Від сьогодні державна реєстрація земельних ділянок здійснюватиметься за принципом екстериторіальності
Державна реєстрація земельних ділянок здійснюватиметься за принципом екстериторіальності.
Сьогодні набула чинності відповідна постанова Кабінету Міністрів № 455 “Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок”.
“Постанову розроблено для підвищення рівня доступності, відкритості та прозорості під час надання адміністративної послуги з державної реєстрації земельної ділянки. Принцип екстериторіальності він незмінний. Згідно з ним рішення про реєстрацію земельних ділянок прийматимуться будь-якими державними кадастровими реєстраторами, адже вони обиратимуться системою Державного земельного кадастру за принципом випадковості”, - зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.
Зокрема, за його словами, передбачається скорочення термінів реєстрації земельних ділянок до семи робочих днів та зменшення кількості необґрунтованих відмов, що зумовлюють необхідність неодноразових звернень заявників із заявами та документами через ЦНАПи до державних кадастрових реєстраторі.
Такий порядок державної реєстрації земельних ділянок діятиме протягом двох років.
Новини за темою
Роботодавець може отримати компенсацію за працевлаштування переселенців під час воєнного стану
31 березня 2022
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 року № 331 затвердили порядок надання роботодавцю компенсації витрат на оплату праці за працевлаштування внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану. Документ визначає умови, механізм виплати та порядок використання коштів для надання роботодавцеві компенсації витрат на оплату праці за кожну працевлаштовану особу з числа внутрішньо переміщених осіб внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні за рахунок коштів резервного фонду державного бюджету. Компенсація витрат надається роботодавцю за кожну працевлаштовану особу на умовах строкового або безстрокового трудового договору (контракту), зокрема за сумісництвом, а саме: - роботодавець перебуває на обліку як платник єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; - розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законодавством; - подання в установленому законодавством порядку податкової звітності за IV квартал 2021р або річної звітності за 2021 рік. Особа з числа внутрішньо переміщених осіб може бути працевлаштована на таких умовах один раз. Компенсація витрат надається у розмірі 6500 гривень щомісяця за кожну працевлаштовану особу, за яку роботодавець сплачує єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, на період воєнного часу та протягом 30 календарних днів після його скасування або припинення (загальна тривалість надання компенсації витрат не може перевищувати двох місяців з дня працевлаштування особи). Для отримання компенсації витрат роботодавець не раніше, ніж через п'ять календарних днів після працевлаштування особи подає до міського, районного, міськрайонного центру зайнятості або філії регіонального центру зайнятості заяву про компенсацію витрат: - в електронній формі – через Єдиний державний веб-портал електронних послуг (Портал «Дія»); - в паперовій формі - особисто під час відвідування центру зайнятості або на адресу електронної пошти відповідного центру зайнятості. Заява подається роботодавцем до центру зайнятості, розташованого за місцезнаходженням роботодавця, крім форми заяви, яка подається засобами Порталу «Дія». Центр зайнятості здійснює перерахування коштів роботодавцю за перший місяць роботи працівника протягом п'яти робочих днів після прийняття рішення щодо надання компенсації витрат або отримання відомостей з Реєстру роботодавців отримувачів компенсації витрат через Портал «Дія». У разі припинення трудових відносин, зокрема розірвання строкового або безстрокового трудового договору (контракту), зокрема за сумісництвом, до завершення строку виплати компенсації витрат, роботодавець протягом п'яти робочих днів з дня такого припинення зобов'язаний повернути суму невикористаної компенсації витрат на рахунок регіонального центру зайнятості. Сума, що підлягає поверненню, визначається як різниця між сумою компенсації витрат (6500 гривень) та її розміром, розрахованим пропорційно відпрацьованому працівником часу на місяць. Для отримання компенсації витрат за другий місяць роботодавець підтверджує продовження зайнятості осіб, стосовно яких прийнято рішення щодо надання компенсації витрат, засобами Порталу «Дія» або шляхом подання повідомлення центру зайнятості (безпосередньо або на адресу електронної пошти).
