Замовників та постачальників запрошують на семінари щодо роботи в ProZorro Market
8 жовтня департамент економічної політики Львівської ОДА запланував проведення безкоштовних семінарів - практикумів «Як замовникам ефективно закупити, а постачальникам вигідно продати в системі ProZorro Market».
Спікери заходу - представники ДП «Прозорро»: керівник відділу розвитку системи публічних закупівель Олексій Краснощоков та фахівець з публічних закупівель Ольга Нос розкажуть про функціонування Prozorro Market, його переваги і загальні принципи роботи для Замовників та Учасників.
Форма проведення семінару - очна, з дотриманням усіх карантинних обмежень.
Місце проведення: м. Львів, пр. В’ячеслава Чорновола, 7, конференц-зал готелю «Львів».
Початок безкоштовного навчального семінару - практикуму для Учасників закупівель (представників місцевого бізнесу, постачальників й виробників товарів) о 13:00 год, реєстрація учасників на місці проведення заходу розпочнеться з 12:00 години. Для участі у заході обов’язкова попередня реєстрація за посиланням.
Початок безкоштовного навчального семінару - практикуму для Замовників о 14:45 год, реєстрація учасників на місці проведення заходу розпочнеться з 14:15 год. Для участі у заході обов’язкова попередня реєстрація за посиланням.
Програма заходу за посиланням.
Новини за темою
Львівська ОВА консультує громади щодо закупівель в Прозоро у воєнний час
3 березня 2022
МОЗ надав алгоритм роботи щодо закупівель закладами охорони здоров’я в період воєнного часу. Відтак, департамент економічної політики Львівської обласної військової адміністрації сьогодні активно консультує громади з питань Прозоро. «Цей алгоритм ми довели до відома голів територіальних громад. Окрім цього здійснюємо цілодобові консультації щодо механізмів здійснення закупівель в умовах воєнного стану»,- розповів керівник департаменту Степан Куйбіда. Звертатись можна за контактними номерами: 0962328179/0972467558/(032) 261-22-00». Так, згідно з алгоритмом Міністерством охорони здоров’я України керівники закладів охорони здоров’я в період воєнного стану можуть здійснювати закупівлі за переговорною процедурою, якщо предметом закупівлі є: - медичні товари, зокрема лікарські засоби, імунобіологічні препарати (наприклад, анатоксини, сироватки, вакцини тощо); - медичні вироби (наприклад, медичне обладнання, розхідні матеріали, аптечки медичні та їх комплектуючі, наплічники медичні та їх комплектуючі, перев’язувальні засоби, засоби іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкції для металоостиосинтезу тощо), а також допоміжні засоби до них. Також чинним Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість проведення переговорної процедури закупівлі, «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру». Для здійснення такої закупівлі замовникам необхідно документально підтвердити об’єктивні обставини, які унеможливлюють дотримання строків для проведення тендеру. Таким документальним підтвердженням може бути: - Указ Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»; - розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 179 «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану»; - розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181 «Питання запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні»; - службова записка від внутрішнього замовника (наприклад, відділу матеріального забезпечення) про термінову потребу у закупівлях товарів, робіт та послуг із посиланням на ситуацію, яка склалася в країні. У разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини першої статті 3 Закону, закупівля також може здійснюватися без застосування порядку спрощених закупівель. У такому випадку уповноважена особа складає протокол із посиланням на підтверджуючі документи та обґрунтуванням здійснення закупівлі. «Але важливо не зловживати такими виключеннями та закуповувати дійсно критично необхідні товари, роботи та послуги», - наголосили в департаменті економічної політики ЛОВА.
