Школярі презентуватимуть науковий проект про історичну спадщину
У п’ятницю, 6 грудня, відбудеться презентація наукового проекту «Турбота кожного про історичну та культурну спадщину».
Проект передбачає представлення напрацювань 20 львівськими школярами, учнями 4-а класу ЗОСШ № 55, щодо культурної та історичної спадщини Львівської області, а також матеріалів, що відображають чотири історико-культурні регіони області.
У межах презентації учні виступатимуть з тематичними доповідями про історико-культурні регіони, туристичні пам’ятки, легенди, побут, видатних осіб та ін.
Проект націлений на освітній розвиток школярів у туристичному та культурному напрямку.
Захід відбудеться у Львівській обласній державній адміністрації, хол навпроти каб. 201 Львівської ОДА (2 поверх, вул. Винниченка, 18) об 11:00 год.
Новини за темою
Римський центр допомагатиме Україні рятувати об’єкти культурної спадщини після руйнувань внаслідок війни
29 квітня 2022
Міжнародний центр з дослідження, збереження та реставрації культурних цінностей надасть Україні фінансову підтримку для оцінки масштабу післявоєнного відновлення культурної спадщини. Вже зараз в Україні зафіксовано 250 випадків руйнувань об’єктів культурної спадщини російськими окупаційними військами. Міністерство культури та інформаційної політики України домовилось з членами центру про проведення тренінгів щодо першої допомоги культурній спадщині в надзвичайних ситуаціях та під час військових конфліктів. «Захистити об’єкти культурної спадщини в умовах війни дуже складно, адже маємо справу з особливо цинічними варварами — російськими військовими, для яких наші пам’ятки культури — одні із найважливіших мішеней на шляху до знищення української нації. Тому будь-яка допомога від фахівців з усього світу нам зараз згодиться: чи то фінансова, чи інформаційна, стосуватиметься вона того, як запобігти скоєнню військових злочинів проти об’єктів культури чи того, як реагувати на такі випадки», — коментує директорка департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОВА Олена Василько. В майбутньому сторони також планують підготувати Меморандум між Штабом Порятунку Спадщини (Heritage Emergency Response Initiative), Міжнародним центром з дослідження, збереження та реставрації культурних цінностей (ICCROM) і Міністерством культури та інформаційної політики України щодо створення спільної групи задля порятунку української спадщини. Нагадаємо, Міжнародний центр з дослідження, збереження та реставрації культурних цінностей (ICСROM) — це міжурядовий орган, учасниками якого є держави-члени ЮНЕСКО. Серед іншого центр займається експертною оцінкою стану збереження об'єктів, включених до Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО, допомагає у підготовці спеціалістів із реставрації об’єктів культурної спадщини, а також консультує щодо захисту й відновлення об'єктів культури. Україна є членом ICСROM з 2016 року.
На знак підтримки школярі з Англії передали українським захисникам плюшевого ведмедика (фото)
23 березня 2022
Учні початкової школи англійської церкви Флекні вирішили підтримати бойовий дух українських захисників. До гуманітарного вантажу, який прямував до України вони передали ще один маленький сувенір – плюшевого ведмедика, на ім'я Полярний. Компанію ведмедику склав його найкращий друг – пінгвін Панкейк. Таке ім’я дали йому школярі. Разом вони подолали майже 6 тисяч кілометрів, щоб нарешті опинитись у Львові. «Для доброї людини. Ми передаємо вам нашого Полярного та його найкращого друга. Будь ласка, попіклуйтеся про них», - написали на листівках діти. З Англії гуманітарний вантаж попрямував до Польщі, а звідти через кордон в Україну. З-поміж речей, які доставили: одяг, медикаменти та продовольчі продукти. Водії вантажу позитивно відреагували на ініціативу дітей, тому по дорозі на їхнє прохання робили кілька фотографій та відсилали до школи. Підтримали акцію також у спілці українців міста Пітерборо (Велика Британія) при УГКЦ св. Ольги. Вантаж та плюшеві сувеніри опинились у Львові. Їх отримав український захисник. Він подякував дітям за турботу та пообіцяв передати іграшки у дитячий притулок, щоб вони оберігали там спокій.
