Департамент освіти та науки ініціює формування держзамовлення для підготовки педагогів
Останніми роками загострюється проблема щодо забезпечення педагогічними працівниками закладів освіти.
Як свідчить статистика, особливо гостра потреба є у вчителях фізики, інформатики, англійської мови, психологів та логопедів.
«Це ситуація попередніх років, але ми бачимо, що тенденція зберігається. Окрім того, бракує вчителів музики, малювання, трудового навчання та фізкультури. Департамент освіти та науки Львівської ОДА працює над пропозиціями, які надішлють до Міністерства освіти та науки щодо державного замовлення на відповідні професії», - наголосив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.
Із переліком вакансій можна ознайомитись тут.
Нагадуємо, що згідно з законодавством про освіту, педагогічних працівників приймають на роботу керівники закладів освіти. Для працевлаштування потрібно звертатися безпосередньо у заклади освіти.
Новини за темою
Педагогам Львівщини пропонують пройти навчання з мінної небезпеки на спеціальній онлайн платформі ⠀
4 квітня 2022
Громадська організація «Асоціація саперів України» за підтримки МОН у 2020 та 2021 роках реалізувала пілотний проєкт з навчання педагогів Дніпропетровської, Донецької, Луганської областей та міста Києва на спеціальній онлайн платформі з питань мінної небезпеки (Explosive Ordnance Risk Education – EORE). ⠀ Враховуючи широкомасштабну війну російських окупаційних військ на всій території України, МОН вбачає за доцільне проходження зазначеного навчання педагогами з усіх регіонів України. В подальшому набуті знання і навички педагогів з мінної небезпеки дозволять їм проводити інформаційні заняття з безпекових питань для аудиторії різних вікових категорій, насамперед, для учнів закладів загальної середньої освіти. ⠀ Курс розрахований на 30 годин онлайн навчання. Слухачеві потрібно зареєструватись за покликанням: https://eoreplatform.web.app/ та у зручний для себе час пройти онлайн курс навчання. Підтвердження аккаунтів відбувається упродовж доби. ⠀ Усі педагоги, які успішно пройдуть зазначений курс навчання, отримають відповідний сертифікат (генерується автоматично) та зможуть завантажити в особистому кабінеті необхідну навчально-методичну літературу (в електронному вигляді). Загальна кількість учасників онлайн навчання не обмежена. ⠀ Контактна особа від Асоціації - Чуткий Сергій Іванович, член правління організації. E-mail: ua.deminers@gmail.com.
Заборонено примушувати педагогічних та інших працівників писати заяви про відпустку без збереження зарплати
28 лютого 2022
До МОН почали надходити звернення від педагогічних працівників щодо примушування з боку окремих керівників закладів освіти до написання заяв про відпустки без збереження заробітної плати у зв’язку із введенням в Україні правового режиму воєнного стану. «Наголошую на тому, що Міністерство категорично забороняє керівникам органів управління освітою та/або керівникам закладів освіти примушувати педагогічних та інших працівників до написання заяв про відпустку без збереження заробітної плати. Відповідного листа з проханням роз'яснити цю позицію керівникам закладів освіти та педагогічним працівникам вже направлено керівникам обласних управлінь (департаментів)», - зазначив міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. Він також наголосив, що працівникові може бути надано відпустку лише за добровільним бажанням або його може бути звільнено відповідно до вимог трудового законодавства. «У найскладніший для країни час важливо залишатися згуртованими та підтримувати один одного», - додав Міністр. Нагадуємо, всім закладам освіти рекомендовано припинити освітній процес та оголосити канікули на два тижні.
