Мінцифри: Розпочато бета-тестування COVID-сертифікатів на підставі ПЛР-тестів у Дії
Відсьогодні Мінцифри спільно з МОЗ та НСЗУ запускає бета-тестування COVID-сертифікатів на підставі ПЛР-тестів у застосунку Дія. За посиланням ви можете зареєструватися на тестування з метою отримання сертифіката. Сертифікат діятиме 72 години з моменту здачі аналізу. Про це інформує Кабмін.
Наразі протестувати можна ПЛР-тести з трьох лабораторій — ДІЛА, Ескулаб, Смартлаб та Дніпролаб. Мінцифри спільно з МОЗ та НСЗУ активно працює над підключенням інших лабораторій до Електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ). Згодом вони відображатимуться в застосунку. Інші лабораторії поступово долучатимуться до бета-тестування.
Як генерується сертифікат:
Згенерувати його можна так само, як і COVID-сертифікат про вакцинацію. Після оновлення застосунку в PlayMarket, AppStore або AppGallery в Дії треба натиснути "Послуги", вибрати пункт "COVID-сертифікати" та натиснути "Згенерувати сертифікат".
Далі треба надати згоду на отримання даних з Електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) до Дії — і все. Дані підтягнуться автоматично. Сертифікат з’явиться поруч із вашими іншими цифровими документами в застосунку. Процес займає кілька хвилин. Усе дуже швидко та зручно.
Наразі в застосунку Дія також доступні: міжнародний, “жовтий” та “зелений” внутрішні COVID-сертифікати про вакцинацію. “Жовтий” сертифікат можна отримати після однієї дози вакцини. Він діє 120 днів. А міжнародний та “зелений” діють 365 днів.
Українські COVID-сертифікати у Дії офіційно визнані у ЄС, тому українці можуть вільно з ними подорожувати. Уже понад 900 тисяч українців отримали свої міжнародні COVID-сертифікати про вакцинацію. І тисячі скористалися ними у країнах ЄС. А завдяки запровадженню COVID-сертифіката на підставі ПЛР-тесту ще більше українців зможуть подорожувати.
Також рекомендуємо перевіряти офіційний перелік країн, в які можна потрапити за допомогою COVID-сертифікатів, та актуальний режим в’їзду й транзиту в різні країни світу на інтерактивній онлайн-мапі Міністерства закордонних справ України
Новини за темою
Підрядник отримав сертифікат на введення в експлуатацію дороги Дроговиж - Дубина
5 травня 2022
Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) видала сертифікати для введення в експлуатацію відремонтованих доріг. Як роз’яснили в департаменті дорожнього господарства, після завершення капітального ремонту автомобільної дороги згідно з чинним законодавством необхідно здійснити процедуру введення її в експлуатацію. Для цього Державна інспекція архітектури та містобудування України (ДІАМ) за результатами перевірки видає сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації. Відтак, на цьому тижні ДІАМ видали такий сертифікат для експлуатації автодороги Дроговиж - Дубина, якою здійснюють доїзд на озеро Задорожнє, що у Стрийському районі Львівської області. З цього моменту гарантійний термін експлуатації капітально відремонтованих доріг згідно з договором підряду становить 10 років - на земляне полотно та 8 років - на основу дорожнього одягу. Також за період від грудня 2021 року по квітень цього року ДІАМ видала сертифікати готовності до експлуатації таких об'єктів на території області: – автомобільної дороги загального користування місцевого значення Хильчиці - Ясенівці Золочівського району. Ця дорога є об’їзною Золочева та відіграє важливу логістичну складову для транспортної інфраструктури Золочівського району; – моста на автомобільній дорозі загального користування місцевого значення Судова Вишня - Комарно, Яворівського району Львівської області. Цей міст перебував в аварійному стані і створював загрозу життю людей; – вул. Шкільна (від буд. №1 до буд. № 44) в с. Викоти Самбірського району Львівської області. Дорогу капітально відремонтували задля безпечного руху мешканців села та учнів до школи у с. Викоти. «На цьому робота ЛОВА не зупиняється, продовжуємо підготовку документації для подальшого введення в експлуатацію відремонтованих автомобільних доріг в області». – Наголосив заступник директора департаменту дорожнього господарства Микола Одиноцький.
