При переході на дистанційне навчання освітні програми корегуватимуть
Попри карантин та нові форми навчання у школах, навчальні програми залишились ті самі. Однак на розсуд самих вчителів їх можуть корегувати відносно до обставин.
Педагог має право відповідно до законодавства регулювати програму та вносити зміни у неї.
«Коли йдеться про дистанційне навчання, навчати в тому ж темпі і давати стільки ж матеріалу як на уроці, доволі складно. Тому вчитель може корегувати програму. Певний матеріал може викласти сам, акцентувати на певних речах, а деякі теми може дати на самостійне опрацювання, може навіть від чогось відмовитись, повернувшись до цього пізніше», - розповів заступник директора департаменту освіти та науки Львівської ОДА Роман Пастушенко.
Навчальні програми є модельними, націлені переважно на загальний алгоритм. Кожен вчитель має право адаптовувати цю програму під своїх учнів, беручи в розрахунок їх загальний розвиток, схильності, кількість дітей у класі тощо.
Новини за темою
Понад 800 учнів з числа ВПО долучилися до дистанційного навчання у школах Червоноградщини
9 травня 2022
Вже близько двох місяців як у школах Червоноградського району відновили навчальний процес. Окрім місцевих учнів, дистанційне навчання у районі організували і для внутрішньо переміщених дітей. Відтак у Червоноградському районі зареєстровано 4 199 учнів з числа внутрішньо переміщених осіб. З них 837 учнів долучились до дистанційного навчання у загальноосвітніх закладах району. Зокрема: у Белзькій громаді – 49 учнів у Великомостівській громаді – 53 учнів у Добротвірській громаді – 39 учнів у Лопатинській громаді – 51 учня у Радехівській громаді – 104 учні у Сокальській громаді -197 учнів у Червоноградській громаді – 344 учні Інші 3 329 дитини навчаються на дистанційних платформах шкіл своїх територій. Окрім того, як інформують у Червоноградській РДА, станом на 9 травня в Червоноградському районі зі 126 закладів загальної середньої освіти – 23 проводять навчання в очному режимі, 13 - на змішаній формі навчання. У інших 90 закладах загальної середньої освіти навчаються дистанційно.
3332 дитини зареєструвалися в Українській дистанційній школі, яку створили на Львівщині
29 березня 2022
Департамент освіти і науки Львівської ОВА спільно з Центром інноваційних освітніх технологій Національного Університету «Львівська Політехніка» започаткували унікальний волонтерський проєкт Українська дистанційна школа (УДШ). Навчатися в школі можуть учні 5-11 класів, які не мають можливості продовжити навчання за основним місцем реєстрації – наприклад, виїхали за кордон у зв’язку з воєнним станом або перебувають в областях України, які постраждали від бойових дій (де зруйновані або не працюють заклади загальної середньої освіти - ЗЗСО). Сьогодні на навчання в школі УДШ зареєструвалися вже 3332 дитини. З них 500-700 учнів щодня долучаються до навчального процесу. Слід зауважити, що діти, які проживають на Львівщині (і місцеві, і з числа внутрішньо переміщених осіб), можуть навчатися у школах області – очно, дистанційно або у змішаній формі. Зокрема, 1077 шкіл Львівщини проводять навчання дистанційно, 29 – очно, близько 10-15 шкіл – у змішаній формі. Проєкт Українська дистанційна школа розрахований значною мірою на дітей, які такої можливості не мають. «Українська дистанційна школа з’явилася на початку березня. Львівська Політехніка вже два роки готує вчителів до роботи в дистанційних умовах в рамках проєкту «Moodle – це про100!». Завдяки цьому одразу знайшлося багато вчителів, які були готові долучитися до нового проєкту. Кістяк школи склали вчителі Львівщини, також приєдналися вчителі з Харківської, Запорізької, Кіровоградської, Київської, Миколаївської, Житомирської і Рівненської областей. Але 95% вчителів – з Львівщини», - розповіла Маргарита Носкова, директорка Центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», керівниця Української дистанційної школи. В чому особливість УДШ: забезпечується навчання за затвердженою МОН програмою майже зі всіх предметів. По кількох ще шукають вчителів – з економіки (для 10-11 класів), української мови і