Учні, які мають кращий доступ до дистанційного навчання, демонструють вищий рівень успішності
Майже 90% українських 15-річних підлітків мають удома комп’ютер для виконання навчальних завдань, і майже всі (98 %) мають доступ до інтернету.
Однак всього близько 60 % учнів в Україні мають удома комп’ютерні програми для навчання. Такі результати Міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018. Учні, які мають вищий рівень забезпеченості ІКТ-засобами вдома, показують кращі результати в навчанні.
Українські учні краще забезпечені ІКТ-ресурсами, ніж учні з Грузії та Молодови, але гірше, ніж учні з Білорусі, Угорщини, Словацької Республіки, Польщі, Естонії.
«Особливого значення наявність комп’ютерів та смартфонів набуває в умовах усе активнішого поширення дистанційного або змішаного навчання. Пандемія внесла значні корективи у повсякденне життя та навчання. Сучасне покоління учнів мають справу з інформаційно-комунікаційними технологіями з раннього дитинства, тому цифрові пристрої є цінними для освітнього процесу», - акцентував директор депаратменту освіти та науки Львівської ОДА Олег Паска.
В межах дослідження з’ясували, що українські 15-річні підлітки, які мешкають у великих містах, забезпечені вдома набагато краще комп’ютерними засобами, ніж учні з інших населених пунктів. Тип закладу освіти та місцевість, де розташовано заклад освіти, також є тими чинниками, із якими пов’язана забезпеченість учнів цифровою технікою: учні з ліцеїв, гімназій і спеціалізованих шкіл у великих містах мають вищий рівень забезпеченості ІКТ-ресурсами.
Окрім того, 81 % українських учнів не має вдома електронних книг, а 37 % - планшетів. Рівень забезпеченості ІКТ-ресурсами істотно пов'язаний із соціально-економічним статусом учнів: 15-річні підлітки з більш високим соціально-економічним статусом в Україні краще забезпечені вдома ІКТ-засобами, ніж їхні однолітки з нижчим соціально-економічним статусом.
Новини за темою
Понад 800 учнів з числа ВПО долучилися до дистанційного навчання у школах Червоноградщини
9 травня 2022
Вже близько двох місяців як у школах Червоноградського району відновили навчальний процес. Окрім місцевих учнів, дистанційне навчання у районі організували і для внутрішньо переміщених дітей. Відтак у Червоноградському районі зареєстровано 4 199 учнів з числа внутрішньо переміщених осіб. З них 837 учнів долучились до дистанційного навчання у загальноосвітніх закладах району. Зокрема: у Белзькій громаді – 49 учнів у Великомостівській громаді – 53 учнів у Добротвірській громаді – 39 учнів у Лопатинській громаді – 51 учня у Радехівській громаді – 104 учні у Сокальській громаді -197 учнів у Червоноградській громаді – 344 учні Інші 3 329 дитини навчаються на дистанційних платформах шкіл своїх територій. Окрім того, як інформують у Червоноградській РДА, станом на 9 травня в Червоноградському районі зі 126 закладів загальної середньої освіти – 23 проводять навчання в очному режимі, 13 - на змішаній формі навчання. У інших 90 закладах загальної середньої освіти навчаються дистанційно.
3332 дитини зареєструвалися в Українській дистанційній школі, яку створили на Львівщині
29 березня 2022
Департамент освіти і науки Львівської ОВА спільно з Центром інноваційних освітніх технологій Національного Університету «Львівська Політехніка» започаткували унікальний волонтерський проєкт Українська дистанційна школа (УДШ). Навчатися в школі можуть учні 5-11 класів, які не мають можливості продовжити навчання за основним місцем реєстрації – наприклад, виїхали за кордон у зв’язку з воєнним станом або перебувають в областях України, які постраждали від бойових дій (де зруйновані або не працюють заклади загальної середньої освіти - ЗЗСО). Сьогодні на навчання в школі УДШ зареєструвалися вже 3332 дитини. З них 500-700 учнів щодня долучаються до навчального процесу. Слід зауважити, що діти, які проживають на Львівщині (і місцеві, і з числа внутрішньо переміщених осіб), можуть навчатися у школах області – очно, дистанційно або у змішаній формі. Зокрема, 1077 шкіл Львівщини проводять навчання дистанційно, 29 – очно, близько 10-15 шкіл – у змішаній формі. Проєкт Українська дистанційна школа розрахований значною мірою на дітей, які такої можливості не мають. «Українська дистанційна школа з’явилася на початку березня. Львівська Політехніка вже два роки готує вчителів до роботи в дистанційних умовах в рамках проєкту «Moodle – це про100!». Завдяки цьому одразу знайшлося багато вчителів, які були готові долучитися до нового проєкту. Кістяк школи склали вчителі Львівщини, також приєдналися вчителі з Харківської, Запорізької, Кіровоградської, Київської, Миколаївської, Житомирської і Рівненської областей. Але 95% вчителів – з Львівщини», - розповіла Маргарита Носкова, директорка Центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», керівниця Української дистанційної школи. В чому особливість УДШ: забезпечується навчання за затвердженою МОН програмою майже зі всіх предметів. По кількох ще шукають вчителів – з економіки (для 10-11 класів), української мови і літератури, англійської, німецької, французької, польської мов. Вчителі іноземних мов потрібні першочергово для організації розмовних клубів для учнів; навчання організоване за гнучким графіком; діти можуть навчатися з будь-якого гаджета (ноутбук, планшет, комп’ютер, смартфон); додаток УДШ можна завантажити на смартфон або ж просто знайти платформу у Гуглі; є графік консультацій, під час яких учні можуть обговорити з вчителями складні питання, поспілкуватися з іншими учнями; учні мають доступ до електронних підручників і можуть виконувати завдання на дистанційній платформі, яка захищена, а доступ до інформації є авторизованим; навчання відбувається за державними програмами; діти отримують оцінки в електронних щоденниках. Також, як повідомив директор департаменту освіти у науки Львівської ОВА Олег Паска, департамент упродовж двох тижнів підготує документацію, яка дозволить учням УДШ отримати підсумкові документи про закінчення навчального року. «В УДШ зареєструвалися учні, які раніше навчалися у Харківській області (52,2%), Київській (23,5%), Львівської (10%). Зараз продовжуємо активно реєструвати дітей з Харківської, Запорізької, Донецької та Луганської областей. Понад 10% учнів, які зареєструвалися, зараз перебувають за кордоном», - додала Маргарита Носкова. Всю інформацію про те, як приєднатися до навчання в Українській дистанційній школі або у школах Львівщини, можна дізнатися у спеціальному інформаційному буклеті. Детальніше - тут. Вимоги до вчителів, які хочуть приєднатися до викладання в УДШ: бажано, щоб це були педагоги, з достатнім рівнем цифрової грамотності, володіння платформою Moodle, на якій здійснюється навчання, неконфліктність, здатність і готовність працювати в команді, досвід викладання відповідної дисципліни.
Вчителів запрошують до роботи в дистанційній школі
8 березня 2022
Департамент освіти і науки Львівської ОДА у співпраці з Центром інноваційних освітніх технологій ІППО НУ ЛП розпочав роботу над дистанційною школою для учнів 7 - 11 класів. Школа мала б запрацювати уже через 10 днів. За цей час педагоги, які мають досвід роботи із платформою Moodle, в екстреному форматі наповнять її навчальними матеріалами на перший тиждень навчання. Сьогодні відбулася інформаційна нарада для педагогів-волонтерів дистанційної школи, на якій окреслили ключові моменти організації навчання, базовий алгоритм дій кожного. "В ситуації, коли в країні йде війна, наше головне завдання – дати можливість дітям продовжити навчання. Мусимо зробити все, щоб організувати навчальний процес, нехай навіть у дистанційному форматі, зробити його безпечним для кожного учасника", - розповів директор департаменту освіти Олег Паска. За словами координатора проєкту Маргарити Носкової, Moodle дозволяє школярам працювати через смартфон та виконувати завдання навіть попри відсутність інтернету. "Перед нами стоїть непросте завдання. Мусимо організувати роботу дистанційної школи за дуже короткий термін. Те, на що в мирний час йде 3-4 місяці, ми мусимо зробити за 10 днів. Попереду багато роботи. Усі вчителі, які зголосились до участі в проєкті, мають досвід роботи на платформі. Бачимо зацікавлення інших педагогів, тому команда викладачів зростатиме. Це дозволить оперативно наповнювати платформу та перевіряти завдання", - наголосила Маргарита Носкова. Навчанням планують охопити усіх дітей, які цього потребуватимуть: дітей Львівщини, переселенців та усіх, хто зараз перебуває за кордоном. Усі школи області розподілять між вчителями, а координуватиме процес департамент освіти та Центр інноваційних освітніх технологій. Нагадуємо: До роботи в дистанцій школі запрошуються вчителі, що мають відповідний досвід, пройшли навчання щодо організації дистанційного навчання на Moodle, електронно-навчальний ресурс і готові працювати на волонтерських засадах. Просимо вчителів реєструватися у формі: https://cutt.ly/LAmxJJQ
На Львівщині дистанційне навчання продовжили в 21 школі
14 лютого 2022
З 1150 загальних середніх шкіл Львівщини в 21 школі триває дистанційне навчання. Про це повідомляють у департаменті освіти і науки Львівської ОДА. Нагадаємо, згідно з рішенням обласної комісії ТЕБ і НС від 4 лютого, 5-11 класи шкіл у Львові, Червонограді, Стрию, Дрогобичі продовжили дистанційне навчання, адже у цих містах були зафіксовані найвищі показники захворюваності на ковід серед дітей. Навчання онлайн запровадили у школах, де хворіють на COVID-19 або перебувають на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу. Станом на сьогодні дистанційне навчання продовжують у 21 школі Львівщини. «Так, у дев’яти школах Львівського району надалі понад 50% учасників навчального процесу (педагоги, інші працівники, учні) перебувають на самоізоляції або хворіють. У дванадцяти школах міста Козьова Стрийського району діти навчаються дистанційно через погодні умови, оскільки місто розташоване у гірській місцевості. Показники захворюваності аналізуємо кожного дня і наприкінці цього тижня переглянемо рішення щодо онлайн-навчання у школах», - зазначив директор департаменту освіти і науки ЛОДА Олег Паска.
Рішення обласної комісії ТЕБ і НС: як навчатимуться в школах Львівщини з наступного тижня
4 лютого 2022
За рішенням обласної комісії ТЕБ і НС до раніше встановлених карантинних обмежень, які діють на території Львівщини з 31 січня внесли зміни. Зокрема, це стосується організації процесу навчання в закладах освіти. Отож, з 7 лютого навчання учнів з 1 по 4 класи відбуватиметься в очному режимі. Однак у разі, коли хворіє на COVID-19 або перебуває на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу, заклад освіти переходить на дистанційну форму. Рішення щодо переведення на онлайн-режим навчання закладів освіти приймає педагогічна рада закладу освіти. Своєю чергою, 5-11 класи з 7 лютого навчаються дистанційно. Йдеться лише про Львів, Червоноград, Стрий та Дрогобич. Саме у цих містах найвищий рівень захворюваності на ковід, а також через велику кількість населення - велике скупчення дітей у класах. Нова хвиля «Омікрон» спричинила багато випадків захворюваності саме серед дітей. Однак, як наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, наразі рівень їх госпіталізації зменшився – від 10 до 20 дітей за добу. «Маємо констатувати, що на Львівщині зростає рівень захворюваності на коронавірус. За п’ятьма ключовими показниками постанови Кабінету Міністрів, які є індикатором переходу територій до тієї чи іншої епідеміологічної зони, наша область продовжує перевищувати два показники. Коефіцієнт захворюваності станом на зараз складає 26% від допустимих 20%. Є високий показник рівня госпіталізованих на сто тисяч населення (71 при нормі 60). Розуміємо, що пік захворюваності ще попереду», - зазначив Орест Чемерис. Враховуючи особливості нової хвилі поширення ковіду, кількість хворих, які потребують госпіталізації відповідно збільшується. Станом на ранок, 4 лютого, налічують 2220 таких пацієнтів. Заповненість ліжкової мережі становить 41,5%. Учасники комісії обговорили також питання поширення поліомієліту на території Львівської області. Аби не допустити спалах вірусу планують провести додаткові заходи з імунізації дитячого населення. Йдеться про вакцинацію дітей віком від 6 місяців до 6 років (діти 2016 – 2021 років народження) проти поліомієліту, які досі не отримали щеплення. Ознайомитися з протоколом засідання можна тут.
Проект «Moоdle це про100» триватиме і цього року
21 січня 2022
За підсумками минулого року у закладах освіти розгорнули 109 платформ у межах проекту «Moоdle це про100». До участі у проекті створення єдиного електронного середовища зголосились школи та заклади професійно-технічної освіти. Відтак, платформа для дистанційного навчання запрацювала в усіх закладах, а навчання пройшли понад дві з половиною тисяч педагогів. «Відповідно до програми розвитку освіти проект реалізовуватиметься до 2025 року. Проаналізувавши те, як проект втілювався торік, зробимо висновки, посилимо сильні сторони та відкоригуємо слабкі. Уже в січні заклади, які бажають створити єдине електронне середовище, можуть розпочинати цей процес. Кожен відділ освіти має розуміти на якому рівні у них дистанційне навчання та оцінити свої перспективи. Для роботи платформи департамент закупив відповідні сервери, аби зберігати всю інформацію. Окрім того, методичними та інноваційними розробками вчителів будемо наповнювати цю платформу, щоб кожен міг ними користуватись», - розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Цього року до проекту планують долучити ще сотню закладів освіти, а реалізацію проекту розіб’ють на два потоки: для нових учасників, та для тих, хто розпочав роботу над проектом торік. «Торік проект стартував трохи із запізненням. Тому розгортання платформи «посунулось» на серпень – грудень. Щоб пришвидшити цей процес у цьому році, до кінця лютого маємо укласти всі договори, у березні будемо навчати педагогів базовим навикам. Розгортання платформи має відбутись у березні – червні, щоб усі заклади, які зголосились до проекту, могли влітку "залити" все, що їм треба. Тому 2022-2023 навчальний рік має стати повноцінним Moоdle-роком», - наголосила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. Під час роботи на платформі Moоdle важливим чинником є навики вчителів, тому навчання – необхідна частина проекту. Школи, які взяли участь у проекті та пройшли навчання, відзначають позитиви платформи та закликають колег зупинити свій вибір саме на Moоdle. «В час першої хвилі пандемії, коли паніка була нашим щоденним станом, ми зупинились на Classroom тільки тому, що Moоdle потребував серверного розміщення. Коли торік департамент вирішив підтримати Moоdle в закладах освіти, сумнівів не було, адже ця платформа краща, більш гнучка для роботи з організації відділеного навчання, що дає можливість впорядкувати вчителю свої напрацювання, розмістити їх у хмарі та мати доступ цілодобово», - поділився враженнями керівник Бродівської гімназії імені Івана Труша Юрій Мельник. Минулого року Львівська область також взяла участь у європейському проекті SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies). Це платформа, що дозволяє здійснювати самоаналіз закладу освіти до цифрових трансформацій. Пройти анкетування змогли три десятки закладів Львівщини «Проект привернув увагу тим, що це онлайн інструмент, який допоміг зрозуміти на якому етапі цифрового розвитку ми знаходимось. Звіт детальний, багато чого директори можуть почерпнути для аналізу. Також є рекомендації. Розробляючи нову стратегію розвитку закладу, ми взяли до увагу висновки цього анкетування. Позитивно те, що цей онлайн інструмент не одноразовий, а буде використовуватись щорічно, аби вдосконалювати наше цифрове середовище. Навесні ми знову будемо проходити онлайн опитування, тому будемо бачити динаміку і напрям руху», - розповіла директорка Жовтанецького опорного закладу Жанна Король. Проект дозволяє подивитись на школу очима керівника, вчителя чи учня, і побачити як працює заклад зсередини. За результатами минулорічного пілотування, представники Європейського фонду освіти готові надати можливість пройти таке опитування і провести проект у всіх закладах освіти Львівської області. Це дасть можливість скласти картину реального стану впровадження цифрових технологій та розуміти як змінюється наша освіта, в чому сила та слабкість закладів області.
Онлайн-навчання на Львівщині запровадять у випадку 50% захворюваності на ГРВІ персоналу та учнів
20 січня 2022
Учора відбулось засідання обласної комісії ТЕБ і НС. Львівська область опинилась у помаранчевій епідеміологічній зоні, яка передбачає запровадження певних карантинних обмежень. Це стосується й діяльності закладів освіти. Відповідно до протоколу та згідно з обмеженнями характерними для встановленого рівня епідемічної небезпеки, забороняється відвідування закладів освіти здобувачами освіти за умови захворюваності на ГРВІ більше як 50 % здобувачів освіти та/або персоналу закладів освіти. «У порівнянні з попереднім спалахом COVID-19 на території області частка інфікованих дітей зросла удвічі. Саме тому члени комісії рекомендували перейти на дистанційне навчання закладам освіти у випадку, якщо показники захворюваності на ГРВІ там перевищують 50%. Однак остаточне рішення ухвалюють комісії ТЕБ і НС територіальних громад, зважаючи на ці показники», - прокоментував заступник голови Львівської ОДА Віталій Загайний. Як зауважив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, нова хвиля поширення коронавірусу небезпечна тим, що спричинила збільшення кількості захворювань саме серед дітей. Якщо раніше показник був в межах 5%, то зараз він зріс удвічі – 10% від загалу. Обов’язковим залишається носіння маски в громадських місцях, дезінфекція рук та робочих поверхонь, дотримання соціальної дистанції. Керівників відділів освіти райдержадміністрації просять щоденно до 9:30 год інформувати департамент освіти і науки облдержадміністрації про кількість закладів освіти району, які перейдуть на дистанційну форму навчання.
Якість освітнього процесу у дошкільних закладах промоніторять за міжнародною методикою
3 листопада 2021
Упродовж листопада 2021 р. у закладах дошкільної освіти області триватиме моніторингове дослідження якості дошкільної освіти, організоване Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та за підтримки ЮНІСЕФ в Україні. Моніторинг проводиться в усіх областях України за методикою ECERS-3 (Early Childhood Environment Rating Scale). «Унікальність і універсальність методики полягає в тому, що її можна застосовувати в групах для дітей 3-5 років і вона містить шкали, що дають змогу оцінити матеріально-технічні, психолого-педагогічні, організаційні умови, що створені у закладі дошкільної освіти. Відтак, можна буде проаналізувати чи відповідають вони потребам дітей і чи сприяють їхньому розвитку. Головна перевага цієї методики у тому, що експерти не оцінюють досягнення дітей, а оцінюють освітнє середовище і характер взаємодії педагогів з дітьми та дітей між собою», - розповіла керівниця відділу дошкільної й початкової освіти Українського інституту розвитку освіти Ольга Косенчук. Шкала охоплює широкий спектр потреб розвитку дитини. Авторами визначено 6 шкал, які містять 35 параметрів, серед яких «Простір та умеблювання», «Практики особистого догляду», «Мовлення та грамотність» тощо . Методика має ретельно прописану структуру, аналіз та протоколи. «Львівщина завжди відкрита до інновацій, які скеровані на розвиток освіти. Міжнародний досвід може бути корисним, тож ми сподіваємось на відповідні висновки проекту, які допоможуть покращити якість дошкільної освіти. Автоматизованим відбором визначено 200 закладів дошкільної освіти у всіх областях України, на Львівщині - 12. Регіональні експерти, які пройшли спеціальне навчання та мають відповідну класифікацію, проводять у визначених закладах дошкільної освіти спостереження за освітнім процесом протягом трьох годин у першу половину дня. Експерт ніяким чином не втручається в освітній процес і не проводить опитування», - наголосила заступниця директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА Ольга Котовська. Методика ECERS – визнаний у всьому світі інструмент вимірювання якості освітнього середовища, що містить у собі комплексний підхід до розуміння раннього розвитку дитини: когнітивний, фізичний та соціально-емоційний аспекти. Вона постійно оновлюється й використовується в понад 20 країнах як основний інструмент для оцінювання освітнього середовища. В Україні дослідження триватимуть до середини грудня. На початку наступного року відбудеться аналіз та презентація результатів, на основі яких органи управління освітою, громади та заклади зможуть впроваджувати зміни, скеровані на підвищення якості дошкільної освіти. Детальніше про дослідження тут.
Із понеділка навчальні заклади області працюватимуть у віддаленому режимі
28 жовтня 2021
У зв’язку із погіршенням епідеміологічної ситуації на Львівщині, державна та обласна комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій ухвалили рішення про запровадження у Львівській області «червоної» зони епіднебезпеки з 30 жовтня. ⠀ Відтак, рішенням обласної комісії з питань ТЕБ і НС всі заклади освіти переходять на дистанційну форму навчання. ⠀ В очному режимі можуть продовжити навчання дошкільні навчальні заклади, спецшколи та 1-4 класи. Також звичний режим навчання доступний тим закладам, де 100% колективу пройшли повний курс вакцинації. ⠀ «Вважаємо недоцільним продовжувати канікули, адже у багатьох школах області вони вже відбулись. Якщо у закладі всі працівники мають повний курс вакцинації, навчання може проводитись очно. Це стосується усіх закладів навчання: від середніх загальноосвітніх шкіл до профтехосвіти та вищої освіти. Звісно, найменшим вихованцям дозволено навчатись офлайн, як і дітлахам зі спеціальних закладів освіти», - наголосила заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. ⠀ Відповідного листа із роз’ясненнями сьогодні надіслали усім відділам освіти територіальних громад, керівникам закладів вищої, професійно-технічної, фахової передвищої освіти та установам обласного підпорядкування. Також в області мали розпочатись І та ІІ етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад. З огляду на епідситуацію та на тепловий режим у школах, рішення про проведення таких заходів рекомендують ухвалювати керівникам відділів управління освіти територіальних громад.
МОН рекомендує запровадити дистанційне навчання в закладах фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти
22 жовтня 2021
Через погіршення епідеміологічної ситуації з COVID-19, врахувавши консультації Міністерства охорони здоров’я України, МОН рекомендує запровадити дистанційне навчання з 25 жовтня до 15 листопада закладам фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти усіх форм власності та сфер управління. Про це повідомив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет у своєму телеграм-каналі. «Закликаю всіх освітян, здобувачів освіти та їхніх батьків ставитись до ситуації з поширенням COVID-19 вкрай відповідально. Вакцинуватися, тобто захистити себе від високих ризиків захворювання, сьогодні може кожен», – наголосив Сергій Шкарлет. Міністр зазначив, що навчання у школах з наступного тижня буде організовано з урахуванням епідемічної ситуації в кожному окремому регіоні. Нагадаємо, 87% працівників закладів загальної середньої освіти отримали принаймні одну дозу вакцини від COVID-19.
Конкурс для вчителів щодо покращення дистанційного навчання продовжили до листопада
21 жовтня 2021
Авторські колективи та окремі автори можуть подавати свої педагогічні розробки на конкурс «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання». Прийом робіт продовжили до 1 листопада. Конкурс має на меті виявити та поширити кращий досвід використання дидактичних матеріалів для проведення навчання у різних форматах. «На конкурс уже подали кілька доволі цікавих робіт, ми бачимо зацікавлення педагогів, тож вирішили дати більше часу для підготовки матеріалів. Організація дистанційного навчання тема відносно нова, тому зараз важливо підтримати тих наших педагогів і науково-педагогічних працівників, які готові розробляти власні авторські програми», - розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти і науки Ірина Сислюк. Програми-переможці можуть отримати підтримку департаменту для того, щоб вони були апробовані і подані на гриф Міністерства. Це дозволить використовувати авторські програми не тільки вчителям, які їх розробили, а й іншими педагогами в усіх школах України. Конкурс щодо дидактичного забезпечення передбачає три номінації: урок змішаного навчання, урок дистанційного навчання, урок змішаного (дистанційного) навчання для учнів із особливими освітніми потребами. Окрім того, кожна номінація буде поділена на за віковими категоріями: початкова школа, середня, старша. Подані програми мають містити окрім іншого сценарій уроку, рекомендації для учнів, посилання на інтернет-ресурси тощо. Зі всіма деталями конкурсу можна ознайомитись тут, подати заявку - тут. Нагадаємо, нещодавно завершився ще один конкурс для педагогів «Інноваційні програми та дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу-2021». На цей конкурс подали кілька десятків робіт, а переможців нагородили під час Першого педагогічного форуму.
«Невакциновані» школи переводять на віддалене навчання
22 вересня 2021
Департамент освіти та науки скерував відділам освіти громад та районів листа із роз’ясненням щодо роботи навчальних закладів в у мовах «жовтої» зони. Відповідно до рішення обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій облдержадміністрації на території Львівської області від завтра, 23 вересня 2021 року, діють карантинні обмеження, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 для «жовтого» рівня епідеміологічної небезпеки. Згідно зі згаданим рішенням та листом Міністерства освіти і науки України здобувачі освіти припиняють відвідування закладів освіти. «Конституцією України гарантується право здобувачам освіти на здобуття повної загальної середньої освіти. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» навчальний рік триває 175 днів. Законодавчою базою передбачено різні форми навчання, отже школи, де відсоток вакцинації колективу не сягає 80% переходять на дистанційне навчання. Хочемо також наголосити, що на Львівщині останні два роки велику увагу приділяють підвищенню рівня віддаленого навчання. Вчителі пройшли відповідні курси, аби вміти працювати із платформами для організації віддаленого навчання», - розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. З метою забезпечення і гарантування прав здобувачів освіти на отримання якісної освіти будуть створені комісії, які здійснюватимуть перевірку організації та проведення дистанційної форми навчання. За результатами роботи комісій прийматимуть відповідні управлінські рішення. В очному режимі продовжити роботу зможуть заклади дошкільної освіти, учні спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, а також заклади освіти, в яких не менше як 80 відсотків працівників мають: - документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати), або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров’я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях - негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції - одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Попри все, департамент освіти закликає освітян відповідально поставитись до можливості щепитись проти коронавірусу та пришвидшити темпи вакцинації для збереження якості навчання