Бюджетна комісія затвердила звіт про виконання обласного бюджету
Під час засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку затвердили звіт про виконання обласного бюджету Львівської області за 2019 рік.
Комісія затвердила із заслуховуванням на сесії обласної ради звіт про виконання бюджету і звіт про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області на 2019 рік.
«Приємно усвідомлювати, що бюджет на 2019 рік ми виконали. У деяких моментах ритмічність фінансування потребувала покращень, але там, де був конструктив, там видно високий показник виконання обласних програм. Нам і надалі варто акцентувати увагу на тих проектах, які можна вчасно втілити, аби не породжувати незавершеного будівництва. Ми покращили тенденції в частині ефективного використання бюджетних коштів. Зараз перед нами стоять нові виклики: і медична реформа, і виплата заробітних плат, але мусимо раціонально використовувати фінансові ресурси», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.
За звітними показниками обласного бюджету доходи – 12632, 2 млн грн ( з них загальний фонд – 11603,5 млн грн, спеціальний – 1028,7 млн грн), видатки – 12703,2 млн грн (з них загальний фонд – 10859, 3 млн грн, спеціальний фонд – 1843,9 млн грн). Додаткові видатки, у зв’язку із незначним перевищенням видатків над доходами, проведено за рахунок перехідних залишків з 2018 року. Фактичні видатки обласного бюджету склали 12 млрд 703 млн грн.
«Всього податків і зборів було мобілізовано на території Львівської області 56,7 млрд грн. З них до місцевих бюджетів 17,7 млрд грн, решта – 39 млрд грн до державного бюджету. Із трансфертами із державного бюджету, а це 16,8 млрд грн всього консолідований фінансовий ресурс всіх місцевих бюджетів Львівщини торік склав 34,5 млрд грн. Торік найбільші видатки були по охороні здоров’я – 2 млрд 359 млн грн (38 %), 22 % - це галузь освіти, 16 % дорожнє господарство, 7 % - соціальний захист 6 % - будівництво», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.
Торік також реалізовувалось 30 обласних програм на реалізацію яких передбачали 1 млрд 599 млн грн, профінансовано 1 млрд 527 млн грн. Найбільші видатки по програмі «Автомобільні дороги», «Вивіз сміття», «Освіта», «Охорона здоров’я», «Мікропроекти».
Окрім того, бюджетна комісія погодила проект рішення про внесення змін до показників обласного бюджету на 2020 рік. Йдеться про розподіл вільних залишків у сумі 50 млн грн, які утворилися на кінець 2019 року. Так, пропонується з цієї суми скерувати 30 млн грн на будівництво доріг, 8 млн грн – на програму капітального будівництва, 7 млн грн – на запровадження електронного квитка для пільговиків, 5 млн грн – для галузі охорони здоров’я.
Усі питання винесуть на розгляд обласних обранців 12 березня.
Новини за темою
Нові можливості єПідтримки: Уряд ухвалив зміни до постанови
9 лютого 2022
Сьогодні Уряд ухвалив значні зміни в постанову щодо програми єПідтримка. Незабаром люди з інвалідністю І та ІІ груп зможуть витратити кошти в межах програми єПідтримка на ліки. А люди з інвалідністю І та ІІ груп та особи від 60 років — на комунальні послуги. Наразі в Україні понад 1 млн громадян з інвалідністю, які належать до І та ІІ груп. Також із 14 березня українці від 14 років, які мають бустерну дозу, зможуть отримати 500 гривень у межах програми. На сьогодні бустерну дозу отримали майже 500 тисяч українців. Також Уряд збільшив строк використання коштів. Гроші від єПідтримки можна буде витратити впродовж не 4, а 9 місяців із дня зарахування. «Зовсім скоро українці від 14 років зможуть подати заявку на кошти за бустерну дозу, а люди з інвалідністю за гроші від програми матимуть можливість оплатити комунальні послуги та ліки. Отримати гроші можна буде швидко та зручно в застосунку Дія. Ми продовжуємо трансформувати єПідтримку, щоб розв'язувати актуальні проблеми та піклуватися про кожного українця», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Станом на сьогодні в межах єПідтримки було подано понад 8,3 млн заявок, оформлено 9,5 млн карток та витрачено 2,7 млрд гривень. Якщо ви ще не скористалися єПідтримкою, то можете це зробити за кілька