Освіта без бар’єрів: університети для літніх людей та адаптаційні центри для студентів та учнів
В Україні пропонують розвивати систему освіти для дорослих та відкрити у вишах центри підтримки студентів, які будуть надавати послуги адаптації учням, що мають особливі освітні потреби. Головна мета цих заходів – створити рівні можливості та вільний доступ до освіти для всіх, незалежно від віку або стану здоров’я.
З бар’єрами в освіті стикаються представники різних суспільних груп. І діти з інвалідністю, і діти з віддалених районів у громадах, люди похилого віку, або мами, які через довгу декретну відпустку втратили кваліфікацію. Саме тому фахівці пропонують подивитися ширше на питання доступності освіти.
“Ми розглядаємо безбар’єрність, як філософію, що відкриває вільний доступ не лише для людей з інвалідністю, але й літніх людей, молоді, жінок, батьків з маленькими дітьми до освіти. Тобто створює рівні можливості для всіх для навчання та розвитку”, – зазначає провідна експертка проєкту, голова громадської організації “Безбар’єрність” Тетяна Ломакіна.
Експерти розробили пакет ініціатив, який покликаний створити умови для навчання протягом усього життя і отримання необхідних знань у доступний та зручний спосіб.
Наприклад, пропонується розвивати систему Університетів третього віку для літніх людей. Також планується створити вебресурс, де навчальні матеріали таких університетів будуть у вільному доступі. Щоб літні люди мали можливість навчатися з дому. Це дозволить людям на пенсії не замикатися у чотирьох стінах, спілкуватися, залишатися активними членами суспільства.
Окрема увага приділяється розвитку неформальної освіти. Створенню курсів, тренінгів, освітніх платформ, які зроблять актуальні знання доступними для всіх охочих. Зокрема, пропонується поширювати практики неформальної професійної освіти на підприємствах. Тобто доросла людина зможе протягом усього життя отримувати нові навички, актуальні знання, за потреби швидко змінювати професію та залишатися конкурентоспроможною на ринку праці.
Позитивні кейси впровадження інклюзивної освіти в школах планується поширити на заклади вищої освіти. Наприклад, у кожному ЗВО пропонується створити центри підтримки студентів, які будуть надавати послуги соціальної адаптації. До прикладу, такі центри допомагатимуть абітурієнтам з особливими освітніми потребами на етапі вступу та далі надавати їм соціальну та психологічну підтримку.
Це частина ініціатив, які пропонує запровадити Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні в напрямку розбудови системи освіти, доступної для всіх громадян. Стратегія розробляється в межах ініціативи Олени Зеленської та має на меті зробити безбар’єрність новою суспільною нормою. Вже у квітні фінальну версію Стратегії винесуть на розгляд та затвердження Кабінету Міністрів України.
Новини за темою
Лекції Нобелівських лауреатів, виставки та музейні експозиції: для молоді, яка живе на Львівщині, підготували низку проєктів
4 травня 2022
В умовах загарбницької війни росії проти нашої держави значна частина громадян перебувають на заході України. Більшість з них мешкають у Львівській області, зокрема – понад 70 тисяч дітей. Відтак, Мала Академія наук спільно із Львівською ОВА готують низку проєктів для активного дозвілля та навчання молоді. Які це проєкти – розповіли сьогодні під час брифінгу. “Діти є у складному психологічному стані, багато часу проводять за комп’ютером і наше завдання – дати їм віру та створити можливості в освіті, комунікаціях та науковому дозвіллі. 