Представники фармацевтичних закладів активно долучаються до програми «Доступні ліки»
Сьогодні, 13 лютого, у приміщення Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького відбулась семінар-нарада із керівниками суб’єктів господарювання, які здійснюють оптову, роздрібну торгівлю лікарським засобами.
В межах наради із фармацевтами порушили питання реалізації державної програми «Доступні ліки».
У нараді взяв участь голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка, який наголосив на необхідності плідної співпраці для надання якісних послуг мешканцям Львівщини.
«Зараз люди ставлять питання про доступні ліки. З іншого боку якісні, дієві ліки не можуть бути дешевими, тому це питання для нас особливо важливе та актуальне. Ті гроші, які держава виділяє для людей мусять дійти до цих людей. Програма «Доступні ліки» - це хороший шанс як для пацієнтів, які потребують цих ліків, так і для підприємців, які їх продають. Динаміка укладання угод присутня, але в цьому напрямі є іще над чим працювати», - зазначив Олег Синютка.
Очільник області також наголосив на необхідності укладення договорів аптечних закладів із Національною службою здоров’я України.
«Хто ще не уклав угоду, нехай долучається, адже якщо є можливість людям допомогти, ми повинні це зробити. Відшкодування лікарських засобів буде у межах 750 млн грн, але якщо програма виконуватиметься понаднормово, то її дофінансовуватимуть», - акцентував Олег Синютка.
«Коли розпочалась програма, яка триває вже два роки, було багато запитань, але за цей час ми знайшли варіанти розширення та покращення програми як для пацієнтів, так і для фармацевтичних працівників. У 2018 році той ресурс, який Львівщині виділили, ми використали з допомогою представників аптечної галузі. Люди отримали ліки, виписано понад півтора мільйона рецептів», - наголосила директор департаменту охорони здоров'я Львівської ОДА Ірина Микичак.
Із представниками аптек обговорили також зміни в реалізації урядової програми реімбурсації «Доступні ліки».
«Наразі у програмі відбувається суттєва зміна в частині виписки рецептів. На зміну паперовому прийде електронний рецепт, що дозволить забезпечити функцію єдиного платника та оперативно перерозподіляти кошти і виплачувати їх в межах взятих зобов’язань», - розповіла експерт Національної служби здоров’я України Ірина Ліштаба.
Окрім того, під час семінару порушили питання нових аспектів дотримання правил відпуску і якості лікарських засобів, роль громадськості при впровадженні нових законопроектів у фармацевтичній діяльності, основні порушення у сфері обігу лікарських засобів та оформлення трудових відносин.
Новини за темою
Мінкульт організовує семінар щодо онлайн-продажів виробів народних художніх промислів
25 квітня 2022
27 квітня 2022 року відбудеться вебінар «Розширюємо горизонти» для майстрів народних художніх промислів і крафту. Його мета — розказати майстрам про можливості організації продажів виробів на міжнародних платформах, як-то Amazon, Etsy, Shopify. Вебінар організувала Рада з розвитку креативної економіки при КМУ, ДУ "Офіс з розвитку підприємництва та експорту" у співпраці з Маркетинг Інститут (Естонія), за підтримки Міністерства культури та інформаційної політики та програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Серед тем онлайн-семінару: як розширити географію продажів за межі України, як почати експорт на міжнародних майданчиках, які онлайн-платформи найбільше пасують до продажу виробів, як розширити фінансові можливості у сфері народних художніх промислів і крафту. Заступниця Міністра культури та інформаційної політики України Лариса Петасюк зазначає: «Сміливе протистояння України російським загарбникам спричинило попит на все українське за кордоном. Навіть ще до півника васильківської майоліки з Бородянки крафтові вироби користувалися шаленим попитом, зараз — і поготів. Тому ми хочемо допомогти нашим майстрам вийти на нові ринки. На засіданні робочої групи з народних художніх промислів Ради з розвитку креативної економіки почули запит від майстрів організувати тренінг. Їх цікавить, як зареєструвати свій кабінет на маркетплейсах, як продавати вироби, як організувати логістику. У такий спосіб майстри сподіваються підтримати економіку та розповісти світові більше про Україну. Вже є багато реєстрацій на вебінар, маємо намір проводити такі заходи й надалі». Заплановано, що у тренінгу візьмуть участь понад 50 незалежних майстрів, власників художніх студій та лідерів осередків, рукодільників. Запрошуємо ознайомитись з деталями та зареєструватись до участі у вебінарі за посиланням: https://preview.mailerlite.io/preview/10871/emails/52091004780545090
