Представники учнівського парламенту ознайомились із роботою Львівської ОДА
Школярі закладів освіти, члени учнівського парламенту Львівщини побували сьогодні у стінах облдержадміністрації та зустрілися із заступником керівника апарату Оксаною Томашук.
Під час зустрічі школярів ознайомили зі структурою адміністрації та повноваженнями департаментів, а також із можливостями для стажування.
«За останні кілька років до нас часто приходять стажуватися студенти. Є програма, яка передбачає таке стажування. Будь-хто може звернутися до нас, і його відповідно до майбутнього фаху скеровують у певний департамент. За підсумками стажування видають сертифікат, з яким шанси на отримання посади під час конкурсного відбору будуть вищими», - зазначила Оксана Томашук.
Зустріч відбулась в межах заходів з проведення у 2019 році Всеукраїнського тижня права.
Новини за темою
На знак підтримки школярі з Англії передали українським захисникам плюшевого ведмедика (фото)
23 березня 2022
Учні початкової школи англійської церкви Флекні вирішили підтримати бойовий дух українських захисників. До гуманітарного вантажу, який прямував до України вони передали ще один маленький сувенір – плюшевого ведмедика, на ім'я Полярний. Компанію ведмедику склав його найкращий друг – пінгвін Панкейк. Таке ім’я дали йому школярі. Разом вони подолали майже 6 тисяч кілометрів, щоб нарешті опинитись у Львові. «Для доброї людини. Ми передаємо вам нашого Полярного та його найкращого друга. Будь ласка, попіклуйтеся про них», - написали на листівках діти. З Англії гуманітарний вантаж попрямував до Польщі, а звідти через кордон в Україну. З-поміж речей, які доставили: одяг, медикаменти та продовольчі продукти. Водії вантажу позитивно відреагували на ініціативу дітей, тому по дорозі на їхнє прохання робили кілька фотографій та відсилали до школи. Підтримали акцію також у спілці українців міста Пітерборо (Велика Британія) при УГКЦ св. Ольги. Вантаж та плюшеві сувеніри опинились у Львові. Їх отримав український захисник. Він подякував дітям за турботу та пообіцяв передати іграшки у дитячий притулок, щоб вони оберігали там спокій.
Сьогодні на українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”
14 березня 2022
14 березня на українському телебаченні за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства культури та інформаційної політики стартує освітній проект для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”. «Ми прагнемо за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів у захопливий світ нових знань. Вкрай важливо під час війни забезпечувати доступ до навчання усіма можливими способами. Адже нам ще відбудовувати країну. І Україна обов'язково стане ще кращою, більш квітучою та інноваційною», - про це інформують у Мінкульті. Так, по телебаченню з 14 по 18 березня транслюватимуться відеоуроки для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні: 14 березня – українська мова; 15 березня – математика; 16 березня – історія України; 17 березня – українська мова; 18 березня – математика. Окрім того: Дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.
Десятикласницю львівської школи обрали президентом обласного учнівського парламенту
22 жовтня 2021
У Будинку воїна днями організували звітно-виборчу конференцію Львівського обласного учнівського парламенту, на яку з’їхались школярі з усіх куточків Львівщини. В межах конференції відбулась презентація підсумків роботи парламенту за останній рік. Під час звіту розповіли про досвід роботи парламенту під час пандемії та про його успішно реалізовані проекти. «Дуже приємно, що відбуваються подібні заходи і збирають велику кількість молодих лідерів та лідерок. Ви - реально наше майбутнє. Хочеться побажати вам ефективного учнівського самоврядування, врахування ваших думок, реалізації всіх ваших планів. Сподіваємось на ваші цікаві ініціативи. Знайте, що департамент завжди підтримує активну молодь, тому ми готові до співпраці із новим президентом та його командою», - звернулась до юних парламентарів заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. Кандидати на посаду президента парламенту представляли свої програми та брали участь в дебатах. Розвиток самоврядування, підвищення рівня освіченості школярів та збереження українських традицій – усі ці засади об’єднували кандидатів у їхніх програмах. «Зібратись нарешті офлайн надзвичайно добре, адже всіх уже втомив дистанційних режим. Наші зустрічі віч-на-віч заряджають всіх енергетикою та бажанням нових звершень. Найважливіша місія парламенту почути учня і його думку. Сподіваюсь, що конкуренція між претендентами