літератури, англійської, німецької, французької, польської мов. Вчителі іноземних мов потрібні першочергово для організації розмовних клубів для учнів; навчання організоване за гнучким графіком; діти можуть навчатися з будь-якого гаджета (ноутбук, планшет, комп’ютер, смартфон); додаток УДШ можна завантажити на смартфон або ж просто знайти платформу у Гуглі; є графік консультацій, під час яких учні можуть обговорити з вчителями складні питання, поспілкуватися з іншими учнями; учні мають доступ до електронних підручників і можуть виконувати завдання на дистанційній платформі, яка захищена, а доступ до інформації є авторизованим; навчання відбувається за державними програмами; діти отримують оцінки в електронних щоденниках. Також, як повідомив директор департаменту освіти у науки Львівської ОВА Олег Паска, департамент упродовж двох тижнів підготує документацію, яка дозволить учням УДШ отримати підсумкові документи про закінчення навчального року. «В УДШ зареєструвалися учні, які раніше навчалися у Харківській області (52,2%), Київській (23,5%), Львівської (10%). Зараз продовжуємо активно реєструвати дітей з Харківської, Запорізької, Донецької та Луганської областей. Понад 10% учнів, які зареєструвалися, зараз перебувають за кордоном», - додала Маргарита Носкова. Всю інформацію про те, як приєднатися до навчання в Українській дистанційній школі або у школах Львівщини, можна дізнатися у спеціальному інформаційному буклеті. Детальніше - тут. Вимоги до вчителів, які хочуть приєднатися до викладання в УДШ: бажано, щоб це були педагоги, з достатнім рівнем цифрової грамотності, володіння платформою Moodle, на якій здійснюється навчання, неконфліктність, здатність і готовність працювати в команді, досвід викладання відповідної дисципліни.
Вчителів запрошують до роботи в дистанційній школі
8 березня 2022
Департамент освіти і науки Львівської ОДА у співпраці з Центром інноваційних освітніх технологій ІППО НУ ЛП розпочав роботу над дистанційною школою для учнів 7 - 11 класів. Школа мала б запрацювати уже через 10 днів. За цей час педагоги, які мають досвід роботи із платформою Moodle, в екстреному форматі наповнять її навчальними матеріалами на перший тиждень навчання. Сьогодні відбулася інформаційна нарада для педагогів-волонтерів дистанційної школи, на якій окреслили ключові моменти організації навчання, базовий алгоритм дій кожного. "В ситуації, коли в країні йде війна, наше головне завдання – дати можливість дітям продовжити навчання. Мусимо зробити все, щоб організувати навчальний процес, нехай навіть у дистанційному форматі, зробити його безпечним для кожного учасника", - розповів директор департаменту освіти Олег Паска. За словами координатора проєкту Маргарити Носкової, Moodle дозволяє школярам працювати через смартфон та виконувати завдання навіть попри відсутність інтернету. "Перед нами стоїть непросте завдання. Мусимо організувати роботу дистанційної школи за дуже короткий термін. Те, на що в мирний час йде 3-4 місяці, ми мусимо зробити за 10 днів. Попереду багато роботи. Усі вчителі, які зголосились до участі в проєкті, мають досвід роботи на платформі. Бачимо зацікавлення інших педагогів, тому команда викладачів зростатиме. Це дозволить оперативно наповнювати платформу та перевіряти завдання", - наголосила Маргарита Носкова. Навчанням планують охопити усіх дітей, які цього потребуватимуть: дітей Львівщини, переселенців та усіх, хто зараз перебуває за кордоном. Усі школи області розподілять між вчителями, а координуватиме процес департамент освіти та Центр інноваційних освітніх технологій. Нагадуємо: До роботи в дистанцій школі запрошуються вчителі, що мають відповідний досвід, пройшли навчання щодо організації дистанційного навчання на Moodle, електронно-навчальний ресурс і готові працювати на волонтерських засадах. Просимо вчителів реєструватися у формі: https://cutt.ly/LAmxJJQ
На Львівщині дистанційне навчання продовжили в 21 школі
14 лютого 2022
