ФОПи на Львівщині за 5 місяців сплатили до місцевих бюджетів майже 950 мільйонів гривень єдиного податку
Упродовж січня-травня 2020 року фізичні особи-підприємці Львівщини сплатили до місцевих бюджетів області 949,6 млн грн єдиного податку. Проти того самого періоду минулого року такі надходження зросли на 101,1 млн грн, або на 11,9% (у січні-травні 2019 року – 848,5 млн гривень). Про це повідомили в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Львівській області.
У травні 2020 року до місцевих скарбниць Львівщини надійшло 240,3 млн грн єдиного податку від фізичних осіб – підприємців. Це на 22,3 млн грн, або на 10,2% більше, ніж у травні 2019 року (218 млн гривень).
Новини за темою
Борг по непідприємницьких податках не є підставою для анулювання реєстрації платника єдиного податку - ДПС
10 січня 2022
Борг фізичної особи з земельного податку, податку на нерухоме майно, який є ФОП – єдиноподатником, не є підставою для анулювання реєстрації платника ЄП. Про це інформують в Головному управлінні Державної податкової служби України у Львівській області. Згідно з Податковим кодексом України, платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів у разі наявності податкового боргу у розмірі 3060 грн на кожне перше число місяця упродовж двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів. Податкова вимога не надсилається, а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абзац третій п. 59.1 ст. 59 ПКУ). Це 3060 грн. Наявність у фізичної особи податкового боргу з податків, за якими контролюючий орган визначив податкові зобов’язання такій особі як не суб’єкту господарювання, не є підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп.
На порталі Дія можна буде зареєструвати ФОП автоматично: уряд схвалив запуск проєкту
7 травня 2021
Зовсім скоро ФОП можна буде відкрити швидше завдяки постанові Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2021 №418 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо державної реєстрації фізичної особи підприємцем в автоматичному режимі». Про це інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. Послуга буде доступною після презентації на Diia Summit, який відбудеться у травні. Вже рік, як послуги у сфері державної реєстрації фізичної особи-підприємця в Україні надаються онлайн за заявами, поданими в електронній формі через Єдиний вебпортал електронних послуг Дія. За цей час понад 120 тисяч користувачів скористались послугою з державної реєстрації фізичної особи підприємцем в електронному режимі. Після того, як особа авторизується у Дії та подає заяву на відкриття ФОП, окрема людина – державний реєстратор – повинна переглянути усі введені дані та прийняти подальші рішення. Водночас таке поняття як «людський фактор» все ще існує і може дати похибку при прийнятті рішення. Саме щоб уникнути цього була прийнята дана постанова. «Постановою Уряду визначено, що протягом двох років проводитиметься експериментальний проєкт щодо здійснення державної реєстрації фізичної особи підприємцем в автоматичному режимі без участі держреєстратора. Тобто, людина авторизується та подає заявку про відкриття ФОП через портал Дія. Після цього ця заявка передається до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для проведення держреєстрації ФОП. Тобто, уся перевірка даних проходитиме у реєстрах без участі людей», – пояснив Міністр юстиції Денис Малюська.
Відсьогодні ФОПи можуть подати заяву на фінансову компенсацію через портал «Дія»
19 квітня 2021
Від 19 квітня 2021 року фізичні особи-підприємці у регіонах «червоної» зони мають змогу подати заяви на фінансову компенсацію від держави. Залишити заяву на виплату в розмірі 8 000 гривень можна через онлайн-сервіс державних послуг «Дія». Про це інформують у Міністерстві розвитку громад та територій України. «Місцеві громади, які наразі перебувають у «червоній» зоні, мають розглянути можливість виплат для ФОП – додатково до гарантованих грошей від держави», – зазначив Міністр розвитку громад та територій Олесій Чернишов. Виплати можуть отримати ФОП та наймані співробітники підприємств, які зазнали збитків від карантинних обмежень у «червоних» зонах. Отримати допомогу можуть ФОП, чий КВЕД є у переліку Кабміну. Також фінансову допомогу можуть отримати ФОП-пенсіонери та ФОП з інвалідністю, які звільнені від сплати ЄСВ. Додаток «Дія». Як подати заяву на виплату? Подати заяву на отримання фінансової компенсації протягом 30 днів від того моменту, як область, у якій ви мешкаєте, опинилась у «червоній» зоні. Зареєструватися на порталі або в додатку Дія за допомогою електронного підпису або BankID. У розділі «Послуги» обрати «Пенсії, пільги та допомога», потім «Одноразова матеріальна допомога ФОП та найманим працівникам». Додаток перевірить дані в реєстрі Пенсійного фонду на відповідність отримання виплати. Потім в заяві потрібно вказати ПІБ, реєстраційний номер облікової картки платника податків, серію і номер паспорта, адресу реєстрації ФОП, номер банківського рахунку IBAN і Згоду на обробку даних. Після подання заяви виплати будуть нараховані на вказаний рахунок IBAN.
