Для школярів міста Кам’янка-Бузька організували пізнавальну екскурсію на СЕС
11 травня 2019р, Новини. Прес-служба ОДА, Департамент паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства
Фонд Східна Європа спільно з управлінням енергозбереження Департаменту паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження Львівської ОДА та ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини, влаштували одноденну навчальну поїздку для школярів міста Кам’янка-Бузька, присвячену міжнародному дню Сонця для популяризації енергоефективності та енергозбереження.
Група з 32 учнів 9-10 класів ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені Франка м. Кам’янки-Бузької відвідали сонячну електростанцію “Яворів-1”, введену в експлуатацію у жовтні 2018 року. СЕС розташована у селі Терновиця. Потужність СЕС складає 36 МВт. Запуск другої черги планується цього року. Сонячна електростанція є однією з найбільших у Західній Україні, земельна ділянка під “Яворовом-1” займає 115 га. В складі станції передбачено встановлення 268 тисяч сонячних модулів. Річне виробництво електричної енергії – 73,747 млн. кВт*год.
Під час екскурсії станцією школярі дізнались про побудову станції та її технічні характеристики, особливості передачі виробленої електричної енергії в мережу для споживання цієї енергії.
Також учасники поїздки відвідали демонстраційний клас енергоефективності у ЗОШ №3 міста Жовква, де було проведено заняття з основ енергоефективності в побуті із застосуванням демонстраційного обладнання.
Поїздка відбулась в межах проекту “Підвищення показників мікроклімату та енергоефективності у дитячій лікарні Охматдит у Львові на 65 тисяч дітей та дитячому садку для 190 дітей у місті Кам’янка-Бузька, Україна”, що реалізується Фондом Східна Європа спільно з ChildFund Deutschland e.V. за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини. Партнери проекту – Львівська обласна рада, Львівська обласна державна адміністрація, Кам’янка-Бузька міська рада та КНП ЛОР “Львівська обласна дитяча клінічна лікарня “ОХМАТДИТ”.
Новини за темою
«Сліди історії - площа Ринок у Львові»: Львівський історичний музей запрошує на екскурсію
10 травня 2022
Щовівторка, щочетверга та щонеділі о 14:00 год Львівський історичний музей запрошує на екскурсію, міську прогулянку серцем міста Львова, площею Ринок. Проводить екскурсію завідувач відділу Львівського історичного музею "Музей-Арсенал" Тарас Процак. В супроводі фахового історика-дослідника учасники дізнаються про минуле площі та її мешканців, зрозуміють коли і як забудовано центральну площу міста, куди подівся готичний Львів, якою була атмосфера міста у XVI–XX ст. та як виглядає сучасне життя у львівських кам’яницях. Під час екскурсії буде можливість заглянути у дворики найцікавіших будинків площі – Італійське подвір'я (пл. Ринок,6) та Лапідарій (виставка кам'яних пам'яток) у Чорній кам’яниці (пл. Ринок, 4). На екскурсантів також чекатиме археологічна пригода та знайомство з етапами становлення державності України на інтерактивній виставці «Historia Magistra Vitae Est – Наша державність» у Масарівській кам’яниці (пл. Ринок, 24). Зустріч: пл. Ринок, 6 о 14 год. щовівторка, щочетверга, щонеділі. Вартість з особи: повна - 100 грн., пільгова - 50 грн. (включає відвідання трьох експозицій Львівського історичного музею). Замовлення за тел.: 0978661878 (Тарас) Фото Львівського історичного музею: з однієї з екскурсій
Гостей області запрошують на екскурсійні прогулянки підвалами львівських храмів
12 квітня 2022
