Бюджетна комісія заслухала інформацію про виконання обласних цільових програм
Сьогодні, 18 вересня, відбулося засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку.
Під час засідання директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків поінформував членів комісії про стан наповнення дохідної частини обласного бюджету. В межах засідання акцентували увагу комісії на важливості фінансування всіх захищених статтей і пріоритетних об’єктів.
Також було заслухано інформацію про виконання обласних цільових програм у І півріччі 2020 року. Фінансування обласних цільових програм є на рівні минулого року.
Погодили внесення технічних змін до низки обласних цільових програм, а також погодили зміни до переліку об’єктів, які фінансуються з бюджету розвитку обласного бюджету.
Усі рішення буде винесено на розгляд обласних обранців під час чергової сесії.
Ключові слова:
бюджетна комісіяНовини за темою
У Львівській ОДА відбулося громадське слухання проєкту обласного бюджету на 2022 рік
17 грудня 2021
7 грудня Львівська обласна державна адміністрація подала на розгляд Львівській обласній раді проєкт обласного бюджету на 2022 рік. Документ опрацювали у постійних комісіях Львівської обласної ради і сьогодні представили до громадського обговорення. За словами першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика, проєкт обласного бюджету є збалансованим та реалістичним до виконання на 2022 рік. «У проєкті обласного бюджету закріплений баланс між утриманням обласних закладів та установ і фінансуванням розвиткових програм і проєктів. Першочергово пропонуємо задекларувати в рішенні сесії про затвердження обласного бюджету скерування мінімум 40% фінансового ресурсу у межах обласних цільових програм на капітальні видатки», - зазначив Андрій Годик. «Фактично Львівська ОДА формувала проєкт бюджету відповідно до тих стратегічних цілей, які закріплені у Стратегії розвитку Львівської області, зокрема, - це підтримка розвитку економічного потенціалу та збільшення туристичної привабливості регіону, а також якісне життя як стратегічна ціль, яка включає в себе освіту, соціальний захист, безпеку тощо. З огляду на те, що ковід та карантинні обмеження позначилися на виконанні дохідної частини бюджету у 2020-2021 роках, ми підготували збалансований і реальний до виконання бюджет. Сподіваємось, що запропонований проєкт обласного бюджету підтримають в обласній раді», - наголосив перший заступник голови Львівської ОДА. Прогнозний обсяг обласного бюджету на 2022 рік становить 6,2 млрд грн. Передбачається збільшення на 11,7% (або на 374 млн грн) порівняно з очікуваними надходженнями 2021 року власних доходів обласного бюджету на 2022 рік. Обсяг власних доходів на 2022 рік складатиме 3,57 млрд грн, що на 56,4% покриватиме видаткову частину бюджету. 47 % або 2,9 млрд. грн., закладено в проекті бюджету на утримання установ. Ці гроші мають забезпечити належне функціонування обласних закладів охорони здоров’я, освіти, культури та ін. Окрім того, як розповів заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос, найбільшу частку доходів обласного бюджету складатимуть надходження від сплати податків і платежів (62%), субвенції розвитку доріг (20%), освітня субвенція (10%). Особливості формування обласного бюджету на 2022 рік: Ріст комунальних послуг та енергоносіїв на 30 % (132,4 млн грн); Ріст стипендій для учнів професійно-технічних навчальних закладів у 2,5 рази, студентів вищих навчальних закладів – у 1,5 рази; Вперше передбачено додаткову дотацію на проведення розрахунків за енергоносії для територіальних громад (85,9 млн грн); Змінено структуру видатків на медицину (інформаційно-аналітичний центр фінансуватиметься з обласного бюджету, а патолого-анатомічне бюро 0 01.07.2022 – з держбюджету) Зменшення додатковї дотації на передані повноваження в освіті та охороні здоров’я на 50 % (-176 млн грн) Зазначимо, невід’ємною складовою бюджету є фінансування 29 обласних програм - 1,519 млрд гривень. 