До уваги ОТГ: рекомендації щодо побудови інформаційної комунікації в громадах

23 грудня 2020р, Новини. Департамент комунікацій та внутрішньої політики, Прес-служба ОДА

Інформація про діяльність органів місцевого самоврядування – один з основних факторів довіри мешканців громади та запорука  успішного розвитку територій.  У зв’язку із завершенням реформи децентралізації, формуванням нового адміністративно-територіального устрою області, департамент внутрішньої та інформаційної політики Львівської ОДА надає рекомендації громадам щодо побудови інформаційної комунікації на територіях.

 Так, відповідно до Конституції України, законів України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про доступ до публічної інформації» органи влади зобов’язані забезпечити неухильне дотримання принципів відкритості діяльності, забезпечення доступу громадян до інформації, що реалізується у постійному конструктивному діалозі з громадськістю.

Конструктивна присутність органів місцевого самоврядування в інформаційному просторі має бути забезпечена, з одного боку, замовленням і розміщенням у друкованих ЗМІ, в ефірі теле- та радіоорганізацій, в Інтернет-просторі відповідних матеріалів на договірних засадах, з іншого боку – шляхом самостійного створення і поширення контенту, цікавого для розповсюджувачів і споживачів інформації через соціальні мережі.

Доброю формою комунікації органів місцевого самоврядування є видання бюлетенів та публікація матеріалів у місцевих друкованих газетах. Інформаційний бюлетень об’єднаної територіальної громади та газета  –ефективний засіб інформування у сільській місцевості, де є обмежений доступ до інтернету.

Варто зазначити що цьогоріч частка довіри населення України до друкованих ЗМІ зросла на 2%. Такими є результати дослідження проведеного на замовлення ГО «Детектор Медіа» Фондом «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» спільно  із соціологічною службою Центру Разумкова з 14 по 19 серпня 2020 року. Зростання відбулося за рахунок осіб віком від 50 років і старших, які мешкають у сільській місцевості та малих містах.

У сучасному інформаційному суспільстві стрімко поширюється та утверджується ідея електронної комунікації. Електронна комунікація через офіційні вебсайти  забезпечує легкий доступ осіб до потрібної їм інформації та послуг, не зважаючи на фізичну віддаленість та час доби. Саме вебсайт органу влади є комунікативною основною, яка пов’язує його з отримувачами адміністративних послуг, тобто з громадою. Існування офіційного сайту створює потужні та вагомі технічні та адміністративні переваги для органу місцевого самоврядування.

Ще одним ефективним способом комунікації є соціальні мережі (Facebook, Instagram чи Twitter). У наш час, коли соціальними мережами користуються 3,5 мільярди людей і кількість нових користувачів щоденно зростає на 1 мільйон, без соціальних мереж не може обійтися жодна комунікаційна стратегія. Широке охоплення цільової аудиторії – одна з найсуттєвіших переваг соціальних мереж, адже саме вони є прямим каналом комунікації з громадськістю, завдяки якому орган влади має більше контролю над викладенням фактів і аргументів, а й може охопити свою цільову аудиторію краще, повніше й швидше.

Соціальні мережі забезпечили можливість переходу від односторонньої (надання інформації аудиторії) до двосторонньої комунікації, що передбачає наявність зворотного зв'язку, залучення підписників спільноти до діалогу, отримання їхніх відгуків. Можливість відповідати безпосередньо на запитання та зауваження аудиторії дозволяє уникати непорозумінь та недостовірності інформації.

«Таким чином, чим краще організованою буде ваша присутність у соціальних мережах, тим кращим буде контакт із громадськістю. Сьогодні, безперечно, немає ефективнішого каналу для реалізації вашої комунікаційної стратегії, ніж соціальні мережі», - зазначають у департаменті.

Оптимальним варіантом є використання усіх можливих шляхів комунікації, забезпечуючи рівний баланс і враховуючи цільову аудиторію на яку розраховані ті чи інші інформаційні меседжі, та наявність фінансового ресурсу.

«Та у будь-якому випадку вашим обов’язком є забезпечення відкритості діяльності органу місцевого самоврядування, підтримання постійної комунікації з громадою та створення й публікація контенту високої якості, що буде актуальним і цікавим для вашої аудиторії», - наголошують у департаменті.

У випадку виникнення запитань щодо формування інформаційної комунікації представники громад можуть звертатись у департамент внутрішньої та інформаційної політики Львівської ОДА: 79008, м. Львів, вул. Винниченка 18, тел/факс: 261-27-75, e-mail: depinfoloda@gmail.com.

Global Options

COVID-19 на Львівщинні
Оновлено: 02.05.2022 09:33
Підтверджені випадки COVID-19:
307269
+0
Одужало:
300163
+10
Померло:
6690
+0

Відео

Ми у Facebook