хвилин, швидко та зручно: Оформте спеціальну картку єПідтримка в одному з банків-партнерів. Оформлення картки безоплатне як онлайн, так і офлайн у відділенні банку. В онлайн-банкінгу картку можна отримати за 1 хв. Завантажте застосунок Дія або оновіть його до останньої версії в PlayMarket або AppStore. Переконайтеся, що у вас є «зелений» COVID-сертифікат про дві дози вакцинації. Зверніть увагу, що сертифікати, отримані на порталі Дія, чи паперові від сімейного лікаря, не підходять для отримання виплат. Отримати COVID-сертифікат у застосунку Дія зараз можна як з ID-карткою, так і з паспортом-книжечкою. Зайдіть у розділ Послуги та знайдіть єПідтримку. Надішліть заяву на отримання коштів Виберіть для виплати картку єПідтримка. Очікуйте на зарахування коштів. Як працює програма єПідтримка, можна дізнатися за цим посиланням. Усі запитання та інструкцію з генерування COVID-сертифікатів можна знайти тут.
У Львівській ОДА відбулося громадське слухання проєкту обласного бюджету на 2022 рік
17 грудня 2021
7 грудня Львівська обласна державна адміністрація подала на розгляд Львівській обласній раді проєкт обласного бюджету на 2022 рік. Документ опрацювали у постійних комісіях Львівської обласної ради і сьогодні представили до громадського обговорення. За словами першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика, проєкт обласного бюджету є збалансованим та реалістичним до виконання на 2022 рік. «У проєкті обласного бюджету закріплений баланс між утриманням обласних закладів та установ і фінансуванням розвиткових програм і проєктів. Першочергово пропонуємо задекларувати в рішенні сесії про затвердження обласного бюджету скерування мінімум 40% фінансового ресурсу у межах обласних цільових програм на капітальні видатки», - зазначив Андрій Годик. «Фактично Львівська ОДА формувала проєкт бюджету відповідно до тих стратегічних цілей, які закріплені у Стратегії розвитку Львівської області, зокрема, - це підтримка розвитку економічного потенціалу та збільшення туристичної привабливості регіону, а також якісне життя як стратегічна ціль, яка включає в себе освіту, соціальний захист, безпеку тощо. З огляду на те, що ковід та карантинні обмеження позначилися на виконанні дохідної частини бюджету у 2020-2021 роках, ми підготували збалансований і реальний до виконання бюджет. Сподіваємось, що запропонований проєкт обласного бюджету підтримають в обласній раді», - наголосив перший заступник голови Львівської ОДА. Прогнозний обсяг обласного бюджету на 2022 рік становить 6,2 млрд грн. Передбачається збільшення на 11,7% (або на 374 млн грн) порівняно з очікуваними надходженнями 2021 року власних доходів обласного бюджету на 2022 рік. Обсяг власних доходів на 2022 рік складатиме 3,57 млрд грн, що на 56,4% покриватиме видаткову частину бюджету. 47 % або 2,9 млрд. грн., закладено в проекті бюджету на утримання установ. Ці гроші мають забезпечити належне функціонування обласних закладів охорони здоров’я, освіти, культури та ін. Окрім того, як розповів заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос, найбільшу частку доходів обласного бюджету складатимуть надходження від сплати податків і платежів (62%), субвенції розвитку доріг (20%), освітня субвенція (10%). Особливості формування обласного бюджету на 2022 рік: Ріст комунальних послуг та енергоносіїв на 30 % (132,4 млн грн); Ріст стипендій для учнів професійно-технічних навчальних закладів у 2,5 рази, студентів вищих навчальних закладів – у 1,5 рази; Вперше передбачено додаткову дотацію на проведення розрахунків за енергоносії для територіальних громад (85,9 млн грн); Змінено структуру видатків на медицину (інформаційно-аналітичний центр фінансуватиметься з обласного бюджету, а патолого-анатомічне бюро 0 01.07.2022 – з держбюджету) Зменшення додатковї дотації на передані повноваження в освіті та охороні здоров’я на 50 % (-176 млн грн) Зазначимо, невід’ємною складовою бюджету є фінансування 29 обласних програм - 1,519 млрд гривень. 