27 з них є продовженням прийнятих депутатським корпусом минулорічних програм. Також запропоновано 2 нові програми - цифровізації та розвитку транспорту і зв’язку. В обговоренні проєкту обласного бюджету на наступний рік взяли участь представники громадських організацій Львівщини, члени Громадської ради при ЛОДА, представники ЗМІ та громадськості, депутати Львівської облради, керівники структурних підрозділів Львівської ОДА. Нагадаємо, на черговій сесії Львівської облради 21 грудня депутати прийматимуть рішення про затвердження проєкту обласного бюджету на 2022 рік. Довідково: Відповідно до бюджетного законодавства місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня (включно) року, що передує плановому. Місцеві ради при затвердженні місцевих бюджетів мають врахувати обсяги міжбюджетних трансфертів та інші положення (необхідні для формування місцевих бюджетів), затверджені Верховною Радою України при прийнятті проєкту закону про Державний бюджет України у другому читанні та доведені Міністерством фінансів України до місцевих фінансових органів.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету на 2021 рік
3 грудня 2021
На сесії Львівської обласної ради, що відбудеться 7 грудня, розглянуть проєкт рішення «Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2021 рік», згідно з яким пропонують перерозподілити видатки обласного бюджету на суму понад 23 млн грн для вирішення першочергових соціальних питань, завершення окремих об’єктів (проєктів) у межах виконання обласних програм. Відповідний проєкт рішення схвалили сьогодні на засіданні депутатської комісії облради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку. За зверненнями головних розпорядників коштів – департаментів Львівської ОДА - фінансовий ресурс пропонується скерувати: - галузі охорони здоров’я на виплату заробітної плати, пільгових пенсій, забезпечення витратними матеріалами та медикаментами медичних закладів, придбання медичного обладнання, тощо на загальну суму 10,1 млн грн; - галузі культури на фінансову підтримку Дрогобицького ансамблю пісні і танцю «Верховина» – 2,8 млн грн; - галузі фізичної культури на виплату заробітної плати та розрахунки за спожиті енергоносії; облаштування спортивних майданчиків у Радехівській, Жовтанецькій, Дрогобицькій, Великолюбінській, Боринській, Старосамбірській, Стрийській, Городоцькій та Новояворівській територіальних громадах у загальній сумі 4,2 млн грн; - галузі туризму на співфінансування проєкту «Велокарпатія» - 1 млн грн; - галузі економіки та капітального будівництва - 4,9 млн грн. «При перерозподілі коштів обласного бюджету першочергово враховували пропозиції керівників структурних підрозділів ЛОДА. Так, в результаті обговорень, бюджетна комісія вирішила скерувати перерозподілені кошти, зокрема, на капремонт будівлі ЗДО «Білочка» в с.Верхня Білка Пустомитівського району Львівської області», а також капітальний ремонт фасаду з впровадженням енергозберігаючих технологій Городоцького ЗДО №2 (ясла-садок) «Калинонька», на реконструкцію адмінбудинку в селі Воля-Баранецька Самбірського району Львівської області під дитячий садок та інші об’єкти. 7 грудня відбудеться крайня в цьому році, підсумкова сесія Львівської обласної ради, де депутати розглянуть запропоновані зміни. Сподіваємось, що рішення приймуть одноголосно із врахуванням усіх пропозицій», - прокоментував підсумки засідання бюджетної комісії заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету
8 листопада 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку розглянула внесення змін до обласного бюджету та підтримала пропозиції Львівської облдержадміністрації в частині перерозподілу коштів на оплату енергоносіїв та заробітної плати обласним закладам та установам освіти, культури, соцзахисту тощо. Також члени комісії прийняли рішення внести зміни до обласних цільових програм – охорони здоров’я, освіти, культури, соцзахисту, конкурентоспроможності, підтримки учасників АТО та низки інших програм, що дозволить ефективно і вчасно використати фінансовий ресурс і якісно завершити об’єкти капітального будівництва. Як зауважив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, усі рішення члени комісії прийняли майже одноголосно. «Дякуємо представницькій владі за конструктивну роботу та розуміння! Сподіваємося, що завтра на сесії обласної ради всі відповідні напрацювання, які відбувалися упродовж жовтня, будуть підтримані у сесійній залі і вчасно виконані адміністрацією та її структурними підрозділами, а також громадами області, до кінця цього року», - зазначив Іван Собко.
