Близько 200 млн грн з акцизного податку на пальне отримає Львівщина
На сьогоднішньому засіданні Кабінету Міністрів України ухвалено постанову про затвердження часток відрахування територіальним громадам акцизного податку з пального у другому півріччі цього року. Нагадаємо, ці частки залежать від обсягів реалізації пального на відповідних територіях у січні-червні.
Днями постанову опублікують, а кошти надійдуть вже в першій половині жовтня (казначейські органи мають два тижні на перерахування податку після опублікування постанови Уряду).
«За нашими підрахунками громадам Львівщини за третій квартал надійде близько 200 млн грн акцизного податку. Після цього податок надходитиме вже у звичному режимі, тобто, щодня», - зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.
Рішення Уряду забезпечить щоденний розподіл частини акцизного податку з пального між бюджетами місцевого самоврядування у другому півріччі 2021 року, а також дозволить розподілити між місцевими бюджетами 2,6 млрд грн податку, які станом на 28 вересня 2021 року вже накопичились на казначейському рахунку.
Реалізація цього документу позитивно вплине на розвиток регіонів та надасть можливість для їх належного фінансового забезпечення.
Новини за темою
Нафтотрейдери налагоджують поставки пального із закордону: дефіциту на Львівщині не буде
4 травня 2022
Донедавна Росія та Білорусь були найбільшими гравцями українського ринку нафтопродуктів. Чи не кожна мережа АЗС торгувала автогазом, дизелем або бензином російського та білоруського виробництва. На ці країни припадало до 60% нашого ринку. Про це в ефірі телеканалу «Перший Західний» розповів керівник департаменту ПЕК, енергоефективності та ЖКГ Львівської ОВА Богдан Кейван. Як він зазначив пошук пального – наразі одна з найголовніших проблем українського ринку нафтопродуктів. Блокада морських портів і зупинка постачань із Росії та Білорусі зруйнували більшість логістичних маршрутів. Руйнація Кременчуцького НПЗ і нафтобаз в обласних центрах України ситуацію в рази погіршила. Війна змусила шукати нові підходити. Мережі не купують великих об’ємів і не заповнюють нафтобази, всі працюють «з коліс» і везуть пальне з Європи. Постачання іде з різних куточків світу. Кабінет міністрів 29 квітня підвищив торговельну надбавку на дизпаливо та бензини на 40% (близько 2 грн/л) для запобігання дефіциту на автозаправних станціях. (Акциз на пальне – 0%, ПДВ – 7%). «На сьогодні, нафтотрейдери законтрактували певну кількість нафтопродуктів, однак це забере трохи часу. Найближчим часом ситуація з пальним налагодиться. Завдяки законтрактованим обсягам на території Західної Європи проблема з дефіцитом пального на автозаправних станціях буде вирішена найближчим часом, але ціни зростуть», - зазначив Богдан Кейван.
Ситуація з пальним на Львівщині стабільна: об’єкти критичної інфраструктури забезпечені паливом повною мірою
3 травня 2022
В останні дні спостерігаються черги на автозаправних станціях Львівщини, водії зазначають, що є дефіцит пального. Заступник голови Львівської ОВА Юрій Бучко повідомив, що ситуація з пальним стабільна. Здебільшого АЗС Львівщини зараз перепрофілювалися на безготівковий рахунок, тобто продають пальне по талонах. “Юридичні особи працюють за договорами з АЗС, закупляють картки і отримують пальне у потрібній кількості. Об’єкти критичної інфраструктури теж забезпечені пальним повністю. Щодо фізичних осіб, так, ми спостерігаємо черги, як виникають через те, що водії розраховуються готівкою. Ситуація схожа на ту, яка була у перші дні повномасштабної війни. Люди побачили черги і переживають, що пального не буде, насправді це не так». – Зазначив Юрій Бучко. Він додав, що вчора спільно з керівником департаменту дорожнього господарства спілкувались з регіональними керівниками та менеджерами заправних станцій і є певні проблеми в логістиці, адже зараз нафтобази перепрофільовуються на поставки з Європи. “У зв'язку з бойовими діями порушені прямі поставки пального, зокрема не має поставки з Кременчуцького заводу. Але зараз трейдерами напрацьовуються механізми постачання з країн Європи і дефіцит, який є на певних АЗС вирішиться найближчими днями. Окрім того, ЛОВА спільно з Урядом та польськими колегами домовились про проїзд транспортних засобів, які перевозять пальне через кордон поза чергою”. – Додав Юрій Бучко. Щодо вартості пального, ціни зросли з декількох причин: зменшення кількості поставок та довший маршрут довезення. “Ціни на пальне на АЗС регулюються Постановою Уряду, де вказана допустима сума націнки і відповідно кінцева готівкова ціна. Дрібний гурт і гурт регулюють виключно АЗС”. – Зазначив заступник голови.
