У школах Львівщини оновлять хімічні реактиви в межах україно-грузинського проекту
Сьогодні, 16 квітня, голова Львівської ОДА Олег Синютка зустрівся із представниками адміністрації Кахетинського регіону Грузії.
В межах зустрічі порушили питання постачання хімічних реактивів до шкіл Львівщини.
«Підняття рівня освіти – один з пріоритетів роботи обласної влади, тому ми зацікавлені в усіх проектах, що скеровані на покращення навчального процесу. Можемо розпочати пілотний проект з якогось одного району області і, у випадку успіху, поширити цей проект на інші райони », - зазначив Олег Синютка.
Виробництво реактивів планують налагодити в межах України.
«Той досвід, який ми змогли реалізувати в Грузії дає підстави стверджувати, що зацікавленість до хімії та біології серед учнів значно зросла. Навчальна програма, яка включає наявність відсортованих хімічних реактивів, збагачує навчальний процес і мотивує до подальшого поглибленого вивчення природничих наук», - зазначив Бенедикте Гегечкорі.
Окрім того, під час зустрічі порушили питання формування механізмів співробітництва в галузі освіти, зокрема організація українознавчих таборів, налагодження співпраці між навчальними закладами регіонів.
Новини за темою
Максим Козицький зустрівся з Надзвичайним та Повноважним Послом Грузії в Україні
8 березня 2022
Сьогодні, 8 березня, начальник Львівської обласної військової адміністрації Максим Козицький зустрівся з Надзвичайним та Повноважним Послом Грузії в Україні та Постійним Представником Грузії при ОДЕР-ГУАМ Й.В. паном Георгієм Закарашвілі. Зараз він перебуває на Львівщині. Посол наголосив на політичній підтримці України Грузією у всіх міжнародних організаціях, в тому числі ООН, ОБСЄ тощо. Також додав, що Грузія і далі готова гуманітарно підтримувати Україну, зокрема області, які найбільше страждають від війни. Максим Козицький зазначив, що сьогодні Львівщина є гуманітарним коридором між Європою та тими областями, в яких ведуться активні бойові дії. Також, наша область вже надала прихисток понад 100 тисячам українців, які рятуються від звірств окупанта. Відтак, гуманітарна допомога потрібна постійно. Начальник Львівської ОВА подякував Грузії за гуманітарну допомогу, яку надає дружня країна та дружній до України народ.
“Завдяки програмі президента у 2021 році на Львівщині створили 652 місця у школах і садку”, - Андрій Годик
21 січня 2022
У межах програми «Велике будівництво» у 2021 році завершили та відкрили три школи та один дошкільний навчальний заклад, створили нових 652 навчальних місця. Як повідомив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик, це школа у селі Гніздичів, вартість проєкту – 68 млн гривень і, що важливо, у минулому році вдалось залучити найбільшу суму – це 51 млн гривень. “Це нівелює усі стереотипи про те, що фінансуються державні кошти тільки в обласні та районні центри. Ця школа є у сільській місцевості і ми вважаємо, що саме у селах важливо забезпечувати якісну освіту. Цей об’єкт є одним із найсучасніших у Стрийському районі і 430 дітей мають хороші умови для навчання”, - наголосив Андрій Годик. Інший об'єкт – школа у Братковичах у Львівському районі. Загальна вартість – 104 млн гривень, цього року скерували 61 млн гривень. з них 46 млн коштів з ДФРР профінансували. Новозбудована школа розрахована на 180 учнівських місць. Третій освітній об’єкт – реконструкція школи у Прилбичах Яворівського району. Реалізація проєкту дала можливість покращити умови для навчання для 382 учнів, оснастити школу сучасними інформаційними технологіями, підвищити енергоефективність та зменшити відповідні бюджетні витрати шляхом заходів енергоощадження (металопластикові вікна, термоізоляція даху та стелі). «Відкриваючи освітні об'єкти, важливо акцентувати на кількості школярів, які навчатимуться в сучасних комфортних приміщеннях. Переконаний, хороші умови сприятимуть покращенню навчального процесу та успішності школярів”,- додав Андрій Годик. Щодо дошкільної освіти, то торік відкрили садок у Воля-Висоцька Жовківського району. Загальна вартість ремонтних робіт склала майже 18,5 млн грн, з яких майже 4 млн грн скерували з обласного бюджету. Окрім того, 8,5 млн грн виділили з державного бюджету та 6 млн – з бюджету громади. Також Андрій Годик акцентував, що перехідними на цей рік є три освітні об’єкти. Це школа у смт Гірник Червоноградського району, НВК І-ІІІ ст у селі Новий Кропивник та дитячий садок у селі В’язова Жовківського району,який планують завершити до середини літа 2022 року.
Розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах «Знаїмо»
16 грудня 2021
В Україні розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах «Знаїмо» –znaimo.gov.ua. Вона є частиною реформи системи шкільного харчування, яка відбувається в Україні за ініціативи першої леді Олени Зеленської. Платформа містить всю ключову інформацію про реформу, нормативно-правову базу, навчальні матеріали, підказки про реформу тощо. Основне завдання платформи – інформувати освітніх управлінців, керівників закладів освіти, педагогів та батьків про зміни в системі харчування та найкращі практики організації харчування у школах. Назва «Знаїмо» розшифровується як «знаємо, що їмо». «Наша мета стала більшою, ніж просто змінити шкільне меню. Ми хочемо змінити харчові звички українців. Це, звичайно, не робиться за день чи навіть за рік. Та хтось має розпочати. Нехай це будемо ми», – зазначила перша леді Олена Зеленська. На платформі зібрано інформацію для освітніх управлінців та керівників закладів освіти про нормативно-правові акти, які стосуються реформи шкільного харчування, роз’яснення з організації харчування у школах, закупівель продуктів та обладнання, приклади успішних практик тощо. Ці матеріали допоможуть проводити зміни на місцях і забезпечувати школярів здоровим харчуванням. На платформі розміщено, зокрема, рекомендовані меню для шкіл і технологічні картки приготування страв, інформацію про харчування для дітей з особливими дієтичними потребами, відеоінструкції щодо сучасних форм організації шкільного харчування та впровадження системи HACCP. Окремий розділ для батьків учнів містить матеріали, які допоможуть краще зрозуміти особливості здорового харчування, ролі різноманітного раціону й ризики, спричинені нездоровим харчуванням та ожирінням. Розділ також містить поради, як допомогти дітям призвичаїтись їсти корисно. Розділ із навчальними та інформаційними матеріалами стане в нагоді учням та педагогам. Такі матеріали допоможуть учням більше дізнаватись про здорове харчування, вивчаючи різні предмети у школі. Крім того, у відповідному розділі платформи розміщено матеріали, які допоможуть бізнесу зрозуміти доцільність і переваги допомоги школам, що змінюють систему харчування. Інформація на порталі регулярно оновлюватиметься і доповнюватиметься новими матеріалами. «Портал "Знаїмо" – унікальна платформа, яка допомагатиме управлінцям департаментів освіти в регіонах, керівникам шкіл, педагогам, кухарям у школах впроваджувати реформу шкільного харчування. Адже зараз саме на цих людей покладено відповідальність щодо того, як саме організовується харчування у школах. Водночас платформа допоможе дізнаватись про здорове харчування і учням та їхнім батькам. Створення платформи – це важливий крок у процесі реформування шкільного харчування, за допомогою якого ми зможемо поглибити знання щодо культури та основних принципів здорового харчування не лише у школах, а й у всій країні», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет. Платформа «Знаїмо» – спільний проєкт державних органів України, міжнародних партнерів, українських громадських організацій і компаній, який є частиною реформи системи шкільного харчування. Сайт спільно розробили Міністерство освіти і науки, Міністерство охорони здоров’я, Міністерство економіки, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, експерти з підтримки реформ МОН, Центр громадського здоров’я України. Підтримку в розробці сайту надали Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, Швейцарсько-українські проєкти DECIDE та «Діємо для здоров'я», Асоціація дієтологів України, команда Євгена Клопотенка. IT-партнером виступила компанія SoftServe. Нагадаємо, у 2019 році за ініціативою першої леді Олени Зеленської розпочато реформу системи шкільного харчування. Протягом 2020 року було проведено необхідні зміни законодавчих норм, зокрема – затверджено оновлений Санітарний регламент і нові гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів у школах, розроблено методичні рекомендації щодо закупівель і методичні настанови для використання системи НАССР. Протягом 2021 року також було проведено серію регіональних форумів «Реформа шкільного харчування». П’ять форумів, проведених впродовж серпня-листопада, зібрали 3 000 учасників, з поміж яких – голови/заступники ОДА, директори департаментів освіти і науки, директори департаментів економічного розвитку, голови територіальних громад, керівники органів управління освітою територіальних громад, керівники територіальних управлінь Держпродспоживслужби, керівники територіальних управлінь Державної служби якості освіти цих областей тощо. Довідково: Платформа про реформу шкільного харчування «Знаїмо» розроблена за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти»), який впроваджує консорціум ГО DOCCU («Розвиток громадянських компетентностей в Україні») та Цюрихського педагогічного університету (PH Zurich, Швейцарія), а також українсько-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я» («Скорочення поширеності факторів ризику неінфекційних захворювань в Україні», який впроваджується консорціумом організацій – GFA Consulting Group, Університетськими клініками Женеви/Hôpitaux Universitaires de Genève, Благодійним фондом «Здоров’я жінки і планування сім’ї» та компанією One Health за підтримки Швейцарської Конфедерації. Технічний розробник – компанія SoftServe.