Бюджетна комісія відклала розгляд питання щодо розподілу коштів на енергоносії обласних установ
26 жовтня 2021
На засіданні депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради члени комісії не прийняли рішення щодо розподілу коштів з обласного бюджету на енергоносії обласних установ. Комісія розглянула можливість розподілу 49 млн грн для забезпечення енергоносіями вказаних установ у четвертому кварталі цього року. Як пояснив профільний заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, ці кошти необхідно передбачити у обласному бюджеті, щоб не відкладати прийняття важливого рішення до наступної сесії обласної ради, і забезпечити обласні установи енергоносіями до кінця року. «Чітко зрозуміло , що розрахунки потреб енергоносіїв в розрізі головних розпорядників бюджетних коштів, зокрема, для обласних закладів та установ, комунальних підприємств, здійснювалися по ціні 16,80 грн за м3 згідно з Меморандумом, укладеним між Кабміном, НАК «Нафтогаз України» та керівниками громад і територій від 30 вересня 2021 року. Держава відповідні компенсатори заклала і механізм доведений до керівників бюджетних установ, в першу чергу, до постачальників газу – компаній «Нафтогаз України» та «Нафтогаз Трейдінг». Керівництво обласної адміністрації наполягає розподілі цих коштів», - пояснив заступник Іван Собко. У свою чергу, члени комісії пропонували не розподіляти 49 млн грн для бюджетних установ мотивуючи це тим, що багато установ не заключили угод на постачання енергоносіїв, та тим, що не до кінця зрозумілою є ціна на газ. «Позиція комісії така, щоб розподілити ці кошти у листопаді або грудні. Але це ставить під загрозу функціонування бюджетної мережі . Обласна адміністрація проти такого рішення і ми переконливо просимо депутатів його не підтримувати», - додав Іван Собко. Розгляд питання вирішили продовжити під час сесії Львівської обласної ради. Зазначимо, що через політичну позицію депутатів від “Європейської Солідарності” не забезпечувати енергоносіями лікарні, інтернати, спецшколи, ІРЦ тощо (обласні заклади і установи), сесію перенесено на невизначений термін.
Комісія з питань бюджету не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської облради
25 жовтня 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської обласної ради. Зокрема, документ передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету. Проте, як розповів профільний заступник голови Львівської облдержадміністрації Іван Собко, частина депутатського корпусу в межах депутатських комісій, які розглядали проєкт бюджетного регламенту, також не підтримали його. «На засіданнях різних депутатських комісій ми обговорили, що проєкт бюджетного регламенту повинен мати якісніше наповнення і не дублювати Бюджетний кодекс. Львівська обласна рада представляє інтереси громад, але не є законотворцем, тому не може перебирати на себе функції формування та виконання обласного бюджету. Зокрема, подання обласною адміністрацією розпису обласного бюджету облраді чи погодження обласною радою фінансування певних видатків, не відповідає функціям представницького органу влади, яким є обласна рада. Суть цього документу не зрозуміла більшості депутатів – враховуючи негативні рішення депутатських комісій, тому вважаємо, що доцільним буде відправити проєкт на доопрацювання, щоб в подальшому кожен депутат розумів, за що він голосує чи не голосує», - зазначив Іван Собко. Також, як пояснив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків, згідно з відповідним наказом Міністерства фінансів «Про методичні рекомендації щодо затвердження бюджетного регламенту» від 2019 року, бюджетний регламент рекомендують затверджувати місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам місцевої ради, а не обласним радам. Окрім того, Львівською облдержадміністрацією затверджено бюджетний календар, на підставі якого здійснюється співпраця між ЛОР і ЛОДА, в разі необхідності в цей документ можна внести зміни. «Для виконання облдержадміністрацією обов’язків щодо виконання бюджету та підготовки звітів достатньо положень, викладених у Бюджетному кодексі, законі «Про Державний бюджет», наказах Міністерства фінансів. Окрім того, діючий регламент роботи Львівської облради містить ключові базові положення, які в певній мірі справді необхідно регулювати в частині співпраці з обласною адміністрацією. Проте для цього достатньо внесення змін у сам регламент роботи, але ніяк не потребує прийняття окремого документу», - зазначив Олег Демків.