На Педагогічному форумі нагородили переможців інноваційного конкурсу для вчителів
7 жовтня 2021
Конкурс «Інноваційні програми та дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу-2021» організували цього року вперше. На розгляд комісії подали кілька десятків робіт. «Цей конкурс дає можливість творчим педагогам реалізувати своє бачення навчального процесу, маємо надію, що з допомогою креативних вчителів конкурс розвинеться, і до нього будуть зголошуватись не лише заклади середньої освіти. Серед переможців конкурсу є молоді прогресивні вчителі, тому це вселяє віру у правильність нашого спільного шляху», - наголосив під час урочистого вручення нагород директор департаменту освіти і науки Олег Паска. Авторські колективи та окремі автори стали лауреатами конкурсу, а переможцями комісія обрала Навчальну програму інтегрованого курсу «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної). 5-6 класи» авторства Наталії Пастушенко та Марії Чумарної, а також Навчальну програмою інтегрованого курсу «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти» для 5-6 класів авторського колективу Олени Аркуші, Мар’яна Мудрого та інших авторів, серед яких представники Тернопільщини та Черкащини. «У нас дуже сильний та мотивований творчий колектив, і тепер ми будемо намагатись реалізувати цю програму. Хотілось зробити так, аби ця програма не була формальністю, тому ми намагались закласти в неї певну ідею. Можу впевнено сказати, що нам це вдалось», - поділився враженнями доцент кафедри новітньої історії України ім. М. Грушевського Львівського національного університету ім. І. Франка, кандидат історичних наук Мар ’ян Мудрий. Конкурс покликаний знайти і підтримати тих педагогічних працівників Львівщини, які хочуть впровадити власні педагогічні знахідки й інновації, наприклад, інтегровані курси. «Складовою частиною успішного, сприятливого, результативного освітнього середовища є навчальна програма. Неодноразово вчителі мали зауваження до чинних навчальних програм, тому авторські навчальні програми зможуть вдосконалити змістове наповнення освіти. Заохотити вчителів писати свої навчальні програми ми вирішили таким конкурсом. Ми задоволені тим, що вчителі відгукнулись на нього. Приємно нас вразило, що на конкурс подався один із наших закладів спеціальної освіти «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая», - розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти і науки Ірина Сислюк. Навчально-реабілітаційний центр подав на конкурс 14 програм. Усі вони скеровані на проведення уроків із дітьми, які мають порушення інтелектуального та психофізичного розвитку. «Дуже вдячна за можливість взяти участь у такому конкурсі, дуже приємно, що комісія високо оцінила наші здобутки. За цим стоїть праця цілого колективу. Це дуже талановиті, працьовиті люди, які завжди готові до нових проектів, відкриті до постійного руху, розвитку та не бояться ніяких перешкод. Достатньо мені висловити ідею, як вони уже її підхоплюють і підтримують мене. Дуже багато проектів ми втілили завдяки цьому згуртованому колективу», - наголосила керівник Навчально-реабілітаційного центру Святого Миколая Наталія Цимбалюк. Усі подані на конкурс програми оцінювались експертними групами. Кожна робота мала двох-трьох рецензентів, а комісія робила загальний висновок про якість кожної програми. «Судячи із цих оцінок, усі ці програми мають перспективи. Автори програм зацікавлені в тому, щоб їх апробували в школах, і вже є навіть заклади, які готові взятись за апробацію цих програм. Тепер будемо міркувати над тим, як у пілотних школах організувати цей експеримент. Плануємо із наступного навчального року за участі авторів, які будуть готувати роз’яснювальні матеріали, апробувати ці програми в школах. Після того, можемо подавати їх на гриф міністерства», - розповів керівник проєкту Роман Пастушенко. Конкурс планують зробити щорічним та розширити кількість номінацій, аби до нього могли зголоситись педагоги вищої та фахової передвищої освіти. Нагадаємо, зараз триває ще один конкурс для педагогів «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання». Подавати свої роботи вчителі можуть до 24 жовтня. Деталі тут.