Понад 90% закладів освіти працюють в очному форматі
12 жовтня 2021
На Львівщині триває вакцинація працівників освіти. Найбільше вакцинованих освітян у Яворівському, Стрийському та Золочівському районах. Загалом по області уже щеплено майже 80% освітян. 95% відсотків закладів працюють очно. Спостерігається також покращення динаміки вакцинації працівників дошкільних закладів. «Відомо, що до дошкільних закладів не було вимоги необхідного показника вакцинації, але ми здійснили заходи спільно з громадами, тож станом на сьогодні 60% працівників дошкілля вакицновано. Найкраще до червоної зони підготовлена спеціальна освіта», - розповів сьогодні під час брифінгу директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. За словами медиків, динаміка захворювання на коронавірус в області погіршується, відтак перехід Львівщини у червону зону – це питання кількох днів. «Кожна друга особа з обстежених є ПЛР-позитивна, також різко зростає показник госпіталізації пацієнтів. Область рухається до червоного рівня епіднебезпеки. Обмеження можуть вступити в дію уже найближчими днями. Серед загальної кількості госпіталізованих лише 2,5 % пацієнтів щеплені проти ковіду, але вони в реанімацію не попадають. Важких випадків серед вакцинованих нема», - наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис. Аби запобігти поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, Міністерство охорони здоров’я видало наказ щодо обов’язкової вакцинації працівників певних категорій. «Наказ набуде чинності із 7 листопада, тому маємо ще час на те, аби пожвавити темпи вакцинації. Після вступу наказу в дію, керівники установ та закладів зможуть відстороняти від роботи невакцинованих працівників без збереження зарплати. Обов’язковій вакцинації згідно із документом підлягають працівники усіх тих категорій, які в силу виконання службових обов’язків мають контакти з великою кількістю людей. Перелік ще не остаточний і однозначно буде розширений найближчим часом», - акцентував Орест Чемерис. Працювати у червоній зоні зможуть лише ті заклади освіти, в яких буде 100% вакцинованого колективу. «Такі школи в області є, і вони зможуть працювати очно під час червоної зони. Іншим доведеться перейти на онлайн навчання. Львівщина з усіх регіонів України чи не найкраще готова до онлайн навчання, адже впродовж довго часу ми працювали над тим, аби навчати наших вчителів організовувати навчання на дистанційних платформам. І таке навчання триває надалі. Однак рівень дистанційної освіти все ще не є таким, яким би ми хотіли його бачити. Тому вкотре закликаємо освітня вакцинуватись, аби забезпечити якісне навчання усім дітям», - резюмував Олег Паска. Медики також відзначають підвищення рівня інфікування серед дітей, адже кожна наступна хвиля зумовлена мутацією вірусу. Проте вакцинувати дітей можна лише після 12 років за певними показаннями.
«Лише трохи більше 10% шкіл Львівщини зможуть працювати офлайн у випадку запровадження жовтої зони епіднебезпеки», - Орест Чемерис
21 вересня 2021
На Львівщині функціонують понад 1000 шкіл, з них лише трохи більше 10 % зможуть продовжувати офлайн-навчання при запровадженні «жовтої» зони епіднебезпеки. Про це повідомив директор департаменту охорони здоров’я Львівської ОДА Орест Чемерис. «Відповідно до положень постанови Кабміну № 1236, навчальний заклад при «жовтому» рівні епіднебезпеки може працювати у звичному режимі у разі, якщо 80% персоналу (і педагогів, і допоміжного) отримали хоча би одну дозу вакцини від ковіду. На Львівщині є майже 1100 шкіл і з них, на жаль, лише трохи більше 10 % зможуть продовжувати навчання офлайн. У інших ж шкіл будуть вимушені канікули», - зазначив Орест Чемерис. Він також додав, що щодня в області збільшується кількість випадків захворювання на ковід. Динаміка госпіталізацій складає понад 65 %. Вже більше як протягом тижня перевищений показник «зеленої» зони епіднебезпеки по кількості госпіталізацій на тиждень - 75%, а подекуди і 80%, при гранично допустимому показнику «зеленої» зони 50%. «Від сьогодні хворих на ковід прийматимуть Сокальська центральна і Рудківська лікарні, які певний час перебували у запасі. Ще цього тижня до роботи з ковідними пацієнтами залучаємо інші три заклади із переліку ковідних – Пустомитівська, Перемишлянська і Жидачівська лікарні. Наголошую, що від 93 до 98% госпіталізованих з коронавірусом людей не є вакцинованими. Ми повинні бути соціально відповідальними один перед одним. Вакцин на Львівщині є у достатній кількості, робота центрів вакцинації організована так, щоб мешканці могли максимально зручно і комфортно отримати щеплення», - зазначив директор департаменту охорони здоров’я Львівської ОДА. Окрім того, як повідомили у департаменті освіти і науки Львівської ОДА на 80% вакцинований персонал у 165 школах області. Відсоток шкіл, що досягли необхідного для офлайн-навчання рівня вакцинації працівників у розрізі районів виглядає наступним чином: 1. Стрийський район - 22, 3 % 2. Червоноградський район - 21,4% 3. Дрогобицький район - 20 % 4. Яворівський район - 15,3% 5. Золочівський район - 14,4% 6. Самбірський район - 6,2 % 7. Львівський район - 2,6 % Нагадаємо, сьогодні Державна комісія ТЕБ і НС прийняла рішення про запровадження «жовтої» зони епіднебезпеки в Україні.