На автозаправних станціях Львівщини ситуація з пальним не є критичною
15 березня 2022
В області автозаправні станції компаній, які імпортують паливо з європейських країн, на сьогодні заповнені від 50% до 80 % залежно від виду пального. Йдеться, зокрема про “ОККО”, “WOG”, “АМІК”. Заступник начальника Львівської ОВА Юрій Бучко повідомив, що гіршою є ситуація у тих компаній, які здійснювали постачання палива з Кременчуцького нафтопереробного заводу. “Зараз в області загалом ситуація з пальним не є критичною. Львівська військова адміністрація веде облік і спілкується з компаніями щодо наявності різного виду палива. Зокрема наголошуємо на важливості формування резервів для критичної інфраструктури. Також зараз ведемо переговори з країнами ЄС для поставки палива як гуманітарної допомоги державним підприємствам України”, - наголосив Юрій Бучко. Зазначимо, на автозаправних станціях суб'єкти екстрених служб мають право на забезпечення паливом першочергово.
Розмір націнки українських мереж АЗС на пальне залишається на довоєнному рівні
12 березня 2022
Уряд ухвалив низку рішень, щоб уникнути дефіцит пального на заправках та стримати зростання його ціни. Затверджено зміни до формули розрахунку максимальної дозволеної ціни пального на заправках. Її визначення здійснюватиметься за збільшеною ціною логістики та доплати до котирування у Північно-західній Європі (NWE), куди наразі переорієнтоване постачання пального українськими АЗС. До Верховної Ради подано законопроєкт, що скасовує акциз та знижує ставку ПДВ з 20% до 7%. Це суттєво зменшує розмір податків, які раніше становили більш ніж половину ціни пального. Ці рішення дадуть економічний стимул мережам завозити більше пального та водночас не призведуть до зростання цін. Також на довоєнному рівні залишається розмір націнки українських мереж АЗС: 4,55 гривні на літр бензинів та 5 гривень на літр дизелю.
Задля протидії нелегальному обігу пального в області перевірили понад п'ять сотень АЗС
12 січня 2022
Аби протидіяти нелегальному обігу й торгівлі пальним, в межах роботи міжвідомчої регіональної робочої групи у 2021 році перевірили 520 суб’єктів господарювання в області щодо дотримання вимог законодавства. З-поміж них у 493 АЗС наявна ліцензія. Також за результатами перевірок вилучили 268 тонн пального. «Діяльність АЗС повинна бути прозорою і приносити користь громадам. Ми повинні активізувати роботу щодо виявлення нелегальних АЗС, адже створення прозорого ринку нафтопродуктів - це запорука стабільного наповнення бюджетів всіх рівнів», - наголосив перший заступник голови ОДА Андрій Годик. Відповідальні структури, а це ГУ Держпраці у Львівській області, ДСНС, Державна екологічна інспекція, Нацполіція, Державна податкова служба проводять окремі перевірки, а також спільні з іншими дотичними службами. За результатами проведених заходів, виявили 1215 порушень вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки та гігієни праці. Склали 495 актів перевірок для усунення порушень вимог законодавства в частині пожежної і техногенної безпеки. А також 68 протоколів про адміністративне правопорушення в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства. Крім цього, виявили ряд порушень щодо незареєстрованого акцизного складу, безліцензійної діяльності, відсутності витратомірів та рівнемірів і накладено штрафних санкцій на суму понад 10 млн грн. До адміністративної відповідальності притягнули більше ніж 120 відповідальних осіб, з яких понад 90 – керівники суб’єктів господарювання. За наявності задокументованих фактів реалізації пального без дозвільних документів складаються протоколи про вчинення адміністративних правопорушень. Станом на зараз за статтею 164 КУпАП «Порушення порядку провадження господарської діяльності» склали 64 протоколи. За підсумками зустрічі учасникам міжвідомчої групи доручили контролювати виконання державних приписів по виявлених порушеннях.
206 млн грн акцизного податку на пальне надійшло на Львівщину
7 жовтня 2021
На засіданні 29 вересня Кабінет Міністрів ухвалив постанову, згідно з якою затвердили частки відрахування територіальним громадам акцизного податку з пального у другому півріччі цього року. Нагадаємо, ці частки залежать від обсягів реалізації пального на відповідних територіях у січні-червні. Вже вчора територіальним громадам області надійшли кошти з акцизного податку з пального. Загалом область отримала 206 млн грн. Це кошти за весь третій квартал і перші дні жовтня. Надалі податок надходитиме щодня. Так процедура обрахування акцизного податку на пальне громадам проводиться щороку. Найбільше поповнився бюджет Львівської територіальної громади –57 млн грн. Окрім того, Сокільницька ТГ отримала 11 млн грн, Солонківська – 9 млн грн, Давидівська, Яворівська і Зимноводівська – по 7 млн грн. Загалом постанова уряду дозволить розподілити між місцевими бюджетами в Україні 2,6 млрд грн податку, які станом на кінець вересня 2021 року зберігалися на казначейському рахунку.
