ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови
обласної державної адміністрації
04.09.2020 № 745/0/5-20
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент архітектури та розвитку містобудування
Львівської обласної державної адміністрації
1. Загальні положення
1.1. Департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) утворений розпорядженням голови обласної державної адміністрації, входить до складу Львівської обласної державної адміністрації і в межах території області забезпечує виконання покладених на Департамент завдань.
1.2. Департамент підпорядковується голові обласної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний Міністерству розвитку громад та територій України.
1.3. Департамент є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Львівській області, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.
1.4. Департамент є правонаступником управління архітектури, містобудування та інфраструктурних проєктів обласної державної адміністрації та відділу охорони культурної спадщини та культурних цінностей обласної державної адміністрації.
1.5. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Департаменту визначає голова обласної державної адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
1.6. Штатний розпис і кошторис Департаменту затверджує голова обласної державної адміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228.
1.7. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства розвитку громад та територій України, Міністерства культури та інформаційної політики України та інших міністерств, розпорядженнями і дорученнями голови обласної державної адміністрації, наказами керівника апарату обласної державної адміністрації, наказами директора Департаменту, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.8. Для колегіального і професійного розгляду містобудівних та архітектурних рішень при Департаменті утворюються архітектурно-містобудівна рада та консультативна рада з питань охорони культурної спадщини як дорадчі органи, що діють на громадських засадах.
1.9. Департамент має структурний підрозділ із введення та реєстрації кадастрової інформації; оброблення, зберігання та оновлення кадастрової інформації; підготовки та видачі кадастрової інформації; забезпечення роботи системи кадастру.
1.10. Структурні підрозділи уповноважених органів містобудування та архітектури, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, які виконують завдання і функції у сфері містобудування та архітектури, містобудівного кадастру, охорони культурної спадщини, підзвітні та підконтрольні Департаменту.
1.11. Департамент координує діяльність територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у сфері містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та сприяє їм у виконанні завдань і функцій, які покладені на них.
2. Основними завданнями Департаменту є:
2.1. Забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, охорони та збереження об’єктів культурної спадщини на території області.
2.2. Організація діяльності та забезпечення функціонування містобудівного кадастру області.
2.3. Сприяння залученню внутрішніх і зовнішніх інвестицій.
2.4. Забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин, що належить до повноважень Львівської обласної державної адміністрації, відповідно до Земельного кодексу України; проведення аналізу ефективного використання земельних ресурсів області з метою поліпшення територіального планування населених пунктів; розгляд заяв та звернення громадян, фізичних і юридичних осіб з питань землевпорядкування на території області.
2.5. Здійснення містобудівного моніторингу реалізації схеми планування території області з урахуванням генеральної схеми планування території України, стану розроблення та оновлення містобудівної документації.
2.6. Визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту.
2.7. Координація діяльності суб’єктів містобудування щодо комплексного розвитку територій, забудови населених пунктів, поліпшення їх архітектурного вигляду, збереження традиційного характеру середовища та об’єктів архітектурної і містобудівної спадщини.
2.8. Здійснення контролю за виконанням Закону України «Про охорону культурної спадщини», інших нормативно-правових актів про охорону культурної спадщини на території області.
2.9. Подання пропозицій центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та внесення змін до нього, про занесення відповідної території до Списку історичних населених місць України.
2.10. Здійснення інших повноважень у сфері охорони культурної спадщини, передбачених Законом України «Про охорону культурної спадщини».
3. Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:
3.1. Організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, розпоряджень і доручень голови обласної державної адміністрації та здійснює контроль за їх реалізацією.
3.2. Бере участь у реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, подає до обласної державної адміністрації пропозиції з цих питань.
3.3. Розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб'єктів містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до обласної державної адміністрації пропозиції з цих питань.
3.4. На підставі проєктних рішень містобудівної документації регіонального рівня бере участь, в межах компетенції, у підготовці пропозицій:
- до проєктів програм соціально-економічного та культурного розвитку області;
- щодо удосконалення адміністративно-територіального устрою області.
3.5. Сприяє формуванню інвестиційної привабливості регіону, розробляє пропозиції для інвесторів щодо місця розташування об’єктів та реалізації інфраструктурних проєктів.