«Для досягнення результату потрібна командна робота», - Лілія Олексин
20 вересня 2021
Нещодавно в ЛНУ імені Івана Франка відзначили призерів Міжнародних учнівських олімпіад. Цього року, попри карантин та закриті кордони, сімом вихованцям Львівського фізико-математичного ліцею та трьом педагогам, які підготували дітей до змагань, вдалось досягти найвищих сходинок інтелектуального п’єдесталу. В яких умовах доводиться готуватись до олімпіад, яку програму треба засвоїти та що варто змінити у системі сучасної освіти – у розмові із викладачем хімії, «Народним вчителем України» Лілією Олексин. Цього року ваш вихованець є переможцем Міжнародної олімпіади, як відбувалась підготовка? Так сталося, що через карантин очний етап цього року не проводився, ні обласний, ні всеукраїнський. Але групі ентузіастів, під керівництвом голови журі Костянтина Гавриленка, вдалось провести дистанційну олімпіаду з хімії для учнів. Участь у ній міг взяти кожен охочий. Після оголошення результатів було відібрано вісім одинадцятикласників, які змагались на відборі за право представляти Україну на Міжнародній олімпіаді. Ці змагання відбулись у Києві в очному режимі. Діти писали контрольні роботи, і за їх результатами, а також за результатами дистанційної олімпіади, мій учень Юрій Окіс виборов можливість презентувати нашу державу на дистанційній олімпіаді, яку проводила Японія. Як відбувалась сама олімпіада? Усі учасники працювали перед камерами, на розв’язання завдань дали 6 годин. Завдання були дуже складні. Ця олімпіада відбулась в один тур, за результатами якої визначили переможців. Шлях до бронзової медалі, вочевидь, був непростим… Юрій бере участь в олімпіадах із 8 класу. Відколи вступив до фізико-математичного ліцею, відтоді його супроводжують олімпіади. До цієї перемоги він йшов чотири роки. Жаль, що все відбувалось онлайн, адже дитина могла би потрапити в Японію, але все ж краще, ніж нічого. Бо торік олімпіад не було взагалі, через повний локдаун навіть відборів не було. Це щастя, що є такі ентузіасти, які змогли цього року провести олімпіаду, нехай хоч у віддаленому форматі. Дуже хочеться сподіватись, що Міністерство освіти відновить в очному режимі олімпіади, бо два роки без таких змагань відображаються на результатах. Чому з-поміж цілого класу зазвичай знаходяться один-два учні, яким під силу такі перемоги? Завдання, які ставлять перед учнями 11 класу, виходять за рамки шкільної програми. Я викладаю поглиблене вивчення хімії, у розкладі - 5 уроків хімії на тиждень, але і цього не достатньо. Це велика додаткова праця для того, хто готується до олімпіад. Окрім того, треба володіти логічним мисленням, мати добру пам'ять, працьовитість. Не секрет, що багато в чому треба собі відмовляти: коли однокласники можуть собі дозволити розважитись чи десь погуляти, людина, яка готується до олімпіади, мусить вчитись. Юрій багато працював, він хотів взяти участь, серйозно готувався, і переміг. Тобто у 16 чи 17 років діти уже мають розуміти чого вони прагнуть і куди йдуть Для дітей це складний період. Для олімпіадників – й поготів. Крім того, що уроків ніхто не відміняв, домашню роботу треба виконувати, підлітки також готуються до ЗНО. А олімпіадники ще й до змагань. Це колосальне навантаження. Тут треба вчитись працювати над собою. Не кожен на таке здатен. Також треба мати силу волі, витримку, бо написати контрольну багатогодинну роботу на відборі - це змагання не тільки розуму, а й характеру. Скажімо, усі ці вісім дітей, яких відібрали після дистанційного етапу, розумні та сильні, але треба проявити також силу волі і характер. Ви працюєте у ліцеї 15 років, скільком переможцям ви допомогли досягти найвищих результатів. Мій педагогічний стаж – понад 20 років. Серед моїх вихованців 17 переможців Міжнародних олімпіад. Це значна цифра. Але це праця не лише дітей і вчителя. Варто відмітити, що не було би таких результатів, якби не було командної роботи. В підготовці такого рівня олімпіад нам дуже допомагає хімічний факультет університету Івана Франка. Для наших учнів відкриті усі лабораторії. Раніше, при очному режимі, викладачі факультету докладали максимум зусиль, коли працювали із нашими учнями. Не все ми можемо зробити у себе в кабінеті, тому факультетські лабораторії - це значна допомога. Ще один важливий аспект - мої випускники надають різного роду допомогу. Вони теж в минулому олімпіадники, які відчувають відповідальність перед ліцеєм, не забувають його і свого вчителя, діляться досвідом, знаннями, вміннями, навиками. Це справді робота команди. Вчитель, випускники, учні, батьки: і це позитивно впливає на результат. На інтелектуальних змаганнях вкрай важливо зібратись з думками та не розгубитись. Як діти дають собі з цим раду? Психологічна підготовка дуже важлива. Так як спортсмени хвилюються перед стартом, так і вони перед олімпіадою непокоються. Важливо психологічно налаштуватись, впоратись з емоціями. Можна бути розумним і талановитим, але хвилювання може завадити. Тут в гру також вступає індивідуальна робота вчителя та психолога. Високих результатів досягають тільки ті команди, які мають високу психологічну підготовку. У нас є заняття як подолати хвилювання, як поводитись на олімпіадах, яку техніку розв’язання задач обрати. Цим досвідом діляться із