Правда замість фейків: запрошуємо долучитися до онлайн-семінарів з історії українського державотворення
16 квітня 2022
Освітян, старшокласників та усіх, хто цікавиться історією України запрошують взяти участь в циклі онлайн-семінарів «Історія українського державотворення: правда замість фейків». Семінари мають на меті допомогти дорослим і учням-старшокласникам сформувати для себе сучасне бачення історії України, отримати відповіді на дражливі питання. Організовують цикл занять департамент освіти і науки Львівської ОВА спільно з історичним факультетом Львівського національного університету імені Івана Франка. «В умовах війни з РФ, у ході якої ворогом активно використовується неправдива інформація історичного змісту, доля України, як і доля кожного з нас, значною мірою залежить від нашої історичної пам’яті та нашої здатності виявляти і аргументовано спростовувати ворожі фейки», - зазначили в департаменті. Перше заняття відбудеться у четвер, 21 квітня. Загалом заплановано 9 семінарів. Тривалість – до 1 год включно з можливістю спілкування з лекторами, а це провідні історики України, професори і доценти ЛНУ. Розклад онлайн-занять: 21.04 «Рускій мір»: ідеологія та практика насильства Лектор: Доцент кафедри історії Центральної та Східної Європи Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Тамара Полещук. 26.04 Києво-Руська держава: міфи та історична реальність Лектор: Завідувачка кафедри давньої історії України та архівознавства Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Ольга Щодра. 28.04 Союз Війська Запорозького з Московією середини XVII ст.: очікування і результати Лектор: Професор кафедри давньої історії України та архівознавства Львівського національного університету імені Івана Франка, д-р історич. наук Андрій Заяць. 03.05 Як народжувалася нація (українське національне відродження ХІХ – початку ХХ ст.) Лектор: Доцент кафедри історичного краєзнавства Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Алла Середяк. 05.05 Українська державність 1917–1918 рр.: уроки для сьогодення Лектор: Завідувач кафедри історичного краєзнавства Львівського національного університету імені Івана Франка, д-р історич. наук Віктор Голубко. 10.05 Чому комуністичний режим приховував правду про Голодомор українців 1932–1933 рр.? Доцент кафедри нової та новітньої історії зарубіжних країн Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Андрій Козицький. 12.05 За що і проти кого боролась Українська Повстанська Армія? Доцент кафедри історичного краєзнавства Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Іван Федик. 17.05 Опір комуністичному режиму в повоєнній Україні або хто розхитав радянську імперію Лектор: Доцент кафедри історичного краєзнавства Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Алла Середяк. 19.05 За крок до свободи: український національно-визвольний рух у 1985–1991 рр. Лектор: Доцент кафедри новітньої історії України імені Михайла Грушевського Львівського національного університету імені Івана Франка, канд. історич. наук Ігор Підкова. Для участі реєструйтесь за покликанням: https://bit.ly/3jHuPsH
“Доступні ліки” в умовах воєнного стану: як отримати рецепт та знайти аптеку
4 квітня 2022
Пацієнтам із хронічними захворюваннями важливо не припиняти приймати ліки, які призначив медик. Це допоможе контролювати стан здоров’я і не допускати погіршення. Для цих пацієнтів продовжує працювати програма “Доступні ліки”. Як отримати рецепт: В умовах воєнного стану українці можуть отримувати “Доступні ліки” як за електронним, так і за паперовим рецептом. Завдяки цьому навіть під час перебоїв з електроенергією чи інтернетом лікар зможе виписати рецепт, а аптека - його погасити. Національна служба здоров’я відшкодовує аптекам вартість ліків як за електронним, так і за паперовим рецептом. Щоб отримати препарати за програмою “Доступні ліки” потрібно звернутися до відповідного лікаря, в залежності від напряму: бронхіальна астма, діабет ІІ типу, серцево-судинні захворювання - рецепт виписує сімейний лікар; розлади психіки та поведінки - рецепт виписує лише психіатр; епілепсія - психіатр або невролог; нецукровий діабет - ендокринолог, якщо потрібен повторний рецепт, то його може виписати сімейний лікар. В умовах воєнного стану, декларація з лікарем первинки необов’язкова. Якщо пацієнт переїхав в інший населений пункт, або не може зв’язатися з лікарем, з яким укладена декларація, - це не проблема. За рецептом можна звернутися до будь-якого іншого сімейного лікаря, терапевта або педіатра, якщо ліки потрібні дитині. Лікар може виписувати рецепт на “Доступні ліки” на місяць. Також нагадуємо, що лікар, з яким у пацієнта підписана декларація, може виписати рецепт по телефону. Номер рецепту та код-підтвердження надійде пацієнту на телефон. Як знайти аптеку: Зважаючи на ситуацію в країні, не всі аптеки мають можливість відпускати “Доступні ліки”. Шукати аптеку з “Доступними ліками” радимо за допомогою “Електронної карти аптек-учасниць програми реімбурсації лікарських засобів”. На другій сторінці дашборду у фільтрах ліворуч у графі “Є відпущені” поставте галочку навпроти слова “Так”. Це дозволить відфільтрувати аптеки, які відпускають “Доступні ліки”. Звертайте увагу на дату останнього відпуску рецепту. Вона є в останній колонці таблиці, яка розміщена внизу під картою. Обирайте аптеки, які відпускали “Доступні ліки” впродовж останніх семи днів. Так, за даними дашборду, за останні сім днів “Доступні ліки” в західних областях відпускали: Волинська область - 237 аптек і аптечних пунктів. Рівненська область - 263 аптек і аптечних пунктів. Львівська область - 603 аптек і аптечних пунктів. Тернопільська область - 240 аптек і аптечних пунктів. Хмельницька область - 348 аптек і аптечних пунктів. Івано-Франківська область - 340 аптек і аптечних пунктів. Закарпатська область - 201 аптек і аптечних пунктів. Чернівецька область - 190 аптек і аптечних пунктів. Знайти аптеку з Доступними ліками допоможуть і працівники контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. Перед тим як йти в аптеку радимо зателефонувати і уточнити, чи є у наявності потрібний вам препарат. Можна також попросити працівників аптеки зарезервувати його для вас. Телефони аптек також є на дашборді у таблиці. Нагадуємо, що за програмою “Доступні ліки” пацієнти з хронічними захворюваннями можуть отримати ліки безоплатно або з незначною доплатою. Йдеться про такі захворювання як серцево-судинні, бронхіальна астма, діабет 2 типу (рецепт на них виписує сімейний лікар). А також - ліки від розладів психіки та поведінки, епілепсії та нецукрового діабету (рецепти виписують профільні спеціалісти - психіатри, неврологи, ендокринологи).
МОЗ закликає фармацевтів, які переїхали на захід країни, вийти на роботу
7 березня 2022
Міністерство охорони здоров’я України звертається до фармацевтичних працівників (провізорів, фармацевтів), які через військову агресію російської федерації проти України були змушені покинути власні домівки і постійне місце роботи та виїхати на захід України. "Держава сьогодні вкрай потребує ваших знань та умінь. Тому закликаємо вас звернутися до аптечних закладів, що знаходяться за місцем вашого перебування, і тимчасово вийти на роботу в ці заклади. Це – ваш внесок у перемогу над агресором! Адже ваші професіоналізм та відданість справі дозволять аптекам ефективно та безперебійно працювати, а значить – надати тисячам українців доступ до ліків та фармацевтичної допомоги, що рятують життя. Крім того, важливо розуміти, що робота аптек – це фінансовий внесок в економіку країни, якого вона наразі критично потребує. Звертаємо увагу, що відтепер згідно з наказом МОЗ в аптеках також зможуть працювати студенти-фармацевти старших курсів. Їх допомога в час війни є дуже цінною для країни. Наразі МОЗ працює над створенням каналу (телефонна лінія), де HR-спеціалісти надаватимуть інформацію про вакансії для фармацевтів та асистентів фармацевтів. Виходьте на роботу, долучайтеся до порятунку людей та країни, ви – важлива частина системи охорони здоров’я України. Слава Україні!", - йдеться у повідомленні.