Понад 29 тисяч ФОПів та найманих працівників в області отримали одноразову державну допомогу в час карантину
4 січня 2021
Пенсійний фонд України продовжує фінансування одноразової матеріальної допомоги в розмірі 8 тис грн. Це один зі способів підтримки державою підприємців в час карантину. Пенсійний фонд вже профінансував АТ «Ощадбанк» на понад 3,6 млрд грн для забезпечення виплати 455 525 особам матеріальної допомоги. Зокрема, на Львівщині таку допомогу отримали 29 тисяч 406 осіб на суму 235 млн 248 тисяч гривень. З них наймані працівники -14 тисяч 183 особи та ФОПів- 15 тисяч 223 особи. «Державна підтримка в час карантину спрямована в першу чергу для допомоги малому та середньому бізнесу, адже він найбільше постраждав ще під час запровадження посиленого карантину навесні. Порядки і постанови, які ухвалив Уряд, скеровані на те, щоб підприємці отримали виплати ще перед запровадженням посиленого карантину. До прикладу, одноразову грошову компенсацію у сумі 8 тисяч гривень підприємці, які подали документи до 21 грудня, отримали до кінця грудня. А вже ті, хто з 21 грудня – отримають у січні цього року», - розповів заступник директора департаменту економічної політики Львівської ОДА Орест Гринів. Нагадаємо, що для отримання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 8000 грн застраховані особи заповнювали заяву виключно в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія). На неї мали право: - наймані працівники юридичних осіб або ФОПів, якщо: - основний класифікатор видів економічної діяльності (КВЕД) належить до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів; - організація, у якій ви працюєте, нарахувала ЄСВ за ІІІ квартал 2020 року; - середня заробітна плата найманого працівника не перевищує 30 тис грн на місяць за ІІІ квартал; - найманий працівник не працює за сумісництвом в організації. ФОПи, якщо: - станом на 31.10.2020 основний КВЕД віднесено до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів; - займається діяльністю понад 3 місяці; - сплатив ЄСВ не менше, ніж за три місяці у 2020 році;
Пенсійний фонд фінансує одноразову матеріальну допомогу в розмірі 8000 гривень
24 грудня 2020
У Львівській області на отримання матеріальної допомоги, відповідно до постанови Кабміну від 09.12.2020 № 1233 «Деякі питання надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», мають право 44,7 тис осіб, з них 22,4 тис – фізичні особи-підприємці. Це дані реєстру застрахованих осіб Держреєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Станом на 23 грудня 2020 року заявки на отримання одноразової державної допомоги подали 20,6 тисяч осіб – 46% тих, хто має таке право. З 22 грудня Пенсійний фонд України розпочав виплату компенсації. Зокрема, на виплату допомоги для 18,3 тис мешканців Львівщини спрямували 146,6 млн гривень. ГУ Пенсійного фонду у Львівській області просить не зволікати із поданням заяв на отримання одноразової матеріальної допомоги ФОПам та найманим працівникам. Для отримання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 8000 грн необхідно заповнити електронну заяву через мобільний додаток Порталу Дія за посиланням . Заява для отримання одноразової допомоги застрахованим особам заповнюється ВИКЛЮЧНО в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг або з використанням мобільного додатка Порталу Дія.