12 квітня МАН спільно з Львівською політехнікою за підтримки влади відкрили у Львові Музей науки. Близько 100 експонатів, 12 кімнат та понад 5 тисяч дітей, які вже встигли побачити експозицію з початку відкриття. Якщо діти до приходу у музей були напруженими, то після – їх переповнюють емоції. Нас залякують, хочуть знищити, а ми будуємо музеї і створюємо віру у нашу перемогу! Нам ще надав університет декілька приміщень і ми плануємо надалі розвивати цей напрям, зробити декілька експозицій та додаткових лабораторій, які запрацюють у Львівській області найближчим часом”. – Зазначив Президент Малої академії наук України, академік НАН України Станіслав Довгий. Ще один проєкт – це одна з найбільш знаменитих виставок “Еволюція всесвіту. Фізика високих енергій” “CERN у Женеві – це найбільша лабораторія в світі, де працюють понад 10 тисяч фізиків, а всього по світу онлайн 120 тисяч фізиків. МАН уже 12 років має угоду з ними і сьогодні є домовленість, що частину експонатів привезуть до Львова. Ми дякуємо за надане приміщення, вже розпочали там роботи і думаю, що невдовзі виставку відкриємо. Дуже хочемо, щоб не лише львів’яни, але й діти з громад могли приїхали та подивитись”. – Розповів Станіслав Довгий. Не менш цікавою ініціативою є проєкт “Лекції майбутнього”. “Понад 200 Нобелівських лауреатів підписати лист на підтримку України і ми попросили їх ще прочитати лекції для школярів, студентів, із графіком можна ознайомитись на сайті МАН. Близько 40 лауреатів уже зголосились. Це унікальна нагода, адже, як відомо, Нобелівський лауреат читає лекцію при врученні премії або ж за пристойну суму коштів. Тому дуже хочемо, щоб молодь збагатилася новими знаннями”. – Додав Президент Малої академії наук України. Окрім того, він наголосив, що у планах відкриття Музею математики в Києві, а також, за сприяння Посольства України у Великобританії, надрукують книги МАН, які розповсюдять серед дітей-переселенців з України. “Для того, щоб Україна перемогла, вона повинна бути сильною, мати сильну економіку та Збройні Сили. А це, у свою чергу, високі технології, найсучасніші економічні важелі реформування та європейські стандарти. Тому МАН багато років проповідує наукову освіту, базовану на дослідницькому підході, яка дає фундаментальні знання у галузі фізики, математики, ракетобудування, біотехнологій тощо”. – Зазначив Президент Малої академії наук України. У свою чергу начальник Львівської ОВА Максим Козицький подякував пану Станіславу Довгому за ці освітні ініціативи, які він планує втілювати в області, і запевнив у підтримці. “Діти повинні проживати більше щасливих моментів і менше стресів. І це є серед пріоритетів Львівської ОДА. Серед наших пріоритетів є також мотивація тих дітей та молоді, які активно розвиваються в освітній сфері. У програмі розвитку Львівщини є окремий розділ «Освіта і наука». Ми відзначаємо випускників шкіл, які здобувають 200 балів на ЗНО. Також відзначаємо молодих науковців. Поглиблюючи співпрацю з МАН, ми робимо ставку на інтелектуальне дозвілля та інновації в освіті дітей. Те, що ми закладаємо у дітей сьогодні, дасть вагомі плоди, коли вони виростуть. Дуже важливо приділяти увагу навчанню дітей, бо війну ми виграємо для того, щоб наші діти мали майбутнє. А освіта якраз і є цим майбутнім. Дякую за можливість співпраці з Малою академією наук, за те, що спільно будемо організовувати та проводити позашкільне дозвілля в літній час. Переконаний, залучимо тисячі учнів до цього процесу”. – Зазначив начальник Львівської ОВА Максим Козицький.
До уваги мешканців Львівщини та внутрішньо переміщених осіб: перелік вакансій у закладах освіти області
29 квітня 2022
На сайті «Освіта Львівщини» оприлюднили пропозиції роботи у закладах освіти Львівщини. Зокрема, пропонують вакансії у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, в інклюзивно-ресурсних центрах. Повний перелік за покликанням: https://bit.ly/3OHXZGg Якщо вас зацікавили вакансії з переліку, для отримання детальнішої інформації та надсилання резюме звертайтеся безпросередньо до закладу, в якому наявна вакансія.