3.6. Бере участь у підготовці пропозицій щодо віднесення територій та об'єктів до природно-заповідного фонду загальнодержавного і місцевого значення, визначення інших територій, що підлягають особливій охороні, надає пропозиції щодо удосконалення законодавства у сфері охорони культурної спадщини та культурних цінностей.
3.7. Розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб`єктів містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до обласної державної адміністрації висновки з цих питань, забезпечує контроль за використанням і забудовою зазначених територій відповідно до норм чинного законодавства України.
3.8. Бере участь у реалізації на території області державних та регіональних програм з питань містобудівного розвитку території області, культурної спадщини та інших програм відповідно до визначених завдань.
3.9. Організовує ведення містобудівного кадастру на території області.
3.10. Бере участь, у межах компетенції, у підготовці:
- проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації з питань реалізації положень містобудівного, земельного та про охорону культурної спадщини законодавства у визначених законодавством випадках;
- проєктів нормативно-правових актів з питань реалізації положень містобудівного, земельного законодавства та законодавства про охорону культурної спадщини;
- пропозицій до проєктів розпоряджень голови обласної державної адміністрації, проєктів наказів керівника апарату обласної державної адміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи облдержадміністрації.
3.11. Надає практичні рекомендації з розроблення та проведення експертизи містобудівної документації для районів, об’єднаних територіальних громад і населених пунктів області.
3.12. Погоджує відповідні програми та проєкти містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, меліоративних, шляхових, земляних робіт, реалізація яких може позначитися на стані пам'яток місцевого значення, їх територій і зон охорони.
3.13. Погоджує розміщення реклами на пам’ятках місцевого значення, в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць.
3.14. Призначає відповідні охоронні заходи щодо пам'яток місцевого значення та їхніх територій у разі виникнення загрози їх руйнування чи пошкодження внаслідок дії природних факторів або проведення будь-яких робіт.
3.15. Виконує функції замовника, укладення з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини.
3.16. Надає дозволи на проведення робіт на пам'ятках місцевого значення (крім пам'яток археології), їхніх територіях та в зонах охорони, на щойно виявлених об'єктах культурної спадщини.
3.17. Видає розпорядження та приписи щодо охорони пам'яток місцевого значення, припинення робіт на пам'ятках, їхніх територіях і в зонах охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм і проєктів, передбачених чинним законодавством у сфері охорони культурної спадщини дозволів, або з відхиленням від них.
3.18. Укладає охоронні договори на пам’ятки культурної спадщини.
3.19. Інформує Міністерство культури та інформаційної політики України про пошкодження, руйнування, знищення, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам'яток, що розташовані на території області.
3.20. Вносить пропозиції щодо проєкту обласного бюджету в частині, яка передбачає фінансування містобудівної сфери, та сприяє ефективному і цільовому використанню відповідних бюджетних коштів.
3.21. Організовує взаємодію з громадськими об’єднаннями підприємств (працівників) містобудівного комплексу, іншими учасниками будівельного ринку (замовники, проєктні організації, рієлтери, страхові компанії).
3.22. Бере участь у підготовці звітів голови Львівської обласної державної адміністрації для їх розгляду на сесії Львівськоїобласної ради.
3.23. Готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації відповідно до компетенції інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації.
3.24. Розробляє та подає пропозиції щодо ініціатив міжнародного характеру і заходів, спрямованих на підвищення ефективності співпраці області з відповідними суб'єктами іноземних держав та міжнародними організаціями з питань містобудівного розвитку.
3.25. Здійснює повноваження, делеговані обласною радою.
3.26. Розглядає в установленому законодавством порядку та в межах компетенції:
- звернення громадян;
- звернення суб'єктів містобудування;
- запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
- запити судів, прокуратури, адвокатури та інших органів, до повноважень яких належать питання дотримання законності;
- запити на отримання публічної інформації, розпорядником якої він є.
3.27. Забезпечує в межах своїх повноважень:
- інформування населення про стан здійснення визначених законодавством повноважень;
- виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
- здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
- реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом та захист персональних даних.
3.28. Організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів.
3.29. Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів, даних містобудівного кадастру.
3.30. Забезпечує в межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб.
3.31. Готує та бере участь у підготовці проєктів угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій, робочих груп тощо.
3.32. Бере участь у вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів) відповідно до законодавства.
3.33. Здійснює інші передбачені чинним законодавством повноваження.