Термін подання заяв на отримання одноразової матеріальної допомоги ФОПам та найманим працівникам продовжили до 31 грудня
21 грудня 2020
Уряд продовжив термін подання заяв на отримання одноразової матеріальної допомоги ФОПам та найманим працівникам до 31 грудня. Зокрема, для отримання одноразової матеріальної допомоги у розмірі 8000 грн необхідно заповнити електронну заяву через мобільний додаток Порталу Дія за посиланням. .Для отримання одноразової допомоги застрахованим особам заява заповнюється ВИКЛЮЧНО в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія). Нагадуємо: Хто має право на допомогу? Наймані працівники юридичних осіб або ФОПів, якщо: - основний класифікатор видів економічної діяльності (КВЕД) належить до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів; - організація, у якій ви працюєте, нарахувала ЄСВ за ІІІ квартал 2020 року; - середня заробітна плата найманого працівника не перевищує 30 тис грн на місяць за ІІІ квартал; - найманий працівник не працює за сумісництвом в організації. ФОПи, якщо: - станом на 31.10.2020 основний КВЕД віднесено до тих, стосовно яких вжито карантинних заходів; - займається діяльністю понад 3 місяці; - сплатив ЄСВ не менше, ніж за три місяці у 2020 році; - якщо, ви не є одночасно найманим працівником. Станом на 31 жовтня 2020 року отримувачі допомоги мають вказати КВЕДи, як основні. Перелік таких КВЕД за посиланням. Подати заяву можна лише в електронній формі з використанням Єдиного державного веб-порталу електронних послуг або з використанням мобільного додатку «Дія». Алгоритм отримання послуги на порталі - Потрібний кваліфікований електронний підпис для авторизації на порталі. - Зареєструватися або авторизуватися, якщо особа вже зареєстрована, в кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису або BankID. - У розділі «Послуги» вибрати «Одноразова матеріальна допомога ФОП і найманим працівникам». - «Дія» автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги. - Необхідно підтвердити поточне місце роботи. - Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. Важливо: отримати гроші можна тільки на особистий рахунок. - Перевірити і відправити заповнену заяву. - Чекайте повідомлення про зарахування виплати в банк. Алгоритм отримання послуги у додатку «Дія» - Завантажити додаток «Дія». - Авторизуватися в додатку через Приват24, Monobank, або BankID НБУ. - У розділі «Послуги» натиснути «Отримати допомогу». - «Дія» автоматично перевірить дані в Реєстрі застрахованих осіб ПФУ на відповідність умовам отримання допомоги. - Ввести номер гривневого рахунку застрахованої особи у форматі IBAN. Важливо: отримати гроші можна тільки на особистий рахунок. - Чекайте повідомлення про обробку заяви. - Заповнення заяви. Як отримати КЕП? Кваліфікований електронний підпис — інструмент, за допомогою якого ви можете підписувати електронні документи і обмінюватись ними. Щоб увійти до кабінету на порталі Дія та отримати послугу, потрібен кваліфікований електронний підпис (КЕП). Є декілька способів отримати КЕП: - У одного з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг. - В особистому кабінеті «Приват24» або у відділенні банку — для клієнтів ПриватБанку послуга безкоштовна. - У МВС та ДПС — безкоштовно. Як зареєструватися на порталі за допомогою КЕП? - Натисніть на «увійти до кабінету» - Оберіть «увійти за допомогою особистого ключа» - Завантажте ключ файлом або з електронного носія - Оберіть свій центр сертифікації ключів та завантажте файл з носія. Увага: не передавайте свої дані третім особам. Ви можете отримати виплату лише через Дію. Будьте уважні при заповненні заяви. Для отримання послуги вам потрібен лише IBAN рахунку. Проєкт виплати матеріальної допомоги реалізується Мінцифри у партнерстві з Пенсійним фондом України, Міністерством соціальної політики України та Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. «Порядки і постанови, які ухвалив Уряд, спрямовані на те, щоб підприємці отримали виплати ще перед запровадженням посиленого карантину. До прикладу одноразову грошову компенсацію у сумі 8 тисяч гривень підприємці отримають ще до кінця цього року. Окрім цієї виплати, на період локдауну скасують орендну плату для підприємців за приміщення комунального і державного майна, також влада компенсує середньомісячний сплачений ЄСВ, а ФОПи І групи на півроку будуть звільнені від єдиного податку та єдиного соціального внеску»,- зазначили у департаменті економічної політики Львівської ОДА. Та додали, що державна підтримка в час карантину спрямована в першу чергу для допомоги малому та середньому бізнесу, адже він найбільше постраждав ще під час запровадження посиленого карантину навесні.
