Як зареєструвати факт смерті у воєнний час? Детальне роз'яснення
Реєстрація факту смерті здійснюється у будь-якому відділі державної реєстрації актів цивільного стану, який працює незалежно від місця смерті чи проживання померлої особи.
Про це повідомляє Західне міжрегіональне управління Міністерста юстиції.
Окрім заяви, необхідно подати:
- документ встановленої форми про смерть, виданий закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою;
- рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час чи про оголошення її померлою;
- паспорт громадянина України (паспортний документ іноземця, особи без громадянства за наявності).
При реєстрації смерті невпізнаних осіб до актового запису про смерть вносяться тільки ті відомості, які містяться в лікарському свідоцтві про смерть. Якщо надалі померлий упізнаний, відомості про нього, яких бракувало, зазначаються згідно з вимогами чинного законодавства на підставі висновку відділу реєстрації актів цивільного стану, за наявності протоколу впізнання тіла.
У випадку якщо смерть настала на тимчасово-окупованій території або в районі активних бойових дій, де отримати медичне свідоцтво про смерть неможливо, рекомендується скласти колективний акт про настання смерті, за можливості зберегти фотодокази настання смерті особи та звернутися до суду (за місцем знаходження заявника) про встановлення відповідного юридичного факту.
Така справа розглядається судом невідкладно з моменту надходження відповідної заяви. За результатами розгляду заяви суд постановляє рішення про встановлення факту смерті особи із зазначенням відомостей про дату та місце народження, про дату та місце смерті особи.
Після проведення запису орган реєстрації актів цивільного стану видає заявнику свідоцтво про смерть та довідку для одержання допомоги на поховання.
Новини за темою
''Відтепер заявку на статус ВПО можна оформити у декілька кліків'', - Олександр Кулепін
20 квітня 2022
Українці, що були вимушені евакуюватися з регіонів, де ведуться бойові дії до більш безпечних місць України, можуть отримати статус внутрішньо переміщеної особи онлайн, подати заявку на щомісячну виплату. Про це повідомив заступник начальника Львівської ОВА з питань цифровізації Олександр Кулепін. ''Від початку широкомасштабної війни всі ЦНАПи та органи управління соцзахисту були задіяні у реєстрації внутрішньо переміщених осіб і цей процес виявися надзвичайно важким, адже попит на цю послугу значно перевищував серверні можливості міністерств, які здійснюють таку реєстрацію. Черги в ЦНАПи були значними і самі центри працювали до ночі, а подекуди навіть і вночі, щоб зареєструвати усіх. Через це існує розрив між реальною кількістю ВПО в області та кількістю осіб, які числяться такими в реєстрах. А претендувати на матеріальну допомогу від держави можуть лише ті, хто потрапив в реєстр. Саме тому від учора реєстрація для ВПО значно спростилася - відтепер подати заявку на статус такої особи можна в декілька кліків у додатку. Такий крок допоможе усім переселенцям отримати статус ВПО швидко та не очікуючи в жодних чергах'', - сказав Олександр Кулепін. Заступник з питань цифровізації також додав, що статус ВПО можуть отримати користувачі в Дії як для себе, так і для своїх дітей. ''В Уряді передбачили виплати в розмірі 2000 грн для дорослих та 3000 грн для дітей. Виплати нарахують на картку єПідтримка, і їх можна використати як завгодно: зняти готівку, переказати на іншу картку та купити будь-який товар. Ця матеріальна допомога стане корисною не лише для самих внутрішньо переміщених осіб, але й для бізнесу в цілому, адже завдяки витраченим коштам на оплату послуг чи продуктів підприємства зможуть виплачувати заробітну плату своїм працівникам та платити податки, а економіка країни - швидше відновлюватися'', - зазначив Олександр Кулепін. Як отримати статус та допомогу для ВПО в Дії: 1. Оновіть застосунок та в розділі Послуги виберіть Отримати статус ВПО. 2. Вкажіть своє поточне місцеперебування та підтвердьте геолокацію (вона потрібна один раз, щоб скористатися послугою). 3. Якщо у вас є діти, можете отримати статус переселенця і для них — свідоцтва про народження підтягнуться в Дію або ж ви можете ввести їх вручну. 4. Далі, щоб отримувати фінансову допомогу, виберіть картку єПідтримка. 5. Вкажіть, яка допомога вам необхідна (потреби в медичному обслуговуванні, освіті або ж гуманітарці) та залиште контактні дані. Цю інформацію отримає Мінсоцполітики. Щойно з’явиться можливість допомогти, з вами зв’яжуться представники соцзахисту. Заява сформована! Перевірте її, підтвердьте достовірність даних та натисніть Надіслати. Довідка ВПО з'явиться з вашими цифровими документами в Дії, очікуйте виплати на картку єПідтримка. Усю інформацію про виплати, допомогу та отримання статусу внутрішньо переміщеної особи розміщено за посиланням. ''Наразі послуга доступна для українців, які отримують статус ВПО вперше. Але міністерство цифрової трансформації України працює над тим, щоб найближчим часом нею змогли скористатися і всі переселенці, що отримали статус ВПО раніше'', додав Олександр Кулепін.