Українські донори отримуватимуть нові посвідчення та нагрудні знаки «Почесний донор України»
24 листопада 2021
Сьогодні Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, якою затвердив Порядок видачі посвідчення і вручення нагрудного знака «Почесний донор України». Згідно з постановою, клопотання про видачу посвідчення донору нагрудного знака «Почесний донор України» ініціюється суб‘єктом системи крові, який безоплатно здійснив донацію крові в сумарній кількості, що дорівнює 40 максимально допустимим дозам, або плазми крові в сумарній кількості, що дорівнює 60 максимально допустимим дозам, або 40 максимально допустимим дозам клітин крові, заготовлених методом аферезу (еритроцити, тромбоцити або лейкоцити). Рішення про видачу посвідчення і нагрудного знака «Почесний донор України» здійснюється керівниками структурних підрозділів із питань охорони здоров’я м. Києва та ОДА. Дотепер видача посвідчень і вручення нагрудного знаку регулювалися постановою КМУ від 10.05.1999 р. № 796. Із прийняттям нової постанови КМУ вона визнана такою, що втратила чинність. Звертаємо увагу: всі пільги, які були встановлені для донорів, зберігаються. Ознайомитись із виглядом нового нагрудного знака можна за посиланням https://bit.ly/3FNE6bH
Найближчим часом будуть внесені зміни до «карантинної» постанови — результати селекторної наради Кабміну
13 вересня 2021
Під головуванням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля відбулася селекторна нарада щодо запобігання поширенню хвороби COVID-19. У Міністерстві охорони здоров’я повідомили, що за останній тиждень кількість нових випадків захворювання зросла на 6 тисяч, а кількість госпіталізацій — на 1,5 тисячі. За територіальним принципом спостерігаються високі темпи зростання нових випадків у Чернівецькій, Волинській, Львівській і Тернопільській областях. Також у цих регіонах швидко зростає завантаженість ліжок із киснем, а кількість госпіталізацій за тиждень збільшилась на 60%. Учасники наради обговорили ключові зміни до постанови Кабінету Міністрів №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Нововведення будуть ухвалені найближчим часом. Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко озвучив відповідні пропозиції. Зокрема, МОЗ пропонує, щоб обмеження жовтої та червоної зони епідемічної небезпеки не поширювалися на ті заклади господарювання, у яких колектив і відвідувачі мають ковід-сертифікат, що засвідчує вакцинацію, дійсний протягом 72 годин негативний ПЛР-тест або довідка про перенесену протягом останніх кількох місяців коронавірусну хворобу. «Це дозволить ефективно стримувати епідемічну ситуацію та зберегти економічну активність», — зазначив Віктор Ляшко. Прем’єр-міністр Денис Шмигаль наголосив на важливості вакцинації колективів закладів освіти для того, щоб убезпечити дітей від хвороби під час навчання. «Надзвичайно важливо прискорити темпи вакцинації вчителів та інших працівників закладів освіти. Профільні міністерства мають активно пропрацювати цю тему з регіонами, адже вже найближчим часом країна перейде до жовтої зони», — зазначив Денис Шмигаль. За інформацією МОЗ, за минулий тиждень зроблено 921 тисячу щеплень проти COVID-19. Зокрема, 60 511 освітян отримали першу дозу і 57 490 освітян отримали другу дозу. Учасники наради також порушили питання дотримання протиепідемічних норм і протидії підробленню ковідних документів. У Міністерстві внутрішніх справ доповіли, що поновлено перевірки на дотримання карантинних правил. Минулого тижня перевірено 40 тисяч суб’єктів господарювання, складено 205 адмінпротоколів про порушення карантину й винесено майже 3200 постанов про недотримання маскового режиму. В МВС повідомили, що правоохоронці активізують перевірки щодо можливого підроблення сертифікатів вакцинації. Відповідне доручення Міністр внутрішніх справ України Денис Монастирський дав Нацполіції. Зокрема, відстежуються сайти, з яких здійснюється відповідні дії. Зараз проводяться оперативні й необхідні слідчі дії, щоб зафіксувати й припинити правопорушення.
