У Мінрегіоні розробили інформаційні посібники з будівництва шкіл, дитсадків та спортивних обʼєктів
У Міністерстві розвитку громад та територій України розробили інформаційні посібники з будівництва освітніх та спортивних закладів. У них доступно та на прикладах зображено, які державні будівельні норми мають бути дотримані при проєктуванні та будівництві освітніх, дошкільних та спортивних закладів.
«Сьогодні надважливо забезпечити проєктування та будівництво нових об’єктів з урахуванням усіх вимог безбар’єрності та енергоефективності. Це – одні з пріоритетних вимог сучасності. Освітні та спортивні заклади мають бути доступними для всіх відвідувачів: батьків з маленькими дітьми у візочках, літніх людей, які зустрічають своїх онуків після занять, людей з інвалідністю та інших маломобільних груп. Ці посібники є дороговказами для місцевої влади, як мають виглядати подібні громадські будівлі у кожній громаді України», — зазначив Міністр Олексій Чернишов.
Зокрема, в інформаційних посібниках пояснюється, як обладнати навчальні місця для дітей з інвалідністю та якою має бути висота та ширина сходів. Крім того, в цих матеріалах зібрані кращі практики реалізації відповідних обʼєктів у громадах. Ознайомитися з інформаційними посібниками можна за посиланнями:
- Заклади дошкільної освіти – https://bit.ly/3IUOPmM;
- Загальноосвітні школи – https://bit.ly/3m6jsfr;
- Спортивні споруди – https://bit.ly/33yyWT1.
Зазначимо, наразі у Мінрегіоні активно працюють над оновленням державних будівельних норм, зокрема в частині інклюзії та створення харчоблоків. Як тільки будуть прийняті нові норми, інформаційні посібники будуть оновлені.
Новини за темою
Чи готові ви прихистити у себе переселенців: у Мінрегіоні створили спеціальну анкету
19 березня 2022
На Львівщині у приватному секторі вже прийняли майже 100 тисяч вимушених переселенців. І це лише офіційні цифри. Зараз у резерві приватної сфери області є ще тисяча місць. Мінрегіон створило опитувальник, щоб дізнатися скільки небайдужих українців готові дати прихисток тим, у кого дім відібрала війна. Його можна пройти за посиланням: https://forms.gle/GKG3cMJyykCBMVzX9. Зокрема, анкета запитує в людини тип її власного житла (квартира, будинок), скількох людей вона готова прихистити, кому віддає перевагу (сім’ї, студентам) та у якій області проживає. Саме опитування займає лише кілька хвилин. «Прошу кожного, хто має можливість поселити внутрішньо переміщених осіб, зробити це. Темні часи показують світлих людей. Будьмо на стороні світла», - звернувся начальник Львівської обласної військової адміністрації.
Ознайомлений – захищений: для жителів області доступні посібники з вогневої підготовки та домедичної допомоги
26 лютого 2022
В час, коли українська армія дає потужний опір агресору, для кожного жителя важливо знати як поводитись зі зброєю та надавати медичну допомогу. Львівська ОДА нагадує, що для цих цілей доступні посібники «Динамічна базова вогнева підготовка» та «Домедична допомога в умов ведення бойових дій». Так, авторами теоретично-практичного посібника про поводження та застосування стрілецької зброї стали інструктори з військовим досвідом, а також майстри спорту, заслужені тренери України. «Усі матеріали, які зібрали у цьому посібнику допоможуть в першу чергу тим, хто вже має базові знання чи досвід у вогневій підготовці. Також книга стане в пригоді, як професійному військовослужбовцю, так і початківцям. В методичці можна дізнатись про основи безпечної поведінки зі зброєю, правила її застосування чи перенесення, все про прицільну стрільбу. Розуміємо, що в Україні зараз війна, а тому питання підготовки кваліфікованих кадрів зараз на часі», - розповів директор департаменту з питань цивільного захисту Ігор Туз. Посібник із домедичної допомоги описує основи надання домедичної допомоги в секторі обстрілу, транспортування (переміщення) пораненого в сектор укриття і надання допомоги там. Як зазначено в посібнику аналіз причин загибелі військовослужбовців під час ведення бойових дій вказує на те, що значну їх частину можна було б врятувати при своєчасному та якісному наданні домедичної допомоги. Як додають у департаменті охорони здоров’я Львівської ОДА надання домедичної допомоги на полі бою є основною запорукою порятунку життя пораненому.
