Впровадження інтерактивних технологій у закладах освіти: на Львівщині завершився Літній інститут
Впродовж двох тижнів липня у Львові працював Літній інститут – 2018 з метою впровадження інтерактивних технологій для інтегрованого навчання у закладах освіти.
У межах заходу 7 канадських партнерів з Інституту Професійного Розвитку Вчителів поділилися новими методиками та підходами до стилів навчання учнів. До роботи також долучились викладачі Львівського обласного інституту післядипломної освіти та методисти Науково-методичного центру освіти Львова.
Команди з 33 шкіл Львівської та 2 шкіл Донецької областей, до складу яких входили директор, заступники директора з початкової освіти, з виховної роботи, учителі англійської мови, української мови, природничих дисциплін, психолог мали можливість отримати нові знання та досвід.
Учасників Літнього інституту привітав голова Львівської ОДА Олег Синютка та нагородив освітян подяками облдержадміністрації.
“Cьогодні ми маємо сильну українську армію, але друга важлива річ – це нова школа. Дивлячись на вас, можна бути спокійними за завтрашній день. Ми вдячні також канадійським партнерам за підтримку і досвід, яким ви ділитесь тут, на Львівщині”, - зазначив Олег Синютка.
Директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Любомира Мандзій зачитала привітання від Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич і вручила педагогам грамоти Міністерства.
Освітяни мали змогу набути нових знань, поділитися досвідом, напрацювати план розвитку своїх закладів освіти. На завершення навчального циклу команди шкіл представляли свої результати напрацювань в контексті отриманих нових знань та навичок
Довідково:
Літній інститут започатковано при Інституті професійного розвитку вчителів, який було створено при Світовій координаційній виховно-освітній раді (СКВОР) Світового конгресу українців (СКУ) на чолі з головою Оксаною Винницькою-Юсипович у 1992 році для поширення серед освітян України сучасних методик навчання і демократичних засад керівництва педагогічними колективами, вироблення умінь працювати в період змін та для вироблення навичок самоосвіти і постійного самовдосконалення.
Новини за темою
«Хочу бути корисною»: на Самбірщині вчителька-пенсіонерка проводить уроки неформальної освіти для діток-переселенців
9 травня 2022
У Самбірському районі Львівської області знайшли прихисток чимало сімей-переселенців. Місцеві мешканці допомагають сім’ям з дітьми пережити цей складний час. Серед них місцева вчителька Надія Яворська, жінка уже на пенсії, але свій великий педагогічний досвід вирішила присвятити дітям, які через війну опинились у Мшанці та сусідніх гірських селах Стрілківської громади. Про те, як бореться з ворогом на своєму фронті вона розповіла виданню «Ваш Голос Прикарпаття». «Я працюю з дітьми, які приїхали до наших сіл із різних регіонів. Краматорськ, Дружківка, Олександрівка, Покровськ, Кривий Ріг, Харківська та Київська області. Вік моїх нових друзів – від 3 до 10 років. Моя особиста мета – хочу бути корисною у цей важкий час війни. Я маю педагогічний досвід. То чому ж його не застосувати у потрібній справі? Маленькі українці сьогодні цього потребують», – розповіла вчителька. Надія Яворська реалізує проєкт дитячі точки «Спільно» від ЮНІСЕФ у партнерстві з Українською освітньою платформою. Це уроки неформальної освіти для дітей, які стали вимушеними переселенцями. До навчання залучають і місцевих дітей. Мета цього проєкту – забезпечити право на освіту в час війни усім дітям. А також допомогти їм освоїтись на новому місці, потоваришувати з місцевими однолітками. Аби фахово працювати з маленькими переселенцями педагог проходила відповідні навчання. У групі Надії Яворської 23 дитини. Наразі на заняття приходять 10-11. Як розповіла Надія Яворська проводить не класичні уроки. Усі діти, різного віку, займаються в одній групі. Щоразу для своїх учнів учителька придумує різні цікавинки. Розповідає про місцевість, про звичаї, про природу. До прикладу, перед вербною неділею спільно виготовляли букетики для освячення. Попри це спілкувалися й про історію свята та традиції. Згодом малювали писанки, а ще складали художній великодній кошик. «Діти є діти. Вони хочуть спілкуватись, забавлятись та цікаво проводити свій час. Ми не можемо постійно сидіти у нашому умовному класі. Багато часу проводимо на вулиці, якщо дозволяє погода. От, до прикладу, вивчали місцеві рослинки, розбирали де правий, а де лівий берег нашої річки Мшанка. Щоразу придумую й різні активні ігри. У вівторок прогулялись до нашої туристичної візитівки – Мшанецьких колиб», – розповіла педагог. У кожної дитини – своя історія. Але усіх об’єднує одне гірке слово війна. Зазначимо, що сьогодні на Львівщині проживає 274 тисячі переміщених осіб, з них понад 75 тисяч – діти. Фото «Ваш Голос Прикарпаття».
