За 10 місяців на Львівщині лікарняні та декретні допомоги від Фонду соцстраху призначили для близько 148 тисяч осіб
За підсумками січня-жовтня 2021 року управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області прийняло на фінансування листки непрацездатності з тимчасової втрати працездатності та з вагітності та пологах на суму в понад 1 млн 54 тисячі гривень.
За виплатами, відповідно до загальнообов’язкового державного соціального страхування за цей період звернулись 147 654 особи. Це на 11% (або на 14 776 осіб) більше, ніж упродовж 10 місяців торік.
Порядок отримання матеріального забезпечення від Фонду:
1.Про створений е-лікарняний працівнику необхідно повідомити свого роботодавця будь-яким зручним обом способом (наприклад, телефоном). Якщо застрахованій особі видали паперовий листок непрацездатності, його потрібно передати до уповноваженої особи на підприємстві (кадровика, табельника або бухгалтера). Це необхідно зробити не пізніше ніж упродовж 12 місяців після отримання лікарняного листка.
Детальніше про алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний читайте тут, а також про можливі помилки при форматуванні е-лікарняних та їх вирішення за посиланням.
2. Е-лікарняний або паперовий листок передають на розгляд Комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації (приймається рішення щодо надання матеріального забезпечення). Е-документ видруковувати не обов’язково. Строк розгляду документів і прийняття рішення – 10 календарних днів з дати видачі е-лікарняного (датою видачі вважається восьмий день після дати закриття е-лікарняного, а для лікарняних по вагітності та пологах – восьмий день з дати відкриття). А для паперових лікарняних – 10 календарних днів після отримання листка непрацездатності від працівника.
3. Бухгалтерія страхувальника розраховує суму матеріального забезпечення та оформляє заяву-розрахунок для отримання фінансування від Фонду. Страхувальник подає заяву-розрахунок до Фонду упродовж не більш ніж 5 робочих днів. Ми радимо подавати заяви-розрахунки в електронному вигляді за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення (зверніть увагу, заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс на вебпорталі Пенсійного фонду, наразі він не має функціональної реалізації).
4. Саме від дати отримання Фондом заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги. Аби слідкувати за станом фінансування онлайн, працівники мають дізнатись точну дату прийняття до фінансування заяви-розрахунку за своїм лікарняним. Це можна зробити безпосередньо в роботодавця, або у відділенні Фонду, де його зареєстровано. Контакти у розрізі відділень за посиланням.
5. Знаючи дату отримання Фондом заяви-розрахунку, працівники можуть слідкувати за станом фінансування свого лікарняного листка в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.
6. Інформація щодо стану фінансування оновлюється в телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Після здійснення фінансування знадобиться декілька банківських днів, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця – ця інформація з'явиться за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.
7. Роботодавець виплачує допомогу застрахованій особі у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після надходження коштів від Фонду.
Як роботодавцю подати заяву-розрахунок за е-лікарняним - посилання.
Новини за темою
Понад 209 млн грн з початку війни Фонд соцстраху направив для матеріального забезпечення застрахованим особам
21 квітня 2022
Більш як 416 млн грн направило управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області на фінансування матеріального забезпечення 84 390 застрахованим особам Львівщини з початку року. З них за період введення на території України воєнного стану 47 200 мешканців Львівської області отримали допомогу на загальну суму 209,3 млн грн. Зокрема: - допомоги по тимчасовій непрацездатності – 171,1 млн грн; - допомоги по вагітності та пологах – 38 млн грн; - допомоги на поховання – 0,2 млн грн. «Львівщина стала надійним тилом для України та попри умови воєнного стану, наявність деяких технічних обмежень у перші дні війни, фахівці управління активно працюють для забезпечення безперебійного фінансування усіх видів матеріальних допомог, надання послуг та здійснення основних статутних завдань Фонду»,- зазначають у відомстві. Нагадуємо, працівники, чиї роботодавці зареєстровані у відділеннях, які наразі не мають можливості провести фінансування, можуть звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду для отримання виплат напряму. При цьому, якщо роботодавець вже подав заяву-розрахунок, призначення допомоги напряму від Фонду можливе після внесення коригування – фахівці допоможуть написати заяву і внесуть зміни. На сьогодні у Львівській області повноцінно функціонує 17 відділень Управління. Контактні номери телефонів та адреси відділень Управління у Львівській області доступні за посиланням. Додатково надаємо перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану. Їх контакти оновлюються за посиланням.
