На Львівщині розглянули план заходів щодо реалізації Національної транспортної стратегії України
18 квітня 2019р, Новини. Департамент дорожнього господарства, транспорту та зв’язку, Прес-служба ОДА
Сьогодні, 18 квітня відбулась нарада під головуванням заступника Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктора Довганя.
В межах наради порушили питання впровадження Плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року.
Учасники наради закцентували увагу на втіленні проекту «Північний обхід Львова» та концесійної дороги Львів – Краківець, а також на розбудові пунктів пропуску.
Окрім того, обговорили тенденцію до збільшення авіарейсів у Міжнародному аеропорту та можливість облаштувати старий термінал для обслуговування чартерних рейсів.
Також під час зустрічі обмінялися думками щодо реалізації проекту «Євроколія «Сухий порт» (Мостиська – Родатичі) та будівництво суміщеної колії «Євроколія Львів-Рава-Руська – Варшава».
Новини за темою
В області перевіряють перевізників щодо дотримання цінової політики проїзду
4 квітня 2022
Упродовж березня робоча група, до складу якої входять представники Львівської ОВА та правоохоронних органів, перевірила близько 50 транспортних засобів, що курсують за міжнародними маршрутами. Перевізникам наголосили на відповідальності у випадку підвищення цін. Водночас, під час перевірки встановили, що вартість перевезень Львів-Варшава та Львів-Краків не перевищує 800-1000 грн, що практично відповідає цінам довоєнного часу. «Ми бачимо, що внутрішньо переміщені особи, які прибувають на Львівщину евакуаційними потягами, вибирають різні способи подальшої логістики: 25 % перетинають кордони ЄС міжнародними евакуаційними потягами, 35 % переїжджають евакуаційними автобусами до міжнародних піших пунктів пропуску, а десь 40 % обирають комфортний та водночас платний спосіб переїзду до локацій на території ЄС. Щоденно зі Львова відправляється біля 40 регулярних рейсів до Польщі, Чехії та Німеччини, а також десь така ж кількість додаткових рейсів. Ми розуміємо, що є попит на міжнародні автобусні перевезення, а також, що бізнес має працювати та сплачувати податки. Однак застерігаємо недобросовісних перевізників від необґрунтованого підвищення вартості проїзду, адже ваші дії не залишаться непомітними і щодо вас будуть вжиті відповідні заходи», - зазначив заступник начальника Львівської ОВА Юрій Бучко. Як зазначив начальник управління транспорту та зв’язку Степан Рудницький, за дорученням голови Львівської ОВА такі перевірки будуть проводити регулярно.
Перевезення гуманітарної допомоги потягами: що передбачає постанова?
1 квітня 2022
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2022 р. №379 встановлено порядок перевезення гуманітарної допомоги залізничним транспортом в умовах воєнного стану. Так, гуманітарною допомогою визнаються товари, щодо яких у товаро-супровідних та/або перевізних документах міститься відповідний запис про приналежність такого товару до гуманітарної допомоги. АТ “Укрзалізниця” виступає одержувачем гуманітарних вантажів і при цьому не є отримувачем/набувачем гуманітарної допомоги в розумінні Закону України «Про гуманітарну допомогу». АТ “Укрзалізниця” здійснює перевезення гуманітарних вантажів з урахуванням таких особливостей: • здійснює перевезення з урахуванням черговості надходження заявок отримувачів гуманітарної допомоги до залізничних станцій призначення для безпосередньої передачі отримувачам гуманітарної допомоги на підставі заявок та/або уповноваженим такими отримувачами автомобільним перевізникам (у разі комбінованих перевезень з використанням автомобільного транспорту на замовлення отримувачів); • укладає в електронній формі з отримувачами гуманітарної допомоги договори про організацію залізничних перевезень гуманітарних вантажів; • організує роботу онлайн-платформи для реєстрації та обробки заявок отримувачів гуманітарної допомоги; • здійснює оформлення перевезення гуманітарних вантажів з урахуванням особливостей, визначених цією постановою. Важливо! Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (зі змінами) встановлено, що на період воєнного стану пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання декларації, заповненої особою, що перевозить даний товар. Форма Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою визначена Додатком до постанови Кабінету Міністрів Україні від 01 березня 2022 р. № 174 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2022 р. № 235. Таким чином з метою уникнення затримок під час перетину кордону представник перевізника АТ «Укрзалізниці» повинен своєчасно забезпечити декларування вантажів гуманітарної допомоги та взаємодію з митними органами з даних питань. Військові адміністрації, інші визначені Кабінетом Міністрів України отримувачі гуманітарної допомоги: • укладають в електронній формі з АТ “Укрзалізниця” договори про організацію залізничних перевезень гуманітарних вантажів; • формують заявки на перевезення гуманітарних вантажів за формою, визначеною АТ “Укрзалізниця”, через онлайн-платформу; • визначають станції призначення, до яких здійснюються залізничні перевезення гуманітарної допомоги, для її отримання, а у разі комбінованих перевезень із залученням автомобільних перевізників - також відповідних автомобільних перевізників, уповноважених військовими адміністраціями. З текстом Постанови можна ознайомитись ТУТ.