Сьогодні на українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”
14 березня 2022
14 березня на українському телебаченні за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства культури та інформаційної політики стартує освітній проект для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”. «Ми прагнемо за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів у захопливий світ нових знань. Вкрай важливо під час війни забезпечувати доступ до навчання усіма можливими способами. Адже нам ще відбудовувати країну. І Україна обов'язково стане ще кращою, більш квітучою та інноваційною», - про це інформують у Мінкульті. Так, по телебаченню з 14 по 18 березня транслюватимуться відеоуроки для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні: 14 березня – українська мова; 15 березня – математика; 16 березня – історія України; 17 березня – українська мова; 18 березня – математика. Окрім того: Дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.
Музейна та культурна спадщина на Львівщині на час війни - у безпеці
8 березня 2022
На Львівщині діє понад 170 музеїв. У їх фондах зберігається 14% усієї музейної спадщини України. Серед експонатів – безцінні пам’ятки, які презентують українське мистецтво як потужну складову європейської культури. Для того, щоб вберегти цінні експонати від можливих бойових дій, згідно з наказом директорки департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської ОВА Ірини Гаврилюк, керівники музейних закладів області вжили усі необхідні заходи зі збереження предметів, які належать до Державного музейного фонду України та інших цінних експонатів. «Сьогодні ми повинні зробити усе можливе, щоб зберегти нашу культурну спадщину у ці страшні часи. Адже всі ми вже переконалися, що для людей, які розпочали цю війну, немає нічого святого. З міркувань безпеки не можемо розголошувати, як саме пам’ятки та експонати вберігають від загрози бомбардувань та бойових дій», - зазначила Ірина Гаврилюк. Від дій російських окупантів захищають і скульптури та сакральні пам’ятки міста. Львів’яни вже встигли помітити, що фонтани на площі Ринок біля Ратуші «зодягнулися» у вогнетривкі та захисні матеріали. Захистили також і скульптурні композиції та вітражі Латинської катедри та костелу Св. Антонія. Захисними екранами закрили унікальні вітражі Успенської церкви авторства Петра Холодного 1928-33 рр. А найбільш показовим є демонтаж дерев’яної скульптури Ісуса Христа з Вірменського собору. Він був частиною середньовічного вівтаря, який пережив навіть лихоліття Другої світової війни. На час російської війни скульптура перебуватиме у бункері. На фото: Львівський музей історії релігії
У Львові презентували документальний фільм «Музичне товариство «Львівський Боян»
22 грудня 2021
Сьогодні, 22 грудня, у Центрі Шептицького Українського Католицького Університету, відбувся прем’єрний показ фільму «Музичне товариство «Львівський Боян». В основу документальної стрічки лягла діяльність товариства, якому цьогоріч виповнюється 130-ть років. Разом з тим, фільм має на меті не лише дослідити діяльність Львівського Бояна, а й проаналізувати його вплив на розвиток музичної культури Галичини та культурно-національного піднесення України. Музичне товариство під назвою «Львівський Боян» виникло з ініціативи відомого політика, культурно-громадського діяча, композитора Анатоля Вахнянина у 1891 році. Діяльність «Львівського Бояна» розгорталася настільки інтенсивно, що товариство швидко завоювало прихильність різних верств населення не тільки Львова, а й всієї Галичини. Створена на основі «Львівського Бояна» Заслужена академічна капела України «Трембіта» у Львові, що діє по нині, фактично є найстаршою професійною капелою нашої держави. Автором фільму став доцент кафедри богослів’я УКУ, керівник Фундації «Андрей», доктор наук соціальних комунікацій, засновник серії «Духовна музика України» Михайло Перун. Додамо, що створення фільму «Музичне товариство «Львівський Боян» стало можливим завдяки підтримці Львівської ОДА. На цю кінострічку виділили фінансовий ресурс в межах конкурсу на підтримку регіонального кінематографа.