Мінцифри зібрало перелік перелік онлайн-сервісів для пошуку зниклих родичів та близьких
10 квітня 2022
Від початку російського вторгнення українці змушені ховатися в бомбосховищах, евакуюватися до більш безпечних регіонів, а декого примусово вивозять російські окупанти. Мінцифри зібрало перелік перелік онлайн-сервісів, які допомагають шукати зниклих родичів та близьких. Пошук зниклих — один із найбільших ресурсів для пошуку дітей та дорослих, зниклих під час вторгнення росії. У Telegram-каналі легко орієнтуватися за допомогою хештегів із назвами міст https://t.me/poshuk_znyklyh Пошук Україна 2022 — Telegram-канал для пошуку людей по всій Україні. Щоб подати заявку на пошук, треба заповнити Google-форму, яка надійде волонтерам та бійцям ТрО https://t.me/poshukukraina2022 Знайди рідних — бот, створений за ініціативи «Міжнародної асоціації кібербезпеки» та інших громадських організацій. https://t.me/Family_Search_bot Розшук за даними Національного інформаційного бюро надає інформацію про зниклих військових і цивільних — як загиблих, так і полонених або депортованих з Україниhttps://t.me/nib_uncp_bot Також існують чатботи для пошуку людей в окремих регіонах. Пошук зниклих людей у Харкові https://t.me/Nadiia_Kharkiv_bot Для пошуку зниклих у передмісті Києва та Київській області нещодавно створили окремий бот https://t.me/findme_kyivobl_bot . Вперше така практика була успішно запроваджена в Гостомельській громаді та вже дає позитивні результати.
COVID-сертифікат у Дії відображатиметься 1,5 року від дати щеплення
8 квітня 2022
Із 5 квітня COVID-сертифікати в Дії мають новий термін відображення. Міністерство охорони здоров’я разом з Міністерством цифрової трансформації та НСЗУ ухвалили рішення не видаляти з Дії цифровий сертифікат про вакцинацію проти СOVID-19 протягом 545 днів від дати щеплення. “Російське вторгнення змусило понад 3 млн жінок та дітей залишити рідну землю і виїхати за кордон. У багатьох країнах, де зараз знаходяться наші громадяни, діють карантинні обмеження, щоб полегшити процедуру підтвердження вакцинації українців від COVID-19, ми вирішили продовжити відображення сертифікатів в Дії. Це дозволить українцям пред'явити цифровий документ про отриману в Україні вакцинацію від коронавірусної хвороби та отримати наступну потрібну дозу чи мати менші карантинні обмеження, ніж невакциновані особи в країні перебування”, - прокоментувала рішення заступник Міністра з питань цифрового розвитку Марія Карчевич. Слід зауважити, що термін відображення змінено у всіх видах сертифікатів, який підтверджує вакцинальний статус особи: “жовтий” COVID-сертифікат, який підтверджує 1 дозу щеплення проти коронавірусної хвороби; “зелений” COVID-сертифікат, який підтверджує 2 дози щеплення проти коронавірусної хвороби; “бустерний” COVID-сертифікат, який підтверджує 3 дози щеплення проти коронавірусної хвороби. З важливого, сертифікат не оновить нову кінцеву дату автоматично, для цього потрібно повторно надіслати запит у застосунку або на поралі Дії. Так само як ви генерували свій нинішній сертифікат. Нагадаємо, український COVID-сертифікат визнаний країнами-членами Довірчої мережі ЄС, до складу якої входить понад 60 країн світу, серед яких є, зокрема, Польща, Румунія, Словаччина, Німеччина, Італія, Іспанія, Швеція та інші країни (повний перелік країн-учасниць мережі можна знайти тут). Відтак з українським цифровим документом можна уникати карантинних обмежень в іноземних країнах. Водночас слід попередити, що правила використання сертифікатів визначаються кожною країною окремо та можуть суттєво відрізнятися. Тож, важливо ознайомитися з цими правилами в країні перебування. В Україні ж правила використання та терміни дії COVID-сертифікатів залишилися незмінними: 30 діб для сертифікатів про першу дозу щеплення проти COVID-19 (для дводозних вакцин); 270 діб для сертифікатів про другу та ревакцинальну дозу (для дводозних вакцин). Також для пред’явлення сертифіката закордоном можна використовувати як сам QR-код у додатку Дія чи скріншот сертифіката з мобільного застосунку Дія, PDF-документ сертифіката, роздрукований з порталу Дія, чи будь-який інший мобільний додаток-гаманець, який може зберігати сертифікат. Будь-який із обраних варіантів буде валідним для QR-сканера, який перевіряє справжність сертифіката.