В області проти COVID-19 вакцинували уже майже три тисячі освітян
15 квітня 2021
Цього тижня на Львівщині розпочали вакцинувати працівників освіти. На рівні закладів формують списки охочих щепитись, після чого планується логістика мобільних бригад. Впродовж кількох днів першу дозу вакцини отримали 2805 освітян. «Ми завершили на першому і другому етапі вакцинувати усіх охочих, тому стартувала вакцинація освітян. Порадившись із Міністерством, ми вирішили третій етап розпочати трохи завчасно. Згодом він перейде у повномасштабну фазу, тоді коли зайде наступна партія вакцини. Також буде проведено повторне щеплення тих, хто отримав першу дозу», - розповів регіональний координатор з вакцинації проти коронавірусної інфекції у Львівській області Олег Когут. За його словами, китайською вакциною CoronaVac планують вакцинувати педагогів, які будуть залучені до проведення ЗНО. «Вчителі, які задіяні у проведенні зовнішнього незалежного оцінювання обов’язково повинні мати щеплення, адже йдеться про безпечне проведення тестування. Мусимо відповідально поставитись до процесу вакцинації. Наше спільне завдання організувати безпечне проходження ЗНО», - акцентував директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Як повідомили у Міністерстві освіти і науки України, освітян, які отримають першу дозу вакциною CoronaVac проти COVID-19, через 28 днів вакцинують другою дозою з тієї ж партії.
В області триває підготовка до вакцинації освітян
12 квітня 2021
Уже невдовзі стартує третій етап вакцинації від COVID-19, під час якого щепитись від вірусу зможуть освітяни області. Зараз триває робота з підготовки до цього етапу. Днями у департаменті освіти і науки Львівської ОДА організували нараду щодо вакцинації та шляхів подолання поширення інфекції. Як розповіла керівниками відділів освіти територіальних громад директор Львівського обласного лабораторного центру Наталія Іванченко, ризики від вакцинації значно нижчі, ніж від інфікування. «У Львівській області критична ситуація із захворюваністю. Щодня підтверджується понад півтори тисячі випадків інфікування. Враховуючи смертність і кількість захворілих, зупинити пандемію можна тільки вакцинацією. Нові штами вірусу лише підвищують його заразність», - наголосила Наталія Іванченко. Окрім того, частіше стали хворіти діти. Якщо раніше медики говорили, що дитина може бути носієм, то зараз ситуація змінилась: діти стають активними учасниками патологічного процесу. «На жаль, стабілізації ситуації із захворюваністю ми поки що не прогнозуємо. Частка хворих дітей стрімко зростає. Торік ця частка становила 3-4%, зараз 7 %, до того ж хворіють різні вікові групи, і немовлята, і школярі», - акцентувала керівник Лабораторного центру. З огляду на ситуацію із захворюваністю серед дітей, освітян закликали відповідально та серйозно поставитись до вимог Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. «Попри те, що Львівщина перебуває у червоній зоні епідемічної небезпеки, в області дозволена робота дошкільних навчальних закладів. Однак, мусимо спільно працювати над тим, щоб цю епідемію подолати. Варто відмовитись у садках від м’яких іграшок, килимів із довгим ворсом, стежити, аби діти та працівники мили руки з милом та часто провітрювати приміщення. Режим роботи закладів дошкілля має бути організовано так, щоб мінімізувати випадки ймовірного інфікування», - нагадала Наталія Іванченко.
