У новому році на Львівщині запрацює ще два інклюзивно-ресурсних центри
У Добросинсько-Магерівській та Меденицькій громадах відкриють нові ІРЦ. Відповідні рішення уже ухвалили на місцевих сесіях.
Мешканці Меденицької територіальної громади звертаються до Сколівського , Трускавецького та Дрогобицького інклюзивно-ресурсних центрів, що приносить незручності при отриманні необхідних послуг, тому виникла потреба у створенні власного ІРЦ. Віддаленість від Добросинсько-Магерівській громад інклюзивно-ресурсних центрів Жовківської і Рава-Руської міських рад також ускладнює належну роботу з дітьми, які потребують супроводу.
«Надзвичайно добре, що органи місцевого самоврядування у цих двох громадах ухвалили такі рішення. Інклюзивна освіта має пріоритетне значення для забезпечення якісної освіти усіх дітей, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, а також для побудови інклюзивного суспільства», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник.
Враховуючи те, що до цього часу інклюзивно-ресурсні центри працювали з дітьми з 2 до 18 років, а тепер пройти психолого-педагогічну оцінку розвитку або отримати супровід зможуть діти від народження та особи старші 18 років, які мають особливі освітні потреби – це розширюватиме можливості за допомогою яких особи з особливими освітніми потребами реалізують своє право на повноправну участь у житті своїх громад.
Зараз в області функціонує тридцять два Інклюзивно-ресурсних центри, які мають на обслуговуванні трохи менше 400 тисяч дітей.
Ключові слова:
ІРЦНовини за темою
Зміни у роботі інклюзивно-ресурсних центрів обговорили із директорами ІРЦ
16 вересня 2021
На виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, триває робота над удосконаленням інклюзивно-ресурсних центрів. До деяких постанов у липні внесли зміни, зокрема до Положення про ІРЦ. Відтак, в дію вступили зміни переліку назв фахівців, тривалості відпусток та робочого тижня, оплати праці ІРЦ тощо. Щоб запустити процес імплементації змін в роботі ІРЦ днями на базі «Навчально-реабілітаційного центру «Мрія» відбулась нарада директорів таких центрів, до якої були залучені фахівці департаменту освіти та науки. «Зміни, які набули чинності після постанови Кабміну, наближають наше суспільство до цивілізованого європейського формату забезпечення освітніх потреб для усіх дітей. Саме фахівці ІРЦ є тим першим форпостом, який здатен провести комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Надзвичайно важливо, що Уряд розуміє потребу у змінах цього сектору освіти, адже на ІРЦ лягає велике навантаження, особливо за браком необхідної кількіості кваліфікованих кадрів», - зазначив під час наради директор департаменту освіти і науки Олег Паска. У межах наради, головний спеціаліст департаменту освіти і науки ЛОДА Марія Васюник-Кулієва та заступник голови Львівської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України Мар’ян Калин, розповіли директорам інклюзивно-ресурсних центрів про зміни у законодавстві України, а саме зміни, які внесено до постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами (постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 р. № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами», а також зміни у «Положення про інклюзивно-ресурсний центр», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 545. «У роботі ІРЦ відбулись дуже серйозні зміни. Ми мусимо спільно почати правильно їх втілювати, аби потім не корегувати. Зміни до постанов передбачають поліпшення умов праці, зміну посад, підвищення тарифних розрядів. Усунено також норми, які призводили до дублювання функцій з надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти. Це все серйозні зрушення, які відбуваються на наших очах, і на нашій відповідальності їх правильно імплементувати», - наголосила головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник. Відтак, директорів інклюзивно-ресурсних центрів ознайомили з веденням кадрової документації в установі, оформленням трудових відносин з працівниками та іншими нормативними документами, навчали будувати репутацію в різних інтернет-каналах, презентували досвід створення алгоритму дій та співробітництва з територіальними громадами у формі спільного фінансування (утримання) комунального закладу. Учасники наради обговорили основні завдання та напрями діяльності інклюзивно-ресурсних центрів у 2021/2022 навчальному році, питання щодо створення безпечного інклюзивного середовища в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, особливості інклюзивного навчання та забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами. Довідково: Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) - це установа, яка створена з метою реалізації права людей з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі, у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших навчальних закладах, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти. Інклюзивно-ресурсні центри: • проводять комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини; • надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги; • забезпечують системний та кваліфікований супровід дитини з особливими освітніми потребами На Львівщині працює 31 інклюзивно-ресурсний центр. Інклюзивно-ресурсні центри є у всіх областях України, тож діти з особливими освітніми потребами та їхні батьки можуть отримати відповідні послуги за місцем проживання.
