Андрій Дяченко – новий голова Сокальської райдержадміністрації
2 квітня керівник апарату Львівської облдержадміністрації Маріанна Вільшинська в приміщенні актової зали райдержадміністрації офіційно представила перед активом району нового голову Сокальської райдержадміністрації Андрія Дяченка.
У своєму виступі Андрій Дяченко окреслив основні принципи та завдання майбутньої діяльності на посаді голови райдержадміністрації, зазначив, що працюватиме над питаннями покращення соціально-економічного та культурного розвитку Сокальщини.
Довідково.
Андрій Павлович Дяченко народився 11 липня 1964 року. З серпня 2016 року до серпня 2017 року був директором ДП «Львіввугілля».
Новини за темою
«Після реконструкції стадіону у Сокалі з’явиться один з найсучасніших мультиспортивних комплексів в області», – Роман Хім‘як
29 жовтня 2021
У Сокалі триває реконструкція стадіону «Сокіл». Цьогоріч роботи на об’єкті фінансуються коштом Державного фонду регіонального розвитку у межах програми «Велике Будівництво» та обласного бюджету в рамках Комплексної програми розвитку фізичної культури та спорту Львівщини. Загальна вартість реконструкції – близько 30 мільйонів гривень. Зараз тут тривають роботи в адміністративному корпусі, спорудження трибун, облаштування бігових доріжок, встановлення системи автоматизованого поливу поля. Поруч з легкоатлетичним ядром стадіону встановлюють якісні антивандальні тренажери для різних груп м‘язів. Триває будівництво майданчика з штучним покриттям. «Після реконструкції стадіону «Сокіл» у Сокалі з’явиться один з найсучасніших мультиспортивних комплексів в області. Торік тут ми завершили облаштування майданчика для ігрових видів спорту з поліуретановим покриттям. А ще громада має амбітні і цілком реалістичні плани щодо побудови неподалік басейну. Сокальська громада одна з найбільших в області, тож поява тут такого комплексу цілком закономірна. Важливо, що є бажання і розуміння цінності такого комплексу», – зауважує керівник управління молоді та спорту Львівської ОДА Роман Хім’як, який вчора оглянув хід реконструкції стадіону. Нагадаємо, цьогоріч у межах обласної програми фізичної культури та спорту реконструюють 3 стадіони. Окрім Сокаля, роботи тривають у Стрию та Мостиськах.
«До кінця тижня нас чекає або масова вакцинація персоналу закладів освіти, або дистанційне навчання», - Андрій Годик
7 вересня 2021
Керівникам громад та керівникам відділів освіти органів місцевого самоврядування Львівщини вкотре наголосили на необхідності пришвидшення темпів вакцинації освітян. Як зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик, згідно із змінами від 28 липня до постанови Кабміну № 1236 від 09.12.2020 р. у разі запровадження «жовтої», «помаранчевої» або «червоної» зон, офлайн-навчання у навчальному закладі можливе лише за умови вакцинації від 80% його персоналу. «Нагадуємо, що Міністр охорони здоров’я заявив, що з понеділка в Україні можуть ввести адаптивний карантин – «жовту» зону. У такому випадку навчальні заклади, де менше 80 % персоналу вакциновані, працюватимуть онлайн. Тож до кінця тижня нас чекає або масова вакцинація персоналу закладів освіти, або з понеділка переходимо на дистанційне навчання»,– зазначив Андрій Годик. Він також наголосив, що згідно з постановою Головного санітарного лікаря України № 10 від 06.09.2021 р., відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів у закладах освіти покладається на засновника/власника та керівника закладу освіти. Як розповів директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска, вже сьогодні райдержадміністрації повинні надати департаменту інформацію про вжиті заходи щодо вакцинації освітян. «Всі заходи, які будуть відбуватися в системі освіти, можуть проходити лише за участі вакцинованих людей. Наприклад, проходження практики студентами педагогічних закладів. При тому, що Львівщина була однією з перших областей, де запровадили дистанційне навчання, якість такого навчання є нижчою, ніж у очному форматі. Для того, щоб зберегти рівень якості освітніх послуг, який демонструє Львівщина, зокрема за рівнем ЗНО, закликаємо пройти вакцинацію. Це також наша відповідальність перед дітьми, які мають право на якісну освіту»», - зазначив Олег Паска. «Динаміка останніх двох тижнів йде до стійкого збільшення виявлених хворих на ковід. Як наслідок, збільшується кількість зайнятих «ковідних» ліжок. За останню добу госпіталізували 90 осіб. Якщо порівнювати з початком року, можливо ці цифри не такі страшні, але ми розуміємо, що ситуація погіршується. За словами Головного санітарного лікаря України Ігоря Кузіна, на листопад, можемо очікувати локдаун. Ми неодноразово наголошували, що попередити запровадження локдауну – у можливостях кожного з нас: у дотриманні елементарних карантинних обмеженнях і вакцинації», - резюмував Андрій Годик. Додамо, що як повідомив Олег Когут, регіональний координатор з питань вакцинаціії від коронавірусної інфекції у Львівській області, з 96 900 освітян Львівщини 31 579 – пройшли повний курс вакцинації, 39 452 – отримали першу дозу вакцини.
