Бюджетна комісія погодила 17 мільйонів гривень на розвиток сільського господарства в області
Сьогодні, 4 лютого, бюджетна комісія погодила фінансування Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області у сумі 17 мільйонів гривень.
Основні цілі та пріоритети програми представила членам комісії керівник департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Людмила Гончаренко.
Велика частина нової програми на 2021-2025 роки присвячена забезпеченню споживчої потреби населення та розвитку підприємництва на селі, а також органічного виробництва. Згідно з програмою - передбачена фінансова підтримка аграріїв у вигляді часткового відшкодування витрат за придбання та використання біологічних засобів захисту рослин, відшкодування вартості сертифікації органічного виробництва.
"Заплановано реалізацію 62 малих бізнес-проектів з розвитку аграрного виробництва та участь і організацію аграрних виставок, ярмарок з метою промоції місцевого сільськогосподарського виробництва. Особлива увага буде приділятись реалізації можливостей молоді, учасників АТО (ООС) та жінок у веденні господарств сімейного типу”, - зазначила т.в.о. директора департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної державної адміністрації Людмила Гончаренко.
Цьогоріч аграрії можуть отримати від 500 до 700 тисяч гривень для реалізації бізнес –проектів. Торік кредитні кошти отримали 19 аграріїв.
У планах на 2021 рік - зосередитись на створені сімейних фермерських господарств, у тому числі й розвиток молочного фермерського скотарства.
“Ставимо акцент на підтримці вирощування малими суб'єктами господарювання нішевих культур, яких зараз недостатньо у Львівській області - гречка, жито, ягоди. Велику увагу ми плануємо приділити розвитку кооперації, аби малі виробники мали змогу формувати товарні партії для виходу на внутрішній ринок та підтримку в межах своїх територіальних громад”, - додала Людмила Гончаренко.
Комплекс заходів програми має збільшити обсяги виробництва валової сільськогосподарської продукції сільгосппідприємствами на 3 % (331,9 млн грн) та збільшення їх частки у загальнообласному виробництві до 50% валової продукції сільського господарства.
Кінцеве фінансування програми мають затвердити депутати під час сесії, яка відбудеться 16 лютого.
Оксана Буй
Новини за темою
Цьогорічної кількості врожаю вистачить на усі внутрішні потреби країни
14 березня 2022
На Львівщину цього року покладений великий тягар відповідальності, адже через воєнні дії географія посівної кампанії в Україні буде дещо зміненою. Про це повідомила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман. ''Південні регіони не зможуть засіяти ту кількість площ як минулоріч, саме тому аграрії Львівщини планують збільшувати виробничі площі. Ми звернулися до міністерства аграрної політики України з пропозицією розробити алгоритм залучення додаткових сільськогосподарських земельних ділянок під посіви, які знаходяться у комунальній власності і поки що не обробляються. Такі землі можна надавати професійним аграріям для залучення у виробництво'', - сказала директор департаменту. Вона додала, що Мінагрополітики розробляють також програму пільгового кредитування дрібних та середніх аграріїв для того, щоб надати доступ до фінансування обігових витрат. ''Дефіциту борошна швидше за все не буде, адже Україна експортує понад 50% всього врожаю зернових. Тому навіть якщо цьогоріч ми зберемо лише на половину менше врожаю ніж минулого року цього все одно вистарчить на нагальні потреби усіх громадян. Для того, щоб аграрії змогли забезпечити поточну посівну кампанію принаймні по мінімуму важливими виробничими ресурсами, Уряд ввів заборону на експорт мінеральних добрив '', - зазначила Тетяна Гетьман. Директор департаменту АПР повідомила, що через воєнні дії порушеною також є логістика, що значно ускладнило комунікацію з головними каналами збуту. ''Зараз порти не працюють, а саме вони були головним перевалочним пунктом для української сільськогосподарської сировини. Тому активно напрацьовуємо альтернативні методи доставки продукції - залізницею чи іншими типами транспорту. Але ми зробимо все мождиве для того, щоб усі логістичні питання були вирішені до початку збору врожаїв'', - наголосила Тетяна Гетьман.
