Учасники АТО проводять патріотичні уроки у школах Львівщини
У школах області учасники АТО проводять для учнів патріотичні заходи. Це розповіді про бойові дії на сході України, виховні години на патріотичну тематику, презентації фільмів тощо.
Зокрема, під час урочистих свят учасники антитерористичної операції виступають з привітальним словом у закладах освіти області. У своїх виступах вони наголошують учням про важливість збереження територіальної цілісності України, виховують патріотичний дух у дітей та молоді.
З метою вшанування героїв УПА та героїв АТО у Львівському обласному Будинку учителя організували освітянські діалоги на тему: «Постаті героїв УПА в контексті АТО».
Львівський обласний учнівський парламент підготував відеоролик про історію українського війська та презентував його українським воїнам у Військово-медичному клінічному центрі Західного регіону, а також школярі вручили книги, які зібрали лідери учнівського самоврядування.
Зазначимо, станом на 1 грудня 2017 року, на 139 закладах освіти встановили меморіальні дошки з інформацією про загиблих учасників АТО, 17 закладам освіти присвоїли імена загиблих Героїв АТО.
Новини за темою
“Завдяки програмі президента у 2021 році на Львівщині створили 652 місця у школах і садку”, - Андрій Годик
21 січня 2022
У межах програми «Велике будівництво» у 2021 році завершили та відкрили три школи та один дошкільний навчальний заклад, створили нових 652 навчальних місця. Як повідомив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик, це школа у селі Гніздичів, вартість проєкту – 68 млн гривень і, що важливо, у минулому році вдалось залучити найбільшу суму – це 51 млн гривень. “Це нівелює усі стереотипи про те, що фінансуються державні кошти тільки в обласні та районні центри. Ця школа є у сільській місцевості і ми вважаємо, що саме у селах важливо забезпечувати якісну освіту. Цей об’єкт є одним із найсучасніших у Стрийському районі і 430 дітей мають хороші умови для навчання”, - наголосив Андрій Годик. Інший об'єкт – школа у Братковичах у Львівському районі. Загальна вартість – 104 млн гривень, цього року скерували 61 млн гривень. з них 46 млн коштів з ДФРР профінансували. Новозбудована школа розрахована на 180 учнівських місць. Третій освітній об’єкт – реконструкція школи у Прилбичах Яворівського району. Реалізація проєкту дала можливість покращити умови для навчання для 382 учнів, оснастити школу сучасними інформаційними технологіями, підвищити енергоефективність та зменшити відповідні бюджетні витрати шляхом заходів енергоощадження (металопластикові вікна, термоізоляція даху та стелі). «Відкриваючи освітні об'єкти, важливо акцентувати на кількості школярів, які навчатимуться в сучасних комфортних приміщеннях. Переконаний, хороші умови сприятимуть покращенню навчального процесу та успішності школярів”,- додав Андрій Годик. Щодо дошкільної освіти, то торік відкрили садок у Воля-Висоцька Жовківського району. Загальна вартість ремонтних робіт склала майже 18,5 млн грн, з яких майже 4 млн грн скерували з обласного бюджету. Окрім того, 8,5 млн грн виділили з державного бюджету та 6 млн – з бюджету громади. Також Андрій Годик акцентував, що перехідними на цей рік є три освітні об’єкти. Це школа у смт Гірник Червоноградського району, НВК І-ІІІ ст у селі Новий Кропивник та дитячий садок у селі В’язова Жовківського району,який планують завершити до середини літа 2022 року.
Розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах «Знаїмо»
16 грудня 2021
В Україні розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах «Знаїмо» –znaimo.gov.ua. Вона є частиною реформи системи шкільного харчування, яка відбувається в Україні за ініціативи першої леді Олени Зеленської. Платформа містить всю ключову інформацію про реформу, нормативно-правову базу, навчальні матеріали, підказки про реформу тощо. Основне завдання платформи – інформувати освітніх управлінців, керівників закладів освіти, педагогів та батьків про зміни в системі харчування та найкращі практики організації харчування у школах. Назва «Знаїмо» розшифровується як «знаємо, що їмо». «Наша мета стала більшою, ніж просто змінити шкільне меню. Ми хочемо змінити харчові звички українців. Це, звичайно, не робиться за день чи навіть за рік. Та хтось має розпочати. Нехай це будемо ми», – зазначила перша леді Олена Зеленська. На платформі зібрано інформацію для освітніх управлінців та керівників закладів освіти про нормативно-правові акти, які стосуються реформи шкільного харчування, роз’яснення з організації харчування у школах, закупівель продуктів та обладнання, приклади успішних практик тощо. Ці матеріали допоможуть проводити зміни на місцях і забезпечувати школярів здоровим харчуванням. На платформі розміщено, зокрема, рекомендовані меню для шкіл і технологічні картки приготування страв, інформацію про харчування для дітей з особливими дієтичними потребами, відеоінструкції щодо сучасних форм організації шкільного харчування та впровадження системи HACCP. Окремий розділ для батьків учнів містить матеріали, які допоможуть краще зрозуміти особливості здорового харчування, ролі різноманітного раціону й ризики, спричинені нездоровим харчуванням та ожирінням. Розділ також містить поради, як допомогти дітям призвичаїтись їсти корисно. Розділ із навчальними та інформаційними матеріалами стане в нагоді учням та педагогам. Такі матеріали допоможуть учням більше дізнаватись про здорове харчування, вивчаючи різні предмети у школі. Крім того, у відповідному розділі платформи розміщено матеріали, які допоможуть бізнесу зрозуміти доцільність і переваги допомоги школам, що змінюють систему харчування. Інформація на порталі регулярно оновлюватиметься і доповнюватиметься новими матеріалами. «Портал "Знаїмо" – унікальна платформа, яка допомагатиме управлінцям департаментів освіти в регіонах, керівникам шкіл, педагогам, кухарям у школах впроваджувати реформу шкільного харчування. Адже зараз саме на цих людей покладено відповідальність щодо того, як саме організовується харчування у школах. Водночас платформа допоможе дізнаватись про здорове харчування і учням та їхнім батькам. Створення платформи – це важливий крок у процесі реформування шкільного харчування, за допомогою якого ми зможемо поглибити знання щодо культури та основних принципів здорового харчування не лише у школах, а й у всій країні», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет. Платформа «Знаїмо» – спільний проєкт державних органів України, міжнародних партнерів, українських громадських організацій і компаній, який є частиною реформи системи шкільного харчування. Сайт спільно розробили Міністерство освіти і науки, Міністерство охорони здоров’я, Міністерство економіки, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, експерти з підтримки реформ МОН, Центр громадського здоров’я України. Підтримку в розробці сайту надали Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Швейцарсько-українські проєкти DECIDE та «Діємо для здоров'я», Асоціація дієтологів України, команда Євгена Клопотенка. IT-партнером виступила компанія SoftServe. Нагадаємо, у 2019 році за ініціативою першої леді Олени Зеленської розпочато реформу системи шкільного харчування. Протягом 2020 року було проведено необхідні зміни законодавчих норм, зокрема – затверджено оновлений Санітарний регламент і нові гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів у школах, розроблено методичні рекомендації щодо закупівель і методичні настанови для використання системи НАССР. Протягом 2021 року також було проведено серію регіональних форумів «Реформа шкільного харчування». П’ять форумів, проведених впродовж серпня-листопада, зібрали 3 000 учасників, з поміж яких – голови/заступники ОДА, директори департаментів освіти і науки, директори департаментів економічного розвитку, голови територіальних громад, керівники органів управління освітою територіальних громад, керівники територіальних управлінь Держпродспоживслужби, керівники територіальних управлінь Державної служби якості освіти цих областей тощо. Довідково: Платформа про реформу шкільного харчування «Знаїмо» розроблена за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»), який впроваджує консорціум ГО DOCCU («Розвиток громадянських компетентностей в Україні») та Цюрихського педагогічного університету (PH Zurich, Швейцарія), а також українсько-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» («Скорочення поширеності факторів ризику неінфекційних захворювань в Україні», який впроваджується консорціумом організацій – GFA Consulting Group, Університетськими клініками Женеви/Hôpitaux Universitaires de Genève, Благодійним фондом «Здоров’я жінки і планування сім’ї» та компанією One Health за підтримки Швейцарської Конфедерації. Технічний розробник – компанія SoftServe.
Понад 90% закладів освіти працюють в очному форматі
12 жовтня 2021
На Львівщині триває вакцинація працівників освіти. Найбільше вакцинованих освітян у Яворівському, Стрийському та Золочівському районах. Загалом по області уже щеплено майже 80% освітян. 95% відсотків закладів працюють очно. Спостерігається також покращення динаміки вакцинації працівників дошкільних закладів. «Відомо, що до дошкільних закладів не було вимоги необхідного показника вакцинації, але ми здійснили заходи спільно з громадами, тож станом на сьогодні 60% працівників дошкілля вакицновано. Найкраще до червоної зони підготовлена спеціальна освіта», - розповів сьогодні під час брифінгу директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. За словами медиків, динаміка захворювання на коронавірус в області погіршується, відтак перехід Львівщини у червону зону – це питання кількох днів. «Кожна друга особа з обстежених є ПЛР-позитивна, також різко зростає показник госпіталізації пацієнтів. Область рухається до червоного рівня епіднебезпеки. Обмеження можуть вступити в дію уже найближчими днями. Серед загальної кількості госпіталізованих лише 2,5 % пацієнтів щеплені проти ковіду, але вони в реанімацію не попадають. Важких випадків серед вакцинованих нема», - наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис. Аби запобігти поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, Міністерство охорони здоров’я видало наказ щодо обов’язкової вакцинації працівників певних категорій. «Наказ набуде чинності із 7 листопада, тому маємо ще час на те, аби пожвавити темпи вакцинації. Після вступу наказу в дію, керівники установ та закладів зможуть відстороняти від роботи невакцинованих працівників без збереження зарплати. Обов’язковій вакцинації згідно із документом підлягають працівники усіх тих категорій, які в силу виконання службових обов’язків мають контакти з великою кількістю людей. Перелік ще не остаточний і однозначно буде розширений найближчим часом», - акцентував Орест Чемерис. Працювати у червоній зоні зможуть лише ті заклади освіти, в яких буде 100% вакцинованого колективу. «Такі школи в області є, і вони зможуть працювати очно під час червоної зони. Іншим доведеться перейти на онлайн навчання. Львівщина з усіх регіонів України чи не найкраще готова до онлайн навчання, адже впродовж довго часу ми працювали над тим, аби навчати наших вчителів організовувати навчання на дистанційних платформам. І таке навчання триває надалі. Однак рівень дистанційної освіти все ще не є таким, яким би ми хотіли його бачити. Тому вкотре закликаємо освітня вакцинуватись, аби забезпечити якісне навчання усім дітям», - резюмував Олег Паска. Медики також відзначають підвищення рівня інфікування серед дітей, адже кожна наступна хвиля зумовлена мутацією вірусу. Проте вакцинувати дітей можна лише після 12 років за певними показаннями.
«Лише трохи більше 10% шкіл Львівщини зможуть працювати офлайн у випадку запровадження жовтої зони епіднебезпеки», - Орест Чемерис
21 вересня 2021
На Львівщині функціонують понад 1000 шкіл, з них лише трохи більше 10 % зможуть продовжувати офлайн-навчання при запровадженні «жовтої» зони епіднебезпеки. Про це повідомив директор департаменту охорони здоров’я Львівської ОДА Орест Чемерис. «Відповідно до положень постанови Кабміну № 1236, навчальний заклад при «жовтому» рівні епіднебезпеки може працювати у звичному режимі у разі, якщо 80% персоналу (і педагогів, і допоміжного) отримали хоча би одну дозу вакцини від ковіду. На Львівщині є майже 1100 шкіл і з них, на жаль, лише трохи більше 10 % зможуть продовжувати навчання офлайн. У інших ж шкіл будуть вимушені канікули», - зазначив Орест Чемерис. Він також додав, що щодня в області збільшується кількість випадків захворювання на ковід. Динаміка госпіталізацій складає понад 65 %. Вже більше як протягом тижня перевищений показник «зеленої» зони епіднебезпеки по кількості госпіталізацій на тиждень - 75%, а подекуди і 80%, при гранично допустимому показнику «зеленої» зони 50%. «Від сьогодні хворих на ковід прийматимуть Сокальська центральна і Рудківська лікарні, які певний час перебували у запасі. Ще цього тижня до роботи з ковідними пацієнтами залучаємо інші три заклади із переліку ковідних – Пустомитівська, Перемишлянська і Жидачівська лікарні. Наголошую, що від 93 до 98% госпіталізованих з коронавірусом людей не є вакцинованими. Ми повинні бути соціально відповідальними один перед одним. Вакцин на Львівщині є у достатній кількості, робота центрів вакцинації організована так, щоб мешканці могли максимально зручно і комфортно отримати щеплення», - зазначив директор департаменту охорони здоров’я Львівської ОДА. Окрім того, як повідомили у департаменті освіти і науки Львівської ОДА на 80% вакцинований персонал у 165 школах області. Відсоток шкіл, що досягли необхідного для офлайн-навчання рівня вакцинації працівників у розрізі районів виглядає наступним чином: 1. Стрийський район - 22, 3 % 2. Червоноградський район - 21,4% 3. Дрогобицький район - 20 % 4. Яворівський район - 15,3% 5. Золочівський район - 14,4% 6. Самбірський район - 6,2 % 7. Львівський район - 2,6 % Нагадаємо, сьогодні Державна комісія ТЕБ і НС прийняла рішення про запровадження «жовтої» зони епіднебезпеки в Україні.
Дітям – безпеку: вісім шкіл Львівщини безплатно отримають комплекти світловідбивальних жилетів
29 Червня 2021
Завдяки активності своїх учнів, 101 школа з 24 областей України отримує комплекти світловідбивальних жилетів. Про таке рішення оголосили організатори Національної програми з попередження дорожньо-транспортного травматизму дітей та молоді Traffic Challenge. Загалом планують забезпечити 150 українських дитячих навчальних закладів — так будуть розподілені 4,5 тисячі жилетів. Цьогоріч ГО «Traffic Challenge» та Благодійний фонд «Демократичний розвиток» змінили умови отримання школами комплектів світловідбивальних жилетів. «Цьогоріч захисні комплекти отримають найактивніші заклади, оскільки наш досвід показує, що саме школи, які приділяють увагу питанням безпеки руху будуть якнайкраще використовувати ці матеріали. І, навпаки, якщо адміністрація навчального закладу ставиться до проблеми безпеки руху поверхнево (а у нас, на жаль, таких досить багато), то подаровані матеріали десь лежатимуть та не приноситимуть очікуваної користі», - розповіла Ольга Дробишева, голова громадської організації «Traffic Challenge». Отож, 101 комплект жилетів вже отримують школи, що проявили себе найбільш активними у діяльності з протидії дорожньо-транспортному травматизму цього року та посіли перші 100 місць у Всеукраїнському змаганні «Хештег-Марафон» #SafetyChallenge. Так трапилося, що 100-те та 101-ше місце набрали однакову кількість балів, тому – загалом 101 школа отримує комплект жилетів у подарунок за результатом активності. За підсумками адресати представляють всі 24 області України. А найбільшу кількість комплектів отримали Харківська, Вінницька, Миколаївська та Львівська області. До ТОП - 100 потрапили вісім шкіл Львівщини: Яворівський заклад загальної середньої освіти І-III ступенів №2 Яворівської міської ради Львівської області; Самбірська гімназія; Рудниківський навчально-виховний комплекс «ЗНЗ І-III ст. - ДНЗ»; Рихтицька середня загальноосвітня школа І-III ступенів Дрогобицької міської ради Львівської області; Ременівський ЗЗСО І-III ст. Жовтанецької сільської ради; Бродівський ОЗЗСО |-||| ст. №4; Долішньолужецька СЗШ I - II ст.; Перемишлянський ОЗЗСО І-III ст. ім. О. Ковча
Школи області запрошують до участі у конкурсі з програмування
11 березня 2021
Волонтерська організація Code Club, що навчає дітей програмуванню, спільно із департаментом освіти і науки Львівської ОДА організували обласний конкурс «Закодуй майбутнє». Конкурс має на меті підтримати талановиту молодь області та заохотити її до подальшого розвитку. «Code Club працює в Україні із 2013 року і дає можливість кожній дитині спробувати свої сили в програмуванні. Ми бачимо зацікавлення дітей та батьків до цієї сфери, тож тепер хотілось би залучити до проекту ще багато шкіл. Саме тому у мене виникла ідея організувати конкурс», - розповіла координатор Code Club у Львівській області Ольга Конасова. Для участі у конкурсі педагог школи до 15 березня має зареєструвати свою команду. Один заклад загальної середньої освіти може представити проєкти декількох команд. У конкурсі братимуть участь команди у складі трьох учнів та педагога- наставника. Команда учасників має подати проєкт у форматі гри, анімації або додатку. «Після реєстрації команди впродовж півтора місяця працюватимуть над своїм проектом. А 15 травня журі, до якого увійдуть представники ІТ-сфери, обере переможця», - розповіла керівник управління інновацій Львівської ОДА Ольга Котовська. Команда учасників має подати проєкт в одній із категорій: І. Scratch – проєкт (учасники 8-10 років) ІІ. HTML – власний креативний сайт (10-13 років) ІІІ. Python – проєкт (13-16 років). Команди-фіналісти будуть запрошені до Львова для вручення дипломів, призів та цінних подарунків у кожній з представлених категорій. Також на фіналістів очікує екскурсія в ІТ компанію та зустріч з представниками ІТ кластеру.
Сайти шкіл області планують вдосконалити та уніфікувати
9 березня 2021
Фахівці департаменту освіти науки спільно із колегами Львівського обласного інституту післядипломної освіти сформували базу даних сайтів закладів загальної середньої освіти Львівщини та проаналізували їх на предмет виконання статті 30 Закону України про освіту щодо прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти. За підсумками моніторингу та аналізу 751 школа має власний сайт, однак більшість закладів активнішими є у соцмережах. «Більшість шкіл, серед тих, які мають сайти, використовують безкоштовні шаблони, відтак рівень заповнення цих сайтів рекламою надзвичайно високий. Окрім того, люди звикли до соцмереж, вони їм довіряють, тому значна частина шкіл більше скерована на активність у ФБ, ніж на сайтах», - розповів заступник директора з науково-педагогічної роботи Інституту післядипломної освіти Сергій Пазюк. За словами Сергія Пазюка, аби привести інформаційні ресурси шкіл до єдиного зразка, варто розробити уніфікований шаблон для усіх закладів, за яким вони би могли подавати необхідну інформацію, як от: освітні програми, керівництво, правила поведінки здобувачів освіти, звіти про надходження коштів тощо. Однак перш ніж, взятись до узагальнення форми подачі інформації, варто привести у відповідність технічну базу. «Багато сайтів розміщені на іноземних серверах, відкриваються з використанням російської або англійської мови. Причина, вочевидь, у тому, що розробник сайту не отримував технічного завдання до нього. Тож, потрібно запропонувати перелік базових технічних вимог до сайтів закладів освіти. Недоцільно також використовувати домени com, адже це комерційні домени, існування яких живить реклама. А ще мусимо пам’ятати, що власники хостінгу повинні мати експертний висновок Державної служби спеціального зв’язку про захист інформаційних ресурсів», – наголосив заступник керівника відділу технічного нагляду та комп’ютерного забезпечення Мирон Пацай. Результати моніторингу свідчать про низьку активність наповнення більшості сайтів у 2020 році. «Сайти окремих ЗЗСО наповнені виключно фотоматеріалами, а на деяких після запровадження протиепідемічних заходів у березні минулого року не відображено жодної події з життя школи» , – проінформувала методист Інституту післядипломної педагогічної освіти Галина Занік, яка аналізувала змістову складову шкільних інформаційних ресурсів. «До цифрової активності шкіл варто залучати дітей. Активні, творчі підлітки можуть брати участь в інформаційному наповненні сайтів, звісно під керівництвом педагогів. У кожній школі повинен бути фахівець, який відповідатиме за модерування сайту, однак цих людей також треба буде навчати», – акцентував заступник директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Роман Пастушенко. Впродовж кількох тижнів Інститут післядипломної освіти має намір розробити навчальну програму, яка зараховуватиметься адміністраторам сайтів до годин підвищення кваліфікації. «На Львівщині, на жаль, нема жодної школи, сайт якої можна поставити за приклад. Тому треба буде провести навчальний семінар для фахівців, які відповідатимуть за сайти, та познайомити їх з позитивним досвідом колег з інших областей. Очікуємо, що керівники шкіл уже найближчим часом визначать цих людей», - підсумував директор департаменту освіти і науки Олег Паска. Наявність чи відсутність сайтів закладів освіти, їх відповідність вимогам закону та активність обов’язково враховуватиметься під час формування рейтингу районів і територіальних громад.
Громадські організації спільно зі школами запрошують до участі у конкурсі на здобуття гранту
15 лютого 2021
Фонд Східна Європа та німецька неурядова організація ChildFund Deutschland e.V. оголошують конкурс проєктів серед громадських організацій, спрямованих на створення пілотних соціальних шкільних підприємств. Соціальне шкільне підприємництво – один із найбільш успішних методів розвитку молодіжного підприємництва, соціальної відповідальності та підготовки до свідомого життя вже у школі. «Така проєктна бізнес-модель «дорослих» форм підприємництва створюється самими учнями та за їхньої ініціативи і працює за всіма правилами бізнесу, але у межах школи. Через інструмент соціального шкільного підприємництва учні навчаються ухвалювати самостійні рішення на всіх етапах діяльності їхньої «фірми» – від її реєстрації до організації виробничого процесу. Ролі в такій фірмі розподілені саме між учнями, які можуть бути керівниками, маркетологами, спеціалістами зі збуту тощо. Вчителям належить роль менторів, які можуть надавати поради та імплементувати в освітній процес певні аспекти роботи такого підприємства», - пояснили організатори. Соціальне шкільне підприємство може займатися виробництвом будь-яких товарів чи послуг, які не шкодять довкіллю та людям: приміром, шити одяг та аксесуари з вторинної сировини, вирощувати зелень, виробляти компост, розробляти дизайн та надавати рекламні послуги тощо. Дохід фірми може використовуватися на розвиток власне підприємства, на пізнавальні заходи для учнів, соціальні, екологічні чи гуманітарні цілі. «Концепція соціального підприємництва відносно нова для України. У розвинений країнах генераторами більшості ідей соціального підприємництва є молодь. Саме тому, там у навчання на рівні бакалаврату включені такі курси, як соціальні інновації та соціальне підприємництво. Нам також варто починати вчити дітей відповідального бізнесу», - наголосила керівник управління інновацій департаменту освіти і науки Ольга Котовська. На підготовчі заходи для школярів та вчителів, організацію повного циклу роботи підприємства, закупівлю матеріалів, обладнання чи програмного забезпечення скерують грант до 100 000 гривень. Дохід фірми треба спрямувати на розвиток школи й пізнавальні заходи для учнів, соціальні, екологічні та гуманітарні цілі. Втілення проєкту має зайняти не більше чотирьох місяців у період з 1 квітня 2021 до 31 липня 2021. Участь у конкурсі можуть брати громадські організації у партнерстві з державними закладами шкільної освіти з малих міст чисельністю населення до 60 000 осіб та сільської місцевості. Прийом заявок триватиме до 20 лютого. Деталі тут.
Типова освітня програма, запропонована Міністерством освіти, не змінить якості навчання, - висновки громадського обговорення.
29 січня 2021
Департамент освіти та науки Львівської ОДА ініціював громадське обговорення Типової освітньої програми для 5 – 9 класу закладів середньої освіти. В межах обговорення організували круглий стіл із педагогами, науковцями та фахівцями Інституту післядипломної освіти із різних міст України. Окрім того, провели консультативне опитування понад 1000 вчителів, батьків та учнів. Пропозиції та зауваження, напрацьовані в процесі громадського обговорення, були підтримані Експертною радою при департаменті освіти, до якої входять науковці та кращі педагоги області. ⠀ Учасники громадських обговорень зійшлись на думці, що Типова освітня програма, запропонована Міністерством, попри декларовані переваги над чинною програмою, не змінить ані якості навчання, ані підходів до організації навчання. «Типова програма потребує суттєвого доопрацювання. Зараз надзвичайно важливо визначитись в якому напрямку рухатиметься українська школа та на скільки вона буде ефективною і результативною. Львівщина уже раніше подавала свої пропозиції щодо цієї програми, які, на жаль, не врахували. Сподіваюсь, нові пропозиції врахують, адже схвалення програми у тому вигляді, що є зараз, загальмує освітню реформу», - акцентував директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. ⠀ За результатами опитування та обговорення, у департаменті освіти та науки сформували низку пропозицій, серед яких: - Відмовитись від практики розподілу навчальних годин між освітніми галузями. - Вибудувати навчальний план для закладів з навчанням українською мовою та для закладів із навчанням мовою корінного народу чи національних меншин поряд із державною мовою як варіативні. - Збільшити кількість годин на варіативну складову типових навчальних планів. - Вилучити з переліку предметів плану «Зарубіжну літературу», «Здоров’я, безпека та добробут», «Етика/Курси морального спрямування», «Правознавство», зазначивши, що ці предмети можуть вивчатись за рахунок варіативної частини. - Передбачити у Програмі, що добір модельних програм здійснюватиметься на конкурсній основі. - У переліку модельних програм передбачити можливість інтеграції історії, етики та громадянської освіти, історії та географії, історії і літератури, економіки та географії, мистецтв і літератури тощо. - Доповнити види оцінювання результатів навчання формувальним оцінюванням, зробити його пріоритетним, а поточне необов’язковим. Усі пропозиції та зауваження надіслали на розгляд у Міністерство освіти та науки України. Міністерство освіти розробило проект такої програми, оскільки торік був схвалений державний стандарт базової освіти. Ця програма визначає кількість годин в межах яких треба забезпечити реалізацію державного стандарту.
Для закладів загальної середньої освіти розробили зразок статуту
25 січня 2021
Робоча група, створена наказом департаменту освіти і науки, завершила роботу над зразком статуту для ЗЗСО. До складу групи поруч з державними службовцями входили директори шкіл та представник обласного комітету профспілки працівників освіти. Необхідність створення такого документу була зумовлена тим, що внаслідок адміністративної реформи у багатьох шкіл області змінився засновник. Тепер, згідно із Законом України «Про освіту», органи влади територіальних громад мають привести установчі документи своїх закладів у відповідність до вимог чинного законодавства. «Нам важливо було написати зразок Статуту так, щоб його норми були дієвими, тобто, щоб у випадку, коли конкретна школа візьме цей документ за основу для власного статуту, учасники освітнього процесу могли організувати життя своєї спільноти за його положеннями. Адже Статут ЗЗСО це, так би мовити, основний закон для закладу», - акцентував заступник директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Роман Пастушенко. Під час напрацювання зразка статуту окрім іншого обговорили новий порядок медичного обслуговування у школі, можливість створювати педагогічною радою стратегію розвитку закладу, алгоритми морального та матеріального заохочення учнів за успіхи у навчанні, а також специфіку роботи педагогів під час дистанційного навчання та шляхи протидії булінгу. У супровідному листі департаменту зазначено, що Зразок Статуту «можна брати за основу при укладенні нової редакції статутів закладів загальної середньої освіти. Розробники статуту для конкретного закладу загальної середньої освіти можуть не брати до уваги чи змінювати окремі пункти Зразка, якщо такі зміни не суперечать чинному законодавству». Коментуючи завершення роботи над зразком Статуту ЗЗСО, член робочої групи, заступник голови обласної організації профспілки працівників освіти Мар’ян Калин, відзначив: «Ми розробили взірець, за яким школи мають створити свої статути, цей взірець не є ідентичним для усіх закладів. Керівникам також варто звернути увагу на те, що ми рекомендуємо школам, які надають учням повну середню освіту, тимчасово зберегти у ній вказівку на ступінь, зафіксувати, за наявності, філії та інші структурні підрозділи». ЗЗСО, у яких не змінюється засновник, не зобов’язані на даний час вносити зміни у свій статут.
Школам області рекомендують розпочати очне навчання
22 січня 2021
Департамент освіти учора розіслав листа у всі відділи освіти територіальних громад і районів області із рекомендаціями щодо початку очного навчання із понеділка. У тих школах, де є інфіковані діти чи педагоги, відповідно до рішень педагогічних рад, навчання продовжиться дистанційно. Про це сьогодні розповів директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. «Розуміючи, що Уряд планує запровадити локдаун, ми одразу запропонували закладам освіти продовжити перше півріччя щонайменше до 5 січня, аби канікули співпали із періодом локдану. В такий спосіб ми хотіли зменшити час на віддалене навчання, адже ефективність віддаленого навчання не є такою доброю, якою має бути», - наголосив Олег Паска. В цьому контексті департамент останні півроку працює над підвищенням вмінь вчителів організовувати дистанційне навчання. «Цього року ми теж працюватимемо над тим, аби педагоги вміли працювати із різними платформами. Із 35 тисяч вчителів нам вдалось навчити лише півтори тисячі, і ми свідомо того, що це вкрай малий показник. Сподіваємось, що ковід мине, але так чи інакше будуть сезонні епідемії, і навики організації дистанційного навчання завжди стануть у нагоді. Аби діти не втрачали час, вчителі мають володіти платформами і переходити при потребі на віддалене навчання», - зазанчив директор департаменту освіти. Санітарні вимоги у школах залишаються ті самі. Окрім того, школи наприкінці грудня отримали дезінфікуючі засоби. Впродовж січня їх не використовували, тож закуплених засобів вистачить приблизно на три місяці. Вища освіта буде вчитись відповідно до рішень вчених рад. Переважна більшість, за попередніми даними, виходять або на очну форму, або на змішану форму навчання.
Як працюватимуть заклади освіти з 25 січня – роз'яснення МОН
22 січня 2021
З 25 січня продовжують діяти обмежувальні протиепідемічні заходи для закладів освіти, визначені постановою Кабінету Міністрів від 9 грудня 2020 року №1236. Водночас додаткові обмеження, встановлені на період 8-24 січня, втрачають силу. Згідно з документом, на період дії карантину заборонено: відвідувати заклади освіти здобувачами освіти групами кількістю більш як 20 осіб, крім закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної та спеціалізованої мистецької освіти; відвідувати заклади освіти здобувачами освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% здобувачів освіти та персоналу закладу освіти; проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю дітей з більш ніж однієї групи/класу та за присутності глядачів (відвідувачів). Додаткові обмежувальні заходи для закладів освіти, встановлені на період 8-24 січня 2021 р., не діятимуть з 25 січня. Окрім того, під час карантину самоізоляції підлягають особи, які прибувають в Україну для навчання у закладах вищої освіти з держави або є громадянами (підданими) держав із значним поширенням COVID-19. Ця норма не застосовується до осіб, стосовно яких немає підстав вважати, що вони були в контакті з хворою на COVID-19 особою. Самоізоляції також підлягають ті, хто прибуває з тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, АР Крим та м. Севастополя, крім осіб, стосовно яких немає підстав вважати, що вони були в контакті з хворими на COVID-19. Зокрема, ця норма щодо самоізоляції стосується: осіб, які мають намір вступити до закладів освіти, розташованих на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі; здобувачів освіти, які навчаються в закладах освіти, розташованих на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі. Нагадаємо, за сприятливої санітарно-епідемічної ситуації студенти закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти мають продовжити навчання у змішаному або очному форматах – про це заявив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.