Від юридичних осіб до місцевих бюджетів Львівщини надійшло 158,8 млн грн податку на нерухоме майно
Упродовж січня – вересня 2019 року при запланованих 144,5 млн грн надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платники податків - юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів на Львівщині на 9,9% більше цього податку ‒ 158,8 млн грн. Це проти аналогічного періоду минулого року на 17,6 млн грн, або на 12,5% більше (у січні-серпні 2018 року – 141,2 млн гривень). Про це повідомили в управлінні податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДПС у Львівській області.
У вересні 2019 року до місцевих скарбниць надійшло 7,8 млн грн, що на 16,4% більше від запланованого. Порівнюючи з вереснем 2018 року надходження збільшилися на 1,1 млн грн (у вересні 2018 року – 6,7 млн гривень).
Слід нагадати, що 29 жовтня 2019 року ‒ останній день сплати юридичними особами авансового внеску за ІІІ квартал 2019 року податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Новини за темою
У 52 громадах області перевиконали план надходження податків до загального фонду бюджету
6 травня 2022
Незважаючи на воєнний стан, у січні-квітні 2022 року план надходження податків до загального фонду бюджету перевиконали в 52 із 73 територіальних громад області (понад 70 %). З 21 громади, де планові завдання не виконали, суттєве невиконання (понад 10 %) у Заболотцівській, Великолюбінській, Бібрській, Лопатинській, Белзькій, Моршинській, Новояричівській, Самбірській, Сокальській і Сокільницькій громадах. Зважаючи на рівень виконання річних планових показників, нестача доходів у бюджетах спостерігається, крім вищезгаданих, також у Глинянській і Красненській територіальних громадах. Детальніша інформація – на діаграмі.
Надходження до обласного бюджету на 31% більші ніж торік: дані станом на 25 квітня
27 квітня 2022
Станом на 25 квітня до обласного бюджету надійшло 1, 172 мільярд гривень, що на 280 мільйонів гривень або на 31 відсоток більше ніж за відповідний період минулого року. Про це повідомив начальник Львівської ОВА Максим Козицький. «До місцевих бюджетів мобілізовано 7, 225 мільярдів гривень податків і зборів, що на 1, 591 мільярд гривень або на 28 відсотків більше ніж за відповідний період минулого року», - розповів Максим Козицький. Упродовж березня 2022 року до місцевих бюджетів мобілізували 1,789 мільярдів гривень податків і зборів, що на 247 мільйонів гривень або на 16 відсотків більше ніж у березні минулого року. До обласного бюджету у березні надійшло 350 мільйонів гривень, що на 42 мільйони гривень або на 13 відсотків більше ніж у березні минулого року.
У ЛОВА завершили перевірку рішень про затвердження місцевих бюджетів: головні акценти
14 квітня 2022
Як свідчить практика перевірок рішень про затвердження місцевих бюджетів, часто під час формування та затвердження місцевих бюджетів допускається чимало порушень бюджетного законодавства. Цьогоріч не виняток. Так, з порушенням норм статті 85 Бюджетного кодексу України за кошти податків і платежів у трьох місцевих бюджетах у поточному році передбачалась субвенція державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів (у бюджеті Жовтанецької територіальної громади - 90 тис. грн, Боринської - 380 тис. грн та Глинянської громади - 116 тис. грн) щодо покращення матеріально-технічного забезпечення окремих підрозділів у сфері правоохоронної діяльності. Проте, такі видатки здійснюються за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету. Окрім того, у бюджетах Добромильської, Комарнівської, Оброшинської ТГ заплановано видатки, що не відносяться до повноважень громад, а саме на виплату компенсацій реабілітованим та пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (стаття 89 Бюджетного кодексу України). До слова, департаментом фінансів за згадані порушення, відповідно до вимог статті 117 Бюджетного кодексу України, застосовується попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства в строк до 30 календарних днів. Нагадаємо, раніше у департаменті фінансів Львівської ОВА наголосили керівникам громад на необхідності планувати власні надходження бюджетних установ.