Цифрові рішення застосунку Дія для компаній нерухомості
26 листопада 2021
У п’ятницю, 26 листопада, у межах Forum West # Нерухомість відбувся практичний семінар з нерухомості, у якому взяв участь заступник голови Львівської ОДА Олександр Кулепін. Зростання ринкової економіки призводить до збільшення конкуренції у всіх бізнес-нішах. Тому для того, щоб збільшувати свою привабливість та бути компанією, до якої покупці повертатимуться наступного разу, бізнесу необхідно постійно шукати інноваційні підходи, а особливо, імплементовувати цифрові інструменти у свою діяльність. У межах заходу головний спеціаліст сектору з питань цифрової трансформації Львівської ОДА Соломія Волошин презентувала механізм впровадження інтеграцій застосунку «Дія» у робочій діяльності компаній нерухомості. Отримання е-копій документів тепер стало можливим за допомогою сканування QR-коду. Ручне внесення даних з документів та їх паперові версії посунуться на другу сходинку при процесах, де є необхідність пред’явити документ або зробити копію документа, що посвідчує особу. Процес складний, оскільки існують і певні тимчасові бар’єри у діяльності компаній нерухомості.Так до прикладу, при укладанні договору купівлі/продажу існує необхідність нотаріального засвідчення документів. На сьогодні, Мінцифри активно веде обговорення з Нотаріальною палатою України та Мінюстом щодо впровадження у нотаріаті можливостей використання цифрових копій і їх нотаріального засвідчення на центральному рівні. Тому це питання потребує вирішення, яке, як сподіваємось, у найближчий час досягнуть. Не дивлячись на це, компанії можуть застосовувати інтеграцію у інших процесах, де потрібно отримати копію документа, що посвідчує особу, так до прикладу при укладанні угод з купівля майнових прав. При завіренні договору/заяви, відповідальний фахівець може підписати документи, використавши КЕП особи, який можна дуже просто отримати за допомогою сценарію Дія.Підпис. Як наголосили в межах заходу, застосування цифрових документів дає можливість автоматизувати процес їх отримання, а також, що, найбільш важливо, підвищить клієнтоорієнтованість компанії. Можливість швидко отримати е-копії документів допоможе працівникам пришвидшити їх рутинні процеси, а безпечність такого шерингу та зручність для покупця, формуватиме лояльність клієнтів до бренду. Нагадаємо, що Україна стала першою державою, де цифрові паспорти мають таку ж юридичну силу, як їхні паперові чи пластикові аналоги. Сьогодні, Львівська обласна державна адміністрація активно працює у напрямку популяризації інтеграції з Дією усіх сфер суспільного життя та бізнесу, де присутній процес ідентифікації особи. Ознайомитись з коробочним рішенням, як впровадити інтеграції застосунку Дія компаніям у сфері нерухомості (девелоперам, ріелторам, маклерам та агентствам нерухомості) можна за посиланням.
Для працівників служб управління персоналом РДА та структурних підрозділів ОДА провели навчання
26 листопада 2021
Відділ персоналу та нагород апарату облдержадміністрації за участі керівника апарату облдержадміністрації Ірини Шурпяк провів навчання для працівників служб управління персоналом РДА та структурних підрозділів ОДА. В ході навчання обговорили питання: Визначення завдань і ключових показників державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В». Формулювання завдань та KPI’s. Організація та ведення військового обліку військовозобов'язаних і призовників. Порядок проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком. Робота служб управління персоналом. Керівниця апарату облдержадміністрації Ірина Шурпяк наголосила на ретельності та зваженості у плануванні й організації процесу визначення завдань і ключових показників результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, а також на належній організації моніторингу їх виконання. Дякуємо всім учасникам навчання!