юними товаришами випускники. Важливо також яка атмосфера панує вдома, як батьки розмовляють з дитиною. Підтримка від батьків – сильний мотивуючий фактор. Переважно таких високих результатів досягають діти, батьки яких цікавляться їхніми вподобаннями, живуть життям дитини та сприяють розвитку її здібностей. Ви навчали різні покоління, які між ними відмінності? Сучасні діти, якщо порівнювати з дітьми 2000-них, більш досконало володіють навиками роботи із комп’ютерною технікою, різними гаджетами, досконало володіють пошуком інформації. Звісно, це великий плюс. Якщо раніше для нас були важливими паперові варіанти книг, зараз їх можна знайти в електронній версії. Наприклад, готуючись до олімпіад, дітям вдається знаходити цікаві завдання минулих років, національних олімпіад інших країн. Сучасні діти в цьому добре орієнтуються, подекуди навіть краще за вчителя. Велику увагу вони приділяють іноземній мові, їх вже до цього не треба змушувати. Вони свідомі того, що іноземна мова – це ширші можливості. Вони це розуміють і приділяють цьому більше уваги, ніж попереднє покоління. Сучасні діти – це також покоління підвищеної комунікації. Через інтернет вони багато спілкуються з ровесниками з інших областей чи міст. Якщо раніше мої учні зустрічались із однолітками тільки на олімпіадах, то тепер, вони щодня на зв’язку із Харковом, Києвом та навіть закордоном. Чого бракує цим сучасним «цифровим» дітям? Діти, які були 10 років назад, і сучасні мають свої плюси і мінуси, але всі індивідуальні. До кожного треба знайти підхід. За роки своєї роботи я зібрала багато праць, книжок. І навіть у питанні вибору тої чи іншої книжки треба орієнтуватись на особистість. Треба пропонувати конкретну книжку конкретній дитині. Діти всі різні, і в підготовці зокрема. Один воліє самостійно займатись, щоб йому ніхто не заважав, інший потребує більшого спілкування. Із сучасними дітьми дуже цікаво але дуже нелегко. Як виявити схильності у дитини до того чи іншого предмету? Вчитель одразу побачить талант. Помітити обдаровану дитину нескладно, це діти з нестандартним мисленням, вони пропонують незвичні способи розв’язку задач, навіть якщо не все вдається на перших порах. Вони ставлять багато питань. Відчувається багато зацікавлення, ці діти ерудовані. Скажімо, мої учня мають знання не лише з хімії, адже вона інтегрована з біологією, фізикою. Тому талановита дитина - ерудована, це кидається в очі на уроках, факультативах. Певна річ, не всі будуть показувати свої здібності одразу, є такі, які можуть мовчати, але рано чи пізно це виявляється. Звісно, можна помилитись, але так чи інакше дитина заявить про себе. Чия роль важливіша у розвитку талантів: батьків чи вчителів? Тут відповідальність спільна. Від батьків, звісно, багато залежить. Їхня відповідальність у тому, щоб дати можливість дитині проявити себе. Важливо, як батьки спілкуються з дитиною, що вони заклали у ранні роки, які книги читали, як складали конструктори – це все має значення. А вчитель підтримує цей інтерес і намагається розвинути. Спільна праця батьків і школи дає результат. Що би ви змінили у системі освіти? Із власного досвіду зізнаюсь, щоб було успішним навчання, дитина не повинна боятись помилятись, не можна приділяти велику увагу оцінкам, не можна за незнання карати оцінкою. Реакція вчителя на помилку має бути спокійною. Не помиляється той, хто нічого не робить, тільки у творчій співпраці вчителя і учня можна досягти результатів. Не знаю чи наша система оцінювання є досконалою, інколи значно важливіше, щоб дитина оцінювала себе порівняно з тим, якою вона була. Нехай ще рівень знань не є високий, але оцінити працю, яка привела до покращення результату, це важливо. Ще одне наболіле питання: коли йдеться про олімпіадників, треба розуміти, що ці діти мали би мати пільги для вступу у вищі навчальні заклади. Це ж наші таланти, діаманти, вони повинні мати відчуття, що держава цінує їх працю, дбає про них. Може тоді в них зміниться ставлення до бажання виїхати закордон. На мою думку, треба створити соціальний ліфт для дітей, щоб вони могли проявляти свої здібності та хотіли працювати в Україні. Третє: у світлі пандемії, ми не знаємо як буде розвивати епідситуація. Тому ми, вчителі, перебудовуємо свою працю, освоюємо нові форми дистанційного навчання. Вчителі переформатували свою роботу, зробили стрибок від дошки з крейдою до уроку з мультимедійними засобами. Але така перебудова потрібна на всіх рівнях. Якось світ за цим встигає. Треба і нам переходити на формат дистанційних олімпіад, це складно, не завжди об’єктивно, але це вимога часу. Які побажання, настанови чи рекомендації ви можете дати усім нам на початку навчального року? Не секрет, що всі батьки найбільше люблять своїх дітей, вони для них найкращі і найталановитіші. Моя порада молодим батькам - більше приділяти живому спілкуванні з дітьми, дослухатися до їхніх потреб, до їхніх запитів, не обмежуватись загальними питаннями про те, як минув день у школі. Проявляти більший інтерес до справ дітей, це в майбутньому дасть результат. Всім нам бажаю спокійного навчального року, всім здоров’я, аби не було нового локдауну, щоб ми змогли вчитись в очному режимі та зустрічатись один із одними, адже ніщо не замінить теплого людського спілкування та усмішки.