Мешканців області закликають взяти участь у серії тренінгів «Інфомедійна грамотність у закладах освіти Львівщини»
21 березня 2022
Інформаційна безпека – ще один фронт боротьби за Україну, за який відповідальна освіта. Щоб відчувати себе в безпеці потрібно, окрім іншого, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, розрізняти реальність та її віртуальну симуляцію, створену з використанням соціальних мереж, виявляти брехливу та неперевірену інформацію (фейки) тощо. ⠀ Щоб допомогти дорослим і дітям стати інформаційно грамотними тренери проєкту «Інфомедійна грамотність у закладах освіти Львівщини», пріоритетного в Програмі розвитку освіти Львівщини на 2021-2025 роки, регулярно проводитимуть спеціальні 30-хвилинні тренінги. ⠀ Тренінги «Час правди: фейки у жорнах медіаграмотності» відбуватимуться за таким графіком: ⠀ 23 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ірина Суховерська, кандидат історичних наук, завідувач кабінету інформаційно-видавничої діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». ⠀ 24 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ірина Синя, методист кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічої освіти». 25 березня 2022 р. о 18.30. Навчає: Ольга Якимик, методист кабінету координації впровадження НУШ і моніторингу КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». ⠀ Реєструйтесь на подію за покликанням :https://bit.ly/3KQ51WO ⠀ Разом до перемоги!
Естонія, Латвія та Литва запропонували здобувачам освіти з України можливість продовжити навчання
19 березня 2022
Очільники міністерств освіти і науки Естонії, Латвії та Литви у спільному зверненні bit.ly/36xB2Eg запропонували здобувачам освіти з України можливість продовжити навчання на всіх освітніх рівнях. Для дітей і молоді, які прибувають з України в Естонію у зв’язку з воєнним вторгненням Росії, передбачена можливість продовжити навчання.
Освітяни Львівщини звернулися до Міносвіти щодо збереження ЗНО-2022 з адаптацією його до обставин воєнного часу
15 березня 2022
Вчора з ініціативи департаменту освіти та науки Львівської ОВА відбулась розширена нарада Ради ректорів Львівщини, Ради директорів ЗЗСО Львівщини, Експертної ради при департаменті освіти та представників Комісії освіти і науки громадської ради при Львівській ОДА. ⠀ У нараді також взяли участь очільники Львівського та Дніпровського регіональних центрів оцінювання якості освіти, науковці та експерти, представники органів місцевого самоврядування та громадські активісти. ⠀ За результатами обговорення спільним рішенням ухвалили звернення до Міністерства освіти та науки України та профільного комітету Верховної Ради з пропозицією розроблення законопроєкту, який регулюватиме закінчення навчального року та проведення вступної кампанії у 2022 році. ⠀ Зокрема, пропонується: 1. Продовжити реєстрацію на участь у ЗНО до липня 2022 р. 2. Передбачити дві – три сесії ЗНО у липні – вересні 2022 р. 3. Скоротити кількість предметів ЗНО до двох: українська мова (обов’язковий), математика, історія України, іноземні мови (без аудіювання) (на вибір). 4. Розпочати 2022/2023 н. р. у закладах вищої освіти для студентів перших курсів в жовтні — листопаді 2022 р. 5. Зберегти за закладами вищої освіти право проводити творчий конкурс (випробування з фізичної підготовки) як форму вступного випробування при вступі на спеціальності, включені до Переліку спеціальностей, прийом на навчання за якими здійснюється з урахуванням рівня творчих та/або фізичних здібностей вступників. ⠀ Повний текст звернення ви знайдете за покликанням: https://bit.ly/3q3WpE9 ⠀ Врахування цих пропозицій та їх подальша імплементація в законодавство з точки зору всіх учасників дискусії дозволить максимально забезпечити ключовий принцип при вступі до вищих навчальних закладів - справедливе та неупереджене оцінювання. А відтак, дозволить зберегти на належному рівні якість вступного процесу навіть у надтяжких умовах війни.
Сьогодні на українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”
14 березня 2022
14 березня на українському телебаченні за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства культури та інформаційної політики стартує освітній проект для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”. «Ми прагнемо за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів у захопливий світ нових знань. Вкрай важливо під час війни забезпечувати доступ до навчання усіма можливими способами. Адже нам ще відбудовувати країну. І Україна обов'язково стане ще кращою, більш квітучою та інноваційною», - про це інформують у Мінкульті. Так, по телебаченню з 14 по 18 березня транслюватимуться відеоуроки для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні: 14 березня – українська мова; 15 березня – математика; 16 березня – історія України; 17 березня – українська мова; 18 березня – математика. Окрім того: Дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.