Всіх охочих, зокрема і тимчасово переміщених осіб, запрошують на екскурсійні прогулянки до підвалів львівських храмів. Перебування у середньовічних підземеллях цікаве та безпечне. Розважально-пошуковий квест «Середньовічне підземелля Домініканського костелу» від Львівського музею історії релігії – це подорож коридорами часу, яка відбудеться 14 квітня о 15:00. Ви дізнаєтесь хто такі ченці-домініканці, як звати засновника домініканського ордену, розшукаєте диво-карту, знайдете стару жебрачку, відьму, Юрія Змієборця. Спробуєте дізнатися як у невеличкому підземеллі поруч із церквами, монахами й мирянами розмістився величезний монастир. Телефон для попереднього запису: 0677021321. Для внутрішньо переміщених осіб щосереди, щосуботи і щонеділі о 15:00 год безкоштовні екскурсії музейною експозицією пропонує Музей «Львів Стародавній», який оповідає історію нашого краю від 11 до 18 століття. Інтерактивний музей розташований у підземеллі Преображенської церкви. В умовах воєнного стану заклад працює з 11:00 до 20:00 год, каса – до 19:00 год. Вартість вхідних квитків оплачується відповідно до тарифів музею з додатковою знижкою 20%. Увесь прибуток Музею спрямовують на підтримку Збройних Сил України. Для усіх діток в подарунок – квест зі щуриком Музейком. Довідкова інформація за телефоном: 0977082121. Одне з найбільших та найстаріших підземель міста у Гарнізонному храмі святих апостолів Петра і Павла, де можна побачити Львів, якого вже немає, теж запрошуємо на екскурсії. Вони відбуваються щодня о 13:00 та 14:00 год. Деталі за номером телефону: 067373 36 83.
На знак підтримки школярі з Англії передали українським захисникам плюшевого ведмедика (фото)
23 березня 2022
Учні початкової школи англійської церкви Флекні вирішили підтримати бойовий дух українських захисників. До гуманітарного вантажу, який прямував до України вони передали ще один маленький сувенір – плюшевого ведмедика, на ім'я Полярний. Компанію ведмедику склав його найкращий друг – пінгвін Панкейк. Таке ім’я дали йому школярі. Разом вони подолали майже 6 тисяч кілометрів, щоб нарешті опинитись у Львові. «Для доброї людини. Ми передаємо вам нашого Полярного та його найкращого друга. Будь ласка, попіклуйтеся про них», - написали на листівках діти. З Англії гуманітарний вантаж попрямував до Польщі, а звідти через кордон в Україну. З-поміж речей, які доставили: одяг, медикаменти та продовольчі продукти. Водії вантажу позитивно відреагували на ініціативу дітей, тому по дорозі на їхнє прохання робили кілька фотографій та відсилали до школи. Підтримали акцію також у спілці українців міста Пітерборо (Велика Британія) при УГКЦ св. Ольги. Вантаж та плюшеві сувеніри опинились у Львові. Їх отримав український захисник. Він подякував дітям за турботу та пообіцяв передати іграшки у дитячий притулок, щоб вони оберігали там спокій.
Сьогодні на українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”
14 березня 2022
14 березня на українському телебаченні за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства культури та інформаційної політики стартує освітній проект для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”. «Ми прагнемо за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів у захопливий світ нових знань. Вкрай важливо під час війни забезпечувати доступ до навчання усіма можливими способами. Адже нам ще відбудовувати країну. І Україна обов'язково стане ще кращою, більш квітучою та інноваційною», - про це інформують у Мінкульті. Так, по телебаченню з 14 по 18 березня транслюватимуться відеоуроки для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні: 14 березня – українська мова; 15 березня – математика; 16 березня – історія України; 17 березня – українська мова; 18 березня – математика. Окрім того: Дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.
Десятикласницю львівської школи обрали президентом обласного учнівського парламенту
22 жовтня 2021
У Будинку воїна днями організували звітно-виборчу конференцію Львівського обласного учнівського парламенту, на яку з’їхались школярі з усіх куточків Львівщини. В межах конференції відбулась презентація підсумків роботи парламенту за останній рік. Під час звіту розповіли про досвід роботи парламенту під час пандемії та про його успішно реалізовані проекти. «Дуже приємно, що відбуваються подібні заходи і збирають велику кількість молодих лідерів та лідерок. Ви - реально наше майбутнє. Хочеться побажати вам ефективного учнівського самоврядування, врахування ваших думок, реалізації всіх ваших планів. Сподіваємось на ваші цікаві ініціативи. Знайте, що департамент завжди підтримує активну молодь, тому ми готові до співпраці із новим президентом та його командою», - звернулась до юних парламентарів заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. Кандидати на посаду президента парламенту представляли свої програми та брали участь в дебатах. Розвиток самоврядування, підвищення рівня освіченості школярів та збереження українських традицій – усі ці засади об’єднували кандидатів у їхніх програмах. «Зібратись нарешті офлайн надзвичайно добре, адже всіх уже втомив дистанційних режим. Наші зустрічі віч-на-віч заряджають всіх енергетикою та бажанням нових звершень. Найважливіша місія парламенту почути учня і його думку. Сподіваюсь, що конкуренція між претендентами дасть позитивні результати. Учнівський парламент працює не просто так, і ті учні які доклали зусилля до його роботи, знають яка це наполеглива, кропітка праця», - наголосила Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук. Цього року на посаду президента Львівського обласного учнівського парламенту претендувало 10 школярів. З великим відривом від решти лідирували дві кандидатки – Христина Іванчук та Христина Власенко, де перша виборола посаду з перевагою в один голос, а друга стала заступницею новообраної президентки. До слова, нещодавно, учениця 10 класу IT STEP SCHOOL Христина Іванчук в команді з викладачем Михайлом Ткачем вийшла у фінал Всеукраїнського Дебатного Турніру на еко-тематику "Переробка". Львівський обласний учнівський парламент є добровільним самостійним, демократичним об’єднанням учнів, що об’єднує на добровільних засадах учнівські парламенти області задля забезпечення захисту прав та інтересів учнів. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
На Підзамчі вперше випробували екскурсію мультимедійним маршрутом району
26 серпня 2021
У вівторок, 24 серпня, в межах проєкту «Підзамче. Нарешті!» організували свято “Станція Незалежність” у Палаці Гната Хоткевича. Однією з подій програми стала тестова екскурсія мультимедійним маршрутом Підзамча. Фінальну версію додатку планують випустити у вересні. Маршрут створювали в межах проєкту «Підзамче. Нарешті!». За словами ініціаторів задуму, його створювали мешканці району, котрим допомагали експерти. Він існує у вигляді мобільного додатку, складається з десяти точок та низки історій підзамчан. Основою мультимедійного маршруту є літературна історія від Героя Підзамча – Колі Капсуля, котру написав письменник Петро Яценко. На основі пригод та прогулянок Підзамчем Колі Капсуля маршрут веде людей від точки до точки, а сам Капсуль є головним «екскурсоводом», розповідає цікаві факти та байки. Ця історія створена як у текстовому, так і в аудіоформаті: голос Колі Капсуля озвучив актор театру імені Леся Курбаса Ярослав Федорчук. «Це небувалий досвід, коли ти ідеш поруч із героєм вулицями Підзамча, слухаєш його історії, дивишся на ті самі будинки, слухаєш звуки району: трамваї, собачий гавкіт, розмови справжніх підзамчан. Вони мимохіть стають також учасниками цієї вистави разом зі слухачами екскурсії. З нетерпінням чекаю, коли всі львів'яни та гості зможуть також пройти цим маршрутом та почути цю історію, зануритися в Підзамче. Як автор тексту я помічав реакцію екскурсантів і тішився, що все йде так, як я хитрим чином планував», – каже автор сценарію маршруту Петро Яценко. У тестовій екскурсії 24 серпня взяли участь понад 20 людей. Організатори кажуть – у вересні планують випустити фінальну версію мобільного додатку, а зараз працюватимуть над усуненням недоліків, котрі виявили під час екскурсії. Відвідувачам екскурсії надіслали онлайн-анкету для відгуку, щоб швидше віднайти усі проблемні місця. Про створення фінальної версії повідомлять на фейсбук «Підзамче.Нарешті». “Підзамче. Нарешті!” – це ініціатива, що гуртує навколо себе активних діячів та мешканців мікрорайону Підзамче у Львові. Над ініціативою працює громадська організація Львівський культурний центр у партнерстві з Центром соціальних інновацій, Палацом Гната Хоткевича та офісом "Львів – місто літератури ЮНЕСКО". Проєкт існує за підтримки Українського культурного фонду.
Трускавець започаткував власну театралізовану екскурсію
9 липня 2021
У місті Трускавець, відомому лікувальними джерелами, впровадили екскурсію з елементами вистави під назвою «Легенди давнього курорту». Вона поєднує тематику містики й кохання. Участь у виставі-екскурсії беруть троє акторів, радіоведучих – Андрій Юркевич, Ігор Іванович та Марія Настьошин. Триває мандрівка з виставою приблизно півтори години. Екскурсії відбуваються щоп’ятниці о 20:00, а цього тижня показ вперше відбудеться ще й у неділю 18:00. Початок екскурсії біля інформаційно-курортного центру Трускавця на вулиці Бориславській, 1. Заступник керівника управління туризму та курортів Львівської облдержадміністрації Тарас Лозинський зауважує, що такого роду екскурсія вже є у Дрогобичі й користується у гостей великим успіхом. Минулого року вона потрапила до рейтингу найцікавіших в Україні. «Відомий бальнеологічний курорт Трускавець багато працює над тим, аби крім оздоровлення чи реабілітації гостям було цікаво проводити вільний час у місті. За конкурсом секторальної підтримки ЄС відреставрують одну з окрас центру громади – віллу Гопляна, де є художній музей Михайла Біласа. А тепер впроваджують і театралізовану екскурсію. Знаково, що до цього залучили тих же акторів, які беруть участь в екскурсії-виставі у Дрогобичі», - зауважує Тарас Лозинський. Учасниця ініціативи з впровадження театралізованої екскурсії, заступниця керівника Трускавецького інформаційно-курортного центру Галина Клепач розповідає, що прогулянка для гостей міста охоплює історичні місцини Трускавця. «Це вілли Клюберг і Гопляна, костел Внебовзяття Пресвятої Діви Марії, плакучий бук, музичну альтанку, бювет, а також джерело «Едвард», – перераховує представниця інформаційно-курортного центру Трускавця. Для замовлення прогулянки з виставою обов’язкова попередня реєстрація за номером телефону 096-447-16-50. Екскурсії проводять для туристичних груп від 20 осіб, вартість з одного учасника – 100 грн. Відеоанонс екскурсії:
Школярів закликають долучатись до учнівського самоврядування
5 липня 2021
Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах. ⠀ Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки була там віцепрезидентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху. ⠀ «Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього й одразу. Але якщо тобі менш як 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця. ⠀ Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід: можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які б показали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень. ⠀ «Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свою соту у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - розповідає голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею. ⠀ Учнівське самоврядування має стати одним з інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.
Понад 200 учням з Львівщини провели пізнавальну екскурсію на вітровій електростанції
15 Червня 2021
Всесвітній день вітру у світі відзначають 15 червня. У різних країнах світу, в тому числі і в Україні, в цей день відбуваються численні заходи, які популяризують екологічно чисте і відновлюване джерело енергії - вітер. До Дня вітру департамент паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської обласної державної адміністрації запланував та організував ряд заходів. Це, зокрема, екскурсії для учнів загальноосвітніх закладів Львівщини на вітрову електростанцію «Старий Самбір – 2» ТзОВ «Карпатський вітер». Мета заходу: популяризація відновлюваної енергетики серед молоді Львівщини. Впродовж двох днів, 14 та 15 червня, понад 200 учнів шкіл Львівщини відвідали вітрову електричну станцію, на якій працівники ТзОВ «Карпатський вітер» провели екскурсію та ознайомили дітей з роботою станції. Департамент паливно-енергетичного комплексу енергоефективності та житлово-комунального господарства також рекомендує організувати проведення занять, присвячених Дню вітру, з дітьми дитячих дошкільних установ та літніх таборів Львівської області. Матеріали для проведення зазначеного заходу можна завантажити тут: https://globalwindday.org/downloads/childrens-activities/, http://www.letthewindblow.org/
Школярі Львівщини - переможці всеукраїнських учнівських ігор “Cool Games”
11 Червня 2021
Впродовж 26-29 травня 2021 року у Києві, в палаці спорту "Венето Sport", проходив фінальний етап ІІІ Всеукраїнських "Cool Games" - інноваційного українського проєкту, започаткованого у 2018 році Комітетом з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки та Українською федерацією учнівського спорту. "Cool Games" покликаний сприяти залученню учнівської молоді до рухової активності задля подальшої популяризації здорового способу життя та створенню цікавих та яскравих уроків фізичної культури. Основа проєкту - об'єднання учнів з усіх куточків України, командний дух та гендерна рівність. Кожна збірна складалася з команд трьох вікових дивізіонів: 9-10, 11-13 та 14-16 років і була представлена порівну: десятьма учнями і десятьма ученицями. Цьогорічний захід присвячено 30-річчю Незалежності України. Відбіркові змагання впродовж березня-травня по всій території країни залучили 100 тисяч учнів з 8 тисяч закладів середньої освіти. У фінальній частині взяли участь збірні всіх областей України та міста Києва із загальною кількістю учасників - 500 дівчат та хлопців. Вперше в історії змагань команда школярів першого вікового дивізіону Львівської області виборола командне золото у фіналі ІІІ Всеукраїнського "Cool Games", обійшовши представників м. Києва та всіх 24-х областей. Безпосередньо в самому фіналі школярі Львівщини здолали представників Донецької та Вінницької областей, які посіли, відповідно, друге та третє місця. Майбутнім чемпіонам довелося взяти участь у 17-ти естафетах, у яких зуміли продемонструвати швидкість, витримку, координацію як власну, так і командну. Поруч зі змаганнями відбувалась і культурна частина, яка дала можливість учасникам презентувати свої регіони, спілкуватися, встановлювати дружні стосунки. Цьогоріч Львівщину на змаганнях у першому віковому дивізіоні представляла Львівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №50 ім. Антона Макаренка (вчитель Галина Колотело), у другому віковому діапазоні - Червоноградський ліцей (вчитель Богдан Середоха), а у третьому віковому дивізіоні - збірна школярів Ліцею №38 Львівської міської ради та Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №50 ім. Антона Макаренка (вчителька Оксана Війтович) під загальним керівництвом Анатолія Ігнатовича. Збірну було сформовано за підсумками відбіркових змагань, які проводились в області Львівським обласним відділенням Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України спільно з департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації впродовж 2020/2021 навчального року та охопили близько 2000 учасників.
«Новий учнівський парламент покликаний переконати дітей, що вони можуть впливати на зміни в освіті й суспільстві», - Роман Пастушенко
2 березня 2021
На Львівщині триває робота над створенням дієвого учнівського парламенту, який би заохотив дітей до участі в органах учнівського самоврядування. Днями у департаменті освіти та науки Львівської ОДА відбулась нарада робочої групи, в межах якої узгодили вектор роботи у напрямі формування нового статуту парламенту, його комітетів, дорадчих органів тощо. «Учнівське самоврядування функціонує, але швидше як гурток для ініціативних дітей, які хочуть бути лідерами. Поруч із цією гуртковою роботою, ми хочемо надати ваги шкільним дитячим спільнотам, щоб вони відчули себе повноправними учасниками освітнього процесу. Ця норма прописана в нашому законодавстві, але учні цього не відчувають. Треба переформатувати роботу органів учнівського самоврядування, аби до активної участі в урядуванні школи долучалось якомога більше дітей», - акцентувала керівник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. На думку заступника директора департаменту освіти і науки Романа Пастушенка, перш за все почати треба зі статуту нового учнівського парламенту. «Треба, перш за все, змінити правила, вони пострадянські. Ми би мали створити більш досконалу правову систему діяльності учнівського самоврядування. Пропоную почати перегляд статуту учнівського парламенту, що дозволить активізувати його роботу. Діти мають розуміти, що можуть впливати на своє перебування в школі, на умови в яких навчаються та на процеси, що відбуваються навколо», - акцентував Роман Пастушенко. З 1 по 20 березня проєкт Статуту перебуватиме на громадському обговоренні, насамперед в учнівських шкільних спільнотах. За результатами цього обговорення доповнений та поправлений проєкт може розглянути і схвалити діючий Львівський обласний учнівський парламент (ЛОУП). Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук наголосила під час обговорення на тому, що учнівське самоврядування не обмежується лише школами Львова, а також акцентувала на тому, що у районах області є багато активних школярів, які готові до нових викликів. «Учнівське самоврядування окрім усього іншого ще й простір для помилок. Будучи громадсько активним учнем можна побачити свої слабкі і сильні сторони, вдосконалювати себе, - каже Катерина. - Помилково думати, що вся активність зосереджується в межах Львова. Ми проводили багато різних акцій та проектів за межами Львова, тому велику увагу варто зосередити на дітях, які навчаються поза межами міста». За її словами, серед недоліків проєкту Статуту – відсутність чіткого розуміння сенсу існування комітетів ЛОУП. Як свідчить досвід, комітети хоч і існували, але не працювали так, як задумувалось. Тому «варто добре обміркувати доцільність та формат роботи комітетів», - наголосила Катерина Шевчук. Педагог організатор Дрогобицького ліцею № 4 імені Лесі Українки Галина Вусата переконана, що комітети та різноманітні комісії мають існувати. «Учнівський парламент – це маленька модель реального державного управління. У Верховній Раді є комітети, чому в учнівському парламенті їх не має бути. Мусимо лише переглянути які справді потрібні, а які ні», - підсумувала Галина Вусата. Для активізації роботи учнівського самоврядування у кожній громаді шукатимуть педагогів-координаторів, яких планують навчати організовувати процес залучення дітей до участі у самоврядуванні. У Львівському інституті післядипломної освіти уже створили творчу майстерню для підготовки матеріалів, що допомогли би навчати педагогів-координаторів. А для учнів, які стануть послами в ЛОУП, та для активістів шкільних парламентів знову працюватиме щорічна Літня профільна школа учнівського самоврядування.
Уряд прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти»
22 січня 2021
Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти», ініційовану та розроблену Міністерством охорони здоров’я. Про це повідомив заступник Міністра охорони здоров’я, Головний санітарний лікар України Віктор Ляшко. «У кожному закладі загальної середньої освіти, незалежно від форми власності, має бути медичний працівник. Учні повинні бути забезпечені постійним моніторингом стану здоров’я. Тож, відповідно до затвердженого Порядку, медичне обслуговування може здійснюватися медичними працівниками, які входять до штату таких закладів освіти. А у разі відсутності у закладі освіти медичного працівника можна укласти договір із будь-яким закладом охорони здоров’я про медичне обслуговування», — зазначив Віктор Ляшко. Крім того, за словами головного санітарного лікаря, медичне обслуговування саме в закладі освіти передбачає низку заходів, зокрема: здійснення контролю за своєчасністю проходження профілактичного медичного огляду та вакцинації; проведення просвітницької та консультативної роботи серед учасників освітнього процесу щодо здорового способу життя, турботи про психічне здоров’я, виховання здорової дитини; інформування з питань вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, збереження репродуктивного здоров’я, протидії поширенню серед учнів звичок, небезпечних для їхнього фізичного та психічного здоров’я.