Лекції Нобелівських лауреатів, виставки та музейні експозиції: для молоді, яка живе на Львівщині, підготували низку проєктів
4 травня 2022
В умовах загарбницької війни росії проти нашої держави значна частина громадян перебувають на заході України. Більшість з них мешкають у Львівській області, зокрема – понад 70 тисяч дітей. Відтак, Мала Академія наук спільно із Львівською ОВА готують низку проєктів для активного дозвілля та навчання молоді. Які це проєкти – розповіли сьогодні під час брифінгу. “Діти є у складному психологічному стані, багато часу проводять за комп’ютером і наше завдання – дати їм віру та створити можливості в освіті, комунікаціях та науковому дозвіллі. 12 квітня МАН спільно з Львівською політехнікою за підтримки влади відкрили у Львові Музей науки. Близько 100 експонатів, 12 кімнат та понад 5 тисяч дітей, які вже встигли побачити експозицію з початку відкриття. Якщо діти до приходу у музей були напруженими, то після – їх переповнюють емоції. Нас залякують, хочуть знищити, а ми будуємо музеї і створюємо віру у нашу перемогу! Нам ще надав університет декілька приміщень і ми плануємо надалі розвивати цей напрям, зробити декілька експозицій та додаткових лабораторій, які запрацюють у Львівській області найближчим часом”. – Зазначив Президент Малої академії наук України, академік НАН України Станіслав Довгий. Ще один проєкт – це одна з найбільш знаменитих виставок “Еволюція всесвіту. Фізика високих енергій” “CERN у Женеві – це найбільша лабораторія в світі, де працюють понад 10 тисяч фізиків, а всього по світу онлайн 120 тисяч фізиків. МАН уже 12 років має угоду з ними і сьогодні є домовленість, що частину експонатів привезуть до Львова. Ми дякуємо за надане приміщення, вже розпочали там роботи і думаю, що невдовзі виставку відкриємо. Дуже хочемо, щоб не лише львів’яни, але й діти з громад могли приїхали та подивитись”. – Розповів Станіслав Довгий. Не менш цікавою ініціативою є проєкт “Лекції майбутнього”. “Понад 200 Нобелівських лауреатів підписати лист на підтримку України і ми попросили їх ще прочитати лекції для школярів, студентів, із графіком можна ознайомитись на сайті МАН. Близько 40 лауреатів уже зголосились. Це унікальна нагода, адже, як відомо, Нобелівський лауреат читає лекцію при врученні премії або ж за пристойну суму коштів. Тому дуже хочемо, щоб молодь збагатилася новими знаннями”. – Додав Президент Малої академії наук України. Окрім того, він наголосив, що у планах відкриття Музею математики в Києві, а також, за сприяння Посольства України у Великобританії, надрукують книги МАН, які розповсюдять серед дітей-переселенців з України. “Для того, щоб Україна перемогла, вона повинна бути сильною, мати сильну економіку та Збройні Сили. А це, у свою чергу, високі технології, найсучасніші економічні важелі реформування та європейські стандарти. Тому МАН багато років проповідує наукову освіту, базовану на дослідницькому підході, яка дає фундаментальні знання у галузі фізики, математики, ракетобудування, біотехнологій тощо”. – Зазначив Президент Малої академії наук України. У свою чергу начальник Львівської ОВА Максим Козицький подякував пану Станіславу Довгому за ці освітні ініціативи, які він планує втілювати в області, і запевнив у підтримці. “Діти повинні проживати більше щасливих моментів і менше стресів. І це є серед пріоритетів Львівської ОДА. Серед наших пріоритетів є також мотивація тих дітей та молоді, які активно розвиваються в освітній сфері. У програмі розвитку Львівщини є окремий розділ «Освіта і наука». Ми відзначаємо випускників шкіл, які здобувають 200 балів на ЗНО. Також відзначаємо молодих науковців. Поглиблюючи співпрацю з МАН, ми робимо ставку на інтелектуальне дозвілля та інновації в освіті дітей. Те, що ми закладаємо у дітей сьогодні, дасть вагомі плоди, коли вони виростуть. Дуже важливо приділяти увагу навчанню дітей, бо війну ми виграємо для того, щоб наші діти мали майбутнє. А освіта якраз і є цим майбутнім. Дякую за можливість співпраці з Малою академією наук, за те, що спільно будемо організовувати та проводити позашкільне дозвілля в літній час. Переконаний, залучимо тисячі учнів до цього процесу”. – Зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
До уваги мешканців Львівщини та внутрішньо переміщених осіб: перелік вакансій у закладах освіти області
29 квітня 2022
На сайті «Освіта Львівщини» оприлюднили пропозиції роботи у закладах освіти Львівщини. Зокрема, пропонують вакансії у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, в інклюзивно-ресурсних центрах. Повний перелік за покликанням: https://bit.ly/3OHXZGg Якщо вас зацікавили вакансії з переліку, для отримання детальнішої інформації та надсилання резюме звертайтеся безпросередньо до закладу, в якому наявна вакансія.
