Мінцифри запускає інструмент, що допоможе бізнесу перевірити рівень захисту персональних даних
Мінцифри спільно з партнерами розробили інструмент (toolkit), який допоможе бізнес-спільноті освоїти основи українського законодавства та міжнародних стандартів у сфері захисту персональних даних.
Що це?
Toolkit — це тест, який перевірить, наскільки ваша компанія дотримується вимог законодавства про персональні дані під час роботи з клієнтами.
Кому знадобиться?
Інструмент стане у пригоді власникам бізнесу та топ-менеджерам, а також юридичним радникам компаній, чия діяльність полягає в моніторингу дотримання стандартів у сфері захисту персональних даних.
За допомогою тесту ви зможете:
- розібратися в основах законодавства у сфері захисту персональних даних;
- зрозуміти рівень підготовки вашої компанії;
- отримати конкретні підказки, як удосконалити систему відповідно до законодавства України та ЄС.
Результати та рекомендації можна отримати анонімно. Водночас є можливість зберегти їх в особистому кабінеті.
«Серед іншого, мета Мінцифри — формувати в Україні культуру правильної поведінки з персональним даними. Це стосується і бізнес-спільноти, яка працює з персональними даними клієнтів. Якщо ваша компанія збирає інформацію про користувачів сайту чи застосунку, дбати про повагу до приватності — одне з ключових завдань. Це допоможе формувати довіру клієнтів та приносити вам додатковий дохід», - зазначила заступник Міністра цифрової трансформації Людмила Рабчинська.
28 січня у світі відзначають Міжнародний день захисту персональних даних. Сфера захисту персональних даних — одна з пріоритетних для Мінцифри. Розробляючи застосунки, які полегшують життя людей, Міністерство обробляє персональні дані відповідно до законів і має всі необхідні технічні засоби для захисту. Крім цього, не використовує їх надмірно та без визначеної мети. Також разом із профільним комітетом Мінцифри працює над удосконаленням законодавства та узгодженням його з міжнародними стандартами.
Детальніше про інструмент у відео.
Сервіс запрацює з лютого на платформі Дія.Бізнес.
Проект реалізовано Міністерством цифрової трансформації України завдяки підтримці Програми розвитку ООН в Україні спільно з ГО «Privacy HUB» та «Юридичні інновації».
Коментарі та пропозиції щодо нового сервісу можна надсилати на електронну адресу: business@thedigital.gov.ua.
Новини за темою
Мінцифри зібрало перелік перелік онлайн-сервісів для пошуку зниклих родичів та близьких
10 квітня 2022
Від початку російського вторгнення українці змушені ховатися в бомбосховищах, евакуюватися до більш безпечних регіонів, а декого примусово вивозять російські окупанти. Мінцифри зібрало перелік перелік онлайн-сервісів, які допомагають шукати зниклих родичів та близьких. Пошук зниклих — один із найбільших ресурсів для пошуку дітей та дорослих, зниклих під час вторгнення росії. У Telegram-каналі легко орієнтуватися за допомогою хештегів із назвами міст https://t.me/poshuk_znyklyh Пошук Україна 2022 — Telegram-канал для пошуку людей по всій Україні. Щоб подати заявку на пошук, треба заповнити Google-форму, яка надійде волонтерам та бійцям ТрО https://t.me/poshukukraina2022 Знайди рідних — бот, створений за ініціативи «Міжнародної асоціації кібербезпеки» та інших громадських організацій. https://t.me/Family_Search_bot Розшук за даними Національного інформаційного бюро надає інформацію про зниклих військових і цивільних — як загиблих, так і полонених або депортованих з Україниhttps://t.me/nib_uncp_bot Також існують чатботи для пошуку людей в окремих регіонах. Пошук зниклих людей у Харкові https://t.me/Nadiia_Kharkiv_bot Для пошуку зниклих у передмісті Києва та Київській області нещодавно створили окремий бот https://t.me/findme_kyivobl_bot . Вперше така практика була успішно запроваджена в Гостомельській громаді та вже дає позитивні результати.
