Типову освітню програму розглянули на засіданні експертної ради
На першому цього року засіданні експертної ради з Стратегії розвитку освіти при департаменті освіти порушили питання запропонованої Міністерством Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти.
За словами заступника директора департаменту освіти та науки Романа Пастушенка Типова програма є новим документом для шкіл, і згідно із законом про освіту є відповіддю школи на замовлення держави, яке формулюється у державному стандарті.
«Міністерство освіти розробило проект такої програми, оскільки торік був схвалений державний стандарт базової освіти. Ця програма визначає кількість годин в межах яких треба забезпечити реалізацію державного стандарту. Аналіз програми показав, що впровадження цього документу у тому вигляді, в якому він є зараз нічого не змінить ні у підходах до навчання, ні у якості освіти. Окрім того, у ній відстуні варіативність та шкільний компонент», - наголосив Роман Пастушенко.
Відтак, проект Програми потребує вдосконалення. Міністерство освіти та науки до 28 січня прийматиме зауваження та пропозиції щодо програми.
На думку директора Центру інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Маргарити Носкової настав час дати відповідь на питання чи освіта має бути академічною чи прикладною.
«В освітньому середовищі були думки про те, що всі кардинальні зміни закінчуються у початковій школі. Не хотілось у це вірити, але тепер бачимо, що це так. Аби зробити змінений тематичний навчальний план треба зробити більше зусиль, ніж зроблено для початкової школи. Значну частину предметів у школах вивчають відірвано від життя. Інтегровані курси мають бути наскрізним процесом, де історія України вивчається у контексті світової історії, українська культура і мова мають вивчатись в контексті світової культури. Якщо Україна це частка світу, то ми повинні робити акцент на вивченні світу крізь призму України», - акцентувала Маргарита Носкова
За її словами Іноземну мову треба вивчати не тому, що можна програмувати нею і працювати в сфері ІТ, а тому, що можна пізнати через неї інші культури.
«Якщо брати курси, де українське питання було в контексті світової історії, то українського питання не буде. На цьому етапі україноцентричні предмети потрібно робити окремими блоками, і це має бути фундаментом навчання. Якщо ми рухаємось в Європу, то маємо вивчати інші культуру, і це має бути основоположним курсом», - зазначив під час експертної ради провідний науковий співробітник державної установи «Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього Національної академії наук України» Степан Давимука.
Усі пропозиції узагальнять та надішлють до Міністерства. В межах засідання експертної ради розглянули також питання роботи ради впродовж року та питання зміни статутів закладів освіти у звязку із процесом децентралізації.