Мін’юст інформує: оновили форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
Як інформують у Міністерстві Юстиції України, з 11 липня 2021 року оновлюються форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
А саме:
- форма 2 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади)»;
- форма 4 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи – громадського формування»;
- форма 6 «Заява щодо підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи».
Зміни сприятимуть належному відображенню відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Зазначені зміни вносяться відповідно до наказу Міністерства Юстиції України № 2320/5 від 29.06.2021 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3268/5.
З наказом можна ознайомитись на сайті Міністерства за посиланням.
Новини за темою
Актуальні питання у сфері державної реєстрації розглянули в межах наради
12 березня 2021
Сьогодні, 12 березня, у Львівській ОДА відбулась нарада з актуальних питань у сфері державної реєстрації та діяльності державної виконавчої служби. Серед учасників - перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик, начальник Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Тарас Грень, в.о. заступника начальника – начальник Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Тарас Бассараб, начальник відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Віталія Шепега, голови районних державних адміністрацій. В межах наради розглянули низку актуальних питань, серед яких: порядок передачі реєстраційних справ між суб’єктами, що забезпечують зберігання реєстраційних справ та проблемні питання роботи відділів державної виконавчої служби. Разом з тим, акцентували увагу на нормативно-правові акти щодо порядку формування та зберігання реєстраційних справ, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються. Окрім цього, обговорили питання виконання рішень судів та відповідальності у сфері діяльності виконавчої служби. За результатом наради підготують відповідні пропозиції щодо врегулювання питань стосовно відповідальних осіб за зберігання реєстраційних справ та взяття їх на облік в Державних реєстрах.
Інститутам громадянського суспільства роз’яснять зміни у сфері державної реєстрації громадських формувань
1 липня 2020
Представникам інститутів громадянського суспільства проведуть онлайн-роз'яснення щодо змін у сфері державної реєстрації громадських формувань. Про це інформують у департаменті внутрішньої та інформаційної політики Львівської ОДА. З 1 червня 2020 року на підставі наказу Міністерства юстиції України від 19 травня 2020 року №1716/5 «Про оновлення форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» набули чинності нові уніфіковані форми заяв щодо створення, внесення змін та припинення діяльності громадських формувань, благодійних фондів та юридичних осіб. Відтак, 8 липня об 11:00 год проведуть онлайн-роз’яснення щодо основних змін у сфері державної реєстрації громадських формувань на платформі ZOOM за посиланням. «Адже тепер замість попередніх 24-х форм заяв використовуватимуться лише дев'ять. Вони згруповані переважно за видом особи, щодо якої проводяться реєстраційні дії. Відтепер, незалежно від дій, які необхідно провести, завжди подається одна затверджена форма заяви», - пояснюють у департаменті. Реєстрація учасників до 7 липня 2020 року за посиланням. Спікери: Галина Власова - заступник начальник управління-начальник відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України у Львівській області; Ірина Головко - заступник начальника відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України у Львівській області. Організатор заходу: департамент внутрішньої та інформаційної політики Львівської облдержадміністрації спільно з Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Львів).
Від сьогодні державна реєстрація земельних ділянок здійснюватиметься за принципом екстериторіальності
10 Червня 2020
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюватиметься за принципом екстериторіальності. Сьогодні набула чинності відповідна постанова Кабінету Міністрів № 455 “Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок”. “Постанову розроблено для підвищення рівня доступності, відкритості та прозорості під час надання адміністративної послуги з державної реєстрації земельної ділянки. Принцип екстериторіальності він незмінний. Згідно з ним рішення про реєстрацію земельних ділянок прийматимуться будь-якими державними кадастровими реєстраторами, адже вони обиратимуться системою Державного земельного кадастру за принципом випадковості”, - зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко. Зокрема, за його словами, передбачається скорочення термінів реєстрації земельних ділянок до семи робочих днів та зменшення кількості необґрунтованих відмов, що зумовлюють необхідність неодноразових звернень заявників із заявами та документами через ЦНАПи до державних кадастрових реєстраторі. Такий порядок державної реєстрації земельних ділянок діятиме протягом двох років.
Мін’юст нагадує процедуру та порядок державної реєстрації фізичних осіб-підприємців
30 липня 2019
З чого почати? Перш за все, необхідно обрати код запланованої діяльності за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Перелік КВЕДів можна знайти на сайті Державної служби статистики України http://kved.ukrstat.gov.ua. Далі, необхідно підготувати заяву та інші документи для реєстрації себе, як фізичної-особи підприємця. Одночасно, заявник може обратиспрощену систему оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість (ПДВ). Куди звернутися? Реєстрацію фізичних осіб - підприємців уповноважені здійснювати суб’єкти державної реєстрації: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад(у разі прийняття відповідною радою рішення про набуття таких повноваженнь), Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; нотаріуси; акредитовані суб'єкти (підприємства, які мають акредитацію Міністерства юстиції України). Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя. Тобто, якщо особа, яка бажає зареєструватися як фізична особа-підприємець мешкає на території Київської області, вона може звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах Київської області. Якщодокументи для державної реєстрації подані в електронній формі, то державна реєстрація на підставі таких документівпроводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах України. Як подати документи? Існують дві форми подання документів для державної реєстрації: Паперова форма. Документи подають особисто заявником або поштовим відправленням. Електронна форма. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів за посиланням: https://online.minjust.gov.ua. Як проводиться державна реєстрація ФОП онлайн? Зареєструвати ФОП онлайн можна дуже швидко і без зайвої бюрократії. Для цього потрібно зробити таке: зареєструватися на сайті; увійти в персональний кабінет; сформувати заяву; підписати заяву шляхом накладення власного кваліфікованого електронного підпису (КЕП); відправити заяву; отримати документ. До заяви додаються оригінали електронних документів для державної реєстрації, опис поданих заявником документів для державної реєстрації, сформований за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру (ЄДР). Сформовані заяви з додатками за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування.Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у ЄДР. У разі якщо відповідно до законодавства для проведення реєстрації ФОП необхідно подати документи, що підлягають нотаріальному посвідченню (наприклад нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, або нотаріально посвідчений договір про створення сімейного фермерського господарства), реєстрація здійснюється на підставі документів, поданих в паперовій формі. Це пояснюється тим, що державний реєстратор за заявою в електронній формі проводить державну реєстрацію виключно на підставі оригіналів електронних документів для державної реєстрації, Який строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації? Розгляд документів здійснюється впродовж 24 годин після їх надходження, крім вихідних та святкових днів. Які вимоги до оформлення документів? Документи, які подають для державної реєстрації ФОП, повинні відповідати таким вимогам: документи мають бути викладені українською мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову із засвідченням вірності перекладу. текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена. Скільки це коштує? Реєстрація фізичної особи - підприємця здійснюється безкоштовно. Чи може бути відмовлено в державній реєстрації ФОП? Так, існують підстави за якими може бути відмовлено у реєстрації ФОП, зокрема: документи подано особою, яка не має на це повноважень; у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії; не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом; наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП; подані документи суперечать вимогам законів. Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів. Відмова у державній реєстрації здійснюється впродовж 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації. Чи можна оскаржити рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ФОП? Так, до Міністерства юстиції України та до його територіальних органів можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора,суб'єкта державної реєстрації, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган. Також, звичайно, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду. Що потрібно робити далі після реєстрації? Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно звернутися до органів Державної фіскальної служби для подальшої реєстрації як платника податку. Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями? Якщо у вас залишились питання з данного приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.