27 з них є продовженням прийнятих депутатським корпусом минулорічних програм. Також запропоновано 2 нові програми - цифровізації та розвитку транспорту і зв’язку. В обговоренні проєкту обласного бюджету на наступний рік взяли участь представники громадських організацій Львівщини, члени Громадської ради при ЛОДА, представники ЗМІ та громадськості, депутати Львівської облради, керівники структурних підрозділів Львівської ОДА. Нагадаємо, на черговій сесії Львівської облради 21 грудня депутати прийматимуть рішення про затвердження проєкту обласного бюджету на 2022 рік. Довідково: Відповідно до бюджетного законодавства місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня (включно) року, що передує плановому. Місцеві ради при затвердженні місцевих бюджетів мають врахувати обсяги міжбюджетних трансфертів та інші положення (необхідні для формування місцевих бюджетів), затверджені Верховною Радою України при прийнятті проєкту закону про Державний бюджет України у другому читанні та доведені Міністерством фінансів України до місцевих фінансових органів.
На сесії Львівської облради затвердили зміни до обласного бюджету на 2021 рік
7 грудня 2021
Сьогодні на сесії Львівської обласної ради затвердили крайні цьогорічні зміни до показників обласного бюджету на 2021 рік. «З метою забезпечення усіх першочергових соціальних видатків, реалізації окремих обласних програм, завершення об’єктів (проєктів) у межах виконання обласних програм, здійснено перерозподіл видатків обласного бюджету на суму понад 27 млн гривень. «Джерелом зазначених видатків є економія коштів на реалізацію окремих обласних програм та резервний фонд обласного бюджету» - прокоментував заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Зазначений фінансовий ресурс скерували на: співфінансування субвенції з державного бюджету “Спроможна школа для кращих результатів” 0,4 млн. грн; виплату заробітної плати, пільгових пенсій працівникам медичної галузі, придбання медичного обладнання, витратних матеріалів та медикаментів для закладів охорони здоров’я на загальну суму 10,4 млн грн; фінансову підтримку Дрогобицького ансамблю пісні і танцю «Верховина», охорону Історико-краєзнавчого музею у с.Тулиголови та закупівлю сенсорних кіосків та столів для Музею визвольних змагань Є.Коновальця та Р. Шухевича на загальну суму 3,4 млн грн; виплату заробітної плати та розрахунки за спожиті енергоносії, облаштування спортивних майданчиків у Радехівській, Жовтанецькій, Дрогобицькій, Великолюбінській, Боринській, Старосамбірській, Стрийській, Городоцькій та Новояворівській територіальних громадах у загальній сумі 4,5 млн грн; галузі туризму на співфінансування проєкту «Велокарпатія» - 1 млн грн; галузі економіки та капітального будівництва – 7,5 млн грн.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету на 2021 рік
3 грудня 2021
На сесії Львівської обласної ради, що відбудеться 7 грудня, розглянуть проєкт рішення «Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2021 рік», згідно з яким пропонують перерозподілити видатки обласного бюджету на суму понад 23 млн грн для вирішення першочергових соціальних питань, завершення окремих об’єктів (проєктів) у межах виконання обласних програм. Відповідний проєкт рішення схвалили сьогодні на засіданні депутатської комісії облради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку. За зверненнями головних розпорядників коштів – департаментів Львівської ОДА - фінансовий ресурс пропонується скерувати: - галузі охорони здоров’я на виплату заробітної плати, пільгових пенсій, забезпечення витратними матеріалами та медикаментами медичних закладів, придбання медичного обладнання, тощо на загальну суму 10,1 млн грн; - галузі культури на фінансову підтримку Дрогобицького ансамблю пісні і танцю «Верховина» – 2,8 млн грн; - галузі фізичної культури на виплату заробітної плати та розрахунки за спожиті енергоносії; облаштування спортивних майданчиків у Радехівській, Жовтанецькій, Дрогобицькій, Великолюбінській, Боринській, Старосамбірській, Стрийській, Городоцькій та Новояворівській територіальних громадах у загальній сумі 4,2 млн грн; - галузі туризму на співфінансування проєкту «Велокарпатія» - 1 млн грн; - галузі економіки та капітального будівництва - 4,9 млн грн. «При перерозподілі коштів обласного бюджету першочергово враховували пропозиції керівників структурних підрозділів ЛОДА. Так, в результаті обговорень, бюджетна комісія вирішила скерувати перерозподілені кошти, зокрема, на капремонт будівлі ЗДО «Білочка» в с.