У Сокалі встановили світовий рекорд «Наймасовіше виконання хористами Гімну Українських Січових Стрільців»
25 серпня 2021
Вчора, 24 серпня було встановлено Національний Рекорд України «Наймасовіше виконання хористами Гімну Українських Січових Стрільців «Ой у лузі червона калина». Керівниками зведеного хору стали Роман Козярський та Богдан Кійко. Сертифікат начальнику відділу культури Сокальської міської ради Мирославі Михайлюк вручив експерт Національного реєстру рекордів Павло Горішевський. Організатор – відділ культури Сокальської міської ради. Рекорд зафіксували у кількості 848 осіб у Сокальській територіальній громаді. У встановленні рекорду взяли участь народні, вокальні, аматорські колективи, бібліотекарі, учасники АТО, депутати, представники духовенства, влади, медицини, освіти, художньої самодіяльності сіл Сокальської територіальної громади. А саме: м.Сокаль, смт Жвирка, та села Завишень, Забужжя, Бояничі, Опільсько, Хоробрів, Угринів, Тудорковичі, Войславичі, Нісмичі, Варяж, Лубнівка, Савчин, Гута, Поториця, Зубків, Переспа, Комарів, Тартаків, Копитів, Романівка, Суховоля, Равщина, Ульвівок, Теляж, Фусів, Княже, Шпиколоси, Стенятин, Ільковичі, Скоморохи, Перетоки, Лучиці, Шарпанці, Свитазів, Лещатів, Боб’ятин, Перв’ятичі, Спасів, Горбків, Волиця, Ниновичі, Старгород, Пісочне, Гатківка, Конотопи, Трудолюбівка, Лешків, Русин.
У школах Львівщини триває підготовка до навчального року
14 серпня 2021
Представники департаменту освіти днями відвідали навчальні заклади Сокальської територіальної громади, аби побачити як триває підготовка до нового навчального року. Перш за все відвідали Сокальський професійний ліцей, де уже кілька років існує проблема затікання у навчально-практичному центрі харчових технологій. «Не так давно в ліцеї змінилось керівництво, і заклад взяв курс на розвиток. Цього року до ліцею вступило більше дітей, ніж в усі попередні роки. Це приємно тішить, однак для дітей треба створити безпечні і якісні умови навчання. Мусимо розпочати із підготовки проєктно-кошторисної документації із перекриття даху, на яку скеруємо відповідні кошти», - наголосив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. За словами директора ліцею Наталії Карташової, дах на будівлі навчально-практичного центру перекрили 15 років тому, однак покрівля почала протікати ще до завершення експлуатаційного терміну. «Вода збирається між панелями та протікає усередину. Через затікання на стінах з’являється грибок. НПЦ починає руйнуватись, адже інколи вода стікає просто на посуд та столи, де навчаються діти. Якщо цієї проблеми не усунути, ми позбудемось навчально-практичного центру, а це вдарить по якості вмінь та знань наших випускників», - акцентувала директор закладу. За останній рік в ліцеї закупили обладнання із комп’ютерної діагностики автомобілів, на якому навчаються автослюсарі. У гуртожитку встановили відео нагляд та зовнішнє освітлення, перестелили доріжки між корпусами. У планах закладу - оновити майстерні перукарської справи, закупити підіймач для автівок та організувати кейтерингові послуги для навколишніх шкіл. Під час робочого візиту до Сокальської громади представники департаменту побували у початковій школі-садку села Опільсько та Бояницькій школі-садку. «Між селами Сокальської громади є значні відстань, тому наповненість закладів невелика. Але такого формату школи-садки мають домашню, теплу, навіть подекуди, родинну атмосферу. Вони комфортні для малюків. В усіх школах є внутрішні туалети, спальні, подвір’я. В таких школах малі діти припильновані. Тим паче ми вбачаємо сенс у функціонуванні в одному приміщенні садка та початкової школи з огляду на енерговитрати та зменшення вартості на одного учня», - зазначила керівник відділу освіти Сокальської громади Леся Ковалишин. Також відвідали Інклюзивно-ресурсний центр та загальноосвітню школу №4, де триває підготовка до навчання: у школі лакують підлоги, фарбують спортзал, готують до роботи харчоблок тощо.