Як зареєструвати немовля у воєнний час: роз’яснення Мінцифри
3 березня 2022
Життя триває. І народжується нове, попри війну. На сьогодні не відомо точної кількості новонароджених дітей, адже порахувати кількість немовлят в укриттях країни зараз неможливо. Про те, як зареєструвати немовля у воєнний час інформує Мінцифри. У звʼязку з воєнним станом послуга єМалятко недоступна. Зареєструвати дитину можна в найближчому відділі ДРАЦС, де немає активних бойових дій. Для реєстрації знадобиться лише паперове медичне свідоцтво про народження за формою №103/о. Якщо доступ до реєстру ДРАЦС буде відсутній, держоргани складуть запис у паперовій формі. А щойно доступ відновиться, усі відомості будуть внесені до реєстру протягом 5 робочих днів.
Уряд дозволив витрачати кошти з єПідтримки без обмежень в умовах війни
2 березня 2022
Про це повідомило міністерство цифрової трансформації України у Telegram. ''Ми розуміємо, що під час війни кожна гривня може врятувати чиєсь життя та допомогти багатьом українцям. Тому Уряд скасував усі обмеження на використання коштів програми єПідтримка'', - зазначили у Мінцифрі. Обмеження з карток для виплат єПідтримка вже зняли: Монобанк, Альфа-Банк, ПриватБанк, А-Банк, ПУМБ, Восток, Укргазбанк. Відтепер гроші з карток цих банків можна витратити на будь-які продукти та товари (оплачувати покупки за усіма МСС-кодами). Також можна переказувати гроші на інші картки. Можливість поповнення картки власними коштами є відсутньою. Також у міністерстві нагадали, що грошима з єПідтримки можна допомогти ЗСУ. За 6 днів українці переказали на підтримку української армії понад 1,5 млрд гривень.
Мінцифри: Кількість точок доступу до адміністративних послуг наближається до 3000
18 лютого 2022
На Львівщині функціонують 158 точок, де мешканці можуть отримати якісні адміністративні послуги. Також відкритими для мешканців є 4 Дія.Центри та 49 центрів надання адміністративних послуг. Про це повідомили в управлінні з питань цифрового розвитку Львівської облдержадміністрації. На важливості відкриття нових ЦНАПів наголосила начальниця відділу розвитку надання адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку Львівської області Галина Тупісь. ''Донедавна переваги в отриманні адміністративних послуг мали жителі міст обласного значення та районних центрів. Сьогодні ж для багатьох послуги стали доступними поруч із домом без необхідності їхати до райцентру. Нашою метою є забезпечити кожного можливістю отримати сучасні та якісні адмінпослуги у своїй громаді'', - сказала Галина Тупісь. Як повідомили у Міністерстві цифрової трансформації України, кількість точок доступу до адміністративних послуг наближається до 3000. На початок 2022 року мережа ЦНАП в Україні зросла до близько 3 тисяч точок. Серед них — 1027 ЦНАП, 1712 віддалених робочих місць, 124 територіальні підрозділи та 28 мобільних ЦНАП. Порівнюючи з 2020 роком, мережа зросла на 1,5 тисячі точок. Тільки 200 Центрів відкрилися за останній квартал. Нагадаємо, минулого тижня у Новояворівську відкрили 4-ий Дія.Центр у якому можна отримати понад 250 адміністративних послуг.
У межах проєкту «Ноутбук кожному вчителю» придбано майже 63 тисячі ноутбуків
15 лютого 2022
У межах національного проєкту «Ноутбук кожному вчителю» Міністерства освіти і науки та Міністерства цифрової трансформації придбали 62 674 ноутбуки для закладів загальної середньої освіти, в яких працюють 191 380 вчителів і навчаються 2,5 мільйонів учнів. Про це повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет на підставі офіційних звітів усіх областей щодо закупівлі ноутбуків. «Спільними зусиллями за короткий проміжок часу нам вдалося не просто забезпечити комп’ютерною технікою чимало вчителів, а й перевиконати план. Я впевнений, що це лише початок. Працюємо далі заради розбудови якісної системи освіти та створення гідних умов праці освітянам», – наголосив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет. Під час реалізації програми досягнули співвідношення 1 ноутбук на 1 педагогічного працівника, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів №403 від 21 квітня 2021 року. За планом, 60 тисяч ноутбуків мали отримати 24 області та 10 районів Києва за рахунок субвенції та співфінансування від кожної з областей. На Львівщині доставили 4042 ноутбуки у школи області. Загалом використали понад 67 мільйонів гривень коштів загальнодержавної субвенції та майже 14 мільйонів гривень коштів місцевих бюджетів. Із виділених 980 млн грн субвенції касових видатків здійснено на 860 млн грн. Економія склала майже 108 мільйонів гривень, 73 млн з яких спрямовали на придбання автобусів і обладнання вбиралень у школах, а майже 35 млн грн повернули до бюджету. Співфінансування з місцевих бюджетів склало понад 243 мільйонів гривень, із яких 14 мільйонів не були освоєні та теж повернуті до бюджету.