«Підготовлений – значить захищений»: працівники Львівської ОДА пройшли тренінг з першої домедичної допомоги
14 квітня 2022
Працівники управління туризму та курортів Львівської ОВА пройшли сертифікований тренінг з першої домедичної допомоги. Навчання провели фахівці Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Інструктор тактичної медицини Віктор Гончарук, який під час військової служби у Нацгвардії України, допомагав рятувати людей в АТО, а зараз працює старшим братом медичної підстанції 6 і є анестезистом бригади аеромобільної евакуації, каже, що у його практиці доволі часто траплялися випадки, коли люди помирали, через не надання допомоги до приїзду швидкої. «Швидкість доїзду бригад екстреної медичної допомоги і реагування як правило є в межах десяти інколи і більше хвилин. Відповідно людина, котра надає домедичну допомогу може виграти цей час для постраждалого, забезпечити його виживання до приїзду медиків, котрі матимуть вже набагато більше шансів врятувати цю особу», - каже Віктор. Зі слів фахівця, до навиків першої домедичної допомоги відносять: визначення стану пацієнта і необхідності надання йому реанімаційних заходів, надання реанімаційних заходів, в що буде входити компресія грудної клітки і забезпечення прохідності дихальних шляхів, штучна вентиляція легень, а також обов‘язково - зупинка кровотеч. Слід зазначити, що кровотечі під час воєнних дій є найбільш частою причиною смертності. Вміння спинити кровотечу є важливим і в цивільному житті. Як мінімум має бути навик зупинки кровотечі шляхом прямого тиску на рану та накладання тугої пов‘язки. Віктор Гончарук побажав присутнім, щоб ці знання їм ніколи в житті не знадобилися, але наголосив, що краще все знати та вміти. «Кажуть, підготовлений – значить захищений! Ми пройшли всі базові пункти надання домедичної допомоги. Вдячні фахівцям Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф за новий досвід, а «Гранд Готелю» за місце проведення тренінгу. Хочу додати також, що подібні курси загартовують командний дух, тож заохочую інших проходити навчання», - зазначила керівниця управління туризму та курортів Львівської ОВА Наталя Табака.
Педагогам Львівщини пропонують пройти навчання з мінної небезпеки на спеціальній онлайн платформі ⠀
4 квітня 2022
Громадська організація «Асоціація саперів України» за підтримки МОН у 2020 та 2021 роках реалізувала пілотний проєкт з навчання педагогів Дніпропетровської, Донецької, Луганської областей та міста Києва на спеціальній онлайн платформі з питань мінної небезпеки (Explosive Ordnance Risk Education – EORE). ⠀ Враховуючи широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України, МОН вбачає за доцільне проходження зазначеного навчання педагогами з усіх регіонів України. В подальшому набуті знання і навички педагогів з мінної небезпеки дозволять їм проводити інформаційні заняття з безпекових питань для аудиторії різних вікових категорій, насамперед, для учнів закладів загальної середньої освіти. ⠀ Курс розрахований на 30 годин онлайн навчання. Слухачеві потрібно зареєструватись за покликанням: https://eoreplatform.web.app/ та у зручний для себе час пройти онлайн курс навчання. Підтвердження аккаунтів відбувається упродовж доби. ⠀ Усі педагоги, які успішно пройдуть зазначений курс навчання, отримають відповідний сертифікат (генерується автоматично) та зможуть завантажити в особистому кабінеті необхідну навчально-методичну літературу (в електронному вигляді). Загальна кількість учасників онлайн навчання не обмежена. ⠀ Контактна особа від Асоціації - Чуткий Сергій Іванович, член правління організації. E-mail: ua.deminers@gmail.com.