Як виконувати нове законодавство про старост: роз’яснення Мінрегіону
20 серпня 2021
1 серпня набрав чинності Закон України №1638 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку інституту старост». З основними змінами, який несе Закон можна ознайомитись тут. У зв’язку з цим Міністерство розвитку громад та територій України розробило Рекомендації та зразки документів щодо практичного впровадження положень з розвитку інституту старост. У рекомендаціях детально розглянули положення Закону та визначили, які саме дії/рішення необхідно здійснити/прийняти органам місцевого самоврядування на його виконання. «Органам місцевого самоврядування дуже важливо сьогодні привести у відповідність до вимог нового законодавства діяльність старост та забезпечити їх роботу усіма необхідними ресурсами. При цьому слід зважати на можливість надання старостами базового набору адміністративних послуг для зручності мешканців відповідних територій» – зазначив заступник директора департаменту економічної політики Львівської ОДА Вадим Табакера. Так, відповідно до положень нового Закону за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, надання адміністративних послуг та/або виконання окремих завдань адміністратора, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснюватися старостою. Ця зміна фактично закріплює повноваження старости, передбачене оновленим пунктом 4 частини 5 статті 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Також пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону передбачено, що сільські, селищні, міські ради у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом мають забезпечити утворення старостинських округів відповідно до статті 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Це означає, що сільські, селищні, міські ради, на території яких не були утворені старостинські округи, мають забезпечити їх утворення у строк до 01.11.2021 з урахуванням вимог статті 54-1 Закону (кількість жителів округу має бути не менше 500 осіб), а ті місцеві ради, на території яких були утворені старостинські округи, які не відповідають цим критеріям, повинні привести їх у відповідність у зазначений термін.
На замовлення Мінрегіону експерти створили базу даних про проведення навчань та тренінгів для громад
7 квітня 2021
Більшість створених у 2020 році територіальних громад мають ще недостатньо досвіду та знань для ефективної роботи у нових умовах – з широкими повноваженнями і значними ресурсам. Отже вони потребують постійної методологічної та інформаційної підтримки з боку Уряду, а також від українських та міжнародних експертів. Навчання для територіальних громад проводяться за підтримки більшості проектів та програм міжнародної технічної допомоги, що допомагають українському Уряду впроваджувати децентралізацію. Для того, щоб Мінрегіон – міністерство, що відповідає за реформу місцевого самоврядування - мав повну інформацію про характер, географічне, тематичне покриття і часові рамки такого навчання, за технічної підтримки Проекту DESPRO експерти створили базу даних навчань для територіальних громад. Ідея розробки системи з'явилася в рамках робочої групи №6.2 з питань управління професійним розвитком посадових осіб місцевого самоврядування Ради донорів з питань децентралізації в Україні (наразі - Секторальної робочої групи з питань децентралізації та регіонального розвитку). Наповнення бази, її технічні особливості були опрацьовані та апробовані спільно на засіданнях групи. На разі в системі є інформація про проведені навчання для представників територіальних громад у IV кварталі 2020 року та невдовзі будуть доступні дані про навчання у І кварталі 2021 року. Інформація про навчання оновлюватиметься щоквартально. «Ця інформаційна система допоможе Мінрегіону більш ефективно координувати зусилля міжнародних партнерів з надання інформаційної та методичної допомоги громадам. Ми спільно з керівництвом міжнародних проектів та програм бачитимемо, де, коли і хто проводив навчання чи тренінги та на яку тему. Це дасть змогу розподіляти підтримку більш рівномірно, з прив'язкою не лише до території, а й до актуальності тем навчань для громад. У той же час, самі громади зможуть проаналізувати, чи використовують вони усі доступні можливості отримати нові знання та досвід», - сказав заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. Ознайомитися з базою даних про навчання та тренінги можна ЗА ПОСИЛАННЯМ.