Де на Львівщині отримати «лікарняні» та допомогу по вагітності у час війни: адреси та контакти
15 березня 2022
Допомогу по вагітності та пологах під час воєнного стану можна отримати навіть якщо роботодавець не опрацював документи. Звертатись можна до будь-якого зручного відділення Фонду соціального страхування України. Кошти будуть перераховані на спеціально відкритий поточний рахунок або особисту банківську картку. Для призначення виплати при собі треба мати: паперовий листок непрацездатності або е-лікарняний копії 1-ї-4-ї, 11-ї-16-ї сторінок паспорта або сторінки з відповідною інформацією іншого документа, що посвідчує особу довідки про присвоєння індивідуального податкового номера Довідку про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагають. Управління Фонду соціального страхування у Львівській області продовжує роботу за умов воєнного стану, щоб забезпечити безперебійне надання допомог за лікарняними, декретних та усіх страхових виплат потерпілим на виробництві. Станом на 15 березня 2022 року Управління надало матеріальне забезпечення за заявами-розрахунками, поданими роботодавцями по 22 лютого на загальну суму понад 84 млн 720 гривень. З них: Понад 18 млн 800 тисяч - це допомога по вагітності та пологах; Більше ніж 64, 5 млн – допомога з тимчасової непрацездатності 135 тисяч – допомога на поховання 1 млн 209 тисяч - допомога через тимчасову непрацездатність, пов’язану з виробництвом Також станом на 15 березня Управління профінансувало страхові виплати та спеціальні медичні догляди потерпілим на виробництві та членам їх сімей за лютий 2022 року на загальну суму понад 98 млн гривень. «Евакуйовані працівники, чиї роботодавці не змогли опрацювати їхні лікарняні та подати за ними заяви-розрахунки у зв'язку з бойовими діями за місцем їх розташування, можуть самостійно звернутись до відділень Управління у Львівській області для отримання лікарняних і декретних допомог. На сьогодні у Львівській області повноцінно функціонує 17 відділень Управління, а саме: Бродівське, Городоцьке, Дрогобицьке, Жидачівське, Жовківське, Золочівське, Кам'янка-Бузьке, Львівське, Миколаївське, Пустомитівське, Самбірське, Сокальське, Старосамбірське, Стрийське, Трускавецьке, Червоноградське, Яворівське відділення. Контактні номери телефонів та адреси відділень Управління у Львівській області доступні на вебпорталі Управління за посиланням.
Україна платитиме військовослужбовцям по 100 тисяч гривень на місяць, - постанова Кабміну
28 лютого 2022
Україна платитиме військовослужбовцям по 100 тисяч гривень на місяць за захист України проти російських окупантів. Відповідне рішення ухвалили сьогодні в Кабінеті міністрів України на виконання Указу Президента. Військовослужбовцям, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують проведення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, розмір додаткової винагороди збільшується до 100 000 грн в розрахунку на місяць, пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Сім’ям наших військовослужбовців, які загинули у цій війні, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 15 млн гривень. Вона розподіляється рівними частками на всіх отримувачів. Разом з цим, в умовах воєнного стану додаткова винагорода в розмірі 30 000 грн в розрахунку на місяць виплачується працівникам: військовослужбовцям Збройних Сил та Служби безпеки; Служби зовнішньої розвідки та Головного управління розвідки Міністерства оборони; Національної гвардії; Державної прикордонної служби; Управління державної охорони; Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації; Державної спеціальної служби транспорту; особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій та поліцейським. «Про це вчора сказав Президент України Володимир Зеленський. Сьогодні рішення виконане Кабінетом міністрів. І я хочу повторити слова Президента: це робиться не для того, щоб нам сказали «дякую». Це робиться, щоб наші захисники і захисниці знали, що країна їм вдячна. Держава має гідно платити за цю важливу роботу. Окрім того, ми продовжуємо робити все для посилення нашої обороноздатності на міжнародному рівні! Дякую за підтримку всім країнам-партнерам! Слава Україні!», - додав Міністр оборони України Резніков Олексій.