дасть позитивні результати. Учнівський парламент працює не просто так, і ті учні які доклали зусилля до його роботи, знають яка це наполеглива, кропітка праця», - наголосила Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук. Цього року на посаду президента Львівського обласного учнівського парламенту претендувало 10 школярів. З великим відривом від решти лідирували дві кандидатки – Христина Іванчук та Христина Власенко, де перша виборола посаду з перевагою в один голос, а друга стала заступницею новообраної президентки. До слова, нещодавно, учениця 10 класу IT STEP SCHOOL Христина Іванчук в команді з викладачем Михайлом Ткачем вийшла у фінал Всеукраїнського Дебатного Турніру на еко-тематику "Переробка". Львівський обласний учнівський парламент є добровільним самостійним, демократичним об’єднанням учнів, що об’єднує на добровільних засадах учнівські парламенти області задля забезпечення захисту прав та інтересів учнів. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
Школярів закликають долучатись до учнівського самоврядування
5 липня 2021
Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах. ⠀ Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки була там віцепрезидентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху. ⠀ «Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього й одразу. Але якщо тобі менш як 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця. ⠀ Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід: можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які б показали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень. ⠀ «Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свою соту у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - розповідає голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею. ⠀ Учнівське самоврядування має стати одним з інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.
Школярі Львівщини - переможці всеукраїнських учнівських ігор “Cool Games”
11 Червня 2021
Впродовж 26-29 травня 2021 року у Києві, в палаці спорту "Венето Sport", проходив фінальний етап ІІІ Всеукраїнських "Cool Games" - інноваційного українського проєкту, започаткованого у 2018 році Комітетом з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки та Українською федерацією учнівського спорту. "Cool Games" покликаний сприяти залученню учнівської молоді до рухової активності задля подальшої популяризації здорового способу життя та створенню цікавих та яскравих уроків фізичної культури. Основа проєкту - об'єднання учнів з усіх куточків України, командний дух та гендерна рівність. Кожна збірна складалася з команд трьох вікових дивізіонів: 9-10, 11-13 та 14-16 років і була представлена порівну: десятьма учнями і десятьма ученицями. Цьогорічний захід присвячено 30-річчю Незалежності України. Відбіркові змагання впродовж березня-травня по всій території країни залучили 100 тисяч учнів з 8 тисяч закладів середньої освіти. У фінальній частині взяли участь збірні всіх областей України та міста Києва із загальною кількістю учасників - 500 дівчат та хлопців. Вперше в історії змагань команда школярів першого вікового дивізіону Львівської області виборола командне золото у фіналі ІІІ Всеукраїнського "Cool Games", обійшовши представників м. Києва та всіх 24-х областей. Безпосередньо в самому фіналі школярі Львівщини здолали представників Донецької та Вінницької областей, які посіли, відповідно, друге та третє місця. Майбутнім чемпіонам довелося взяти участь у 17-ти естафетах, у яких зуміли продемонструвати швидкість, витримку, координацію як власну, так і командну. Поруч зі змаганнями відбувалась і культурна частина, яка дала можливість учасникам презентувати свої регіони, спілкуватися, встановлювати дружні стосунки. Цьогоріч Львівщину на змаганнях у першому віковому дивізіоні представляла Львівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №50 ім. Антона Макаренка (вчитель Галина Колотело), у другому віковому діапазоні - Червоноградський ліцей (вчитель Богдан Середоха), а у третьому віковому дивізіоні - збірна школярів Ліцею №38 Львівської міської ради та Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №50 ім. Антона Макаренка (вчителька Оксана Війтович) під загальним керівництвом Анатолія Ігнатовича. Збірну було сформовано за підсумками відбіркових змагань, які проводились в області Львівським обласним відділенням Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України спільно з департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації впродовж 2020/2021 навчального року та охопили близько 2000 учасників.