На Львівщині провели навчання щодо правильності заповнення відомостей про виборців
26 листопада 2021
25 листопада відбулася zoom-нарада з керівниками Центрів надання адміністративних послуг, органів реєстрації місця проживання мешканців територіальних громад та відділів ведення Державного реєстру виборців Львівщини щодо подання відомостей про виборців (осіб): форми, вимоги, правильність заповнення, розгляд ситуацій. Участь у нараді взяла керівник апарату Львівської обласної державної адміністрації Ірина Шурпяк, яка зазначила, що саме від якості наданих послуг, від спілкування з нашими виборцями залежить авторитет органів влади та органів місцевого самоврядування. "Ви є першими з ким спілкуються наші громадяни під час звернень щодо надання адміністративних послуг чи під час реалізації своїх виборчих прав. Знаю, що у Центрах надання адмінпослуг, органах реєстрації місця проживання та Державному реєстрі виборців працюють справжні фахівці, які вболівають за результати своєї праці. Це навчання - це практичні кейси для подальшої якісної роботи", - наголосила Ірина Шурпяк. Начальник відділу адміністрування Державного реєстру виборців апарату обласної державної адміністрації Зоряна Павлів з допомогою презентації розповіла про форми подань з відомостями про виборців (осіб), на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців, і детально зупинилась на основних вимогах інструкції щодо правил заповнення форм, а також проаналізувала типові ситуації. За словами завідувача сектору координації роботи з питань надання адміністративних послуг управління регіонального розвитку департаменту економічної політики обласної державної адміністрації Галини Тупісь, цього року всі громади мали можливість перейти на новий "Реєстр територіальних громад", так званий РТГ, у який органи реєстрації повинні заносити інформацію про своїх мешканців і в якому здійснюють прописку/виписку та різноманітні зміни. “Органам реєстрації територіальних громад відповідно до чинного законодавства необхідно подавати відомості у Державну міграційну службу, а також у відділи ведення Державного реєстру виборців свого району чи міста з метою внесення змін у відповідні реєстри. Тому і виникло спільне рішення провести практичний семінар щодо правильного заповнення та надання відповідних відомостей відділам ведення Державного реєстру виборців Львівщини”, - підсумувала Галина Тупісь.
«Доступні Ліки»: вже понад 300 пацієнтів з розладами психіки безкоштовно отримали лікарські засоби
3 листопада 2021
“Доступних ліків” стало більше. З 1 жовтня цього року люди з епілепсією, розладами психіки та поведінки можуть отримувати лікарські засоби безоплатно або з незначною доплатою, у рамках програми “Доступні ліки”. Загалом додано 57 препаратів для лікування епілепсії, розладів психіки та поведінки (зокрема, посттравматичним стресовим розладом, шизофренією, афективними розладами, депресією та невротичними розладами) Із них 18 - повністю безоплатні, решта - з доплатою. Вартість препаратів аптеці відшкодує Національна служба здоров’я України. На 1 листопада у Львівській області 302 пацієнтів погасили 343 рецепти. Загалом лікарі виписали 535 електронних рецепти для пацієнтів із епілепсією, розладами психіки та поведінки. На Львівщині 671 місце відпуску ліків, де пацієнти можуть отримати препарати для лікування епілепсії, розладів психіки та поведінки. Ознайомитися з перліком локацій можна на сайті НСЗУ за посиланням. До 1 жовтня пацієнти купували ці ліки або повністю за власний кошт, або мали пільги в межах місцевих бюджетів. Тобто у кожному регіоні доступ до безоплатних ліків був різним і залежав від фінансової спроможності громади. Щоб отримати препарати за програмою “Доступні ліки”, необхідний електронний рецепт. Електронний рецепт для пацієнтів із епілепсією, невротичними розладами може виписати невролог або психіатр - в тому числі і дитячі лікарі за цими спеціальностями. Електронний рецепт для пацієнтів із психічними розладами виписує виключно психіатр, у тому числі - і дитячий. Сімейні лікарі електронні рецепти за напрямами “Розлади психіки та поведінки” та “Хвороби