З 1150 загальних середніх шкіл Львівщини в 21 школі триває дистанційне навчання. Про це повідомляють у департаменті освіти і науки Львівської ОДА. Нагадаємо, згідно з рішенням обласної комісії ТЕБ і НС від 4 лютого, 5-11 класи шкіл у Львові, Червонограді, Стрию, Дрогобичі продовжили дистанційне навчання, адже у цих містах були зафіксовані найвищі показники захворюваності на ковід серед дітей. Навчання онлайн запровадили у школах, де хворіють на COVID-19 або перебувають на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу. Станом на сьогодні дистанційне навчання продовжують у 21 школі Львівщини. «Так, у дев’яти школах Львівського району надалі понад 50% учасників навчального процесу (педагоги, інші працівники, учні) перебувають на самоізоляції або хворіють. У дванадцяти школах міста Козьова Стрийського району діти навчаються дистанційно через погодні умови, оскільки місто розташоване у гірській місцевості. Показники захворюваності аналізуємо кожного дня і наприкінці цього тижня переглянемо рішення щодо онлайн-навчання у школах», - зазначив директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска.
У липні 2023 року на Львівщині проведуть чемпіонат світу з футболу серед учнів
5 лютого 2022
У вересні 2021 року Міжнародна асоціація учнівського спорту (ISF) погодила проведення в Україні двох міжнародних спортивних заходів у 2023 році – чемпіонату світу з футболу серед учнів улітку та Всесвітньої зимової Гімназіади. З відповідним клопотанням до Міжнародної асоціації за підтримки Президента та уряду України зверталася Українська федерація учнівського спорту. Вчора ж за участі голови Львівської ОДА Максима Козицького та заступника голови Івана Собка відбулося засідання організаційного комітету щодо проведення зазначених заходів. Члени комітету під головування міністра освіти і науки Сергія Шкарлета, серед іншого, визначили Львів одним із міст проведення чемпіонату світу з футболу серед учнів. Окрім того, комітет узгодив план заходів по підготовці до змагань та їх фінансуванню. «Організація таких заходів є стимулом для поповнення кадрів не тільки професійних спортсменів, а й тренерів, фахівців з підготовки нашої молоді. Це подія неординарна для нашої держави. І залучення якомога більше професійних людей для організації цих двох спортивних заходів є запорукою успіху», - зазначив Сергій Шкарлет. Місцем проведення чемпіонату світу з футболу серед учнів у Львові обрали академію футболу ФК «Рух». Представники Міжнародної асоціації учнівського спорту проінспектували академію у січні цього року та високо її оцінили, зазначивши, що тут змагання можна організувати за найвищими стандартами. Терміни проведення чемпіонату: 03–10 липня 2023 року. Очікувана кількість учасників: країн (команд) – 48 (хлопці та дівчата); учасників – 1200 учнів. Друге місто, яке розглядають для проведення чемпіонату, є Київ. «Проведення чемпіонату світу з футболу серед учнівських команд - це багато нових можливостей для Львівщини. Адже такі престижні спортивні змагання, в яких участь візьмуть десятки країн, стосуються не тільки популяризації спорту серед молоді. Це величезна кількість організаційних моментів, забезпечення логістики, варіант виходу з кризи для індустрії гостинності, а також прекрасний шанс для реклами самої України. Адже ми розуміємо, що крім команд, тренерів і організаторів, до нас приїде багато вболівальників. А я дуже хочу вірити, що на цьому чемпіонаті тренери дорослих команд також зможуть знайти майбутніх зірок світового футболу. І нехай серед них будуть - українські підлітки», - сказав голова Львівської ОДА Максим Козицький. Щодо Всесвітньої зимової гімназіади, то Зимові та літні Гімназіади ISF є наймасштабнішими спортивними заходами серед учнів. Їх проводять один раз на два роки з 2018 року, вони об'єднують учнів у віці від 15 до 18 років у мультиспортивному заході, створюючи унікальний контекст для змагань високого рівня, освітніх програм і культурних обмінів, для заохочення учнів із раннього віку вести здоровий спосіб життя, набувати і розвивати лідерські навички. Терміни проведення – 27 лютого – 05 березня 2023 року, місце – Івано-Франківська область. Очікувана кількість учасників – 2000 учнів з 50 країн світу. До програми Всесвітньої зимової гімназіади 2023 року пропонується включити 10 видів спорту.