Оформити е-лікарняний через COVID-19 можна телефоном
9 лютого 2022
Про це повідомили в міністерстві охорони здоров'я України. Пацієнти, які мають прояви грипу, гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, або гострого респіраторного захворювання, можуть відкрити електронний лікарняний у дистанційному режимі. Міністерство розробило та видало наказ від 04.02.2022 № 233 «Про особливості формування медичних висновків в окремих випадках», який пройшов державну реєстрацію в Міністерстві юстиції. Таке рішення пов’язане з необхідністю безперервно надавати медичну допомогу та зменшити навантаження на лікарів. «Ні для кого не секрет, що пандемія позначилась на медичній системі. Якщо порівнювати «допандемійні» часи, то зараз навантаження на усіх лікарів збільшено в рази. Щоб хоча б якось зняти частину навантаження з медиків, ми вирішили зменшити час прийому на відкриття медичного висновку про тимчасову непрацездатність для людей, які мають симптоми, як під час COVID-19», – пояснила деталі рішення заступниця міністра Марія Карчевич. Тобто в разі наявності симптомів гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, грипу або гострої респіраторної інфекції пацієнт може зателефонувати до свого лікаря й отримати від нього рекомендації щодо лікування. За результатами такої консультації лікар може сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН) на період до 5 днів, який є основою для відкриття електронного лікарняного. Якщо хвороба триватиме довше, пацієнт має звернутися до лікаря на особистий огляд для подовження строку своєї непрацездатності шляхом створення нового МВТН у межах цього випадку.
Торік застраховані особи Львівщини отримали 958 мільйонів гривень лікарняних від Фонду соцстраху
18 січня 2022
За підсумками 2021 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області профінансувало 958 мільйонів гривень допомог з тимчасової непрацездатності для застрахованих осіб. Це на 113,6 мільйона гривень або на 13,5 % більше ніж у 2020 році. Допомогу з тимчасової непрацездатності коштами фонду призначили для 189 тисяч осіб, що на 25 тисяч або на 15,3% більше ніж у 2020 році. Середньоденний розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності у 2021 році становив 346,7 грн, що на 26,5 грн або на 8,7 % більше ніж у 2020 році. Зростання витрат пов’язане, у першу чергу, із поширенням коронавірусної хвороби. За підсумками минулого року збільшилась кількість днів, які застраховані особи провели на лікарняних. Зокрема, 2021 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області прийняли на оплату 2,8 мільйона днів лікарняних, що на 127 тисяч або на 5% днів більше, ніж за той же період 2020 року.
Е-лікарняні сумісників з'являться в кабінетах роботодавців: особливості оформлення заяви-розрахунку
21 грудня 2021
Відсьогодні в особистих кабінетах роботодавців почали з’являтись електронні лікарняні їх працівників за сумісництвом, створені з 01 жовтня по 20 грудня. Через великий обсяг, відображення всіх е-лікарняних відбувається поступово і займе трохи часу, однак багато роботодавців уже можуть приступити до призначення за ними допомог від Фонду соціального страхування України. Раніше електронні лікарняні, попри надходження за основним місцем роботи, в кабінетах роботодавців за сумісництвом не відображались. Це призводило до неможливості призначити матеріальне забезпечення поза основним місцем роботи, адже був відсутній електронний документ, який є для цього підставою. Особливістю електронних лікарняних сумісників є те, що в їх роботодавців за сумісництвом відображається не е-лікарняний безпосередньо, а його цифрова копія. Вона відрізняється від оригінального документа порядковим номером копії, який додається до унікального номеру е-лікарняного. Наприклад, е-лікарняний з унікальним номером ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х буде відображено так за основним місцем роботи і в особистому кабінеті застрахованої особи. Однак в кабінеті роботодавця за сумісництвом до нього через крапку буде додано порядковий номер копії: ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х.1. Якщо в працівника декілька роботодавців за сумісництвом, цифра після крапки буде зростати за порядком (.2 і далі). Зазначена цифра є технічною інформацією про те, що це копія електронного лікарняного, а застрахована особа працює в роботодавця за сумісництвом. Номер копії не є складовою частиною унікального номеру е-лікарняного – тож при формуванні заяви-розрахунку для працівників за сумісництвом необхідно вказувати номер їх лікарняного до знаку крапки. Детальніше про номер е-лікарняного та його складові за посиланням. Тож, якщо у вашому кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду вже є е-лікарняні сумісників, ви можете розпочати призначення допомог по тимчасовій втраті працездатності і по вагітності та пологах. Зверніть увагу, якщо ви вже призначили працівникам за сумісництвом допомоги за відповідні періоди непрацездатності (наприклад, на підставі паперового лікарняного), е-лікарняний брати до роботи не потрібно.