Зареєстровані ВПО зможуть отримати фінансову підтримку від держави та міжнародних фондів
20 квітня 2022
Станом на зараз у Львівській області проживають 265 тисяч вимушено переміщених осіб. Львівщина готова надати прихисток ще близько 10-11 тисячам переселенців, враховуючи місця для поселення, які розгорнули в області. Зараз триває процес реєстрації ВПО. На сьогодні кількість зареєстрованих тимчасово переміщених осіб на території України складає 1,4 мільйона осіб, з них близько 130 тисяч – в межах Львівської області. Люди, які зареєструються, як ВПО мають змогу отримати від держави та від міжнародних фондів фінансову підтримку. «Держава надає допомогу на проживання переселенцям з територій активних бойових дій. Сума допомоги на місяць становить: 3000 гривень для дітей та людей з інвалідністю, а також 2000 гривень для інших осіб. Допомагають також в агенції ООН, ЮНІСЕФ, Міжнародній організації міграції», - зазначив під час брифінгу заступник начальника Львівської ОВА Віталій Загайний. Для призначення допомоги подається заява про надання допомоги за встановленою формою на підставі довідки внутрішньо переміщеної особи, документів, що підтверджують особу та ІПН. Щоб отримати кошти за березень, необхідно подати документи до 30 квітня. Заяви прийматимуться за місцем фактичного перебування внутрішньо переміщених осіб: Управліннями/відділами соціального захисту населення; уповноваженими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг. Також для отримання допомоги ВПО може заповнити заяву, яка формується з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Варто лише оновити застосунок. Детальніше про те, як проводитимуться виплати читайте за посиланням.
Сьогодні останній день реєстрації на ЗНО: покрокова інструкція
19 квітня 2022
19 квітня 2022 року – останній день реєстрації для участі в національному мультипредметному тестові. Зазначимо, що зареєстровані для участі в ЗНО – потенційні учасники НМТ. Про це інформує Міністерство освіти і науки. Вся актуальна інформація систематизована в окремий розділ Українського центру оцінювання якості освіти, який містить: головні дані про національний мультипредметний тест; нормативні документи; складники національного мультипредметного тесту; інструкцію до реєстрації; інформаційну сторінку; запитання-відповіді. Завдяки розділу кожен охочий може дізнатися про зміст і типи завдань кожного блоку НМТ, процес оцінювання, а також отримання результатів. Крім цього, портал УЦОЯО пропонує добірку корисних ресурсів, які допоможуть повторити теми та призвичаїтися до роботи в середовищі онлайн-тестувальників. Щодо вступної кампанії до магістратури, фахівці наразі визначають особливості проведення магістерського комплексного тесту (МКТ) і магістерського тесту навчальної компетентності (МТНК). Невдовзі Порядок зарахування до закладів вищої освіти у 2022 році буде оприлюднено на сайті МОН, а також у відповідному блоці «Нормативні документи». НМТ можна скласти як в Україні, так і за кордоном, фізична присутність обов'язкова. Нагадаємо, що 14 квітня відбувся Круглий стіл за участі представників департаменту освіти і науки ЛОВА, батьків та учнівського парламенту Львівщини. Захід відбувся в онлайн форматі. За погодженням учасників круглого столу та з метою вдосконалення механізму проведення ЗНО у воєнний час, було надіслано низку пропозицій до Міністерства освіти і науки. А саме в листі пропонується: якомога швидше затвердити Умови прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році; сформувати завдання національного мультипредметного тесту (НМТ) з таких трьох предметів: українська мова, математика, профільний предмет на вибір (іноземна мова, історія України, біологія та інші); збільшити час на виконання національного мультитесту з 90 до 120 хв; передбачити в Умовах прийому, що заклади вищої освіти самі вирішуватимуть, чи брати до уваги мотиваційний лист, а якщо й братимуть, то тільки при наявності в абітурієнтів однакової суми балів за НМТ. ⠀ З повною версією листа можна ознайомитись за покликанням:https://bit.ly/3rsy5fE