Графік приміських автобусів та залізничного транспорту в області змінили: перевізники допомагають армії
11 березня 2022
У зв’язку з частковим залученням транспортних засобів задля допомоги військовим та довезення евакуйованих громадян кількість приміських та міжміських автобусів зменшили. Окрім того, скасували обідній рейс електричок. Про це повідомив сьогодні під час брифінгу керівник управління транспорту та зв’язку Львівської ОВА Степан Рудницький. “Приміські та міжміські автобусні маршрути, а також залізничні перевезення курсують зі зміненим графіком. Прошу мешканців із розумінням поставитись до цього, адже перевізники залучені до допомоги нашій армії та внутрішньо переміщеним особам. Поруч від Головного вокзалу є приміський залізничний вокзал з якого курсують електрички в напрямках: Трускавця, Східниці, Сколе, Сянок, Стрия, Самбора, Мостиськ. Окрім цього, з приміського вокзалу здійснюються відправлення автобусів в напрямку на Городок, Дрогобич та Пустомити”, - зазначив Степан Рудницький. У разі необхідності уточнення інформації щодо графіку руху окремих автобусних маршрутів або поїздів просять звертатися за контактним номером телефону Управління транспорту та зв’язку (096)2328058. З детальною інформацією про розклад поїздів можна ознайомитись за посиланням : https://www.uz.gov.ua/press_center/up_to_date_topic/578470/ або з інформаційного табло та будь-якої каси, які є на території приміського вокзалу.
В ЛОДА підписали Меморандум про співробітництво з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська
15 лютого 2022
Сьогодні у Львівській ОДА підписали Меморандум про співпрацю щодо розбудови залізничної інфраструктури на території Рава-Руської міської територіальної громади. Документ має на меті закріпити й розширити співробітництво з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська. Документ уклали між чотирма сторонами: Львівською облдержадміністрацією, Рава-Руською міською радою та Добросинсько-Магерівською сільською громадою, акціонерним товариством «Українська залізниця». Технічне завдання проєкту передбачає капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 кілометрів, а також реконструкцію залізничного вокзалу у м. Рава-Руська з можливістю проводити митний контроль. «Загальний проєкт передбачає будівництво євроколії між Варшавою та Києвом через Львів. Першим його етапом має стати прокладання нового 8-кілометрового відрізка вузькоколійки між Рава-Руською і Держкордоном. Ініціатива належить нам, Львівщині. Почати плануємо вже - з виготовлення ПКД за кошти громад та області. Це коштуватиме 4 мільйони гривень. На нього за 6 років анонсували скерувати з держбюджету 200 млрд гривень. Євроколія означає об’єднання якісними пасажирськими перевезеннями дві європейські столиці. А відтак - підвищення пасажиропотоку, збільшення дипломатичних, підприємницьких контактів та туризму», - наголосив очільник області Максим Козицький. Загалом проєкт має стати частиною президентської програми «Велике будівництво» у напрямі оновлення Укрзалізниці. Виготовити проєктно-кошторисну документацію мають у поточному році. Замовником робіт виступає Рава-Руська міська рада. Спільно з Добросинсько-Магерівською сільською громадою вони здійснюватимуть співфінансування на виготовлення проєктно-кошторисної документації з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська та реконструкції вокзального комплексу на території Рава-Руської міської територіальної громади. Своєю чергою, акціонерне товариство «Українська залізниця» надає необхідну інформацію для підготовки ПКД та взаємодіє у процесі одержання необхідних погоджувальних документів. «Згідно з проєктно-кошторисною документацією, 1 млн гривень мають спрямувати на залізничний вокзал, ще 3 – на виготовлення ПКД реконструкції залізничного сполучення від Держкордону до Рава-Руської. Найбільший вплив цей проєкт матиме звичайно на нашу громаду та сусідню (Добросинсько-Магерівську). Адже це додаткова точка зв’язку залізничного сполучення з Польщею, яка зараз визначається, яким чином формувати транспортні коридори. Один з них мав би передбачати вихід на Рава-Руську. Для Львівщини це означає додаткові надходження