Мінсоцполітики: відповіді на найпоширеніші запитання громадян про е-лікарняні
8 жовтня 2021
До Фонду соціального страхування України передали на оплату 130 тисяч е-лікарняних. Сьогодні створили майже 1,4 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. У Міністерстві соціальної політики України відповіли на найпоширеніші запитання щодо е-лікарняних. Вам створили медичний висновок. Як діяти? Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний. Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН), який сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка потребує догляду. Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону надійдуть 2 повідомлення: від E-health щодо створення медичного висновку із зазначенням його номеру, від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії. Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити у будь-який зручний обом спосіб, наприклад, телефоном. Це все! Тепер ваше завдання – швидше одужувати і чекати на виплати від Фонду соціального страхування України та роботодавця. За станом фінансування лікарняних зручно слідкувати в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund (інформація щоденно оновлюється за тегами #фінансуванняоперативно і #фінансуваннястрахувальників). Роботодавці будуть бачити ваш е-лікарняний у своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності та сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни. Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається, чим саме ви хворіли. Тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг, – він містить персональні дані і не є підставою для нарахування матеріального забезпечення. Якщо ви одужали раніше Е-лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду). Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного. Якщо ви довго хворієте Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця. Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання. Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять в разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу. Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я направить вас на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний. Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ тут. Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж захворіли. Для таких випадків розроблені «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час, як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності. Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець. Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного Повідомлення про створення медичного висновку може не надійти, якщо ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або не заповнено деякі з колонок. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни ваших персональних даних! Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення. Переглянути свій медичний висновок можна на порталі Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS). Поставити запитання про створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77. Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у вашому кабінеті на вебпортал Пенсійного фонду України не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено. У першу чергу, запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду України для з’ясування причин: 0800-503-753. Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду України за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер телефону. Як дізнатись дату фінансування допомоги за е-лікарняним Перші 5 днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соцстраху незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги на вагітність та пологи, з догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня. Дата фінансування допомоги від ФССУ працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду соціального страхування України: https://t.me/socialfund. Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавці подали заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам. Однак, аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця. Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ. Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/.../main/uk/publish/article/968493
Для допомоги за е-лікарняним потрібна заява-розрахунок: як її сформувати
14 вересня 2021
Станом на 13 вересня, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області прийняли до оплати 854 електронних листків непрацездатності на загальну суму 1 млн 613 тис. грн. Щоб отримати допомогу за е-лікарняним роботодавець має сформувати та подати до Фонду заяву-розрахунок – саме від дати її отримання залежить дата фінансування матеріального забезпечення. Нагадаємо особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними: ● Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Вона визначена Порядком фінансування страхувальників, який затверджений постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12. ● Однак, в е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими та е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки. ● Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності. Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним: - перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім; - у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається із десяти цифр і цифри після знаку дефісу; - у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності, який також зазначено в електронному лікарняному – він буде збігатися для всіх лікарняних, сформованих в межах одного страхового випадку. - у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають: «1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві» «2 - Вагітність і пологи» «3 - Необхідність догляду за хворою дитиною» «4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї» «5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною» «6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства» «7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства» «8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу» «9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижче оплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта) «10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2» Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини: «11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання» «12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»; решта колонок заповнюються, як і раніше. Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення, або на паперових носіях. Однак, зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України!
Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: інформація від Фонду соцстраху
20 серпня 2021
Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Уже з вересня всі заклади охорони здоров'я мають повністю перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний? ● Якщо працівник є застрахованою особою, то в разі оформлення лікарем медичного висновку про тимчасову втрату працездатності для нього автоматично сформується е-лікарняний. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду. ●Одразу після створення медичного висновку потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном. ● Якщо працівник має ЕЦП, він зможе переглянути свій е-лікарняний в особистому кабінеті застрахованої особи на сайті Пенсійного фонду України. Але зазвичай у цьому немає потреби – усю необхідну інформацію щодо е-лікарняного роботодавець бачить у власному кабінеті страхувальника. ● Водночас роботодавець бачить лише загальну інформацію щодо тимчасової непрацездатності свого працівника, необхідну для призначення матеріального забезпечення – йому недоступний ані діагноз, ані інші приватні відомості застрахованої особи. ● Не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про тимчасову непрацездатність – він містить персональні дані і не призначений для сторонніх. Також медичний висновок не є підставою для нарахування матеріального забезпечення. ● Якщо працівник не одужає у визначений в першому медичному висновку термін, лікар створить наступний медичний висновок, який продовжить тимчасову непрацездатність – про це потрібно повідомити роботодавця. ● Одразу після завершення періоду тимчасової непрацездатності е-лікарняний працівника змінює свій статус на «Готовий до сплати». ●З цього моменту роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів призначити працівнику матеріальне забезпечення, а після дати призначення не пізніше ніж через 5 робочих днів сформувати і передати до ФССУ заяву-розрахунок. ● Саме від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку залежить дата фінансування допомоги від Фонду працівнику. ● Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання. ●Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, працівник може слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund. ●Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавці подали заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам. ●Однак, аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця. ●Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.
Алгоритм дій роботодавця для оплатити е-лікарняного: в інформації від Фонду соцстраху
19 серпня 2021
Комісії із соціального страхування/уповноважені (Комісії) на підприємствах, установах, організаціях продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення, як це було і раніше, незалежно від виду лікарняного — електронний він чи паперовий. Комісії зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності. Алгоритм дій роботодавця для оплатити е-лікарняного: Крок 1. Роботодавець отримує сповіщення про відкриття е-лікарняного в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Інформацію про закриття такого листка непрацездатності роботодавець може побачити теж на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Крок 2. У роботодавця виникає підстава для призначення матеріального забезпечення за е-лікарняним у разі закриття такого е-лікарняного (у разі вагітності та пологів відразу у день створення е-лікарняного). При цьому роботодавець на свій розсуд може роздрукувати такий е-лікарняний, чи залишити в електронному вигляді. Крок 3. Кадрова служба підприємства перевіряє страховий стаж працівника, щодо якого отримано е-лікарняний, та надає інформацію про страховий стаж і кількість днів, які підлягають оплаті за рахунок роботодавця та Фонду. При цьому рішення про призначення матеріального забезпечення приймає Комісія. Крок 4. Комісія приймає рішення про призначення, або відмову у призначенні матеріального забезпечення та передає його до бухгалтерії. У рішенні зазначається загальна кількість днів для оплати, у тому числі за рахунок коштів Фонду соціального страхування України. Крок 5. Бухгалтерія нараховує лікарняні (декретні) на підставі е-лікарняного (чи його паперової роздруківки) та рішення Комісії. Крок 6. Страхувальник протягом 5 робочих днів оформлює заяву-розрахунок та подає до органу Фонду соціального страхування України за місцем реєстрації. Фонд соціального страхування наголошує, що для отримання фінансування роботодавці формують заяви-розрахунки окремо для е-лікарняних і паперових листків непрацездатності. Це пов’язано з тим, що е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності. Крок 7. Після отримання фінансування на спецрахунок і виплати сум лікарняних (декретних) застрахованим особам, роботодавцю протягом місяця необхідно подати до органу Фонду соціального страхування України Повідомлення про виплату матеріального забезпечення застрахованій особі.