Представників РДА ознайомили з алгоритмом роботи з питань охорони праці
5 серпня 2021
Сьогодні, 5 серпня, у Львівській обласній державній адміністрації відбувся семінар з питань охорони праці для представників районних державних адміністрацій Львівської області. Привітав учасників семінару заступник директора - начальник управління промисловості, підприємництва та інвестиційної політики департаменту економічної політики Львівської ОДА Орест Гринів. В межах заходу порушили низку питань, серед яких організація роботи з охорони праці, профілактика порушень норм безпеки, проведення розслідувань нещасних випадків на виробництві тощо. З алгоритмом роботи спеціалістів районних державних адміністрацій з питань охорони праці, основними завданнями та нормативно правовою базою присутніх ознайомили експерт з охорони праці Сергій Кравченко та начальник відділу нагляду в АПК і СКС Головного управління Держпраці у Львівській області Віктор Курило. Про безпеку праці та профілактику виробничого травматизму, проведення розслідувань нещасних випадків на виробництві розповів начальник відділу профілактики страхових випадків Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області Михайло Біловус. Богдан Винницький, головний інспектор праці Об’єднання профспілок Львівщини концентрував увагу слухачів на ролі профспілкових організацій у трудових правовідносинах з роботодавцями у сучасних умовах та завданнях, які стоять перед представниками трудових колективів з питань охорони праці.
Ученицю із Сокаля відзначили за участь у Всеукраїнському конкурсі
19 липня 2021
Протягом двох місяців тривав Всеукраїнський конкурс «Молоді авіатори України», який був покликаний серед іншого привернути увагу молоді до отримання інженерної освіти в авіаційній галузі України. Конкурс відбувався у трьох номінаціях, серед яких «Есе», «Малюнок» та «Авіамоделювання». До участі у заході зголосились понад три сотні учасників з усієї країни. «Подібні конкурси та бажання дітей брати у них участь сприяють всебічному розвитку наших талановитих школярів. Авіаційна промисловість для нашої держави є однією із основних напрямів національної економіки, тому вкрай важливо дати дітям розуміння значущості та масштабності цієї сфери. Можливо серед учасників конкурсу уже є ті, хто в майбутньому працюватиме в цьому секторі та вплине на значний поступ України в авіаційній сфері», - наголосила головний спеціаліст відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Лідія Ільків. Крім переможців, членами журі конкурсу та співорганізаторами було прийнято рішення відзначити грамотами Інституту новітніх технологій та лідерства НАУ найактивніших учасників Всеукраїнського конкурсу «Молоді авіатори України». До переліку найактивніших учасників конкурсу, яких відзначили грамотами, потрапила і вихованка Сокальської станції юних техніків Львівської області Анастасія Шевченко. «Дівчина відвідує гурток «Технічний дизайн» уже впродовж багатьох років. Керівник гуртка завжди відзначає її талант, наполегливість на комунікабельність. Дуже приємно, що наші вихованці отримують визнання. Цей конкурс не перший, в якому Анастасія Шевченко взяла участь. Щорічно вона є призером різних конкурсів про техніку, космос і все що з цим пов’язано», - розповів директор Сокальської станції юних техніків Львівської області Віктор Куліш. Станція юних техніків розвиває технічну творчість в поєднанні з навчальними заняттями на уроках, допомагає учням набувати знання в області технічних дисциплін. Різні гуртки на станції відвідує понад три сотні дітей. Більше про станцію можна дізнатись тут. Конкурс організували Інститут новітніх технологій та лідерства НАУ спільно з Всеукраїнською молодіжною громадською організацією «Серце до серця». Захід відбувся за підтримки Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури та інформаційної політики України. Конкурс розрахований на учнів 9-11 класів, студентів закладів вищої, професійно-технічної освіти, вихованців позашкільних навчальних закладів.