Оновлено: Відзавтра на Львівщині стартує навчання: в очній формі та онлайн
13 березня 2022
“Завданням військової агресії терористичної Росії є не лише вбивство наших громадян, але й нашого майбутнього. Зокрема, й системи освіти. Ми не можемо цього допустити та не допустимо. З понеділка, відповідно до затвердженого керівником Львівської військової адміністрації додатку до листа, навчання в школах Львівщини відновлюється, в основному, у віддаленому режимі”, - наголосив під час брифінгу директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска. Таким чином з 14 березня в області: ● заклади профтехосвіти працюватимуть в змішаному режимі; ● частина шкіл працюватиме в змішаному форматі, а решта - віддалено ● заклади профтехосвіти працюватимуть в змішаному режимі; ● навчальний процес буде забезпечено належним чином; ● почне роботу Волонтерська Дистанційна Школа. ⠀ Освітній процес організовується у максимально безпечному форматі як для дітей, так і для педагогів. ⠀ Окрім того, з понеділка починає роботу волонтерський проєкт “Дистанційна школа”, аби дати можливість навчатись дистанційно тим дітям, які не мають змоги відвідувати школи. Волонтерами там будуть кращі вчителі, які зголосились допомогти. ⠀ На сьогодні, станом на ранок, в школі зареєструвався 1301 учень: ● 21% - це діти з Київської області;лютна більшість з них перебуває на території Харківської області); ● 21% - це діти з Київської області; ● 9,5% - діти, які перебувають на території Львівщини (з них більшість це учні, які приїхали з інших областей. ⠀ Департамент освіти надіслав усім навчальним закладам рекомендаційного листа щодо зарахування учнів, які приїхали з інших регіонів України. ⠀ “Ми робимо все, аби максимально правильно розв'язувати це питання у правовій площині. Також окремо працюємо стосовно залучення до навчання тих дітей, що зараз виїхали за кордон. Це є країни від Італії й до Литви”, - наголосив Олег Паска. Нагадаємо, зареєструватись для навчання у Дистанційній школі можна за покликанням: https://cutt.ly/vAYwLdX Для осіб, які потребуватимуть детальнішого роз’яснення, працюватиме «Гаряча лінія». Телефони «гарячої лінії»: 096 014 37 08 093 547 37 83 Контактна особа Таня Полянчич.
Програму розвитку освіти у 2021 році виконали на 96%
10 лютого 2022
Торік на реалізацію Програми розвитку освіти в обласному бюджеті було передбачено 30 млн грн, а заходи Програми виконали на 96%. Сьогодні про це йшлось на засіданні постійної депутатської комісії Львівської обласної ради з питань освіти, науки та інновацій. «Програма розрахована до 2025 року. Після закінчення строку програми можна буде її оцінити та проаналізувати. Торік програму реалізували на 96%, працюватимемо і надалі разом, аби відсоток виконання був не меншим», - наголосив під час комісії перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. Комісія взяла інформацію щодо виконання програми до відома та оцінила роботу департаменту освіти задовільною. «Спершу Програма втілювалась дуже складно та повільно, адже усі фінансові призначення припали на третій-четвертий квартал. Відверто кажучи, були переживання, чи вдасться усе реалізувати. Тому 96% - це добрий показник. Коли йдеться про розвиток освіти, треба пам’ятати, що громади також відповідальні за освіту на своїй території. Звісно, державний та обласний бюджет всіляко мають допомагати та сприяти поступу в цьому напрямі, але аж ніяк не можуть взяти на себе геть усе. Програма із ресурсом 30 млн грн точно не вирішить усіх питань цієї сфери, тому рівень використання державних субвенцій на Львівщині доволі непоганий, і цього року ці субвенції також підуть на території», - зазначив профільний заступник голови ОДА Іван Собко. За словами директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олега Паски, реалізація програми відбувалась за кількома напрямами, серед яких дошклілля, загальна середня освіта, професійно-технічна та вища освіта, спеціалізована освіта, управління та наскрізні проекти. «У кожному із цих напрямів