нервової системи” не виписують. Тому, щоб користуватись програмою “Доступні ліки” пацієнтам із епілепсією, розладами психіки та поведінки потрібно відвідати свого лікуючого лікаря - невролога чи психіатра. Це необхідно, щоб лікар створив індивідуальний план лікування і вніс його в електронну систему охорони здоров’я. Якщо лікуючого лікаря немає - потрібно його обрати в будь-якому медичному закладі, який має договір з НСЗУ за напрямом амбулаторної допомоги та відповідного фахівця. Щоб потрапити на первинну консультацію до невролога для встановлення діагнозу та складання індивідуального плану лікування безоплатно, потрібно електронне направлення. Його може виписати сімейний лікар. Для звернення до психіатра електронне направлення не потрібно. В індивідуальному плані невролог або психіатр фіксує встановлений діагноз та призначення відповідних ліків. Надалі на основі індивідуального плану лікування буде формуватися електронний рецепт. З електронним рецептом пацієнт обирає будь-яку аптеку, в будь-якому регіоні країни, яка має договір з НСЗУ за таким напрямком реімбурсації.
Представників громадськості, бізнесу та науковців запрошують на семінар щодо захисту природи
6 жовтня 2021
Вже завтра, 7 жовтня, відбудеться онлайн-семінар, на якому розглянуть одну з ключових політик у сфері захисту довкілля – захист природи. Окрім цього - вимоги законодавства у сфері природно-заповідного фонду та збереження біорізноманіття. Навчання проведуть на платформі ZOOM.Початок о 15:00 год. Орієнтовна тривалість – 1,5 години Обов’язкова попередня реєстрація, зареєструватись можна за посиланням. До участі в онлайн-семінарі запрошують представників громадськості, бізнесу та науковців. Організатори: Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України, Державна екологічна інспекція України, громадська рада при Міндовкіллі, Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління, Всеукраїнська громадська організація «Жива планета».
“Доступних ліків” стало більше, програму реімбурсації розширено, - НСЗУ
4 жовтня 2021
З 1 жовтня перелік ліків, які входять в урядову програму реімбурсації “Доступні ліки”, розширено препаратами для лікування нецукрового діабету, епілепсії, розладів психіки та поведінки. Загалом до програми реімбурсації додано 62 нових лікарських засоби: 5 - для лікування нецукрового діабету, всі безоплатні; 57 - для лікування розладів психіки та поведінки, епілепсії, з них 18 - повністю безоплатні. Щоб отримати ці препарати за програмою “Доступні ліки”, необхідний електронний рецепт. З електронним рецептом пацієнт обирає будь-яку аптеку, в будь-якому регіоні країни, яка має договір з НСЗУ за відповідним напрямом реімбурсації. Вартість препаратів аптеці відшкодує Національна служба здоров’я України. Ліки за електронним рецептом можна отримати по всій країні: у понад 5 000 аптеках і аптечних пунктів - пацієнтам із нецукровим діабетом; у понад 4 900 аптеках і аптечних пунктах - пацієнтам із розладами психіки і поведінки, епілепсією. Побачити ці аптеки можна на дашборді НСЗУ. Електронний рецепт на потрібні ліки пацієнту з нецукровим діабетом може виписати ендокринолог або сімейний лікар, з яким укладено декларацію; пацієнту із епілепсією, невротичними розладами - невролог або психіатр; пацієнту із розладами психіки та поведінки - психіатр. Виписці першого електронного рецепта обов’язково має передувати створення та внесення до електронної системи охорони здоров’я індивідуального плану лікування. В індивідуальному плані лікар - ендокринолог, невролог або психіатр (в залежності від захворювання) фіксує встановлений діагноз пацієнта та призначення відповідних ліків. На основі індивідуального плану лікування формуються електронні рецепти. Нагадуємо, щоб потрапити на первинну консультацію до ендокринолога або невролога для встановлення діагнозу та складання індивідуального плану лікування безоплатно, потрібно електронне направлення. Його зможе виписати сімейний лікар. Для звернення до психіатра електронне направлення не потрібно. Також направлення не потрібно пацієнту, який вже має встановлене хронічне захворювання та лікуючого лікаря.