Порядок вступу на бюджетну та платну форми навчання у ВНЗ відрізнятиметься
29 березня 2022
Вступ на бюджетну та платну форми навчання у вищі навчальні заклади в умовах воєнного часу може відбуватися у різних формах. Як розповів директор департаменту освіти Львівської ОВА Олег Паска, попередньо планується, що абітурієнти, які хочуть вступати на бюджетну форму навчання, повинні пройти спрощене ЗНО. Останнє передбачає здачу єдиного тесту, який включатиме тестові питання з трьох предметів – української мови, історії України та математики. Водночас, ті учні, які хочуть навчатися на платній формі, просто писатимуть мотиваційного листа. І відповідно до цього поступатимуть у заклади вищої освіти. Детальніше про спрощене ЗНО – за посиланням.
Як дітям-переселенцям долучитися до освітнього процесу на Львівщині: в області розробили інформаційний буклет
26 березня 2022
На Львівщину щодня прибувають тисячі переселенців. Серед них батьки разом з дітьми шкільного віку та студентами. У департаменті освіти і науки Львівської ОДА в одному буклеті зібрали усю необхідну інформацію про освітній процес в області для внутрішньо переміщених осіб. Діти шкільного віку з родин, які тимчасово проживають на території Львівської області мають можливість долучитися до освітнього процесу в одному із закладів освіти за тимчасовим місцем проживання (за згодою батьків). Для осіб, що перебувають за межами області чи України, а також для учнів, які залишилися на територіях, де ведуться активні військові дії створено Українську дистанційну школу (УДШ). Зареєструватись на навчання у Дистанційній школі можна за покликанням: https://cutt.ly/vAYwLdX Учні та студенти закладів професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які тимчасово проживають на території Львівської області мають можливість долучитися до освітнього процесу в одному із закладів освіти відповідно до профілю навчання. Завантажити буклет можна за посиланням. У ньому ви знайдете також корисні контакти для ще більш детальної інформації. «Ми докладаємо усіх зусиль, щоб люди почувалися в безпеці та повертались до нормального життя, наскільки це можливо у воєнний час. Забезпечуємо тих, хто прибув, дахом над головою, їжею, ліками, одягом, фахівці наших центрів зайнятості готові підібрати вакансії. В учнів та студентів, які приїхали на Львівщину з інших областей, є можливість долучитися до освітнього процесу. Також пропонуємо вступати у гуртки, відповідно до вподобань, відвідувати психологічні тренінги чи готуватись до ЗНО з Малою академією наук України. При потребі надаємо психолого-педагогічну підтримку», - Максим Козицький. Нагадаймо, що напередодні Львівська область прийняла на проживання майже 6 тисяч людей, які покинули свої домівки через вторгнення російських військ. З 24 лютого – майже 247 тисяч. І це лише офіційні дані.
Мешканців області закликають взяти участь у серії тренінгів «Інфомедійна грамотність у закладах освіти Львівщини»
21 березня 2022
Інформаційна безпека – ще один фронт боротьби за Україну, за який відповідальна освіта. Щоб відчувати себе в безпеці потрібно, окрім іншого, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, розрізняти реальність та її віртуальну симуляцію, створену з використанням соціальних мереж, виявляти брехливу та неперевірену інформацію (фейки) тощо. ⠀ Щоб допомогти дорослим і дітям стати інформаційно грамотними тренери проєкту «Інфомедійна грамотність у закладах освіти Львівщини», пріоритетного в Програмі розвитку освіти Львівщини на 2021-2025 роки, регулярно проводитимуть спеціальні 30-хвилинні тренінги. ⠀ Тренінги «Час правди: фейки у жорнах медіаграмотності» відбуватимуться за таким графіком: ⠀ 23 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ірина Суховерська, кандидат історичних наук, завідувач кабінету інформаційно-видавничої діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». ⠀ 24 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ірина Синя, методист кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічої освіти». 25 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ольга Якимик, методист кабінету координації впровадження НУШ і моніторингу КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». ⠀ Реєструйтесь на подію за покликанням :https://bit.ly/3KQ51WO ⠀ Разом до перемоги!
Естонія, Латвія та Литва запропонували здобувачам освіти з України можливість продовжити навчання
19 березня 2022
Очільники міністерств освіти і науки Естонії, Латвії та Литви у спільному зверненні bit.ly/36xB2Eg запропонували здобувачам освіти з України можливість продовжити навчання на всіх освітніх рівнях. Для дітей і молоді, які прибувають з України в Естонію у зв’язку з воєнним вторгненням Росії, передбачена можливість продовжити навчання.
