Динаміка доходів Львівщини вперше від початку року випередила загальноукраїнську
Львівщина покращує свої позиції серед регіонів України в частині динаміки надходжень до бюджету за січень-липень 2021 року.
За темпами загальних надходжень Львівщина піднялася на одну позицію (у порівнянні з січнем-червнем), перемістившись з 11-го на 10-те місце.
Вперше з початку року динаміка Львівщини випередила загальноукраїнську (121,9 % та 121,2 % відповідно). Також покращилась (з 13-го на 10-те місце) динаміка податку на доходи фізичних осіб.
За динамікою надходжень єдиного податку Львівщина друга в Україні.
Із станом виконання місцевих бюджетів України можна ознайомитися на сайті Міністерства фінансів України.
Новини за темою
План доходів обласного бюджету перевиконали на 6%: підсумки за чотири місяці
4 травня 2022
За даними оперативних підсумків бюджетування за доходами з січня по квітень цього року по обласному бюджету фіксують перевиконання плану та зростання надходження платежів у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Зокрема: До загального фонду місцевих бюджетів Львівщини надійшло 7,7 млрд грн податків. Це на 1,5 млрд грн або на 24 % більше від надходжень за відповідний період торік. План чотирьох місяців перевиконано на 403 млн грн або 6 %. Виконання річних планових завдань становить на 1 травня 33 %. До загального фонду обласного бюджету мобілізували 1,2 млрд грн, що становить 129 % до надходжень за відповідний період 2021 року та 107 % до плану на 4 місяці ц.р. (понад план надійшло 86 млн грн). До державного бюджету платники області мобілізували 18 млрд грн податків, що на 2 млрд грн або на 13 % більше порівняно з аналогічним періодом 2021 року.
«У березні спостерігаємо погіршення надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів Львівщини», - Олег Демків
25 березня 2022
За два місяці цього року загальний фонд місцевих бюджетів Львівщини перевиконали на 300 мільйонів гривень, обласний бюджет – на 80 мільйонів гривень, а динаміка надходження податків і зборів перевищувала 20%. Проте вже у березні на Львівщині спостерігають погіршення надходжень. Про це повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків. «Серед основних причин - сповільнення економічної активності суб’єктів господарської діяльності. Але ключовим фактором стало внесення змін до податкового законодавства, перш за все - в частині скасування податку на прибуток. Для обласного бюджету це велика втрата. Ми на весь рік планували майже півмільярда гривень надходжень цього податку. З початку року надійшло понад 100 мільйонів гривень і це все, на що ми можемо розраховувати», - зазначив Олег Демків. «Ми зараз завершуємо відкореговувати наші цьогорічні баланси під форс-мажорні обставини, спричинені зменшенням надходженням податків і зборів. Також розуміємо необхідність забезпечити першочергові видатки місцевих бюджетів. Зараз ми зі всіма територіями прораховуємо їхні нові прогнози податків і спільно пропрацьовуємо можливості фінансувати захищені статті першочергово - зарплат, стипендій, продуктів харчування, енергоносіїв – все найнеобхідніше для функціонування бюджетної сфери. Плюс виплати й підтримка малозабезпечених категорій громадян», - додав Олег Демків. Він також наголосив, що на місцеві бюджети покладено і повноваження військового характеру. Це фінансова підтримка формування територіальної оборони, покриття видатків з харчування для переселенців, компенсації видатків на спожиті енергоносії закладами комунальної власності, які розміщують ВПО. «Ми сьогодні не зможемо в повному обсязі фінансувати інвестиційні видатки. Але будемо працювати на перспективу. У час війни важливо першочергово фінансувати оборонні видатки, але мати плани дій в частині відновлення економіки та інфраструктури теж важливо», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОВА. Зазначимо, що місцеві бюджети Львівщини затвердили в кінці минулого року. Загалом в області є 81 місцевих бюджетів (бюджети громад, районів, обласний).