Львівщина входить до п’ятірки лідерів з економії бюджетних коштів у системі «Prozorro»
11 січня 2022
У 2021 за допомогою електронної системи здійснення закупівель «Prozorro» замовники Львівщини зекономили більше 2,6 млрд гривень, з яких 2,34 млрд - зекономили за рахунок тендерних процедур та 260 млн гривень – за рахунок допорогових/спрощених закупівель. Таким чином, за підсумками року Львівщина входить до п’ятірки лідерів з економії бюджетних коштів. «У 2021 році більше 2 100 замовників Львівщини організували свій закупівельний процес у електронній системі закупівель «Prozorro». А це понад 280 тисяч процедур з очікуваною вартістю більше 75 мільярдів гривень. За допомогою електронної системи закупівель замовникам-розпорядникам бюджетних коштів Львівщини вдалося зекономити понад 2,6 млрд гривень та потенційно скерувати їх на нові потреби. Це кошти, які Львівщина змогла заощадити завдяки прозорим аукціонам і бізнесу, що брав участь у торгах. До слова, на закупівельний ринок області прийшло більше 27 тисяч учасників, з яких майже 15,5 тисяч – підприємці Львівщини», - розповів директор департаменту економічної політики Львівської ОДА Степан Куйбіда. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників. Що більше учасників на торгах, то більша конкуренція і відтак — економія коштів платників податків. Серед найбільших нововведень у «Prozorro» - запуск онлайн-тестування уповноважених осіб. Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року в Україні організовувати закупівлі можуть лише уповноважені особи, що підтвердять свій рівень знань законодавства. Довідково: «Prozorro» - електронна система публічних закупівель, де державні та комунальні замовники оголошують тендери на закупівлю товарів, робіт і послуг, а представники бізнесу змагаються на торгах за можливість стати постачальником держави. З 1 квітня 2016 року система «Prozorro» є обов’язковою для центральних органів влади та монополістів, а з 1 серпня — для всіх інших державних замовників.
Замовники Львівщини зекономили понад 2,6 млрд грн у Prozorro:область серед лідерів в Україні
5 січня 2022
За минулий рік за допомогою електронної системи закупівель Prozorro замовники Львівщини зекономили більш як 2,6 млрд гривень. З них 2,34 млрд гривень зекономили за рахунок тендерних процедур та 260 млн гривень - допорогових/спрощених закупівель. Як інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА за підсумками минулого року Львівщина увійшла до п’ятірки лідерів в Україні з економії бюджетних коштів. Так, більше ніж 2100 замовників Львівщини організували свій закупівельний процес у «Prozorro». А це понад 280 тисяч процедур з очікуваною вартістю понад 70 млрд гривень. На закупівельний ринок області прийшли приблизно 27 тисяч учасників, з яких понад 15 тисяч - підприємці Львівщини. «Щодо змін, які чекають на закупівельників у 2022 році, то вже з першого січня перестануть функціонувати усі тендерні комітети, а займатись організацією закупівель зможуть лише уповноважені особи, які успішно склали онлайн-тестування та підтвердили свій рівень знань. Тому, радимо не відкладати проходження тесту «на потім»,- наголосили у департаменті.
На Prozorro розпочалося онлайн-тестування уповноважених осіб
10 листопада 2021
На порталі Prozorro запрацювало онлайн-тестування уповноважених осіб. Важливо, що вже з 1 січня 2022 року відповідати за здійснення закупівель зможуть лише уповноважені особи, які підтвердять володіння базовими знаннями у сфері публічних закупівель. Як проходитиме тест: - 50 випадковим чином обраних запитань з 4 варіантами відповідей, лише одна з них правильна; - 60 хвилин на відповіді; - необхідно мінімум 30 правильних відповідей для успішного проходження тесту; - можна відповідати на питання послідовно або в довільному порядку; - ви можете вийти з тестування та повернутися до його проходження, поки не закінчився час; - якщо ви не наберете необхідної кількості балів, можливість повторної здачі тесту з’явиться у вас уже за 72 години. Результати тестування будуть автоматично визначені системою після того, як ви натиснете кнопку «Завершити тестування» та накладете електронний підпис. Тоді ж система сформує для вас сертифікат про успішне його проходження. Важливо: для проходження тестування уповноваженій особі потрібен електронний підпис. Це може бути кваліфікований цифровий підпис (КЕП) або удосконалений цифровий підпис (УЕП). Підпис може бути оформлений в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів (АКСЦ). Ви можете застосувати як особистий ключ, оформлений на вас як на фізичну особу, так і службовий (в якому є інформація про організацію та/або посаду).