до місцевих та державного бюджетів у вигляді митних платежів, зборів, податків», - голова Рава-Руської міської громади Іван Івануса. Найкоротшим та найзручнішим залізничним сполученням (339 км) між Варшавою та Львовом є шлях через прикордонний перехід Гребенне – Рава-Руська. Ширина теперішньої залізничної колії між ст. Львів та ст. Рава-Руська становить 1520 мм, в той час, як ширина колії на дільниці Рава-Руська – Гребенне – Варшава – 1435 мм. Це зумовлює потребу у перестановці візків рухомого складу, або ж пересадку пасажирів, перевантаження вантажів, що і собі створює незручності для користувачів залізничного транспорту та створює технологічні перепони в організації злагодженого перевізного процесу. На сьогодні з Варшави до прикордонного переходу Гребенне курсують поїзда колією європейського стандарту. Від Держкордону до станції Рава-Руська також наявна євроколія, яка з 2005 року не експлуатується, перебуває у незадовільному стані та потребує капіталовкладень. Для відновлення дільниці Рава-Руська – Держкордон необхідно виконати комплекс капітальних робіт. Відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська в межах Рава-Руської міської ТГ надалі дозволить продовжити реалізацію масштабного проєкту Євроколія Варшава-Львів» до станції «Брюховичі», який дасть можливість розвинути пасажирські перевезення, стане альтернативою іншим видам транспорту для перетину кордону та розвантажить пункти пропуску.
Уряд схвалив Державну стратегію управління лісами України до 2035 року
29 грудня 2021
Уряд схвалив Державну стратегію управління лісами України до 2035 року. Документ розроблений на виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про виклики і загрози національній безпеці України в екологічній сфері та першочергові заходи щодо їх нейтралізації», введеного в дію Указом Президента України від 23.03.2021 № 111. «Сьогодні загальна площа лісового фонду України становить 10,4 млн га, що складає 15,9% від всієї території країни. Україна займає 9 місце в Європі за площею лісів та 6 місце за запасом деревини. Однак це не граничний потенціал нашої країни. Нам потрібно працювати над збільшенням показника лісистості, і разом з тим, дати змогу галузі ефективно розвиватися”, - прокоментував в.о. Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Руслан Стрілець. Серед наявних проблем діючої системи управління лісами: незбалансованість функцій, відсутність належного фінансування, наявність корупції та незаконних рубок, низький рівень довіри суспільства до лісівників, відсутність належної рекреаційної інфраструктури, та як наслідок, не надто високий рівень відвідування лісів українцями. У Державній стратегії управління лісами до 2035 року закріплено ключові цілі для вирішення цих проблем. Зокрема, передбачено: запровадження ефективного управління лісами шляхом реформування діючої системи; забезпечення стійкості лісів до зміни клімату; проведення цифровізації галузі; розвиток рекреації; розвиток наукового потенціалу та створення належної системи підготовки фахівців. «Стратегія є реальним дороговказом для України як ефективно реформувати лісову галузь – з чіткими цілями та завданнями. Лише виконавши їх, ми зможемо забезпечити сталий розвиток лісового господарства, виконання лісами їх екологічної функції та збільшити частку лісового сектору у внутрішньому валовому продукті України», - відзначив Руслан Стрілець. Серед очікуваних результатів виконання Стратегії: збільшення загального запасу лісів України не менше ніж до 2,5 млрд куб. метрів; підвищення рівня абсорбції парникових газів лісами України до 75,6 млн тонн СО2; оновлення деталізованих положень для не менше ніж 500 заказників; будівництво та ремонт 7,5 тис. кілометрів лісових доріг; оновлення парку протипожежної техніки на 100%. Також реалізація Стратегії дозволить збільшити кількість туристів до 10 млн осіб, які щороку користуватимуться лісовою рекреаційною інфраструктурою. Крім того, буде запроваджено відкриту електронну інформаційну систему у сфері управління лісами. Передбачено створення сучасної матеріально-технічної бази науково-дослідних установ та системи підготовки кадрів для лісової галузі.