За попередніми домовленостями ЄІБ виділить 100 млн євро на зовнішнє освітлення по всій Україні
23 березня 2021
Міністерство розвитку громад та територій розширює співпрацю з Європейським інвестиційним банком у сфері зовнішнього освітлення. 11 березня 2021 року під час спільної наради з представниками ЄІБ було обговорено перспективи започаткування нового проєкту у сфері благоустрою, а саме зовнішнього освітлення. Представники банку висловили зацікавленість та готовність розширити співпрацю з Мінрегіоном та розпочати процес підготовки відповідної рамкової фінансової угоди («financial frame agreement») з наданням кредиту в розмірі 100 млн євро та технічної̈ допомоги в розмірі 1,5 млн євро. Запропонований проєкт повинен покрити всю територію України. Він передбачає реалізацію заходів з відновлення, реконструкції та будівництва мереж зовнішнього освітлення. А також приведення електромереж зовнішнього освітлення до норм і стандартів діючого законодавства та оснащення об’єктів зовнішнього освітлення обладнанням з використанням енерго- та ресурсозберігаючих технологій. Наразі більша частина систем зовнішнього освітлення населених пунктів перебуває у критичному стані. Значна кількість вулиць залишається неосвітленою. До того ж у системах освітлення використовуються застарілі типи світлових приладів та джерел світла, що призводить до значних втрат електричної енергії. Через відсутність дієвої системи управління енергоспоживання зовнішнього освітлення міста, використання застарілих індукційних засобів обліку та неналежний контроль за їхніми технічними характеристиками якість освітлення погіршується. Також через це збільшуються витрати житлово-комунальної сфери. Так, у 2020 році витрати на утримання об’єктів зовнішнього освітлення в населених пунктах України становили 1,5 млрд грн, а витрати місцевих бюджетів на електроенергію, спожиту на зовнішнє освітлення, – понад 1,4 млрд грн. Актуальність модернізації систем зовнішнього освітлення населених пунктів обумовлена сучасними вимогами енергоефективності та енергозбереження. В рамках Угоди муніципалітети висловили високу зацікавленість у фінансуванні проєктів із зовнішнього освітлення з метою досягнення кліматичних та енергетичних цілей ЄС. Потенційна реалізація даної програми за підтримки ЄІБ відповідає імплементації національних стратегічних документів, а саме: - Енергетичній стратегії України на період до 2035 року «Безпека, енергоефективність, конкурентоспроможність»; - Національній економічній стратегії на період до 2030 року; - Положенням Директиви 2012/27/ЄС «Про енергоефективність»; - Заявленим пріоритетам Уряду щодо приєднання до Зеленого Курсу ЄС у частині подолання енергетичної бідності та декарбонізації економіки. Вирішення ключових питань у сфері зовнішнього освітлення спрямоване на створення комфортних умов життєдіяльності людини та зменшення негативного впливу від виробництва електричної енергії на довколишнє середовище.
Мінрегіон затвердив Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад
15 січня 2021
У зв’язку із зміною адміністративно-територіального устрою України, Мінрегіон затвердив Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад. Відповідне повноваження закріплене в Положенні про Міністерство розвитку громад та територій України. Кодифікатор складається з кодів та назв об’єктів Кодифікатора - адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, що розподілені на п’ять рівнів. Для позначення категорій об’єктів Кодифікатора використовуються такі скорочення: О – Автономна Республіка Крим, області; К – міста, що мають спеціальний статус; Р – райони в областях та Автономній Республіці Крим; Н – території територіальних громад (назви територіальних громад) в областях, територіальні громади Автономної Республіки Крим; М – міста; Т – селища міського типу; С – села; Х – селища; В – райони в містах. Кодифікатор адмінтеродиниць та територій територіальних громад.
Для громад розробили посібник з ефективної діяльності органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації
23 листопада 2020
Асоціація міст України розробила Практичний посібник. Його мета - допомогти громадам організувати ефективну діяльність органів місцевого самоврядування. Видання складається з п’яти модулів. Це - типові документи, алгоритми дій, а також зразки рішень місцевих рад та їх виконавчих органів. Перший модуль надає методичні рекомендації щодо розроблення статуту територіальної громади. Також він містить примірну структура статуту. Тут визначено права, обов’язки, форми участі жителів громади у вирішенні питань місцевого значення, засади громадського контролю та звітування посадових осіб місцевого самоврядування тощо. Рекомендації підготували в рамках робочої групи з питань місцевої демократії Ради донорів з питань децентралізації в Україні при Мінрегіоні. Вони є результатом спільної роботи фахівців Мінрегіону, Центрального офісу реформ при Мінрегіоні, Асоціації міст України, фахівців і експертів у сфері місцевої демократії та статутної нормотворчості. У другому модулі описані процедурні питання організації роботи органів місцевого самоврядування. Типові документи: регламент сільської, селищної, міської ради, положення про постійні комісії сільської, селищної, міської ради. А також - регламент виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради. Важливо, що у цих документах враховано врегулювання порядку проведення засідань колегіальних органів ради в режимі аудіо(відео) конференцій. Підготували матеріали аналітики та експерти АМУ в межах «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID. Третій модуль описує організацію роботи виконавчих органів місцевого самоврядування. Тут можна знайти примірні положення основних відділів та управлінь сільської, селищної міської ради, проєкти рішень сільської, селищної, міської ради про затвердження структури виконавчих органів, розподіл обов’язків між головою та його заступниками. У четвертому модулі надали алгоритм основних дій з реорганізації органів місцевого самоврядування. Він висвітлює суть процесу, черговість, зміст та особливості окремих дій відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій» (№3651-д). П’ятий модуль - це стратегічний план розвитку громади. Містить загальну інформацію про стратегічне планування розвитку громади та приклад Стратегії сталого розвитку громади на прикладі громади м. Буча Київської області. Стратегію розробили в межах проекту «Сприяння стратегічному розвитку територіальних громад малих міст», реалізованому АМУ спільно з Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ) та профінансованому Урядом Федеративної республіки Німеччини і Європейським Союзом. «В Україні триває реформа місцевого самоврядування та децентралізація влади. Проте новостворені органи місцевого самоврядування вже після місцевих виборів розпочинають роботу. Методичні рекомендації, законодавчі нововведення покликані допомогти громадам у проведенні перших сесій, формуванні структури, статутів, призначенні комісій тощо», - зазначив директор департаменту економічної політики Львівської ОДА Степан Куйбіда. Також він наголосив, що важливими є Стратегії розвитку, які мають затвердити громади. Це ресурси та інструменти для їх розвитку. Практичні посібники доступні за посиланням.