15 грудня ‒ останній день для подання заяви на отримання допомоги ФОПам на дітей до 10 років
15 грудня 2020
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.11.2020 № 1171 „Деякі питання виплати соціальної допомоги на дітей фізичним особам ‒ підприємцям” на період з 01.11.2020 по 31.12.2020 відновлено виплату допомоги на дітей ФОПам, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до I та II групи платників єдиного податку. Особам, які отримували допомогу на дітей у травні – серпні 2020 року, її виплату продовжено без подання нової заяви та необхідних документів.. ФОПам, які вперше хочуть отримати таку допомогу необхідно звернутись до управлінь соціального захисту населення, за місцем проживання до 15 грудня 2020 року, з пакетом необхідних документів у паперовій формі: - копіями свідоцтв про народження дітей віком до 10 років; - довідкою з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7); - копією документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства); - копією рішення районної, районної у м. Києві та м. Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною). Або заповнити електронну заяву за посиланням з фотокопіями відповідних документів. Зазначимо, допомога надається на кожну дитину до 10-річного віку у розмірі прожиткового мінімуму (для дітей віком до 6-ти років – 1 779 грн; для дітей віком від 6-ти до 10-ти років – 2 218 гривень). Марта Кудляк
Мінцифри: Понад 33 тисячі українців успішно подали заяви на отримання матеріальної допомоги ФОПам у Дії
15 грудня 2020
За ініціативи Президента України запущено послугу з оформлення одноразової матеріальної допомоги ФОПам та найманим працівникам у застосунку та на порталі Дія. Команда Мінцифри розробила технічну частину надання послуги. Уже понад 33 тисячі українців успішно подали заяви. Про це повідомили перший заступник Міністра цифрової трансформації Олексій Вискуб та керівник проекту Дія Мстислав Банік під час онлайн-брифінгу. «Подати заяву на отримання допомоги можна до 31 грудня. Тому всі українці, які мають право на отримання такої допомоги, точно зможуть скористатися цим сервісом. Послуга доступна на порталі та у застосунку. Ще є понад два тижні, щоб скористатися нею», — заявив Олексій Вискуб. Надіслати форму можна у декілька кліків, що займе не більше 5 хвилин. Для отримання послуги на порталі необхідний лише КЕП (кваліфікований електронний підпис), а для отримання через застосунок — лише авторизація у ньому. З моменту запуску послуги "Одноразова матеріальна допомога ФОПам та найманим працівникам" сотні тисяч користувачів одночасно намагаються подати заяву. Зараз маємо понад 1000 запитів у секунду. Це вплинуло на стабільність роботи застосунку і порталу Дія. Користувачі можуть спробувати отримати послугу через застосунок Дія. Однак, якщо у вас не виходить, зробіть паузу і спробуйте пізніше. Подати заяву на отримання допомоги можна з 14 до 31 грудня включно. Команда Мінцифри зараз працює над оптимізацією роботи з великим навантаженням. «Якщо ви вже подали одну заяву, не намагайтесь надсилати одразу ще одну. Про усі статуси вашої заяви ви можете дізнатися у вашому кабінеті громадянина на порталі Дія або через push-сповіщення у застосунку. Інформація про зарахування коштів надійде від вашого банку» — прокоментував Мстислав Банік під час брифінгу. Важливо! Ви можете отримати виплату лише через Дію. Не ведіться на фейкові новини, шахраїв та сервіси, які пропонують перерахувати гроші, щоб отримати виплату. Не передавайте свої дані третім особам. Усі виплати будуть проведені до 31 грудня. Щоб отримати кошти, необхідно вказати IBAN свого особистого гривневого рахунку. Після заповнення заявки кілька секунд триватиме перевірка даних. Далі інформація надійде на обробку до Пенсійного фонду України. Допомогу отримають тільки ті ФОПи, у яких основний КВЕД відноситься до тих, що підпадають під надання одноразової матеріальної допомоги. Також на допомогу мають право офіційно наймані працівники ФОП та юридичних осіб, основний КВЕД яких входить до цього переліку: https://diia.gov.ua/news/kvedy. Детальніше про умови отримання матеріальної допомоги для ФОПів за посиланням.