Мін’юст інформує: оновили форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
12 липня 2021
Як інформують у Міністерстві Юстиції України, з 11 липня 2021 року оновлюються форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. А саме: - форма 2 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади)»; - форма 4 «Заява щодо державної реєстрації юридичної особи – громадського формування»; - форма 6 «Заява щодо підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи». Зміни сприятимуть належному відображенню відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Зазначені зміни вносяться відповідно до наказу Міністерства Юстиції України № 2320/5 від 29.06.2021 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 18 листопада 2016 року № 3268/5. З наказом можна ознайомитись на сайті Міністерства за посиланням.
Уряд оновив механізм державної програми здешевлення сільгосптехніки
18 березня 2021
Постановою Кабміну №205 внесли зміни у Порядок використання коштів за програмою часткової компенсації вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва. На 2021рік на дану програму передбачили 1,0 млрд гривень. Вона передбачає компенсацію вартості за придбану с/г техніку у розмірі 25% , яку зможуть отримати сільгоспвиробники (юридичні особи та фізичні особи – підприємці). Скориставшись програмою підтримки, один сільгоспвиробник може розраховувати на фінансову підтримку до 60 млн грн. «Програма діє на протязі чотирьох років, і щороку дає позитивні результати. Зростає затребуваність та зацікавленість сільгосптоваровиробників у придбанні якісної сільськогосподарської техніки і високотехнологічного обладнання. Тож прийняті зміни сприятимуть збільшенню кількості закупівлі такої техніки, а отримана державна підтримка буде вагомою підмогою для аграріїв у проведенні польових робіт та ведення прибуткового бізнесу в цілому» - прокоментувала директор департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Тетяна Гетьман. Довідково: У 2020 році за програмою «Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва» 157 суб’єктів господарювання Львівщини отримали відшкодування в сумі 18,9 млн.грн за 484 од. закупленої техніки та обладнання вітчизняного виробництва. У 2019 році відшкодування в сумі 13,3 млн. грн. отримали 113 сільгоспвиробників за 267 од. техніки та обладнання.
Актуальні питання у сфері державної реєстрації розглянули в межах наради
12 березня 2021
Сьогодні, 12 березня, у Львівській ОДА відбулась нарада з актуальних питань у сфері державної реєстрації та діяльності державної виконавчої служби. Серед учасників - перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик, начальник Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Тарас Грень, в.о. заступника начальника – начальник Управління забезпечення примусового виконання рішень у Львівській області Тарас Бассараб, начальник відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Віталія Шепега, голови районних державних адміністрацій. В межах наради розглянули низку актуальних питань, серед яких: порядок передачі реєстраційних справ між суб’єктами, що забезпечують зберігання реєстраційних справ та проблемні питання роботи відділів державної виконавчої служби. Разом з тим, акцентували увагу на нормативно-правові акти щодо порядку формування та зберігання реєстраційних справ, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються. Окрім цього, обговорили питання виконання рішень судів та відповідальності у сфері діяльності виконавчої служби. За результатом наради підготують відповідні пропозиції щодо врегулювання питань стосовно відповідальних осіб за зберігання реєстраційних справ та взяття їх на облік в Державних реєстрах.