Прем’єр-міністри України та Грузії відвідали Міжнародний центр миротворчості та безпеки на Львівщині
21 серпня 2021
Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль спільно з Прем’єр-міністром Грузії Іраклієм Гарібашвілі під час робочої поїздки до Львівської області 21 серпня відвідали Міжнародний центр миротворчості та безпеки. Очільники урядів та голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький оглянули центр та процес планування бойових дій за стандартами НАТО. Денис Шмигаль та Іраклій Гарібашвілі також ознайомилися з навчально-матеріальною базою МЦМБ і сучасними зразками стрілецької зброї та озброєння. «Яворівський полігон є одним із двох в Україні, де проводяться міжнародні військові навчання. Від початку російської агресії тут активно проводять тренування підрозділи ЗСУ та Національної гвардії. Загалом у центрі за стандартами НАТО підготовлено близько 20 тисяч військовослужбовців. Це вагомий внесок у зміцнення обороноздатності України», — підкреслив Прем’єр-міністр України. Денис Шмигаль додав, що об’єднання зусиль у посиленні безпеки є надзвичайно важливим для спільного євроатлантичного майбутнього України та Грузії. Довідково Міжнародний центр миротворчості та безпеки, більш відомий як «Яворівський військовий полігон» — військовий полігон на заході України, розташований за 30 км на північний захід від Львова в Яворівському районі. Починаючи з 1995 р. на території полігону проходять міжнародні навчання «Щит миру» в межах програми «Партнерство заради миру», котрі проводяться спільно Україною та НАТО. Навчальний центр «Партнерство заради миру» призначений для забезпечення та проведення курсової підготовки національних контингентів та національного персоналу (військових спостерігачів, штабних офіцерів) до участі в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, а також підрозділів Сухопутних військ Збройних Сил України та інших військових формувань.
Дітям – безпеку: вісім шкіл Львівщини безплатно отримають комплекти світловідбивальних жилетів
29 Червня 2021
Завдяки активності своїх учнів, 101 школа з 24 областей України отримує комплекти світловідбивальних жилетів. Про таке рішення оголосили організатори Національної програми з попередження дорожньо-транспортного травматизму дітей та молоді Traffic Challenge. Загалом планують забезпечити 150 українських дитячих навчальних закладів — так будуть розподілені 4,5 тисячі жилетів. Цьогоріч ГО «Traffic Challenge» та Благодійний фонд «Демократичний розвиток» змінили умови отримання школами комплектів світловідбивальних жилетів. «Цьогоріч захисні комплекти отримають найактивніші заклади, оскільки наш досвід показує, що саме школи, які приділяють увагу питанням безпеки руху будуть якнайкраще використовувати ці матеріали. І, навпаки, якщо адміністрація навчального закладу ставиться до проблеми безпеки руху поверхнево (а у нас, на жаль, таких досить багато), то подаровані матеріали десь лежатимуть та не приноситимуть очікуваної користі», - розповіла Ольга Дробишева, голова громадської організації «Traffic Challenge». Отож, 101 комплект жилетів вже отримують школи, що проявили себе найбільш активними у діяльності з протидії дорожньо-транспортному травматизму цього року та посіли перші 100 місць у Всеукраїнському змаганні «Хештег-Марафон» #SafetyChallenge. Так трапилося, що 100-те та 101-ше місце набрали однакову кількість балів, тому – загалом 101 школа отримує комплект жилетів у подарунок за результатом активності. За підсумками адресати представляють всі 24 області України. А найбільшу кількість комплектів отримали Харківська, Вінницька, Миколаївська та Львівська області. До ТОП - 100 потрапили вісім шкіл Львівщини: Яворівський заклад загальної середньої освіти І-III ступенів №2 Яворівської міської ради Львівської області; Самбірська гімназія; Рудниківський навчально-виховний комплекс «ЗНЗ І-III ст. - ДНЗ»; Рихтицька середня загальноосвітня школа І-III ступенів Дрогобицької міської ради Львівської області; Ременівський ЗЗСО І-III ст. Жовтанецької сільської ради; Бродівський ОЗЗСО |-||| ст. №4; Долішньолужецька СЗШ I - II ст.; Перемишлянський ОЗЗСО І-III ст. ім. О. Ковча
У Судовій Вишні відбудеться культурно-дипломатичний захід, присвячений грузинському періоду життя Лесі Українки
15 Червня 2021