Педагоги, які розробляють власні навчальні програми, зможуть подавати їх на конкурс
29 березня 2021
Для вчителів шкіл Львівщини, які створюють авторські навчальні курси, організують конкурс. Проект «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу» передбачено у Програмі розвитку освіти Львівщини та розрахований на 5 років. Положення Обласного конкурсу авторських загальноосвітніх навчальних програм і матеріалів обговорили із членами Експертної ради при департаменті освіти і науки Львівської ОДА. «Ми хочемо стимулювати працю педагогів і науковців Львівщини над програмами, насамперед інноваційними. Це переважно інтегровані курси, які забезпечують навчання за новими державними стандартами. Для того, щоб стимулювати наших педагогів до розробки таких програм і створення під них дидактичного забезпечення, ми вирішили оформити це у вигляді конкурсу. Ми зобов’язуємось підтримувати найкращі проекти для того, щоб вони були впроваджені спершу у львівських школах, а потім із грифом Міністерства освіти і в інших областях», - розповів заступник директора департаменту освіти а науки Роман Пастушенко. Критерії оцінювання програм передбачають певні характеристики інноваційності. Одним із важливих критеріїв є відповідність кількості годин у навчальній програмі до очікуваних результатів від навчання. До критеріїв також планують додати придатність тої чи іншої програми бути адаптованою до дистанційного, змішаного навчання та спрямованість на розвиток дослідницьких умінь учнів «Інноваційність в освіті породжена ситуацією із коронавірусом. Зараз психологія і філософія сприйняття найближчого майбутнього змінюється. Тому цей процес вимагає інноваційності. Вже затверджено стандарт для початкової та базової школи. У перспективі буде затверджено стандарт для профільної школи. Тож ми перед важливим кроком реформи старшої школи. Її треба наповнити зовсім новими інноваційними проектами», - зазначив під час засідання Експертної ради провідний науковий співробітник державної установи «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього Національної академії наук України» Степан Давимука. На важливості оновлення підходів до формування навчальних програм наголосила також директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. «Зараз активно обговорюється можливість розвитку дослідницьких талантів, комплексного підходу до компетентностей учнів. В цьому випадку, якщо йдеться про інтегровані курси та STEM-освіту, було би добре мати критерій, який би визначав цю дослідницьку складову. Це розвиватиме в учнях дослідницькі якості», - акцентувала Маргарита Носкова. Участь у конкурсі зможуть брати автори чи авторські колективи, основу яких складають науково-педагогічні працівники Львівської області. Передбачено також створення конкурсної комісії, що відбиратиме кращі роботи таких авторських програм на основі експертних висновків. «Ми розраховуємо на те, що конкурс буде стимулювати наших львівських авторів активніше впливати на зміни якості і формату освіти в масштабах цілої України. Окрім того, в положенні про конкурс йдеться не лише про курси, які стосуються загальної частини, а й про курси, які складають шкільний компонент. Таким чином ми зможемо підтримати наших вчителів, які спроможні забезпечувати інтереси територіальних громад, викладаючи, наприклад, краєзнавство. Тепер їх досвід може бути використано іншими педагогами», - переконаний директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Цього річ на проект «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу» передбачено 220 тисяч гривень.
Стартує реєстрація на проходження сертифікації педагогічних працівників
18 січня 2021
Сьогодні стартує реєстрація на проходження сертифікації педагогічних працівників. Сертифікація складається з трьох етапів, що відбуваються послідовно один за одним. «Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню», - зазначили у Львівському регіональному центрі оцінювання якості освіти. До кожного наступного етапу допускатимуться ті учасники, які успішно пройшли попередній. Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі. “Під час сертифікації відбудеться незалежне тестування учасників сертифікації (проводить Український та регіональні центри оцінювання якості освіти); самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи); вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації (проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи)”, - повідомили у департаменті освіти і науки Львівської ОДА. Зазначимо, цього року сертифікацію зможе пройти не більше двох тисяч вчителів початкової школи. Наказом Міністерства освіти і науки України визначено граничну кількість вчителів для проходження сертифікації в розрізі регіонів. Оксана Буй
Дистанційне навчання навесні продемонструвало потребу у єдиній освітній платформі для закладів освіти