Бюджетна комісія погодила внесення змін до обласної програми підтримки сільського господарства
23 вересня 2021
Сьогодні на засіданні постійної депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської облради (бюджетна комісія) погодили внесення низки змін до Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства на Львівщині. Остаточне рішення про внесення змін приймуть депутати Львівської облради на черговій сесії. Як розповіла директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман, запропоновані зміни дозволять розширити коло учасників Комплексної програми і спростити механізм надання їм фінансової допомоги. Зокрема, зміни передбачають: безповоротна фінансова допомога одного суб’єкта господарювання, що надається протягом одного бюджетного року, за умовами Комплексної програми не повинна перевищувати 300 000 тис грн; фінансова підтримку фермерських господарств у вигляді бюджетної субсидії надаються з розрахунку 5000 грн на 1 гектар сільськогосподарських угідь, що знаходяться не лише у власності, а й у користуванні засновника, який є учасником АТО (ООС) фермерського господарства і використовуються для ведення сільськогосподарської діяльності. Пропонують встановити обмеження – до 50 тис грн. Для продовження терміну подачі документів на субсидію, обмеження щодо подачі документів до 1 липня поточного року та розгляду їх один раз на рік пропонують зняти; отримати фінансування у межах Програми зможуть сільськогосподарські кооперативи, утворені у поточному році, а не лише ті, які діють більше року; коло підприємств, які вирощують нішеві культури, пропонують розширити: до переліку включити також виробників вівса та зернобобових культур. Також суттєво спростять процедуру отримання субвенції на поліпшення громадських пасовищ для територіальних громад. «Загалом станом на сьогодні профільна комісія облради з питань агропромислового розвитку погодила надання фінансової допомоги в межах Програми 83-м суб’єктам господарювання на 14 млн 600 тис грн – це 72% від загального бюджету програми. На 1 листопада плануємо вийти на 92%. Загалом бюджет Програми на цей рік складає 20,3 млн грн», - зазначила Тетяна Гетьман. Окрім того, члени Комісії обговорили внесення технічних змін до 13 обласних цільових програм і підтримали виділення з обласного бюджету коштів для підтримки лікування Вікторії Полюги.
На засіданні комісії з питань бюджету розглянули низку обласних програм
11 лютого 2021
Сьогодні, 11 лютого, відбулося засідання постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, в межах якої розглянули низку комплексних обласних цільових програм. Серед них - програми спрямовані та відновлення та збереження національної пам’яті, розвитку інформаційного простору та громадянського суспільства, розвитку культури, охорону, збереження та популяризацію історико-культурної спадщини, розвиток туризму, покращення якості надання публічних послуг органами виконавчої влади, підтримку розвитку Пласту у Львівській області. Також розглянули Комплексну програму регіонального розвитку Львівської області на 2021-2025 роки та Проєкт рішення «Про затвердження стратегії розвитку освіти Львівщини на період до 2027 року». «Усі проєкти програм пройшли відповідні профільні комісії і сьогодні бюджетна комісія остаточно їх погодила з чітким фінансовим ресурсом», - зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. Також Львівська ОДА підготувала проєкт рішення «Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2021 рік». Як розповів заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, йдеться про зміни, зокрема в частині збільшення фінансового ресурсу на ті обласні цільові програми, які погоджені в профільних комісіях і сьогодні бюджетною комісією. «За рішенням бюджетної комісії це питання заслухають на черговому пленарному засіданні найближчої сесії після затвердження звіту про виконання обласного бюджету за 2020 рік», - зазначив Іван Собко. Нагадаємо, що найближчу сесію Львівської обласної ради проведуть у вівторок, 16 лютого.