Експорт та імпорт в умовах воєнного стану: для бізнесу Львівщини підготували дайджест
4 квітня 2022
Сектор з питань підтримки експорту Львівської обласної військової адміністрації підготував дайджест для бізнесу Львівщини. Це видання, яке описує ключові зміни та поради щодо здійснення експорту та імпорту. Дайджест висвітлює інформацію щодо: - зміни нормативно-правових актів; - корисні посилання для підприємств; - логістики та доставки продукції; - системи «ШЛЯХ»; - ініціатив для бізнесу; - промоції експортоорієнтованих підприємств Львівщини; Ознайомитися з інтерактивним дайджестом можна за посиланням. Видання оновлюватимуть та доповнюватимуть відповідно до змін у законодавстві та нових пропозицій для підтримки бізнесу.
Львівська ОВА запускає Програму підтримки бізнесу в області на період воєнного стану
1 квітня 2022
На період воєнного стану Львівська обласна військова адміністрація розробила Програму підтримки бізнесу. Нею можуть скористатися, як релоковані з інших областей України підприємства, так і підприємці, які працювали в області до війни. «Програма розрахована як допоміжний інструмент до вже тих ініціатив, які запроваджує держава в частині зменшення податкових навантажень, безвідсоткових кредитів тощо. Основним її завданням є підтримка бізнесу, якому в сьогоднішніх умовах доволі нелегко. Зокрема це підтримка релокованих підприємств, експортного потенціалу, створення нових робочих місць на території Львівської області»,- розповів перший заступник голови Львівської обласної військової адміністрації Андрій Годик. Приблизний фінансовий ресурс, який першочергово заклали на видатки Програми - 50 млн грн. «За результатами реалізації Програми ми плануємо створити додаткових понад 2,5 тисячі робочих місць. Вона зможе охопити 250 суб’єктів господарювання. Такими додатковими заходами ми хочемо активізувати підприємницьку діяльність, в тому числі тих підприємств, які на даний момент забезпечують і здійснюють релокацію з інших областей», - додав Андрій Годик. Програма працюватиме через три інструменти: безповоротну фінансову допомогу релокованим виробничим підприємствам, ваучерну підтримку на маркетингові послуги або послуги сертифікації, безповоротну фінансову допомогу на закупівлю обладнання в окремих виробничих галузях. «Так, безповоротна фінансова допомога виробничим підприємствам, які релокувались, становить 100 тис гривень за умови, якщо підприємство перереєструється на території Львівської області. Також підприємство отримає додаткових 100 тис грн, якщо створить не менше 20 нових робочих місць», - розповів заступник директора департаменту економічної політики Львівської ОВА Орест Гринів. Для підтримки мікро та малого бізнесу, а також експортерів Львівської області на час воєнного стану передбачена ваучерна підтримка: - не більше 50 тис грн на маркетингові ваучери; - не більше 80 тис грн на ваучери для сертифікації продукції. Частка власних витрат суб’єктів господарювання на отримання послуг повинна становити не менше 30% суми від загальних витрат. «Третє завдання покликане підтримати підприємства Львівської області в галузі харчової, легкої, машинобудівельної промисловості. Таким підприємствам ми також надаємо безповоротну фінансову допомогу у розмірі не більше 500 тис грн на закупівлю обладнання. Також є умова створити не менше 5-ти робочих місць»,- пояснив Орест Гринів. Обов’язкова вимога до участі у програмі – реєстрація підприємства на території Львівщини. «Це стосується як тих, які до 24 лютого вже були зареєстровані на території Львівської області, так і тих, які переїжджають до нас з інших областей. Це має бути взаємовигідна співпраця. Фактично з однієї сторони – ми надаємо фінансову підтримку підприємствам, з іншої сторони підприємства зареєструвавшись тут фактично у вигляді податків і зборів будуть наповнювати місцеві бюджети»,- наголосив Андрій Годик. Сьогодні Програма перебуває на затвердженні і вже найближчим часом підприємці зможуть скористатися її можливостями.
