Понад 1252 млн грн акцизного податку надійшло до бюджетів на Львівщині за сім місяців 2019 року
В управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Львівській області повідомили, що платниками податків Львівщини у січні-липні 2019 року сплачено понад 1252 млн грн акцизного податку.
З реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів від платників, які знаходяться на обліку в ГУ ДФС у Львівській області, у січні-липні 2019 року надійшло близько 1098 млн грн. Зокрема, у липні 2019 року до загального фонду державного бюджету надійшло майже 367,5 млн гривень. Це на 69,8 млн грн, або на 23,8 відс. більше, порівнюючи з липнем 2018 року.
Протягом січня-липня 2019 року до місцевих бюджетів Львівщини надійшло понад 154,3 млн грн акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Індикативний показник виконано на 106,8 відсотка. Зокрема, у липні 2019 року сплачено понад 26,5 млн гривень. Це на 4 349,6 тис грн, або на 19,6 відс. більше від очікуваного.
Управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Львівській області постійно вживаються заходи щодо детінізації ринку підакцизних товарів у Львівській області. З метою скорочення тіньового обігу підакцизних товарів протягом січня-липня 2019 року проведено 587 фактичних перевірок діяльності суб’єктів господарювання, за результатами яких донараховано 4 030 тис грн, з них сплачено 1 217,7 тис гривень.
Новини за темою
374 млн грн податку на нерухоме майно: найбільші платники області
25 жовтня 2021
До бюджету області в січні-вересні надійшло 374 млн грн податку на нерухоме майно (будівлі та споруди). Це становить 103,5 % до плану і 132,5 % до надходжень за аналогічний період торік. За динамікою поступлень податку Львівщина за два останні місяці піднялася в рейтингу областей України з 19-го на 14-те місце. Поза конкуренцією за обсягами сплати податку в області – АТ «Укрзалізниця». Загалом за 9 місяців товариство перерахувало бюджетам громад області 12 млн грн. Понад 2 млн грн кожен сплатили також ТзОВ „Європоліс Проперті Холдінг”, ПрАТ „Трускавецькурорт”, ТзОВ „Айпіє-Л”, ТзОВ „Центр Проект”, ТзОВ „ІНГ Лізинг Україна” та ПрАТ „Мульті Весте Україна 3”. Частка згаданих платників у загальних надходженнях податку в січні-вересні становить понад 7 %.
Найбільші платники податку за землю на Львівщині: лідирує «Укрзалізниця»
22 жовтня 2021
Протягом останніх п’яти місяців Львівщина незмінно піднімається в рейтингу областей України за динамікою надходжень до бюджету плати за землю. За цей період область перемістилися з 15-го на 11-те місце. Найбільшими платниками Львівщини за обсягами перерахування податку на землю у січні-вересні цього року є: АТ „Укрзалізниця” – 136 млн грн Нафтогазовидобувне управління „Бориславнафтогаз” – 33 млн грн ПАТ „Миколаївцемент” – 12 млн грн ПАТ „Концерн Галнафтогаз” – 11 млн грн ПрАТ „Львівобленерго” – 10 млн грн Частка вказаних платників у загальних надходженнях плати за землю до місцевих бюджетів Львівщини за 9 місяців становить 20 %.
333 млн грн податку на прибуток надійшло до бюджету області від початку року
12 жовтня 2021
Як повідомляли раніше, Львівщина на 1 жовтня посідає сьоме місце серед областей України за динамікою надходжень до місцевих бюджетів порівняно з минулим роком. У цьому році - це найвищий рейтинг Львівщини. «Не в останню чергу такого прогресу досягнуто завдяки суттєвому зростанню надходжень податку на прибуток підприємств. За 9 місяців до бюджету області поступило 333 млн грн цього податку, тоді як за відповідний період торік – лише 215 млн грн. Зростання на 55 % є найбільшим з-поміж усіх основних податків і платежів, що надходять до місцевих бюджетів», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. До п’ятірки лідерів - платників податку на прибуток на Львівщині входять: ТзОВ „Радехівський цукор”, ТзОВ „Леоні Ваерінг”, ТзОВ „Свісс Кроно”, ПП „Нордік” ПрАТ „Львівобленерго”. У січні-вересні цього року зазначені суб’єкти господарювання сплатили обласному бюджету податку на прибуток у 4,4 рази більше, ніж за відповідний період торік, а саме – 50,1 млн грн.