Верхня Білка Пустомитівського району Львівської області», а також капітальний ремонт фасаду з впровадженням енергозберігаючих технологій Городоцького ЗДО №2 (ясла-садок) «Калинонька», на реконструкцію адмінбудинку в селі Воля-Баранецька Самбірського району Львівської області під дитячий садок та інші об’єкти. 7 грудня відбудеться крайня в цьому році, підсумкова сесія Львівської обласної ради, де депутати розглянуть запропоновані зміни. Сподіваємось, що рішення приймуть одноголосно із врахуванням усіх пропозицій», - прокоментував підсумки засідання бюджетної комісії заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.
Від сьогодні для населення змінюються розміри соціальних виплат: про це детально в цифрах
1 грудня 2021
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 грудня цього року збільшуються розміри прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі ‒ 2 393 гривні, а для основних соціальних і демографічних груп населення, зокрема, для дітей віком до 6 років 2 100 гривень, для дітей віком від 6 до 18 років ‒ 2 618 гривень, для працездатних осіб ‒ 2481 гривня, для осіб, які втратили працездатність ‒ 1934 гривні. Інформують у департаменті соціального захисту населення Львівської ОДА. Враховуючи вищезазначене, від сьогодні збільшуються розміри деяких видів державної допомоги. Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами надається у розмірі не менш як 25 відсотків розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи з розрахунку на місяць 620,25 грн (мінімальний розмір) Щомісячна допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 2 100,00 грн від 6 до 18 років 2 618,00 грн від 18 до 23 років 2 481,00 грн Щомісячна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування надається у розмірі, що дорівнює різниці між 2,5 (3,5) прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 5 250,00 грн до 6 років (для дітей з інвалідністю) 7 350,00 грн від 6 до 18 років 6 545,00 грн від 6 до 18 років (для дітей з інвалідністю) 9 163,00 грн Щомісячна допомога особі, яка доглядає за хворою дитиною надається у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність 1 934,00 грн Щомісячна тимчасова державна допомога на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 1 050,00 грн від 6 до 18 років 1 309,00 грн Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу Розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць. прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць 2 393,00 грн Статтею 9 Закону встановлено, що у 2021 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб ‒ 35%; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю ‒ 100%, для дітей ‒ 130% відповідного прожиткового мінімуму. Відтак, рівні забезпечення прожиткового мінімуму для призначення щомісячної державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям з 1 грудня 2021 року становитимуть: 35 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб) 868,35 грн 100 % для осіб, які втратили працездатність та осіб з інвалідністю 1 934,00 грн 130 % для дітей віком: до 6 років 2 730,00 грн від 6 до 18 років 3 403,40 грн від 18 до 23 років (за умови навчання) 3 225,30 грн Варто зазначити, що станом на 01.11.2021 середній розмір зазначеної допомоги в області становить 6178,25 грн. Закон України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» визначає право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України та соціальний захист осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю шляхом встановлення державної соціальної допомоги у відсотках від прожиткового мінімуму. Відповідно, розміри щомісячної державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю розраховуються з урахуванням норм вказаного Закону та з урахуванням норм Закону України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 № 265 «Деякі питання пенсійного забезпечення громадян» (зі змінами) і з 1 грудня 2021 року