Доходи місцевих бюджетів області торік зросли на 9%
За підсумками 2018 року доходи місцевих бюджетів області сягнули 34 млрд 841 млн гривень. Відтак, зафіксовано приріс 9% відносно минулого року. Про це під час засідання Колегії Львівської облдержадміністрації повідомив директор департаменту фінансів Олег Демків.
«Із цієї суми 15 млдр 102 млн – надходження від податків і зборів. Обсяг дотацій і субвенцій – загалом більше 19 млрд. Якщо говорити про надходження податків і платежів у динаміці, порівнюючи із попередніми роками, то, зокрема, податок не нерухоме майно зростає вже два роки поспіль, минулого року він склав 61%, а за три попередні роки, по суті, надходження збільшилось втричі. Схожу динаміку торік мав податок на прибуток, дуже позитивною є динаміка при надходження рентної плати за природні ресурси. Однак податок на доходи фізичних осіб, єдиний податок мають зниження динаміки надходжень до аналогічного періоду минулого року», - наголосив Олег Демків.
За цих умов є перевиконання планових показників бюджету.
«Хочу зауважити відмінність виконання бюджетів у порівнянні із попередніми роками. 14 найбільших платників – це підприємства реального сектору економіки. Левова частка із них – інвестори, які прийшли на Львівщину за останні чотири роки. Це показник того, як реальний сектор економіки виконує свою роль у наповненні бюджетів», - наголосив голова Львівської ОДА Олег Синютка.
Окрім того, середня заробітна плата по області зростає, на сьогодні вона становить більше 8 тисяч гривень.
Обсяг місцевих бюджетів за видатками минулого року склав 35,4 млрд гривень – це +14,2% до показників 2017 року.
«Бачимо також зростання видатків розвитку +21%, що теж є дуже важливим. За 4 роки бюджет розвитку зріс вдвічі – з 3,6 млрд грн у 2015 році до 7,4 млрд у 2018 році. Це насправді безпрецедентні цифри. Перед нами стоїть завдання стосовно раціонального використання цих коштів. У мене велике прохання до голів РДА, міських голів – використовували їх якомога ефективніше та оперативніше», - наголосив очільник Львівщини.
Із повною презентацією щодо стану виконання місцевих бюджетів Львівської області за 2018 рік можна ознайомитись тут.
Новини за темою
У 52 громадах області перевиконали план надходження податків до загального фонду бюджету
6 травня 2022
Незважаючи на воєнний стан, у січні-квітні 2022 року план надходження податків до загального фонду бюджету перевиконали в 52 із 73 територіальних громад області (понад 70 %). З 21 громади, де планові завдання не виконали, суттєве невиконання (понад 10 %) у Заболотцівській, Великолюбінській, Бібрській, Лопатинській, Белзькій, Моршинській, Новояричівській, Самбірській, Сокальській і Сокільницькій громадах. Зважаючи на рівень виконання річних планових показників, нестача доходів у бюджетах спостерігається, крім вищезгаданих, також у Глинянській і Красненській територіальних громадах. Детальніша інформація – на діаграмі.
План доходів обласного бюджету перевиконали на 6%: підсумки за чотири місяці
4 травня 2022
За даними оперативних підсумків бюджетування за доходами з січня по квітень цього року по обласному бюджету фіксують перевиконання плану та зростання надходження платежів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема: До загального фонду місцевих бюджетів Львівщини надійшло 7,7 млрд грн податків. Це на 1,5 млрд грн або на 24 % більше від надходжень за відповідний період торік. План чотирьох місяців перевиконано на 403 млн грн або 6 %. Виконання річних планових завдань становить на 1 травня 33 %. До загального фонду обласного бюджету мобілізували 1,2 млрд грн, що становить 129 % до надходжень за відповідний період 2021 року та 107 % до плану на 4 місяці ц.р. (понад план надійшло 86 млн грн). До державного бюджету платники області мобілізували 18 млрд грн податків, що на 2 млрд грн або на 13 % більше порівняно з аналогічним періодом 2021 року.
