Закон №466: Змінено порядок реєстрації для платників ПДВ
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що з 23 травня цього року, внесено зміни до порядку реєстрації платників ПДВ, звітних періодів для платників ПДВ.
Так, якщо раніше для окремих платників звітним періодом міг бути квартал, то тепер звітний період єдиний для усіх платників ПДВ (в т.ч для платників єдиного податку) і складає календарний місяць.
Щодо порядку реєстрації платників ПДВ, то слід зазначити, що якщо раніше реєстраційна заява при реєстрації особи платником ПДВ подавалась за 20 календарних днів до початку податкового періоду, то тепер строки зменшилися до 10 календарних днів до початку такого періоду.
Якщо раніше заяву про реєстрацію платником ПДВ можна було подати у паперовій або електронній формі, то тепер передбачено лише електронна форма подання такої заяви.
Детальніше за посиланням.
Новини за темою
Мінагрополітики розробило роз’яснення до Закону про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану
8 квітня 2022
Міністерство аграрної політики та продовольства України розробило пам’ятку-роз’яснення до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022№ 2145-ІХ. Про це повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації. Закон вводить у законодавство спрощені правові механізми, а саме: - Автоматичне поновлення на 1 рік дії договорів на використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності органами влади; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності їх постійними землекористувачами та емфітевтами; - Передачу орендарями та суборендарями прав оренди та суборенди земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності для ведення сільського господарства; - Порядок державної реєстрації договорів щодо землі. Вартує наголосити, що нові правові норми розраховані на застосування лише у період воєнного часу. Із відновленням мирного життя держава повернеться до звичних процедур регулювання земельних відносин. Також в Мінагрополітики розробили зразки договорів оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, завантажити які можна за посиланням. «Щоб швидко залучити вільні площі сільськогосподарських земель, рекомендуємо всім без винятку: аграріям, особистим селянським господарствам, представникам РВА та територіальних громад детально ознайомитись із роз'ясненнями до Закону України про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман.
Нові можливості єПідтримки: Уряд ухвалив зміни до постанови
9 лютого 2022
Сьогодні Уряд ухвалив значні зміни в постанову щодо програми єПідтримка. Незабаром люди з інвалідністю І та ІІ груп зможуть витратити кошти в межах програми єПідтримка на ліки. А люди з інвалідністю І та ІІ груп та особи від 60 років — на комунальні послуги. Наразі в Україні понад 1 млн громадян з інвалідністю, які належать до І та ІІ груп. Також із 14 березня українці від 14 років, які мають бустерну дозу, зможуть отримати 500 гривень у межах програми. На сьогодні бустерну дозу отримали майже 500 тисяч українців. Також Уряд збільшив строк використання коштів. Гроші від єПідтримки можна буде витратити впродовж не 4, а 9 місяців із дня зарахування. «Зовсім скоро українці від 14 років зможуть подати заявку на кошти за бустерну дозу, а люди з інвалідністю за гроші від програми матимуть можливість оплатити комунальні послуги та ліки. Отримати гроші можна буде швидко та зручно в застосунку Дія. Ми продовжуємо трансформувати єПідтримку, щоб розв'язувати актуальні проблеми та піклуватися про кожного українця», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Станом на сьогодні в межах єПідтримки було подано понад 8,3 млн заявок, оформлено 9,5 млн карток та витрачено 2,7 млрд гривень. Якщо ви ще не скористалися єПідтримкою, то можете це зробити за кілька хвилин, швидко та зручно: Оформте спеціальну картку єПідтримка в одному з банків-партнерів. Оформлення картки безоплатне як онлайн, так і офлайн у відділенні банку. В онлайн-банкінгу картку можна отримати за 1 хв. Завантажте застосунок Дія або оновіть його до останньої версії в PlayMarket або AppStore. Переконайтеся, що у вас є «зелений» COVID-сертифікат про дві дози вакцинації. Зверніть увагу, що сертифікати, отримані на порталі Дія, чи паперові від сімейного лікаря, не підходять для отримання виплат. Отримати COVID-сертифікат у застосунку Дія зараз можна як з ID-карткою, так і з паспортом-книжечкою. Зайдіть у розділ Послуги та знайдіть єПідтримку. Надішліть заяву на отримання коштів Виберіть для виплати картку єПідтримка. Очікуйте на зарахування коштів. Як працює програма єПідтримка, можна дізнатися за цим посиланням. Усі запитання та інструкцію з генерування COVID-сертифікатів можна знайти тут.