становлять: особам з інвалідністю з дитинства І групи підгрупи А з надбавкою на догляд 5 280,80 грн Особам з інвалідністю з дитинства І групи підгрупи Б з надбавкою на догляд 3 898,00 грн особам з інвалідністю з дитинства ІІ групи 1 934,00 грн одиноким особам з інвалідністю з дитинства ІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд 2 997,70 грн особам з інвалідністю з дитинства ІІІ групи 1 934,00 грн одиноким особам з інвалідністю з дитинства ІІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд 2 610,90 грн на дітей з інвалідністю віком до 18 років 1 934,00 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А віком до 6 років з надбавкою на догляд 4 503,80 грн на дітей з інвалідністю віком до 6 років з надбавкою на догляд 2 403,80 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 5 280,80 грн на дітей з інвалідністю віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 2 662,80 грн на дітей з інвалідністю віком до 18 років, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою 2 030,70 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком до 6 років з надбавкою на догляд 5 180,70 грн на дітей з інвалідністю, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком до 6 років з надбавкою на догляд 3 080,70 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 5 957,70 грн на дітей з інвалідністю, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 3 339,70 грн Також з 1 грудня підвищуються розміри щомісячної допомоги особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю (які не мають необхідного стажу для призначення відповідної пенсії) до 1934 гривень. Щомісячна соціальна допомога у зв’язку з втратою годувальника (якщо особа не має права на пенсію у зв’язку із втратою годувальника у органах Пенсійного фонду України через брак відповідного стажу) - на трьох і більше дітей померлого годувальника з 1 грудня становить 2901грн, на двох дітей померлого годувальника – 2320,80грн). Щомісячна державна соціальна допомога на догляд (для осіб які досягли 80-річного віку та за висновком лікарсько-консультативної комісії потребують постійного стороннього догляду) розмір виплати з 1 грудня 2021 року становить 773,60 грн. З 1 грудня підвищується і розмір грошової компенсації вартості «пакунку малюка», який надають у пологових будинках після народження дитини або у органах соціального захисту населення, до 6300 гривень. При цьому нагадаємо, що з 1 липня 2021 року одержувачі мають можливість вільного вибору одержання допомоги у зв’язку із народженням дитини, «пакунку малюка» або грошової компенсації. «Перерахунок державних соціальних виплат проведуть органи соціального захисту населення області автоматично без звернень одержувачів», - зазначив заступник начальника управління соціальних гарантій департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА Василь Гельбич. Нагадаємо, що з 1 січня 2021 року усі сільські, селищні, міські ради новостворених територіальних громад організували прийом документів від громадян для призначення державних виплат. Управління райдержадміністрацій не приймають від громадян пакети документів (окрім надісланих поштою). Прийом документів здійснюється через виконавчий орган територіальної громади (в тому числі віддалене робоче місце, відділи/управління соціального захисту населення міських територіальних громад), старосту або ЦНАП. З 1 липня 2021 року заяви з необхідними документами приймають посадові особи виконавчих органів рад або через ЦНАП виключно з формуванням електронної справи через відповідну цифрову платформу «Соціальна громада». Через цю платформу органи, що приймають документи, передають особові справи онлайн до органів соціального захисту для подальшого призначення та виплати. Також є можливість подати заяви в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг (https://e-services.msp.gov.ua/ https://diia.gov.ua/life-situations/yemalyatko). «Також найближчим часом з’явиться можливість подання документів за допомогою порталу «Дія» для призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, а наступного року і решти державних соціальних виплат», - додав Василь Гельбич.