У Львівській ОДА відбулося громадське слухання проєкту обласного бюджету на 2022 рік
17 грудня 2021
7 грудня Львівська обласна державна адміністрація подала на розгляд Львівській обласній раді проєкт обласного бюджету на 2022 рік. Документ опрацювали у постійних комісіях Львівської обласної ради і сьогодні представили до громадського обговорення. За словами першого заступника голови Львівської ОДА Андрія Годика, проєкт обласного бюджету є збалансованим та реалістичним до виконання на 2022 рік. «У проєкті обласного бюджету закріплений баланс між утриманням обласних закладів та установ і фінансуванням розвиткових програм і проєктів. Першочергово пропонуємо задекларувати в рішенні сесії про затвердження обласного бюджету скерування мінімум 40% фінансового ресурсу у межах обласних цільових програм на капітальні видатки», - зазначив Андрій Годик. «Фактично Львівська ОДА формувала проєкт бюджету відповідно до тих стратегічних цілей, які закріплені у Стратегії розвитку Львівської області, зокрема, - це підтримка розвитку економічного потенціалу та збільшення туристичної привабливості регіону, а також якісне життя як стратегічна ціль, яка включає в себе освіту, соціальний захист, безпеку тощо. З огляду на те, що ковід та карантинні обмеження позначилися на виконанні дохідної частини бюджету у 2020-2021 роках, ми підготували збалансований і реальний до виконання бюджет. Сподіваємось, що запропонований проєкт обласного бюджету підтримають в обласній раді», - наголосив перший заступник голови Львівської ОДА. Прогнозний обсяг обласного бюджету на 2022 рік становить 6,2 млрд грн. Передбачається збільшення на 11,7% (або на 374 млн грн) порівняно з очікуваними надходженнями 2021 року власних доходів обласного бюджету на 2022 рік. Обсяг власних доходів на 2022 рік складатиме 3,57 млрд грн, що на 56,4% покриватиме видаткову частину бюджету. 47 % або 2,9 млрд. грн., закладено в проекті бюджету на утримання установ. Ці гроші мають забезпечити належне функціонування обласних закладів охорони здоров’я, освіти, культури та ін. Окрім того, як розповів заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос, найбільшу частку доходів обласного бюджету складатимуть надходження від сплати податків і платежів (62%), субвенції розвитку доріг (20%), освітня субвенція (10%). Особливості формування обласного бюджету на 2022 рік: Ріст комунальних послуг та енергоносіїв на 30 % (132,4 млн грн); Ріст стипендій для учнів професійно-технічних навчальних закладів у 2,5 рази, студентів вищих навчальних закладів – у 1,5 рази; Вперше передбачено додаткову дотацію на проведення розрахунків за енергоносії для територіальних громад (85,9 млн грн); Змінено структуру видатків на медицину (інформаційно-аналітичний центр фінансуватиметься з обласного бюджету, а патолого-анатомічне бюро 0 01.07.2022 – з держбюджету) Зменшення додатковї дотації на передані повноваження в освіті та охороні здоров’я на 50 % (-176 млн грн) Зазначимо, невід’ємною складовою бюджету є фінансування 29 обласних програм - 1,519 млрд гривень. 27 з них є продовженням прийнятих депутатським корпусом минулорічних програм. Також запропоновано 2 нові програми - цифровізації та розвитку транспорту і зв’язку. В обговоренні проєкту обласного бюджету на наступний рік взяли участь представники громадських організацій Львівщини, члени Громадської ради при ЛОДА, представники ЗМІ та громадськості, депутати Львівської облради, керівники структурних підрозділів Львівської ОДА. Нагадаємо, на черговій сесії Львівської облради 21 грудня депутати прийматимуть рішення про затвердження проєкту обласного бюджету на 2022 рік. Довідково: Відповідно до бюджетного законодавства місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня (включно) року, що передує плановому. Місцеві ради при затвердженні місцевих бюджетів мають врахувати обсяги міжбюджетних трансфертів та інші положення (необхідні для формування місцевих бюджетів), затверджені Верховною Радою України при прийнятті проєкту закону про Державний бюджет України у другому читанні та доведені Міністерством фінансів України до місцевих фінансових органів.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету на 2021 рік