Бізнес-спільнота Львівщини допомагає армії гумвантажами та автомобілями
30 березня 2022
West Ukrainian Business Club – західноукраїнська бізнес-спільнота, яка об’єднує небайдужих підприємців. З перших днів АТО бізнес-клуб долучився до підтримки українських воїнів, у час пандемії коронавірусу – до підтримки медиків. Сьогодні, від початку російського вторгнення в Україну підприємці активно допомагають як з гуманітарними вантажами, пошуком автівок для потреб військових, так і підприємствам, які релокуються на Львівщину. Про це розповів підприємець, засновник та президент West Ukrainian Business Club Олександ Магунь. Так, завдяки партнерам з Європи, волонтерам, західноукраїнський бізнес-клуб налагодив та забезпечив завезення гуманітарних вантажів, їх сортування та скерування у найгарячіші точки України. «Влада полегшує процедуру ввезення гуманітарних вантажів, зараз це все працює дуже ефективно. Так, щодня завозячи гуманітарний вантаж, чи то автомобілі, чи якусь продукцію, фактично лише заповнюючи декларацію, переїжджаємо кордон без жодних проблем, вантаж під нашим контролем їде до місця призначення»,- зазначив Олександр Магунь. Сьогодні підприємці активно закуповують необхідні автомобілі для потреб військовослужбовців. Це пікапи, в яких можна розмістити зброю та бездоріжжям підібратися до позицій ворога. Такі авто, на думку військових, є дуже ефективні у боротьбі з ворогом. Загалом станом на сьогодні підприємці вже завезли в Україну майже два десятки таких авто, очікують завезти ще 10 та продовжують пошуки автомобілів, щоб підсилити українську армію. Допомагають і в напрямку сприяння релокації підприємств на територію Львівщини. «Ми також спільно з департаментом економічної політики Львівської ОВА напрацювали механізм, де ми підставляємо дружнє плече підтримки і пропонуємо різні площі, а також підтримуємо в комунікаціях, зв’язках, що може допомогти їм налагодити свою бізнес-діяльність на Львівщині. Бізнес має працювати, давати робочі місця, бізнес має платити податки, особливо це стосується роботи критичної інфраструктури»,- додав Олександр Магунь. Зазначимо, що станом на сьогодні відділ інвестиційної політики Львівської обласної військової адміністрації опрацював більш як 200 заявок підприємств охочих релокуватись і ця кількість постійно збільшується. Майже пів сотні підприємств прийняли рішення переїхати на Львівщину.
Як зареєструвати немовля у воєнний час: роз’яснення Мінцифри
3 березня 2022
Життя триває. І народжується нове, попри війну. На сьогодні не відомо точної кількості новонароджених дітей, адже порахувати кількість немовлят в укриттях країни зараз неможливо. Про те, як зареєструвати немовля у воєнний час інформує Мінцифри. У звʼязку з воєнним станом послуга єМалятко недоступна. Зареєструвати дитину можна в найближчому відділі ДРАЦС, де немає активних бойових дій. Для реєстрації знадобиться лише паперове медичне свідоцтво про народження за формою №103/о. Якщо доступ до реєстру ДРАЦС буде відсутній, держоргани складуть запис у паперовій формі. А щойно доступ відновиться, усі відомості будуть внесені до реєстру протягом 5 робочих днів.