Рішення обласної комісії ТЕБ і НС: як навчатимуться в школах Львівщини з наступного тижня
4 лютого 2022
За рішенням обласної комісії ТЕБ і НС до раніше встановлених карантинних обмежень, які діють на території Львівщини з 31 січня внесли зміни. Зокрема, це стосується організації процесу навчання в закладах освіти. Отож, з 7 лютого навчання учнів з 1 по 4 класи відбуватиметься в очному режимі. Однак у разі, коли хворіє на COVID-19 або перебуває на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу, заклад освіти переходить на дистанційну форму. Рішення щодо переведення на онлайн-режим навчання закладів освіти приймає педагогічна рада закладу освіти. Своєю чергою, 5-11 класи з 7 лютого навчаються дистанційно. Йдеться лише про Львів, Червоноград, Стрий та Дрогобич. Саме у цих містах найвищий рівень захворюваності на ковід, а також через велику кількість населення - велике скупчення дітей у класах. Нова хвиля «Омікрон» спричинила багато випадків захворюваності саме серед дітей. Однак, як наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, наразі рівень їх госпіталізації зменшився – від 10 до 20 дітей за добу. «Маємо констатувати, що на Львівщині зростає рівень захворюваності на коронавірус. За п’ятьма ключовими показниками постанови Кабінету Міністрів, які є індикатором переходу територій до тієї чи іншої епідеміологічної зони, наша область продовжує перевищувати два показники. Коефіцієнт захворюваності станом на зараз складає 26% від допустимих 20%. Є високий показник рівня госпіталізованих на сто тисяч населення (71 при нормі 60). Розуміємо, що пік захворюваності ще попереду», - зазначив Орест Чемерис. Враховуючи особливості нової хвилі поширення ковіду, кількість хворих, які потребують госпіталізації відповідно збільшується. Станом на ранок, 4 лютого, налічують 2220 таких пацієнтів. Заповненість ліжкової мережі становить 41,5%. Учасники комісії обговорили також питання поширення поліомієліту на території Львівської області. Аби не допустити спалах вірусу планують провести додаткові заходи з імунізації дитячого населення. Йдеться про вакцинацію дітей віком від 6 місяців до 6 років (діти 2016 – 2021 років народження) проти поліомієліту, які досі не отримали щеплення. Ознайомитися з протоколом засідання можна тут.
Рішення обласної комісії ТЕБ і НС: як навчатимуться в школах Львівщини з наступного тижня
4 лютого 2022
За рішенням обласної комісії ТЕБ і НС до раніше встановлених карантинних обмежень, які діють на території Львівщини з 31 січня внесли зміни. Зокрема, це стосується організації процесу навчання в закладах освіти. Отож, з 7 лютого навчання учнів з 1 по 4 класи відбуватиметься в очному режимі. Однак у разі, коли хворіє на COVID-19 або перебуває на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу, заклад освіти переходить на дистанційну форму. Рішення щодо переведення на онлайн-режим навчання закладів освіти приймає педагогічна рада закладу освіти. Своєю чергою, 5-11 класи з 7 лютого навчаються дистанційно. Йдеться лише про Львів, Червоноград, Стрий та Дрогобич. Саме у цих містах найвищий рівень захворюваності на ковід, а також через велику кількість населення - велике скупчення дітей у класах. Нова хвиля «Омікрон» спричинила багато випадків захворюваності саме серед дітей. Однак, як наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, наразі рівень їх госпіталізації зменшився – від 10 до 20 дітей за добу. «Маємо констатувати, що на Львівщині зростає рівень захворюваності на коронавірус. За п’ятьма ключовими показниками постанови Кабінету Міністрів, які є індикатором переходу територій до тієї чи іншої епідеміологічної зони, наша область продовжує перевищувати два показники. Коефіцієнт захворюваності станом на зараз складає 26% від допустимих 20%. Є високий показник рівня госпіталізованих на сто тисяч населення (71 при нормі 60). Розуміємо, що пік захворюваності ще попереду», - зазначив Орест Чемерис. Враховуючи особливості нової хвилі поширення ковіду, кількість хворих, які потребують госпіталізації відповідно збільшується. Станом на ранок, 4 лютого, налічують 2220 таких пацієнтів. Заповненість ліжкової мережі становить 41,5%. Учасники комісії обговорили також питання поширення поліомієліту на території Львівської області. Аби не допустити спалах вірусу планують провести додаткові заходи з імунізації дитячого населення. Йдеться про вакцинацію дітей віком від 6 місяців до 6 років (діти 2016 – 2021 років народження) проти поліомієліту, які досі не отримали щеплення. Ознайомитися з протоколом засідання можна тут.