Мінцифри: Понад 200 000 українців пройшли опитування в застосунку Дія
10 лютого 2022
Під час Diia Summit 8 лютого Мінцифри презентувало нову послугу в застосунку Дія — опитування. За цей час два опитування пройшли понад 200 000 українців. «Опитування — важлива послуга для розвитку електронної демократії в країні. Вона дасть можливість державі спілкуватися зі своїми громадянами, а це своєю чергою принесе цінний зворотний зв’язок. Також опитування допоможуть Дії в розробці нових послуг», — зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров. Опитування доступні усім користувачам Дії. Інших вимог немає, жодних додаткових документів не потрібно. У вкладці Послуги просто оберіть пункт Опитування. Раніше не існувало зручних інструментів, щоб оперативно зібрати думки громадськості в одному місці. Подібні питання вирішувалися слуханнями чи засіданнями, про які мало хто знав. Але тепер українці зможуть висловити думку на запропоновані питання за допомогою декількох кліків у Дії.
Які дані після щеплення бустерною дозою мають бути в ЕСОЗ, щоб згенерувався COVID-сертифікат: роз'яснення МОЗ
7 лютого 2022
Частина питань із завантаженням COVID-сертифікатів пов’язана з невірно внесеними даними про щеплення в електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ). Це зазначила заступниця міністра охорони здоров'я Марія Карчевич. «Ми бачимо деякі труднощі, пов’язані з тим, як вносяться дані. Попри те, що після старту вакцинальної кампанії з бустерного щеплення ми розробили інструкції для медичних працівників, які працюють з системою, та надіслали в усі заклади охорони здоров’я. Однак, можливо, не усім закладам ця інформація надійшла або не всі лікарі з нею встигли ознайомитися», – заявила заступниця міністра. Марія Карчевич нагадала, що для правильно сформованого COVID-сертифіката на підставі бустерної дози потрібно, щоб в ЕСОЗ були коректно внесені вірно такі дані: кількість і порядковий номер вакцини зазначається: «1/1» причина вакцинації: «щеплення за станом здоров’я (планово)» етап вакцинації: «бустерна доза» Також нагадуємо, що на сайті Академії НСЗУ є розроблений новий навчальний матеріал, присвячений внесенню даних після щеплення бустерною дозою. Насамкінець, заступниця міністра зауважила, що пацієнтам також важливо знати цю інформацію, аби разом з лікарем мати можливість звірити коректність введення даних після щеплення.
У Дії з’явився COVID-сертифікат для щеплених бустерною дозою
1 лютого 2022
Відсьогодні усі, хто отримав бустерну дозу щеплення від COVID-19, можуть завантажити новий COVID-сертифікат. Міністерство охорони здоров’я разом з Міністерством цифрової трансформації запустило технічний функціонал для нових цифрових документів про щеплення. Щоб отримати сертифікат, достатньо надіслати запит на порталі чи в застосунку «Дія». Зробити це можна одразу в перший день введення дози вакцини проти COVID-19, щойно медики введуть дані про вакцинацію до ЕСОЗ. Термін дії такого документа складатиме 270 днів, як і в усіх країнах ЄС. “Як і обіцяли, всі, хто отримав бустерну дозу щеплення від COVID-19 можуть завантажити новий COVID-сертифікат. Наразі понад 350 тисяч українців посилили свій захист та вже отримали бустерну дозу антиковідної вакцини. Принаймні 1 дозою вже вакциновано половина дорослого населення. Більше 47% отримали повний базовий курс вакцинації, а саме 2 дози. Збільшення відсотку вакцинованих українців, дозволить нам з більшою впевненістю дивитися у майбутнє”, - заявив міністр Віктор Ляшко. Новим цифровим документом можна користуватися як всередині країни під час введення карантинних обмежень, так і за кордоном. Зокрема, український COVID-сертифікат після бустерної дози буде чинним в Україні з дня вакцинації, а в країнах, які входять до Довірчої мережі, — з 14 дня від дати щеплення. Сертифікат генерується за умови будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні. Зауважимо, для бустерної дози Національна технічна група експертів з питань імунопрофілактики (НТГЕІ) рекомендує надавати перевагу м-РНК-вакцинам – Moderna або Comirnaty, незалежно від того, якою вакциною раніше був проведений повний цикл вакцинації. Слід зазначити, що окрім COVID-сертифіката, українці, які отримали бустер, зможуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Медичний документ видається за місцем щеплення чи в сімейного лікаря, та в ньому мають бути перелічені усі дози вакцинації проти COVID-19 відповідно до вимог. Цей документ, як і COVID-сертифікат, буде чинним 270 днів, рахуючи від дати останнього щеплення проти COVID-19. Окрім того, нагадаємо, два тижні тому Уряд, вслід за рішенням ЄС, скоротив термін дії «зелених» COVID-сертифікатів. Їхній термін дії замість 365 днів тепер складає 270 днів. Щоб новий термін сертифіката коректно відображався у додатку «Дія», слід згенерувати свій документ повторно. Це важливо зробити, оскільки після того, як сплине 270 днів від останньої дози повної вакцинації, документ втратить чинність.