Уряд дозволив витрачати кошти з єПідтримки без обмежень в умовах війни
2 березня 2022
Про це повідомило міністерство цифрової трансформації України у Telegram. ''Ми розуміємо, що під час війни кожна гривня може врятувати чиєсь життя та допомогти багатьом українцям. Тому Уряд скасував усі обмеження на використання коштів програми єПідтримка'', - зазначили у Мінцифрі. Обмеження з карток для виплат єПідтримка вже зняли: Монобанк, Альфа-Банк, ПриватБанк, А-Банк, ПУМБ, Восток, Укргазбанк. Відтепер гроші з карток цих банків можна витратити на будь-які продукти та товари (оплачувати покупки за усіма МСС-кодами). Також можна переказувати гроші на інші картки. Можливість поповнення картки власними коштами є відсутньою. Також у міністерстві нагадали, що грошима з єПідтримки можна допомогти ЗСУ. За 6 днів українці переказали на підтримку української армії понад 1,5 млрд гривень.
Мінцифри: Кількість точок доступу до адміністративних послуг наближається до 3000
18 лютого 2022
На Львівщині функціонують 158 точок, де мешканці можуть отримати якісні адміністративні послуги. Також відкритими для мешканців є 4 Дія.Центри та 49 центрів надання адміністративних послуг. Про це повідомили в управлінні з питань цифрового розвитку Львівської облдержадміністрації. На важливості відкриття нових ЦНАПів наголосила начальниця відділу розвитку надання адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку Львівської області Галина Тупісь. ''Донедавна переваги в отриманні адміністративних послуг мали жителі міст обласного значення та районних центрів. Сьогодні ж для багатьох послуги стали доступними поруч із домом без необхідності їхати до райцентру. Нашою метою є забезпечити кожного можливістю отримати сучасні та якісні адмінпослуги у своїй громаді'', - сказала Галина Тупісь. Як повідомили у Міністерстві цифрової трансформації України, кількість точок доступу до адміністративних послуг наближається до 3000. На початок 2022 року мережа ЦНАП в Україні зросла до близько 3 тисяч точок. Серед них — 1027 ЦНАП, 1712 віддалених робочих місць, 124 територіальні підрозділи та 28 мобільних ЦНАП. Порівнюючи з 2020 роком, мережа зросла на 1,5 тисячі точок. Тільки 200 Центрів відкрилися за останній квартал. Нагадаємо, минулого тижня у Новояворівську відкрили 4-ий Дія.Центр у якому можна отримати понад 250 адміністративних послуг.
У межах проєкту «Ноутбук кожному вчителю» придбано майже 63 тисячі ноутбуків
15 лютого 2022
У межах національного проєкту «Ноутбук кожному вчителю» Міністерства освіти і науки та Міністерства цифрової трансформації придбали 62 674 ноутбуки для закладів загальної середньої освіти, в яких працюють 191 380 вчителів і навчаються 2,5 мільйонів учнів. Про це повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет на підставі офіційних звітів усіх областей щодо закупівлі ноутбуків. «Спільними зусиллями за короткий проміжок часу нам вдалося не просто забезпечити комп’ютерною технікою чимало вчителів, а й перевиконати план. Я впевнений, що це лише початок. Працюємо далі заради розбудови якісної системи освіти та створення гідних умов праці освітянам», – наголосив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет. Під час реалізації програми досягнули співвідношення 1 ноутбук на 1 педагогічного працівника, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів №403 від 21 квітня 2021 року. За планом, 60 тисяч ноутбуків мали отримати 24 області та 10 районів Києва за рахунок субвенції та співфінансування від кожної з областей. На Львівщині доставили 4042 ноутбуки у школи області. Загалом використали понад 67 мільйонів гривень коштів загальнодержавної субвенції та майже 14 мільйонів гривень коштів місцевих бюджетів. Із виділених 980 млн грн субвенції касових видатків здійснено на 860 млн грн. Економія склала майже 108 мільйонів гривень, 73 млн з яких спрямовали на придбання автобусів і обладнання вбиралень у школах, а майже 35 млн грн повернули до бюджету. Співфінансування з місцевих бюджетів склало понад 243 мільйонів гривень, із яких 14 мільйонів не були освоєні та теж повернуті до бюджету.