“Нова постанова встановлює чіткий тариф на надання послуг з поводження з ТПВ”, - Назарій Романчук
16 листопада 2020
Уряд затвердив розроблений Мінрегіоном проєкт постанови щодо внесення змін до Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. Як зазначив директор департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства облдержадміністрації Назарій Романчук, постанова передбачає прозору процедуру встановлення тарифів на надання послуг з поводження з побутовим відходами з урахуванням об’ємів побутових відходів, які надходять на перероблення та захоронення. Окрім того, врегульовує питання розрахунку прямих витрат з оплати праці при формуванні тарифів на послуги з поводження з відходами відповідно до Закону України «Про оплату праці». «Щорічно у Львівській області утворюється близько 700 тисяч тонн побутових відходів. Питомі показники утворення відходів в області становлять у середньому 290 кг/рік/особу. Відтепер, завдяки прийнятій Кабінетом Міністрів України постанові, при встановленні тарифу на послугу з поводження з побутовими відходами враховуватимуться об’єми вивезення, перероблення та захоронення відходів. Також на сьогодні у Львівській області працюють сміттєсортувальні лінії, однак у переліку операцій поводження з побутовими відходами відсутня операція сортування. Відповідно до цієї постанови перелік операцій поводження з відходами доповнюється операціями сортування та видалення”, – зазначив Назарій Романчук. Також він наголосив, ця постанова дозволить 60 спеціалізованим підприємствам, які надають послуги з поводження з побутовими відходами у Львівській області, врегулювати питання в частині розрахунку витрат з оплати праці працівників. Оксана Буй
Уряд продовжив строк подання документів на отримання держпідтримки в галузі садівництва і тваринництва
24 вересня 2020
23 вересня на засіданні Уряду схвалили Постанову, якою передбачено перенесення термінів подання документів на отримання сільгоспвиробниками державної підтримки в галузі садівництва і тваринництва з жовтня на листопад. Зокрема, Постанова вносить зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва і хмелярства (постанова КМУ № 587) та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції (постанова КМУ № 107). Так, документи подаватимуть до 1 листопада поточного року: - для отримання часткового відшкодування вартості за придбаний садивний матеріал (плодово-ягідних культур, винограду, хмелю) та проведені роботи (спорудження шпалери і встановлення систем краплинного зрошення та придбання матеріалів, необхідних для проведення таких робіт); - для отримання часткового відшкодування вартості об’єктів (холодильників для зберігання плодів, ягід, столових сортів винограду та хмелю власного виробництва, цехів первинної переробки технічних сортів винограду, плодів та ягід власного виробництва, об’єктів із заморожування плодів та ягід виробникам, які вирощують плоди та ягоди); - для отримання часткового відшкодування вартості ліній (для товарної обробки плодів та ягід; для висушування плодів, ягід та хмелю; для переробки плодів, ягід та технічних сортів винограду на соки, пюре, виноматеріали), техніки та обладнання (для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві і хмелярстві). 15 листопада поточного року: - для отримання часткового відшкодування вартості тваринницьких об’єктів; - для отримання часткового відшкодування вартості об’єктів із зберігання та переробки зерна. «Прийняте рішення дозволить збільшити кількість потенційних отримувачів державної підтримки та залучити фінансування у галузь сільського господарства області. У 2020 році 12 суб’єктів господарювання Львівщини заклали 108 га нових плодово-ягідних насаджень, 2 господарства завершили будівництво холодильників з камерами заморожування плодово-ягідної продукції загальною потужністю понад 2,5 тис. тонн, 6 сільгосптоваровиробників завершили будівництво 7 тваринницьких об’єктів. Дані виробники зацікавлені в державній підтримці для інвестування відшкодованих коштів у розвиток виробництва. У 2019 році по напрямах програми садівництва та відшкодування будівництва об’єктів тваринництва державну підтримку в сумі 17,1 млн. грн. отримали 24 суб’єкти господарювання», - зазначила заступник директора департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Людмила Гончаренко.