За ініціативи першої леді Олени Зеленської Мінцифра презентує освітній серіал «Держава без бар’єрів»
27 січня 2022
Для впровадження принципів безбар’єрності під час комунікацій в роботі органів влади та формування довіри між громадянами та представниками влади, Мінцифра пропонує освітній серіал «Держава без бар’єрів» на платформі Дія.Цифрова освіта. В Україні проживає майже 2,7 мільйонів людей з інвалідністю, 7,2 мільйонів людей старше 65 років, щороку приблизно півмільйона стають батьками. Це значить, що майже третина населення України періодично звертаються за публічними послугами. Тому вкрай важливо, щоб шлях до отримання цієї послуги був зрозумілим, доступним та безбар’єрним. Так формується репутація державних службовців, так з’являється довіра до держави загалом та органів влади всіх рівнів. Тому важливо, щоб публічні службовці першими впроваджували безбар’єрність, як нову суспільну норму та гарантували доступність та зручність для всіх громадян без виключення. До вашої уваги шість серій серіалу, у яких розповідається, як публічним службовцям дотримуватися принципів безбар’єрності у спілкуванні з громадянами, як застосовувати безбар’єрний підхід під час ухвалення рішень, що призводить до формування стереотипів та як уникати упередженості в роботі. Також йдеться про протидію дискримінації під час працевлаштування на публічну службу. Перша серія освітнього серіалу - за участі першої леді Олени Зеленської. Дивіться серіал за посиланням - https://osvita.diia.gov.ua/courses/barrier-free-government Курс Міністерства цифрової трансформації України створено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів» у партнерстві з офісом Радника-уповноваженого Президента України з питань безбар'єрності, Національного агентства України з питань державної служби, ГО «Безбар’єрність, представників громадянського суспільства та експертів з інклюзивності за підтримки проєкту ПРООН «Права людини для України», який фінансується МЗС Данії.
Верховна Рада підтримала виплату субсидій для книгарень і видачу сертифікатів на купівлю книжок
26 січня 2022
Книгарні отримуватимуть відшкодування з державного бюджету на оренду приміщень. Також українцям при народженні та отриманні паспорта у 14 років видаватимуть сертифікат на купівлю книг. Це передбачає законопроєкт №6287 про стимулювання розвитку українського книговидання і книгорозповсюдження, який Верховна Рада ухвалила у першому читанні 25 січня 2022 року. За це рішення проголосували 277 народних депутатів. «Результати програми «єПідтримка» доводять, що попит на книжки серед українців однозначно є. Тому очікуємо на позитивне голосування за законопроект і у другому читанні. Такі зміни створять можливість збільшити кількість книгарень в Україні», - прокоментував рішення парламенту Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко. Державна субсидія на часткову компенсацію оренди надаватиметься щоквартально, починаючи з першого кварталу 2023 року. Отримати її зможуть книгарні, більш ніж 80 відсотків доходів яких приносить саме реалізація книжок. Заявка на оформлення субсидії буде подаватись до Українського інституту книги. Сертифікат на купівлю книг надаватиметься з 1 січня 2023 року при отриманні свідоцтва про народження, а також при отриманні паспорта громадянина України у 14 років. Сума - 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, сьогодні понад 700 грн. Сертифікат може бути використаний виключно для придбання книг державною мовою у розповсюджувача видавничої продукції. Джерело: Міністерство культури та інформаційної політики