3 грудня 2021
На сесії Львівської обласної ради, що відбудеться 7 грудня, розглянуть проєкт рішення «Про внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2021 рік», згідно з яким пропонують перерозподілити видатки обласного бюджету на суму понад 23 млн грн для вирішення першочергових соціальних питань, завершення окремих об’єктів (проєктів) у межах виконання обласних програм. Відповідний проєкт рішення схвалили сьогодні на засіданні депутатської комісії облради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку. За зверненнями головних розпорядників коштів – департаментів Львівської ОДА - фінансовий ресурс пропонується скерувати: - галузі охорони здоров’я на виплату заробітної плати, пільгових пенсій, забезпечення витратними матеріалами та медикаментами медичних закладів, придбання медичного обладнання, тощо на загальну суму 10,1 млн грн; - галузі культури на фінансову підтримку Дрогобицького ансамблю пісні і танцю «Верховина» – 2,8 млн грн; - галузі фізичної культури на виплату заробітної плати та розрахунки за спожиті енергоносії; облаштування спортивних майданчиків у Радехівській, Жовтанецькій, Дрогобицькій, Великолюбінській, Боринській, Старосамбірській, Стрийській, Городоцькій та Новояворівській територіальних громадах у загальній сумі 4,2 млн грн; - галузі туризму на співфінансування проєкту «Велокарпатія» - 1 млн грн; - галузі економіки та капітального будівництва - 4,9 млн грн. «При перерозподілі коштів обласного бюджету першочергово враховували пропозиції керівників структурних підрозділів ЛОДА. Так, в результаті обговорень, бюджетна комісія вирішила скерувати перерозподілені кошти, зокрема, на капремонт будівлі ЗДО «Білочка» в с.Верхня Білка Пустомитівського району Львівської області», а також капітальний ремонт фасаду з впровадженням енергозберігаючих технологій Городоцького ЗДО №2 (ясла-садок) «Калинонька», на реконструкцію адмінбудинку в селі Воля-Баранецька Самбірського району Львівської області під дитячий садок та інші об’єкти. 7 грудня відбудеться крайня в цьому році, підсумкова сесія Львівської обласної ради, де депутати розглянуть запропоновані зміни. Сподіваємось, що рішення приймуть одноголосно із врахуванням усіх пропозицій», - прокоментував підсумки засідання бюджетної комісії заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.
Бюджетна комісія схвалила внесення змін до обласного бюджету
8 листопада 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку розглянула внесення змін до обласного бюджету та підтримала пропозиції Львівської облдержадміністрації в частині перерозподілу коштів на оплату енергоносіїв та заробітної плати обласним закладам та установам освіти, культури, соцзахисту тощо. Також члени комісії прийняли рішення внести зміни до обласних цільових програм – охорони здоров’я, освіти, культури, соцзахисту, конкурентоспроможності, підтримки учасників АТО та низки інших програм, що дозволить ефективно і вчасно використати фінансовий ресурс і якісно завершити об’єкти капітального будівництва. Як зауважив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, усі рішення члени комісії прийняли майже одноголосно. «Дякуємо представницькій владі за конструктивну роботу та розуміння! Сподіваємося, що завтра на сесії обласної ради всі відповідні напрацювання, які відбувалися упродовж жовтня, будуть підтримані у сесійній залі і вчасно виконані адміністрацією та її структурними підрозділами, а також громадами області, до кінця цього року», - зазначив Іван Собко.