За перший місяць року на Львівщині сплатили понад 6 млрд грн податків
1 лютого 2022
Департамент фінансів Львівської облдержадміністрації повідомив перші оперативні підсумки виконання бюджетів за доходами в цьому році. До загального фонду бюджету Львівщини в січні мобілізовано 1 млрд 617 млн грн, що на 91 млн грн більше понад план. В обласному ж бюджеті 30 млн грн більше понад план. Річний план на 1 лютого виконується по області на 7%, що краще ніж січневі надходження попередніх років. Значно кращою є динаміка поступлень у порівнянні з січнем 2021 року. Зріст поступлень по області становить + 28,9 %, а в обласному бюджеті + 28,5 %. Позитивною є також ситуація щодо мобілізації податків і платежів до державного бюджету. Загалом їх надійшло по Львівщині 4,4 млрд грн, що на 1,3 млрд грн або 41,6 % більше у порівнянні з січнем минулого року.
Понад 356 млн грн власних доходів отримали в 2021 році обласні заклади
14 січня 2022
У 2021 році власні доходи бюджетних установ, закладів та організацій, які фінансуються з обласного бюджету, перевищили 356 млн грн, що на 50 млн грн або 16% більше надходжень 2020 року. Майже половину цих надходжень становлять доходи медичних закладів – 171 млн гривень. Заклади освіти отримали 60 млн грн, соціального захисту – 52 млн грн, культури та мистецтва – 40 млн грн, фізичної культури та спорту – 18 млн грн, засобів масової інформації – 2,5 млн гривень. Найвища динаміка власних надходжень у галузях фізичної культури та спорту – 62% і культури та мистецтва – на 49%. Водночас у порівнянні з 2020 роком майже вдвічі зменшилися доходи телерадіокомпанії “Перший Західний”. З отриманих у 2021 році власних надходжень установи, заклади та організації обласного підпорядкування на забезпечення свого функціонування (оплату праці, спожитих енергоносіїв, господарських витрат, придбання обладнання) використали понад 317 млн гривень.
Бюджети місцевих рад Львівщини отримали майже 6 млн гривень на охорону та поліпшення земель
4 січня 2022
У 2021 році до бюджетів різних рівнів області надійшло 9,8 мільйона гривень в порядку відшкодування витрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва. Про це повідомили в Головному управління Держгеокадастру. З цих коштів до обласного бюджету надійшли 4,4 млн грн, а на рахунки місцевих рад – 5,4 млн грн (деталі). «Ці кошти громади можуть використати лише в межах заходів на здійснення землеустрою, охорони та поліпшення земель. Працівники Держгеокадастру завжди готові надати консультативну допомогу місцевим радам. Реалізація цих заходів, зокрема землевпорядних робіт забезпечать в подальшому додаткові надходження коштів до місцевих бюджетів, що сприятиме розвитку територій громад», - відзначає Андрій Кавецький, начальник ГУ Держгеокадастру у Львівській області. У 2021 році використали майже 6 млн грн на проведення робіт із землеустрою та охорони земель. «В межах реалізації Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021 – 2025 роки, за кошти від втрат, у попередньому році, територіальним громадам вдалося поліпшити громадські пасовища орієнтовною площею 432 га. Цього року, в обласному бюджеті заклали 4,2 млн грн, з них 3 млн – на заходи з поліпшення пасовищ та 1,2 млн грн на інвентаризацію сільськогосподарських земель», - підкреслив начальник управління департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Ігор Вус. Загалом на спеціальних рахунках місцевих рад Львівської області акумульовано 26,4 мільйона, що надійшли в порядку відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва. Згідно зі статтею 209 Земельного кодексу України, вони можуть використовуватися лише на освоєння земель для сільськогосподарських та лісогосподарських потреб, поліпшення угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проєктів землеустрою, а також на проведення інвентаризації земель, проведення нормативної грошової оцінки землі.
Бюджетна комісія підтримала ініціативу дофінансувати в наступному році галузь освіти на понад 260 млн гривень
20 грудня 2021
Сьогодні, 20 грудня, комісія з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради підтримала рішення про повернення понад 267 мільйонів гривень, спрямованих на освітню галузь області в межах проєкту обласного бюджету на 2022 рік. Також бюджетна комісія запропонувала дофінансувати в наступному році культуру, медицину та спорт. Отже, видатки збільшили для: Департаменту освіти і науки - на 267,4 млн грн. (усього 1,9 млрд грн.); департаменту з питань культури, національностей та релігій на 80,6 млн грн. (усього 516 млн грн); департаменту охорони здоров’я на 15,1 млн. грн. (усього 784 млн грн); управлінню молоді та спорту на 15 млн. грн. (усього 190 млн грн). Разом з цим, комісія підтримала ініціативу провести аналіз фінансово-господарської діяльності обласних комунальних установ, а також установ та закладів, які фінансуються з обласного бюджету і надають послуги в галузі освіти, охорони здоров’я, спорту та культури. Нагадаємо, що рішення підтримали напередодні сесії обласної ради.