Співпрацю ІРЦ із закладами вищої освіти обговорили під час круглого столу
18 травня 2021
У Новояворівському інклюзивно-ресурсному центрі організували круглий стіл щодо міжсекторальної співпраці ІРЦ та закладів вищої освіти. Учасники заходу, серед яких науковці, педагоги, управлінці, обмінялись думками щодо необхідності продовження роботи над покращенням якісного інклюзивного освітнього середовища. Під час круглого столу порушили питання проведення психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання допомоги у навчанні дітям з особливими освітніми потребами та потребу у фахівцях для ІРЦ. Фахівці галузі презентували свої доповіді щодо подолання комунікаційних бар’єрів, перспектив розвитку інклюзивно-ресурсних центрів, методичної допомоги педагогічним працівникам тощо. У круглому столі також взяли участь студенти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка. Для другокурсників організували практичне заняття з дисципліни «Людина з інтелектуальною недостатністю в реаліях сучасного світу». Директор ІРЦ Надія Пелих ознайомила студентів із приміщенням та діяльністю центру, проблемами та перспективами розвитку. «Проведення практичних занять в підприємствах та установах сприяє розвиткові дуальної освіти та закріпленню набутих теоретичних знань на практиці, що суттєво відрізняється від «практичних відпрацювань» в аудиторіях», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки ЛОДА доцент Леся Томаневич.
Розбудова інклюзивної освіти – один із пріоритетів Міністерства освіти і науки України
8 лютого 2021
Реформа «Нова українська школа», зокрема її продовження на рівні базової середньої освіти, а також розбудова інклюзивної освіти є одними з ключових пріоритетів роботи Міністерства освіти і науки. За 2020 рік вдалось оновити зміст загальної середньої освіти й методики навчання, що відповідають потребам формування ключових компетентностей для життя. Крім того, за минулий рік удосконалили систему інклюзивно-ресурсних центрів, а заклади освіти забезпечили допоміжними засобами для осіб з особливими освітніми потребами. Також створено безпечне, сучасне, комфортне, інклюзивне та мотиваційне для всіх учасників освітнього процесу середовище в закладах загальної середньої освіти. Міністерство освіти і науки України також продовжуватиме роботу із упровадження диференційованого підходу до інклюзивної освіти, забезпечення доступності закладів освіти для осіб з особливими освітніми потребами шляхом створення та функціонування інклюзивних класів та груп у закладах освіти, трансформації мережі спеціальних закладів освіти відповідно до європейських стандартів, створення шкіл при дитячих лікарнях. "Для створення безбар’єрного середовища у закладах загальної середньої, дошкільної освіти Львівщини облаштовано 500 пандусів, вмонтовано 1193 широких дверей, 91 туалетне приміщення мають спеціальні пристосування для осіб з функціональними обмеженнями», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації Марія Васюник. У Львівській області в інклюзивних закладах освіти здобувають освіту 1825 дітей з особливими освітніми потребами шкільного та дошкільного віку. Ще 105 осіб з ООП навчаються в закладах професійно(професійно-технічної) освіти. Цього навчального року у порівнянні з минулим кількість дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, які здобувають освіту в інклюзивних закладах загальної середньої освіти, збільшилася з 942 до 1251. «У нашій області функціонують 30 інклюзивно-ресурсних центрів. Освітня галузь покликана забезпечити однакові можливості на здобуття дошкільної та середньої освіти всім дітям. Робота таких центрів - це потреба часу та руйнування стереотипів про можливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами», - наголосила Марія Васюник. Інклюзивно-ресурсні центри України мають також спеціальні автомобілі, завдяки яким команди ІРЦ зможуть бути мобільнішими та надавати додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям. На Львівщині такий мобільний ІРЦ має тільки Сколівський ІРЦ. З-поміж завдань Міністерства, які заплановані на 2021 рік, – продовжити реформу «Нова українська школа» на рівні базової середньої освіти та затвердити Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2021-2031 роки.