Бюджетна комісія затвердила 200 мільйонів гривень зі скарбниці області на ремонт доріг
4 лютого 2021
Сьогодні, 4 лютого, на засіданні постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку затвердили Програми розвитку мережі й утримання автомобільних доріг, організації та безпеки дорожнього руху на 2021 – 2025 роки. Відтак, члени комісії проголосували за виділення 200 мільйонів гривень на ремонт автомобільних доріг місцевого значення, об’єктів комунальної власності на умовах співфінансування, а також на співфінансування проектів МТД. Окрім того, як зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко, на ремонт автошляхів місцевого значення на Львівщині у 2021 році сумарно з перехідними коштами виділять 1, 1 млрд гривень з Державного дорожнього фонду. “За кошти з держбюджету продовжимо капітальний ремонт доріг Мшанець -Стрілки, Хильчиці – Ясенівці та моста на дорозі Східниця – Верхнє Синьовидне. Також завершимо Ясенів – Золочів, Золочів – Красне, Перемишляни – Чемеринці, Рава-Руська – Гайок, Сокаль – Стоянів, Турка – Лопушанка, Дрогобич – Довголука, Кологори – Лучани, Стрілки – Новий Кропивник. Окрім того, плануємо відремонтувати дорогу Садковичі – Чернихів, Загір’я – Суха Долина, Ясениця – Новий Кропивник”, - зазначив Юрій Бучко. Нагадаємо, торік на ремонт автомобільних доріг місцевого значення Львівщина отримала загальний фінансовий ресурс з обласного та державного бюджету у сумі понад 1,7 млрд гривень. За ці кошти відремонтували 250 кілометрів доріг, серед яких – Мшанець – Стрілки, Ясенів – Золочів, Східниця – Верхнє Синьовидне, Боберка – Бориня, Славське – Хащованя, Турка – Східниця, Славське – Вигода. Також відновили 10 мостових переходів, наймасштабніший об’єкт – міст у Крушельниці. Для забезпечення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення торік встановили майже 800 дорожніх знаків, горизонтальну дорожню розмітку на протяжності 350 кілометрів, металеве бар’єрне огородження протяжністю понад 5500 метрів, а також пішохідних переходів - 2700 м. кв. Оксана Буй
Бюджетна комісія погодила 17 мільйонів гривень на розвиток сільського господарства в області
4 лютого 2021
Сьогодні, 4 лютого, бюджетна комісія погодила фінансування Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області у сумі 17 мільйонів гривень. Основні цілі та пріоритети програми представила членам комісії керівник департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Людмила Гончаренко. Велика частина нової програми на 2021-2025 роки присвячена забезпеченню споживчої потреби населення та розвитку підприємництва на селі, а також органічного виробництва. Згідно з програмою - передбачена фінансова підтримка аграріїв у вигляді часткового відшкодування витрат за придбання та використання біологічних засобів захисту рослин, відшкодування вартості сертифікації органічного виробництва. "Заплановано реалізацію 62 малих бізнес-проектів з розвитку аграрного виробництва та участь і організацію аграрних виставок, ярмарок з метою промоції місцевого сільськогосподарського виробництва. Особлива увага буде приділятись реалізації можливостей молоді, учасників АТО (ООС) та жінок у веденні господарств сімейного типу”, - зазначила т.в.