5 млн гривень скерували з обласного бюджету на Програму підтримки та розвитку транспорту Львівської області
23 грудня 2021
Депутати Львівської обласної затвердили фінансовий ресурс Програми підтримки та розвитку транспорту Львівської області на 2022-й рік у сумі 5 млн гривень. Як зазначив керівник управління транспорту та зв'язку Степан Рудницький, у Львівській області пасажирські перевезення здійснюють 55 перевізників, які обслуговують 707 маршрутів, в тому числі 409 приміських і 298 міжміських внутрішньообласних. Загальна кількість автобусів, залучених до бслуговування маршрутів становить 1359 одиниць. Основними напрямами реалізації Програми є: Компенсація пільгового перевезення окремих категорій громадян транспортом загального користування та залізничним транспортом. Підтримка реалізації проєктів, спрямованих на розвиток залізничного транспорту (із залученням МТД, державного і місцевих бюджетів). Підтримка впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування в Львівській області. Підтримка впровадження заходів щодо покращення покриття мобільного зв’язку та швидкісного Інтернету. Стимулювання оновлення рухомого складу в сфері пасажирських автомобільних перевезень. “Метою Програми є забезпечення реалізації прав і задоволення потреб соціально вразливих верств населення області нарівні з іншими громадянами отримувати транспортні послуги, визначення перспектив розвитку пасажирсько-транспортної системи Львівської області на 2022 – 2025 роки і планування комплексу заходів, спрямованих на вдосконалення організації пасажирських перевезень у Львівській області і маршрутної мережі, забезпечення розбудови транспортної інфраструктури й оновлення транспортних засобів”, - прокоментував Степан Рудницький.
Уряд затвердив План заходів з реалізації Стратегії людського розвитку на 2021—2023 роки
10 грудня 2021
9 грудня Уряд затвердив План заходів щодо реалізації Стратегії людського розвитку на 2021—2023 роки. План заходів сформовано відповідно до стратегічних цілей, визначених Стратегією людського розвитку, яка схвалена Указом Президента України від 02.06.2021 № 225, а саме: покращення медико-демографічної ситуації в Україні; розбудова освіченого, доброчесного, інклюзивного та інноваційного суспільства, в якому кожен громадянин має рівні можливості для навчання та розвитку, а наука є складовою економічного зростання; формування всебічно розвинутої людини, патріота України, сприяння її духовному розвитку та створення можливостей для творчого самовираження і самореалізації у культурному та спортивному напрямах; підвищення рівня життя, активізація зайнятості та забезпечення соціальної підтримки населення; забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у всіх сферах життя суспільства та впровадження європейських стандартів гендерної рівності. Виконання завдань, визначених Стратегією, сприятиме зростанню добробуту населення, забезпеченню права людини на охорону здоров’я, рівного доступу до якісної освіти, створенню умов, необхідних для культурного та фізичного розвитку, підвищенню ефективності системи соціальної підтримки населення і зменшенню соціальної нерівності.
