розповів Максим Козицький. Упродовж березня 2022 року до місцевих бюджетів мобілізували 1,789 мільярдів гривень податків і зборів, що на 247 мільйонів гривень або на 16 відсотків більше ніж у березні минулого року. До обласного бюджету у березні надійшло 350 мільйонів гривень, що на 42 мільйони гривень або на 13 відсотків більше ніж у березні минулого року.
У ЛОВА завершили перевірку рішень про затвердження місцевих бюджетів: головні акценти
14 квітня 2022
Як свідчить практика перевірок рішень про затвердження місцевих бюджетів, часто під час формування та затвердження місцевих бюджетів допускається чимало порушень бюджетного законодавства. Цьогоріч не виняток. Так, з порушенням норм статті 85 Бюджетного кодексу України за кошти податків і платежів у трьох місцевих бюджетах у поточному році передбачалась субвенція державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів (у бюджеті Жовтанецької територіальної громади - 90 тис. грн, Боринської - 380 тис. грн та Глинянської громади - 116 тис. грн) щодо покращення матеріально-технічного забезпечення окремих підрозділів у сфері правоохоронної діяльності. Проте, такі видатки здійснюються за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету. Окрім того, у бюджетах Добромильської, Комарнівської, Оброшинської ТГ заплановано видатки, що не відносяться до повноважень громад, а саме на виплату компенсацій реабілітованим та пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (стаття 89 Бюджетного кодексу України). До слова, департаментом фінансів за згадані порушення, відповідно до вимог статті 117 Бюджетного кодексу України, застосовується попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства в строк до 30 календарних днів. Нагадаємо, раніше у департаменті фінансів Львівської ОВА наголосили керівникам громад на необхідності планувати власні надходження бюджетних установ.
«У березні спостерігаємо погіршення надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів Львівщини», - Олег Демків
25 березня 2022
За два місяці цього року загальний фонд місцевих бюджетів Львівщини перевиконали на 300 мільйонів гривень, обласний бюджет – на 80 мільйонів гривень, а динаміка надходження податків і зборів перевищувала 20%. Проте вже у березні на Львівщині спостерігають погіршення надходжень. Про це повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків. «Серед основних причин - сповільнення економічної активності суб’єктів господарської діяльності. Але ключовим фактором стало внесення змін до податкового законодавства, перш за все - в частині скасування податку на прибуток. Для обласного бюджету це велика втрата. Ми на весь рік планували майже півмільярда гривень надходжень цього податку. З початку року надійшло понад 100 мільйонів гривень і це все, на що ми можемо розраховувати», - зазначив Олег Демків. «Ми зараз завершуємо відкореговувати наші цьогорічні баланси під форс-мажорні обставини, спричинені зменшенням надходженням податків і зборів. Також розуміємо необхідність забезпечити першочергові видатки місцевих бюджетів. Зараз ми зі всіма територіями прораховуємо їхні нові прогнози податків і спільно пропрацьовуємо можливості фінансувати захищені статті першочергово - зарплат, стипендій, продуктів харчування, енергоносіїв – все найнеобхідніше для функціонування бюджетної сфери. Плюс виплати й підтримка малозабезпечених категорій громадян», - додав Олег Демків. Він також наголосив, що на місцеві бюджети покладено і повноваження військового характеру. Це фінансова підтримка формування територіальної оборони, покриття видатків з харчування для переселенців, компенсації видатків на спожиті енергоносії закладами комунальної власності, які розміщують ВПО. «Ми сьогодні не зможемо в повному обсязі фінансувати інвестиційні видатки. Але будемо працювати на перспективу. У час війни важливо першочергово фінансувати оборонні видатки, але мати плани дій в частині відновлення економіки та інфраструктури теж важливо», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОВА. Зазначимо, що місцеві бюджети Львівщини затвердили в кінці минулого року. Загалом в області є 81 місцевих бюджетів (бюджети громад, районів, обласний).