У закладах дошкілля впроваджують інноваційні освітні програми
4 лютого 2022
Основи фінансової грамотності, духовно-моральний розвиток та зміцнення здоров’я – саме за цими напрямами у закладах дошкільної освіти області впроваджують інноваційні освітні програми. У 2021 році реалізовували три парціальні програми: міжнародну програма з основ соціально-фінансової освіти дітей дошкільного віку «Афлатот», авторську оздоровчу програму «Нехворійко», а також програму з духовно-морального виховання «Зерно любові». «В умовах реформування освіти, важливим є осучаснення змісту освіти, починаючи із дошкілля. Саме із нього почнається освіта українських дітей, і вже в тому віці потрібно закладати правильні орієнтири для життя. Окрім того, проект «Впровадження в ЗДО області інноваційних освітніх програм» допомагає у підвищенні професійного рівня педагогів дошкільної ланки щодо здобуття нових компетентностей», - розповів директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. До проєкту у 2021 році було залучено 32 заклади дошкільної освіти Львівщини, зокрема до програм: «Афлатот» - 20 закладів (120 педагогів, 450 дітей), «Нехворійко» - 6 закладів (40 педагогів, 150 дітей), «Зерно Любові» - 6 закладів (43 педагоги, 205 дітей). «Програма «Афлатот» для дітей надзвичайно корисна та позитивна, адже у формі гри малюки засвоюють перші економічні знання. Вихователі застосовують цю методику на заняттях, ці елементи введені в навчальні плани. Батьки нам розповідають, що дітлахи діляться із ними навиками із фінансової грамотності, захоплено розповідають про нові заняття. Програма триватиме у нашому садку і надалі. Ми застосовуємо у закладі різні програми, тому однозначно підтримуємо все, що скеровано на розвиток та поглиблення знань», - поділилась враженнями від впровадження програми директорка ЗДО № 1 «Барвінок» міста Сколе Галина Лесько. У закладі дошкільної освіти № 13 Червонограда дітей залучили до авторської програми «Нехворійко». Окрім звичної для всіх ранкової гімнастики дітям викладають основи статичної йоги, навики із сортування сміття, залучають до аромотерапії, навчають правильному питному режиму тощо. «Програма неймовірно цікава, спрямована на здоров’я збережувальні технології у садках. Здоров’я - це основа для усього, воно стосується і правильного харчування, і ставлення до спорту, і шанобливого сприйняття природи та багато іншого. Особливо в час пандемії, ми розуміємо, що нічого важливішого за здоров’я нема. Дуже важливо, що програма супроводжується методичними розробками, і наші педагоги могли брати участь у навчальних семінарах. Маємо у планах стати опорним закладом для громади щодо поширення цієї програми. Прекрасно, що вже із такого юного віку ми можемо навчати дітей таким навикам, адже всі вміння і знання беруться з дитинства. У планах також організувати хоча б одну групу у закладі для безглютенового харчування, що також передбачено програмою «Нехворійко», - поділилась враженнями директорка закладу Мар’яна Оліярник. На реалізацію трьох парціальних програм у 2021 році скерували 95 тисяч гривень у межах виконання Програми розвитку освіти. Проект матиме продовження і в 2022-му. На його продовження цьогоріч заклали 105 тисяч гривень. «Робота із реалізації проекту в інших закладах уже почалась. Днями відбулось засідання робочої групи із поширення проекту. Маємо намір цього року збільшити кількість закладів удвічі, а рівень охоплених таким навчанням дітей довести до 4 тисяч. Також до кожної парціальної програми буде випущено методичний посібник», - зазначила керівник проєкту Любов Зеленко. Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти, державний стандарт, зобов’язує до збереження самоцінності дошкільного дитинства, визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості. Відтак, парціальні програми допомагають педагогам повніше забезпечувати виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти.