Інформація щодо реєстрації ввезеного з-за кордону авто
12 квітня 2022
5 квітня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану». Серед інших податкових змін, Закон передбачає скасування сплати акцизного податку, мита та ПДВ на авто з іноземною реєстрацією, яке ввозиться в Україну у період дії воєнного стану. Про це поінформував заступник міністра внутрішніх справ України Богдан Драп’ятий. Наразі ці платежі тимчасово відмінені для громадян, які ввозять транспортні засоби, зокрема: • легкові авто та кузови до них; • вантажні транспортні засоби та транспортні засоби, призначені для перевезення вантажів та понад 10 осіб; • мотоцикли; • напівпричепи та причепи. Спрощення не застосовуються до авто з росії, білорусі та тимчасово окупованих територій! По завершенню дії воєнного стану, громадянам НЕ потрібно буде доплачувати платежі, від яких вони наразі звільнені. Законом не передбачено відстрочень. Детальніше на сайті Державної митної служби.
Що робити людям, які евакуювались з інших областей без документів: відповіді на найпоширеніші запити
1 квітня 2022
На Львівщину щодня прибувають тисячі переселенців. Більшість – евакуювались без жодних документів, які б посвідчували їхню особу, або ж частину документів втратили по дорозі. Це зрозуміло, адже в умовах війни, в першу чергу думаєш про свою безпеку та своє життя. Відповідно до запитів, які надходять у Львівську обласну військову адміністрацію відповідаємо на найпоширеніші запитання від внутрішньо переміщених осіб. 1. Чи можна отримати роботу, якщо трудова книжка залишилася в іншій області та як це зробити? Якщо ви хочете отримати роботу через центр зайнятості, тоді необхідно звернутися до Львівського міського центру зайнятості (вул. Кн. Ольги, 122) з документами, які посвідчують особу. Тут можна ознайомитися з вакансіями та отримати консультацію. Щодо працевлаштування: відсутність трудової книжки для працевлаштування не є проблемою, адже можна купити нову трудову книжку. Для підтвердження стажу роботи спеціальну довідку можна отримати у Пенсійному фонді України. Більше інформації можна дізнатися за номерами гарячої лінії Львівського обласного центру зайнятості: (032) 2450545; (096) 6825183. 2. Як можна відновити свої документи? Якщо при переїзді в іншу область загубили український паспорт чи просто не встигли його взяти виїжджаючи з місця подій, а маєте бажання виготовити документ, тоді Вам необхідно: знайти хоча б копію документу або його фото; взяти свідоцтво про народження, а за наявності - ідентифікаційний код; довідку Ф-13 про реєстрацію місця проживання (видають в органах місцевого самоврядування); звернутися у міграційну службу. Важливо знати, що при втраті українського паспорта та закордонного, спочатку подається заява на відновлення саме українського паспорта, а після його отримання можна одразу ж оформити закордонний. Для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон необхідно: взяти український паспорт, ідентифікаційний код та звернутися в міграційну службу. Вартість паспорта громадянина України для виїзду за кордон в регламентному режимі (20 робочих днів) - 733 грн, терміновому (10 робочих днів) – 1085 грн. Вартість оформлення паспорта громадянина України у формі картки - 372 грн. (20 робочих днів) та 498 грн (10 робочих днів). Детальніше про процедуру відновлення документів, зокрема для виїзду за кордон та для неповнолітніх осіб читайте в документі. Гаряча лінія Головного управління міграційної служби Львівської області за телефоном: 800 30 88 77 3. Як внутрішньо переміщені особи можуть отримати від держави фінансову допомогу на проживання? Заяви від внутрішньо переміщених осіб для отримання грошової допомоги на