На Львівщині відкрили ще один інклюзивно-ресурсний центр
23 вересня 2020
Сьогодні у Бродах запрацював новий ІРЦ, фахівці якого зможуть здійснювати експертно-діагностичну, інформаційно-аналітичну, методичну, консультативну, просвітницьку діяльність для дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років. На виконання постанови Кабінету Міністрів та згідно з розпорядженням ОДА було виділено 251 888,00 грн. із субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливимм освітніми потребами. Ці кошти були витрачені на придбання обладнання для центру, зокрема, на ноутбук, багатофункціональний лазерний пристрій, комплекти меблів, інтерактивну дошку тощо. «В нашій області вже є 30 таких центрів. Держава забезпечує їхню діяльність за рахунок субвенцій з держбюджету. Ми прагнемо, щоб усі наші діти мали рівний доступ до освіти, могли розвивати свої здібності і таланти, спілкуватися з однолітками, бути соціально активними. Основне наше завдання як влади – зробити так, щоб діти, які мають інвалідність чи певні проблеми зі здоров’ям, – не відчували жодних бар’єрів. І щоб їхні ровесники, які відвідують звичайні школи, навчилися сприймати їх як рівних», - зазначив голова Львівської ОДА Максим Козицький. У 2020 році були залучені кошти міської ради у сумі 59 445,60 грн на закладання бруківкою прилеглої території. А також за кошти районного бюджету у сумі 290 000,00 грн. проведено капітальний ремонт другого поверху приміщення ІРЦ. За період 2018-2020 рр. фахівцями КУ «Бродівський ІРЦ» було проведено 244 комплексних оцінок розвитку дитини. З них 127 внесені в автоматизовану систему «ІРЦ» з метою забезпечення створення єдиного інформаційного середовища у сфері інклюзивної освіти.
Голова Львівської ОДА відвідав Буську гімназію імені Євгена Петрушевича
2 вересня 2020
Під час робочої поїздки у Буський район голова Львівської ОДА Максим Козицький відвідав Буську гімназію імені Євгена Петрушевича при Львівському національному університеті імені Івана Франка, де зокрема оглянув інклюзивно-ресурсний центр. ІРЦ облаштований окремим приміщенням, складається із п’яти кімнат, які розміщені у будівлі гімназії. Педагоги центру, серед яких логопеди, дефектологи, практичні психологи та реабілітологи, навчають понад 8 тисяч дітей від 2-х років. У Львівській області створено та функціонує 30 інклюзивно-ресурсних центрів. Відповідно до заявок у 2021 році планується відкрити що 2 ІРЦ в м. Новий Розділ та Зимноводівській ОТГ. Педагогічний колектив гімназії налічує 67 учителів. Сьогодні вони навчають 322 учнів. Навчально-виховний комплекс працює за індивідуальним навчальним планом, розробленим на базі типового плану Міністерства освіти та науки України. Навчання в старших класах відбувається за двома напрямками — гуманітарним та природничо-математичним.