«Новий учнівський парламент покликаний переконати дітей, що вони можуть впливати на зміни в освіті й суспільстві», - Роман Пастушенко
2 березня 2021
На Львівщині триває робота над створенням дієвого учнівського парламенту, який би заохотив дітей до участі в органах учнівського самоврядування. Днями у департаменті освіти та науки Львівської ОДА відбулась нарада робочої групи, в межах якої узгодили вектор роботи у напрямі формування нового статуту парламенту, його комітетів, дорадчих органів тощо. «Учнівське самоврядування функціонує, але швидше як гурток для ініціативних дітей, які хочуть бути лідерами. Поруч із цією гуртковою роботою, ми хочемо надати ваги шкільним дитячим спільнотам, щоб вони відчули себе повноправними учасниками освітнього процесу. Ця норма прописана в нашому законодавстві, але учні цього не відчувають. Треба переформатувати роботу органів учнівського самоврядування, аби до активної участі в урядуванні школи долучалось якомога більше дітей», - акцентувала керівник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. На думку заступника директора департаменту освіти і науки Романа Пастушенка, перш за все почати треба зі статуту нового учнівського парламенту. «Треба, перш за все, змінити правила, вони пострадянські. Ми би мали створити більш досконалу правову систему діяльності учнівського самоврядування. Пропоную почати перегляд статуту учнівського парламенту, що дозволить активізувати його роботу. Діти мають розуміти, що можуть впливати на своє перебування в школі, на умови в яких навчаються та на процеси, що відбуваються навколо», - акцентував Роман Пастушенко. З 1 по 20 березня проєкт Статуту перебуватиме на громадському обговоренні, насамперед в учнівських шкільних спільнотах. За результатами цього обговорення доповнений та поправлений проєкт може розглянути і схвалити діючий Львівський обласний учнівський парламент (ЛОУП). Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук наголосила під час обговорення на тому, що учнівське самоврядування не обмежується лише школами Львова, а також акцентувала на тому, що у районах області є багато активних школярів, які готові до нових викликів. «Учнівське самоврядування окрім усього іншого ще й простір для помилок. Будучи громадсько активним учнем можна побачити свої слабкі і сильні сторони, вдосконалювати себе, - каже Катерина. - Помилково думати, що вся активність зосереджується в межах Львова. Ми проводили багато різних акцій та проектів за межами Львова, тому велику увагу варто зосередити на дітях, які навчаються поза межами міста». За її словами, серед недоліків проєкту Статуту – відсутність чіткого розуміння сенсу існування комітетів ЛОУП. Як свідчить досвід, комітети хоч і існували, але не працювали так, як задумувалось. Тому «варто добре обміркувати доцільність та формат роботи комітетів», - наголосила Катерина Шевчук. Педагог організатор Дрогобицького ліцею № 4 імені Лесі Українки Галина Вусата переконана, що комітети та різноманітні комісії мають існувати. «Учнівський парламент – це маленька модель реального державного управління. У Верховній Раді є комітети, чому в учнівському парламенті їх не має бути. Мусимо лише переглянути які справді потрібні, а які ні», - підсумувала Галина Вусата. Для активізації роботи учнівського самоврядування у кожній громаді шукатимуть педагогів-координаторів, яких планують навчати організовувати процес залучення дітей до участі у самоврядуванні. У Львівському інституті післядипломної освіти уже створили творчу майстерню для підготовки матеріалів, що допомогли би навчати педагогів-координаторів. А для учнів, які стануть послами в ЛОУП, та для активістів шкільних парламентів знову працюватиме щорічна Літня профільна школа учнівського самоврядування.