Добротвірська громада працює над Стратегією: в пріоритетах – розвиток бізнесу
9 грудня 2021
Сьогодні за підтримки Львівської ОДА відбулося засідання Робочої групи з розроблення Стратегії розвитку Добротвірської громади. Інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. За активної участі місцевого бізнесу говорили про розвиток економіки у громаді. Відтак, обговорили соціально-економічні показники громади, пропоновані цілі розвитку до 2027 року, а також пропозиції пріоритетних заходів та проєктів до Плану заходів з реалізації Стратегії на 2022-2023 року, підготовку інвестиційних продуктів. «На сьогодні відповідно до сформованого проекту бюджету на 2022 рік на підтримку бізнесу планується до 50 мільйонів програмного ресурсу, який можна використовувати для розвитку. Єдине, самій громаді необхідно змінити фокус щодо ставлення до бізнесу - з джерела наповнення бюджету на пріоритет сприяння його розвитку», - зазначив заступник директора департаменту економічної політики Львівської ОДА Вадим Табакера. За словами представника ДТЕК Добротвірська ТЕС Олександра Воронкіна Добротвір і ТЕС - два взаємозалежні суб‘єкти. «Великий виклик для нас двох - курс декарбонізації держави до 2030 року. Тому у попередній стабільності зараз виникли ризики. Відтак, основне завдання громади - диверсифікація економіки. І ТЕС дуже зацікавлена в тому, щоб у громаді процвітав бізнес, і налаштована максимально цьому сприяти», - зазначив він. Голова Добротвірської громади Тарас Келеберда наголосив, що однією з пріоритетних цілей Стратегії буде сприяння розвитку бізнесу. «Будемо формувати так стратегію, щоб бізнесу було комфортно розвиватися. Сьогоднішні напрацьовані заходи і проекти точно ляжуть в її основу. Ми, як орган місцевого самоврядування, забезпечимо усі необхідні для бізнесу можливості»,- зазначив голова громади.
Представники ЛОДА взяли участь в онлайн-обговоренні щодо реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства
1 листопада 2021
Сьогодні, 1 листопада, представники департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської ОДА взяли участь в онлайн-зустрічі з обговорення питань виконання місцевими державними адміністраціями Указу Президента України від 27 вересня 2021 року № 487 «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки». Онлайн-обговорення відбулось за участі Державного секретаря Кабінету Міністрів України Олександра Яреми, представників структурних підрозділів з питань взаємодії з громадськістю обласних облдержадміністрацій та інститутів громадянського суспільства. «Стратегія – це дороговказ, який допомагає рухатись вперед та можна використовувати у повсякденній роботі як органам влади, так й інститутам громадянського суспільства. Зокрема, сприятиме налагодженню міжсекторальної співпраці між інститутами громадянського суспільства, органами влади» - зазначив Державний секретар Кабінету Міністрів України Олександр Ярема. Також, він підкреслив про важливість основних завдань Стратегії, зокрема в частині волонтерства та соціального підприємництва. Участь у онлайн-зустрічі взяла Христина Швец, начальниця відділу комунікацій з громадськістю департаменту комунікацій та внутрішньої політики Львівської облдержадміністрації. Вона поділилась з колегами інформацією про оновлену Регіональну програму сприяння розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства у Львівській області на 2021-2025 роки. Окрім цього розповіла про нові заходи, які відбулись цьогоріч в межах програми, про підготовку до проведення Форуму організацій громадянського суспільства та механізм реалізації конкурсу для організацій громадянського суспільства на Львівщині. «Цьогоріч до департаменту комунікацій та внутрішньої політики ЛОДА було подано близько 80 проєктів від організацій громадянського суспільства, тому конкурсною комісією прийнято рішення про збільшення суми фінансування. Відтак, у 2021 році громадські організації могли отримати на реалізацію свого проєкту кошти в сумі до 100 тис. грн. Загалом сума фінансування проєктів цьогоріч становить 990 тис. грн.» - зазначила Христина Швец. Учасники заходу обговорили рекомендації щодо підготовки регіональних програм сприяння розвитку громадянського суспільства та могли ознайомитись із досвідом щодо підготовки цих програм від колег з інших регіонів України. Нагадаємо, що 27 вересня 2021 року Президент України підписав Указ №487 «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки».