Чотири нові автобуси передали для діток з особливими освітніми потребами області
20 грудня 2019
Сьогодні, 20 грудня, відбулося вручення чотирьох шкільних автобусів зі спеціальним обладнанням. Ключі від транспортних засобів для потреб інклюзивно-ресурсних центрів Пустомитівського та Сокальського районів Львівської області, а також міста Львова урочисто вручив заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Іван Собко. «Сьогодні ми передали автобуси на баланс ще 4 освітнім закладам. Департамент освіти на науки Львівської обласної державної адміністрації провів торги. Відтак, за підсумками – вартість одного автобуса склала 2 млн 37 тис гривень. Ми констатуємо, що маємо приділяти сьогодні набагато більше уваги дітям, зокрема тим, які мають особливі освітні потреби. Такі автобуси дозволять залучати їх до ширших можливостей і набувати нових навиків, вмінь», - зазначив Іван Собко. Автобуси придбали за кошти державного бюджету у співфінансуванні з місцевим бюджетом. З місцевих бюджетів Сокальської та Пустомитівської районних рад виділено по 210 тис грн, з бюджету м. Львова – 1 млн 26 тис грн. Шкільний автобус зі спеціальним обладнанням підвозитиме дітей з обмеженою здатністю до пересування та дітей з особливими освітніми потребами при організації заходів, спрямованих на соціалізацію та формування гармонійного світогляду кожної дитини. Цей транспорт використовуватиметься для обслуговування інклюзивно-ресурсного центру, при виконанні основних завдань ІРЦ, а саме: здійснення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини за місцем проживання дитини; сприяння надання методичної та консультативної допомоги учасникам команд психолого-педагогічного супроводу в закладах дошкільної і загальної середньої освіти; надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами. «Львівщина цьогоріч на освіту отримала 340 млн гривень субвенцій з бюджетів різних рівнів: державного, обласного та місцевого. Це величезні кошти, які були втілені та реалізовані в освітньому просторі та середовищі. Цього року, як ніколи, ми покращили стан освітнього середовища наших закладів освіти області. Це один із прикладів ефективного використання державної субвенції. Ми сьогодні завершуємо придбання транспортних засобів для інклюзивно-ресурсних центрів», - додав т.в.о. директора департаменту освіти та науки Львівської обласної державної адміністрації Ігор Гайдук. Довідково: У Пустомитівському районі проживає 918 дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі 473 дітей з інвалідністю. У 2019-2020 н.р. у закладах освіти району навчається 28 дітей з особливими освітніми потребами у класах та групах інклюзивного навчання, зокрема: 22 дитини шкільного віку та 6 дітей дошкільного віку. У Годовицькій ЗОШ І –ІІІ ст. та Сокільницькій ЗОШ І-ІІІ ст. навчаються 2 дітей з порушеннями опорно-рухового апарату. У Сокальському районі в 16 закладах освіти організоване інклюзивне навчання, на якому навчається 30 учнів з особливими освітніми потребами. Упродовж 2019 року спеціалістами КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Сокальської районної ради Львівської області проведено комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку понад 100 дітей. Окрім того, корекційно - розвиткові послуги отримує 116 дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років. У районі є віддалені села, з яких батьки не завжди мають можливість привезти своїх дітей для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки або на корекційно-розвиткові заняття. Тому, спеціалізований автобус вирішить багато питань щодо підвезення учнів з особливими освітніми потребами для отримання вчасної корекційної допомоги. Також зазначаємо, що у м. Львів автобуси будуть забезпечувати підвезення учнів СЗШ № 82 м. Львова, оскільки станом на сьогодні в навчальному закладі 38 дітей з особливими освітніми потребами, з яких 16 з обмеженою можливістю до пересування, а інший автобус забезпечуватиме підвезення дітей за потребою з різних шкіл м. Львова, здійснюватиме підвезення фахівців інклюзивно-ресурсних центрів для вивчення дітей з особливими освітніми потребами, забезпечуватиме проведення екскурсій.
У Радехові відкрили новий Інклюзивно-ресурсний центр
1 листопада 2019
У четвер, 31 жовтня, відбулось офіційне відкриття КУ "Інклюзивно-ресурсний центр" Радехівської районної ради Львівської області. Робота ІРЦ буде поширюватись на супровід дітей Радехівського району, Лопатинської та Радехівської ОТГ та зможе обслуговувати до 90 дітей дошкільного і шкільного віку. "Відкриття такого Центру - це потреба часу та руйнування стереотипів про можливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами", - наголосив т.в.о. директора департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ігор Гайдук. На відкриття Центру завітали представники місцевої влади, батьки разом з дітьми, які отримуватимуть тут супровід. До привітань долучилися вихованці закладів дошкільної освіти номер 2,3 м. Радехів та Музичної школи ім. І. Білозіра. До основних завдань інклюзивно-ресурсного центру відносимо: 1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини. 2. Розроблення рекомендації щодо освітньої програми. 3. Проведення колекційно-розвиткових занять з дітьми. 4. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам. 5. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку дітей. На даний час Центр функціонуватиме на першому поверсі в приміщенні Радехівської міської ради. Всього на Львівщині відкрито та функціонує 28 інклюзивно-ресурсних центрів.