На Львівщині триває реалізація об’єктів інфраструктури в межах програми «Велике будівництво»
23 вересня 2020
Про реалізацію об’єктів: шкіл, садочків, об’єктів спорту, яку проводять в межах Програми Президента України «Велике будівництво» йшлося сьогодні під час селекторної наради з Міністерством розвитку громад та територій України. Зокрема, в області в межах цієї Програми передбачена реалізація 16 об’єктів на що передбачено 204 млн грн бюджетних коштів. Це 6 шкіл, 5 садочків, 5 об’єктів спорту. За оперативною інформацією департаменту економічної політики Львівської ОДА на 7 об’єктах будівельні роботи вже завершили, на 9-ти тривають. Реалізація національної програми «Велике будівництво» створить належні умови навчання для 2583 учнів шкіл та садочків, в тому числі додатково буде створено 483 місця у загальноосвітніх школах та 505 місць у садочках), сприятиме створенню нових робочих місць. Окрім цього, в рамках Програми «Велике будівництво» передбачена реалізація проєктів з покращення матеріально-технічної бази та ремонтів 9 опорних закладів охорони здоров’я області загальною вартістю 167,4 млн грн. Станом на сьогодні в частині проведення робіт на 6 об’єктів укладено угоду з підрядником, триває тендерна процедура щодо 3 об’єктів. Розпочато роботи на 4 об’єктах.
У Міністерстві розвитку громад і територій затвердили перелік проектів із реконструкції приймальних відділень
28 липня 2020
В межах реалізації Національного проекту «Велике будівництво» на Львівщині планують реконструювати та відремонтувати дев’ять приймальних відділень. Відповідно до Порядку та умов надання місцевим бюджетам субвенції із держбюджету, на реалізацію проектів із реконструкції та капітального ремонту приймальних відділень в опорних закладах охорони здоров’я, затверджених постановою Кабінету Міністрів від 8 липня 2020 року № 612, затвердили перелік проектів із реконструкції приймальних відділень. «Комісія Міністерства розвитку громад і територій взяла до уваги наші пропозиції щодо визначених об’єктів і виділила для Львівської області 72 млн грн на реконструкцію, капітальний ремонт приймальних відділень. Після проведення на об’єктах усіх робіт Міністерство охорони здоров’я систематизовано закупить усе необхідне обладнання», - розповів голова Львівської ОДА Максим Козицький. Роботи проводитимуть на таких об’єктах: КНП Львівської обласної ради "Львівська обласна клінічна лікарня", КНП "Дрогобицька міська лікарня №1" Дрогобицької міської ради, КНП Самбірської міської ради та Самбірської районної ради "Самбірська центральна районна лікарня", КНП Стрийської районної ради "Стрийська центральна районна лікарня", КНП Буської районної ради "Буська центральна районна лікарня", КНП Яворівської районної ради Львівської області "Новояворівська районна лікарня імені Юрія Липи", КНП "8-а міська клінічна лікарня м. Львова", КНП "Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги м. Львова", КП "Центральна міська лікарня Червоноградської міської ради".
Кілька фактів щодо вчасної оплати житлово-комунальних послуг, - Мінрегіон
8 квітня 2020
Під час карантину в Україні всі підприємства сфери ЖКГ працюють безперебійно та надають послуги, необхідні для комфортного перебування людей вдома. Але мало хто замислюється, що у підприємств житлово-комунальної сфери зросли витрати на дезінфекцію та забезпечення засобами індивідуального захисту своїх працівників, збільшився обсяг побутового сміття та додалось роботи щодо прибирання багатоквартирних будинків. Таким чином, витрат у підприємств стало більше, а головне джерело надходжень підприємств залишилося тим самим – платежі споживачів. Тому для забезпечення стабільної роботи житлово-комунального сектору вкрай важливо розраховуватися вчасно! Зверніть увагу! Щоб допомогти громадянам вчасно розраховуватися під час карантину, Уряд збільшив державну допомогу на оплату житлово-комунальних послуг. 25 березня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 247 «Про особливості надання житлових субсидій», https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-osoblivosti-nadannya-zhitlovih-subsidij-247250320 якою передбачено спрощення порядку надання житлової субсидії та запроваджено додаткову компенсацію витрат на оплату комунальних послуг. Згідно з цим нормативно-правовим актом Уряд постановив: - забезпечити призначення житлової субсидії на наступний період усім домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному періоді 2019-2020 років, без заяв громадян про призначення житлових субсидій; - призначати житлову субсидію громадянам, які були звільнені з роботи в період карантину, відповідно до пункту 1 частини першої статті 40 Кодексу законів про працю України і зареєструвалися в службі зайнятості як безробітні; - заборонити на період карантину припинення надання житлових субсидій у випадках, передбачених Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, крім обставин, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок) або у разі смерті одинокої особи; - на період карантину проводити розрахунок житлових субсидій з урахуванням збільшених на 50 відсотків соціальних нормативів, у межах яких надається субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, що встановлені підпунктами 2-6 пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 (соціальні нормативи користування послугами з централізованого водопостачання, постачання гарячої води, централізованого водовідведення, газопостачання і електропостачання для побутових потреб (окрім опалення). Детальніше можна ознайомитися на сайті Міністерства соціальної політики України.
Мінрегіон надає рекомендації керівникам ОСББ, ЖБК на час карантину
30 березня 2020
Міністерство розвитку громад та територій України підготувало рекомендації керівникам об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельних кооперативів на час карантину. Поінформуйте мешканців про карантин та умови убезпечення від розповсюдження вірусу. Розмістіть в під’їздах чи біля них плакати з інформацію про те, як себе поводити. Запровадьте періодичну дезінфекцію будинку: миття кабіни ліфту, першого поверху, ручок вхідних дверей, перил сходів тощо. Забезпечте заходами захисту прибиральників та двірників. За можливості обмежте доступ мешканців до дитячих та спортивних майданчиків Комунікуйте з мешканцями, які можуть потребувати сторонньої допомоги (одинокі люди літнього віку, важкохворі люди тощо), уточніть чи потребують вони допомоги і за можливості допоможіть самостійно або передайте інформацію органу місцевого самоврядування чи в місцевий штаб/волонтерську організацію, які опікуються цим питанням. Підтримуйте зв’язок з органом місцевого самоврядування та штабами підтримки для координації спільних зусиль та обміну оперативною інформацією. Використовуйте систему електронної комунікації (врядування) в будинку, яка дозволить звузити необхідність особистого спілкування співвласників та дозволить підтримати комунікацію і зберегти позитивний емоційний клімат в будинку.
Питання реалізації проєктів секторальної підтримки ЄС порушили в межах наради з представниками Мінрегіону
20 грудня 2019
На Львівщині відбулась Всеукраїнська нарада з актуальних питань формування та реалізації державної політики. Відтак, у другий день заходу, 20 грудня, у Львівській ОДА провели робочу нараду під головуванням першого заступника голови Львівської ОДА Василя Лозинського щодо перспектив реалізації проєктів секторальної підтримки ЄС у 2020 році. Серед учасників заходу – представники Міністерства розвитку громад та територій України, структурних підрозділів Львівської ОДА. В межах наради закцентовано увагу на необхідності активізації реалізації поточних проектів в частині оголошення тендерних процедур, проведення підготовчих та будівельних робіт. Відтак, станом на сьогодні на території області вже реалізували 2 проєкти. Також ще 12 проєктів перебувають на стадії часткового виконання. Представники Мінрегіону наголосили на тому, що усі проєкти секторальної підтримки повинні бути реалізовані до кінця 2020 року. А також запевнили учасників наради стосовно оперативного розв'язання усіх проблем щодо ритмічності фінансування проєктів та виділення коштів у І кварталі 2020 року.