4. Департамент для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
4.1. Одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.2. Залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань, що належать до компетенції Департаменту, спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою).
4.3. Вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у сфері архітектури, містобудування, земельних відносин, містобудівного кадастру та охорони культурної спадщини.
4.4. Користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
4.5. Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари, круглі столи, конференції, виставки з питань, що належать до його компетенції.
5. Керівництво діяльністю Департаменту:
5.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням Міністерства розвитку громад та територій України в установленому законодавством порядку.
5.2. Директор Департаменту за посадою є головним архітектором області.
5.3. Директор Департаменту– головний архітектор області (далі –директор Департаменту) безпосередньо підпорядковується заступникові голови обласної державної адміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків.
5.4. Директор Департаменту має заступника директора Департаменту – начальника управління. Заступник директора Департаменту – начальник управління призначається на посаду та звільняється з посади директором Департаменту згідно із законодавством про державну службу.
5.5. У разі відсутності директора Департаменту виконання його обов’язків покладається на заступника директора Департаменту – начальника управління або на одного із державних службовців Департаменту відповідно до розпорядження голови обласної державної адміністрації, який набуває відповідних прав та несе відповідальність за неналежне виконання покладених на нього обов’язків.
6. Директор Департаменту:
6.1. Здійснює керівництво Департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Департаменті.
6.2. Подає на затвердження голові обласної державної адміністрації Положення про Департамент.
6.3. Затверджує посадові інструкції працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними.
6.4. Планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації.
6.5. Вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту.
6.6. Звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи.
6.7. Може входити до складу Колегії Львівської обласної державної адміністрації.
6.8. Вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях Колегії питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних рішень.
6.9. Має право бути присутнім на засіданнях органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування і бути вислуханим з питань, що стосуються компетенції Департаменту.
6.10. Представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з Міністерством розвитку громад та територій України, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва обласної державної адміністрації.
6.11. Видає в межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням. Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Львів).
6.12. Подає на затвердження голови обласної державної адміністрації проєкти кошторису і штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників.
6.13. Розпоряджається коштами:
- у межах затвердженого головою обласної державної адміністрації кошторису Департаменту;
- у межах асигнувань, передбачених в державному та обласному бюджетах на виконання програм, що належать до компетенції Департаменту (несе персональну відповідальність за їх цільове використання).
6.14. Здійснює добір кадрів.
6.15. Призначає на посаду та звільняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Департаменту, присвоює їм ранги державних службовців, заохочує їх та притягує до дисциплінарної відповідальності.
6.16. Приймає на роботу та звільняє з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Департаменту, які не є державними службовцями, заохочує їх та притягує до дисциплінарної відповідальності.
6.17. Організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців Департаменту.
6.18. Забезпечує дотримання працівниками Департаменту правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни.
6.19. Погоджує призначення на посади та звільнення з посад керівників структурних підрозділів з питань містобудування та архітектури районних державних адміністрацій.
6.20. Скасовує накази керівника структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.
6.21. Є головою архітектурно-містобудівної ради та консультативної ради з питань охорони культурної спадщини, що утворюється при Департаменті.
6.22. Інформує керівництво обласної державної адміністрації у разі покладання на Департамент виконання роботи, що не належить до функцій Департаменту чи виходить за їх межі.
6.23. Проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту.
6.24. Здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством.
7. Контроль за діяльністю
Накази директора Департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад та територій України, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою обласної державної адміністрації, Міністерством розвитку громад та територій України.
8. Взаємодія
Департамент у своїй діяльності взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, Міністерством розвитку громад та територій України, Міністерством культури та інформаційної політики України, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та її територіальними органами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів, за дорученням керівництва обласної державної адміністрації.
9. Департамент є бюджетною неприбутковою установою, не є платником податку на прибуток підприємств.
У результаті своєї діяльності Департамент не отримує прибутків.
Департамент утримується за рахунок коштів державного бюджету.
Фінансування Департаменту використовується виключно на утримання Департаменту та спрямовується для реалізації завдань і напрямів діяльності, визначених цим Положенням.
У разі ліквідації, реорганізації (злиття, поділу, приєднання або перетворення) Департаменту, його активи переходять одній чи кільком неприбутковим організаціям, які є структурними підрозділами обласної державної адміністрації, або на баланс обласної державної адміністрації.