Близько 200 млн грн з акцизного податку на пальне отримає Львівщина
29 вересня 2021
На сьогоднішньому засіданні Кабінету Міністрів України ухвалено постанову про затвердження часток відрахування територіальним громадам акцизного податку з пального у другому півріччі цього року. Нагадаємо, ці частки залежать від обсягів реалізації пального на відповідних територіях у січні-червні. Днями постанову опублікують, а кошти надійдуть вже в першій половині жовтня (казначейські органи мають два тижні на перерахування податку після опублікування постанови Уряду). «За нашими підрахунками громадам Львівщини за третій квартал надійде близько 200 млн грн акцизного податку. Після цього податок надходитиме вже у звичному режимі, тобто, щодня», - зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Рішення Уряду забезпечить щоденний розподіл частини акцизного податку з пального між бюджетами місцевого самоврядування у другому півріччі 2021 року, а також дозволить розподілити між місцевими бюджетами 2,6 млрд грн податку, які станом на 28 вересня 2021 року вже накопичились на казначейському рахунку. Реалізація цього документу позитивно вплине на розвиток регіонів та надасть можливість для їх належного фінансового забезпечення.
З початку року до місцевого бюджету Львівщини надійшло понад 245 млн гривень податку на нерухоме майно
14 вересня 2021
З початку 2021 року до місцевого бюджету Львівщини надійшло понад 245 млн гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомили в Головному управління Державної податкової служби у Львівській області. Отож, за січень-серпень поточного року до місцевого бюджету від платників податків Львівщини надійшло 245, 4 млн гривень, що складає 117,9% індикативу (208, 2 млн гривень). Порівнюючи з січнем - серпнем 2020 року (157,6 млн грн) надходження збільшилися на 87,8 млн гривень. З податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за серпень 2021 року надійшло 9,0 млн гривень, що складає 138,8 % індикативу (6,5 млн гривень). Порівнюючи з серпнем 2020 року (7,0 млн грн) надходження збільшилися на 2,0 млн гривень.
Чотири підприємства стали найбільшими платниками податку на землю в області
24 липня 2021
14 % усієї плати за землю, що надійшла в першому півріччі до бюджету Львівщини, забезпечив найбільший платник – АТ „Укрзалізниця”. Про це повідомляють у департаменті фінансів Львівської ОДА. Загалом товариство перерахувало 93 млн грн вказаного платежу. Другим за обсягом сплати є Нафтогазовидобувне управління „Бориславнафтогаз” – 24 млн грн. ПАТ „Миколаївцемент” та ПАТ „Концерн Галнафтогаз” поповнили бюджет області платою за землю на 8 та 7 млн грн відповідно. Загалом, частка цих чотирьох платників у загальних надходженнях плати за землю до місцевих бюджетів Львівщини в січні-червні становила понад 20 %.
Акцизний податок місцевим бюджетам надійде найближчим часом
23 березня 2021
Сьогодні опубліковано постанову Кабінету Міністрів України від 17.03.2021 № 232, якою затверджено частки для зарахування до місцевих бюджетів, частини акцизного податку від реалізації пального. Відтак найближчим часом місцевим бюджетам надійде акцизний податок за період з січня поточного року, а надалі такі відрахування будуть здійснюватись щоденно.