Питання передачі реєстраційних справ у сферах державної реєстрації до РДА розглянули в межах наради
25 травня 2021
Сьогодні, 25 травня, відбулась робоча нарада під головуванням першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика з керівниками райдержадміністрацій. Серед розглянутих питань – стан передачі реєстраційних справ у сферах державної реєстрації нерухомого майна та бізнесу до новостворених РДА. Як розповіла в.о. начальника відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Ганна Гнатів, у зв’язку з прийняттям постанови ВРУ від 17 липня 2020 року № 3650 «Про утворення та ліквідацію районів», з урахуванням особливостей законодавства у сфері державної реєстрації нерухомого майна та бізнесу, завершення адміністративно-територіальної реформи, сьогодні є нагальна необхідність в передачі реєстраційних справ у цій сфері до новостворених РДА. «Там, де немає державного реєстратора, повинна бути особа, яка відповідальна за зберігання реєстраційних справ», – зазначила Ганна Гнатів та окреслила алгоритм такої передачі. Своєю чергою Андрій Годик наголосив керівникам РДА: «Від якості нашої роботи залежатиме наскільки ефективно громадяни зможуть скористатись правом на здійснення державної реєстрації нерухомого майна, юридичних осіб і т.д. А це забезпечить реалізацію конституційних прав громадянами та здійснення своєї господарської діяльності підприємствами». Також розглянули питання дефіциту по заробітній платі в бюджетній сфері. «У січні-квітні маємо непогану ситуацію з надходження податків і зборів. Робота по мобілізації податків і зборів – це можливість покращити стан фінансування бюджету і перекрити дефіцит по заробітній платі», – зазначив керівник департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Відтак, доручено посилити роботу у напрямку заходів зі зменшення дефіциту по заробітній платі в бюджетній сфері.
Контроль за перевезеннями: головам ОТГ доручили надати інформацію у частині виконання рейсів на конкретних адмінтериторіях
8 квітня 2021
З метою додаткового контролю перевезень, головам ОТГ доручили упродовж тижня надати інформацію у частині виконання рейсів на конкретних адміністративних територіях. Про це сьогодні йшлося під час наради голови Львівської ОДА Максима Козицького та голови Львівської обласної ради Ірини Гримак з головами райдержадміністрацій. “Для забезпечення якості перевезень на сьогодні важливо, щоб на кожному автобусному маршруті не лише був, а належним чином пацював GPS-трекер. Окрім того, органи місцевої влади спільно з управлінням транспорту та зв’язку мають належним чином контролювати перевізників. Якщо перевізник не виконує умов договору і не дотримується маршруту, то з ним припиняємо працювати”, - зазначив Максим Козицький. Також очільник області наголосив, що перевізники, які працюють без ліцензій, нестимуть відповідальність відповідно до закону. “З боку облдержадміністрації постійно працює робоча група, яка здійснює заходи державного контролю для припинення нелегальних перевезень на території”, - додав Максим Козицький. Окрім того, за підсумками наради, вирішили, що облдержадміністрація спільно з обласною радою напрацює Меморандум для співпраці з перевізниками у частині забезпечення пільгових перевезень та належної їм за це компенсації.