Особливості здійснення фінансування видатків місцевих бюджетів в умовах воєнного стану: що слід врахувати керівникам громад Львівщини
16 березня 2022
В умовах військового стану змінюються пріоритети у фінансуванні видатків місцевих бюджетів, а також страждає дохідна частина. Завдяки непоганій динаміці від початку року перевиконання всіх місцевих бюджетів Львівщини склало близько 200 млн грн, проте вже у березні відчутно зменшилося надходження податків і зборів. Як прогнозують у департаменті фінансів Львівської ОВА, у разі якщо військові дії триватимуть до 1 травня, невиконання місцевих бюджетів може досягти 2 млрд грн. Окрім того, як розповів під час селектору з керівникам громад та районних державних адміністрацій Львівщини заступник начальника Львівської ОВА Іван Собко, майже щодня до бюджетного законодавства вносять зміни, які стосуються дохідної частини бюджетів. Зокрема, вже діють нововведення щодо скасування акцизу на пальне та алкогольні вироби. «Щодо видаткової частини, то очікуємо збільшення низки видатків, зокрема, на заробітну плату, енергоносії та харчування для бюджетних установ. Ще на початку року було недостатньо асигнувань на заробітну плату. Зараз видаткову частину слід коригувати під стовідсоткове фінансування цих видатків. Звертаємо увагу, що частину зобов’язань по фінансуванню видатків держава бере на себе – щодо оплати енергоносіїв та харчування, що використовуються для перебування тимчасово переміщених осіб. Окрім того, Верховна Рада погодила використання залишків коштів з освітянських субвенцій для виплати заробітної плати», - зазначив Іван Собко. Також керівникам територіальних громад та районних військових адміністрацій наголосили на важливості інституційної спроможності проводити видатки. «В сьогоднішніх умовах має бути необхідна кількість фінансистів з чітким розподілом обов’язків – для того, щоб фінансування у цей складний час здійснювалося безперебійно», - зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків. Звертаємо увагу, що питання виконання і формування місцевих бюджетів в період воєнного стану, перерозподілу коштів між головними розпорядниками тощо визначені постановою Кабміну №252 від 11 березня 2022 року.
Майже 70 млн грн до місцевих бюджетів Львівщини сплатили власники нерухомості у січні
17 лютого 2022
Надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у січні цього року становлять 69,5 млн гривень. Інформують у Головному управлінні ДПС у Львівській області. Як зазначають у відомстві це майже на 33% або на 17,2 млн грн перевищує показник відповідного періоду минулого року. Так, упродовж січня цього року юридичні особи сплатили до місцевих бюджетів 63,7 млн грн, що становить 128,8% індикативу (49,5 млн грн) податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У порівнянні з січнем 2021 року (48 млн грн) надходження збільшилися на 15,7 млн гривень. Податківці нагадають, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
У Львівський області стартував процес затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік
9 грудня 2021
Перші місцеві бюджети вже затверджено Новокалинівською, Дрогобицькою, Сколівською та Давидівською радами територіальних громад та Яворівський районний бюджет. «Вітаємо згадані вище громади із прийняттям головного кошторису та маємо сподівання, що й інші органи місцевого самоврядування не зволікатимуть і забезпечать дотримання вимог бюджетного законодавства (статті 77 Бюджетного кодексу України), адже дедлайн 25 грудня поточного року. Хочемо також зазначити, що голова Львівської облдержадміністрації 07 грудня поточного року подав проєкт обласного бюджету на 2022 рік обласній раді. Сподіваємось, що наприкінці грудня цього року сесія Львівської обласної ради затвердить основний фінансовий документ»,- зазначив заступник голови Львівської ОДА з питань бюджету, охорони здоров’я, молоді, спорту, культури та освіти Іван Собко.
Цифрові рішення застосунку Дія для компаній нерухомості
26 листопада 2021
У п’ятницю, 26 листопада, у межах Forum West # Нерухомість відбувся практичний семінар з нерухомості, у якому взяв участь заступник голови Львівської ОДА Олександр Кулепін. Зростання ринкової економіки призводить до збільшення конкуренції у всіх бізнес-нішах. Тому для того, щоб збільшувати свою привабливість та бути компанією, до якої покупці повертатимуться наступного разу, бізнесу необхідно постійно шукати інноваційні підходи, а особливо, імплементовувати цифрові інструменти у свою діяльність. У межах заходу головний спеціаліст сектору з питань цифрової трансформації Львівської ОДА Соломія Волошин презентувала механізм впровадження інтеграцій застосунку «Дія» у робочій діяльності компаній нерухомості. Отримання е-копій документів тепер стало можливим за допомогою сканування QR-коду. Ручне внесення даних з документів та їх паперові версії посунуться на другу сходинку при процесах, де є необхідність пред’явити документ або зробити копію документа, що посвідчує особу. Процес складний, оскільки існують і певні тимчасові бар’єри у діяльності компаній нерухомості.