ЛОДА закликає громади терміново надати інформацію для нарахування земельного податку
3 лютого 2021
Значна частина об’єднаних територіальних громад не надала інформацію в органи державної фіскальної служби щодо земельних ділянок, наданих фізичним особам для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, а також діючих договорів оренди земель. А це у свою чергу призупиняє процес нарахування майнових податків. Як зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко, відповідно до Податкового кодексу України до місцевих податків належать податок на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю ( земельного податку та орендної плати”). “Під час децентралізації суттєво зростає роль майнових податків як джерела доходів місцевих бюджетів. Плата за землю є одним із видів доходів місцевих бюджетів, які зараховуються на рахунок органів місцевого самоврядування, на територіях яких розташовані землі. Правильність та повнота нарахування земельного податку та орендної плати людям залежить від якості інформації отриманої від ОТГ. Відтак, закликаємо громади найближчим часом надати усі необхідну інформацію у Головне управління ДПС у Львівській області для проведення нарахувань майнових податків та забезпечення надходжень до місцевих бюджетів”, - підкреслив Юрій Бучко. - Cтаном на 20 січня дані щодо земельних ділянок, наданих фізичним особам для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (земельних часток(паїв), в т.ч., які передані в оренду: Не отримано: По жодному населеному пункту, який територіально належать до громади, а саме: ОТГ м. Белз, ОТГ м.Бібрка, ОТГ с.Бісковичі, ОТГ м.Борислав, ОТГ м.Броди, ОТГ м.Буськ, ОТГ смт. Великий Любінь, ОТГ м.Великі Мости, ОТГ с. Давидів, ОТГ м. Добромиль, ОТГ смт. Добротвір, ОТГ м. Дрогобич, ОТГ с. Дуліби, ОТГ м. Добромиль, ОТГ смт. Добротвір, ОТГ м. Дрогобич, ОТГ с.Дуліби, ОТГ с.Заболотці, ОТГ с. Зимна Вода, ОТГ смт. Івано-Франкове, ОТГ с. Козьова, ОТГ м. Комарно, ОТГ смт. Красне, ОТГ смт.Лопатин, ОТГ смт.Меденичі, ОТГ м. Моршин, ОТГ м. Мостиська, ОТГ с.Муроване, ОТГ м.Новий Калинів, ОТГ м. Новий Розділ, ОТГ м.Новояворівськ, ОТГ с.Оброшине, ОТГ с. Підберізці, ОТГ смт. Підкамінь, ОТГ смт. Поморяни, ОТГ, м.Пустомити, ОТГ с.Ралівка, ОТГ м.Рудки, ОТГ смт. Славське, ОТГ м.Сокаль, ОТГ с.Сокільники, ОТГ с.Солонка, ОТГ м.Старий Самбір, ОТГ м. Стрий, ОТГ с. Стрілки, ОТГ смт. Східниця, ОТГ с. Тростянець, ОТГ м. Трускавець, ОТГ м. Хирів, ОТГ м. Ходорів, ОТГ смт. Щирець та ОТГ м. Яворів. Частково отримано від: ОТГ м.Городок, ОТГ м.Жидачів, ОТГ смт. Журавно, ОТГ м.Золочів, ОТГ м.Миколаїв, ОТГ смт. Новий Яричів, ОТГ м.Перемишляни, ОТГ м.Радехів, ОТГ с. Розвадів, ОТГ м. Судова Вишня, ОТГ с.Шегині. - Діючих договорів оренди земельних ділянок, укладених органами місцевого самоврядування з фізичними особами: не отримано від ОТГ м.Камянка –Бузька, ОТГ с.Підберізці, ОТГ м.Радехів, ОТГ с.Сокільники, ОТГ смт. Щирець Оксана Буй
Фінансисти фіксують відсутність акцизного податку на алкоголь та тютюн на деяких територіях області
20 січня 2021
Департамент фінансів проаналізував надходження акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Надходження цього податку на 1 жителя за 2020 рік загалом по області становлять 207,6 грн. В деяких населених пунктах області, а саме Тучапській сільській раді Городоцького р-ну, Бистрицькогірській та Смільнянській Дрогобицького р-ну, Жуківській Золочівського р-ну, Соколянській Мостиського р-ну, Миколаївській Радехівського р-ну, Опорецькій та Сможівській Сколівського р-ну, Боберківській, Верхньогусненській, Верхньояблунській, Головській, Комарницькій, Красненській, Присліпській, Риківській, Хащівській, Шум’яцькій Турківського р-ну надходження вищезгаданого податку відсутні або становлять менше 2 гривень на 1 мешканця. "Новообраним головам територіальних громад, а також податковим та правоохоронним органам варто було б звернути увагу на нелегальну торгівлю алкоголем та тютюном, наявність ліцензій на неї та декларування акцизного податку суб’єктами господарювання", - наголосив директор департаменту фінансів Олег Демків.
Осіб-платників земельного податку закликають відзвітувати до 20 лютого включно
12 січня 2021
Згідно з п. 287.1 Податкового кодексу України (надалі – ПКУ) власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, - повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ПКУ). Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ПКУ). У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (абз. 2 п. 286.5 ПКУ). Окрема звертаємо увагу, що змінами, внесеними Законом України від 16.01.2020 р. № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», встановлюється можливість визначення податкових зобов’язань з плати за землю на підставі невнесених до державних реєстрів правовстановлюючих документів за земельні ділянки та уточнюється порядок нарахування та надсилання контролюючим органом фізичним особам сум плати за землю. «Рекомендуємо всім агропідприємствам, а також власникам земельних ділянок вчасно сплачувати земельний податок, оскільки такий податок являє собою вагому частку бюджету місцевої ради від якого залежить подальший соціально-економічний розвиток територіальної громади», - зазначила т.в.о. директора департаменту Людмила Гончаренко. Оксана Буй
Зміни до Бюджетного кодексу: парламент зберіг місцевий акциз на пальне
15 грудня 2020
Сьогодні, 15 грудня, Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому проєкт Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №4100-д від 05.11.2020. Серед найголовніших бюджетних питань - збереження зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку на пальне. Парламент під час розгляду Законопроєкту №4100-д підтримав відповідні поправки народних депутатів. «Збереження зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини (13,44%) акцизного податку на пальне є компромісним рішенням ухваленим з розумінням необхідності зміцнення фінансової спроможності громад на початковому етапі становлення нового адміністративно-територіального устрою»,- пояснив керівник департаменту економічної політики Львівської ОДА Степан Куйбіда. Та додав, що водночас основним бюджетоутворюючим податком для громад має бути ПДФО, який сьогодні складає майже дві треті загальної суми доходів загального фонду місцевих бюджетів (без трансфертів з державного бюджету). «Власне, податок на доходи фізичних осіб свідчить про реальний економічний розвиток відповідної території і створення там робочих місць. Тому органи місцевого самоврядування, які отримали найбільшу вигоду від такого рішення парламенту мають розуміти, що рано чи пізно акцизний податок перейде державі, а зараз потрібно працювати над економічним розвитком у громаді, залученням інвестицій, створенням робочих місць та детінізацією місцевої економіки»,- додав керівник департаменту. Юлія Савостейко
Власникам автомобілів нагадують про зміни в оподаткуванні
24 лютого 2020
Головне управління ДПС у Львівській області повідомляє, що у 2020 році підлягають оподаткуванню транспортним податком легкові автомобілі з 2015 року випуску (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 1 771 125 гривень. Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2020 році, розміщено на офіційному вебсайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за посиланням. Зазначений перелік містить такі дані: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Податкового кодексу України є об’єктами оподаткування. Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Мінімальна заробітна плата у місячному розмірі з 1 січня 2020 року – 4723 грн. (ст.8 Закону України від 14.11.2019 №294-ІХ «Про Державний бюджет України на 2020 рік»). Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України. Податок сплачується фізичними особами ‒ протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня базового податкового (звітного) періоду (року). Звертаємо увагу, що фізичні особи - платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо: - об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку; - розміру ставки податку; - нарахованої суми податку (п.п.267.6.10 п. 267.6 ст. 267 ПКУ). У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема, документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування, документів, що впливають на середньоринкову вартість легкового автомобіля), контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним). Фізичні особи - нерезиденти у порядку, визначеному підпунктом 267.6.10 пункту 267.6 статті 267 ПКУ, звертаються за проведенням звірки даних до контролюючих органів за місцем реєстрації об’єктів оподаткування.