Цього року замовники Львівщини вже зекономили понад 1,6 млрд грн в Prozorro
18 жовтня 2021
За 9 місяців цього року за допомогою електронної системи закупівель Prozorro замовники Львівщини зекономили понад 1,6 млрд грн. Про це інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. З них - 1,41 млрд грн зекономили за рахунок тендерних процедур та 203 млн грн - допорогових/спрощених закупівель. «Більш як 2000 замовників Львівщини організували свій закупівельний процес у «Prozorro». А це понад 190 тисяч процедур з очікуваною вартістю понад 44 млрд гривень»,- наголошують у департаменті. На закупівельний ринок області прийшли 21 870 учасників, з яких більше ніж 13 тис - підприємці Львівщини. Нагадаємо, що 8 жовтня Львівська ОДА та Prozorro підписали Меморандум. Він спрямований на популяризацію Prozorro Market серед замовників Львівщини. Більше тут.
Львівська ОДА та Prozorro підписали Меморандум: популяризуватимуть Prozorro Market серед замовників Львівщини
8 жовтня 2021
Сьогодні, 8 жовтня, департамент економічної політики Львівської ОДА організував безкоштовні семінари - практикуми «Як Замовникам ефективно закупити, а Постачальникам вигідно продати в системі ProZorro Market». Спікери заходу - представники ДП «Прозорро». Так, фахівець з публічних закупівель Ольга Нос розповіла присутнім про функціонування ProZorro Market, його переваги та загальні принципи роботи. Серед учасників - представники місцевого бізнесу, постачальники й виробники товарів, розпорядники бюджетних коштів. Привітав присутніх перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. «Кожен з присутніх тут у своїй роботі має справу із закупівлями й ми розуміємо, що в цьому процесі не все так просто, легко і швидко. Саме тому такі навчання є важливими. Адже чим більше відповідей ви сьогодні отримаєте, тим ефективніше будете здійснювати ті чи інші закупівлі. ProZorro Market дозволяє замовникам спростити процедуру закупівлі, швидко і зручно купувати товари з використанням електронного каталогу через інтерфейс авторизованих майданчиків. Переконаний, що результатом нашої співпраці з ДП «ProZorro» стануть напрацювання, які дозволять зробити закупівлі ще простішими та зручнішими для вас»,- зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. В межах заходу Львівська ОДА та ДП «Прозоро» підписали Меморандум про співпрацю. Його мета – просування електронного каталогу Prozorro Market серед замовників Львівщини. Відповідно до Меморандуму директори профільних департаментів облдержадміністрації спільно із фахівцями Держпідприємства «Прозорро» надаватимуть взаємну допомогу та консультаційну підтримку у питаннях щодо використання замовниками: - електронного каталогу Prozorro Market для здійснення закупівель товарів, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень; - електронного каталогу Prozorro Market для здійснення закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою, ніж 200 тисяч гривень, для замовників, визначених пунктами 1—3 частини першої статті 2 Закону, та меншою, ніж 1 мільйон гривень для замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 Закону. А також Меморандум передбачає проведення спільних заходів (які включають серед іншого робочі зустрічі, наради, відеоконференції в онлайн-режимі) для обговорення питань у рамках співробітництва, а також інформування громадськості про співпрацю сторін.