Проект «Moоdle це про100» триватиме і цього року
21 січня 2022
За підсумками минулого року у закладах освіти розгорнули 109 платформ у межах проекту «Moоdle це про100». До участі у проекті створення єдиного електронного середовища зголосились школи та заклади професійно-технічної освіти. Відтак, платформа для дистанційного навчання запрацювала в усіх закладах, а навчання пройшли понад дві з половиною тисяч педагогів. «Відповідно до програми розвитку освіти проект реалізовуватиметься до 2025 року. Проаналізувавши те, як проект втілювався торік, зробимо висновки, посилимо сильні сторони та відкоригуємо слабкі. Уже в січні заклади, які бажають створити єдине електронне середовище, можуть розпочинати цей процес. Кожен відділ освіти має розуміти на якому рівні у них дистанційне навчання та оцінити свої перспективи. Для роботи платформи департамент закупив відповідні сервери, аби зберігати всю інформацію. Окрім того, методичними та інноваційними розробками вчителів будемо наповнювати цю платформу, щоб кожен міг ними користуватись», - розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Цього року до проекту планують долучити ще сотню закладів освіти, а реалізацію проекту розіб’ють на два потоки: для нових учасників, та для тих, хто розпочав роботу над проектом торік. «Торік проект стартував трохи із запізненням. Тому розгортання платформи «посунулось» на серпень – грудень. Щоб пришвидшити цей процес у цьому році, до кінця лютого маємо укласти всі договори, у березні будемо навчати педагогів базовим навикам. Розгортання платформи має відбутись у березні – червні, щоб усі заклади, які зголосились до проекту, могли влітку "залити" все, що їм треба. Тому 2022-2023 навчальний рік має стати повноцінним Moоdle-роком», - наголосила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. Під час роботи на платформі Moоdle важливим чинником є навики вчителів, тому навчання – необхідна частина проекту. Школи, які взяли участь у проекті та пройшли навчання, відзначають позитиви платформи та закликають колег зупинити свій вибір саме на Moоdle. «В час першої хвилі пандемії, коли паніка була нашим щоденним станом, ми зупинились на Classroom тільки тому, що Moоdle потребував серверного розміщення. Коли торік департамент вирішив підтримати Moоdle в закладах освіти, сумнівів не було, адже ця платформа краща, більш гнучка для роботи з організації відділеного навчання, що дає можливість впорядкувати вчителю свої напрацювання, розмістити їх у хмарі та мати доступ цілодобово», - поділився враженнями керівник Бродівської гімназії імені Івана Труша Юрій Мельник. Минулого року Львівська область також взяла участь у європейському проекті SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies). Це платформа, що дозволяє здійснювати самоаналіз закладу освіти до цифрових трансформацій. Пройти анкетування змогли три десятки закладів Львівщини «Проект привернув увагу тим, що це онлайн інструмент, який допоміг зрозуміти на якому етапі цифрового розвитку ми знаходимось. Звіт детальний, багато чого директори можуть почерпнути для аналізу. Також є рекомендації. Розробляючи нову стратегію розвитку закладу, ми взяли до увагу висновки цього анкетування. Позитивно те, що цей онлайн інструмент не одноразовий, а буде використовуватись щорічно, аби вдосконалювати наше цифрове середовище. Навесні ми знову будемо проходити онлайн опитування, тому будемо бачити динаміку і напрям руху», - розповіла директорка Жовтанецького опорного закладу Жанна Король. Проект дозволяє подивитись на школу очима керівника, вчителя чи учня, і побачити як працює заклад зсередини. За результатами минулорічного пілотування, представники Європейського фонду освіти готові надати можливість пройти таке опитування і провести проект у всіх закладах освіти Львівської області. Це дасть можливість скласти картину реального стану впровадження цифрових технологій та розуміти як змінюється наша освіта, в чому сила та слабкість закладів області.