Фонд соціального страхування України розпочинає здійснювати оплати е-лікарняних
11 Червня 2021
Заклади охорони здоров’я України переходять від видачі паперових листків непрацездатності до створення електронних медичних висновків. Такий електронний листок не потребує дублювання на бланку та має повний перелік функцій паперової версії. Е-лікарняні є підставою, щоб отримати від Фонду соцстрахування України допомогу по вагітності та пологах, а також по тимчасовій втраті працездатності, зокрема самоізоляції від COVID-19, на період догляду за хворими дітьми та родичами, лікування в санаторно-курортних закладах тощо. Також за е-лікарняними роботодавці здійснюють оплату перших п’яти днів лікування хвороб або травм своїх співробітників. Перехідний період триватиме до 1 вересня 2021 року. Створювати та вносити медичні висновки про тимчасову непрацездатність до Реєстру будуть окремі визначені заклади охорони здоров’я. Обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від ФССУ на цей період продовжуються. Якщо пацієнту відкрили лікарняний на бланку, то його мають продовжити виключно у паперовому вигляді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат. Е-лікарняний не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ. Розмір допомоги на тимчасову втрату працездатності складе від 50 % до 100 % середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100 % середнього доходу. Що змінюється для працівника? Після оформлення лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем заяви-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття). Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до ФССУ. Слідкувати за станом перерахування коштів на рахунки роботодавців працівники можуть онлайн в телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегом #фінансування_страхувальників. Що змінюється для роботодавця? Зміни торкнуться оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників. Оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками. Чи вносять зміни до процедури призначення матеріального забезпечення? Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного. Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.
Фонд соцстраху призначив пожиттєві щомісячні виплати медику з Львівщини, який перехворів на Covid-19
6 січня 2021
З початку пандемії управління виконавчої дирекції Фонду соцстраху у Львівській області отримало 3790 повідомлень про клінічно підтверджені випадки захворювання медичних працівників на COVID-19, з них 50 випадків смертельні. Розслідування завершено по 1529 випадках, 218 з них визнано пов'язаними з виробництвом, у тому числі 10 – смертельні. Нагадаємо, зв'язок інфікування медика із виробництвом визначає комісія із розслідування, що створюється територіальними органами Держпраці (у випадку смерті) та роботодавцем (у інших випадках), висновок комісії залежить від висновків епідрозслідування МОЗ і діагнозу профпатолога. Працівники управління ВД Фонду у Львівській області працюють із кожним з медичних працівників або членів їх родин, чиї випадки інфікування визнано пов'язаними з виробництвом, з метою допомогти зібрати необхідні документи, визначені порядком КМУ. Державні страхові виплати у розмірі 1 мільйон 576 тисяч 500 гривень управління ВД Фонду у Львівській області профінансувало для родин 6 померлих від коронавірусної хвороби медичних працівників. Члени родин п'яти померлих від профзахворювання на COVID-19 працівників отримали від управління ВД Фонду у Львівській області одноразові допомоги відповідно до загальнообов’язкового державного соціального страхування у розмірі 219 тисяч 700 гривень. Щомісячну страхову виплату у разі смерті медика призначено для пʹяти осіб, які мають на неї право на загальну суму 78,5 тис грн. Для одного медичного працівника, який отримав стійку втрату працездатності управлінням призначено за кошти ФССУ одноразову допомогу та щомісячну страхову виплату пожиттєво. Впродовж 2020 року управлінням ВД Фонду у Львівській області прийнято для оплати лікарняні листки на суму 1,2 мільйони гривень для компенсації втраченого заробітку 185 медикам, які захворіли на COVID-19 внаслідок виконання професійних обов’язків. Усі страхові виплати для медичних працівників і членів їх родин здійснюються в оперативному режимі після належного оформлення відповідних документів, які є підставою для виплат. 3149 осіб знаходились на оплачуваній за кошти ФССУ самоізоляції під медичним наглядом або перебували в спеціалізованих закладах охорони здоров’я в разі контакту з хворим на COVID-19 з метою упередження поширення коронавірусної хвороби, з них: 613 осіб – медичні працівники. Загалом управління виконавчої дирекції Фонду у Львівській області прийняло на оплату відповідні лікарняні листки, видані у зв’язку з ізоляцією від COVID-19, на суму 3,8 млн грн.