Запрацювала тестова версія карти надавачів соціальних послуг у Львівській області
Департамент соціального захисту населення ЛОДА за підтримки Ініціативи розвитку послуг для дітей та сімей в громадах проєкту “Супровід урядових реформ в Україні”, що реалізовується компанією Alinea International за підтримки уряду Канади, запустив тестову версію карти надавачів соціальних послуг у Львівській області за посиланням: https://cutt.ly/mhcT3Aa
Карта створена для збору, накопичення та оприлюднення інформації про організації різних типів підпорядкування (державні, комунальні, неурядові, релігійні тощо), що надають соціальні послуги. Нагадуємо, що соціальні послуги – це дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають.
Карта надавачів соціальних послуг сприятиме поширенню інформації про наявні соціальні послуги, полегшить доступ до них з боку отримувачів, а також буде корисною для пошуку та налагодження партнерств, координації діяльності у системі надання соціальних послуг.
Департамент соціального захисту населення ЛОДА наголошує на необхідності внесення організації до карти надавачів з метою налагодження ефективного надання соціальних послуг.
До уваги надавачів соціальних послуг Львівської області!
Якщо Вашої організації немає на карті, активізуйте заповнення анкети за посиланням https://forms.gle/KFehV8J39BGmoRbi9 до 15 квітня 2021 року. На основі поданої в анкеті інформації дані про вашу організацію будуть внесені до карти надавачів соціальних послуг.
Новини за темою
Експерти U-LEAD розповіли громадам Львівщини про надання соціальних послуг в умовах воєнного стану
21 квітня 2022
Територіальні громади продовжують отримувати комплексну консультаційну допомогу від експертів «U-LEAD з Європою». Фахівці громад Львівщини взяли участь в інформаційній сесії щодо надання соціальних послуг в умовах воєнного стану. Захід організувала команда регіонального офісу U-LEAD у Львівській області. З представниками громад Львівщини працювали радники «U-LEAD з Європою Валерій Мікуліч та Інна Святна. «Соціальні служби в територіальних громадах працюють в особливих умовах, але продовжують надавати послуги жителям. Ми отримували від громад чимало запитів щодо надання соціальних послуг та їх фінансування в період воєнного стану. Важливо, щоб громади продовжували й надалі надавати весь спектр соціальних послуг, а для цього їм слід розібратися з усіма питаннями, які виникають в умовах воєнного стану», – зазначила керівниця регіонального офісу U-LEAD у Львівській області Галина Хрущак. За словами радника з питань децентралізації та місцевого самоврядування регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Житомирській області Валерія Мікуліча з першими викликами соціальна сфера ще зустрілася у 2014 році, а в нинішніх умовах вони збільшилися вдвічі. «У законодавстві є чимало змін, з якими громадам слід бути добре ознайомленими, оскільки вони регламентуються особливості надання соціальних послуг в умовах воєнного стану», – зауважив експерт. Надання соціальних послуг під час воєнного стану регламентують Указом Президента від 24 лютого 2022 року №64/2022, ст. 18 Закону України «Про соціальні послуги» та п.2 порядку організації надання соціальних послуг затвердженим Кабінетом Міністрів України від 01.06.2020 №587. Як зазначив експерт, органи місцевого самоврядування в рамках законів України та Конституції України мають право самостійно визначати особливості організації та надання соціальних послуг. «Територіальним громадам рекомендується надавати соціальні послуги екстрено (кризово). Безпосередньо надавачами таких послуг можуть бути центри соціальних служб та центри надання соціальних послуг», – додав Валерій Мікуліч. Також експерт зупинявся на питаннях соціального супроводу сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та організації догляду вдома під час воєнного стану. Окремо розглядався блок питань щодо порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, включаючи надання допомоги та компенсації. «Внутрішньо переміщені особи можуть звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, уповноважених осіб виконавчого органу сільських, селищних чи міських рад чи центрів надання адміністративних послуг. Вже після цього вносять відповідні дані та відбувається реєстрація в Єдиній інформаційній базі», – наголосив експерт. Радниця з питань муніципальних фінансів та управління Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Вінницькій області Інна Святна розповіла представникам територіальних громад про актуальні питання фінансування соціального захисту населення під час воєнного стану. Аналізували основні законодавчі акти, які сегментують фінансові питання та надавали роз’яснення щодо фінансування окремих статей. Нагадаємо, що Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає потребам громадян та розширює можливості громад.