Особливості здійснення фінансування видатків місцевих бюджетів в умовах воєнного стану: що слід врахувати керівникам громад Львівщини
16 березня 2022
В умовах військового стану змінюються пріоритети у фінансуванні видатків місцевих бюджетів, а також страждає дохідна частина. Завдяки непоганій динаміці від початку року перевиконання всіх місцевих бюджетів Львівщини склало близько 200 млн грн, проте вже у березні відчутно зменшилося надходження податків і зборів. Як прогнозують у департаменті фінансів Львівської ОВА, у разі якщо військові дії триватимуть до 1 травня, невиконання місцевих бюджетів може досягти 2 млрд грн. Окрім того, як розповів під час селектору з керівникам громад та районних державних адміністрацій Львівщини заступник начальника Львівської ОВА Іван Собко, майже щодня до бюджетного законодавства вносять зміни, які стосуються дохідної частини бюджетів. Зокрема, вже діють нововведення щодо скасування акцизу на пальне та алкогольні вироби. «Щодо видаткової частини, то очікуємо збільшення низки видатків, зокрема, на заробітну плату, енергоносії та харчування для бюджетних установ. Ще на початку року було недостатньо асигнувань на заробітну плату. Зараз видаткову частину слід коригувати під стовідсоткове фінансування цих видатків. Звертаємо увагу, що частину зобов’язань по фінансуванню видатків держава бере на себе – щодо оплати енергоносіїв та харчування, що використовуються для перебування тимчасово переміщених осіб. Окрім того, Верховна Рада погодила використання залишків коштів з освітянських субвенцій для виплати заробітної плати», - зазначив Іван Собко. Також керівникам територіальних громад та районних військових адміністрацій наголосили на важливості інституційної спроможності проводити видатки. «В сьогоднішніх умовах має бути необхідна кількість фінансистів з чітким розподілом обов’язків – для того, щоб фінансування у цей складний час здійснювалося безперебійно», - зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків. Звертаємо увагу, що питання виконання і формування місцевих бюджетів в період воєнного стану, перерозподілу коштів між головними розпорядниками тощо визначені постановою Кабміну №252 від 11 березня 2022 року.
У Львівський області стартував процес затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік
9 грудня 2021
Перші місцеві бюджети вже затверджено Новокалинівською, Дрогобицькою, Сколівською та Давидівською радами територіальних громад та Яворівський районний бюджет. «Вітаємо згадані вище громади із прийняттям головного кошторису та маємо сподівання, що й інші органи місцевого самоврядування не зволікатимуть і забезпечать дотримання вимог бюджетного законодавства (статті 77 Бюджетного кодексу України), адже дедлайн 25 грудня поточного року. Хочемо також зазначити, що голова Львівської облдержадміністрації 07 грудня поточного року подав проєкт обласного бюджету на 2022 рік обласній раді. Сподіваємось, що наприкінці грудня цього року сесія Львівської обласної ради затвердить основний фінансовий документ»,- зазначив заступник голови Львівської ОДА з питань бюджету, охорони здоров’я, молоді, спорту, культури та освіти Іван Собко.
Надходження до Державного бюджету зросли на 39 %
15 листопада 2021
За 10 місяців 2021 року, у порівнянні з відповідним періодом 2020 року, надходження до Державного бюджету зросли на 39 % (на 3,9 млрд грн) і досягли 14,1 млрд грн. Про це повідомив Ігор Комендат, начальник ГУ ДПС у Львівській області. "Окрім того, збір ПДВ склав 5,8 млрд. грн - це на 32,7 % або на 1.4 млрд грн більше у порівнянні з минулорічним періодом. Надходження податку на прибуток зросли на 42 % (плюс 800 млн.грн), ПДФО – на 28% (плюс 720 млн. грн.). Також за 10 місяців цього року надходження єдиного соціального внеску склали 13,9 млрд. грн., що на 27 % або на 2,9 млрд грн більше, ніж у минулому році", - зазначив Ігор Комендат.