Для працівників музейних установ та заповідників провели серію семінарів
30 Червня 2021
Відповідно до напряму Комплексної програми розвитку культури Львівщини на 2021 рік «Підвищення кваліфікації працівників в галузі культури» департамент з питань культури, національностей та релігій запланував проведення низки навчань, тренінгів, семінарів для працівників музейних установ та заповідників. Відтак, 24 червня у відділі Львівського історичного музею «Музей визвольної боротьби України» відбувся перший навчальний семінар «Діяльність музеїв Львівщини, створених в установах, організаціях і навчальних закладах, в умовах формування територіальних громад». Учасники семінару обговорили питання, пов'язані з діяльністю громадських музеїв Львівщини в період децентралізації, поділилися досвідом їх розвитку і порушили проблеми поповнення музейних колекцій та їх збереження. З вітальним словом до учасників заходу звернулися директор Львівського історичного музею, д.і.н. Роман Чмелик, начальник відділу мистецтв та розвитку культури департаменту з питань культури, національностей та релігій ЛОДА Василь Гладкий. Сьогодні, 30 червня, у конференц-залі Львівського історичного музею відбувся другий науково-практичний музейний семінар для працівників обласних музеїв. Директор Львівського літературно-меморіального музею Івана Франка Богдан Тихолоз розповідав про музей як культурний хаб та ділився вдалим досвідом творення новітніх інтерактивних експозицій. З темою «Модернізація постійної експозиції Львівської національної галереї мистецтв ім. Б. Возницького» виступив директор Львівської національної галереї мистецтв Тарас Возняк. Про проблематику історичного наративу в музейних експозиціях розповів директор Львівського історичного музею Роман Чмелик. А на завершення семінару керівник відділу «Музей історії Львова» (ЛІМ) Андрій Музика навів приклади використання нових підходів в організації музейного простору. Також учасники обговорили місію музеїв у сучасному світі, актуальні виклики, можливості, перспективи розвитку музейної галузі. «Львівська обласна держана адміністрація завжди підтримувала і надалі підтримуватиме музейну галузь нашого регіону. З обласного бюджету на музейні інтерактивні проєкти цьогоріч виділені кошти у сумі 400 тис. грн, на придбання сучасного обладнання – 485 тис грн, також заплановано створення постійної експозиції у Музеї садибі родини Антоничів вартістю 1 млн грн. Вперше у програмі передбачені кошти на реставрацію музейних предметів та експонатів, для музеїв буде придбано 2 автомобілі та зроблено капітальні ремонти на 5 млн грн. Також на реалізацію мистецьких проєктів у музеях передбачені кошти у сумі 130 тис. грн. Та музеї – це насамперед люди, які сумлінно там працюють, тому найперше потрібно інвестувати у їх розвиток і навчання», – зазначила заступниця директорки департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації Тетяна Плугатор.
Головам громад наголосили на необхідності дотримання законодавства під час проведення тендерних процедур
23 Червня 2021
Сьогодні під головуванням першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика відбулась робоча нарада з головами РДА та територіальних громад області в межах якої розглянули низку актуальних питань. Серед них – проведення закупівель в системі Прозоро за підсумками 5-ти місяців та типові помилки під час закупівельного процесу. Як розповіла керівник управління фінансового аналізу та публічних закупівель департаменту економічної політики Львівської ОДА Леся Бордун за даними системи Прозоро за 5 місяців цього року в області провели понад 104 тисячі закупівель. За цим показником Львівщина посідає 5 місце в Україні. «Кількість організаторів закупівель – 1852, і це досить непоганий показник. Він свідчить про те, що замовники працюють в електронній системі закупівель. Кількість учасників у цих закупівлях – понад 15 тисяч»,- зазначила Леся Бордун. Так, за кількістю організаторів закупівель Львівщина займає 3 місце в Україні. Упродовж січня – травня в системі Прозоро замовниками області оголошено закупівлю на очікувану вартість – 22, 4 млрд грн. Економія у результаті конкурсних торгів склала близько 800 млн грн. Разом з тим, є низка проблемних питань з організації та проведення закупівельного процесу: низька кількість учасників на торгах, вибір невідповідного методу закупівлі, не проведення дослідження щодо ціни товарів на ринку і як результат, завищена очікувана вартість, ненадання замовниками роз’яснень та відповідей на запитання, помилки під час формулювання вимог тендерної документації. «Кількість пропозицій на одну тендерну процедуру впала порівняно з минулим роком і це є неприпустимим. І це питання перш за все комунікації, якості тендерної документації, і роботи уповноваженої особи, від вас як від замовника, в частині роз’яснення щодо тендерної документації чи предмету закупівлі»,- зазначив Андрій Годик. Керівникам громад наголосили, що є законодавча відповідальність при здійснення закупівель. Вона регламентується законом України «Про публічні закупівлі» та кодексом України про адміністративні правопорушення. Тут штрафи накладають, як на уповноважених осіб, так і на тендерні комітети в залежності від того, хто здійснює організацію та проводить саму закупівлю. Штрафи, у випадку порушень, накладають і на керівників. Відтак, керівникам громад доручили привести у відповідність дані замовників у системі Прозоро. Також найближчим часом департамент економічної політики Львівської ОДА проведе навчання для громад щодо роботи у сфері закупівель. «Наше спільне завдання, щоб об’єкти, які ми хочемо будувати, будувалися, а предмети, які потрібно закупляти – закуплялися і все це робилося в межах розумних строків з визначенням ти чи інших підрядників(постачальників) відповідно до чинного законодавства», - підсумував перший заступник.