У Львові провели тематичний тренінг для фахівців з надання соціальних послуг в територіальних громадах
25 січня 2022
У Львові відбувся тренінг для фахівців з соціальної роботи. Захід присвятили темі розвитку та забезпечення надання соціальних послуг в територіальних громадах. Загалом він триватиме упродовж трьох днів – з 25 по 27 січня. Тренінг відбувся в межах Ініціативи з розвитку послуг в громадах для дітей та сімей проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) за підтримки Уряду Канади. Як розповіли організатори, мета тренінгу – розвинути знання щодо системи та організації надання соціальних послуг на місцях. Учасниками стали заступник голови Львівської ОДА Віталій Загайний, керівник обласного центру соціальних служб Ярослав Бордіян та начальники профільних відділів центру. Також директори та фахівці з соціальної роботи Центрів надання соцпослуг п’яти громад: Гніздичівської, Великомостівської, Рудківської, Кам’янка-Буської та Заболотцівської. Тренінг відбуватиметься за кількома напрямками. Під час першої сесії учасники обговорили систему надання соціальних послуг. Йдеться про класифікацію цих послуг, базові послуги на рівні громади, повноваження органів місцевого самоврядування. Другу сесію присвятили темі «Організації надання соціальних послуг в територіальній громаді». Її поділили на кілька важливих елементів: порядок надання соцпослуг на рівні особи/сім’ї, функції та завдання Центрів надання соціальних послуг та фахівців, зокрема, кадрове забезпечення. Наприкінці тренінгу увагу приділили темі соціального супроводу сімей/осіб, які опинились в складних життєвих обставинах.
Міністр соціальної політики відвідала відкритий у центрі надання соціальних послуг Простір дитячого та підліткового розвитку у м. Рудки
13 липня 2021
У межах робочого візиту до Львівської області Міністр соціальної політики Марина Лазебна відвідала відкритий у Центрі надання соціальних послуг Простір дитячого та підліткового розвитку у м. Рудки. Упродовж 2020 року в області тривала навчально-ґрантова програма «Громада для сім’ї: створення соціальних послуг в ОТГ» для 6 громад Львівської області. Метою програми є забезпечення громади інструментами, що необхідні при створенні конкретної соціальної послуги для мешканців громади (сімей, дітей, літніх людей). Програма передбачала сім навчальних модулів для ініціативної групи представників державного і недержавного сектору ОТГ протягом 6 місяців, у рамках якого учасники: - пройшли тренінги у сфері соціального захисту та розвитку соціальних послуг; - отримали консультаційну підтримку у розвитку конкретної соціальної послуги, якої громаді не вистачає; - розробили проект створення конкретної соціальної послуги та взяли участь у конкурсі проектних заявок на отримання гранту до 100 тисяч гривень на втілення ідеї. Однією з громад-переможців стала Рудківська ОТГ з проектом «Простір дитячого та підліткового розвитку», що передбачає створення простору для всебічного та гармонійного розвитку дітей та підлітків з сімей, які опинились у складних життєвих обставинах та дітей з інвалідністю, їх соціальної адаптації, інтеграції та реінтеграції.