о. директора департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної державної адміністрації Людмила Гончаренко. Цьогоріч аграрії можуть отримати від 500 до 700 тисяч гривень для реалізації бізнес –проектів. Торік кредитні кошти отримали 19 аграріїв. У планах на 2021 рік - зосередитись на створені сімейних фермерських господарств, у тому числі й розвиток молочного фермерського скотарства. “Ставимо акцент на підтримці вирощування малими суб'єктами господарювання нішевих культур, яких зараз недостатньо у Львівській області - гречка, жито, ягоди. Велику увагу ми плануємо приділити розвитку кооперації, аби малі виробники мали змогу формувати товарні партії для виходу на внутрішній ринок та підтримку в межах своїх територіальних громад”, - додала Людмила Гончаренко. Комплекс заходів програми має збільшити обсяги виробництва валової сільськогосподарської продукції сільгосппідприємствами на 3 % (331,9 млн грн) та збільшення їх частки у загальнообласному виробництві до 50% валової продукції сільського господарства. Кінцеве фінансування програми мають затвердити депутати під час сесії, яка відбудеться 16 лютого. Оксана Буй
Бюджетна комісія погодила проєкт бюджету Львівщини на 2021 рік
17 грудня 2020
Сьогодні, 17 грудня, відбулось засідання комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради. В межах засідання розглянули проєкт головного фінансового документу області – обласного бюджету на 2020 рік. Як розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків наступний рік розпочнеться у новому форматі бюджетних відносин, адже за підсумками адмінреформи об’єднані територіальні громади затверджуватимуть свої бюджети. «Середній показник по громадах із врахуванням останньої зміни про акцизи демонструє, що маємо ще більш разючу прірву між найбагатшими і найбіднішими. Для прикладу індекс платоспроможності Сокільник - 2,8, тоді як у Борині - 0,12. Це великий виклик», - наголосив Олег Демків. Як прогнозують у департаменті фінансів Львівської облдержадміністрації, обсяг обласного бюджету в 2021 році сягатиме 5,1 млрд грн. За видатками найбільше коштів скерують у сферу дорожнього господарства, транспорту та зв’язку, освіти і науки, а також охорони здоров’я. «Бюджет амбітний, але реальний до виконання, перш за все треба почати із захищених видатків. При формуванні показників бюджету, ми використовували прогнозні показники і тенденції, що стосуються ковіду і недоотримання доходів. Наш бюджет має бути оптимістичним, але разом з тим реалістичним»,- акцентував заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Під час засідання також обговорили принципи підготовки проєктів обласних цільових програм. На їх фінансування у бюджеті 2021 року запланували 1,4 млрд грн. У результаті обговорення бюджетна комісія першочергово затвердила 12 програм на суму 782 млн грн з терміном фінансування січень – березень. «У зв’язку із завершенням кількох обласних програм облдержадміністрація напрацювала нові проекти на наступні роки. За основу взяли Стратегію розвитку Львівщини до 2027 року, відтак, програми формувались відповідно до стратегічних цілей. Ще раз наголошую, першочергово треба прийняти програми, які мають соціальну і зарплатну складову», - наголосив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. Зазначимо, що проект обласного бюджету Львівщини розглянуть на найближчій сесії Львівської обласної ради.