Надходження до обласного бюджету на 31% більші ніж торік: дані станом на 25 квітня
27 квітня 2022
Станом на 25 квітня до обласного бюджету надійшло 1, 172 мільярд гривень, що на 280 мільйонів гривень або на 31 відсоток більше ніж за відповідний період минулого року. Про це повідомив начальник Львівської ОВА Максим Козицький. «До місцевих бюджетів мобілізовано 7, 225 мільярдів гривень податків і зборів, що на 1, 591 мільярд гривень або на 28 відсотків більше ніж за відповідний період минулого року», - розповів Максим Козицький. Упродовж березня 2022 року до місцевих бюджетів мобілізували 1,789 мільярдів гривень податків і зборів, що на 247 мільйонів гривень або на 16 відсотків більше ніж у березні минулого року. До обласного бюджету у березні надійшло 350 мільйонів гривень, що на 42 мільйони гривень або на 13 відсотків більше ніж у березні минулого року.
У ЛОВА завершили перевірку рішень про затвердження місцевих бюджетів: головні акценти
14 квітня 2022
Як свідчить практика перевірок рішень про затвердження місцевих бюджетів, часто під час формування та затвердження місцевих бюджетів допускається чимало порушень бюджетного законодавства. Цьогоріч не виняток. Так, з порушенням норм статті 85 Бюджетного кодексу України за кошти податків і платежів у трьох місцевих бюджетах у поточному році передбачалась субвенція державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів (у бюджеті Жовтанецької територіальної громади - 90 тис. грн, Боринської - 380 тис. грн та Глинянської громади - 116 тис. грн) щодо покращення матеріально-технічного забезпечення окремих підрозділів у сфері правоохоронної діяльності. Проте, такі видатки здійснюються за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету. Окрім того, у бюджетах Добромильської, Комарнівської, Оброшинської ТГ заплановано видатки, що не відносяться до повноважень громад, а саме на виплату компенсацій реабілітованим та пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (стаття 89 Бюджетного кодексу України). До слова, департаментом фінансів за згадані порушення, відповідно до вимог статті 117 Бюджетного кодексу України, застосовується попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства в строк до 30 календарних днів. Нагадаємо, раніше у департаменті фінансів Львівської ОВА наголосили керівникам громад на необхідності планувати власні надходження бюджетних установ.
Особливості здійснення фінансування видатків місцевих бюджетів в умовах воєнного стану: що слід врахувати керівникам громад Львівщини
16 березня 2022
В умовах військового стану змінюються пріоритети у фінансуванні видатків місцевих бюджетів, а також страждає дохідна частина. Завдяки непоганій динаміці від початку року перевиконання всіх місцевих бюджетів Львівщини склало близько 200 млн грн, проте вже у березні відчутно зменшилося надходження податків і зборів. Як прогнозують у департаменті фінансів Львівської ОВА, у разі якщо військові дії триватимуть до 1 травня, невиконання місцевих бюджетів може досягти 2 млрд грн. Окрім того, як розповів під час селектору з керівникам громад та районних державних адміністрацій Львівщини заступник начальника Львівської ОВА Іван Собко, майже щодня до бюджетного законодавства вносять зміни, які стосуються дохідної частини бюджетів. Зокрема, вже діють нововведення щодо скасування акцизу на пальне та алкогольні вироби. «Щодо видаткової частини, то очікуємо збільшення низки видатків, зокрема, на заробітну плату, енергоносії та харчування для бюджетних установ. Ще на початку року було недостатньо асигнувань на заробітну плату. Зараз видаткову частину слід коригувати під стовідсоткове фінансування цих видатків. Звертаємо увагу, що частину зобов’язань по фінансуванню видатків держава бере на себе – щодо оплати енергоносіїв та харчування, що використовуються для перебування тимчасово переміщених осіб. Окрім того, Верховна Рада погодила використання залишків коштів з освітянських субвенцій для виплати заробітної плати», - зазначив Іван Собко. Також керівникам територіальних громад та районних військових адміністрацій наголосили на важливості інституційної спроможності проводити видатки. «В сьогоднішніх умовах має бути необхідна кількість фінансистів з чітким розподілом обов’язків – для того, щоб фінансування у цей складний час здійснювалося безперебійно», - зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків. Звертаємо увагу, що питання виконання і формування місцевих бюджетів в період воєнного стану, перерозподілу коштів між головними розпорядниками тощо визначені постановою Кабміну №252 від 11 березня 2022 року.