6 січня 2021
Результати карантинного навчання та відгуки вчителів і батьків показали, що масове дистанційне навчання навесні було неефективним. Переважна більшість вчителів не була готова до роботи в онлайн режимі. 96% вчителів використовували Viber під час весняного навчання. Це свідчить про те, що ні вчителі, ні батьки, ні учні не були готові до такого навчання. Невелика частка опитаних 48% використовували платформу ZOOM. «Ми прагнули виявити реальний стан готовності педагогів до роботи у дистанційному форматі. Намагались також зібрати інформацію про те, наскільки заклади освіти технічно готові до масштабних інформаційних змін. В межах дослідження також з’ясували чи є у школах єдине електронне освітнє середовище. 77,6% шкіл області зазначили, що заклад не має такої єдиної платформи. 10%, які обрали Google Apps чи GSuite, – це в основному вчителі міста Львова, що перейшли на платформи навесні», - розповіла директор Центр інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. Дистанційне навчання виявило реальний рівень цифрової грамотності вчителів, і він не завжди був позитивним, попри те, що багато вчителів мають сертифікати з ІКТ-грамотності. «Педагоги також зазначили, що заклади не були готові до дистанційного навчання. Переважена більшість зазначала, що підготовка та організація процесу займала багато сил та часу. Ми також уточнили чи готові педагоги до ймовірного повторення тривалого дистанційного навчання: більшість до цього не готова», - зазначила Маргарита Носкова. Відтак, зберігається гостра необхідність у пошуку платформ, що може забезпечити вхід у єдине електронне середовище. «Важливо, щоб не було так, що вчитель хімії спілкується в Moodle, вчитель фізики чи української мови у Viber. Це породжує хаос і в дітей, і в батьків, адже вони просто не можуть опанувати всіх цих платформ, які собі вподобали вчителі, одночасно. Якою буде ця платформа вирішуватиме сам навчальний заклад. До прикладу, це може бути Moodle або ж Google Classroom. Головна умова – всі вчителі та діти мають користуватись одним і тим же засобом комунікації»,- наголосив директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. Електронне середовище має бути створене учасниками навчального процесу, лише вони знають потреби, обставини та особливості своєї школи. Виключно так можна створити ефективне дистанційне навчання. «Вчителі перебувають на фронті виклику змін, які відбувають у суспільстві. Частина керівників закладів освіти не до кінця розуміє масштаби змін, які потрібно впровадити у школах. Педагоги невмотивовані, а вчителі інформатики не готові брати на себе додаткові обов’язки щодо координування процесу. Створення єдиного електронного середовища просто необхідне, кожен заклад повинен мати власне електронне середовище. Заклад освіти повинен мати цифрового адміністратора, що супроводжуватиме, налаштовуватиме та куруватиме дистанційне навчання у школі. Це має бути вчитель школи, який знає її зсередини, і така людина повинна отримувати за це додаткову платню», - акцентувала директор Центру інноваційних освітніх технологій. На замовлення департаменту освіти на науки Львівської ОДА впродовж серпня – грудня відбувалось навчання педагогів Львівщини основам дистанційного навчання. Тоді на навчання педагогів скерували понад мільйон гривень. Подібні навчання для вчителів відбуватимуться і у 2021 році.
Львівщина - серед лідерів щодо успішної здачі екзамену для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів
4 січня 2021
У 2020 році у сфері інклюзивного навчання 55 фахівців ІРЦ області пройшли навчання застосування сучасних методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з ООП. Львівська область – 4 за рейтингом за кількістю осіб, які успішно здали дистанційний екзамен для фахівців ІРЦ, їх 29 осіб. На засадах співфінансування автобуси зі спеціальним обладнанням закупили для Пустомитівського, Сокальського ресурсних центрів та два для Львова. «Для створення безбар’єрного середовища у закладах загальної середньої, дошкільної освіти облаштовано 500 пандусів, вмонтовано 1193 широких дверей, 91 туалетне приміщення мають спеціальні пристосування для осіб з функціональними обмеженнями. Більшість приміщень ІРЦ відповідають вимогам універсального дизайну», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації Марія Васюник. У Львівській області в інклюзивних закладах освіти здобувають освіту 1825 дітей з особливими освітніми потребами шкільного та дошкільного віку. Ще 105 осіб навчаються в закладах професійно-технічної освіти. Цього навчального року порівнянні з минули кількість дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, які здобувають освіту в інклюзивних закладах загальної середньої освіти, збільшилася з 942 до 1251.