На Золочівщині відкрили інклюзивно-ресурсний центр (+ВІДЕО)
16 квітня 2019
Сьогодні, 16 квітня, у Золочеві відкрили інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ), де надаватимуть комплексну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами, а також проводитимуть з ними корекційні заняття. Участь у відкритті взяв голова Львівської ОДА Олег Синютка. «Нас сьогодні тут зібрала велика любов, без якої не можна зробити жодної доброї справи, не можна змінити світ на краще. Розвиток і соціалізація діточок – надзвичайно важливе питання. Такі центри забезпечують однакові можливості на здобуття дошкільної та середньої освіти усім дітям. Хочу подякувати усім, хто хоч на краплину своєю працею, своїм здоров’ям долучився до цієї доброї справи. Програма, започаткована дружиною Президента покликана, перш за все, зробити наш світ добрішим. Зробити циї діток повноправними членами суспільства – це справа не лише вихователів та батьків, це стосується кожного з нас», - наголосив Олег Синютка. У приміщеннях інклюзивно-ресурсного центру створені умови безбар'єрного доступу для осіб з порушеннями опорно-рухового апарату, зокрема пандуси та спеціально обладнаний санвузол. Також облаштували кімнати для первинного прийому дітей та консультацій, кабінет практичного психолога, кабінет вчителя-логопеда, кабінет вчителя-реабілітолога, методичний кабінет, кабінет директора. Для організації свят та дозвілля дітей з особливими потребами наявна актова зала. Діти з особливим потребами мають можливість отримувати реабілітаційні послуги в басейні та соляній кімнаті. В інклюзивно-ресурсному центрі працюють 5 фахівців: директор, 2 практичні психологи, вчитель-логопед та вчитель-реабілітолог. На облаштування приміщень Золочівського інклюзивно-ресурсного центру використано 251844 грн коштів державної субвенції та 35000 грн. спонсорської допомоги. Зазначимо, у закладах загальної середньої та дошкільної освіти Золочівського району за інклюзивною формою навчання навчається 14 дітей з особливими освітніми потребами. У 12 класах закладів загальної середньої освіти та в 1 групі закладу дошкільної освіти організовано інклюзивну форму навчання. Загалом інклюзивну форму навчання в закладах освіти Золочівського району організовано з 2013 року.
У Пустомитах відкрили інклюзивно-ресурсний центр для дітей з особливими освітніми потребами
15 квітня 2019
Сьогодні, 15 квітня, на базі Пустомитівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 відкрили інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ), де надаватимуть комплексну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами, а також проводитимуть з ними корекційні заняття. В урочистих заходах взяли участь директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Любомира Мандзій. «Освітня галузь покликана до того, щоб забезпечити однакові можливості на здобуття дошкільної та середньої освіти всім дітям. І відкриття такого центру – це важливий крок у створенні сучасної та європейської системи надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами. Також хочу зазначити, що послугами новоствореного центру зможуть скористатися не тільки мешканці Пустомитах, а всі, кому це буде потрібно», - зазначила Любомира Мандзій. Інклюзивно-ресурсний центр налічує 5 кімнат та 1 кімнату спільного користування з Пустомитівською ЦРЛ – кабінет ЛФК. Приміщення ІРЦ повністю наповнене сучасними меблями та приладдям, які створюють комфортні умови для навчання дітей. Реконструкція Центру проводилася за кошти місцевого бюджету, а на оснащення ІРЦ з державного бюджету було виділено і використано 251 888 гривень. Слід зазначити, що відкриття таких навчальних закладів на території Львівської області стало можливим завдяки державній політиці, яку проводить Президент Петро Порошенко, та за сприяння фонду Марини Порошенко.