Мінсоцполітики підбило підсумки роботи у 2020 році та окреслило пріоритети у 2021
12 лютого 2021
Сьогодні, 12 лютого, відбулось засідання колегії Міністерства соціальної політики України, на якому підвели підсумки роботи у соціальній сфері за 2020 рік. Львівщину на заході представили заступник голови Львівської ОДА Тарас Грень, начальник служби у справах дітей Володимир Лис та директор Львівського обласного центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Ярослав Бордіян. Відтак, у минулому році Міністерство основну увагу зосереджувало на зростанні основних соціальних гарантій та стандартів, підтримці застрахованих осіб, підвищення рівня пенсійного забезпечення. Крім того, працювали над соціальною підтримкою громадян, у тому числі з інвалідністю, наданні соціальних послуг, посилення захисту прав дітей та розвитку сімейних форм виховання. Із детальнішою інфографікою можна ознайомитися за посиланням. Присутні також розглянули перспективи розвитку соціальної сфери в умовах децентралізації та визначено основні завдання Міністерства соціальної політики України на 2021 рік. Відтак, ключовими у цьому році напрямами є: - пенсійне забезпечення, - розвиток системи соціальних послуг, - деінституціалізація, - інклюзія та захист прав людей з інвалідністю, - завершення реформи управління соціальною сферою та цифровізація, - захист постраждалих від домашнього насильства.
Розвиток та контроль ринку надавачів соціальних послуг – у пріоритеті
26 січня 2021
З метою налагодження ефективного надання соціальних послуг стаціонарного догляду, що передбачають цілодобове перебування/проживання, нічне проживання у приміщенні, надання послуг догляду із забезпеченням проживання, та уникнення загроз життю людей, департамент соціального захисту населення облдержадміністрації звертається до установ, що надають такі послуги, діяти у правовому полі незалежно від форм власності. Такі заклади мають працювати відповідно до вимог Закону України «Про соціальні послуги», який набув чинності з 1 січня 2020 року, бути включені до Реєстру надавачів соціальних послуг , відповідати Критеріям діяльності надавачів соціальних послуг (постанова Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №185) та дотримуватись вимог Державного стандарту стаціонарного догляду. Якщо послуги передбачають цілодобове перебування/проживання, нічне перебування у приміщенні надавача, це приміщення повинно відповідати санітарним та протипожежним вимогам, що підтверджується зареєстрованою декларацією відповідності матеріально-технічної бази надавача послуг, вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (реєструє територіальний орган ДСНС). Звертаємось до: усіх власників приватних пансіонатів - відповідно до вимог зареєструватись до Реєстру надавачів соціальних послуг, відповідати Критеріям діяльності надавачів соціальних послуг (постанова Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 № 185) та дотримуватись вимог Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування, чи не набули такої здатності; громадян та громадських організацій - коли обираєте надавача соціальних послуг, перевіряйте, чи включений він до Реєстру надавачів (є у відкритому доступі на сайті Мінсоцполітики, інтерактивний, з картою надавачів соціальних послуг). Якщо ні, це означає, що надавач послуг не повідомляє про себе державі тому, що він не може виконувати законодавчі вимоги, якість надання ним послуг не відповідає державним стандартам, або на це є інші суб’єктивні причини. Не користуйтесь послугами надавачів, які не включені до Реєстру. Це може бути небезпечно. Якщо ви виявили надавача соціальних послуг, який не включений до Реєстру, повідомте про це департамент соціального захисту населення Львівської обласної державної адміністрації, зателефонувавши за номером (032)255-41-68, або листом на електронну адресу: dszn.stacustanov@gmail.com.
Надання послуг соціального характеру у ЦНАП: рекомендації експертів
19 січня 2021
Експерти напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми «U-LEAD з Європою» підготували рекомендації щодо надання послуг соціального характеру у ЦНАП. Документ містить відповіді та наступні питання: - Які адміністративні послуги належать до послуг соціального характеру? - Чому необхідно інтегрувати у ЦНАП адміністративні послуги соціального характеру? - Інструменти інтеграції адміністративних послуг соціального характеру у ЦНАП та їх особливості; - Моделі інтеграції адміністративних послуг соціального характеру (АПСХ) у ЦНАП; які послуги надаються при застосуванні різних моделей через кого надаються послуги як передаються документи (ЦНАП, ВРМ, старостати) - Переваги та виклики кожної моделі; - Окремі індивідуальні рішення щодо інтеграції адміністративних послуг у ЦНАП; - Окремі організаційні заходи щодо надання адмінпослуг через ЦНАП. «Адміністративні послуги соціального характеру є одними з найбільш витребуваних серед населення і органи місцевого самоврядування мають про це пам’ятати. Незважаючи на безоплатний характер надання, ці послуги обов’язково мають бути доступними у ЦНАП, адже пов’язані з багатьма життєвими ситуаціями, за якими більшість громадян звертається упродовж життя. Також їх потребують багато вразливих груп населення. При цьому, інструменти і моделі інтеграції цієї групи послуг застосовуються залежно від особливостей відповідного органу місцевого самоврядування та бачення найоптимальнішого способу їх надання через ЦНАП. Пріоритетом, при цьому, є максимальна зручність і доступність для громадян», - зазначили автори рекомендацій. Рекомендації доступні за посиланням. Нагадаємо, що з 1 січня 2021 року органи соціального захисту населення втратили повноваження приймати документи мешканців громад для надання адміністративних послуг соціального характеру. Чинним законодавством передбачено впровадження з 01.01.2021 моделі прийому документів для призначення різних видів соціальних допомог, житлових субсидій та пільг в районах виключно через посадових осіб територіальних громад.