Десятикласницю львівської школи обрали президентом обласного учнівського парламенту
22 жовтня 2021
У Будинку воїна днями організували звітно-виборчу конференцію Львівського обласного учнівського парламенту, на яку з’їхались школярі з усіх куточків Львівщини. В межах конференції відбулась презентація підсумків роботи парламенту за останній рік. Під час звіту розповіли про досвід роботи парламенту під час пандемії та про його успішно реалізовані проекти. «Дуже приємно, що відбуваються подібні заходи і збирають велику кількість молодих лідерів та лідерок. Ви - реально наше майбутнє. Хочеться побажати вам ефективного учнівського самоврядування, врахування ваших думок, реалізації всіх ваших планів. Сподіваємось на ваші цікаві ініціативи. Знайте, що департамент завжди підтримує активну молодь, тому ми готові до співпраці із новим президентом та його командою», - звернулась до юних парламентарів заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. Кандидати на посаду президента парламенту представляли свої програми та брали участь в дебатах. Розвиток самоврядування, підвищення рівня освіченості школярів та збереження українських традицій – усі ці засади об’єднували кандидатів у їхніх програмах. «Зібратись нарешті офлайн надзвичайно добре, адже всіх уже втомив дистанційних режим. Наші зустрічі віч-на-віч заряджають всіх енергетикою та бажанням нових звершень. Найважливіша місія парламенту почути учня і його думку. Сподіваюсь, що конкуренція між претендентами дасть позитивні результати. Учнівський парламент працює не просто так, і ті учні які доклали зусилля до його роботи, знають яка це наполеглива, кропітка праця», - наголосила Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук. Цього року на посаду президента Львівського обласного учнівського парламенту претендувало 10 школярів. З великим відривом від решти лідирували дві кандидатки – Христина Іванчук та Христина Власенко, де перша виборола посаду з перевагою в один голос, а друга стала заступницею новообраної президентки. До слова, нещодавно, учениця 10 класу IT STEP SCHOOL Христина Іванчук в команді з викладачем Михайлом Ткачем вийшла у фінал Всеукраїнського Дебатного Турніру на еко-тематику "Переробка". Львівський обласний учнівський парламент є добровільним самостійним, демократичним об’єднанням учнів, що об’єднує на добровільних засадах учнівські парламенти області задля забезпечення захисту прав та інтересів учнів. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
У Вікіпедії пройде конкурс статей про культурну спадщину і видатних постатей України
5 жовтня 2021
Із 5 жовтня до 5 листопада ГО «Вікімедіа Україна» та БФ «Бібліотечна країна» запрошують долучатися до конкурсу з наповнення україномовного розділу Вікіпедії статтями про об'єкти культурної спадщини та видатних людей України. Конкурс проводять для бібліотекарів та бібліотекарок, однак долучитися можуть усі охочі. У межах підготовки до конкурсу проведуть два вебінари, реєстрація на них уже відкрита. Бібліотекарі є важливими зберігачами знань, адже мають доступ до великої кількості джерел. У фондах бібліотек часто зберігаються рідкісні та цікаві видання на краєзнавчу тематику, доступ до яких є лише у відвідувачів та працівників закладу. У межах всеукраїнського конкурсу «Культурна спадщина та видатні постаті» запрошуємо поділитися гордістю рідного краю з усією Україною, «звільнити знання» про культурну спадщину та відомих людей, а разом із цим покращити Вікіпедію — найбільшу електронну енциклопедію. Щоб долучитися до конкурсу, потрібно зареєструватися у Вікіпедії і створити чи суттєво поліпшити принаймні одну статтю протягом конкурсного періоду згідно з правилами Вікіпедії. Переможці зможуть виграти цінні призи та сувеніри для себе і своєї бібліотеки, а усі активні учасники й учасниці — пам’ятні сувеніри і сертифікати про участь. Організатори нагородять авторів та авторок найкращих статей, а також авторів найбільшого