Підтримку стратегії вакцинації від Covid-19 в Україні обговорили під час круглого столу
28 жовтня 2021
Підвищення прихильності українців до вакцинації проти COVID-19 обговорили сьогодні під час круглого столу «Адвокація на підтримку стратегій із вакцинації проти COVID-19 згідно з Дорожньою картою та виконання в Україні». Захід організований у межах адвокаційної кампанії Всесвітньої організації охорони здоров’я у співпраці з Міністерством охорони здоров’я, Громадською спілкою «Коаліція за вакцинацію» за підтримки Європейського Союзу та спрямований на підвищення прихильності українців до вакцинації проти COVID-19. У заході взяли участь Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко та Голова Бюро ВООЗ в Україні Ярно Хабіхт (відеовиступ). Як зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, Львівщина доклала багато зусиль для реалізації кампанії з вакцинації від ковіду. «Ми систематично комунікуємо в різний спосіб з населенням області, зокрема, із громадами. Здійснюємо як роз’яснювальну роботу, так і виїзди на місця, пояснюємо про важливість та необхідність вакцинації. Проте, дивлячись на останні цифри, де кількість госпіталізованих в області сягнула понад 3 тисячі, чітко розуміємо як легковажно до свого здоров’я ставляться люди, тепер вони потребують кисню і особливого догляду. А наші медики, як і наші воїни, захищають їх життя, адже людське життя – безцінне!», - сказав Іван Собко. «Питання вакцинації – є надзвичайно важливим і вкрай актуальним. Нажаль, 21% провакцинованих осіб в області другою дозою та 30% першою - це недостатня охопленість. Зараз необхідно мобілізувати всі сили аби вакцинальна кампанія була на найвищому рівні», - зазначив директор департаменту охорони здоров’я ЛОДА Орест Чемерис. Також під час зустрічі обговорили виконання стратегій вакцинації згідно з глобальними рекомендаціями і Дорожньою картою України, актуальні питання безпеки та ефективності вакцин, ситуацію в світі, роль надійних джерел інформації щодо користі вакцинації COVID-19. «Робота щодо вакцинації в області розпочалася ще до завезення вакцини. Активне роз’яснення серед пріорітетних на той час груп населення дало свій результат зараз: область займає перше місце по вакцинації серед осіб 60+. А серед медиків ми посідаємо 3 місце в Україні», - резюмував Олег Когут, регіональний координатор з питань вакцинації від COVID-19 у Львівській області. Як приклад успішної співпраці між владою, медичною спільнотою, громадськістю з питань вакцинації населення від COVID-19 розглянули приклад міста Моршин, де в результаті пілотного проєкту вакциновано першою дозою 75%, а двома – 74% дорослого населення міста. В обговоренні також взяли участь Федір Лапій, голова Національної технічної групи експертів з імунопрофілактики (НТГЕІ) та експерти групи, Мар’яна Служинська, директорка Львівського обласного ЦГЗ, Оксана Пушкарьова, експертка з епідеміології департаменту охорони здоров'я Львівської ОДА, Мар’яна Іськів , Ротарі клуб «Львів Княжий», Андрія Кізіль, Центр стратегічних інновацій в суспільстві, експерти МОЗ.
Добросинсько-Магерівська громада визначила пріоритети розвитку
1 жовтня 2021
Сьогодні, 1 жовтня, на розширеному засіданні Робочої групи з формування Стратегії розвитку визначали пріоритети розвитку Добросинсько-Магерівської територіальної громади. Інформують у департаменті економічної політики Львівської ОДА. «Метою сьогоднішньої зустрічі з представниками бізнесу, управлінцями та громадським активом, що відбувається під супроводом команди Львівської ОДА, є визначення шляху, яким рухатиметься наша громада, мудро, використавши наявні можливості, щоб досягти найкращих результатів. Зараз ми зацікавлені у співпраці з інвесторами та бізнесом для спільного розвитку. Тут, у нашій громаді, вони знайдуть необхідні ресурси та готовність до співпраці», - зазначив голова громади Микола Сало. «На початку свого розвитку Добросинсько-Магерівська громада має вирішити для себе два стратегічно важливих моменти: як забезпечити суттєву економію в короткій перспективі та сталий економічний розвиток у довгій перспективі. На даному етапі маємо зрозуміти як об‘єднати громаду, як розвивати далі ефективну, якісну медицину та освіту, як вести молодіжну політику, щоб молодь хотіла тут залишитись», - зазначив заступник директора департаменту економічної політики Львівської ОДА Вадим Табакера. Присутні на зустрічі зійшлись на думці, що їх громада, яка належить до прикордонних та природоохоронних територій (визначених для підтримки згідно з Державною стратегією регіонального розвитку на 2021—2027 роки) у