Понад 200 замовників Львівщини уклали договори на закупівлі для запобігання ковіду
26 травня 2021
За 4 місяці 2021 року в електронній системі закупівель 223 замовники Львівщини оприлюднили 2 619 звітів про укладений договір (COVID-19) очікуваною вартістю 580 млн 316 тисяч гривень. Про це інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. Серед 430 учасників COVID-закупівель найбільше постачальників із Львівської (215 учасників), Київської (102) та Івано-Франківської (19) областей. Так, 50,1 % від кількості закупівель області для запобігання та/або лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) становить медичне обладнання, фармацевтична продукція та засоби особистої гігієни. Найбільша частка очікуваної вартості припадає на договори з ТзОВ «Автоспецпром» на суму 102,54 млн грн, АТ «Львівський хімічний завод» - 56,6 млн грн, ТОВ «СТМ-Фарм» – 20,73 млн грн, ТОВ «Спец-Ком-Сервіс» - 20,62 млн грн, ТОВ «ВІФА «ПРООЕКТ-БУД» – 18,08 млн грн, які постачали спеціалізовані автомобілі швидкої медичної допомоги, медичне обладнання, фармацевтичну продукцію, засоби особистої гігієни, хімічну продукцію та виконували капітальний ремонт закладів охорони здоров’я. З цією п’ятіркою учасників 37 замовників області уклали 174 договори на очікувану вартість 230,84 млн гривень. Як зазначила начальник управління фінансового аналізу та публічних закупівель департаменту економічної політики Леся Бордун попри те, що дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), проте за результатами такої закупівлі замовник оприлюднює звіт про укладений договір, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору відповідно до статті 10 цього Закону. Департамент економічної політики нагадує про відповідальність замовника за не оприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Найбільше в Україні: 170 замовників Львівщини уклали договори на закупівлі для запобігання ковіду
23 квітня 2021
За перший квартал 2021 року в електронній системі закупівель 170 замовників Львівщини оприлюднили 1 706 звітів про укладений договір (COVID-19) очікуваною вартістю 412 млн 667 тисяч гривень. Про це інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. Серед 324 учасників COVID-закупівель найбільше постачальників із Львівської (170 учасників), Київської (73) та Івано-Франківської (13) областей. «Попри те, що дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), проте, за результатами такої закупівлі замовник оприлюднює звіт про укладені договори, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору відповідно до статті 10 цього Закону»,- пояснюють у департаменті. Так, 73% від кількості закупівель області для запобігання та/або лікування коронавірусної хвороби (COVID-19) становить медичне обладнання, фармацевтична продукція та засоби особистої гігієни. Найбільша частка очікуваної вартості припадає на договори з ТзОВ «Автоспецпром» на суму 102,54 млн грн, АТ «Львівський хімічний завод» - 27,68 млн грн, ТОВ «СТМ-Фарм» – 20,73 млн грн, ТОВ «Спец-Ком-Сервіс» - 20,62 млн грн, ТОВ «АТ-ФАРМА» - 12,18 млн грн, які постачали спеціалізовані автомобілі швидкої медичної допомоги, медичне обладнання, фармацевтичну продукцію, засоби особистої гігієни та хімічну продукцію. З цією п’ятіркою учасників 35 замовників області уклали 120 договорів на очікувану вартість 183,75 млн гривень. Департамент економічної політики Львівської ОДА нагадує про відповідальність Замовника за неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Для пасічників Львівщини проведуть онлайн семінари щодо проблемних питань галузі