Задля протидії нелегальному обігу пального в області перевірили майже п’ять сотень АЗС
7 липня 2021
З метою протидії нелегальному обігу і торгівлі пальним, в межах роботи міжвідомчої регіональної робочої групи, з середини березня і до цього часу перевірили 495 АЗС в області щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства. За результатами перевірок, у 486 АЗС наявна ліцензія, 9 – припинили діяльність, 10 – не працювали на момент перевірки. Також вилучили 61,7 тонн пального. Так, відповідальні структури, а це обласні відділення ГУ Держпраці, ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державна екологічна інспекція, ГУ Нацполіції, ГУ ДПС, ГУ ДФС проводять окремі перевірки, а також спільні з іншими дотичними службами. За результатами проведених заходів, виявили 1080 порушень вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки та гігієни праці, склали 495 актів перевірок для усунення порушень вимог законодавства в частині пожежної та техногенної безпеки, 55 протоколів про адміністративне правопорушення в частині дотримання вимог природоохоронного законодавства, виявили 12 порушень щодо незареєстрованого акцизного складу, безліцензійної діяльності, відсутності витратомірів та рівнемірів і накладено штрафних санкцій на суму 1,934 млн грн. До адміністративної відповідальності притягнули понад 120 відповідальних осіб, з яких понад 90 – керівники суб’єктів господарювання. За підсумками зустрічі учасникам міжвідомчої групи доручили контролювати виконання державних приписів по виявлених порушеннях. Також в межах зустрічі порушили питання законодавчого регулювання щодо переліку надання підтверджуючих документів про прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідних для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним. Зазначимо, що Львівська ОДА вже звернулась до Кабінету Міністрів України з метою ініціювати скасування норми статті 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» щодо видачі ліцензії на роздрібну торгівлю пальним, яку отримують суб’єкти, які розташовані на територіях не призначених для ведення роздрібної торгівлі пальним.
Акцизний податок місцевим бюджетам надійде найближчим часом
23 березня 2021
Сьогодні опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2021 № 232, якою затверджено частки для зарахування до місцевих бюджетів, частини акцизного податку від реалізації пального. Відтак найближчим часом місцевим бюджетам надійде акцизний податок за період з січня поточного року, а надалі такі відрахування будуть здійснюватись щоденно.
Фінансисти фіксують відсутність акцизного податку на алкоголь та тютюн на деяких територіях області
20 січня 2021
Департамент фінансів проаналізував надходження акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Надходження цього податку на 1 жителя за 2020 рік загалом по області становлять 207,6 грн. В деяких населених пунктах області, а саме Тучапській сільській раді Городоцького р-ну, Бистрицькогірській та Смільнянській Дрогобицького р-ну, Жуківській Золочівського р-ну, Соколянській Мостиського р-ну, Миколаївській Радехівського р-ну, Опорецькій та Сможівській Сколівського р-ну, Боберківській, Верхньогусненській, Верхньояблунській, Головській, Комарницькій, Красненській, Присліпській, Риківській, Хащівській, Шум’яцькій Турківського р-ну надходження вищезгаданого податку відсутні або становлять менше 2 гривень на 1 мешканця. "Новообраним головам територіальних громад, а також податковим та правоохоронним органам варто було б звернути увагу на нелегальну торгівлю алкоголем та тютюном, наявність ліцензій на неї та декларування акцизного податку суб’єктами господарювання", - наголосив директор департаменту фінансів Олег Демків.