Мінцифри: Понад 200 000 українців пройшли опитування в застосунку Дія
10 лютого 2022
Під час Diia Summit 8 лютого Мінцифри презентувало нову послугу в застосунку Дія — опитування. За цей час два опитування пройшли понад 200 000 українців. «Опитування — важлива послуга для розвитку електронної демократії в країні. Вона дасть можливість державі спілкуватися зі своїми громадянами, а це своєю чергою принесе цінний зворотний зв’язок. Також опитування допоможуть Дії в розробці нових послуг», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Опитування доступні усім користувачам Дії. Інших вимог немає, жодних додаткових документів не потрібно. У вкладці Послуги просто оберіть пункт Опитування. Раніше не існувало зручних інструментів, щоб оперативно зібрати думки громадськості в одному місці. Подібні питання вирішувалися слуханнями чи засіданнями, про які мало хто знав. Але тепер українці зможуть висловити думку на запропоновані питання за допомогою декількох кліків у Дії.
За ініціативи першої леді Олени Зеленської Мінцифра презентує освітній серіал «Держава без бар’єрів»
27 січня 2022
Для впровадження принципів безбар’єрності під час комунікацій в роботі органів влади та формування довіри між громадянами та представниками влади, Мінцифра пропонує освітній серіал «Держава без бар’єрів» на платформі Дія.Цифрова освіта. В Україні проживає майже 2,7 мільйонів людей з інвалідністю, 7,2 мільйонів людей старше 65 років, щороку приблизно півмільйона стають батьками. Це значить, що майже третина населення України періодично звертаються за публічними послугами. Тому вкрай важливо, щоб шлях до отримання цієї послуги був зрозумілим, доступним та безбар’єрним. Так формується репутація державних службовців, так з’являється довіра до держави загалом та органів влади всіх рівнів. Тому важливо, щоб публічні службовці першими впроваджували безбар’єрність, як нову суспільну норму та гарантували доступність та зручність для всіх громадян без виключення. До вашої уваги шість серій серіалу, у яких розповідається, як публічним службовцям дотримуватися принципів безбар’єрності у спілкуванні з громадянами, як застосовувати безбар’єрний підхід під час ухвалення рішень, що призводить до формування стереотипів та як уникати упередженості в роботі. Також йдеться про протидію дискримінації під час працевлаштування на публічну службу. Перша серія освітнього серіалу - за участі першої леді Олени Зеленської. Дивіться серіал за посиланням - https://osvita.diia.gov.ua/courses/barrier-free-government Курс Міністерства цифрової трансформації України створено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів» у партнерстві з офісом Радника-уповноваженого Президента України з питань безбар'єрності, Національного агентства України з питань державної служби, ГО «Безбар’єрність, представників громадянського суспільства та експертів з інклюзивності за підтримки проєкту ПРООН «Права людини для України», який фінансується МЗС Данії.