семирічній перспективі робитиме акцент на проекти з відновлювальної енергетики та екологічні проекти, а також створюватиме індустріальний парк для агропереробних підприємств. Учасники зійшлися на думці, що одним з найбільш перспективних напрямів розвитку місцевої економіки є розвиток аграрного сектору. «Базовою річчю сьогодні для громади є проведення аудиту землі на постійній основі та проведена інвентаризація - тобто навести лад з землею. Другим завданням управлінців є допомога населенню, комунікація з сільськими жителями, спрямування селян на використання всіх можливостей, які сьогодні дає держава та область», - повідомила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Як вона зазначила, перспективними напрямами агровиробництва у громаді є ягідництво, рибництво, тваринництво. Крім створення інвестиційних об‘єктів для залучення інвесторів, розвиток цих напрямів можливий за рахунок: - кооперації дрібніших фермерів навколо одного крупного, наприклад, як діюче в громаді - одне з найбільших підприємств-експортерів ягід в Україні ТОВ «Агро Фрутіка Бишків»; - трансформації особистих селянських господарств у сімейні ферми, їх створення (а їх сьогодні вже 4 в громаді, в тому числі завдяки участі в Канадському проекті) тощо. Зупинились і на питанні залучення міжнародно-технічної допомоги. «Вагомим джерелом коштів є міжнародна технічна допомога. Якщо громада ефективно працюватиме на усіх етапах залучення МТД - від пошуку донора або грантової програми, написання проектної заявки, до успішної реалізації проектів, то зможе вирішити проблеми, які не мають фінансового забезпечення в державному і місцевих бюджетах, і як наслідок, матиме фундамент для сталого розвитку», - зазначив головний спеціаліст відділу співпраці з донорами та методичного забезпечення проектів міжнародної технічної допомоги департаменту міжнародної технічної допомоги та міжнародного співробітництва ЛОДА Максим Саган.
За сприяння Львівської ОДА Добротвірська громада працює над стратегією розвитку
21 вересня 2021
Продовжується робота зі стратегічного планування у громадах області. Зокрема, сьогодні розширене засідання робочої групи з формування стратегії розвитку територіальної громади за участю місцевого бізнесу та громадськості відбулося у Добротвірській міській територіальній громаді. «Для вас стратегія - це чіткий план, дотримуючись якого громада може спланувати свій майбутній розвиток. Важливо, щоб стратегія була орієнтована створення сприятливих умов для малого та середнього підприємництва, адже це основа майбутньої економіки. Громада має чітко визначити свої пріоритети і сконцентрувати ресурси для їх реалізації», - зазначив заступник директора департаменту економічної політики ЛОДА Вадим Табакера. Учасники робочої групи визначили, що у стратегії має знайти відображення і розвиток туризму, адже тут є 19 водойм, річка Західний Буг, достатньо також лісових масивів та крафтових виробників сільськогосподарської продукції. Завдяки цьому громада прагне віднайти свою нішу на ринку туристичних послуг. «Наша стратегія - це диверсифікація економіки, забезпечення процвітання середнього та малого бізнесу, що в подальшому забезпечить громаді сталий економічний розвиток. Наша ставка - на лідерство в агротехнологіях, налагодження системи кооперативів, що забезпечить зайнятість сільського населення та додану вартість в реалізації продукції. Наша стратегія - орієнтація на молодь, адже вона - наше майбутнє», - зазначив Добротвірський селищний голова Тарас Келеберда. Олег Демків, керівник департаменту фінансів, наголосив, сьогодні фінансова децентралізація дозволила суттєво покращити стан місцевих бюджетів, тому важливо не допустити бездумного витрачання коштів, а інвестувати в своє майбутнє «Добротвірська громада є унікальною громадою, яка має бюджетоутворююче підприємство, - зазначив він. У межах стратегії розвиватимуть і екологічні ініціативи, планують провести інвентаризацію лісів, створити лісовий заказник, парк, розвивати водні види спорту. Серед необхідних громаді проектів також повинні бути будівництво, каналізування, модернізація очисних споруд у сільських населених пунктах. "Можливістю для громади є розвиток особистих селянських господарств та сімейних ферм. Завдання управлінців - це допомога населенню, комунікація з сільськими жителями, спрямування селян на використання всіх можливостей фінансових підтримки, які сьогодні дає держава та область. Щоб вивести напрям молочарство на якісно новий рівень, громаді необхідні пасовища та розвинуті кооперативи", - зазначили під засідання робочої групи.