якісного внеску. Детальні умови та покрокова інструкція участі — на сторінці акції у Вікіпедії. У четвер 7 жовтня та вівторок 19 жовтня ГО «Вікімедіа Україна» проведе вебінари для бібліотекарів і всіх охочих, де йтиметься про акцію та спрезентують детальну інструкцію, як взяти у ній участь. Для участі у вебінарах та для того, щоб отримувати новини конкурсу, реєструйтесь за посиланням. Такий конкурс «Вікімедіа Україна» проводить уже вдруге. У межах конкурсу 2018 року бібліотекарі та користувачі із 45 бібліотек з усієї України створили та доповнили майже 300 статей. Сторінка конкурсу у Вікіпедії: http://biblio.wikipedia.org.ua/ Зареєструватися на вебінар Адреса організаторів для запитань і пропозицій — glam@wikimedia.org.ua
В області завершилась Літня школа зі збереження пам’яток культурної спадщини
19 серпня 2021
Днями на Львівщині завершився проєкт «Літня школа для молоді «Охорона культурної спадщини - моя справа». Це тижневий інтенсив для молоді віком від 14 до 35 років з лекційними, екскурсійними, практичними заняттями, дискусіями, тренінгами, обговореннями, зустрічами з фахівцями в галузі збереження та промоції спадщини. Проєкт вже третій рік поспіль реалізовується громадською організацією «Асоціація Культурних Ініціатив» за фінансової підтримки департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської облдержадміністрацій. Як зазначають організатори, його основна мета – виховання свідомої та активної молоді, яка здатна брати на себе відповідальність за добробут і благоустрій у своєму місті, містечку, чи селі, закріплення думки, що збереження культурної спадщини є обов’язком кожного свідомого мешканця. «У цьому році нам вдалося залучити 30 учасників з 7 областей України: Харківської, Рівненської, Тернопільської, Івано-Франківської, Миколаївської, Херсонської, Львівської та міста Києва. В межах проєкту відвідали 4 райони Львівщини, понад 20 міст, містечок, сіл, оглянули понад 50 об'єктів культурної спадщини», - зазначила керівниця проєкту Катерина Плечій. Відкриття проєкту відбулося у Львові в музеї «Територія Терору», де обговорили проблемні питання та сучасні підходи збереження спадщини. Учасники відвідали низку важливих архітектурних локацій: у с. Стара Скварява церкву Св. Архистратига Михаїла, с. Воля Висоцька церкву Св. Архангела Михаїла, с. Потелич церкву Св. Духа, знайомилися з різними підходами до збереження та пристосування об’єктів дерев’яної сакральної архітектури. Під час поїздок у Дрогобич учасники відвідали солеварню, житницю, Церкву Воздвиження Чесного Хреста, Церкву святого Юра, костел, міську ратушу. У Бориславі оглянули музей «Карпатська хата», «Аптеку-музей Йогана Зега», побували у Державному історико-культурному заповіднику «Давній Пліснеськ». Значна частина часу у проєкті приділили тематиці побудови комунікаційних стратегій як одному з основних аспектів пам’яткоохоронної діяльності. «Сфера захисту культурної спадщини потребує обміну досвідом, навчання проєктних менеджерів культури, що боронять наші духовні рубежі. Нам треба вивчати позитивні та негативні приклади наших колег, знати хто чим живе, як протистояти знищенню спадщини, які дієві інструменти можна використовувати в роботі. Така школа потрібна для всієї країни і на майбутнє може стати потужним проєктом по створенню і зміцненню нових кадрів», – наголосила проєктна менеджерка, експертка УКФ Наталія Буйнова. Після завершення інтенсивного робочого тижня учасники отримали «домашнє завдання», над якими працюватимуть впродовж двох тижнів у групах. Опісля підготують пропозиції ревіталізації чотирьох об’єктів спадщини. Презентують напрацювання учасників проєкту на платформі zoom. Як нагадують у департаменті комунікацій та внутрішньої політики облдержадміністрації триває активна реалізація проєктів, що стали переможцями у конкурсі серед інститутів громадянського суспільства. Цьогоріч 15 організацій реалізують свої проєкти на території 5 районів Львівщини.