19 червня у м. Судова Вишня Яворівського району відбудеться ряд заходів в межах культурно-дипломатичної події «Леся_150. Леся і Грузія – тріумф і трагедія». Ідея події: Показати постать Лесі Українки через призму її Грузинського десятилітнього періоду життя і творчості. Авторки ідеї та кураторки проєкту: Христина Береговська та Емілія Худа. Подія відбувається за підтримки Львівської обласної державної адміністрації. Як зазначають організатори заходу, про Лесю Українку сьогодні є ряд досліджень біографічного та наукового характеру. Чимало інформації про неї ми «успадкували» від радянських дослідників, які мали «викривлений» фокус на Лесину правду життя. Леся і Грузія – тріумф і трагедія. Кавказький період життя і літератури Лесі залишає за собою багато нерозкритих секретів, неописаних подій та нерозгаданих між рядків її творів. Але відомо що найвищий злет її як драматурга відбувся саме на Кавказі. «Лісова Пісня» – стала символом грізної сили глибоких почуттів любові, довіри й численних зрад, які на собі пережила українка. Початок: о 14:00, 19 червня Місце: вул. Першого Листопада 3, м. Судова Вишня (австрійські конюшні ХІХ ст. – єдині збережені до сьогодні в Україні в автентичному вигляді). Локації та заходи: 1. Конюшні з кіньми – джерело спокою і натхнення. 2. Головний манеж, де буде відбуватися основна частина мистецького перформансу. 3. Будиночок «СОНЯЧНА МАЙСТЕРНЯ»: як діти Сонця, прочитавши поезію Лесі, відтворять почуті образи на полотно. Виставка картин дітей художників-аутсайдерів. Фешн-індустрія Леді ДІ. 4. Оглядова платформа, де буде відбуватися кінне поло. 5. «Мольберт під Кленом» – намалюй портрет коневі, або впіймай фарбою Лесину мрію. 6. Майданчик книжкових презентацій найновіших видань про творчість Лесі Українки. 7. Дитяча зона (воркшопи та майстер-класи, а також презентація інтерактивної гри «Моя непізнавана Леся») 8. Фудкорт – «Грузія у Судовій Вишні» та «Улюблені вина під Зіркою Лесі». Довідково: В Грузії, в Кутаїсі, в 1911 році Леся Українка написала ще одну маловідому поезію «Мрії в бурю». Центральним персонажем у рядка Квітки-Косач є спритний дикий кінь, який уособлює її мрію, кінь-мрія, що несе Лесю-вершницю усупереч трагічним викликам її прописаної долі. Як відомо, Леся Українка любила коней, цю любов до благородних тварин заклали у процесі виховання її аристократичні батьки та добірне оточення. Особливо мала нагоду любуватися скакунами на Кавказі. Сама верхи не їздила, через хворобу, але іпотерапія живила ентузіазм її фантазії. Тому мета заходу - різними художніми засобами підкреслити маловідомі захоплення славної письменниці, відтак - візуалізувати фундаментальні таланти її особистості: музика, театр, малярство, література, фольклор, наука.
Нові кабінети природничого циклу покращують сприйняття та засвоєння матеріалу
5 квітня 2021
Директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска із робочим візитом відвідав Дрогобицькі ліцеї, аби оглянути нові кабінети природничих наук та поспілкуватись з адміністрацією закладів. Загалом, в області облаштували 45 кабінетів хімії, фізики, географії, біології та математики. «Нові кабінети із сучасними засобами однозначно створюють цікавий урок та підвищують сприйняття матеріалу. Для закладу такі кабінети компенсують нестачу матеріально-технічного забезпечення. До цих лабораторій завжди є підвищена увага з боку педагогів, адже це покращує якість освіти. Учням простіше розуміти викладений матеріал та легше запам’ятовувати тему», - зазначив Олег Паска. В межах візиту оглянули новостворені кабінети у Дрогобицькому ліцеї та ліцеї імені Богдана Лепкого. «Стан викладання фізики ми тримаємо на контролі, адже вона у нас є профільною. У нас є фізичний практикум після закінчення 10-го класу. Діти впродовж тижня виконують лабораторні роботи, мають їх п’ять на тиждень. Ми згребли цю практику, і ще маємо перевідний екзамен з фізики. Теорія, певна річ, мусить бути присутня, але якщо кожна дитина може сама спробувати на практиці пройдену тему, то ми виводимо на інший рівень сприйняття матеріалу», - розповіла директор Дрогобицького ліцею Ольга Заяць. У п’ятьох школах області також облаштували STEM-лабораторії. Аби вирішити у яку школу закупити STEM-лабораторію, створили перелік згідно із вимогами Міністерства освіти та за рейтингами проходження ЗНО. «Нова лабораторія дивовижно підсилює знання та покращує роботу педагогів. Ми спершу хотіли роздати матеріали по кабінетах, але потім поміркували і облаштували окремий кабінет, де лаборант готує той чи інший урок. У цьому кабінеті ми доставили комп’ютери, провели інтернет. Нове обладнання для дітей просто безцінне, вони охоче на ньому вчаться. В лабораторії є також 3D принтер, на якому діти пробують працювати. Усе обладнання - під наглядом, є навіть окремий журнал хто на котру годину резервує собі заняття», - розповів директор ліцею імені Богдана Лепкого Іван Лепкий. На STEM-освіту місцевим бюджетам з державного виділено 82,3 млн гривень. Наприкінці року вдалося використати 27,3 млн грн за поставлені товари. Минулого тижня ці потреби профінансовано іще на 36,6 млн грн
В області триває робота щодо осучаснення шкільних кабінетів хімії та фізики