«Важлива ефективна комунікація з ОТГ для реалізації якісних проєктів ДФРР», - Андрій Годик
5 квітня 2021
На Львівщині, як і загалом по Україні, завершуються реорганізаційні процеси, в межах реформи децентралізації, у нових адміністративних одиницях. Проблемні питання цього процесу в області розглянули сьогодні в межах наради першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика з головами районних державних адміністрацій. Зокрема порушили питання реорганізації штатної чисельності працівників РДА, інвентаризації активів і майна районів та передачу їх на баланс в ОТГ. Як наголосив перший заступник, у цьому процесі дуже важливою є комунікація між представниками РДА та об’єднаних територіальних громад. Як зазначили під час наради, вже найближчим часом мають ухвалити нові редакції двох законів, які потрібні для реалізації реформи децентралізації – «Про місцеві державні адміністрації» та «Про місцеве самоврядування». Вони покликані забезпечити остаточне врегулювання всіх питань, зокрема щодо повноважень на місцях. Також розглянули питання реалізації у 2021 році проєктів за кошти ДФРР. Зокрема, сьогодні Уряд за ініціативою Мінрегіону вніс зміни до постанови КМУ №196 «Деякі питання державного фонду регіонального розвитку». Нововведення стосуються порядку підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проєктів, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів ДФРР. «Завдання керівників РДА ефективно прокомунікувати з громадами в частині реалізації проєктів ДФРР. Йдеться і про ті об’єкти, які вже реалізовують сьогодні, а також ті, які будуть у пропозиціях для реалізації у 2021 році. Важливо підготувати справді якісні проєкти, не добудовувати об’єкти вартістю декілька мільйонів, а робити для територій те, що з власним бюджетом ОТГ зробити не в силах. Також ці об’єкти мають відповідати загальній концепції розвитку області. Потрібно змістити акцент з соціальних об’єтів на розвиткові, сприяти реалізації проєктів, які несуть додану вартість на території, сприяють залученню інвестицій»,- наголосив Андрій Годик. Зазначимо, що серед нововведень з підготовки проєктів ДФРР: - Змінились часові рамки для відбору програм та проєктів, що будуть фінансувати за рахунок ДФРР. Кінцевий термін – 1 серпня. Це означає що саме до цієї дати Мінрегіон спільно з регіонами сформує списки проєктів, що фінансуватимуться у наступному, 2022 році. - Збільшена нижня межа для нових проєктів, що можуть фінансуватись за рахунок ДФРР. Вона становитиме не нижче 10 млн грн. Таким чином ми відходимо від практики, коли з держбюджету розпорошуються кошти на невеликі проєкти і зосередимось на значимих об’єктах. - Збільшений до 5 років термін реалізації великих проєктів вартістю понад 100 млн грн. Раніше цей термін складав 3 – 4 роки. Так, відтепер Мінрегіон спільно з регіональною владою буде узгоджувати технічні завдання, за якими оголошується конкурсний відбір для проєктів ДФРР. Це забезпечить концентрацію ресурсів на чітких пріоритетах, які відповідатимуть регіональним стратегіям розвитку.
Боротьба з незаконними АЗС та створення служб у справах дітей: заступники голови Львівської ОДА провели селекторну нараду з головами ОТГ
24 березня 2021
Сьогодні, 24 березня, відбулася селекторна нарада чотирьох заступників голови Львівської ОДА з головами територіальних громад щодо реорганізації їх діяльності. Зокрема, обговорили питання вжиття заходів по легалізації незаконних АЗС, питань у сферах цивільного захисту, спорту, культури та розвитку агропромислового комплексу. Ще з початку 2020 р. систематично здійснюється діяльність щодо протидії незаконному обігу пального. Спільними заходами всіх контролюючих органів та органів виконавчої влади вже упродовж 2020 р. фактично всі виявлені незаконні АЗС легалізувалися. Як повідомив перший заступник голови ЛОДА Андрій Годик, відповідно до даних аналітики щодо ринку нафтопродуктів, виникає певний дисбаланс між об’ємом палива, який купують АЗС, і між об’ємом, який вони реалізовують. Різниця – 2 млн. т. по Україні. Як наслідок, це несплачені податки, в тому числі до місцевих бюджетів. «Наше завдання – точно не закрити нелегальні АЗС. А привести їх діяльність у чітку відповідність до законодавства. Тож потрібно разом працювати, щоб були додаткові надходження, в тому числі, до місцевих бюджетів. Діяльність АЗС повинна бути прозорою і приносити користь громадам», - зазначив Андрій Годик. На разі, на рівні області функціонує спільна комісія ДФС, Держпраці, Нацполіції, ДПС та органів прокуратури з метою боротьби з нелегальними обігом та роздрібною торгівлею пальним. Також на нараді обговорили формування виконавчих органів в органах місцевого самоврядування в частині створення служб у справах дітей та визначення відповідальних працівників за цивільних захист. Заступник голови ЛОДА Віталій Загайний повідомив, що у найближчі два тижні буде проводитися посилена робота над створенням служб у справах дітей у громадах, оскільки на даний час рівень забезпечення відповідними структурними підрозділами у виконавчих органах органів місцевого самоврядування становить менше 50 %. Окрім того, Віталій Загайний зазначив, що в умовах пандемії у кожній громаді повинна бути відповідальна особа по лінії питань цивільного захисту. Представникам 12-ти громад, де така особа не призначена, наголошено на необхідності вирішити це питання найближчим часом. Андрій Годик, в свою чергу, закликав усіх голів ОТГ максимально ефективно забезпечити дотримання карантинних обмежень.