Інститутам громадянського суспільства роз’яснять зміни у сфері державної реєстрації громадських формувань
1 липня 2020
Представникам інститутів громадянського суспільства проведуть онлайн-роз'яснення щодо змін у сфері державної реєстрації громадських формувань. Про це інформують у департаменті внутрішньої та інформаційної політики Львівської ОДА. З 1 червня 2020 року на підставі наказу Міністерства юстиції України від 19 травня 2020 року №1716/5 «Про оновлення форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» набули чинності нові уніфіковані форми заяв щодо створення, внесення змін та припинення діяльності громадських формувань, благодійних фондів та юридичних осіб. Відтак, 8 липня об 11:00 год проведуть онлайн-роз’яснення щодо основних змін у сфері державної реєстрації громадських формувань на платформі ZOOM за посиланням. «Адже тепер замість попередніх 24-х форм заяв використовуватимуться лише дев'ять. Вони згруповані переважно за видом особи, щодо якої проводяться реєстраційні дії. Відтепер, незалежно від дій, які необхідно провести, завжди подається одна затверджена форма заяви», - пояснюють у департаменті. Реєстрація учасників до 7 липня 2020 року за посиланням. Спікери: Галина Власова - заступник начальник управління-начальник відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України у Львівській області; Ірина Головко - заступник начальника відділу державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України у Львівській області. Організатор заходу: департамент внутрішньої та інформаційної політики Львівської облдержадміністрації спільно з Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Львів).
Кабінет Міністрів України затвердив порядок повернення грантових коштів Європейського Союзу
23 Червня 2020
17 червня Кабінет Міністрів України затвердив розроблений Міністерством фінансів порядок повернення неналежно витрачених коштів та невикористаної частини гранту Європейського Союзу, що надаються для реалізації проєктів у рамках спільних операційних програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства 2014 – 2020. Про це повідомив директор департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва облдержадміністрації Роман Шепеляк. Окрім того, він зазначив, що відсутність механізму виконання зобов’язань для повернення грантових коштів мала негативний вплив на імідж України, як учасника ППС ЄІС. «Попри те, що це вже третій період впровадження цього інструменту допомоги Європейської Комісії (2004-2006, 2007-2013, 2014-2020), проєкт Порядку повернення неналежно використаних/невикористаних коштів розроблено і подано на розгляд Уряду вперше. Проєкт постанови, яка визначає порядок повернення коштів в рамках спільних операційних програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства 2014 – 2020, був розроблений Міністерством фінансів на виконання положень Порядку функціонування національної системи управління та контролю за виконанням ППС ЄІС 2014-2020, затвердженого постановою КМУ від 11.07.2018 № 554 «Про запровадження національної системи управління та контролю за виконанням спільних операційних програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства 2014 – 2020», – наголосив директор департаменту. Ознайомитися з вищезазначеною Постановою можна за посиланням.
Уряд врегулював питання закладання в тариф середньої вартості газу
12 Червня 2020
10 червня на засіданні Уряду прийняли постанову «Про внесення змін до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води та Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення». Оскільки, в умовах ринку природного газу його вартість для підприємств теплопостачання змінюється щомісяця, а враховуючи те, що вартість або витрати на природний газ – це 80-85 % в структурі тарифу на виробництво теплової енергії, вказаною постановою Уряд врегулював питання закладання в тариф середньої вартості газу, яка склалась за минулий опалювальний сезон, що становить 4048 грн за 1000 куб.м. газу. Зазначимо, що в діючих тарифах більшості теплопостачальних підприємств закладена вартість газу у розмірі 6235 грн за 1000 куб.м. газу і ця вартість відповідно була врахована в структурі тарифів. Директор департаменту розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації Назарій Романчук зазначив, що вказані зміни дадуть змогу з одного боку, на наступний опалювальний сезон 2020/21 років знизити тарифи для споживачів, а з іншого – забезпечать підприємства мінімальним фінансовим ресурсом для проведення розрахунків з постачальниками енергоносіїв.