Річний план за доходами перевиконали 32 територіальні громади області
10 грудня 2021
Під кінець календарного та бюджетного року окремі місцеві бюджети вже виконали річні плани із надходжень податків та зборів. Зокрема, річні плани виконали у Гніздичівській, Заболотцівській, Тростянецькій, Судововишнянській, Давидівській, Великолюбінскій, Розвадівській, Підберізцівській, Солонківській, Щирецькій, Славській, Мурованській, Зимновонівській, Лопатинській, Меденицькій, Боринській, Глинянській, Грабовецько-Дулібівській, Комарнівській, Красненській, Куликівській, Миколаївській, Новороздільській, Новояворівській, Поморянській, Пустомитівській, Рава-Руській, Ралівській, Сокальській, Сокільницькій, Східницькій та Трускавецькій територіальних громадах. «Однак по окремих громадах є великий ризик невиконання планових надходжень, відповідно не будуть профінансовані окремі програми та заходи. Зокрема, спостерігається суттєве відставання у виконанні річних планів в Рудківській, Великомостівській, Белзькій, Козівській та Стрілківській територіальних громадах. Вищезгаданим громадам першочергово необхідно зосередити свою увагу та прикласти максимальні зусилля щодо недопущення заборгованості за захищеними статтями видатків», - розповів заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос. Він також додав, на даний час проходить процес затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік. Тому важливим є відповідальний підхід до формування та затвердження реальних до виконання бюджетних показників.
Львівщина – на п’ятому місці в Україні за доходами бюджету
9 грудня 2021
У листопаді Львівщина піднялася у рейтингу регіонів України за динамікою надходжень податків до бюджету. За підсумками одинадцяти місяців Львівська область на п’ятому місці серед областей України. До цього часу найвищим результатом для Львівщини була сьома позиція в рейтингу. «Позитивна динаміка області загалом випереджає середню по державі вже п’ять місяців поспіль. У січні-листопаді наші надходження порівняно з відповідним періодом торік зросли на 22 %, а загалом по Україні зростання становить 20,9 %», - зазначив заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос. Він також розповів, що рейтинг області стосовно динаміки поступлень основних податків на 1 грудня не змінився (порівняно з 1 листопада): за єдиним податком Львівщина – друга в Україні, за податком на доходи фізичних осіб – сьома, за платою за землю – одинадцята, за податком на нерухоме майно – чотирнадцята.
Львівщина – на п’ятому місці в Україні за доходами бюджету
9 грудня 2021
У листопаді Львівщина піднялася у рейтингу регіонів України за динамікою надходжень податків до бюджету. За підсумками одинадцяти місяців Львівська область на п’ятому місці серед областей України. До цього часу найвищим результатом для Львівщини була сьома позиція в рейтингу. «Позитивна динаміка області загалом випереджає середню по державі вже п’ять місяців поспіль. У січні-листопаді наші надходження порівняно з відповідним періодом торік зросли на 22 %, а загалом по Україні зростання становить 20,9 %», - зазначив заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос. Він також розповів, що рейтинг області стосовно динаміки поступлень основних податків на 1 грудня не змінився (порівняно з 1 листопада): за єдиним податком Львівщина – друга в Україні, за податком на доходи фізичних осіб – сьома, за платою за землю – одинадцята, за податком на нерухоме майно – чотирнадцята.
Цьогоріч майже на 167 млн грн більше надійшло до місцевих бюджетів від платників плати за землю Львівщини
6 грудня 2021
Про це повідомило Головне управління Державної податкової служби у Львівській області. Упродовж січня – листопада 2021 року по платі за землю з юридичних осіб надійшло до місцевого бюджету 1106 млн грн, що складає 106,4 від індикативу (понад 1039 млн гривень). Як зазначили в податковому органі, порівняно з січнем – листопадом 2020 року (майже 939 млн грн) надходження збільшилися майже на 167 млн гривень. Упродовж листопада поточного року надійшло 99 млн грн, що майже на 5 млн грн більше ніж у листопаді 2020 року.