Із керівниками ОТГ та РДА обговорили низку актуальних питань життя області
29 грудня 2020
Завершення фінансового року та роботу в умовах нового адміністративного устрою обговорили сьогодні під час скайп-наради з головами ОТГ, райдержадміністрацій та районних рад під головуванням заступника голови ОДА Івана Собка. «Ми усі з розумінням маємо поставитись до завершення року. При недовиконанні загального фонду обласного бюджету, вдалось все-таки віддати на території понад 95% коштів. У новий рік область увійде з новим територіальним устроєм, тому є багато моментів, які мусимо допрацювати, аби із січня не виникло ніяких заборгованостей чи недооформлення юридичних нюансів», - наголосив під час наради заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Під час наради директор департаменту фінансів Олег Демків акцентував увагу керівників громад та районів на необхідності ліквідувати заборгованості із заробітної плати у бюджетній сфері. «Території мусять мобілізувати увесь свій фінансовий ресурс, аби мінімізувати дефіцит із виплати заробітної плати. Новостворені громади мають перебрати із початком року всі фінансові та матеріальні зобов’язання, аби в першій декаді січня виплатити зарплату за грудень», - наголосив Олег Демків. Керівники районів та громад прозвітували під час наради про ситуацію на своїх територіях у розрізі галузей: зокрема, освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, спортивних закладів. Заступник голови акцентував увагу керівників територій на тому, що після передачі всіх повноважень та прав на місцевий рівень об’єкти соціальної інфраструктури повинні бути сучасними, цікавими та розвитковими. «Закон регламентує передачу районними радами об’єктів територіальним громадам. По кожному об’єкту керівники громад мають ухвалити виважене рішення, аби не допустити знищення важливих установ. Обласна влада обов’язково в цьому допоможе. Усі кошти підуть на території, важливо ефективно їх використати », - зазначив Іван Собко. На нараді порушили питання створення відділів освіти, передачу лікарень на баланс громад, об’єднання спортивних шкіл, забезпечення соціальних послуг вразливим категоріям, функціонування закладів культури тощо.
Стартував процес реорганізації районних державних адміністрацій
29 грудня 2020
Відповідно до нового адміністративно-територіального устрою на Львівщині утворили сім нових районів. Відповідні рішення Верховна Рада України прийняла ще влітку 2020 року. Разом зі скороченням кількості районів, має відбутись і скорочення кількості районних державних адміністрацій. Відтак, Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва майна, прав та обов’язків райдержадміністрації, що припиняються. Цю постанову Кабінет Міністрів схвалив 16 грудня. Також опубліковано текст Розпорядження №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій». Ці документи дозволяють привести систему районних державних адміністрацій у відповідність до нового адміністративно-територіального устрою країни. Досі порядок утворення та ліквідації районних державних адміністрацій не було визначено законодавством, а отже не було правових підстав для проведення їх реорганізації. Передбачається, що на Львівщині 7 районних державних адміністрацій буде реорганізовано через приєднання до двох РДА в адміністративних центрах нових районів – Львівської та Червоноградської. Загалом буде утворено такі райдержадміністрації: Львівська, Червоноградська, Яворівська, Самбірська, Дрогобицька, Золочівська, Стрийська. Процес реорганізації РДА координуватиме обласна державна адміністрація. Вона утворює комісії з реорганізації та затверджує їх персональний склад. Як наголосили у департаменті економічної політики Львівської ОДА облдержадміністрація лише координує процес, а вже комісії, зокрема, відповідатимуть за державну реєстрацію нових РДА та реорганізацію старих, інвентаризацію та передачу майна, складання та подання фінансової та бухгалтерської звітності, переведення працівників. Облдержадміністрація визначає головою комісії з реорганізації голову новоутвореної райдержадміністрації або райдержадміністрації, що припиняється, або його заступника. До складу комісії з реорганізації можуть входити працівники юридичної, кадрової, бухгалтерської служб райдержадміністрацій, що припиняються. За потреби до складу відповідної комісії можуть бути включені представники фінансово-економічних підрозділів облдержадміністрації, територіальних органів (підрозділів) зацікавлених центральних органів виконавчої