Бюджетна комісія відклала розгляд питання щодо розподілу коштів на енергоносії обласних установ
26 жовтня 2021
На засіданні депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради члени комісії не прийняли рішення щодо розподілу коштів з обласного бюджету на енергоносії обласних установ. Комісія розглянула можливість розподілу 49 млн грн для забезпечення енергоносіями вказаних установ у четвертому кварталі цього року. Як пояснив профільний заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, ці кошти необхідно передбачити у обласному бюджеті, щоб не відкладати прийняття важливого рішення до наступної сесії обласної ради, і забезпечити обласні установи енергоносіями до кінця року. «Чітко зрозуміло , що розрахунки потреб енергоносіїв в розрізі головних розпорядників бюджетних коштів, зокрема, для обласних закладів та установ, комунальних підприємств, здійснювалися по ціні 16,80 грн за м3 згідно з Меморандумом, укладеним між Кабміном, НАК «Нафтогаз України» та керівниками громад і територій від 30 вересня 2021 року. Держава відповідні компенсатори заклала і механізм доведений до керівників бюджетних установ, в першу чергу, до постачальників газу – компаній «Нафтогаз України» та «Нафтогаз Трейдінг». Керівництво обласної адміністрації наполягає розподілі цих коштів», - пояснив заступник Іван Собко. У свою чергу, члени комісії пропонували не розподіляти 49 млн грн для бюджетних установ мотивуючи це тим, що багато установ не заключили угод на постачання енергоносіїв, та тим, що не до кінця зрозумілою є ціна на газ. «Позиція комісії така, щоб розподілити ці кошти у листопаді або грудні. Але це ставить під загрозу функціонування бюджетної мережі . Обласна адміністрація проти такого рішення і ми переконливо просимо депутатів його не підтримувати», - додав Іван Собко. Розгляд питання вирішили продовжити під час сесії Львівської обласної ради. Зазначимо, що через політичну позицію депутатів від “Європейської Солідарності” не забезпечувати енергоносіями лікарні, інтернати, спецшколи, ІРЦ тощо (обласні заклади і установи), сесію перенесено на невизначений термін.
Комісія з питань бюджету не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської облради
25 жовтня 2021
Депутатська комісія Львівської обласної ради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку не підтримала проєкт бюджетного регламенту Львівської обласної ради. Зокрема, документ передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету. Проте, як розповів профільний заступник голови Львівської облдержадміністрації Іван Собко, частина депутатського корпусу в межах депутатських комісій, які розглядали проєкт бюджетного регламенту, також не підтримали його. «На засіданнях різних депутатських комісій ми обговорили, що проєкт бюджетного регламенту повинен мати якісніше наповнення і не дублювати Бюджетний кодекс. Львівська обласна рада представляє інтереси громад, але не є законотворцем, тому не може перебирати на себе функції формування та виконання обласного бюджету. Зокрема, подання обласною адміністрацією розпису обласного бюджету облраді чи погодження обласною радою фінансування певних видатків, не відповідає функціям представницького органу влади, яким є обласна рада. Суть цього документу не зрозуміла більшості депутатів – враховуючи негативні рішення депутатських комісій, тому вважаємо, що доцільним буде відправити проєкт на доопрацювання, щоб в подальшому кожен депутат розумів, за що він голосує чи не голосує», - зазначив Іван Собко. Також, як пояснив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків, згідно з відповідним наказом Міністерства фінансів «Про методичні рекомендації щодо затвердження бюджетного регламенту» від 2019 року, бюджетний регламент рекомендують затверджувати місцевим державним адміністраціям та виконавчим органам місцевої ради, а не обласним радам. Окрім того, Львівською облдержадміністрацією затверджено бюджетний календар, на підставі якого здійснюється співпраця між ЛОР і ЛОДА, в разі необхідності в цей документ можна внести зміни. «Для виконання облдержадміністрацією обов’язків щодо виконання бюджету та підготовки звітів достатньо положень, викладених у Бюджетному кодексі, законі «Про Державний бюджет», наказах Міністерства фінансів. Окрім того, діючий регламент роботи Львівської облради містить ключові базові положення, які в певній мірі справді необхідно регулювати в частині співпраці з обласною адміністрацією. Проте для цього достатньо внесення змін у сам регламент роботи, але ніяк не потребує прийняття окремого документу», - зазначив Олег Демків.