реалізовані вагомі проекти. У сфері дошкілля вдалось створити понад три тисячі нових місць у садках, це другий показник по Україні. Ми запустили освітній проєкт для педагогів, аби компенсувати брак центрів професійного розвитку. Для закладів освіти закупили автобуси, ноутбуки, нові навчальні кабінети, стем-лабораторії. Створення навчально-практичних центрів - один з найбільш масштабних та амбітних проєктів. За кожною цифрою стоїть велика робота не лише департаменту освіти, а й усіх освітян. Ми повсякчас відчували підтримку обласної комісії з питань освіти, голови ОДА Максима Козицького, депутатів. Це спільний результат усіх, хто розуміє значення освіти в сучасному світі», - розповів Олег Паска. Відтак, у межах виконання Програми розвитку освіти Львівської області на 2021 – 2025 роки реалізували проекти у сфері: дошкільна освіта (275 тис грн): навчання педагогів за програмою духовно-морального виховання дітей, розроблення курсу ознайомлення із міжнародною методикою ECERS-3; загальна середня освіта (1 млн 400 тис грн): обласний конкурс авторських навчальних програм, реалізація програми «Освітній Еверест», нагородження педпрацівників тощо; спеціальна освіта (10 млн 700 тис грн): придбання техніки та обладнання для дітей з особливими освітніми потребами, оздоровлення дітей-сиріт; професійно-технічна освіт (4 млн 300 тис грн): придбання обладнання, інвентаря, меблів, комп’ютерної техніки для закладів ПТО тощо; управління (3,5 млн грн): створення самооновлювальної бази даних про стан освіти в області, освітня академія для керівників закладів та відділів освіти, навчання та підвищення кваліфікації службовців, облаштування автобусів трекерами тощо.
Уряд підтримав законопроект щодо освіти для дорослих
9 лютого 2022
Сьогодні Уряд підтримав проект Закону «Про освіту дорослих». «Законопроект дасть змогу здобувати за рахунок пільгових довгострокових кредитів фахову передвищу та відповідний ступінь вищої освіти за іншою спеціальністю особам, які мають страховий стаж не менше 7 років», – повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет у своєму Телеграм-каналі. Проект має на меті визначення правових, організаційних і економічних засад функціонування та розвитку системи освіти дорослих, створення умов для ефективної співпраці, а також реалізації права осіб на безперервне навчання з урахуванням пріоритетів суспільного розвитку та запитів економіки. «Прийняття цього Закону – перший крок до формування якісної системи освіти для дорослих, створення умов для ефективної співпраці та реалізації права осіб на безперервне навчання з урахуванням пріоритетів суспільного розвитку та запитів економіки», – зазначив Міністр.
Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроект про удосконалення системи позашкільної освіти та підвищення її якості
26 січня 2022
25 січня 2022 року Верховною Радою України в першому читані ухвалено законопроект щодо удосконалення функціонування системи позашкільної освіти, підвищення її якості, а також розширення доступу до неї. "В сучасних умовах на позашкільну освіту покладаються нові функції – формування лідера, успішної, конкурентоспроможної особистості. На сьогодні функціонує понад 1350 закладів позашкільної освіти, у яких навчаються понад 1 мільйон 200 дітей. Саме тому розроблено проект закону, яким передбачено урегулювати важливі питання, зокрема, розвитку системи закладів позашкільної освіти", – зазначила заступник Міністра освіти і науки Віра Рогова. Ухвалення закону забезпечить: реалізацію, охорону та захист конституційного права дитини на здобуття позашкільної освіти відповідно до потреб особистості; законодавче підґрунтя для розвитку системи позашкільної освіти; підвищення якості освіти, що сприятиме зростанню інтелектуального, патріотичного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості. Проект закону спрямовано також на розвиток закладів позашкільної освіти усіх форм власності, інших суб’єктів освітньої діяльності в системі позашкільної освіти.