Аграріям нагадують про необхідність продовження ліцензії для зберігання і використання пального
24 грудня 2020
Департамент агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації нагадує, що відповідно до законодавства сільськогосподарські товаровиробники, які закуповують пальне та зберігають його на своїй території з метою подальшого використання для власної діяльності, повинні мати ліцензію на його зберігання і використання, і щоразу її продовжувати. Сільгоспвиробники, які є платниками єдиного податку четвертої групи та використовують пальне виключно для власних потреб, також зобов’язані отримати ліцензію та щоразу її подовжувати. Згідно із статтею 15 Закону України №481 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального. Алгоритм дій щодо подовження ліцензії на зберігання палива: Суб’єкт господарювання повинен щорічно вносити річну плату за ліцензію на зберігання пального за кожний наступний рік дії відповідної ліцензії до закінчення строку, зазначеного на оригіналі ліцензії у відмітці про поточне щорічне внесення плати в сумі 780 грн. і зараховується до місцевих бюджетів по місцю здійснення діяльності. Після здійснення чергового платежу дія ліцензії продовжується ще на один рік. Для продовження дії ліцензії суб’єкт господарювання повинен подати до Головного управління ДПС в області за місцем розташування місць зберігання пального такі документи: заяву про внесення чергового платежу; копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату; паперовий оригінал ліцензії (на ньому буде проставлятися відмітка про внесення плати на наступний рік). Якщо суб’єкт господарювання вчасно не здійснить щорічний платіж, дія ліцензії призупиняється. Тимчасово до 31 березня 2020 року до суб’єктів господарювання не застосовувалась фінансова санкція у разі зберігання пального без наявності відповідної ліцензії. Проте, з 01.04.2020 року зберігання пального без наявності ліцензії до суб’єктів господарювання застосовуватимуться фінансові санкції у розмірі – 500 000 гривень (ст.15 Закону України № 481).
Зміни до Бюджетного кодексу: парламент зберіг місцевий акциз на пальне
15 грудня 2020
Сьогодні, 15 грудня, Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №4100-д від 05.11.2020. Серед найголовніших бюджетних питань - збереження зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку на пальне. Парламент під час розгляду Законопроєкту №4100-д підтримав відповідні поправки народних депутатів. «Збереження зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку на пальне є компромісним рішенням ухваленим з розумінням необхідності зміцнення фінансової спроможності громад на початковому етапі становлення нового адміністративно-територіального устрою»,- пояснив керівник департаменту економічної політики Львівської ОДА Степан Куйбіда. Та додав, що водночас основним бюджетоутворюючим податком для громад має бути ПДФО, який сьогодні складає майже дві треті загальної суми доходів загального фонду місцевих бюджетів (без трансфертів з державного бюджету). «Власне, податок на доходи фізичних осіб свідчить про реальний економічний розвиток відповідної території і створення там робочих місць. Тому органи місцевого самоврядування, які отримали найбільшу вигоду від такого рішення парламенту мають розуміти, що рано чи пізно акцизний податок перейде державі, а зараз потрібно працювати над економічним розвитком у громаді, залученням інвестицій, створенням робочих місць та детінізацією місцевої економіки»,- додав керівник департаменту. Юлія Савостейко
Головне управління ДПС у Львівській області інформує про новації щодо акцизного податку
15 січня 2020
Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що 29.12.2019 набрав чинності Закон України від 18 грудня 2019 року № 391-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку» (далі – Закон № 391). Закон № 391 опубліковано 29.12.2019 в газеті «Голос України» від 28.12.2019 № 251. Зміни, внесені Законом № 391 до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – Кодекс), зокрема, передбачають: -доповнення акцизної накладної новими обов’язковими реквізитами - уточнення можливості складання зведеної акцизної накладної; - наведення умов віднесення операцій із заправлення пальним за договорами підряду до власного споживання; - розширення переліку випадків, в яких особа, яка реалізує пальне або спирт етиловий, зобов’язана скласти акцизну накладну; - визначення алгоритму дій у разі зазначення в акцизній накладній помилкових даних або її складання на операцію, яка не відбулася; - відтермінування до 1 квітня 2020 року накладання штрафів: - за необладнання та/або відсутність реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів; - за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів; - подання одноразово, до 20 січня 2020 року включно, заявки на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, без сплати акцизного податку, суб’єктами господарювання, які до 01 липня 2019 року не підпали під визначення платників акцизного податку, а з 01 липня 2019 року зареєстровані платниками такого податку; - встановлення триденного терміну для реєстрації акцизних накладних за експортними операціями; - подовження строку до 15 календарних днів для подання довідки форми 2 промисловими споживачами; - надання змоги підприємствам роздрібної торгівлі самостійно обирати спосіб складання акцизних накладних при відпуску пального через колонки (зведені або за щоденними підсумками операцій). Крім того, Законом № 391 внесені зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481), відповідно до яких: визначено, що роздрібною торгівлею пальним будуть вважати також реалізацію скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів; передбачено застосування штрафу у розмірі 500 тис. грн. за надання послуг із зберігання пального, що належить іншим суб’єктам господарювання та/або реалізацію (тобто фізичну передачу) пального іншим особам на підставі ліцензії на зберігання пального, отриманої відповідно до абзацу другого частини сорок першої ст. 15 Закону № 481 (на оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним); визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють оптову, роздрібну торгівлю пальним, або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують; відтерміновано застосування штрафу за зберігання пального без наявності відповідної ліцензії.