Бюджетна комісія погодила внесення змін до обласної програми підтримки сільського господарства
23 вересня 2021
Сьогодні на засіданні постійної депутатської комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської облради (бюджетна комісія) погодили внесення низки змін до Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства на Львівщині. Остаточне рішення про внесення змін приймуть депутати Львівської облради на черговій сесії. Як розповіла директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман, запропоновані зміни дозволять розширити коло учасників Комплексної програми і спростити механізм надання їм фінансової допомоги. Зокрема, зміни передбачають: безповоротна фінансова допомога одного суб’єкта господарювання, що надається протягом одного бюджетного року, за умовами Комплексної програми не повинна перевищувати 300 000 тис грн; фінансова підтримку фермерських господарств у вигляді бюджетної субсидії надаються з розрахунку 5000 грн на 1 гектар сільськогосподарських угідь, що знаходяться не лише у власності, а й у користуванні засновника, який є учасником АТО (ООС) фермерського господарства і використовуються для ведення сільськогосподарської діяльності. Пропонують встановити обмеження – до 50 тис грн. Для продовження терміну подачі документів на субсидію, обмеження щодо подачі документів до 1 липня поточного року та розгляду їх один раз на рік пропонують зняти; отримати фінансування у межах Програми зможуть сільськогосподарські кооперативи, утворені у поточному році, а не лише ті, які діють більше року; коло підприємств, які вирощують нішеві культури, пропонують розширити: до переліку включити також виробників вівса та зернобобових культур. Також суттєво спростять процедуру отримання субвенції на поліпшення громадських пасовищ для територіальних громад. «Загалом станом на сьогодні профільна комісія облради з питань агропромислового розвитку погодила надання фінансової допомоги в межах Програми 83-м суб’єктам господарювання на 14 млн 600 тис грн – це 72% від загального бюджету програми. На 1 листопада плануємо вийти на 92%. Загалом бюджет Програми на цей рік складає 20,3 млн грн», - зазначила Тетяна Гетьман. Окрім того, члени Комісії обговорили внесення технічних змін до 13 обласних цільових програм і підтримали виділення з обласного бюджету коштів для підтримки лікування Вікторії Полюги.
«Важливо, щоб наші фермери та сільгоспвиробники максимально скористалися можливостями підтримки з бюджету», - Віталій Загайний
21 липня 2021
Про фінансову підтримку, яку можуть отримати аграрії Львівщини йшлося сьогодні в межах робочої наради заступника голови Львівської ОДА Віталія Загайного з представниками РДА та територіальних громад. «Сьогодні ми можемо підбити своєрідні підсумки за перше півріччя активності використання регіональних та державних допомог, які адресовані власне фермерським господарствам та іншим суб’єктам агропромислового виробництва області. Хочу нагадати, щоб в межах обласного бюджету є видатки, які передбачають підтримку суб’єктів агропромислового ринку. Це - 20,3 млн грн, які розподілені між різними фінансовими інструментами. Таких інструментів є 12, з них 9 – це ті, які будуть цікаві для фермерів в ОТГ. Окрім регіональної програми є і державна підтримка. Так цього року її збільшили на пів мільярда гривень. Тут є низка програм, які можуть якісно використати і фермери, і сільгосппідприємства. Для Львівської ОДА принципово, щоб наші фермери та сільгоспвиробники максимально скористалися можливостями підтримки з бюджету»,- зазначив заступник голови. Як розповіла керівник департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман щороку Львівщина нарощує фінансування в частині підтримки аграріїв регіону. Так, сьогодні є два напрямки підтримки, фінансовим ресурсом яких фермери вже можуть скористатися: з державного та обласного бюджетів. «Обласна програма спрямована в першу чергу на суб’єктів мікро та малого господарювання аграрного бізнесу основною діяльністю яких є виробництво с/г продукції. Державною програмою ж можуть користуватися всі: і малі і середні і великі фермерські господарства-виробники. Деякі напрямки перетинаються, але загалом обидві програми охоплюють всі напрямки, які на сьогодні працюють і активно розвиваються в Україні»,- зазначила керівник департаменту. Так, цьогоріч з державного бюджету на підтримку агропромислового комплексу виділили 4,5 млрд грн, що на 0,5 млрд грн більше у порівнянні з минулим роком. Серед нових напрямків підтримки галузі тваринництва – спеціальна бюджетна дотація за приріст поголів’я корів власного відтворення. Вона надаватиметься суб’єктам господарювання, які юридичними особами і власниками корів, за кожну прирощену корову власного відтворення станом на 1 липня поточного року у порівнянні з наявним поголів’ям корів станом на 1 січня. Розмір дотації 30- тис грн за одну голову. Також це спеціальна бюджетна дотація за утримання кізочок, козематок, ярок та вівцематок. Тут розмір дотації тисяча гривень за одну голову. Надалі державні програми планують доповнити новими напрямами фінансової підтримки. Такими як: - здешевлення страхування сільськогосподарських культур; - підтримка органічного виробництва; - дотація за посіви нішевих культур (гречка); - промислове картоплярство. Своєю чергою, з обласного бюджету на виконання заходів Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021-2025 роки виділили 20,3 млн грн. Так станом на 15 липня заходи програми виконали на суму 4,9 млн грн. (24,1%), профінансували – 4,7 млн грн (23,1%). Керівник департаменту агропромислового розвитку окремо зупинилась на можливості отримання органами місцевого самоврядування субвенції на заходи з поліпшення громадських пасовищ. Умовою для отримання фінансування є рішення громади про створення такого пасовища з метою задоволення потреб громади та наявність проекту землеустрою земельної ділянки комунальної форми власності та її реєстрація, наявність проектно-кошторисної документації на роботи з поліпшення пасовищ. Фінансову підтримку надають за рахунок коштів, як надходять до спецфонду обласного бюджету у вигляді субвенції ОМС. Заявки ОМС можуть подати до 1 вересня. «Департамент провів зустрічі щодо можливостей підтримки з представниками райдержадміністрацій, територіальних громад та аграріями в кожному районі області. Уся інформація щодо можливої підтримки є на сайті Львівської ОДА. Також ми закликаємо керівників РДА, ОМС активно інформувати мешканців територій щодо наявних можливостей. Адже це дієва практична допомога для розвитку господарства на територіях, відтак в цілому агропромислового сектору Львівщини», - зазначила Тетяна Гетьман. Довідково В області здійснюють діяльність 1,2 тис агроформувань, з яких 787 фермерських господарств, в тому числі зареєстровано 45 СФГ (без статусу юрособи).
Президент України підписав Закон з внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок через електронні аукціони
25 Червня 2021
Закон удосконалює механізми й процедури продажу та передачі в користування земельних ділянок державної та комунальної власності, проведення прозорості аукціонів з продажу та передачі в користування земельних ділянок шляхом проведення аукціонів в електронній торговій системі. Закон встановлює, що: - продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється на конкурентних засадах (на земельних торгах) у формі електронного аукціону; -не допускається відчуження орендованих земельних ділянок державної або комунальної власності без згоди орендаря. - земельні ділянки державної чи комунальної власності продають або передають в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами; - визначили випадки, коли земельні ділянки державної чи комунальної власності не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах). - земельні торги проводять у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладають договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів. - земельні торги проводять в електронній торговій системі, що перебуває у державній власності, проводять не раніше 30 днів та не пізніше 45 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення земельних торгів. Земельні торги щодо земельних ділянок, які до дня набрання чинності цим Законом були включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, виставлених на земельних торгах, та щодо яких не було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться в порядку, встановленому цим Законом. Земельні торги щодо земельних ділянок, стосовно яких до дня набрання чинності цим Законом було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом. Закон України зареєстровано за № 1444-IX від 18.05.2021 «Закон набирає чинності 6 липня 2021 року. І це означає, що всі земельні торги по землях сільськогосподарського призначення повинні проводитись у форматі електронних аукціонів. Що стосується приватних земельних ділянок, то їх продаж через аукціони можливий лише за наявності бажання самого власника такої земельної ділянки», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман.