«Соціальна громада»: з 2021 року мешканці отримуватимуть соціальні сервіси в ОТГ
22 грудня 2020
З 1 січня 2021 року органи соціального захисту населення втрачають повноваження приймати документів мешканців громад для надання адміністративних послуг соціального характеру. Чинним законодавством передбачено впровадження з 01.01.2021 моделі прийому документів для призначення різних видів соціальних допомог, житлових субсидій та пільг в районах виключно через посадових осіб територіальних громад. «Із 1 січня 2021 року питання прийому документів на призначення державних соціальних допомог покладається на рівень територіальних громад. Тобто всі звернення прийматимуть представники ОТГ та у цифровому форматі передаватимуть для ухвалення рішень до відповідних органів виконавчої влади. Тому до 1 січня важливо або призначити відповідальних за прийом документів осіб, або утворити структурні підрозділи у виконавчих органах», - пояснює директор департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Наталія Кузяк. Для надання соцпослуг мешканцям ОТГ із застосуванням електронного документообігу Мінсоцполітики впровадило програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». Цей клієнт-серверний додаток об’єднує в єдиному інформаційному середовищі фронт-офіси прийому документів від населення в громадах з бек-офісом в органі соціального захисту райдержадміністрації, де приймається рішення про надання адмінпослуги соціального характеру. Тобто, комплекс скеровує інформацію, необхідну для призначення державної соціальної виплати мешканцям громади, органу соціального захисту населення, який звертається за її призначенням. З 01.01.2021 користування зазначеним комплексом буде безкоштовним. Починаючи з 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами прийматимуться лише уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг та передаватимуться протягом трьох робочих днів з дати надходження відповідному структурному підрозділу соціального захисту населення. Заяви з необхідними документами приймаються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надсилання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг). До 1 березня 2021 року посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному органу соціального захисту населення засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах». З 01.03.2021 територіальні громади повинні забезпечити прийняття заяв з необхідними документами посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи. При цьому, згідно чинного законодавства, призначення (нарахування) та виплата державних соціальних допомог, зокрема житлових субсидій, здійснюється органам соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі їх утворення) рад за зареєстрованим місцем проживання або місцем проживання одержувача. З метою забезпечення належної організації надання соціальної підтримки жителям територіальних громад, до складу територій яких входять міста обласного значення, призначення та виплату соціальних допомог, пільг, субсидій громадянам на всій території такої громади доцільно здійснювати виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах рад. «Важливо пам’ятати, що якість і доступність тих послуг, які були в громаді до її створення, мають бути не нижчими після сформування нової громади. В умовах реформи місцевого самоврядування у громад буде чимало роботи для налагодження гідного соціального захисту на своїх територіях. Мешканець, який звертається до вас із проблемою – не проблема, а ресурс. Тому дуже важливо створити у громадах підрозділи, які опікуватимуться питаннями соцзахисту», - резюмує директор департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Наталія Кузяк.