Як облаштувати пункти консультацій для населення у надзвичайних ситуаціях: відбувся практичний семінар
2 вересня 2021
У Запоріжжі відбувся практичний семінар щодо організації діяльності консультаційних пунктів з інформування населення про надзвичайні ситуації, способи й методи захисту від них. Окремо на семінарі обговорили як необхідно облаштувати ці пункти, відповідно до потреб осіб з інвалідністю. Учасниками заходу стали представники департаменту з питань цивільного захисту Львівської облдержадміністрації, начальники відділів (секторів) з питань цивільного захисту районних держадміністрацій області. Семінар проводився під загальним керівництвом директора Департаменту організації заходів цивільного захисту ДСНС України Сергія Парталяна. Мета семінару - довести до учасників основні зміни у законодавстві України щодо організації діяльності консультаційних пунктів, підняти на вищий рівень стан створення та забезпечення функціонування таких пунктів. У ході семінару провели обмін досвідом щодо вирішення проблемних питань, обговорили нові можливості й механізми з інформування населення про надзвичайні ситуації та ознайомили учасників семінару з досвідом організації діяльності наявних пунктів при органах місцевого самоврядування. “Створення та забезпечення функціонування консультаційних пунктів при органах місцевого самоврядування є одним з основних напрямків в діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту. Люди з обмеженими можливостями мають право отримувати необхідну інформацію на рівні зі всіма громадянами !ˮ - сказав Сергій Парталян. Дуже гостро обговорювалось питання щодо повноважень місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту, організації роботи консультаційних пунктів та створення додаткових елементів оповіщення населення в територіальній автоматизованій системі централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій шляхом залучення можливостей операторів мобільного зв’язку, які функціонують на території регіону, та Інтернет-ресурсів. Учасники семінару ознайомились з системою інформування населення про надзвичайні ситуації та відвідали консультаційний пункт при Запорізькій міській територіальній громаді Запорізького району”.
Як працювати та комунікувати з молоддю: для вчителів Львівщини провели виїзний семінар
31 серпня 2021
Упродовж дводенного семінару «Носії Компетентностей» вчителів Львівщини навчали якісної комунікації з молоддю, вмінь опановувати емоції, ставити цілі та ділитись досвідом. Це один з проєктів, що відбувається у межах конкурсу проєктів обласної програми «Молодь Львівщини», яку реалізовує управління молоді та спорту Львівської ОДА. Організатором проєкту є громадська організація «Ай Ем». «Носії Компетентностей» - продовження торішнього проєкту «SOFT», що стосувався популяризації соціально-емоційного навчання серед молоді. «Упродовж двох років ми на Львівщині проводимо тренінги з соціально-емоційного навчання за програмою Lions Quest. Після тренінгів настає етап впровадження, що передбачає довгу та кропітку роботу з учнями. Виїзний семінар-практикум мав на меті допомогти вчителям та молодіжним працівникам організувати постійну та послідовну роботу з молоддю в напрямку набуття потрібних компетентностей»,- зазначила керівниця ГО “Ай Ем”, Олена Бортнічук. Зазначимо, що програма семінару включала модулі про емоції, комунікацію, розуміння себе, арттерапію та тілесну психотерапію. «Після проєкту буде організований супровід учасників та моніторинг для визначення ефективності подібних заходів та потреби у їх масштабуванні. Очікується, що завдяки практикуму молодіжні працівники, педагоги-організатори, класні керівники зможуть використовувати набуті знання для налагодження ефективної комунікації з молоддю», - додають організатори.