Аграрії Львівщини отримають фінансову підтримку на майже 4 млн гривень
16 Червня 2021
Сьогодні відбулось перше засідання конкурсної комісії з визначення учасників Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021-2025 роки. Аграрії Львівщини отримали право на фінансову підтримку у сумі 3,9 млн грн. «Мета Комплексної програми підтримки аграріїв – розвиток суб’єктів мікро- та малого аграрного бізнесу. Така фінансова підтримка є вагомою підмогою для аграріїв у веденні прибуткового бізнесу. Це дає людям більше можливостей до того, аби працювати вдома, при цьому бити економічно незалежними та почуватись впевнено. Нарощування сільськогосподарського виробництва, збільшення доданої вартості в аграрному секторі – це передумови формування самодостатніх територіальних громад», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Віталій Загайний. Зокрема, за результатами засідання, 5-ти суб’єктам господарювання надали право на фінансову підтримку у вигляді пільгових кредитів на реалізацію бізнес-планів з розвитку та започаткування власної справи в ягідництві, овочівництві та скотарстві на загальну суму 2,5 млн. грн. Для успішного ведення сімейного фермерства була й залишається необхідність механізації ручної праці, фізичним особам підприємцям, які створили СФГ на базі селянських господарств надано право на здешевлення вартості придбаних основних засобів на суму 414 тис. грн. А також право на часткову компенсацію вартості придбаного обладнання одержали два кооперативи на суму 400 тис. грн. Також на засіданні конкурсної комісії розглядалася фінансова підтримка суб’єктів господарювання аграрного сектору економіки шляхом компенсації відсотків за кредитами та договорами лізингу. Результатом роботи стало надання права на отримання компенсації 9 суб’єктам господарювання на суму 605 тис. грн. Даний фінансовий ресурс дозволить здешевити 8,4 млн. грн кредитних ресурсів залучених у лізингових компаніях та кредитних спілках. Часткове відшкодування вартості придбаних для вирощування ягідної продукції мікробіологічних засобів захисту та живлення отримали 3 с/г виробники на суму 29,4 тис. грн. та одному виробнику органічної продукції відшкодовано вартість сертифікації у розмірі 15 тис. грн. Нагадуємо, що на реалізацію Комплексної програми з обласного бюджету виділено 20,3 млн. грн. Форми заявок та перелік документів, які подаються для участі в Комплексній програмі визначені наказом директора департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації від 15.04.2021 року №20-17/01-08/21 та розміщенні за посиланням: https://loda.gov.ua/agr_prohramy За додатковою інформацією звертатись за тел. +38 (032) 255-05-70, +38 (032) 225-65-08 та +38 (032) 255-05-72.