Мінцифри: За рік 60% українців скористалися електронними послугами — опитування
24 січня 2022
Кількість українців, що користувалися державними електронними послугами впродовж року, зросла з 53% до 60%. Про це свідчать дані соціологічного опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології у вересні 2021 року на замовлення ПРООН в Україні. Таким чином, 3 з 5 українців мали досвід користування електронними послугами протягом року. Найбільше українці користуються мобільним застосунком чи порталом Дія. Цей показник зріс на 17% — з 13% у 2020 році до 30% у 2021-му. Серед популярних держпослуг — ті, що стосуються авто (15%), отримання паспортів та інші послуги Державної міграційної служби (14%), отримання субсидій (13%), пенсійного забезпечення (11,5%), приватного підприємництва (11%), оподаткування (10,5%) та отримання інформації з державних реєстрів (10%). Щодо користування мережею, 69% респондентів щоденно користуються інтернетом більше 3 годин на день. Ще 16% — не більше 2-3 годин на тиждень. Велика різниця в користуванні інтернетом зберігається у розрізі віку. Якщо 94.5% респондентів у віці до 30 років щоденно користуються інтернетом, то зі зростанням віку показник знижується і досягає 27% серед 70+ річних респондентів. Найбільше держпослугами онлайн користувалися люди молодшого віку, жителі великих населених пунктів та ті, що мають вищу освіту. Водночас найбільший «розрив» у користуванні простежується залежно від віку. Серед 18‒29-річних 80% респондентів користувалися принаймні однією послугою, серед людей віком 70+ років — 32% опитаних. Серед тих, хто користувався державними цифровими послугами, 78% оцінили свій досвід як «переважно позитивний» або «дуже позитивний». Водночас 54% вважають більш зручним способом отримувати електронні державні послуги саме онлайн, а 11% — відвідуючи ЦНАП чи інші установи. Кожен четвертий респондент сказав, що обидва способи зручні. Топ-аспекти для користування держпослугами онлайн стали: наявність номеру телефону, куди можна звернутися, якщо щось пішло не так (24%), короткі і чіткі пояснення (17%), захищеність персональних даних (16%). Основні причини, чому деякі респонденти не користувалися електронними державними послугами цього року, — відсутність потреби (62%), брак цифрових навичок (22%) і відсутність пристрою з виходом в інтернет (17%). Ці причини не змінилися в порівнянні з 2020 роком. Дані опитування корелюють із результатами національного дослідження щодо того, як українці використовують електронні державні сервіси, проведеного ПРООН в Україні у 2020 році. Тоді 47% опитаних не користувалися цифровими сервісами впродовж року. Нагадаємо, Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров зазначив, що цифровими держсервісами в застосунку Дія можуть користуватися до 27 млн українців.
Мінцифри: ФОПи 1-3 групи можуть подати річну декларацію у застосунку Дія
23 січня 2022
Відучора ФОПи 1-3 групи можуть подати річну декларацію у застосунку Дія. Це можна зробити з будь-якого місця у декілька кліків. «Після запуску перших послуг в Дії зручна податкова онлайн стала новою реальністю для українських підприємців. Сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди, — все це можна зробити на порталі та в застосунку Дія. Зараз до цих послуг ми додали ще подачу об’єднаної річної декларації у застосунку для ФОП. Ми максимально спростили послугу, зробили її доступною для кожного підприємця», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Усі дані та суми в декларації редагуються. Тому уважно перевірте та виправте за необхідності. Внизу під кнопкою «Підписати та надіслати» ви можете завантажити PDF-файл із попередньою версією, щоб перевірити заповнені поля. Як подати декларацію ФОПам 1 та 2 груп: У застосунку Дія у розділі Послуги оберіть «Податки ФОП» Натисніть «Декларації» Введіть суму доходу за рік Введіть контактні дані Дія заповнить дані про Єдиний податок та Єдиний соціальний внесок. Підпишіть декларацію Дія.Підписом. Як подати декларацію ФОПам 3 групи: У застосунку Дія у розділі Послуги оберіть «Податки ФОП» Натисніть «Декларації» Декларація заповнюється за принципом всіх попередніх періодів — потрібно внести суму доходу лише за 4 квартал. Дія зробить запит до Податкової на декларацію за три квартали і підтягне суму задекларованого доходу за 9 місяців. Загальна сума доходу рахується шляхом додавання суми задекларованого за 9 місяців доходу та вказаного доходу за 4 квартал. Введіть контактні дані Сума податку до сплати сформується автоматично, а дані про Єдиний соціальний внесок заповнить Дія Підпишіть декларацію Дія.Підписом. Послуга розроблена Міністерством цифрової трансформації України спільно з Державною податковою службою за підтримки Програми EGAP, що фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва та реалізується Фондом Східна Європа та Innovabridge.