Набув чинності закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
5 січня 2022
Учора, 4 січня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 грудня 2021 року. Як зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, ухвалення відповідного законодавчого акта - це важливий крок на шляху до відновлення й розвитку галузі, оскільки створюються належні економічні і правові умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Зокрема, закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Також з 2024-го року громадяни матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, законом вносяться зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», щодо встановлення мінімального строку у 25 років для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання. Також врегульовуються питання відшкодування користувачу його витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками, а також завданих збитків у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. "Зміни в законодавстві створюють ще більше умов для ефективного ведення бізнесу з садівництва та виноградарства. Інвестиції в цей бізнес доволі великі та довгоокупні. Наприклад, інтенсивний яблуневий сад вступає в повне плодоношення лише на 5 рік після закладання і може плодити понад 15 років. Тому вкрай важливо для інвесторів мати можливість впроваджувати цей бізнес на власних земельних ділянках або, принаймні, мати гарантію у вигляді довготривалої оренди цих ділянок", - наголосила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Президент підписав закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
4 січня 2022
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2021 року. Документ має на меті створення належних економічних і правових умов, сприятливих для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Згідно з документом, з 2024-го громадяни також матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, встановлюється строк для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих в оренду для закладання та/або вирощування багаторічних насаджень (плодових, ягідних, горіхоплідних, винограду), який не може бути меншим за 25 років. Також законом передбачено, що у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендодавця (крім випадків розірвання договору у зв'язку з неналежним виконанням орендарем своїх обов'язків) орендар має право на відшкодування витрат на поліпшення орендованої земельної ділянки, здійснених за згодою орендодавця, та збитків, завданих через розірвання договору. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції
10 грудня 2021
Сьогодні на засіданні Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції. Метою прийняття законопроекта є забезпечення проведення у територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами / сім’ями, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, спрямованої на попередження потрапляння у складні життєві обставини, подолання або мінімізацію їх наслідків. В умовах децентралізації особливої актуальності набуло питання здійснення соціальної роботи в територіальних громадах, адже кількість осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги щорічно збільшується. Особливо гостро постають питання, хто має безпосередньо здійснювати соціальну роботу, як мають взаємодіяти учасники системи соціальної роботи в нових умовах, як має бути розмежовано повноваження у сфері соціальної роботи, яким чином стимулювати громади до забезпечення соціальної роботи та надання соціальних послуг. Також потребують унормування питання методів і технологій практичної соціальної роботи, які можуть застосовуватись у громаді, уточнення змісту і напрямів соціальної роботи. Новою редакцією закону передбачається: уточнити перелік суб’єктів соціальної роботи; розмежувати повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері соціальної роботи; визначити основні рівні, напрямки, методи і технології практичної соціальної роботи; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.
На сесії Львівської облради затвердили зміни до обласного бюджету на 2021 рік
7 грудня 2021
Сьогодні на сесії Львівської обласної ради затвердили крайні цьогорічні зміни до показників обласного бюджету на 2021 рік. «З метою забезпечення усіх першочергових соціальних видатків, реалізації окремих обласних програм, завершення об’єктів (проєктів) у межах виконання обласних програм, здійснено перерозподіл видатків обласного бюджету на суму понад 27 млн гривень. «Джерелом зазначених видатків є економія коштів на реалізацію окремих обласних програм та резервний фонд обласного бюджету» - прокоментував заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Зазначений фінансовий ресурс скерували на: співфінансування субвенції з державного бюджету “Спроможна школа для кращих результатів” 0,4 млн. грн; виплату заробітної плати, пільгових пенсій працівникам медичної галузі, придбання медичного обладнання, витратних матеріалів та медикаментів для закладів охорони здоров’я на загальну суму 10,4 млн грн; фінансову підтримку Дрогобицького ансамблю пісні і танцю «Верховина», охорону Історико-краєзнавчого музею у с.Тулиголови та закупівлю сенсорних кіосків та столів для Музею визвольних змагань Є.Коновальця та Р. Шухевича на загальну суму 3,4 млн грн; виплату заробітної плати та розрахунки за спожиті енергоносії, облаштування спортивних майданчиків у Радехівській, Жовтанецькій, Дрогобицькій, Великолюбінській, Боринській, Старосамбірській, Стрийській, Городоцькій та Новояворівській територіальних громадах у загальній сумі 4,5 млн грн; галузі туризму на співфінансування проєкту «Велокарпатія» - 1 млн грн; галузі економіки та капітального будівництва – 7,5 млн грн.