Уряд ухвалив зміни щодо проведення ЗНО
24 листопада 2021
Сьогодні, 24 листопада 2021 року, Уряд ухвалив зміни до загального порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Внесення змін до порядку дозволить актуалізувати цей документ, увідповіднити його до нових реалій проведення іспитування, зокрема й в умовах карантину із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО. Також визначено механізм залучення представників закладів до проведення тестування та інших випробувань із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО. Зазначимо, порядок визначає основні засади підготовки та проведення ЗНО з метою забезпечення права осіб на рівний доступ до освіти та/або контролю відповідності результатів навчання державним вимогам. ЗНО проводиться Міністерством освіти і науки у співпраці з Українським центром оцінювання якості освіти, регіональними центрами оцінювання якості освіти, обласними органами управління освітою та закладами вищої освіти. Нагадаємо, учасники ЗНО з найвищими результатами отримають стипендії та премії Президента України.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету
8 листопада 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку розглянула внесення змін до обласного бюджету та підтримала пропозиції Львівської облдержадміністрації в частині перерозподілу коштів на оплату енергоносіїв та заробітної плати обласним закладам та установам освіти, культури, соцзахисту тощо. Також члени комісії прийняли рішення внести зміни до обласних цільових програм – охорони здоров’я, освіти, культури, соцзахисту, конкурентоспроможності, підтримки учасників АТО та низки інших програм, що дозволить ефективно і вчасно використати фінансовий ресурс і якісно завершити об’єкти капітального будівництва. Як зауважив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, усі рішення члени комісії прийняли майже одноголосно. «Дякуємо представницькій владі за конструктивну роботу та розуміння! Сподіваємося, що завтра на сесії обласної ради всі відповідні напрацювання, які відбувалися упродовж жовтня, будуть підтримані у сесійній залі і вчасно виконані адміністрацією та її структурними підрозділами, а також громадами області, до кінця цього року», - зазначив Іван Собко.
Нові правила дорожнього руху набули чинності: що важливо знати водіям та пішоходам
1 листопада 2021
В Україні запроваджено нові Правила дорожнього руху. Зміни почали діяти з 1 листопада. Про це повідомляє РБК-Україна Авто з посиланням на відповідну постанову уряду. Раніше ми докладно розповідали про всі внесені до ПДР зміни, які набирають чинності з 1 листопада 2021 року. Нововведення стосуються всіх учасників дорожнього руху, включаючи водіїв, велосипедистів та пішоходів. Також вводять нові дорожні знаки та розмітка. Нижче коротко наведені основні зміни. Зміни у правил дорожнього руху: що потрібно знати водіям Змінилася класифікація автомобільних доріг. Раніше в Правилах було прописано три типи доріг — міжнародні, національні та регіональні. Тепер додається новий тип — територіальні дороги. На окремих дорогах та вулицях з'являться ділянки суміщеного руху легкових автомобілів та велосипедистів. Вводяться нові дорожні знаки та розмітка. Які зміни в ПДР стосуються велосипедистів і пішоходів Уточнено визначення велосипедної доріжки, також вперше в Правилах дорожнього руху вводяться визначення велосипедної смуги та велосипедного переїзду; Уточнено вимоги, як мають пересуватися велосипедисти. Зокрема. зазначено, що вони повинні слідувати сигналам регулювальника і світлофора на регульованих ділянках доріг; З'являються діагональні пішохідні переходи, але тільки на регульованих перехрестях, де дозволено перехід по діагоналії; Запроваджується поняття "пішоходи з порушеннями зору" замість "сліпі пішоходи" раніше. Нові дорожні знаки та розмітка З'являються нові дорожні знаки у всіх категоріях — попереджувальних, заборонних, наказових, інформаційно-вказівних знаках та знаках пріоритету. Зокрема вводяться знаки для позначення платних ділянок доріг, суміщеного руху легкових автомобілів та велосипедів, місць для заряджання електромобілів та електрозарядних станцій, діагональних пішохідних переходів та інші. Запроваджується нова дорожня розмітка. Вона використовуватиметься для позначення засобу для заспокоєння руху; виділених місць паркування вздовж доріг та наближення до кільцевої розв'язки, місць концентрації ДТП та інше. Також нововведення торкнулися вертикальної розмітки. Якщо раніше така розмітка була лише чорно-білою, то тепер додається жовто-червона розмітка (для позначення ділянок концентрації ДТП) та червоно-біла (для позначення пішохідних переходів на проїзній частині доріг або велосипедних доріжках). Нагадаємо, також з 1 листопада у Києві вводиться єдиний швидкісний режим. До 1 квітня максимальна дозволена швидкість у столиці буде обмежена на рівні 50 км/год (крім ділянок, де діють більш суворі обмеження).