Мусимо залучити усі можливі ресурси на те, щоб пришвидшити тестування, - Іван Собко під час бюджетної комісії
18 травня 2020
Під час сьогоднішньої комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку заслухали інформацію Львівської ОДА щодо санітарно-епідеміологічного стану на території Львівщини та врегулювання ситуації, яка склалася у зв’язку з епідемією коронавірусу. У результаті інформацію комісія взяла до відома із подальшим заслуховуванням її на сесії облради. За словами заступника голови Львівської ОДА Івана Собка, варто скерувати усі можливі ресурси на пришвидшення тестувань. «Пріоритетними у здачі тестів ПЛР-методом повинні бути особи із симптоматикою та контактні особи. Ми мусимо залучити усі можливі ресурси на те, щоб пришвидшити тестування, адже інколи на результати тестів доводиться чекати кілька днів», - наголосив Іван Собко. Як розповів директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, для пришвидшення тестування розглядають можливість розпочати проводити тести у Центрі СНІДу. «Враховуючи ситуацію у світі, зараз важливо зробити акцент на тестуванні. Розглядаємо можливість залучити ПЛР-аналізатор у Центрі крові», - розповів Орест Чемерис. Під час засідання комісії також розглянули питання виконання обласних цільових програм у I кварталі 2020 року. У рамках виконання Комплексної програми підтримки галузі охорони здоров’я профінансовано видатки в сумі 87 млн грн, в тому числі на закупівлю апаратів штучної вентиляції легень (7 од). Варто зауважити, що комісія також погодила внесення змін до обласного бюджету в частині залишення орендної плати за нерухоме майно обласних комунальних некомерційних підприємств галузі охорони здоров’я в розпорядженні цих підприємств. За підрахунками управління майном спільної власності облради, приблизно 800 тис грн залишиться на розвиток обласних медзакладів для боротьби з Covid-19.
Бюджетна комісія затвердила звіт про виконання обласного бюджету
10 березня 2020
Під час засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку затвердили звіт про виконання обласного бюджету Львівської області за 2019 рік. Комісія затвердила із заслуховуванням на сесії обласної ради звіт про виконання бюджету і звіт про виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку Львівської області на 2019 рік. «Приємно усвідомлювати, що бюджет на 2019 рік ми виконали. У деяких моментах ритмічність фінансування потребувала покращень, але там, де був конструктив, там видно високий показник виконання обласних програм. Нам і надалі варто акцентувати увагу на тих проектах, які можна вчасно втілити, аби не породжувати незавершеного будівництва. Ми покращили тенденції в частині ефективного використання бюджетних коштів. Зараз перед нами стоять нові виклики: і медична реформа, і виплата заробітних плат, але мусимо раціонально використовувати фінансові ресурси», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. За звітними показниками обласного бюджету доходи – 12632, 2 млн грн ( з них загальний фонд – 11603,5 млн грн, спеціальний – 1028,7 млн грн), видатки – 12703,2 млн грн (з них загальний фонд – 10859, 3 млн грн, спеціальний фонд – 1843,9 млн грн). Додаткові видатки, у зв’язку із незначним перевищенням видатків над доходами, проведено за рахунок перехідних залишків з 2018 року. Фактичні видатки обласного бюджету склали 12 млрд 703 млн грн. «Всього податків і зборів було мобілізовано на території Львівської області 56,7 млрд грн. З них до місцевих бюджетів 17,7 млрд грн, решта – 39 млрд грн до державного бюджету. Із трансфертами із державного бюджету, а це 16,8 млрд грн всього консолідований фінансовий ресурс всіх місцевих бюджетів Львівщини торік склав 34,5 млрд грн. Торік найбільші видатки були по охороні здоров’я – 2 млрд 359 млн грн (38 %), 22 % - це галузь освіти, 16 % дорожнє господарство, 7 % - соціальний захист 6 % - будівництво», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Торік також реалізовувалось 30 обласних програм на реалізацію яких передбачали 1 млрд 599 млн грн, профінансовано 1 млрд 527 млн грн. Найбільші видатки по програмі «Автомобільні дороги», «Вивіз сміття», «Освіта», «Охорона здоров’я», «Мікропроекти». Окрім того, бюджетна комісія погодила проект рішення про внесення змін до показників обласного бюджету на 2020 рік. Йдеться про розподіл вільних залишків у сумі 50 млн грн, які утворилися на кінець 2019 року. Так, пропонується з цієї суми скерувати 30 млн грн на будівництво доріг, 8 млн грн – на програму капітального будівництва, 7 млн грн – на запровадження електронного квитка для пільговиків, 5 млн грн – для галузі охорони здоров’я. Усі питання винесуть на розгляд обласних обранців 12 березня.