Резиденція для фотографів та фотошкола для дітей: у Стільському вчаться бачити культурну спадщину
27 липня 2021
Резиденція для фотографів та фотошкола для дітей: у Стільському вчаться бачити культурну спадщину Відучора в околиці села Стільсько Стрийської громади запрацювала тижнева резиденція професійних фотографів (фотохудожників) та літня школа фото і відео на телефоні для школярів Тростянецької громади. Організатором таких заходів є громадська організація «Екологія. Культура. Мистецтво». Проєкт «В об‘єктиві - культурна спадщина» втілюється за підтримки Українського культурного фонду. Для участі у резиденції відібрали 12 фотографів із Харкова, Києва, Львова, Івано-Франківська, Вінниці, Хмельницького та Жовкви. У межах резиденції вони побувають в усіх визначних місцях Регіонального ландшафтного палку «Стільське Горбогір’я» й Історико-культурного заповідника «Стільське городище» та пофотографують пам’ятки в різний час доби. Маршрут фотохудожників на чолі з керівником резиденції Костею Смоляніновим пролягатиме через села Діброва, Ілів, Стільсько й Тростянець. Найкращі їхні роботи, створені під час резиденції, будуть опубліковані у спеціально виданому фотоальбомі й візьмуть участь у мандрівній фотовиставці всіма селами громади. “Це дуже цікавий проєкт. І я вірю, що через своє художнє бачення фотографи зможуть донести до громади всю унікальність культурної спадщини, якою вона володіє. Також вірю, що ці світлини стануть доброю рекламою, щоб до Стільська та інших сіл громади їхало ще більше туристів. А ми, з владою на місці, маємо розвивати туристичну інфраструктуру і зберігати пам’ятки, пропонувати на їх базі цікаві культурні продукти”, - каже директорка департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА Олена Василько. Метою цілого проєкту є долучитися до збереження об’єкту історико-культурної спадщини й природного різноманіття, пошук нових підходів у промоції. І Львівська облдержадміністрація зі свого боку вже давно почала цю роботу. “Стільсько презентоване у путівнику «Мандри Львівщиною: природні та еко-локації», про цю місцевість розповідали у нашому промоційному проєкті «Погнали Львівщиною», – зауважує Наталя Табака, керівниця управління туризму та курортів Львівської ОДА. – Історична спадщина завжди йде поруч із туризмом, обидві сфери доповнюють одна одну. Важливо, щоб і гості, і місцеві мешканці усвідомлювали цінність цих історичних, природних об’єктів в околицях сіл Дуброва, Ілів, Тростянець та Стільсько. Якраз на це і спрямований проєкт”. Поруч із резиденцію фотографів також діє школа мобільного фото та відео для місцевого юнацтва. У ній беруть участь 15 школярів різних шкіл Тростянецької громади. Представники What if creative Studio, які є кураторами цієї частини проєкту, навчають дітей знімати і монтувати фото та відео на мобільних телефонах, а по закінченні. “Так діти отримають реальні і затребувані у сучасному світі навички роботи з фото і відеоформатами, познайомляться з професійними фотографами з цілої України, зрозуміють цінність культурної і природної спадщини рідного краю, зможуть розповісти про вивчене та впливати на формування думки дорослих та, можливо, навіть самі зможуть привертати у соцмережах увагу туристів. Опісля ми хочемо видати настінний календар зі світлинами учнів, однак для цього коштів проєктом не передбачено - шукаємо меценатів”, - пояснює координаторка проєкту, голова ГО «Екологія. Культура. Мистецтво» Софія Каськун.
Школярів закликають долучатись до учнівського самоврядування
5 липня 2021
Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах. ⠀ Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки була там віцепрезидентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху. ⠀ «Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього й одразу. Але якщо тобі менш як 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця. ⠀ Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід: можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які б показали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень. ⠀ «Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свою соту у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - розповідає голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею. ⠀ Учнівське самоврядування має стати одним з інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.