Від сьогодні для населення змінюються розміри соціальних виплат: про це детально в цифрах
1 грудня 2021
Відповідно до статті 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» з 1 грудня цього року збільшуються розміри прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі ‒ 2 393 гривні, а для основних соціальних і демографічних груп населення, зокрема, для дітей віком до 6 років 2 100 гривень, для дітей віком від 6 до 18 років ‒ 2 618 гривень, для працездатних осіб ‒ 2481 гривня, для осіб, які втратили працездатність ‒ 1934 гривні. Інформують у департаменті соціального захисту населення Львівської ОДА. Враховуючи вищезазначене, від сьогодні збільшуються розміри деяких видів державної допомоги. Допомога у зв’язку з вагітністю та пологами надається у розмірі не менш як 25 відсотків розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи з розрахунку на місяць 620,25 грн (мінімальний розмір) Щомісячна допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 2 100,00 грн від 6 до 18 років 2 618,00 грн від 18 до 23 років 2 481,00 грн Щомісячна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування надається у розмірі, що дорівнює різниці між 2,5 (3,5) прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених пенсії, аліментів, стипендії, державної допомоги на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 5 250,00 грн до 6 років (для дітей з інвалідністю) 7 350,00 грн від 6 до 18 років 6 545,00 грн від 6 до 18 років (для дітей з інвалідністю) 9 163,00 грн Щомісячна допомога особі, яка доглядає за хворою дитиною надається у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність 1 934,00 грн Щомісячна тимчасова державна допомога на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 % прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців на дітей віком: (максимальний розмір) до 6 років 1 050,00 грн від 6 до 18 років 1 309,00 грн Щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу Розмір допомоги на догляд розраховується як різниця між трьома прожитковими мінімумами на кожного члена сім'ї та середньомісячним сукупним доходом сім'ї за попередні шість місяців, але не може бути більше, ніж прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць. прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць 2 393,00 грн Статтею 9 Закону встановлено, що у 2021 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб ‒ 35%; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю ‒ 100%, для дітей ‒ 130% відповідного прожиткового мінімуму. Відтак, рівні забезпечення прожиткового мінімуму для призначення щомісячної державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям з 1 грудня 2021 року становитимуть: 35 % прожиткового мінімуму для працездатних осіб) 868,35 грн 100 % для осіб, які втратили працездатність та осіб з інвалідністю 1 934,00 грн 130 % для дітей віком: до 6 років 2 730,00 грн від 6 до 18 років 3 403,40 грн від 18 до 23 років (за умови навчання) 3 225,30 грн Варто зазначити, що станом на 01.11.2021 середній розмір зазначеної допомоги в області становить 6178,25 грн. Закон України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» визначає право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України та соціальний захист осіб з інвалідністю з дитинства та дітей з інвалідністю шляхом встановлення державної соціальної допомоги у відсотках від прожиткового мінімуму. Відповідно, розміри щомісячної державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю розраховуються з урахуванням норм вказаного Закону та з урахуванням норм Закону України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 № 265 «Деякі питання пенсійного забезпечення громадян» (зі змінами) і з 1 грудня 2021 року становлять: особам з інвалідністю з дитинства І групи підгрупи А з надбавкою на догляд 5 280,80 грн Особам з інвалідністю з дитинства І групи підгрупи Б з надбавкою на догляд 3 898,00 грн особам з інвалідністю з дитинства ІІ групи 1 934,00 грн одиноким особам з інвалідністю з дитинства ІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд 2 997,70 грн особам з інвалідністю з дитинства ІІІ групи 1 934,00 грн одиноким особам з інвалідністю з дитинства ІІІ групи, які за висновком медико-соціальної експертної комісії потребують постійного стороннього догляду з надбавкою на догляд 2 610,90 грн на дітей з інвалідністю віком до 18 років 1 934,00 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А віком до 6 років з надбавкою на догляд 4 503,80 грн на дітей з інвалідністю віком до 6 років з надбавкою на догляд 2 403,80 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 5 280,80 грн на дітей з інвалідністю віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 2 662,80 грн на дітей з інвалідністю віком до 18 років, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою 2 030,70 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком до 6 років з надбавкою на догляд 5 180,70 грн на дітей з інвалідністю, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком до 6 років з надбавкою на догляд 3 080,70 грн на дітей з інвалідністю підгрупи А, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 5 957,70 грн на дітей з інвалідністю, захворювання яких пов’язане з Чорнобильською катастрофою, віком від 6 до 18 років з надбавкою на догляд 3 339,70 грн Також з 1 грудня підвищуються розміри щомісячної допомоги особам, які не мають права на пенсію та особам з інвалідністю (які не мають необхідного стажу для призначення відповідної пенсії) до 1934 гривень. Щомісячна соціальна допомога у зв’язку з втратою годувальника (якщо особа не має права на пенсію у зв’язку із втратою годувальника у органах Пенсійного фонду України через брак відповідного стажу) - на трьох і більше дітей померлого годувальника з 1 грудня становить 2901грн, на двох дітей померлого годувальника – 2320,80грн). Щомісячна державна соціальна допомога на догляд (для осіб які досягли 80-річного віку та за висновком лікарсько-консультативної комісії потребують постійного стороннього догляду) розмір виплати з 1 грудня 2021 року становить 773,60 грн. З 1 грудня підвищується і розмір грошової компенсації вартості «пакунку малюка», який надають у пологових будинках після народження дитини або у органах соціального захисту населення, до 6300 гривень. При цьому нагадаємо, що з 1 липня 2021 року одержувачі мають можливість вільного вибору одержання допомоги у зв’язку із народженням дитини, «пакунку малюка» або грошової компенсації. «Перерахунок державних соціальних виплат проведуть органи соціального захисту населення області автоматично без звернень одержувачів», - зазначив заступник начальника управління соціальних гарантій департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА Василь Гельбич. Нагадаємо, що з 1 січня 2021 року усі сільські, селищні, міські ради новостворених територіальних громад організували прийом документів від громадян для призначення державних виплат. Управління райдержадміністрацій не приймають від громадян пакети документів (окрім надісланих поштою). Прийом документів здійснюється через виконавчий орган територіальної громади (в тому числі віддалене робоче місце, відділи/управління соціального захисту населення міських територіальних громад), старосту або ЦНАП. З 1 липня 2021 року заяви з необхідними документами приймають посадові особи виконавчих органів рад або через ЦНАП виключно з формуванням електронної справи через відповідну цифрову платформу «Соціальна громада». Через цю платформу органи, що приймають документи, передають особові справи онлайн до органів соціального захисту для подальшого призначення та виплати. Також є можливість подати заяви в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг (https://e-services.msp.gov.ua/ https://diia.gov.ua/life-situations/yemalyatko). «Також найближчим часом з’явиться можливість подання документів за допомогою порталу «Дія» для призначення державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, а наступного року і решти державних соціальних виплат», - додав Василь Гельбич.