Упродовж останніх двох років в області створили 35 сімейних фермерських господарств
16 Червня 2021
В області триває процес трансформації особистих селянських господарств в сімейні фермерські господарства. Так, за два останні роки створено 35 сімейних фермерських господарства, більшість яких здійснюють діяльність в напрямі молочного скотарства. «Особливістю Львівської області є велика кількість сільського населення (978 тис. осіб), а відтак і особистих селянських господарств (близько 280 тис.). Саме особисті селянські господарства мають потенціал для створення СФГ. Саме розвиток фермерства дозволить розв'язати проблеми самозайнятості на селі», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Тетяна Гетьман. У 2021 році Комплексною програмою підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021-2025 роки на підтримку аграріїв скеровано фінансовий ресурс в розмірі 20,3 млн грн, серед яких передбачено окремий напрям на фінансову підтримку сімейних фермерських господарств (без набуття статусу юридичної особи) у вигляді часткового відшкодування вартості придбаних основних засобів, поголів’я великої рогатої худоби. За зазначеним напрямом передбачено 1,56 млн гривень. З переліком документів, які подаються до Департаменту для участі у програмі можна ознайомитися за посиланням https://loda.gov.ua/agr_prohramy. Значну підтримку в розвитку сімейного фермерства надає проєкт Міністерства закордонних справ, торгівлі і розвитку Канади «Розвиток молочного бізнесу в Україні», що реалізовується БО Львівська аграрна дорадча служба. Одним із завдань проєкту є підтримка місцевих кооперативів та їх членів, виробників молока у будівництві кооперативного молокопереробного підприємства. У межах відзначення Дня фермера та з нагоди початку будівництва першого кооперативного молокозаводу в Україні 18 червня в селі Утішків відбудеться укладання першого бетону в основу будівлі заводу та листа-пам’ятки. Найкращі сімейні ферми області запрошення до участі в заході та семінарі «Розвиток фермерства молочного напряму», який відбудеться 18 червня 2021 року у Львівській аграрній дорадчій службі (с. Малехів, вул. Галицька, 1/Ф).
На Львівщині завершується посівна кампанія
11 Червня 2021
Через холодні кліматичні умови цьогорічної весни терміни початку весняно-польових робіт в області змістилися на 2 тижні до середньорічних строків посіву. Попри те, що посів ранніх ярих культур розпочали на початку квітня, на полях Львівщини сівба пізніх культур підходить до завершення. Станом на 11 червня, за оперативними даними департаменту агропромислового розвитку, у всіх категоріях господарств посіяно всіх ярих культур на площі 431,8 тис.га (99,9 % до прогнозу), ранніх культур на площі 57,7 тис. га (100% до прогнозу), технічних ярих культур посіяно на площі 143,4 тис.га (100%). З пізніх зернових культур залишилось досіяти гречку на площі 0,4 тис. га. "Хоч поля вже майже засіяні, проте в аграріїв кожен погожий день насичений роботою. Розпочався сезон заготівлі кормів для тварин, проводяться роботи щодо захисту сільськогосподарських культур проти хвороб, шкідників та бур'янів. Але найголовніше – настав період підготовки техніки до початку збирання врожаїв. Вже незабаром дозріють озимі культури, площі до збирання яких у господарствах усіх категорій в області займають 221,4 тис. га, з них озимі зернові - 171,9 тис. га, озимий ріпак - 49,1 тис. га", - розповіла директор департаменту агропромислового розвитку Тетяна Гетьман. За її словами, для забезпечення збору врожаю у стислі терміни й без втрат, українські виробники сільськогосподарської техніки та обладнання пропонують аграріям сучасні модернізовані агрегати якісної техніки і високотехнологічного обладнання за доступними цінами і з можливістю компенсувати частку витрат за їх придбання. "Так, у 2021 році за державною програмою підтримки сільгосптоваровиробників на часткову компенсацію вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва в цілому по Україні передбачено 1 млрд гривень. На Львівщині у поточному році фінансову підтримку в сумі 3,4 млн грн вже отримали 29 виробників за закуплені 35 одиниць сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва. Перелік виробників вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується з бюджетних коштів постійно розширюється та поповнюється новими видами. Тож компенсація їх вартості через механізм державної підтримки є вагомою підмогою для аграріїв для удосконалення проведення польових робіт та ведення прибуткового бізнесу", - додала Тетяна Гетьман.