На Львівщині навчали новим методикам роботи з кривдниками, які вчиняють домашнє насильство
21 грудня 2020
Благодійна організація «Фонд «Горіховий дім» та ГО «Осоння» за підтримки департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації провели консультаційний тренінг з питань роботи з кривдниками та особами, схильними до вчинення домашнього насильства. «Подібні тренінги засновані на базі комплексної програми корекційної роботи з людьми, які вчиняють насильство та схильні до агресивної поведінки. Ця програма працює на теренах Львівщини з листопада 2019 року, відколи департамент соціального захисту населення облдержадміністрації закупив соціальну послугу із проведення корекції поведінки для осіб, які вчинили домашнє насильство. До слова, Львівщина - єдина область, яка другий рік поспіль закуповує цю соцпослугу», - зазначила директор департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Наталія Кузяк. У заході взяли участь спеціалісти, відповідальні за реалізацію заходів із запобігання та протидії домашньому насильству на місцях, представники Центру «Жіночі перспективи», Головного управління Нацполіції у Львівській області та Патрульної поліції. Говорили про проблеми, які виникають у роботі з особами, схильними до вчинення домашнього насильства, про діяльність в цьому напрямку соціальних служб та поліції на місцях, про програми для кривдників, їх подальше працевлаштування. Крім того, йшлося про те, що постраждалим від дій кривдника потрібна довготривала психологічна підтримка. Довідково: Проєкт «Тренінг «Впровадження програм для кривдників» Благодійної організації «Фонд «Горіховий дім» є одним з переможців конкурсу з визначення проєктів (заходів) у галузі сімейної політики та протидії торгівлі людьми, розроблених інститутами громадянського суспільства та благодійними організаціями, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2020 році.
З 1 січня соціальні послуги надаватимуть в об’єднаних громадах
8 грудня 2020
З 1 січня 2021 року запрацює нова вертикаль із надання соціальних послуг. Всі звернення із соціальних питань прийматимуть представники об’єднаної територіальної громади та у цифровому форматі передаватимуть для ухвалення рішень до відповідних органів виконавчої влади. Про це повідомив під час селекторної наради із головами РДА та ОТГ заступник директора департаменту соціального захисту населення Львівської ОДА Віктор Степанюк. «На території області налічується понад пів мільйона осіб, які отримують ті чи інші виплати із Держбюджету. Тому, в умовах реформування, важливо забезпечити безперервний процес надання всіх соцгарантій. З 1 січня органи соцзахисту райдержадміністрацій не приймають документів для здійснення послуг, окрім як поштою або методами електронного документообігу. З 2021 року документи приймаються територіальними громадами. Тому до 1 січня важливо або призначити відповідальних за прийом документів осіб, або утворити структурні підрозділи у виконавчих органах», - наголосив Віктор Степанюк. Відтак, першочерговим завданням є організація прийому документів на призначення державних соціальних гарантій від мешканців громад. Правила прийому документів з 01.01.2021: З 1 січня 2021 р. органи соцзахисту райдержадміністрацій приймають від громадян документи для призначення державних допомог, пільг, субсидій тільки через пошту або в електронній формі. Документи приймаються посадовими особами виконавчого органу та посадовими особами центру надання адміністративних послуг З 1 березня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчих органів рад або через ЦНАП виключно з формуванням електронної справи Робота органів соцзахисту міських рад міст обласного значення не змінюється – на території територіальних громад, до складу яких входять території міст обласного значення, органи соцзахисту продовжують і приймати документи, і призначати виплати до реформування системи соціального захисту населення З 01.01.2021 усі територіальні громади повинні організувати прийом документів від громадян для призначення державних виплат З 01.03.2021 усі територіальні громади повинні підключитися до платформи «Соціальна громада» «Соціальна громада» – програмний продукт, за допомогою якого справи в цифровому вигляді передаються від громад до органів соціального захисту РДА для призначення допомог. Електронні копії документів, прийняті через «Соціальну громаду», будуть одразу потрапляти в управління соціального захисту населення, що скоротить час прийняття рішення майже вдвічі. Через програмний комплекс мешканці громад зможуть оформити 67 послуг, зокрема найпопулярніші серед населення - житлові субсидії, пільги, допомоги та виплати тощо. З 2021 року користування програмним комплексом «Соціальна громада» безкоштовне. Щоб підключитись до платформи, необхідно перейти за посиланням та: Подати заявку на підключення Отримати модулі шифрування та програмне забезпечення Підписати угоду з ІОЦ Мінсоцполітики Розпочати роботу Марта Кудляк