500 млн гривень - на закупівлю шкільних автобусів і машин для інклюзивно-ресурсних центрів
4 квітня 2019
З державного бюджету місцеві органи самоврядування отримали 500 млн гривень, з яких 325 млн буде використано для купівлі шкільних автобусів, а ще 175 – на придбання спеціальних автомобілів для інклюзивно-ресурсних центрів. Відповідне рішення прийняв Кабінет міністрів України вчора, 3 квітня. «Для нас принципово важливо продовжити програму забезпечення шкільними автобусами для підвезення дітей з сільських територій у заклади, де вони зможуть отримати якісно вищий рівень освіти. Так, протягом 2016-2018 років ми вже інвестували понад 840 млн грн. Цього року передбачено ще 325 млн грн. Тобто ми виходимо на більш ніж мільярдні інвестиції протягом останніх кількох років – це значний здобуток і надзвичайно важлива програма. Ми розраховуємо, що вона продовжиться і надалі, щоб наші діти у сільських територіях мали доступ до якісної освіти», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич. Закупівля автобусів відбуватиметься на засадах співфінансування з органами місцевого самоврядування. Так, документ передбачає, що міста обласного значення мусять доплатити під час закупівлі автобусів щонайменше 30% від загальної вартості. Для районів та ОТГ це співвідношення становить 90% на 10%, тобто місцева влада має доплатити щонайменше 10% власних коштів. Найбільш пільгові умови для сіл (селищ), що мають статус гірських населених пунктів, та на лінії зіткнення – для них співвідношення становить 95% на 5%. На органи місцевого самоврядування ці кошти розподілені за чіткими і прозорими критеріями – пропорційно до кількості учнів, які потребують підвезення. «Окрім цього, 175 млн грн ми спрямовуємо на придбання спеціальних автомобілів для інклюзивно-ресурсних центрів. Завдяки ним команди ІРЦ зможуть бути мобільнішими та надавати додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям. Ця інвестиція розподілена між областями за кількість створених ІРЦ», – зазначила Лілія Гриневич.
На Дрогобиччині відкрили інклюзивно-ресурсний центр
18 листопада 2018
У п’ятницю, 16 листопада, відбулось офіційне відкриття комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Дрогобицької міської ради. Про це інформують у департаменті освіти і науки Львівської ОДА. Центр створили на базі ЗЗСО N5 міста Дрогобич. У центрі працюють практичні психологи, вчитель-реабілітолог та логопед. З місцевого бюджету на ремонт приміщення виділили 250 тис грн, з державного - 251 тис гривень на придбання корекційно-реабілітаційного обладнання. Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) надає комплексну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Зазначимо, що це вже 9 офіційно відкритий ІРЦ на Львівщині.
На Львівщині створили 25 інклюзивно-ресурсних центрів
5 листопада 2018
Про це сьогодні, 5 листопада, повідомила директор департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Любомира Мандзій. Відтак, за її словами, в області за рішеннями районних та міських рад створили 25 інклюзивно-ресурсних центри. Офіційно відкрито інклюзивно-ресурсні центри у: Бориславі, Стрию, Буському, Городоцькому, Кам’янка-Бузькому, Миколаївському, Сокальському, Стрийському районах. На черзі – ще один у Мостиському районі. Також у 2017/2018 навчальних роках у 255 інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти (далі-ЗЗСО) області організували інклюзивне навчання для 358 дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю. У 32 закладах дошкільної освіти (далі-ЗДО) області функціонувало 46 інклюзивних дошкільних груп. У закладах дошкільної освіти навчалося 80 дітей дошкільного віку, з них – 38 дітей з інвалідністю. Окрім того, ввели 42, 5 (48 осіб) штатних одиниць асистентів вихователя. Зазначимо також, що у 2017/2018 навчальних роках кількість ставок асистентів вчителів та вихователів зросла до 161, 5 (231 особа). У 2018/2019 навчальних роках для 545 дітей з особливими освітніми потребами організували навчання в 423 інклюзивних та 5 спеціальних класах закладів освіти Львівської області. Охоплені всі нозології. У закладах дошкільної освіти навчається 134 дитини з особливими освітніми потребами (67 інклюзивних груп). Кількість ставок асистентів вчителів зросла до 211 (319 осіб) у ЗЗСО, у ЗДО до 75 (77 осіб). Для надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами Львівській області у 2018 виділили 8224000 гривень.