Понад 3 тисячі дітей з числа тимчасово переміщених осіб залучені до освітнього процесу на Львівщині
16 березня 2022
З 14 березня на Львівщині стартував навчальний процес. Зі 1130 шкіл області 26 відновили навчання в очному форматі. Частина шкіл працюють дистанційно або у змішаній формі. Станом на сьогодні 3573 дитини залучені до освітнього процесу на Львівщині з числа тимчасово переміщених осіб. Найбільше учнів – з Харківської і Київської областей. «Якщо ми хочемо і в майбутньому бути переможцями – наші діти мають вчитися. Тому коли ми поселяємо людей, надаємо всю необхідну допомогу, що би ми зараз не робили, ми маємо думати про те, як будуть працювати наші заклади освіти. Ми розуміємо, якою є якість освітнього процесу в цих умовах. Але, щоб хоча б частково зняти психологічне навантаження, слід забезпечити дітям можливістьнавчатися, а вчителям - навчати», - зазначив заступник голови Львівської ОВА Іван Собко. «Окупант свідомо знищує нашу освіту. З десяти вищих навчальних закладів у Харкові залишилося два. Зараз має бути велика увага до освіти попри все», - додав Іван Собко. Окрім навчального процесу, з наступного тижня на Львівщині планують відновити і позашкільну освіту. Як зазначив директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска, мова йде про гуртки та проведення конкурсів, які дозволять дітям продовжувати розвивати свої таланти. Як дітям з числа ВПО приєднатися до навчання на Львівщині - читайте тут.
З 14 березня більшість школярів Львівщини повернулися до навчання ⠀
15 березня 2022
Відучора заклади загальної середньої освіти (ЗЗСО) Львівщини відновили навчальний процес у форматі, що гарантує максимальну безпеку дітей та педагогічного складу. Формат кожний навчальний заклад обрав самостійно, виходячи з оперативної обстановки в даному населеному пункті. ⠀ Так із 1130 шкіл: 26 запрацювало в очному форматі; 54 обрали змішаний формат; 55 шкіл продовжили канікули ще на тиждень; решта шкіл повернулися до навчання в дистанційній формі. ⠀ Для учнів з числа внутрішньо переміщених осіб, які зараз перебувають на території Львівщини, передбачено дві можливості для навчання: тимчасово відвідувати ЗЗСО за місцем тимчасового перебування Детальніше: https://bit.ly/3MSkR4P приєднатися до Української дистанційної школи. Детальніше: https://bit.ly/3KReptn ⠀ Рішення про роботу закладів дошкільної освіти (ЗДО) приймуть та оприлюднять найближчим часом.
Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово навчатися у школах Львівщини
15 березня 2022
Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати заклади загальної середньої освіти (ЗЗСО) Львівщини за місцем тимчасового перебування. Відповідні роз’яснення надали у департаменті освіти і науки Львівської ОВА. Як відбувається зарахування на навчання: До навчання у закладах освіти Львівщини незалежно від обраного формату можуть долучатися учні з числа внутрішньо переміщених осіб, які можуть тимчасово відвідувати ЗЗСО за місцем тимчасового перебування відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 06.03.2022 року №1/3371-22 «Про організацію освітнього процесу». Департамент освіти і науки Львівської ОВА пропонує наступну процедуру зарахування дітей до цих закладів освіти: заява одного з батьків (або осіб, які їх заміняють) на тимчасове відвідування ЗЗСО; наказ керівника ЗЗСО про зарахування на тимчасове відвідування закладу освіти; учнів з числа внутрішньо переміщених осіб недоцільно вносити в основний списковий склад, оскільки вони обліковані в інших ЗЗСО; навчальні досягнення учнів з числа внутрішньо переміщених осіб облікувати в окремих журналах для видачі їм (на вимогу) витягу з оцінками для представлення в заклад освіти за постійним місцем проживання. ⠀ Якщо в закладі загальної середньої освіти є учні з числа внутрішньо переміщених осіб випускних класів (9-х, 11-х), яким необхідні документи про базову та повну загальну середню освіту і, які не матимуть можливості повернутися до ЗЗСО, в яких вони навчалися, то рекомендуємо організувати для них навчання за екстернатною формою відповідно до вимог Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства світи і науки України від 12 січня 2016 року №6 (у редакції наказу МОНУ від 10 лютого 2021 року №160 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства освіти і науки України»). Нагадаємо, також на Львівщині можна долучитися до дистанційного навчання. Як це зробити, читайте за посиланням.