проживання приймають органи соціального захисту населення, уповноважені особи виконавчого органу сільських, селищних, міських рад та центри надання адміністративних послуг. Допомога надається у розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей – 3000 гривень на місяць; для інших осіб – 2000 гривень на місяць. Заяви прийматимуть за місцем фактичного перебування внутрішньо переміщених осіб. Всі деталі тут. 4. Як внутрішньо переміщеним особам стати на облік? Перелік необхідних документів. Для отримання довідки подається заява про взяття на облік за формою, затвердженою постановою Кабміну від 20. 03.2022 № 332. Для заповнення заяви необхідно при собі мати документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або документ, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, інформацію про реєстраційний номер облікової картки платника податків та інформації про встановлення групи інвалідності (у разі наявності). У період дії воєнного стану внутрішньо переміщена особа для отримання довідки звертається за місцем фактичного перебування до управління/відділу соціального захисту населення та до уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг. Заява про взяття на облік як ВПО може бути подана в електронній формі з використанням мобільного додатка Портал Дія. Про всі деталі ми писали раніше.
Спрощено процедуру реєстрації народження дитини поза закладом охорони здоров‘я
8 березня 2022
У міністерстві охорони здоров’я України затвердили наказ від 04.03.2022 № 407 "Про забезпечення реєстрації новонародженої дитини в умовах воєнного стану". Про це повідомила Уповноважена Верховної Ради України з прав людини Людмила Денісова у Facebook. ''Відтепер у випадку, якщо пологи відбулися поза межами закладу охорони здоров‘я, документ про народження дитини у формі медичного свідоцтва про народження (за формою 103/о) зможуть видавати медичні працівники, які були присутні під час пологів або проводили перший огляд новонародженого'', - зазначила Людмила Денісова. Засвідчувати народження дитини у такий спосіб зможуть усі медичні працівники, у тому числі ті, хто надає екстрену медичну допомогу. У разі неможливості виписати медичне свідоцтво про народження (за формою 103/о), медпрацівник може виписати довідку довільної форми. Вона додала, що також відтепер отримати свідоцтво про народження можна у разі особистого звернення матері дитини до закладу охорони здоров‘я. При цьому потрібно мати з собою медичні документи щодо спостереження вагітності або бути зареєстрованою в електронній системі охорони здоров’я, де містяться медичні записи про вагітність.
Як зареєструвати немовля у воєнний час: роз’яснення Мінцифри
3 березня 2022
Життя триває. І народжується нове, попри війну. На сьогодні не відомо точної кількості новонароджених дітей, адже порахувати кількість немовлят в укриттях країни зараз неможливо. Про те, як зареєструвати немовля у воєнний час інформує Мінцифри. У звʼязку з воєнним станом послуга єМалятко недоступна. Зареєструвати дитину можна в найближчому відділі ДРАЦС, де немає активних бойових дій. Для реєстрації знадобиться лише паперове медичне свідоцтво про народження за формою №103/о. Якщо доступ до реєстру ДРАЦС буде відсутній, держоргани складуть запис у паперовій формі. А щойно доступ відновиться, усі відомості будуть внесені до реєстру протягом 5 робочих днів.
ЗНО - 2022: МОН продовжило реєстрацію
28 лютого 2022
Через воєнні дії в Україні продовжили реєстрацію на основну сесію Зовнішнього незалежного оцінювання до 9 квітня. Про це міністр освіти і науки Сергій Шкарлет повідомив у Telegram. "Сьогодні я підписав наказ, яким внесено зміни до Календарного плану проведення та організації Зовнішнього незалежного оцінювання у 2022 році. Відтепер реєстрація учасників ЗНО-2022 триватиме до 9 квітня", – розповів Міністр. Нагадаємо, реєстрація на ЗНО мала бути до 9 березня.
Стартувала реєстрація на Громадський форум «Люди Дії.Talks»
14 грудня 2021
23 грудня департамент комунікацій та внутрішньої політики Львівської облдержадміністрації організовує Громадський форум «Люди Дії.Talks». Його тема - «Нові постковідні реалії: виклики та досягнення» для представників інститутів громадянського суспільства, органів влади та експертів. Пандемія вплинула на всі сфери життя людини, зокрема, сьогодні суспільство зіткнулось із необхідністю швидко адаптуватись та переналаштовувати роботу в дистанційному режимі. Відтак, під час заходу організатори передбачили дві панельні дискусії щодо цифрового розвитку суспільства та інформаційної безпеки. Також, для учасників підготували виступи мотиваційних спікерів у форматі TEDx. «В умовах пандемії з’явилось багато щоденних викликів і ми повинні вміти реагувати на них, приймати швидкі рішення та посилити стійкість до негативних впливів. Зокрема, на Форумі поговоримо як навчитись «фільтрувати» інформацію та як в цьому може допомогти цифровізація публічних послуг», - зазначив директор департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської облдержадміністрації Дмитро Посипанко. Для того, щоб взяти участь у форумі необхідно до 20 грудня (включно) зареєструватись за посиланням. Підтвердження участі та детальну інформацію про місце проведення 21 грудня організатори надішлють на електронну скриньку зареєстрованим.
Етапи реєстрації індустріального парку: відділ інвестиційної політики покроково роз’яснює
26 серпня 2021
Відділ інвестиційної політики Львівської ОДА надає покрокове роз’яснення алгоритму реєстрації індустріального парку. «В Україні вже давно практикують різні напрямки фінансування та залучення інвестицій в індустріальний розвиток територій, а саме створення індустріальних парків. Це облаштовані відповідною інфраструктурою території, у межах яких учасники можуть здійснювати різноманітну діяльність: господарську у сфері переробної промисловості, науково-дослідну, діяльність у галузі інформації та телекомунікацій», - зазначають у відділі інвестицій. Відтак, алгоритм поетапно пояснює, що робити інвестору в Україні, який має намір індустріально розвивати території. «Сьогодні на Львівщині зареєстровані 9 індустріальних парків. Створення таких парків дає області чимало можливостей для розвитку: залучення інвестицій, збільшення зайнятості населення, збалансування регіонального розвитку, підтримку місцевих виробників, сприяння малому та середньому підприємництву, збільшення надходжень тощо. Прийнятий у 2013 році закон про індустріальні парки дозволив їх формальне створення. Однак із 49 зареєстрованих реально працюють тільки 7. Зараз є кілька законопроєктів, покликані врегулювати діяльність інвестиційних парків. Нові законопроєкти, хоч і можуть потенційно допомогти реально запрацювати індустріальним паркам, проте містять низку прогалин, які потрібно вдосконалювати. Розвиток індустріальних парків дозволяє економічно, екологічно та естетично структурувати населені пункти. Ми абсолютно «за» розвиток таких проєктів та будемо сприяти збільшенню кількості індустріальних парків на всіх рівнях», - зазначив очільник області Максим Козицький. Відтак, усіх підприємців, які мають території, що використовуються лише частково, закликають підготувати їх до того, щоб створити там робочі зони та зробити території привабливими. Алгоритм реєстрації індустріального парку в Україні доступний за посиланням. https://drive.google.com/file/d/1kAKm0yeYLSmvJEQoXCRXOCdiM9f6FF_1/view?usp=drivesdk. За усією додатковою інформацію звертайтесь до юриста відділу інвестиційної політики Марії Устименко за номером 0673707543.
Cтартує реєстрація на регіональний етап Всеукраїнського форуму взаємодії та розвитку
16 березня 2021
З 16 березня по 21 квітня 2021 року учасники з усіх регіонів України та понад 500 спікерів об’єднаються разом на одній платформі для проведення VII Всеукраїнського форуму взаємодії та розвитку. Форум відбудеться онлайн за допомогою платформи Zoom та Facebook-трансляцій, що дозволить презентувати ініціативи з найвіддаленіших куточків країни. Запис виступів буде доступний на Facebook-сторінці організаторів для всіх охочих. Організатори заходу: Всеукраїнський молодіжний рух «Let’sdoitUkraine», відомий проведенням Всесвітнього дня прибирання «WorldCleanupDay», за підтримки Міністерства молоді та спорту України, Всеукраїнського молодіжного центру та Національної молодіжної ради України. «Всеукраїнський форум взаємодії та розвитку» реалізується сім років поспіль. У 2020 році набув онлайн формату та розширив свої горизонти, об’єднавши 500 спікерів з 24 регіонів та охопивши понад 250 000 користувачів у Facebook. До участі у заході запрошуються представники органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, місцевих та закордонних інститутів громадянського суспільства, активісти молодіжного громадського руху, бізнесу та засобів масової інформації, волонтери, лідери учнівського і студентського самоврядування, благодійники, донори. «Громада, влада, бізнес та медіа зберуться разом. Двері форуму відкриті для всіх, хто бажає обговорити соціальні активності в регіонах, привернути увагу до сталого розвитку, волонтерського руху та презентувати проєкти 2021 року. Учасники зможуть представити свою діяльність, обмінятися досвідом, знайти партнерів для спільної реалізації заходів, залучення експертів з інших організацій.Форум Взаємодії та Розвитку об’єднує владу, бізнес, громадські організації, ЗМІ та усіх інших активістів задля того, щоб усі ми, у майбутньому, стали друзями та партнерами, обмінялись досвідом та реалізовували суспільно-корисні проекти разом!» – зазначила координатор Всеукраїнського молодіжного руху «Let’sDoItUkraine» у Львівській області Політицька Катерина. Реєстрація на форум доступна за посиланням, додаткова акредитація спікерів за телефоном відповідального координатора обов’язкові. Деталі про захід та календарний план можна знайти на сайті Let’sDoItUkraine. Контактна особа – координатор Всеукраїнського молодіжного руху «Let’sDoItUkraine» у Львівській області – Політицька Катерина, тел.: +38 (098) 814 75 57. Довідково: Минулого року Львівщина стала однією із найчисельніших відвідувачів Форуму та долучилася до організації та проведення наступного етапу проекту –всеукраїнського дня прибирання, яке організовуває Всеукраїнський молодіжний рух «Let’sDoItUkraine». За результатами акції, в області організовано 55 локацій, участь в акції взяло 2350 осіб, загальна кількість зібраного сміття – 44963 кг, відсортованого – 3224 кг. Детальніше тут.
Мінцифри готує запуск реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання онлайн
29 грудня 2020
Уряд схвалив відповідну постанову, якою започатковує експериментальний проект з реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі. Ця послуга одна з найбільш очікуваних послуг серед українців. Зараз вона доступна на порталі державних послуг Дія для дітей до 14 років у місті Харкові. "Подати заявку на отримання послуги можна буде на порталі Дія. Скорочується кількість документів та запроваджується взаємодія між інформаційними системами та реєстрами. Отримати інформацію про результат та статус послуги можна буде у кабінеті громадянина на diia.gov.ua", — наголосив Михайло Федоров, Віце-прем’єр-міністр України — Міністр цифрової трансформації. Послуга буде доступна для: - неповнолітніх дітей віком від 14 до 18 років за адресою місця проживання батьків чи одного з них - українців, які мають ID-картку, — за адресою житла, відомості про яке внесені у Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, якщо особа володіє житлом або отримала електронну згоду на реєстрацію від власника чи співвласника житла. На перших етапах послуга буде доступна у тестовому режимі в деяких містах України. Нагадаємо, що на минулому засіданні 23 грудня Кабінет Міністрів зробив перший крок для запровадження цієї послуги — схвалено постанову, яка створює умови для електронної реєстрації місця проживання. Уже з 1 квітня 2021 року органи місцевого самоврядування мають вести реєстри територіальних громад виключно в електронній формі або за допомогою ІТ-системи Державної міграційної служби. Постанову розроблено Мінцифрою разом з Міністерством внутрішніх справ та Державною міграційною службою.