У департаменті освіти Львівської ОДА підбили підсумки роботи за минулий рік
24 січня 2022
Відкриття нових садочків, формування мережі профільних ліцеїв, облаштування навчально-практичних центрів та вдосконалення дистанційного навчання – у департаменті освіти завершили аналіз роботи за 2021 рік. Фахівці департаменту освіти минулого року працювали над різними сферами освіти області – від дошкілля до вищої освіти. У межах виконання Програми розвитку освіти та освоєння коштів державних субвенцій, вдалось створити понад три тисячі нових місць для дошкільнят, закупити більше ніж 4 тисячі ноутбуків для вчителів, організувати навчання для понад 5 тисяч педагогів, на умовах співфінансування купити 23 шкільні автобуси, ще понад три сотні обладнати трекерами, що забезпечить підвищення якості довезення учнів до місць навчання та додому. «У презентації про роботу департаменту відображено не просто показники роботи, а емоції радості й розчарування, завзятості та впертості, плани, перемоги. Окрім того, там ідеї багатьох людей з нашої Експертної ради, які є освітніми волонтерами, постійна підтримка і розуміння голови Львівської ОДА Максима Козицького. У цій презентації велика допомога від Міністерства освіти і науки, кожен голос кожного депутата Львівської обласної ради та натхнення комісії з питань освіти також у цьому документі», - наголосив директор департаменту освіти Олег Паска. Важливим проєктом, який вдалось реалізувати торік, стала спільна із провайдерами фільтрація контенту (16 +) в публічних мережах закладів освіти Львівської області. Проєкт «Безпечний інтернет» на етапі тестування у 20 закладах освіти області. Сформовано чорний список близько 3 млн url-адрес. Також запрацювала самооновлювана е-база даних про стан освіти Львівщини та самооновлювані е-карти закладів освіти області, з яких можна дізнатись про ефективність використання коштів, побачити інтерактивну карту шкіл Львівщини, закладів професійно-технічної освіти тощо. Торік Львівщина стала першою за показником 200-бальників із ЗНО з розрахунку на 100 тисяч учнів. Окрім того, до закладів профтехосвіти вступила рекордна кількість учнів, що також дало області першість серед регіонів України.
Рада директорів розглянула питання змін до конкурсу на посаду директора закладу загальної середньої освіти
13 січня 2022
Конкурси на посаду директорів шкіл, мережа закладів та профільна школа – ці теми стали сьогодні ключовими під час зустрічі Ради директорів, що відбулась традиційно у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу. Участь у першому цього року засіданні взяв голова Львівської ОДА Максим Козицький. В межах зустрічі директори ознайомили голову ОДА зі своїми ідеями щодо внесення змін в Типове положення про конкурс на заміщення вакантних посад керівників ЗЗСО, розповіли про процес формування профільних ліцеїв та мали змогу подискутувати із очільником області щодо різних тем освітньої галузі. «Рада директорів справді може впливати на якісний розвиток освіти області. Дякую вам, що творите таку фахову спільноту. Саме ви – практики - тримаєте на контролі всі болючі точки галузі. З вашої ініціативи ми мусимо напрацювати певне бачення змін та розвитку, які сформуємо у пропозиції, аби запропонувати їх на розгляд міністерств, народних обранців та інших відповідальних осіб. Можливо, десь треба вносити зміни в законодавство, десь пропонувати інші джерела фінансування. Будемо спільно працювати над цим. Це стосується і формування мережі профільних ліцеїв, і навчання педагогів, і змін в підходах до конкурсу на посаду директора», - наголосив очільник області Максим Козицький. Голова ОДА також звернув увагу директорів на важливість врахування під час формування мережі особливостей кожного району та громади, які різняться за своїми фінансовими можливостями, територією та ресурсами. Розглядаючи питання щодо змін в проведення конкурсів на посаду директора школи, учасники зустрічі у групах попрацювали над створенням Типового положення. «Конкурсна комісія мала би на паритетних засадах складатись із місцевих представників та представників регіону, серед яких можуть бути фахівці департаменту чи організацій. Було би добре, якби всі члени конкурсної комісії були дотичні до освітньої галузі. Зараз ми бачимо повну відсутність представників колективу та батьківської спільноти, хоча від них дуже багато залежить. Якщо зараз не змінити підходів до обрання керівників шкіл, за кілька років можуть відбутись незворотні зміни», - зазначив директор департаменту освіти і науки Олег Паска. Під час сьогоднішньої зустрічі, директори мали змогу обмінятись думками у різних питаннях, серед яких підвищення прозорості у конкурсах, запровадження ЗНО після 9-го класу, шляхи зарахування дітей до профільних ліцеїв, залучення фахових кадрів до викладання у майбутніх ліцеях та мотивацію випускників повертатись у свої громади після закінчення навчання. Директорів під час зустрічі також ознайомили із змінами у нормативно-правовій базі щодо інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти. Йшлося, зокрема, про доплату керівникам за наявність інклюзивних класів, співпрацю з Інклюзивно-ресурсними центрами, положення про команду супроводу тощо.