Так до прикладу, при укладанні договору купівлі/продажу існує необхідність нотаріального засвідчення документів. На сьогодні, Мінцифри активно веде обговорення з Нотаріальною палатою України та Мінюстом щодо впровадження у нотаріаті можливостей використання цифрових копій і їх нотаріального засвідчення на центральному рівні. Тому це питання потребує вирішення, яке, як сподіваємось, у найближчий час досягнуть. Не дивлячись на це, компанії можуть застосовувати інтеграцію у інших процесах, де потрібно отримати копію документа, що посвідчує особу, так до прикладу при укладанні угод з купівля майнових прав. При завіренні договору/заяви, відповідальний фахівець може підписати документи, використавши КЕП особи, який можна дуже просто отримати за допомогою сценарію Дія.Підпис. Як наголосили в межах заходу, застосування цифрових документів дає можливість автоматизувати процес їх отримання, а також, що, найбільш важливо, підвищить клієнтоорієнтованість компанії. Можливість швидко отримати е-копії документів допоможе працівникам пришвидшити їх рутинні процеси, а безпечність такого шерингу та зручність для покупця, формуватиме лояльність клієнтів до бренду. Нагадаємо, що Україна стала першою державою, де цифрові паспорти мають таку ж юридичну силу, як їхні паперові чи пластикові аналоги. Сьогодні, Львівська обласна державна адміністрація активно працює у напрямку популяризації інтеграції з Дією усіх сфер суспільного життя та бізнесу, де присутній процес ідентифікації особи. Ознайомитись з коробочним рішенням, як впровадити інтеграції застосунку Дія компаніям у сфері нерухомості (девелоперам, ріелторам, маклерам та агентствам нерухомості) можна за посиланням.
Відтепер земельні ділянки продаватимуть разом із нерухомістю: роз’яснення департаменту АПК
29 жовтня 2021
Від вчора набули чинності нові правила, за якими одночасно з купівлею-продажем нерухомості набувають і право власності на земельну ділянку, на якій розташована споруда відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об’єкта нерухомості» від 02.02.2021 № 1174-IX. Інформують у департаменті агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації. Закон встановлює, що при купівлі будь-якого нерухомого майна, а також об'єкта незавершеного будівництва, окрім багатоквартирних будинків, до нового власника одночасно переходить і право на користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт нерухомості. Таке право поширюється і на земельні ділянки, що перебувають у постійному користуванні, і на орендовані землі. Також врегулювали низку питань стосовно права на земельні ділянки під об'єктами нерухомості, зокрема, встановлюється обов’язок набувача права власності на будівлю, що розташована на земельній ділянці державної чи комунальної власності, право користування якою не оформлено, протягом 30-денного терміну з дня набуття такого права власності, здійснити відповідні дії для оформлення прав на земельну ділянку. Окрім цього, якщо купується лише частка нерухомого майна, то новий власник має право використовувати необхідну для нього земельну ділянку на підставі домовленості з постійним землекористувачем, право постійного користування при цьому не припиняється. Важливим є те, що не потрібно укладати окремого договору купівлі-продажу земельної ділянки, а достатньо лише угоди про придбання майна, де повинні бути обумовлені й земельні питання. Проте, право власності та/або користування земельною ділянкою у разі набуття прав на об'єкт незавершеного будівництва виникає лише у тому випадку, якщо права на такий об'єкт зареєстровані. «Реалізація цього закону сприятиме правовій визначеності, оскільки надасть змогу встановити процедуру переходу права користування земельною ділянкою у разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розміщені на ній. Також закон захищає права власників та користувачів земельних ділянок, встановлює відповідальність за невиконання вимог щодо прав користування ділянками та скоротить витрати, пов’язані з переоформленням або припиненням орендних правовідносин у сфері землекористування», - зазначила директор департаменту Тетяна Гетьман.
374 млн грн податку на нерухоме майно: найбільші платники області
25 жовтня 2021
До бюджету області в січні-вересні надійшло 374 млн грн податку на нерухоме майно (будівлі та споруди). Це становить 103,5 % до плану і 132,5 % до надходжень за аналогічний період торік. За динамікою поступлень податку Львівщина за два останні місяці піднялася в рейтингу областей України з 19-го на 14-те місце. Поза конкуренцією за обсягами сплати податку в області – АТ «Укрзалізниця». Загалом за 9 місяців товариство перерахувало бюджетам громад області 12 млн грн. Понад 2 млн грн кожен сплатили також ТзОВ „Європоліс Проперті Холдінг”, ПрАТ „Трускавецькурорт”, ТзОВ „Айпіє-Л”, ТзОВ „Центр Проект”, ТзОВ „ІНГ Лізинг Україна” та ПрАТ „Мульті Весте Україна 3”. Частка згаданих платників у загальних надходженнях податку в січні-вересні становить понад 7 %.