ФОПам відновили виплати на дітей: як отримати допомогу
8 грудня 2020
Уряд відновив виплату допомоги на дітей до 10 років фізичним особам-підприємцям. Так, особи, які отримували виплату допомоги у травні-серпні 2020 року, таку допомогу будуть отримувати і надалі. Нову заяву та документи подавати повторно не потрібно. ФОПам, які вперше хочуть отримати таку допомогу необхідно звернутись до управлінь соціального захисту населення, за місцем проживання до 15 грудня 2020 року, з пакетом необхідних документів у паперовій формі: - копіями свідоцтв про народження дітей віком до 10 років; - довідкою з Пенсійного фонду України про сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (індивідуальні відомості про застраховану особу за формою ОК-7); - копією документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства); - копією рішення районної, районної у м. Києві та м. Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною). Або заповнити електронну заяву за посиланням з фотокопіями відповідних документів. Зазначимо, допомога надається на кожну дитину до 10-річного віку у розмірі прожиткового мінімуму (для дітей віком до 6-ти років – 1 779 грн; для дітей віком від 6-ти до 10-ти років – 2 218 гривень). У департаменті соціального захисту населення Львівської ОДА розповіли, що в області таку допомогу досі отримували 6 303 ФОПи. «Загальна кількість дітей – 8654, з них до 6 років – 4619, від 6 до 10 років – 4035. Сума виплати за літо склала 62,6 млн грн», - зазначив начальник відділу житлових субсидій, соціальних виплат та допомог департаменту соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації Василь Гельбич. Як пояснили у департаменті економічної політики Львівської ОДА, Постанова №329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми» була розроблена Міністерством соціальної політики та прийнята урядом 22 квітня. Це одна з антикризових програм щодо посилення соціального захисту сімей у період карантину. 29 квітня КМУ виділив кошти в сумі 1,6 млрд грн із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 для надання допомоги на дітей фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої і другої групи платників єдиного податку, більшість з яких працює у сфері послуг. Послаблення карантинних обмежень дало змогу більшості фізичних осіб-підприємців відновити свою діяльність. Про покращення умов провадження підприємницької діяльності свідчило також збільшення кількості громадян, які зареєструвались фізичними-особами підприємцями. Тому Кабінет Міністрів відповідною постановою №641 від 22 липня прийняв рішення припинити виплати тимчасової допомоги на дітей фізичним особам-підприємцям з вересня 2020 року. Нагадаємо, допомога на дітей призначається і виплачується фізичним особам - підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, які: сплатили єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за усі місяці 2019 року або протягом усіх місяців 2019 року після державної реєстрації фізичної особи - підприємця; або зареєструвалися як фізичні особи - підприємці у січні - березні 2020 р.; або отримують пенсію за віком, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу та звільнені від сплати за себе єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Допомога на дітей призначається і виплачується також фізичним особам - підприємцям, які до березня 2020 р. (включно) перейшли на спрощену систему оподаткування та обрали першу або другу групу платників єдиного податку. Марта Кудляк
Понад 1,4 мільярда гривень єдиного податку сплатили підприємці до місцевих бюджетів Львівщини від початку року
7 вересня 2020
Упродовж січня-серпня 2020 року фізичні особи-підприємці Львівщини сплатили до місцевих бюджетів Львівщини 1 437,4 млн грн єдиного податку. Яко порівнювати з аналогічним періодом минулого року, то такі надходження зросли на 123,8 млн грн або на 9,4% (у січні-серпні 2019 року – 1 313,6 млн гривень). Про це повідомили в управлінні податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Львівській області. В серпні 2020 року до місцевих скарбниць Львівщини надійшло 230,3 млн грн єдиного податку від фізичних осіб – підприємців. Це на 2 млн грн менше, або 99,1 від минулорічних надходжень (232,3 млн гривень).
Покрокова інструкція: як ФОПу отримати допомогу по частковому безробіттю
12 Червня 2020
Державна служба зайнятості підготувала покрокову інструкцію: як ФОПу без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю. Треба зробити всього шість простих кроків. 1. Зверніться до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ упродовж 90 днів з моменту зупинення чи скорочення діяльності. 2. Підготуйте необхідний пакeт документів: заяву на отримання допомоги в довільній формі; копію наказу з датою зупинення/скорочення діяльності; довідку про сплату ЄВ за останніх 6 місяців. Вам не потрібно звертатися до ДПС, довідку готує сам ФОП на підставі офіційних звітних відомостей, що подаються до Пенсійного фонду України; відомості про себе відповідно до Додатку 2 Порядку. 3. Пакет документів подайте до центру зайнятості. Як це можна зробити? В один із зручних для вас способів – або поштою , або ж через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості. 4. Упродовж трьох робочих днів центр зайнятості перевіряє документи. Якщо є помилки чи неточності, спеціалісти повідомлять вас про це. Ви матимете 5 днів, щоб подати новий або виправлений пакет документів. 5. Рішення щодо надання допомоги приймають обласні центри зайнятості або Київський міський центр зайнятості. 6. Після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю. Нагадуємо: допомога по частковому безробіттю не оподатковується. Допомога встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄВ, але не більше мінімальної заробітної плати (4723 грн) на місяць. Допомога надається на період зупинення/скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину. Більш детальна інформація на сайті. Довідково. Станом на 12 червня суб’єктами малого та середнього бізнесу, які мають найманих працівників, уже подано до центрів зайнятості понад 21 тис. пакетів документів для отримання допомоги по частковому безробіттю, прийнято 12,8 тис. позитивних рішень щодо надання такої допомоги для покриття витрат на заробітну плату 121,8 тис. працівників, яким було скорочено робочий час.
Фізичним особам-підприємцям виплачують допомогу з часткового безробіття
11 Червня 2020
Від 6 червня набула чинності постанова Кабміну № 453, відповідно до якої фізичні особи-підприємці, котрі використовують працю найманих працівників, а також ті, що ведуть діяльність одноосібно і є застрахованими особами, мають право отримати для себе допомогу з часткового безробіття. «Станом на сьогодні Львівський обласний центр зайнятості прийняв рішення про призначення допомоги з часткового безробіття 897 працедавцям, що ведуть малий і середній бізнес. Відповідно 11317 найманих працівників отримають від держави частину втраченого через карантин заробітку. А тепер цією фінансовою підтримкою можуть ще скористатися приватні підприємці. Йдеться про тих, хто працює сам на себе, а також бізнесменів, котрі мають найманих працівників, - повідомив директор Львівського обласного центру зайнятості Василь Барилюк. - Для призначення допомоги з часткового безробіття фізичним особам-підприємцям потрібно впродовж 90 днів з моменту припинення або скорочення діяльності подати до центру зайнятості за місцем сплати єдиного соціального внеску пакет документів, тобто заяву довільної форми, копію наказу з датою зупинення чи скорочення діяльності, довідку про сплату єдиного соціального внеску за останніх 6 місяців, а також Додаток 2 до Порядку, бланк якого можна знайти за посиланням. Для цього слід скористатися поштовими скриньками, які розміщенні біля входу до кожного центру зайнятості або філії Львівського ОЦЗ, або надіслати документи на e-mail (електронні адреси та номери телефонів гарячих ліній ЦЗ – https://bit.ly/2LwF8hW). Упродовж 3 робочих днів спеціалісти центру зайнятості або філії перевірять їх, у разі виявлення помилок поінформують про це фізичну особу-підприємця, щоби він у термін до 5 днів зміг надіслати новий або виправлений пакет документів. Рішення про призначення допомоги з часткового безробіття приймає обласний центр зайнятості. Після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю. Допомога з часткового безробіття не оподатковується, вона встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄВ але не більше мінімальної заробітної плати (4723 грн) на місяць і надається як на період зупинення чи скорочення діяльності, так і впродовж 30 календарних днів після завершення карантину.