1 лютого 2021
Мінекономіки спільно з Львівською облдержадміністрацією проведуть серію онлайн семінарів, з метою підвищити взаєморозуміння між пасічниками та аграріями, аби зменшити кількість випадків отруєння бджіл під час обробки сільськогосподарських культур. На Львівщині бджільництвом займаються близько 4,9 тис пасічників, в обробітку сільськогосподарських угідь – 709,3 тис га. Дотримання цих правил у взаємодії із сільськогосподарськими підприємствами і пасічниками забезпечить відсутність конфліктів та зменшить кількість загибелі бджіл. А навпаки принесе користь у вигляді збільшення здорових бджіл, пилок та меду. «Розвиток галузі бджільництва сприяє підвищенню врожайності сільськогосподарських культур на 30-60% залежно від виду рослин та умов запилення. Крім того, підвищується якість плодів та насіння, збільшується їхня натуральна вага. Дослідженнями встановлено, що підвищення врожайності сільськогосподарських культур при запиленні квіток бджолами в середньому становить: гречки – 41 %, червоної конюшини – 75%, люцерни – 50%, баштанових – 60%, плодових – 65%, гірчиці – 35-61%, ріпаку – 25-30% та соняшнику – 40%», - зазначила т.в.о директора Департаменту агропромислового розвитку - Людмила Гончаренко. До онлайн заходу запрошуються фахівці Держпродспоживслужби, пасічники та агровиробники усіх районів Львівщини та ОТГ. Під час семінару обговорюватимуть ряд правил, які необхідно дотримуватись під час обробітку сільськогосподарських культур, що встановлені законодавством України. Онлайн семінари відбудуться у Zoom форматі з кожним регіоном Львівщини та ОТГ окремо об 11.00 год у зазначену дату - період лютий-березень 2021 року: Дрогобицький район – 10 лютого 2021 року Львівський район – 24 лютого 2021 року Самбірський район – 3 березня 2021 року Стрийський район – 10 березня 2021 року Червоноградський район, Золочівський район – 17 березня 2021 року Яворівський район – 24 березня 2021 року З питань реєстрації на участь у семінарі та пропозицій до виступів звертатись до контактної особи з питань організації заходу - Долинської Світлани за номером: (067) 835 93 95.
Для психологів та вчителів започаткували серію семінарів про організацію навчання
9 листопада 2020
На Львівщині стартував цикл семінарів, на яких педагоги зможуть підвищити свою кваліфікацію у сфері психології та застосувати нові знання для роботи із підлітками. Перший семінар, який відбувся у Львівському обласному Будинку вчителя, стосувався психологічних особливостей та потреб підлітків. «Працюючи із вчителями, з батьками та дітьми, ми щоразу бачимо, що є потреба у змінах. Дорослі в цьому процесі мають відігравати ключову роль, а педагоги - тим паче. Будувати зв'язок між емоційним і логічним баченням – одне із викликів, які стоять перед вчителями дітей різного віку. Вчителі мусять тримати руку на пульсі, тому ця серія семінарів покликана поглиби знання та вміння наших педагогів», - наголосив директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. Семінари організували для вчителів та викладачів предмету «Християнська етика», психологів та педагогів-організаторів. Програма семінарських занять розрахована на 12 годин протягом навчального року. На заключному семінару відбудеться вручення сертифікату за прослуханий курс чотирьох засідань. Семінар ініціювали Музейний відділ Львівського обласного Будинку вчителя спільно з освітньо-методичним центром ім. Ю. Дзеровича. Прес-служба ОДА