Успішна сертифікація зараховується як проходження атестації педагогом – роз’яснення МОН
28 грудня 2020
Успішне проходження сертифікації має бути зараховано як проходження атестації педагогічним працівником. Про це йдеться у відповідному листі-роз’ясненні МОН. Згідно з Законом «Про повну загальну середню освіту», успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником, а також є підставою для присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання. Водночас, згідно із зазначеним вище Законом, керівник школи зобов’язаний сприяти проходженню педагогами атестації та сертифікації. Наголошуємо, що успішне проходження вчителем початкових класів сертифікації, що підтверджено відповідним сертифікатом, є достатньою підставою для прийняття атестаційною комісією рішення про присвоєння йому наступної кваліфікаційної категорії чи наступного педагогічного звання та/або підтвердження наявної вищої кваліфікаційної категорії чи наявного педагогічного звання. Даний процес не потребує надання жодних додаткових документів чи проведення будь-яких заходів, пов'язаних із вивченням діяльності педагога. Нагадаємо, пілотну добровільну сертифікацію вчителів початкової школи 2020 року успішно пройшли 902 педагоги. У сертифікації 2021 зможуть взяти участь 2 000 педагогів, реєстрація розпочнеться 18 січня. Довідково Сертифікація – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей вчителів. Мета сертифікації – виявити і заохотити вчителів з високим рівнем майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню. Успішне проходження сертифікації дозволяє отримувати надбавку в 20% до зарплатні й може зараховуватись як проходження чергової (позачергової) атестації. Сертифікат дійсний три роки. Передбачається, що в майбутньому, з розвитком реформи «Нова українська школа», сертифікація замінить атестацію педагогів.
Для психологів та вчителів започаткували серію семінарів про організацію навчання
9 листопада 2020
На Львівщині стартував цикл семінарів, на яких педагоги зможуть підвищити свою кваліфікацію у сфері психології та застосувати нові знання для роботи із підлітками. Перший семінар, який відбувся у Львівському обласному Будинку вчителя, стосувався психологічних особливостей та потреб підлітків. «Працюючи із вчителями, з батьками та дітьми, ми щоразу бачимо, що є потреба у змінах. Дорослі в цьому процесі мають відігравати ключову роль, а педагоги - тим паче. Будувати зв'язок між емоційним і логічним баченням – одне із викликів, які стоять перед вчителями дітей різного віку. Вчителі мусять тримати руку на пульсі, тому ця серія семінарів покликана поглиби знання та вміння наших педагогів», - наголосив директор департаменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска. Семінари організували для вчителів та викладачів предмету «Християнська етика», психологів та педагогів-організаторів. Програма семінарських занять розрахована на 12 годин протягом навчального року. На заключному семінару відбудеться вручення сертифікату за прослуханий курс чотирьох засідань. Семінар ініціювали Музейний відділ Львівського обласного Будинку вчителя спільно з освітньо-методичним центром ім. Ю. Дзеровича. Прес-служба ОДА
На оздоровлення та відпустку педагогічних працівників передбачили більше мільярда гривень
8 липня 2020
У 2020 році з місцевих бюджетів на виплату відпускних та допомоги на оздоровлення педпрацівникам області заплановано виділити понад 1,2 млрд грн, що на 33% перевищує аналогічні показники минулого року. За травень-червень поточного року нараховано відпускних та коштів на оздоровлення в обсязі понад 930 млн гривень. Вже виплачено педпрацівникам близько 923 млн грн або 98,5 % нарахувань та 76,6 % від потреби на весь відпускний період, який закінчується в серпні. "В умовах пандемії та складної економічної ситуації з виконанням місцевих бюджетів, особлива увага місцевих органів влади сконцентрована на своєчасній виплаті заробітної плати, відпускних та допомоги на оздоровлення педагогічним працівникам Львівщини", - зазначив заступник голови Львівьскої ОДА Іван Собко. До слова, виплата відпускних та допомоги на оздоровлення здійснюється в межах нарахованих сум, згідно із термінами виходу педпрацівників у відпустку. І хоч деякі території й мають фінансові труднощі, місцеві органи влади вживають всі необхідні заходи для забезпечення своєчасних виплат педагогічним працівникам Львівщини.