Онлайн-навчання на Львівщині запровадять у випадку 50% захворюваності на ГРВІ персоналу та учнів
20 січня 2022
Учора відбулось засідання обласної комісії ТЕБ і НС. Львівська область опинилась у помаранчевій епідеміологічній зоні, яка передбачає запровадження певних карантинних обмежень. Це стосується й діяльності закладів освіти. Відповідно до протоколу та згідно з обмеженнями характерними для встановленого рівня епідемічної небезпеки, забороняється відвідування закладів освіти здобувачами освіти за умови захворюваності на ГРВІ більше як 50 % здобувачів освіти та/або персоналу закладів освіти. «У порівнянні з попереднім спалахом COVID-19 на території області частка інфікованих дітей зросла удвічі. Саме тому члени комісії рекомендували перейти на дистанційне навчання закладам освіти у випадку, якщо показники захворюваності на ГРВІ там перевищують 50%. Однак остаточне рішення ухвалюють комісії ТЕБ і НС територіальних громад, зважаючи на ці показники», - прокоментував заступник голови Львівської ОДА Віталій Загайний. Як зауважив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, нова хвиля поширення коронавірусу небезпечна тим, що спричинила збільшення кількості захворювань саме серед дітей. Якщо раніше показник був в межах 5%, то зараз він зріс удвічі – 10% від загалу. Обов’язковим залишається носіння маски в громадських місцях, дезінфекція рук та робочих поверхонь, дотримання соціальної дистанції. Керівників відділів освіти райдержадміністрації просять щоденно до 9:30 год інформувати департамент освіти і науки облдержадміністрації про кількість закладів освіти району, які перейдуть на дистанційну форму навчання.
Із понеділка навчальні заклади області працюватимуть у віддаленому режимі
28 жовтня 2021
У зв’язку із погіршенням епідеміологічної ситуації на Львівщині, державна та обласна комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій ухвалили рішення про запровадження у Львівській області «червоної» зони епіднебезпеки з 30 жовтня. ⠀ Відтак, рішенням обласної комісії з питань ТЕБ і НС всі заклади освіти переходять на дистанційну форму навчання. ⠀ В очному режимі можуть продовжити навчання дошкільні навчальні заклади, спецшколи та 1-4 класи. Також звичний режим навчання доступний тим закладам, де 100% колективу пройшли повний курс вакцинації. ⠀ «Вважаємо недоцільним продовжувати канікули, адже у багатьох школах області вони вже відбулись. Якщо у закладі всі працівники мають повний курс вакцинації, навчання може проводитись очно. Це стосується усіх закладів навчання: від середніх загальноосвітніх шкіл до профтехосвіти та вищої освіти. Звісно, найменшим вихованцям дозволено навчатись офлайн, як і дітлахам зі спеціальних закладів освіти», - наголосила заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. ⠀ Відповідного листа із роз’ясненнями сьогодні надіслали усім відділам освіти територіальних громад, керівникам закладів вищої, професійно-технічної, фахової передвищої освіти та установам обласного підпорядкування. Також в області мали розпочатись І та ІІ етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад. З огляду на епідситуацію та на тепловий режим у школах, рішення про проведення таких заходів рекомендують ухвалювати керівникам відділів управління освіти територіальних громад.