«Новий учнівський парламент покликаний переконати дітей, що вони можуть впливати на зміни в освіті й суспільстві», - Роман Пастушенко
2 березня 2021
На Львівщині триває робота над створенням дієвого учнівського парламенту, який би заохотив дітей до участі в органах учнівського самоврядування. Днями у департаменті освіти та науки Львівської ОДА відбулась нарада робочої групи, в межах якої узгодили вектор роботи у напрямі формування нового статуту парламенту, його комітетів, дорадчих органів тощо. «Учнівське самоврядування функціонує, але швидше як гурток для ініціативних дітей, які хочуть бути лідерами. Поруч із цією гуртковою роботою, ми хочемо надати ваги шкільним дитячим спільнотам, щоб вони відчули себе повноправними учасниками освітнього процесу. Ця норма прописана в нашому законодавстві, але учні цього не відчувають. Треба переформатувати роботу органів учнівського самоврядування, аби до активної участі в урядуванні школи долучалось якомога більше дітей», - акцентувала керівник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. На думку заступника директора департаменту освіти і науки Романа Пастушенка, перш за все почати треба зі статуту нового учнівського парламенту. «Треба, перш за все, змінити правила, вони пострадянські. Ми би мали створити більш досконалу правову систему діяльності учнівського самоврядування. Пропоную почати перегляд статуту учнівського парламенту, що дозволить активізувати його роботу. Діти мають розуміти, що можуть впливати на своє перебування в школі, на умови в яких навчаються та на процеси, що відбуваються навколо», - акцентував Роман Пастушенко. З 1 по 20 березня проєкт Статуту перебуватиме на громадському обговоренні, насамперед в учнівських шкільних спільнотах. За результатами цього обговорення доповнений та поправлений проєкт може розглянути і схвалити діючий Львівський обласний учнівський парламент (ЛОУП). Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук наголосила під час обговорення на тому, що учнівське самоврядування не обмежується лише школами Львова, а також акцентувала на тому, що у районах області є багато активних школярів, які готові до нових викликів. «Учнівське самоврядування окрім усього іншого ще й простір для помилок. Будучи громадсько активним учнем можна побачити свої слабкі і сильні сторони, вдосконалювати себе, - каже Катерина. - Помилково думати, що вся активність зосереджується в межах Львова. Ми проводили багато різних акцій та проектів за межами Львова, тому велику увагу варто зосередити на дітях, які навчаються поза межами міста». За її словами, серед недоліків проєкту Статуту – відсутність чіткого розуміння сенсу існування комітетів ЛОУП. Як свідчить досвід, комітети хоч і існували, але не працювали так, як задумувалось. Тому «варто добре обміркувати доцільність та формат роботи комітетів», - наголосила Катерина Шевчук. Педагог організатор Дрогобицького ліцею № 4 імені Лесі Українки Галина Вусата переконана, що комітети та різноманітні комісії мають існувати. «Учнівський парламент – це маленька модель реального державного управління. У Верховній Раді є комітети, чому в учнівському парламенті їх не має бути. Мусимо лише переглянути які справді потрібні, а які ні», - підсумувала Галина Вусата. Для активізації роботи учнівського самоврядування у кожній громаді шукатимуть педагогів-координаторів, яких планують навчати організовувати процес залучення дітей до участі у самоврядуванні. У Львівському інституті післядипломної освіти уже створили творчу майстерню для підготовки матеріалів, що допомогли би навчати педагогів-координаторів. А для учнів, які стануть послами в ЛОУП, та для активістів шкільних парламентів знову працюватиме щорічна Літня профільна школа учнівського самоврядування.
Уряд прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти»
22 січня 2021
Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти», ініційовану та розроблену Міністерством охорони здоров’я. Про це повідомив заступник Міністра охорони здоров’я, Головний санітарний лікар України Віктор Ляшко. «У кожному закладі загальної середньої освіти, незалежно від форми власності, має бути медичний працівник. Учні повинні бути забезпечені постійним моніторингом стану здоров’я. Тож, відповідно до затвердженого Порядку, медичне обслуговування може здійснюватися медичними працівниками, які входять до штату таких закладів освіти. А у разі відсутності у закладі освіти медичного працівника можна укласти договір із будь-яким закладом охорони здоров’я про медичне обслуговування», — зазначив Віктор Ляшко. Крім того, за словами головного санітарного лікаря, медичне обслуговування саме в закладі освіти передбачає низку заходів, зокрема: здійснення контролю за своєчасністю проходження профілактичного медичного огляду та вакцинації; проведення просвітницької та консультативної роботи серед учасників освітнього процесу щодо здорового способу життя, турботи про психічне здоров’я, виховання здорової дитини; інформування з питань вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, збереження репродуктивного здоров’я, протидії поширенню серед учнів звичок, небезпечних для їхнього фізичного та психічного здоров’я.