Понад 356 млн грн власних доходів отримали в 2021 році обласні заклади
14 січня 2022
У 2021 році власні доходи бюджетних установ, закладів та організацій, які фінансуються з обласного бюджету, перевищили 356 млн грн, що на 50 млн грн або 16% більше надходжень 2020 року. Майже половину цих надходжень становлять доходи медичних закладів – 171 млн гривень. Заклади освіти отримали 60 млн грн, соціального захисту – 52 млн грн, культури та мистецтва – 40 млн грн, фізичної культури та спорту – 18 млн грн, засобів масової інформації – 2,5 млн гривень. Найвища динаміка власних надходжень у галузях фізичної культури та спорту – 62% і культури та мистецтва – на 49%. Водночас у порівнянні з 2020 роком майже вдвічі зменшилися доходи телерадіокомпанії “Перший Західний”. З отриманих у 2021 році власних надходжень установи, заклади та організації обласного підпорядкування на забезпечення свого функціонування (оплату праці, спожитих енергоносіїв, господарських витрат, придбання обладнання) використали понад 317 млн гривень.
Річний план за доходами перевиконали 32 територіальні громади області
10 грудня 2021
Під кінець календарного та бюджетного року окремі місцеві бюджети вже виконали річні плани із надходжень податків та зборів. Зокрема, річні плани виконали у Гніздичівській, Заболотцівській, Тростянецькій, Судововишнянській, Давидівській, Великолюбінскій, Розвадівській, Підберізцівській, Солонківській, Щирецькій, Славській, Мурованській, Зимновонівській, Лопатинській, Меденицькій, Боринській, Глинянській, Грабовецько-Дулібівській, Комарнівській, Красненській, Куликівській, Миколаївській, Новороздільській, Новояворівській, Поморянській, Пустомитівській, Рава-Руській, Ралівській, Сокальській, Сокільницькій, Східницькій та Трускавецькій територіальних громадах. «Однак по окремих громадах є великий ризик невиконання планових надходжень, відповідно не будуть профінансовані окремі програми та заходи. Зокрема, спостерігається суттєве відставання у виконанні річних планів в Рудківській, Великомостівській, Белзькій, Козівській та Стрілківській територіальних громадах. Вищезгаданим громадам першочергово необхідно зосередити свою увагу та прикласти максимальні зусилля щодо недопущення заборгованості за захищеними статтями видатків», - розповів заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос. Він також додав, на даний час проходить процес затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік. Тому важливим є відповідальний підхід до формування та затвердження реальних до виконання бюджетних показників.
Львівщина – на п’ятому місці в Україні за доходами бюджету
9 грудня 2021
У листопаді Львівщина піднялася у рейтингу регіонів України за динамікою надходжень податків до бюджету. За підсумками одинадцяти місяців Львівська область на п’ятому місці серед областей України. До цього часу найвищим результатом для Львівщини була сьома позиція в рейтингу. «Позитивна динаміка області загалом випереджає середню по державі вже п’ять місяців поспіль. У січні-листопаді наші надходження порівняно з відповідним періодом торік зросли на 22 %, а загалом по Україні зростання становить 20,9 %», - зазначив заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос. Він також розповів, що рейтинг області стосовно динаміки поступлень основних податків на 1 грудня не змінився (порівняно з 1 листопада): за єдиним податком Львівщина – друга в Україні, за податком на доходи фізичних осіб – сьома, за платою за землю – одинадцята, за податком на нерухоме майно – чотирнадцята.
У Львівський області стартував процес затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік
9 грудня 2021
Перші місцеві бюджети вже затверджено Новокалинівською, Дрогобицькою, Сколівською та Давидівською радами територіальних громад та Яворівський районний бюджет. «Вітаємо згадані вище громади із прийняттям головного кошторису та маємо сподівання, що й інші органи місцевого самоврядування не зволікатимуть і забезпечать дотримання вимог бюджетного законодавства (статті 77 Бюджетного кодексу України), адже дедлайн 25 грудня поточного року. Хочемо також зазначити, що голова Львівської облдержадміністрації 07 грудня поточного року подав проєкт обласного бюджету на 2022 рік обласній раді. Сподіваємось, що наприкінці грудня цього року сесія Львівської обласної ради затвердить основний фінансовий документ»,- зазначив заступник голови Львівської ОДА з питань бюджету, охорони здоров’я, молоді, спорту, культури та освіти Іван Собко.