Найбільші платники податку за землю на Львівщині: лідирує «Укрзалізниця»
22 жовтня 2021
Протягом останніх п’яти місяців Львівщина незмінно піднімається в рейтингу областей України за динамікою надходжень до бюджету плати за землю. За цей період область перемістилися з 15-го на 11-те місце. Найбільшими платниками Львівщини за обсягами перерахування податку на землю у січні-вересні цього року є: АТ „Укрзалізниця” – 136 млн грн Нафтогазовидобувне управління „Бориславнафтогаз” – 33 млн грн ПАТ „Миколаївцемент” – 12 млн грн ПАТ „Концерн Галнафтогаз” – 11 млн грн ПрАТ „Львівобленерго” – 10 млн грн Частка вказаних платників у загальних надходженнях плати за землю до місцевих бюджетів Львівщини за 9 місяців становить 20 %.
333 млн грн податку на прибуток надійшло до бюджету області від початку року
12 жовтня 2021
Як повідомляли раніше, Львівщина на 1 жовтня посідає сьоме місце серед областей України за динамікою надходжень до місцевих бюджетів порівняно з минулим роком. У цьому році - це найвищий рейтинг Львівщини. «Не в останню чергу такого прогресу досягнуто завдяки суттєвому зростанню надходжень податку на прибуток підприємств. За 9 місяців до бюджету області поступило 333 млн грн цього податку, тоді як за відповідний період торік – лише 215 млн грн. Зростання на 55 % є найбільшим з-поміж усіх основних податків і платежів, що надходять до місцевих бюджетів», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. До п’ятірки лідерів - платників податку на прибуток на Львівщині входять: ТзОВ „Радехівський цукор”, ТзОВ „Леоні Ваерінг”, ТзОВ „Свісс Кроно”, ПП „Нордік” ПрАТ „Львівобленерго”. У січні-вересні цього року зазначені суб’єкти господарювання сплатили обласному бюджету податку на прибуток у 4,4 рази більше, ніж за відповідний період торік, а саме – 50,1 млн грн.
Львівська ОДА звернулася до ОП щодо необхідності зміни формули розрахунку обсягів базової та реверсної дотацій для громад
30 вересня 2021
Нещодавно Уряд подав до Парламенту проект Закону України про Державний бюджет на 2022 рік. Окрім іншого, цим законом затверджуватимуться обсяги дотацій по усіх місцевих бюджетах. Нагадаємо, базова дотація (кошти місцевим бюджетам з державного) для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн, реверсна (кошти до держбюджету з місцевих) – 873 млн грн. Як зазначив голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький, вказані обсяги для місцевих бюджетів могли б бути значно сприятливішими. «Відповідно до проєкту Держбюджету на 2022 рік, який Уряд уже подав до Верховної Ради, базова дотація - а це кошти місцевим бюджетам з державного - для Львівщини становитиме 1 млрд 130 млн грн. У цей час до держбюджету з місцевих (реверсна дотація) – передбачається передати 873 млн гривень. Проте, якщо у проєкті закону про Держбюджет врахувати показники громади Києва, для Львівщини фінансовий ресурс дотацій збільшиться на 709 млн грн! Громади нашої області є різні за спроможністю, але всі вони, в тому числі Львів, потребують цих, фактично, власноруч зароблених грошей для зменшення дефіцитів бюджету, розвитку та підвищення рівня життя людей. Тому питання базової та реверсної дотацій для громад Львівщини є дуже важливим, і ми офіційно звертаємося до Офісу Президента врахувати показники Києва у бюджетному вирівнюванні в проєкті Держбюджету-2022, а саме ініціювати внесення змін до Бюджетного кодексу України та доручити уряду в процесі доопрацювання проекту Закону України „Про Державний бюджет України на 2022 рік” внести зміни до формульної методики обрахунку обсягів базової та реверсної дотацій, врахувавши у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів показники м. Києва», - пояснив голова Львівської ОДА Максим Козицький. «За підрахунками департаменту, навіть за існуючих нормативів зарахування податку на доходи фізичних осіб (до бюджету м. Києва його надходить 40 відсотків, тоді як до інших місцевих бюджетів – 60 відсотків), врахування показників бюджету столиці у вирівнюванні фінансової спроможності місцевих бюджетів на 2022 рік мало б своїм результатом збільшення обсягів базової дотації регіонам на 7,2 млрд грн (44 відсотки) та зменшення обсягів реверсної дотації за ними на 3,0 млрд грн (28 відсотків). Цей додатковий ресурс дозволив би суттєво покращити можливості балансування місцевих бюджетів та мінімізувати їх дефіцити. Натомість, з бюджету м. Києва вилучалася б реверсна дотація в сумі 7,9 млрд гривень» - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків