Для архівістів організували круглий стіл
Архівісти Львівщини взяли участь у круглому столі з нагоди 28-ої річниці Незалежності України.
Захід організували відповідно до Указу Президента України від 11 липня 2019 року №513/2019 «Про відзначення 28-ї річниці незалежності України»,розпорядження голови облдержадміністрації від 26.07.2019 року «Про відзначення 28-ї річниці незалежності України» №794/0/5-19, 21 серпня 2019 року Центральним державним історичним архівом України (м. Львів) спільно з Державним архівом Львівської області.
В межах круглого столу прослухано і обговорено лекцію Петра Когута, к.і.н., доцента кафедри європейської інтеграції Львівського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України на тему «Гібридна війна в Україні на сучасному етапі».
Новини за темою
Відновлення ланцюгів постачання продовольства: для спеціалістів логістики відбудеться низка круглих столів
11 травня 2022
Для спеціалістів логістики відбудеться низка круглих столів щодо відновлення ланцюгів постачання галузі харчової промисловості в умовах воєнного та післявоєнного стану в Україні. За підтримки Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО) у травні-червні в режимі онлайн заплановано провести 5 таких зібрань. До участі запрошуються спеціалісти з логістики, які працюють у компаніях виробниках, ритейлерах та дистрибуторах харчових продуктів, логістичних компаніях та тих, що надають послуги і рішення з логістики. Перший круглий стіл відбудеться 20 травня 2022 року (з 16:00 до 18:30) на тему «Місце управління товарними запасами у концепції Supply Chain під час війни», в межах якого будуть розглянуті питання: формування асортименту, виходячи з пропозицій на ринку та потреби забезпечити покупців необхідними товарами у магазині; практичні поради по закупівлі товарів під час війни для продуктового ритейлу без участі автозамовлення; робота з місцевими та іноземними виробниками: що спрацювало ефективніше?; укладання договорів, практичні поради. Які нові умови з’явились за часів війни і як в таких умовах працювати? Наступні круглі столи відбудуться в період з 24 травня по 3 червня 2022 року, про їх проведення буде повідомлено додатково. Учасники круглих столів отримають відповіді на актуальні питання щодо ведення бізнесу в умовах сьогодення, зможуть ставити спікерам питання та брати участь в обговоренні і дискусіях. Ознайомитись детально із програмою круглих столів, спікерами, зареєструватись можна за посиланням або заповнивши онлайн-форму.
У Львівській політехніці розробили комп'ютерну програму для пришвидшення роботи архіву
4 лютого 2022
У Державному архіві Львівської області тестують систему штучного інтелекту, яку розробили у Львівській політехніці. Комп’ютерна програма допомагає працівникам архіву виявити і відкоригувати помилки при подачі документів. Позитивно відреагували і самі співробітники архіву на подібну інновацію, адже раніше перевіряти доводилось усе вручну, а це займало чимало часу.. За словами головного спеціаліста відділу формування та діловодства Національного архівного фонду Андрія Березки програма значно пришвидшує робочий процес над документами. ''Зараз ця програма працює в тестовому режимі, адже необхідно виявити всі можливі недоліки, які можуть виникнути під час роботи. Вона перевіряє документи по номеклатурі справ, які здаються в архів. Ця програма суттєво економить час для нас як для працівників архіву'', - сказав Андрій Березка. Загалом в архіві працює 47 людей. За день кожен із працівників сканує понад 200 сторінок документів. Щоб архівісти менше витрачали часу на перевірку документів, вони почали користуватися спеціальною комп’ютерною програмою. Її розробили студент та завідувачка кафедри систем штучного інтелекту Львівської Політехніки Наталія Шаховська. ''Цю програму ми почали створювати з жовтня минулого року, а вже в грудні розпочався процес тестування на виявлення недоліків у її функціоналі. Сама програма створена у форматі вебсайту, доступ до якого мають лише співробітники архіву'', - сказала Наталія Шаховська. В.о. начальника управління з питань цифрового розвитку Львівської ОДА Максим Столярчук повідомив, що комп'ютерну програму створили в межах Регіональної програми інформатизації ''Цифрова Львівщина''. ''Ми виділили 50 тисяч гривень на цю комп'ютерну програму з Регіональної програми цифровізації для того, щоб це стало стимулом для створення подібних програм в майбутньому. Впевнений, що це стане прикладом для інших студентів як можна поєднати навчальний процес втілюючи реальні проєкти для громади Львівщини'', - сказав Максим Столярчук.
У Львівській обласній прокуратурі відбувся круглий стіл органів виконавчої влади щодо захисту прав дітей
17 вересня 2021
У Львівській обласній прокуратурі провели круглий стіл з представниками органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо захисту інтересів держави у сфері охорони дитинства, в тому числі з приводу функціонування служб у справах дітей в ОТГ. Учасниками круглого столу стали: заступник керівника Львівської обласної прокуратури Друзюк Микола, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини в західних областях Семчишин Світлана, начальник служби у справах дітей Львівської обласної державної адміністрації Лис Володимир, начальник відділу захисту інтересів дітей та протидії насильству Львівської обласної прокуратури Матлах Юрій. Також учасниками стали представники територіальних громад Львівської області, у яких станом на теперішній час не створено служби у справах дітей. «Захист прав дітей залишається одним з пріоритетів державної політики України» - зазначив при відкритті засідання круглого столу заступник керівника прокуратури Микола Друзюк. «Не створення підрозділу чи не призначення працівника служби у справах дітей в територіальній громаді, порушує систему захисту прав дитини. В такому випадку громада не може функціонувати як повноцінний орган опіки та піклування» - зазначив Володимир Лис. Відсутність відповідного підрозділу чи відповідального працівника, як порушення прав дітей підтвердила і представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у західних областях Світлана Семчишин. «В Конституції України чітко передбачено право на захист дітей і я хочу, щоб всі громади, які взяли на себе повноваження розуміли, що в них є обов’язки і відповідальність за порушення таких прав»,- наголосила Світлана Семчишин. «Станом на сьогодні у 73 громадах створено 64 служби, або ж призначені відповідні працівники. Відтак у 9 громадах людей відповідальних за цей напрямок немає взагалі. І це є неприпустимим»,- зазначив Володимир Лис. Територіальні громади повинні забезпечити роботу Єдиного електронного банку даних про дітей без батьківського піклування. У ТГ мають забезпечити такий облік: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в тому числі з інших територій; дітей, які можуть бути усиновлені; усиновлених дітей, за умовами проживання та виховання яких здійснюється нагляд; дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах; потенційних опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів; нерухомого майна дітей-сиріт, дітей без батьківського піклування.
Актуальні питання подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників для юридичних осіб обговорили під час круглого столу
15 вересня 2021
Сьогодні, 15 вересня, за участі Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів), департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації, районних державних адміністрації, органів місцевого самоврядування, державних реєстраторів та представників юридичних осіб аграрного сектору відбувся круглий стіл на тему: «Актуальні питання подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників для юридичних осіб. Терміни та особливості». З вітальним словом виступив начальник управління державної реєстрації ЗМУ Мін1юстиції (м. Львів) Андрій Гавриш, який наголосив про важливість та актуальність теми круглого столу у зв’язку із набранням чинності окремих положень, викладених у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX. В.о. начальника відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Ганна Гнатів довела всім присутнім інформацію про порядок, терміни подання відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичних осіб та відповідальність за неподання такої інформації. «Кінцевий термін подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника, відповідно до Наказу від 19.03.2021 № 163 Міністерства фінансів України «Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності» є 10 жовтня 2021 року (включно). Структура власності є офіційним документом, який з метою встановлення кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи має в обов'язковому порядку надаватись державному реєстратору. Структура власності готується в довільній формі та є схематичним зображенням усіх осіб, які прямо чи опосередковано володіють юридичною особою самостійно чи спільно з іншими особами», - зазначила Ганна Гнатів. «Внесення відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи є вкрай вагомим, оскільки тісно переплітається та пов’язаний із впровадженням земельної реформи. Зокрема Законом України від 31.03.2020 № 522-IX з 1 липня цього року скасовано мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення та встановлено умови ринку землі. Одним із положень цього закону визначено, що за будь-яких умов, забороняється набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення юридичними особами, у яких неможливо встановити кінцевого бенефіціара», - поінформував головний спеціаліст відділу розвитку аграрної інфраструктури, земельних відносин департаменту агропромислового розвитку Тарас Казечко. Закликаємо усі підприємства, що провадять діяльність у сільському господарстві, активізувати роботу та подавати інформацію до державних реєстраторів, аби уникнути адміністративної відповідальності. Також нагадуємо, що оскільки нормативно-правовий акт, яким затверджено форму та зміст структури власності, був прийнятий у 2021 році, то щорічне підтвердження відомостей про КБВ планується вже у 2022 році. Корисні посилання: Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності
Розвиток та проблематику галузі бджільництва в області обговорили за круглим столом
9 серпня 2021
Під час фестивалю «Медова забава», що відбувся 8 серпня у селі Ганачівка Львівського району, представники галузі бджільництва мали змогу взяти участь у круглому столі, на якому обговорили актуальні питання розвитку цієї галузі на Львівщині. Учасники зустрічі поспілкувалися з представниками виконавчої влади, науковими та громадськими діячами, обмінялися власним досвідом, отримали актуальну інформацію про програми фінансової підтримки бджільництва на Львівщині. Модератором зустрічі виступила радниця голови Львівської ОДА Галина Бордун. Спікерами зустрічі були, зокрема, заступник голови Львівської облдержадміністрації Віталій Загайний та директорка департаменту агропромислового розвитку адміністрації Тетяна Гетьман. «Важливим кроком розвитку та підтримки галузі бджільництва є ефективне використання та захист бджіл, виробництво продукції бджільництва, створення умов підвищення продуктивності бджіл та сільськогосподарських культур. Для досягнення цих цілей на Львівщині діють обласні програми підтримки бджільництва, спрямовані на підтримку бізнес-проєктів чи придбання необхідної техніки. Окрім того, функціонують і державні програми. Обласна комплексна програма розвитку сільського господарства, в межах якої закладені кошти на підтримку бджільництва, потребує певних змін, вдосконалення, і, власне, для того, щоб актуалізувати її та покращити, сьогодні хочемо почути від вас пропозиції і ті основні моменти, з якими ви зустрічаєтеся у своїй діяльності, щоб врахувати їх при підготовці змін до цієї програми», - зазначив Віталій Загайний. Він також розповів, що станом на початок 2021 року на Львівщині, за різними оцінками, працює понад 4,1 тис. пасік. Вони виробляють більш як 1,0 тис. тонн меду (1,5 % до виробництва по Україні). З них 2050 пасік мають оформлені ветеринарні паспорти, зареєстровані та мають доступ до програм фінансової підтримки, які щороку розширюються. «Слід наголосити, що галузь є експортно орієнтована. Щороку Україна експортує у 22 країни світу. За останні 10 років Україна збільшила експорт меду в 15 разів і зараз займає третє місце у світі за експортом меду. При цьому, ми перемістилися до трійки лідерів з 24-ї сходинки. З Львівщини мед експортується до Польщі, Австрії, Італії, Канади», - зауважив під час круглого столу заступник голови Львівської ОДА. Своєю чергою, Тетяна Гетьман закликала пасічників з будь-яких питань щодо ведення пасік, оформлення паспорта пасіки, для отримання консультації у цій галузі, звертатися до департаменту АПК Львівської ОДА. «З державного бюджету в рамках програми підтримки галузі тваринництва фінансова підтримка пасічникам надається за двома напрямами: спеціальна бюджетна дотація за наявні бджолосім'ї фізичним особам і суб'єктам господарювання, які є власниками від 10 бджолосімей, та щодо часткового відшкодування вартості закуплених племінних бджолиних пакетів, бджолиних маток. З обласного бюджету в межах Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021-2025 роки для розвитку галузі бджільництва є можливість отримати фінансову підтримку за напрямами: надання пільгових кредитів для реалізації бізнес-планів; для сімейних фермерських господарств часткове відшкодування вартості придбаних основних засобів (техніку чи обладнання), які не були у використанні; для кооперативів часткове відшкодування вартості придбаних основних засобів для виробництва, зберігання, перероблення, транспортування та передпродажної підготовки сільськогосподарської продукції», - розповіла Тетяна Гетьман.
У Львові організували круглий стіл щодо ролі батька у формуванні безпечного середовища для дитини
25 Червня 2021
24 червня у Львові у Гостинному Домі «Архистратиг» відбувся круглий стіл на тему «Роль батька у формуванні безпечного середовища для дитини». «Захід організували, щоб об'єднати зусилля і створити в майбутньому платформу, яка б давала можливість кожній родині, кожній жінці і чоловіку, які вирішили стати або вже є батьками, бути освіченими у сфері формування здорових стосунків, які допоможуть їм виховати успішних і щасливих дітей», - наголосив начальник служби у справах дітей облдержадміністрації Володимир Лис. Участь в заході взяли науковці, представники державних, громадських та релігійних організацій. «Оскільки сім’я є основою будь-якого суспільства, від правильної сімейної політики залежить не лише добробут окремої сім’ї, але й усього суспільства. Тому важливо, щоб в Україні знову з’явився центральний орган державної влади, який розроблятиме і реалізовуватиме цілісну, дружню до сімей політику», - зазначив голова комісії УГКЦ у справах родини та мирян Юрій Підлісний. Захід організовано ГО «Українська молодь – Христові» за підтримки служби у справах дітей облдержадміністрації. Зазначимо, В Україні День батька офіційно святкується з 2019 року. Як відомо, 8 травня 2019 року Кабінет міністрів України схвалив указ президента України «Про День батька». До 2019 року Україна святкувала лише День матері.
Львівська ОДА ініціювала круглий стіл для змін пам’яткоохоронного законодавства
23 Червня 2021
Сьогодні у Львові обговорили законодавчі ініціативи у галузі охорони і збереження культурної спадщини. Організували круглий стіл для пам’яткоохоронців, управлінців та народних депутатів, які мають право законодавчої ініціативи, департамент архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА, Львівська політехніка та український осередок ІКОМОС. Привітав учасників заходу перший заступник голови Львівської обласної адміністрації Андрій Годик. “Добре, що ми маємо нагоду для фахової дискусії, щоб обговорити стан, проблеми та перспективи пам’яткоохоронної галузі. Важливо, що влада, громадськість, експерти та суспільство чітко усвідомлюють потребу змін законів про охорону культурної спадщини. Всі ми розуміємо, що актуальним є створення на законодавчому рівні організаційно-правових механізмів максимального залучення громадськості, експертів до справи збереження і реставрації пам’яток. Львівська ОДА підтримує цю ініціативу, а також, я переконаний, що Верховна Рада готова почути ті пропозиції, які ми сьогодні напрацюємо і скеруємо для розгляду”, - зазначив Андрій Годик. Під час зустрічі присутні обговорили законопроєкти в галузі охорони культурної спадщини, вимоги до роботи новостворюваних Державної служби охорони культурної спадщини та Державної інспекції культурної спадщини, а також регіональні проблеми збереження пам’яток Львівщини. Велику частину дискусії присвятили проблематиці галузі. А це тотальна зарегульованість у галузі реставрації, яка не дозволяє швидко реагувати та здійснювати протиаварійні роботи; брак кадрів; застарілі норми в законах і невідповідність розцінок для виконавців робіт; розбалансованість структури, ієрархії, а відтак і невизначеність міри відповідальності пам’яткоохоронних відомств від рівня громади до рівня центральних державних органів влади. “Наразі у Верховній Раді зареєстровані два законопроєкти «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання руйнуванню та знищенню нерухомої культурної спадщини» (№ 4561) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за руйнування та знищення нерухомої культурної спадщини і порушення традиційного характеру середовища» (№4562). Обидва вони потребують доопрацювання, а в деяких випадках навіть несуть загрозу звуження повноважень органів місцевої влади, що суперечить реформі децентралізації. Саме тому ми зустрілися максимально широким колом пам’яткоохоронців-практиків, щоб донести всі проблеми та спробувати разом доопрацювати законодавчі норми. Цей діалог між різними середовищами є надзвичайно важливим, і я вдячний всім, хто сьогодні взяв у ньому участь”, - каже керівник управління охорони об’єктів культурної спадщини департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА Василь Петрик, який презентував пропозиції змін до законів від департаменту. Львівщина - найактивніший регіон щодо захисту культурної спадщини. В цьому переконаний голова парламентського комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв. Він також наголосив, що наша область найактивніше сигналізує про законодавчі проблеми у галузі. “Це у вас, коли хтось зазіхає на культурну спадщину, здіймають інформаційну хвилю на всю Україну. В інший регіонах вже не лишилося цілісних історичних ареалів. Там архітектурні пам’ятки просто нищать, ніхто не думає про збереження. Думають про комерцію”, - каже Микита Потураєв. Про досвід реставрації спадщини і проблематику Львова, а також про пропозиції змін до законів розповіла керівниця управління охорони історичного середовища міста Лілія Онищенко. Серед учасників дискусії були ректор Львівської політехніки Юрій Бобало, народні депутати Микола Княжицький, Ростислав Тістик, Роман Лозинський, президент УНК ІКОМОС Микола Гайда, завідувач кафедри Архітектури та реставрації Львівської політехніки Микола Бевз, депутати обласної ради, викладачі, пам’яткоохоронці та представники громадськості. “Ми підсумуємо всі пропозиції та, спільно з депутатами, внесемо їх при доопрацюванні законопроєктів. Сподіваюся, що всі разом ми зможемо стати добрими лобістами якісних змін у галузі. Львівщина має найбільше число пам’яток, тому ми не можемо бути байдужі. Нам конче треба створити чіткі механізми для їх порятунку і знайти для них ефективних господарів”, - підсумувала директорка департаменту архітектури та розвитку містобудування Олена Василько.
У Львові окреслили виклики та перспективи підготовки фахівців соціальної роботи
14 квітня 2021
У Львові на базі Львівського національного університету імені Івана Франка відбувся круглий стіл «Сучасні виклики у професійній підготовці фахівців соціальної сфери: діалог роботодавців та закладу вищої освіти». У межах заходу порушили питання, зокрема, підготовки фахівців соціальної роботи, викликів та перспектив у цій сфері, а також особливостей роботи у системі сучасних суспільних інновацій. У своєму виступі начальник Служби у справах дітей Львівської ОДА Володимир Лис розповів про наявні послуги в громадах, хід реалізації ДІ-реформи, а також наголосив на важливості виховання дитини в сім’ї. «Успіх реформи першочергово залежить від створених освітніх, медичних, соціальних та реабілітаційних послуг відповідно до потреб дітей та їх сімей, перш за все на рівні громади, - підкреслив Володимир Лис. - Керівники на місцях повинні розуміти важливість соціального працівника на території громади, бо це дуже важливо. Фаховий працівник – запорука того, що родині нададуть кваліфіковану допомогу для виходу із кризи, і дитину не потрібно буде направляти до інтернатного закладу». Також із доповідями виступили викладачі кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи ЛНУ ім. Івана Франка та запрошені гості. Зазначимо, захід проходив on-line на платформі Zoom.
Аграріїв запрошують взяти участь у круглому столі на тему підтримки органічного виробництва в Україні у 2021 р.
12 квітня 2021
Департамент агропромислового розвитку Львівської ОДА запрошує аграріїв прийняти участь у круглому столі на тему: «Підтримка органічного виробництва в Україні: механізм 2021 року та нові перспективні напрямки». Дата проведення: 13 квітня 2021 року. Час проведення: 9.30 год. – 13.30 год. Мета заходу – ознайомлення учасників із можливостями державної підтримки органічного виробництва в Україні. Для участі необхідно пройти реєстрацію за посиланням: http://organic.com.ua/kruglyj-stil-pidtrymka-organichnogo-vyrobnycztva-v-ukrayini-mehanizm-2021-roku-ta-novi-perspektyvni-napryamky. Захід відбуватиметься в режимі оn-line на платформі ZOOM, організатор - Федерація органічного руху України спільно з Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за підтримки Проєкту «Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства» та Науково-методичного центру вищої та передвищої фахової освіти. Програма заходу додається.
Про реорганізацію архівної галузі говорили на нараді директорів державних архівів
19 березня 2021
Про забезпечення функціонування та реорганізації архівної галузі України говорили сьогодні, 19 березня, на зум-нараді директорів державних архівів областей за участю Голови Державної архівної служби України Анатолія Хромова. Йшлося про підготовку фінансово-економічного обґрунтування до проєкту Закону України «Про Національні архівні інформаційні ресурси, управління документацією та архівами». Прийнято рішення у місячний термін підготувати зведені бюджетні запити з урахуванням потреб архівних відділів районних державних адміністрацій та державних архівів областей, закладати до бюджетних запитів потреби у поточному фінансуванні архівів та один-два пріоритетних напрями, що потрібно профінансувати наступними роками. На основі зведених бюджетних запитів буде готуватися фінансово-економічне обгрунтування до проєкту Закону України «Про Національні архівні інформаційні ресурси, управління документацією та архівами». Також обговорювали оприлюднення науково-довідкового апарату на вебсайтах державних архівів областей. Голова Укрдержархіву Анатолій Хромов наголосив на інтенсифікації публікації путівників, покажчиків, описів, картотек та базою даних, робота над якими завершена. Також Анатолій Хромов підкреслив важливість динамічного поповнення бази даних «Український мартиролог ХХ століття». Метою цього архівно-пошукового проєкту є забезпечення інтелектуального віддаленого доступу в мережі Інтернет до інформації, що міститься в архівних документах про жертви політичних репресій, та можливості здійснення пошуку інформації про особу за електронною базою даних для об’єднання нації навколо минулого. Як розповіла присутня на нараді директор Державного архіву Львівської області Ірина Мартенс, учасники наради погодилися на необхідності вжиття всіх можливих заходів щодо приведення права власності на будівлі архівів відповідно до норм чинного законодавства та ще більшому посиленні зусиль, спрямованих на пошук приміщень для архівних відділів райдержадміністрацій укрупнених районів. Також під час наради обговорили розвиток генеалогічного туризму в архівах. Це подорожі з метою пошуків місця народження, діяльності своїх прародичів, встановлення родинного дерева. Порушили питання співпраці з установами системи страхового фонду документації та підготовки обласних програм страхового фонду документації.
Громади запрошують до участі у круглому столі щодо повноважень старост
9 лютого 2021
Парламентський комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування проведе круглий стіл «Староста в громаді: статус, мета та завдання». Долучитись до заходу запрошують і громади Львівщини. Круглий стіл відбудеться 18 лютого о 15:15 год в режимі онлайн-трансляції на офіційному сайті Комітету, Facebook-сторінці та Youtube-каналі Комітету, сайті www.decentralisation.gov.ua Під час круглого столу обговорять статус, права, обов’язки, повноваження старости, принципи створення та проблематику формування старостинських округів, шляхи реформування інституту старост. Для авторизації потрібно до 17 лютого надіслати контактну інформацію про осіб, які бажають взяти участь в заході (організація, ПІБ, посада, електронна адреса), відповідальній особі за підготовку заходу - головному консультанту секретаріату Комітету – Тетяні Корнієнко (тел. 255-31-48, email: kornienko@rada.gov.ua). Захід відбудеться спільно з Міністерством розвитку громад та територій України, асоціаціями органів місцевого самоврядування за сприяння та за підтримки Швейцарсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» DESPRO.
У Держархіві Львівської області зберігається більше 5 тисяч архівних фондів
23 грудня 2020
Традиційно 24 грудня зберігачі документів відзначають своє професійне свято – День працівників архівних установ України. Це свято – слушна нагода підбити підсумки, зазначають у Державному архіві Львівської області. «Архів завжди працює як годинник. Наші працівники постійно здійснюють роботу з формування та збереження фондів, використання інформації, що несуть в собі документи», - розповідає директор Держархіву області Ірина Мартенс. На сьогодні Державний архів Львівської області є одним із найбільших сховищ писемної джерельної бази у Європі. Станом на січень 2020 року, в архіві зберігається 5 154 фонди, 2 671 626 одиниць зберігання. Фонди ДАЛО зберігаються у 15-ти архівосховищах, їх площа складає 5 965 м2). Загальна протяжність стелажного обладнання становить – 35 км. Працівники Держархіву області працюють над оцифруванням науково-довідкового апарату архівних фондів, переліків, описів та справ, які публікуються на офіційному веб-сайті архіву у рубриці «Електронний архів». Цього року за кошти, отримані від надання платних послуг, архів проводить ремонт кабінету "Стіл довідок" для комфортного надання послуг особам з інвалідністю. Також у 2020 році в архіві облаштували виставковий зал із тематичними виставками до знаменних і пам’ятних дат із документами архіву. Також тут проводять екскурсії для різних категорій громадян, учнівської та студентської молоді з різних країн світу. Для користувачів та відвідувачів у Державному архіві Львівської області працює читальний зал. Зазначимо, архів області розміщений у пристосованих будівлях колишніх Королівського арсеналу та монастиря ордену Домініканів, що за адресою вулиця Підвальна, 13 та Музейна, 1. Також є спеціалізоване архівне приміщення, збудоване у 1983 році на вулиці Професора Буйка, 4. До Дня працівників архівних установ України, який відзначають щорічно 24 грудня, ДАЛО підготував відеопрезентацію про роботу Держархіву Львівської області.