влади за згодою відповідного керівника, а також у разі потреби інші посадові особи райдержадміністрації новоутвореного району, до якої переходять права та обов’язки райдержадміністрацій, що припиняються (її апарату та/або структурних підрозділів). Комісія з реорганізації забезпечує: 1) здійснення державної реєстрації утворення райдержадміністрації новоутвореного району як юридичної особи публічного права; 2) здійснення державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи публічного права в результаті реорганізації шляхом приєднання; 3) здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичні особи публічного права — райдержадміністрації, до яких приєднуються райдержадміністрації, що припиняються, та їх структурні підрозділи із статусом юридичних осіб публічного права; 4) складення переліку підприємств, установ, організацій та майна, які належать до сфери управління райдержадміністрації, що припиняється; 5) складення переліку підприємств, установ та організацій, засновником яких є райдержадміністрація, що припиняється; 6) інвентаризацію активів та зобов’язань райдержадміністрації, що припиняється, або її структурних підрозділів із статусом юридичних осіб публічного права у порядку, передбаченому законодавством; 7) здійснення заходів, пов’язаних з: виявленням кредиторів та задоволенням відповідно до законодавства їх вимог, одержанням дебіторської заборгованості; списанням дебіторської заборгованості, строк позовної давності якої минув і яка є безнадійною до стягнення відповідно до законодавства; повним відображенням у передавальному акті майна, прав та обов’язків райдержадміністрацій, що припиняються, які переходять до правонаступників — утворених райдержадміністрацій на території новоутворених районів та райдержадміністрацій, які існують в адміністративних центрах новоутворених районів; 8) підготовку та подання на подальше затвердження передавальних актів райдержадміністрацій, що припиняються; 9) передачу активів та зобов’язань райдержадміністрацій, що припиняються, їх правонаступникам відповідно до затверджених передавальних актів; 10) складення та подання фінансової та бюджетної звітності райдержадміністраціями, що припиняються; 11) здійснення державної реєстрації припинення відповідних райдержадміністрацій; 12) знищення печаток та штампів припинених райдержадміністрацій; 13) організацію заходів, пов’язаних зі звільненням та переведенням працівників райдержадміністрацій, що припиняються; 14) вирішення інших питань відповідно до законодавства. Комісія з реорганізації організовує свою діяльність у формі засідань. Рішення комісії з реорганізації оформляється протоколами. Комісія з реорганізації є правоможною у разі, коли на її засіданні присутні більш ніж половина її членів. Рішення комісії з реорганізації приймаються простою більшістю голосів від її складу. У своїй діяльності новосформовані районні державні адміністрації керуватимуться чинним законом України «Про місцеві державні адміністрації». Голів новостворених райдержадміністрацій призначає Президент України за поданням Кабінету Міністрів України. Також вчора Уряд оновив структуру місцевих державних адміністрацій. Відтепер обласні та районні державні адміністрації можуть формувати свої підрозділи за новою структурою. Відповідне рішення ухвалено під час засідання Кабінету Міністрів України за ініціативи Міністерства розвитку громад та територій України. Прийнята постанова необхідна для реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. «Оновлення структури місцевих державних адміністрацій – один з кроків, необхідних для втілення нових компетенцій органів місцевого самоврядування в межах децентралізації. Тож наразі завершуємо нормативне забезпечення формування новоутворених районів», – зазначив Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов. Затверджена Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 № 606». А саме, змінені Рекомендаційні переліки структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій. Склад місцевої державної адміністрації формують її апарат та структурні підрозділи, які згруповано за двома напрямками: здійснення виконавчої влади і забезпечення взаємодії та здійснення окремих повноважень органів місцевого самоврядування. Також в МДА мають працювати Служба у справах дітей та архівний підрозділ. Важлива зміна – до переліку включений підрозділ з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, як продовження руху в напрямку цифрового суспільства. Юлія Савостейко