Жінки, які постраждали від домашнього насильства, зможуть отримати безкоштовні медичні послуги
16 листопада 2020
У період з 17 листопада до 17 грудня за підтримки департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації відбудеться акція «Єдина краса – це здоров’я». Упродовж акції 20 жінок, які постраждали від домашнього насильства, зможуть безкоштовно отримати у медичному центрі «Новодерм» наступні послуги: Гінекологія: огляд та консультація. Естетична гінекологія. Пластична хірургія. УЗ діагностика, огляд. Дерматологічні консультації. Косметологічні послуги. «В умовах COVID-19 ситуація з домашнім насильством суттєво загострилась. Лише у Львівській області ми спостерігаємо ріст звернень щодо домашнього насильства майже втричі, у порівнянні з минулим роком. Розуміємо, що жінки з такої вразливої категорії, часто не приділяють належної уваги своєму здоров’ю в силу відсутності матеріального ресурсу. Тож разом з партнерами, ми вирішили надати таким жінкам можливість безкоштовного отримання ряду послуг», - зазначила начальник управління з питань праці та сімейної політики департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Уляна Дорош. Організаторами акції є Медичний центр «Новодерм», благодійний фонд «Butterfly» за підтримки департаменту соціального захисту населення та медичної лабораторії «Сінево». Додаткову інформацію щодо можливості участі в акції можна отримати за телефоном: 255-47-96. Акція відбувається в межах Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». Марта Кудляк
Соціальні послуги у громадах: Львівська ОДА та партнери запрошують ОТГ до участі у грантовій програмі
11 листопада 2020
Вчора, 10 листопада, керівники департаменту соціального захисту населення, служби у справах дітей облдержадміністрації, представники благодійної організації «Львівська освітня фундація», благодійної організації «Благодійний фонд «МХП – Громаді» уклали меморандум про співпрацю в межах освітньо-грантової програми «Громада для сім’ї: створення соціальних послуг в громадах». Програма забезпечить громади інструментами, що необхідні при створенні конкретної соціальної послуги для мешканців громади (сімей, дітей, літніх людей). 25 листопада розпочнеться прийом заявок від громад для участі у програмі і триватиме до 25 грудня. За підсумками поданих заявок відберуть орієнтовно 7 громад-учасників освітньо-грантової програми, з якими укладуть меморандум про співпрацю. Програма передбачає сім навчальних модулів для ініціативної групи представників державного і недержавного сектору ОТГ протягом 2021 року, у межах яких учасники: -пройдуть тренінги у сфері соціального захисту та розвитку соціальних послуг, навчання по комунікації, моніторингу та оцінці якості послуги; фандрайзингу та волонтерству; -отримають консультаційну підтримку у розвитку конкретної соціальної послуги, якої громаді не вистачає; - розроблять проєкт створення конкретної соціальної послуги та візьмуть участь у конкурсі проєктних заявок на отримання гранту до 100 тисяч гривень на втілення ідеї. Нагадаємо, що упродовж 2020 року в області тривала навчально-ґрантова програма «Громада для сім’ї: створення соціальних послуг в ОТГ» для 6 громад Львівської області: Рудківської, Новокалинівської, Підберізцівської, Бібрської, Меденицької, Грабовецької. 2 жовтня у Львові відбулось нагородження громад-переможців, які отримали грант у розмірі 100 тисяч гривень на створення нової соціальної послуги у своїй громаді. Розподіл грантів: Рудківська ОТГ з проєктом «Простір дитячого та підліткового розвитку», що передбачає створення простору для всебічного та гармонійного розвитку дітей та підлітків з сімей, які опинились у складних життєвих обставинах – 100 тис. грн. Підберізцівська ОТГ з проєктом «Родинний центр «SVITLO», який передбачає надання послуг психологічної підтримки, навчальними, культурними та виховними заходами, для сімей, які опинились у складних життєвих обставинах – 96 тис. грн. Новокалинівська ОТГ з проєктом «Діджиталізація перерв - яскраво, сучасно, активно!», який передбачає створення інтерактивного середовища для учнів з відпочинковою зоною та розвитковими засобами - 100 тис. грн.