Львівська ОДА звернулася до ОП щодо необхідності зміни формули розрахунку обсягів базової та реверсної дотацій для громад
30 вересня 2021
Нещодавно Уряд подав до Парламенту проект Закону України про Державний бюджет на 2022 рік. Окрім іншого, цим законом затверджуватимуться обсяги дотацій по усіх місцевих бюджетах. Нагадаємо, базова дотація (кошти місцевим бюджетам з державного) для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн, реверсна (кошти до держбюджету з місцевих) – 873 млн грн. Як зазначив голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький, вказані обсяги для місцевих бюджетів могли б бути значно сприятливішими. «Відповідно до проєкту Держбюджету на 2022 рік, який Уряд уже подав до Верховної Ради, базова дотація - а це кошти місцевим бюджетам з державного - для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн. У цей час до держбюджету з місцевих (реверсна дотація) – передбачається передати 873 млн гривень. Проте, якщо у проєкті закону про Держбюджет врахувати показники громади Києва, для Львівщини фінансовий ресурс дотацій збільшиться на 709 млн грн! Громади нашої області є різні за спроможністю, але всі вони, в тому числі Львів, потребують цих, фактично, власноруч зароблених грошей для зменшення дефіцитів бюджету, розвитку та підвищення рівня життя людей. Тому питання базової та реверсної дотацій для громад Львівщини є дуже важливим, і ми офіційно звертаємося до Офісу Президента врахувати показники Києва у бюджетному вирівнюванні в проєкті Держбюджету-2022, а саме ініціювати внесення змін до Бюджетного кодексу України та доручити уряду в процесі доопрацювання проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2022 рік” внести зміни до формульної методики обрахунку обсягів базової та реверсної дотацій, врахувавши у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів показники м. Києва», - пояснив голова Львівської ОДА Максим Козицький. «За підрахунками департаменту, навіть за існуючих нормативів зарахування податку на доходи фізичних осіб (до бюджету м. Києва його надходить 40 відсотків, тоді як до інших місцевих бюджетів – 60 відсотків), врахування показників бюджету столиці у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів на 2022 рік мало б своїм результатом збільшення обсягів базової дотації регіонам на 7,2 млрд грн (44 відсотки) та зменшення обсягів реверсної дотації за ними на 3,0 млрд грн (28 відсотків). Цей додатковий ресурс дозволив би суттєво покращити можливості балансування місцевих бюджетів та мінімізувати їх дефіцити. Натомість, з бюджету м. Києва вилучалася б реверсна дотація в сумі 7,9 млрд гривень» - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків
З початку року до місцевого бюджету Львівщини надійшло понад 245 млн гривень податку на нерухоме майно
14 вересня 2021
З початку 2021 року до місцевого бюджету Львівщини надійшло понад 245 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомили в Головному управління Державної податкової служби у Львівській області. Отож, за січень-серпень поточного року до місцевого бюджету від платників податків Львівщини надійшло 245, 4 млн гривень, що складає 117,9% індикативу (208, 2 млн гривень). Порівнюючи з січнем - серпнем 2020 року (157,6 млн грн) надходження збільшилися на 87,8 млн гривень. З податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за серпень 2021 року надійшло 9,0 млн гривень, що складає 138,8 % індикативу (6,5 млн гривень). Порівнюючи з серпнем 2020 року (7,0 млн грн) надходження збільшилися на 2,0 млн гривень.
Динаміка доходів Львівщини вперше від початку року випередила загальноукраїнську
5 серпня 2021
Львівщина покращує свої позиції серед регіонів України в частині динаміки надходжень до бюджету за січень-липень 2021 року. За темпами загальних надходжень Львівщина піднялася на одну позицію (у порівнянні з січнем-червнем), перемістившись з 11-го на 10-те місце. Вперше з початку року динаміка Львівщини випередила загальноукраїнську (121,9 % та 121,2 % відповідно). Також покращилась (з 13-го на 10-те місце) динаміка податку на доходи фізичних осіб. За динамікою надходжень єдиного податку Львівщина друга в Україні. Із станом виконання місцевих бюджетів України можна ознайомитися на сайті Міністерства фінансів України.