У Державному бюджеті на 2022 рік МОН передбачено 153,7 млрд грн – це на 14,4 млрд грн більше, ніж у 2021 році
2 грудня 2021
У Державному бюджеті на 2022 рік Міністерству освіти і науки України передбачено видатки обсягом 153,7 млрд грн, що на 14,4 млрд грн більше, ніж у 2021 році. Держбюджет на 2022 рік ухвалено Верховною Радою України сьогодні, 2 грудня 2021 року. “Дякую народним депутатам за підтримку сфери освіти і науки України. Ми продовжуємо працювати над посиленням соціального захисту педагогів. Уже з грудня зарплата педагогів зросла на понад 8%, з 1 січня 2022 року передбачено збільшення академічних стипендій у закладах професійної, фахової передвищої та вищої освіти. А також уперше буде надано субвенцію на забезпечення пожежної безпеки в школах у розмірі 1,50 млрд грн”, – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет. Загалом на субвенції для розвитку освіти передбачено 112,9 млрд грн (103,7 млрд грн у 2021 році). У 2022 році буде виділено такі субвенції: освітня – 108 млрд грн; на розвиток НУШ – 1,57 млрд грн; на реалізацію програми “Спроможна школа для кращих результатів” – 1 млрд грн; на надання державної підтримки особам з ООП – 0,50 млрд грн; на створення НПЦ професійної освіти – 0,25 млрд грн; на забезпечення пожежної безпеки у школах – 1,50 млрд грн. Державні видатки МОН на 2022 рік становлять 40,9 млрд грн, що на 5,4 млрд грн більше за минулорічний показник. Зокрема, передбачено кошти для: підготовки кадрів закладами вищої та фахової передвищої освіти – 27,8 млрд грн; виплат академічних стипендій – 5,14 млрд грн; забезпечення діяльності Національного фонду досліджень, грантової підтримки наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) досліджень – 0,83 млрд грн; фонду розвитку закладів фахової передвищої та вищої освіти – 0,25 млрд грн.
Верховна Рада підтримала проект Держбюджету-2022
2 грудня 2021
2 грудня Верховна Рада підтримала проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» у другому читанні та в цілому. Проект Держбюджету-2022 вперше ґрунтується на Бюджетній декларації-2022-2024 та враховує підтриманий Верховною Радою ресурсний законопроект 5600. «Проект Держбюджету-2022 є результатом злагодженої співпраці Президента України, Уряду та народних депутатів. Ми врахували пріоритети розвитку України на середньострокову перспективу. Бюджет передбачає інвестування коштів платників податків у майбутнє нашої країни – успішної та процвітаючої держави», - наголосив Міністр фінансів України Сергій Марченко під час виступу в Парламенті. Під час підготовки Державного бюджету України Мінфін спільно з міністерствами та відомствами ґрунтовно опрацював понад 3 тисячі правок народних депутатів. Значну їх частину враховано відповідно до пріоритетів Програми Президента України, а це, зокрема, такі ініціативи, як «Велике будівництво», «Доступне житло», «Туристичні магніти», «Цифрова трансформація», Програми діяльності Уряду та Верховної Ради в межах наявних можливостей ресурсної частини бюджету. Загалом, у рамках Бюджетних висновків враховано парламентські ініціативи на суму понад 37 млрд гривень. Порівняно з першим читанням доходи державного бюджету зросли на 54,7 млрд грн і визначені в сумі 1 трлн 322 млрд грн. Видатки закладені на рівні 1 трлн 521 млрд грн і враховують фінансування всіх пріоритетних потреб держави, зокрема: • забезпечення якісного рівня медицини та освіти; • створення інклюзивного освітнього середовища та безбар’єрного простору; • підтримку ветеранів; • посилення обороноздатності й безпеки держави; • розвиток інфраструктури; • цифровізацію. У рамках співробітництва з Міжнародним валютним фондом граничний дефіцит бюджету встановлено на рівні 3,5% ВВП, а в середньостроковій перспективі планується його поступове зниження до 3% ВВП у 2023 році та 2,7% ВВП у 2024-му. Це дозволить не лише продовжити фіскальну консолідацію бюджету, зменшити боргове навантаження, але й збільшить інвестиції в розвиток країни.