Дистанційне навчання навесні продемонструвало потребу у єдиній освітній платформі для закладів освіти

6 січня 2021р, Новини. Департамент освіти і науки, Прес-служба ОДА

Результати карантинного навчання та відгуки вчителів і батьків показали, що масове дистанційне навчання навесні було неефективним. Переважна більшість вчителів не була готова до роботи в онлайн режимі.

96% вчителів використовували Viber під час весняного навчання. Це свідчить про те, що ні вчителі, ні батьки, ні учні не були готові до такого навчання.  Невелика частка опитаних 48% використовували платформу ZOOM.

«Ми прагнули виявити реальний стан готовності педагогів до роботи у дистанційному форматі. Намагались також зібрати інформацію про те, наскільки заклади освіти технічно готові до масштабних інформаційних змін. В межах дослідження також з’ясували чи є у школах єдине електронне освітнє середовище. 77,6% шкіл області зазначили, що заклад не має такої єдиної платформи. 10%, які обрали Google Apps чи GSuite, – це в основному вчителі міста Львова, що перейшли на платформи навесні», - розповіла директор Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.

Дистанційне навчання виявило реальний рівень цифрової грамотності вчителів, і він не завжди був позитивним, попри те, що багато вчителів мають сертифікати з ІКТ-грамотності.

«Педагоги також зазначили, що заклади не були готові до дистанційного навчання. Переважена більшість зазначала, що підготовка та організація процесу займала багато сил та часу. Ми також уточнили чи готові педагоги до ймовірного повторення тривалого дистанційного навчання: більшість до цього не готова», - зазначила Маргарита Носкова.

Відтак, зберігається гостра необхідність у пошуку платформ, що може забезпечити вхід у єдине електронне середовище.

«Важливо, щоб не було так, що вчитель хімії спілкується в Moodle, вчитель фізики чи української мови у Viber. Це породжує хаос і в дітей, і в батьків, адже вони просто не можуть опанувати всіх цих платформ, які собі вподобали вчителі, одночасно. Якою буде ця платформа вирішуватиме сам навчальний заклад. До прикладу, це може бути Moodle або ж Google Classroom. Головна умова – всі вчителі та діти мають користуватись одним і тим же засобом комунікації»,-  наголосив директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска.

Електронне середовище має бути створене учасниками навчального процесу, лише вони знають потреби, обставини та особливості своєї школи. Виключно так можна створити ефективне дистанційне навчання.

«Вчителі перебувають на фронті виклику змін, які відбувають у суспільстві. Частина керівників закладів освіти не до кінця розуміє масштаби змін, які потрібно впровадити у школах. Педагоги невмотивовані, а вчителі інформатики не готові брати на себе додаткові обов’язки щодо координування процесу. Створення єдиного електронного середовища просто необхідне, кожен заклад повинен мати власне електронне середовище. Заклад освіти повинен мати цифрового адміністратора, що супроводжуватиме, налаштовуватиме та куруватиме дистанційне навчання у школі. Це має бути вчитель школи, який знає її зсередини, і така людина повинна отримувати за це додаткову платню», - акцентувала директор Центру інноваційних освітніх технологій.

На замовлення департаменту освіти на науки Львівської ОДА впродовж серпня – грудня відбувалось навчання педагогів Львівщини основам дистанційного навчання. Тоді на навчання педагогів скерували понад мільйон гривень. Подібні навчання для вчителів відбуватимуться і у 2021 році.

Global Options

COVID-19 на Львівщинні
Оновлено: 02.05.2022 09:33
Підтверджені випадки COVID-19:
307269
+0
Одужало:
300163
+10
Померло:
6690
+0

Відео

Ми у Facebook