Мін’юст нагадує процедуру та порядок державної реєстрації фізичних осіб-підприємців
30 липня 2019
З чого почати? Перш за все, необхідно обрати код запланованої діяльності за Класифікатором видів економічної діяльності (КВЕД). Перелік КВЕДів можна знайти на сайті Державної служби статистики України http://kved.ukrstat.gov.ua. Далі, необхідно підготувати заяву та інші документи для реєстрації себе, як фізичної-особи підприємця. Одночасно, заявник може обратиспрощену систему оподаткування та/або реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість (ПДВ). Куди звернутися? Реєстрацію фізичних осіб - підприємців уповноважені здійснювати суб’єкти державної реєстрації: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад(у разі прийняття відповідною радою рішення про набуття таких повноваженнь), Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; нотаріуси; акредитовані суб'єкти (підприємства, які мають акредитацію Міністерства юстиції України). Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя. Тобто, якщо особа, яка бажає зареєструватися як фізична особа-підприємець мешкає на території Київської області, вона може звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації в межах Київської області. Якщодокументи для державної реєстрації подані в електронній формі, то державна реєстрація на підставі таких документівпроводиться незалежно від місця знаходження фізичної особи в межах України. Як подати документи? Існують дві форми подання документів для державної реєстрації: Паперова форма. Документи подають особисто заявником або поштовим відправленням. Електронна форма. Документи подаються заявником через портал електронних сервісів за посиланням: https://online.minjust.gov.ua. Як проводиться державна реєстрація ФОП онлайн? Зареєструвати ФОП онлайн можна дуже швидко і без зайвої бюрократії. Для цього потрібно зробити таке: зареєструватися на сайті; увійти в персональний кабінет; сформувати заяву; підписати заяву шляхом накладення власного кваліфікованого електронного підпису (КЕП); відправити заяву; отримати документ. До заяви додаються оригінали електронних документів для державної реєстрації, опис поданих заявником документів для державної реєстрації, сформований за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру (ЄДР). Сформовані заяви з додатками за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру блокуються для можливості редагування.Моментом прийняття заяви та документів вважається дата і час реєстрації заяви у ЄДР. У разі якщо відповідно до законодавства для проведення реєстрації ФОП необхідно подати документи, що підлягають нотаріальному посвідченню (наприклад нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, або нотаріально посвідчений договір про створення сімейного фермерського господарства), реєстрація здійснюється на підставі документів, поданих в паперовій формі. Це пояснюється тим, що державний реєстратор за заявою в електронній формі проводить державну реєстрацію виключно на підставі оригіналів електронних документів для державної реєстрації, Який строк розгляду документів, поданих для державної реєстрації? Розгляд документів здійснюється впродовж 24 годин після їх надходження, крім вихідних та святкових днів. Які вимоги до оформлення документів? Документи, які подають для державної реєстрації ФОП, повинні відповідати таким вимогам: документи мають бути викладені українською мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на українську мову із засвідченням вірності перекладу. текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена. Скільки це коштує? Реєстрація фізичної особи - підприємця здійснюється безкоштовно. Чи може бути відмовлено в державній реєстрації ФОП? Так, існують підстави за якими може бути відмовлено у реєстрації ФОП, зокрема: документи подано особою, яка не має на це повноважень; у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії; не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом; наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП; подані документи суперечать вимогам законів. Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів. Відмова у державній реєстрації здійснюється впродовж 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації. Чи можна оскаржити рішення про відмову у проведенні державної реєстрації ФОП? Так, до Міністерства юстиції України та до його територіальних органів можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора,суб'єкта державної реєстрації, протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. Територіальний орган Міністерства юстиції України розглядає скарги стосовно державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах території, на якій діє відповідний територіальний орган. Також, звичайно, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до суду. Що потрібно робити далі після реєстрації? Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно звернутися до органів Державної фіскальної служби для подальшої реєстрації як платника податку. Куди звертатися за більш детальними консультаціями та роз’ясненнями? Якщо у вас залишились питання з данного приводу, будь ласка, телефонуйте до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за номером 0 (800) 213 103, цілодобово та безкоштовно в межах України. В центрах та бюро надання безоплатної правової допомоги по всій Україні ви можете отримати юридичну консультацію та правовий захист.