Школярі Львівщини - переможці всеукраїнських учнівських ігор “Cool Games”
11 Червня 2021
Впродовж 26-29 травня 2021 року у Києві, в палаці спорту "Венето Sport", проходив фінальний етап ІІІ Всеукраїнських "Cool Games" - інноваційного українського проєкту, започаткованого у 2018 році Комітетом з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки та Українською федерацією учнівського спорту. "Cool Games" покликаний сприяти залученню учнівської молоді до рухової активності задля подальшої популяризації здорового способу життя та створенню цікавих та яскравих уроків фізичної культури. Основа проєкту - об'єднання учнів з усіх куточків України, командний дух та гендерна рівність. Кожна збірна складалася з команд трьох вікових дивізіонів: 9-10, 11-13 та 14-16 років і була представлена порівну: десятьма учнями і десятьма ученицями. Цьогорічний захід присвячено 30-річчю Незалежності України. Відбіркові змагання впродовж березня-травня по всій території країни залучили 100 тисяч учнів з 8 тисяч закладів середньої освіти. У фінальній частині взяли участь збірні всіх областей України та міста Києва із загальною кількістю учасників - 500 дівчат та хлопців. Вперше в історії змагань команда школярів першого вікового дивізіону Львівської області виборола командне золото у фіналі ІІІ Всеукраїнського "Cool Games", обійшовши представників м. Києва та всіх 24-х областей. Безпосередньо в самому фіналі школярі Львівщини здолали представників Донецької та Вінницької областей, які посіли, відповідно, друге та третє місця. Майбутнім чемпіонам довелося взяти участь у 17-ти естафетах, у яких зуміли продемонструвати швидкість, витримку, координацію як власну, так і командну. Поруч зі змаганнями відбувалась і культурна частина, яка дала можливість учасникам презентувати свої регіони, спілкуватися, встановлювати дружні стосунки. Цьогоріч Львівщину на змаганнях у першому віковому дивізіоні представляла Львівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №50 ім. Антона Макаренка (вчитель Галина Колотело), у другому віковому діапазоні - Червоноградський ліцей (вчитель Богдан Середоха), а у третьому віковому дивізіоні - збірна школярів Ліцею №38 Львівської міської ради та Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №50 ім. Антона Макаренка (вчителька Оксана Війтович) під загальним керівництвом Анатолія Ігнатовича. Збірну було сформовано за підсумками відбіркових змагань, які проводились в області Львівським обласним відділенням Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України спільно з департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації впродовж 2020/2021 навчального року та охопили близько 2000 учасників.
Для представників територіальних громад організували форум щодо інклюзивного навчання
7 Червня 2021
Проєкт SURGe у жовтні 2020 – січні 2021 років провів дослідження з питань доступу дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивної освіти у Львівській області. За результатами дослідження, та з урахуванням консультацій, проведених на національному та регіональному рівнях, були розроблені рекомендації, спрямовані на вдосконалення практик впровадження інклюзивної освіти. Ці рекомендації та результати дослідження днями презентували в межах форуму для представників відділів освіти та керівництва територіальних громад. «Результати міжнародного дослідження ми уже презентували директорам інклюзивно-ресурсних центрів, але вони також будуть корисні громадам, аби ті могли забезпечити подальший розвиток послуг для дітей з особливими освітніми потребами. Дослідження акцентує на позитивних нюансах та показує на що варто звернути увагу», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник. Під час заходу в інтерактивному форматі обговорили також ключові для організації роботи питання, зокрема, щодо співпраці громад з ІРЦ, важливості проведення семінарів та серії тренінгів для представників громад, забезпечення підручниками та створення банку даних. «Щоб стратегічно планувати роботу на території, закладати кошти на програми та раціонально використовувати ресурси, громади повинні володіти всіма даними. Попри субвенцію, місцеві бюджети відповідають за фінансування великої кількості аспектів. Аби знати скільки коштів закладати на навчання дітей із особливими освітніми потребами, необхідно володіти всією картиною, зокрема, яка є потреба для формування послуг. Потреби можна визначити знаючи скільки дітей і яких категорій мешкає на території громади. Тоді можна буде формувати потребу і розуміти які послуги треба надавати», - акцентувала Марія Васюник. SURGe є проєктом технічної допомоги Уряду України та сприяє кращому плануванню і впровадженню реформ, орієнтованих на громадян. В межах проєкту впроваджується Ініціатива щодо розвитку послуг в громадах для дітей та сімей, діяльність якої спрямована на вдосконалення практик роботи з дітьми та їхніми сім’ями, розвиток необхідних для них послуг, удосконалення законодавства з питань захисту прав дитини та розвитку послуг.