31 березня 2021
Майже чотири десятки шкіл області отримали фінансування для облаштування сучасних кабінетів хімії та фізики. На доручення очільника області з обласного бюджету виділено 36,6 млн грн для оснащення 39 кабінетів у закладах загальної середньої освіти області із залученням інформаційно-комунікаційних технологій. Відомо, що STEM-освіта допомагає опанувати «навички ХХІ століття» та створює фундамент для професій майбутнього. «Торік на STEM-освіту місцевим бюджетам з державного виділено 82,3 млн гривень. Наприкінці року вдалося використати 27,3 млн грн за поставлені товари. Це дозволило оснастити 5 STEM-лабораторій та 45 кабінетів хімії, фізики, географії та математики», - розповів директор департаменту фінансів Олег Демків. STEM-освіта – це напрям, у якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент та інноваційні технології. «Нові кабінети для вивчення природничих наук без сумніву допоможуть вчителям створювати авторські програми з природничо-математичних наук, організовувати науково-дослідну та винахідницьку роботу з учнями. Сучасні підходи до вивчення матеріалу посприяє учням ще зі шкільної парти вчитися критичному мисленню та застосовувати нові знання для моделювання справжніх життєвих ситуацій», - наголосив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Нові кабінети фізики та хімії з’являться незабаром у майже двадцяти опорних закладах області, а також у ліцеях та гімназіях Львова, Дрогобича, Мостиської, Яворова тощо. У нових кабінетах, школярі, збираючи робота чи розумну теплицю, засвоюватимуть відповідні знання з фізики чи біології, проводитимуть математичні розрахунки, отримуватимуть навички з проєктування, програмування та автоматизації. Крім того, розвивається інтегроване мислення, вдосконалюється командна робота та комунікативні навички. Зазначимо, Кабінет Міністрів України ухвалив Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), реалізація якої передбачена до 2027 року
У Франковому університеті розпочалась конференція щодо навчання хімії
18 березня 2021
Упродовж трьох днів у Львівському національному університеті імені Івана Франка триватиме VII Науково-методична конференція “Сучасні тенденції навчання хімії”. Конференція уже вдруге відбувається в дистанційному режимі. Із початком конференції учасників привітав директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. «Науково-методична конференція привертає увагу до розвитку природничих наук. За тотальною гуманітаризацією, що панувала останнім часом, ми втратили розуміння того, що інноваційний розвиток неможливий без природничих наук. Маю надію, що конференція дасть поштовх до усвідомлення суспільством потреби у розвитку природничих наук. Можливо, із усвідомленням цієї проблеми, ми нарешті почнемо робити конкретні кроки до їх розвитку», - зазначив Олег Паска. У конференції беруть участь науковці десяти областей України. «Галузь має розвиватись відповідно до викликів часу. Хімічний факультет має значні досягнення у роботі. Цей успіх обґрунтований доброю підготовкою в школі. Лише коли ми консолідуємо свої зусилля на всіх щаблях, лише тоді можливий поступ. Україна, як кожна цивілізована держава, не має майбутнього якщо не матиме розвитку у напрямі математичних і природничих наук. Ми розробили програму модернізації існуючих лабораторій, які дадуть можливість проводити дослідження і здійснювати підготовку фахівців», - зазначив під час відкриття конференції ректор Львівського національного університету імені Івана Франка Володимир Мельник. Науково-методична конференція відбувається в межах відзначення 360-річного ювілею заснування Франкового університету. На важливості подібних конференцій для розвитку галузі також наголосив Президент НЦ “Мала Академія наук України” Станіслав Довгий. «Школа мусить всіляко розвивати і допомагати учням не лише у навчанні, а й у досягнені успіху у житті. Важливо, щоб дитина з вчителем розвивала ті компетенції, які допоможуть їй у майбутньому. Продукування ідей, втілення їх на практиці, критичне мислення, аналіз, робота в команді - це основа конструктивної роботи у рамках шкільного колективу. Мало дитину навчити і наповнити її знаннями, важливо також зробити цю особистість фонтаном ідей. Це дає наукова освіта, і перш за все природничі науки: фізика, хімія, математика», - акцентував Станіслав Довгий. Під час триденної конференції заплановано пленарні засідання, доповіді, панельні дискусії. Зокрема, науковці розглянуть професійний розвиток учителя в умовах Нової української школи, хімію в умовах карантину, організацію освітнього процесу в рамках інтегрованого курсу природничих наук та STEM-освіти, а також дослідницьку діяльність учнів в умовах дистанційного навчання.