Бюджетна комісія відклала розгляд питання щодо розподілу коштів на енергоносії обласних установ
26 жовтня 2021
На засіданні депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради члени комісії не прийняли рішення щодо розподілу коштів з обласного бюджету на енергоносії обласних установ. Комісія розглянула можливість розподілу 49 млн грн для забезпечення енергоносіями вказаних установ у четвертому кварталі цього року. Як пояснив профільний заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, ці кошти необхідно передбачити у обласному бюджеті, щоб не відкладати прийняття важливого рішення до наступної сесії обласної ради, і забезпечити обласні установи енергоносіями до кінця року. «Чітко зрозуміло , що розрахунки потреб енергоносіїв в розрізі головних розпорядників бюджетних коштів, зокрема, для обласних закладів та установ, комунальних підприємств, здійснювалися по ціні 16,80 грн за м3 згідно з Меморандумом, укладеним між Кабміном, НАК «Нафтогаз України» та керівниками громад і територій від 30 вересня 2021 року. Держава відповідні компенсатори заклала і механізм доведений до керівників бюджетних установ, в першу чергу, до постачальників газу – компаній «Нафтогаз України» та «Нафтогаз Трейдінг». Керівництво обласної адміністрації наполягає розподілі цих коштів», - пояснив заступник Іван Собко. У свою чергу, члени комісії пропонували не розподіляти 49 млн грн для бюджетних установ мотивуючи це тим, що багато установ не заключили угод на постачання енергоносіїв, та тим, що не до кінця зрозумілою є ціна на газ. «Позиція комісії така, щоб розподілити ці кошти у листопаді або грудні. Але це ставить під загрозу функціонування бюджетної мережі . Обласна адміністрація проти такого рішення і ми переконливо просимо депутатів його не підтримувати», - додав Іван Собко. Розгляд питання вирішили продовжити під час сесії Львівської обласної ради. Зазначимо, що через політичну позицію депутатів від “Європейської Солідарності” не забезпечувати енергоносіями лікарні, інтернати, спецшколи, ІРЦ тощо (обласні заклади і установи), сесію перенесено на невизначений термін.
Комісія з питань бюджету не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської облради
25 жовтня 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської обласної ради. Зокрема, документ передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету. Проте, як розповів профільний заступник голови Львівської облдержадміністрації Іван Собко, частина депутатського корпусу в межах депутатських комісій, які розглядали проєкт бюджетного регламенту, також не підтримали його. «На засіданнях різних депутатських комісій ми обговорили, що проєкт бюджетного регламенту повинен мати якісніше наповнення і не дублювати Бюджетний кодекс. Львівська обласна рада представляє інтереси громад, але не є законотворцем, тому не може перебирати на себе функції формування та виконання обласного бюджету. Зокрема, подання обласною адміністрацією розпису обласного бюджету облраді чи погодження обласною радою фінансування певних видатків, не відповідає функціям представницького органу влади, яким є обласна рада. Суть цього документу не зрозуміла більшості депутатів – враховуючи негативні рішення депутатських комісій, тому вважаємо, що доцільним буде відправити проєкт на доопрацювання, щоб в подальшому кожен депутат розумів, за що він голосує чи не голосує», - зазначив Іван Собко. Також, як пояснив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків, згідно з відповідним наказом Міністерства фінансів «Про методичні рекомендації щодо затвердження бюджетного регламенту» від 2019 року, бюджетний регламент рекомендують затверджувати місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам місцевої ради, а не обласним радам. Окрім того, Львівською облдержадміністрацією затверджено бюджетний календар, на підставі якого здійснюється співпраця між ЛОР і ЛОДА, в разі необхідності в цей документ можна внести зміни. «Для виконання облдержадміністрацією обов’язків щодо виконання бюджету та підготовки звітів достатньо положень, викладених у Бюджетному кодексі, законі «Про Державний бюджет», наказах Міністерства фінансів. Окрім того, діючий регламент роботи Львівської облради містить ключові базові положення, які в певній мірі справді необхідно регулювати в частині співпраці з обласною адміністрацією. Проте для цього достатньо внесення змін у сам регламент роботи, але ніяк не потребує прийняття окремого документу», - зазначив Олег Демків.