Школярі Львівщини взяли участь у таборі «Здорові діти»
2 вересня 2020
Громадська організація «Твереза Галичина» організувала табір «Здорові діти», учасниками якого стали понад 20 активних школярів Львівщини з різних районів області. Табір організували з метою показати школярам переваги здорового способу життя над шкідливими звичками, навчити їх жити у гармонії з природою. Учасники мали можливість взяти участь у різноманітних фізичних активностях, в тому числі у іграх та змаганнях. Нагадуємо, що проведення табору відбулось в межах реалізації переможців проектів у конкурсі з визначення проєктів (заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка з Регіональної програми сприяння розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства у Львівській області на 2018-2020 роки у 2020 році.
Турбота про історичну та культурну спадщину: у Львівській ОДА школярі презентували Проєкт
6 грудня 2019
Сьогодні, 6 грудня, відбулася презентація наукового проєкту «Турбота кожного про історичну та культурну спадщину». Відтак, двадцять львівських школярів, учнів 4-А класу ЗОСШ № 55, представили свої напрацювання культурної та історичної спадщини Львівської області. Окрім того, діти презентували голові Львівської обласної державної адміністрації Маркіяну Мальському особливості історико-культурних регіонів області. Серед них: Бойківщина, Волинь, Галичина, Підгір’я. «Ми вітаємо ініціативи дітей, які спрямовані на вивчення і дослідження історії та культури нашої області. Такі проєкти сприяють формуванню свідомого майбутнього покоління та громадянського суспільства в Україні загалом, - зазначив Маркіян Мальський. Презентуючи проєкти, діти розповіли легенди про регіони, національний одяг, побут, звичаї та традиції. Наприкінці зустрічі, школярі разом з Маркіяном Мальським наповнили інтерактивну карту Львівщини, де розмістили герби кожного з районів області. Приємним сюрпризом для дітей стали подарунки від голови – туристична настільна гра «Мандрівка Україною». Зазначимо, що організатори - управління туризму та курортів Львівської обласної державної адміністрації.
Школярі презентуватимуть науковий проект про історичну спадщину
4 грудня 2019
У п’ятницю, 6 грудня, відбудеться презентація наукового проекту «Турбота кожного про історичну та культурну спадщину». Проект передбачає представлення напрацювань 20 львівськими школярами, учнями 4-а класу ЗОСШ № 55, щодо культурної та історичної спадщини Львівської області, а також матеріалів, що відображають чотири історико-культурні регіони області. У межах презентації учні виступатимуть з тематичними доповідями про історико-культурні регіони, туристичні пам’ятки, легенди, побут, видатних осіб та ін. Проект націлений на освітній розвиток школярів у туристичному та культурному напрямку. Захід відбудеться у Львівській обласній державній адміністрації, хол навпроти каб. 201 Львівської ОДА (2 поверх, вул. Винниченка, 18) об 11:00 год.
В національному природному парку «Північне Поділля» провели мандрівку для бродівських гімназистів та їх ровесників із Луганщини
24 жовтня 2019
Працівники національного природного парку «Північне Поділля» провели екологічно-пізнавальну мандрівку для учнів Бродівської гімназії та їх ровесників з містечка Білокуракине Луганської області. Мандрівка пролягла туристичним маршрутом, який прокладено через території комплексної пам’ятки природи «Геолого-ботанічна ділянка під назвою «Триніг», яка знаходиться в межах Парку. Під час мандрівки школярі оглянули букові лісостани та мільйонлітні кам’яні останці, що залишились від часів архаїчного Сарматського моря, зокрема такі, як «Триніг», «Лежачий пес», а також печеру-грот – ритуальний об’єкт язичницького періоду. Також для школярів організували спортивно-туристичні розваги, провели майстер-клас з в’язання туристичних вузлів та навчили як орієнтуватися на місцевості за допомогою компаса. Зазначаємо, що адміністрації установ природо-заповідного фонду запрошуєть усіх охочих відвідати заповідні території Львівщини, насолодитися незабутніми краєвидами та відчути гармонію з природою. Для організації мандрівок територією НПП «Північне Поділля» телефонуйте за номером телефону 066-750-80-64 (п. Михайло).