Уряд ухвалив зміни щодо проведення ЗНО
24 листопада 2021
Сьогодні, 24 листопада 2021 року, Уряд ухвалив зміни до загального порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання. Внесення змін до порядку дозволить актуалізувати цей документ, увідповіднити його до нових реалій проведення іспитування, зокрема й в умовах карантину із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО. Також визначено механізм залучення представників закладів до проведення тестування та інших випробувань із використанням організаційно-технологічних процесів ЗНО. Зазначимо, порядок визначає основні засади підготовки та проведення ЗНО з метою забезпечення права осіб на рівний доступ до освіти та/або контролю відповідності результатів навчання державним вимогам. ЗНО проводиться Міністерством освіти і науки у співпраці з Українським центром оцінювання якості освіти, регіональними центрами оцінювання якості освіти, обласними органами управління освітою та закладами вищої освіти. Нагадаємо, учасники ЗНО з найвищими результатами отримають стипендії та премії Президента України.
Нові правила дорожнього руху набули чинності: що важливо знати водіям та пішоходам
1 листопада 2021
В Україні запроваджено нові Правила дорожнього руху. Зміни почали діяти з 1 листопада. Про це повідомляє РБК-Україна Авто з посиланням на відповідну постанову уряду. Раніше ми докладно розповідали про всі внесені до ПДР зміни, які набирають чинності з 1 листопада 2021 року. Нововведення стосуються всіх учасників дорожнього руху, включаючи водіїв, велосипедистів та пішоходів. Також вводять нові дорожні знаки та розмітка. Нижче коротко наведені основні зміни. Зміни у правил дорожнього руху: що потрібно знати водіям Змінилася класифікація автомобільних доріг. Раніше в Правилах було прописано три типи доріг — міжнародні, національні та регіональні. Тепер додається новий тип — територіальні дороги. На окремих дорогах та вулицях з'являться ділянки суміщеного руху легкових автомобілів та велосипедистів. Вводяться нові дорожні знаки та розмітка. Які зміни в ПДР стосуються велосипедистів і пішоходів Уточнено визначення велосипедної доріжки, також вперше в Правилах дорожнього руху вводяться визначення велосипедної смуги та велосипедного переїзду; Уточнено вимоги, як мають пересуватися велосипедисти. Зокрема. зазначено, що вони повинні слідувати сигналам регулювальника і світлофора на регульованих ділянках доріг; З'являються діагональні пішохідні переходи, але тільки на регульованих перехрестях, де дозволено перехід по діагоналії; Запроваджується поняття "пішоходи з порушеннями зору" замість "сліпі пішоходи" раніше. Нові дорожні знаки та розмітка З'являються нові дорожні знаки у всіх категоріях — попереджувальних, заборонних, наказових, інформаційно-вказівних знаках та знаках пріоритету. Зокрема вводяться знаки для позначення платних ділянок доріг, суміщеного руху легкових автомобілів та велосипедів, місць для заряджання електромобілів та електрозарядних станцій, діагональних пішохідних переходів та інші. Запроваджується нова дорожня розмітка. Вона використовуватиметься для позначення засобу для заспокоєння руху; виділених місць паркування вздовж доріг та наближення до кільцевої розв'язки, місць концентрації ДТП та інше. Також нововведення торкнулися вертикальної розмітки. Якщо раніше така розмітка була лише чорно-білою, то тепер додається жовто-червона розмітка (для позначення ділянок концентрації ДТП) та червоно-біла (для позначення пішохідних переходів на проїзній частині доріг або велосипедних доріжках). Нагадаємо, також з 1 листопада у Києві вводиться єдиний швидкісний режим. До 1 квітня максимальна дозволена швидкість у столиці буде обмежена на рівні 50 км/год (крім ділянок, де діють більш суворі обмеження).
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
Депутати внесли зміни до програми охорони навколишнього середовища
30 вересня 2021
Сьогодні рішенням сесії Львівської обласної ради внесли зміни до Програми охорони навколишнього природного середовища на 2021-2025 роки. Депутати го підтримали рішення про врегулювання механізму реалізації завдань і заходів Програми в частині співфінансування екологічних заходів відповідно до визначених індексів фінансової спроможності територіальних громад. Руслан Гречаник, директор департаменту екології та природних ресурсів облдержадміністрації зазначає, що до сьогодні більшість територіальних громад, в межах яких заплановано здійснення природоохоронних заходів за рахунок коштів обласного фонду ОНПС, не спроможні були забезпечити співфінансування заходів з місцевих бюджетів із дотриманням діючого розподілу коштів у відповідності до фінансової спроможності громад, тому для вирішення цього питання та можливості ефективної реалізації екологічних заходів внесено зміни до Програми. Зокрема, внесено зміни до пункту 4 абзацу 3 розділу «Механізм реалізації завдань і заходів Програми» Програми, а саме: спрямування коштів для співфінансування екологічних заходів відповідно до визначених індексів фінансової спроможності територіальних громад області, а саме: - при індексі більшому 1,0: 60 відсотків коштів з обласного бюджету, 40 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 20% - 80%) - при індексі від 0,8 до 1,0: 70 відсотків коштів з обласного бюджету, 30 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 40% - 60%) - при індексі від 0,6 до 0,8: 80 відсотків коштів з обласного бюджету, 20 відсотків з бюджету громади чи інших джерел; (було співвідношення 60% - 40%) - при індексі меншому 0,6: 90 відсотків коштів з обласного бюджету, 10 відсотків з бюджету громади чи інших джерел». (було співвідношення 80% - 20%)
Зміни у роботі інклюзивно-ресурсних центрів обговорили із директорами ІРЦ
16 вересня 2021
На виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, триває робота над удосконаленням інклюзивно-ресурсних центрів. До деяких постанов у липні внесли зміни, зокрема до Положення про ІРЦ. Відтак, в дію вступили зміни переліку назв фахівців, тривалості відпусток та робочого тижня, оплати праці ІРЦ тощо. Щоб запустити процес імплементації змін в роботі ІРЦ днями на базі «Навчально-реабілітаційного центру «Мрія» відбулась нарада директорів таких центрів, до якої були залучені фахівці департаменту освіти та науки. «Зміни, які набули чинності після постанови Кабміну, наближають наше суспільство до цивілізованого європейського формату забезпечення освітніх потреб для усіх дітей. Саме фахівці ІРЦ є тим першим форпостом, який здатен провести комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Надзвичайно важливо, що Уряд розуміє потребу у змінах цього сектору освіти, адже на ІРЦ лягає велике навантаження, особливо за браком необхідної кількіості кваліфікованих кадрів», - зазначив під час наради директор департаменту освіти і науки Олег Паска. У межах наради, головний спеціаліст департаменту освіти і науки ЛОДА Марія Васюник-Кулієва та заступник голови Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України Мар’ян Калин, розповіли директорам інклюзивно-ресурсних центрів про зміни у законодавстві України, а саме зміни, які внесено до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами (постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», а також зміни у «Положення про інклюзивно-ресурсний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545. «У роботі ІРЦ відбулись дуже серйозні зміни. Ми мусимо спільно почати правильно їх втілювати, аби потім не корегувати. Зміни до постанов передбачають поліпшення умов праці, зміну посад, підвищення тарифних розрядів. Усунено також норми, які призводили до дублювання функцій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти. Це все серйозні зрушення, які відбуваються на наших очах, і на нашій відповідальності їх правильно імплементувати», - наголосила головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник. Відтак, директорів інклюзивно-ресурсних центрів ознайомили з веденням кадрової документації в установі, оформленням трудових відносин з працівниками та іншими нормативними документами, навчали будувати репутацію в різних інтернет-каналах, презентували досвід створення алгоритму дій та співробітництва з територіальними громадами у формі спільного фінансування (утримання) комунального закладу. Учасники наради обговорили основні завдання та напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів у 2021/2022 навчальному році, питання щодо створення безпечного інклюзивного середовища в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, особливості інклюзивного навчання та забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. Довідково: Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права людей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти. Інклюзивно-ресурсні центри: • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини; • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги; • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами На Львівщині працює 31 інклюзивно-ресурсний центр. Інклюзивно-ресурсні центри є у всіх областях України, тож діти з особливими освітніми потребами та їхні батьки можуть отримати відповідні послуги за місцем проживання.