Зросли надходження рентної плати до бюджетів усіх рівнів від платників Львівщини
3 листопада 2021
Упродовж січня-жовтня цього року до Державного бюджету України надійшло майже 2 млрд грн рентної плати. Інформують у Головному управлінні ДПС у Львівській області. Це майже на 972 млн грн, або на 94,8% більше ніж у січні-жовтні 2020 року. Найбільшу частку у надходженнях від рентної плати до державного бюджету, а саме 99,1%, складає рентна плата за користування надрами. За січень-жовтень 2021 року її надійшло до державного бюджету майже 2 млрд грн, що на понад 974 млн грн, або на 97,1% більше, ніж у тому ж періоді 2020 року. До місцевих бюджетів за січень-жовтень 2021 року надійшло понад 201 млн грн рентної плати. Порівнюючи з січнем-жовтнем 2020 року надходження збільшилися майже на 82 млн грн, або на 68,5%. Частка рентної плати за користування надрами у надходженнях до місцевих бюджетів Львівщини у січні-жовтні 2021 року складає 67,2% (понад 135 млн грн), плати за спеціальне використання лісових ресурсів 22,8% (майже 46 млн грн), плати за спеціальне використання води 10% (понад 20 млн гривень).
План надходжень до обласного бюджету виконали на понад 15 млн грн, - департамент фінансів
20 жовтня 2021
План з надходження податків і платежів до загального фонду обласного бюджету за 10 місяців виконали на понад 15 млн грн. Про це інформують у департаменті фінансів Львівської облдержадміністрації. «При плані січня-жовтня 2 млрд 471 млн грн на сьогодні фактичні поступлення становлять 2 млрд 486 млн грн (100,6 %). Тобто, понад план уже надійшло 15 млн грн. Порівняно з відповідною датою торік зростання надходжень до обласного бюджету становить на сьогодні 24,4 %», - розповів директор департаменту Олег Демків. «Розраховуємо, що зможемо уникнути жорсткого локдауну у зв'язку із загостренням пандемії, і виконанню обласного бюджету за доходами за підсумками року нічого не завадить», - додав Олег Демків.
Львівська ОДА звернулася до ОП щодо необхідності зміни формули розрахунку обсягів базової та реверсної дотацій для громад
30 вересня 2021
Нещодавно Уряд подав до Парламенту проект Закону України про Державний бюджет на 2022 рік. Окрім іншого, цим законом затверджуватимуться обсяги дотацій по усіх місцевих бюджетах. Нагадаємо, базова дотація (кошти місцевим бюджетам з державного) для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн, реверсна (кошти до держбюджету з місцевих) – 873 млн грн. Як зазначив голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький, вказані обсяги для місцевих бюджетів могли б бути значно сприятливішими. «Відповідно до проєкту Держбюджету на 2022 рік, який Уряд уже подав до Верховної Ради, базова дотація - а це кошти місцевим бюджетам з державного - для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн. У цей час до держбюджету з місцевих (реверсна дотація) – передбачається передати 873 млн гривень. Проте, якщо у проєкті закону про Держбюджет врахувати показники громади Києва, для Львівщини фінансовий ресурс дотацій збільшиться на 709 млн грн! Громади нашої області є різні за спроможністю, але всі вони, в тому числі Львів, потребують цих, фактично, власноруч зароблених грошей для зменшення дефіцитів бюджету, розвитку та підвищення рівня життя людей. Тому питання базової та реверсної дотацій для громад Львівщини є дуже важливим, і ми офіційно звертаємося до Офісу Президента врахувати показники Києва у бюджетному вирівнюванні в проєкті Держбюджету-2022, а саме ініціювати внесення змін до Бюджетного кодексу України та доручити уряду в процесі доопрацювання проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2022 рік” внести зміни до формульної методики обрахунку обсягів базової та реверсної дотацій, врахувавши у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів показники м. Києва», - пояснив голова Львівської ОДА Максим Козицький. «За підрахунками департаменту, навіть за існуючих нормативів зарахування податку на доходи фізичних осіб (до бюджету м. Києва його надходить 40 відсотків, тоді як до інших місцевих бюджетів – 60 відсотків), врахування показників бюджету столиці у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів на 2022 рік мало б своїм результатом збільшення обсягів базової дотації регіонам на 7,2 млрд грн (44 відсотки) та зменшення обсягів реверсної дотації за ними на 3,0 млрд грн (28 відсотків). Цей додатковий ресурс дозволив би суттєво покращити можливості балансування місцевих бюджетів та мінімізувати їх дефіцити. Натомість, з бюджету м. Києва вилучалася б реверсна дотація в сумі 7,9 млрд гривень» - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків