14 комунальних закладів охорони здоров’я перетворили в комунальні некомерційні підприємства
Сьогодні, 17 квітня, Львівська обласна рада ухвалила рішення про перетворення 14 комунальних закладів охорони здоров’я Львівської обласної ради в комунальні некомерційні підприємства з метою покращення якості й доступності медичного обслуговування населення, підвищення ефективності використання бюджетних коштів і кадрового потенціалу.
Перелік закладів охорони здоров’я, рішення щодо перетворення яких у комунальні некомерційні підприємства, ухвалено на сесії Львівської обласної ради:
- Львівська обласна дитяча клінічна лікарня «ОХМАТДИТ»;
- Західноукраїнський спеціалізований дитячий медичний центр;
- Львівський державний онкологічний регіональний лікувально-діагностичний центр;
- Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня;
- Львівський обласний державний клінічний лікувально-діагностичний кардіологічний центр;
- Львівський обласний шкірно-венерологічний диспансер;
- Львівський обласний клінічний діагностичний центр;
- Львівська обласна лікарня відновного лікування;
- Львівський обласний спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення;
- Львівський обласний центр репродуктивного здоров’я населення;
- Львівський обласний центр громадського здоров’я;
- Львівський обласний медичний центр превенції та терапії узалежнень;
-Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр;
- Обласна база спеціального медичного постачання.
Довідково:
Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я України, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013 та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» одним з основних стратегічних завдань цієї реформи є перехід до оплати діяльності постачальників медичних послуг на основі конкретних результатів їх діяльності. Для вирішення цього завдання необхідно змінити характер відносин між постачальником медичних послуг та їх замовником – відповідним розпорядником бюджетних коштів.
На зміну командно-адміністративній моделі взаємовідносин між цими суб’єктами має прийти контрактна модель, у якій взаємовідносини регулюються договорами. За зазначеними договорами розпорядник бюджетних коштів діятиме в інтересах пацієнтів як третя сторона-платник, а заклад охорони здоров’я (надалі – ЗОЗ) або лікар фізична особа – підприємець, який одержав ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики, виступатимуть як постачальники послуг.
Запровадження такої моделі взаємовідносин потребує надання державним та комунальним ЗОЗ управлінської та фінансової автономії. З урахуванням кращих світових практик цю автономію передбачається забезпечити шляхом реорганізації, зокрема перетворення таких ЗОЗ у повноцінні суб’єкти господарської діяльності – державні та комунальнінекомерційні підприємства.