Львівщина – лідер за кількістю вступників до закладів професійно-технічної освіти
23 жовтня 2021
За інформацією Міністерства освіти і науки України, найбільша кількість вступників за регіональним замовленням у Львівській області. До закладів професійно-технічної освіти Львівщини вступили 8255 учнів. У п’ятірку лідерів входять також Дніпропетровська – 7555, Харківська – 5582, Запорізька – 5077 та Вінницька області – 4930 учнів. «Порівняно з 2019 роком фактичний набір вступників за регіональним замовленням збільшився на 9%, і цей показник є позитивним. У 2021 році навчання у закладах професійної освіти обрали 105 483 особи. За регіональним замовленням до профтехів вступило 95 544 особи, а за державним – 9 939. Це говорить про те, що ми рухаємось у правильному напрямку», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Ігор Гарбарук. Упродовж останніх 25 років кількість учнів у закладах професійно-технічної освіти щороку зменшувалась. Якщо у 1995 році в училищах та ліцеях навчалось понад 40 тисяч учнів, то у 2020 році їх стало удвічі менше. Однак 2021 рік вніс у цю ситуацію позитивну динаміку. Цього року заклади професійно-технічної освіти Львівської області набрали майже на 6% більше учнів, ніж торік. «Цього року ми набрали на півтисячі учнів більше, ніж у попередній рік. Це означає, що заклади стали краще працювати, а політика створення навчально-практичних центрів дає свої результати. Не останнє місце також посідає промоція закладів, популяризація в соцмережах, ЗМІ. Тому нам треба рухатись в тому ж напрямі, адже це правильна стратегія розвитку», - розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Керівники закладів відзначають: матеріально-технічна база та профорієнтація відіграють важливу роль у виборі навчального закладу. «Обладнання та техніка, яку ми оновили в наших майстернях і навчально-практичних центрах, відповідає європейському рівню. Крім того, нема такої школи в нашому регіоні, яку б не відвідали наші викладачі. Нерідко ми запрошуємо школярів до себе, де готуємо для них майстер-класи, екскурсії, тренінги. У гуртожитку добрі умови проживання, на території училища безпечно, є спортивна база. Також ми постійно співпрацюємо із працедавцями, наші випускники затребувані на ринку, і уже тепер стали розуміти, що хороший фах дає гідну оплату без виїзду за кордон», - розповів директор Вищого професійного училища №19 м. Дрогобича Володимир Маринкевич. На важливості спільного вектору руху із працедавцями наголошує і керівниця одного з найуспішніших та найбільших за контингентом учні закладів Ганна Балущак. «Динаміка у профтехосвіті і справді трохи пожвавлюється. Наші випускники користуються попитом у працедавців, без скромності скажу, що за нашими випускниками стоїть черга. Звісно, це відіграє ключову роль, адже мати місце праці і впевненість у своєму «завтра» для людей дуже важливо», - зазначила керівниця Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу Ганна Балущак. На Львівщині функціонують 49 професійно-технічних заклади, які здійснюють підготовку кваліфікованих кадрів для промисловості, сфери гостинності, аграрного сектору, транспортної сфери тощо. Відтак, дві третіх усіх закладів професійно-технічної освіти області подолали рівень минулорічного набору вступників. В окремих закладах цей показник перевищив 40-50%. «Цьогоріч регіональне замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів в цілому заклади виконали краще в порівнянні з минулим роком. Якщо торік до всіх закладів вступило 7800 учнів, то зараз ми констатуємо набір на рівні майже 8300. Проте в трьох закладах контингент учнів не досягає 200 осіб. Тож ми будемо допомагати вживати раціональних управлінських рішень. Також ми цьогоріч вперше надаємо регіональне замовлення для публічного приватного закладу профтехосвіти Центру професійної освіти ім. Святого Боско. Серед топових професій залишається, кухар, кондитер, електрогазозварник, слюсар з ремонту колісних транспортних засобів та інші», - повідомив керівник відділу професійно-технічної освіти Іван Пикус. До слова, цього року у Львівському ВПУ інформаційних і комп’ютерних технологій впровадили професію «Електромонтер з пожежно-охоронної сигналізації», на яку відразу здійснили повноцінний набір.