Депутати внесли зміни до програми охорони навколишнього середовища
30 вересня 2021
Сьогодні рішенням сесії Львівської обласної ради внесли зміни до Програми охорони навколишнього природного середовища на 2021-2025 роки. Депутати го підтримали рішення про врегулювання механізму реалізації завдань і заходів Програми в частині співфінансування екологічних заходів відповідно до визначених індексів фінансової спроможності територіальних громад. Руслан Гречаник, директор департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації зазначає, що до сьогодні більшість територіальних громад, в межах яких заплановано здійснення природоохоронних заходів за рахунок коштів обласного фонду ОНПС, не спроможні були забезпечити співфінансування заходів з місцевих бюджетів із дотриманням діючого розподілу коштів у відповідності до фінансової спроможності громад, тому для вирішення цього питання та можливості ефективної реалізації екологічних заходів внесено зміни до Програми. Зокрема, внесено зміни до пункту 4 абзацу 3 розділу «Механізм реалізації завдань і заходів Програми» Програми, а саме: спрямування коштів для співфінансування екологічних заходів відповідно до визначених індексів фінансової спроможності територіальних громад області, а саме: - при індексі більшому 1,0: 60 відсотків коштів з обласного бюджету, 40 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 20% - 80%) - при індексі від 0,8 до 1,0: 70 відсотків коштів з обласного бюджету, 30 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 40% - 60%) - при індексі від 0,6 до 0,8: 80 відсотків коштів з обласного бюджету, 20 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 60% - 40%) - при індексі меншому 0,6: 90 відсотків коштів з обласного бюджету, 10 відсотків з бюджету громади чи інших джерел». (було співвідношення 80% - 20%)
Бюджетна комісія погодила внесення змін до обласної програми підтримки сільського господарства
23 вересня 2021
Сьогодні на засіданні постійної депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської облради (бюджетна комісія) погодили внесення низки змін до Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства на Львівщині. Остаточне рішення про внесення змін приймуть депутати Львівської облради на черговій сесії. Як розповіла директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман, запропоновані зміни дозволять розширити коло учасників Комплексної програми і спростити механізм надання їм фінансової допомоги. Зокрема, зміни передбачають: безповоротна фінансова допомога одного суб’єкта господарювання, що надається протягом одного бюджетного року, за умовами Комплексної програми не повинна перевищувати 300 000 тис грн; фінансова підтримку фермерських господарств у вигляді бюджетної субсидії надаються з розрахунку 5000 грн на 1 гектар сільськогосподарських угідь, що знаходяться не лише у власності, а й у користуванні засновника, який є учасником АТО (ООС) фермерського господарства і використовуються для ведення сільськогосподарської діяльності. Пропонують встановити обмеження – до 50 тис грн. Для продовження терміну подачі документів на субсидію, обмеження щодо подачі документів до 1 липня поточного року та розгляду їх один раз на рік пропонують зняти; отримати фінансування у межах Програми зможуть сільськогосподарські кооперативи, утворені у поточному році, а не лише ті, які діють більше року; коло підприємств, які вирощують нішеві культури, пропонують розширити: до переліку включити також виробників вівса та зернобобових культур. Також суттєво спростять процедуру отримання субвенції на поліпшення громадських пасовищ для територіальних громад. «Загалом станом на сьогодні профільна комісія облради з питань агропромислового розвитку погодила надання фінансової допомоги в межах Програми 83-м суб’єктам господарювання на 14 млн 600 тис грн – це 72% від загального бюджету програми. На 1 листопада плануємо вийти на 92%. Загалом бюджет Програми на цей рік складає 20,3 млн грн», - зазначила Тетяна Гетьман. Окрім того, члени Комісії обговорили внесення технічних змін до 13 обласних цільових програм і підтримали виділення з обласного бюджету коштів для підтримки лікування Вікторії Полюги.