Алгоритм державних закупівель соціально значущих продуктів в період воєнного стану
Щоб забезпечити продовольчі потреби в умовах воєнного стану, Міністерство аграрної політики та продовольства України визначило перелік продуктів для здійснення публічних закупівель.
Товаровиробники соціально значущих товарів мають звернутись до військових адміністрацій (Департамент агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації (apr@loda.gov.ua, lviv_apk@ukr.net) з пропозицією включення до реєстру Мінагрополітики за визначеною формою (Додаток).
До переліку продовольчої продукції увійшли:
- хліб, батон;
- борошно;
- сухарі, сухе печиво;
- крупи, пластівці;
- макаронні вироби;
- яйця;
- м'ясо птиці;
- консерви;
- цукор, олія соняшникова рафінована;
- сир, згущене молоко, вершкове масло.
Для подальшої роботи в умовах воєнного стану підприємств, що виготовляють соціально значущі товари встановлено, що АТ «Укрзалізниця» уповноважується виступати платником за тристоронніми договорами. Замовниками є військові адміністрації, зі здійснення закупівель коштом державного бюджету для забезпечення нагальних потреб функціонування держави (на придбання необхідних продовольчих та медичних товарів).
Перелік товарів затверджено наказом Мінагрополітики. Закупівлі здійснюються виключно у постачальників, які включені до переліку затвердженого Мінагрополітики. Пропозиції щодо включення до переліку підприємств подаються ОВА до Мінагрополітики за визначеною формою».
Закупівлі здійснюються за договором оферти (опублікований на сайті Укрзалізниці), де Замовником виступає військова адміністрація, яка надсилає заявку з переліком, обсягом продукції та місцем поставки виробнику. На її основі виробник виставляє рахунок на оплату, що подається на погодження замовнику і Мінагрополітики. Після погодження платником здійснюється оплата 30% вартості товару. За фактом відвантаження постачальником замовнику повного обсягу товару, платник платить решту 70% його вартості.
Львівська обласна військова адміністрація інформує, що в області ведеться інформаційна кампанія серед підприємств соціально значущих товарів. Станом на зараз 15 підприємства включено до наказу Мінагрополітики та робота щодо подачі заявок продовжується.