«єМалятко» в «Дії»: як зареєструвати новонародженого онлайн
4 листопада 2020
З початку року в Україні працює сервіс «єМалятко», який об’єднує послуги, пов’язані з народженням дитини. Сервіс доступний у пологових будинках, Центрах надання адміністративних послуг (ЦНАП) та відділах Державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС). Зараз молоді батьки можуть зареєструвати дитину та оформити свідоцтво про її народження онлайн – «єМалятко» тепер доступний у застосунку «Дія». Головна перевага переходу «єМалятко» в онлайн – це економія часу та сил батьків. У Мінцифри підрахували, що раніше для отримання послуг, пов’язаних із народження дитини, потрібно було здійснити 11 візитів до державних установ та зібрати 37 різних документів. Зараз заповнення онлайн-заяви займає 15-20 хвилин. «єМалятко» об’єднує державні послуги, дві з них обов’язкові, інші – доступні на вибір. Серед базових – отримання свідотства про народження дитини та визначення походження дитини (якщо батьки не перебувають у шлюбі). Послуги на вибір: призначення допомоги при народженні. Розмір допомоги становить 41 280 грн: 10 320 грн виплачуються одноразово, решта суми — по 860 грн щомісячно протягом трьох років; реєстрація в державному реєстрі фізичних осіб-платників податків. Податковий номер дитини буде внесено до свідоцтва про народження; призначення допомоги багатодітним сім’ям. На третю і кожну наступну дитину в сім'ї батьки отримують по 1 700 грн щомісячно до досягнення нею 6 років; реєстрація місця проживання дитини. Батьки повинні зареєструвати місце проживання дитини протягом трьох місяців з дня її народження. Дитина віком до 14 років може бути зареєстрована лише за місцем проживання батьків (або одного з них); присвоєння дитині унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (УНЗР). Номер буде внесено до свідоцтва про народження; визначення належності дитини до громадянства України. Дитина матиме українське громадянство лише в тому разі, якщо її батьки є громадянами України та інформація про них (або одного з них) внесена до Єдиного державного демографічного реєстру. Також будуть доступні ще дві послуги – внесення відомостей про дитину до електронного Реєстру пацієнтів і оформлення посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї. Щоб скористатися комплексною послугою "єМалятко" онлайн, необхідно мати кваліфікований електронний підпис, який також можна отримати віддалено, наприклад, у ПриватБанку. Уся інформація, якою володіє держава про громадянина, автоматично підтягнеться в електронному кабінеті громадянина. Користувачу потрібно просто дозаповнити вільні поля заяви — зробити це може як мати дитини, так і батько. Також батькам потрібно мати електронний медичний висновок про народження дитини. Раніше його видавали тільки у паперовому вигляді, тепер батькам має приходити SMS-код. У Мінцифри кажуть, що саме зашифрований медичний висновок про народження дитини зробив можливим перенесення «єМалятко» в онлайн. На порталі «Дія» необхідно заповнити онлайн-заяву, відмітити додаткові послуги, поставити електронний підпис і чекати на лист, який сповістить про оформлення послуг. Коли свідоцтво про народження буде готове, його можна буде забрати у відділі ДРАЦС. Незабаром доставку документа можна буде оформити додому поштою. Оскільки лише частина пологових у країні встигла перейти на електронні медичні висновки, підключення до послуги відбувається поступово. Наразі скористатись «єМалятком» онлайн можна у 139 населених пунктах у 15 областях, зокрема у Львівській. У Мінцифри обіцяють, що вже до кінця 2020 року послугу запустять по всій Україні. Марта Кудляк