Зміни у фінансуванні інвестиційних проєктів з місцевих бюджетів: у ЛОДА роз’яснили основні нововведення
Минулого року до Бюджетного кодексу України внесли зміни до положень про фінансування інвестиційних проєктів з місцевих бюджетів, які вступили в дію з січня 2022 року. Про головні нововведення розповіли на брифінгу у Львівській ОДА.
Як розповів профільний заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, зміни слід враховувати у роботі головам громад і їх заступникам, головам бюджетних комісій, головним бухгалтерам, керівникам управлінь економіки, які ведуть капітальні видатки.
«Минулого року ми стикалися з такими проблемами і питаннями, як неправильна назва проєкту, вид робіт, неправильно запроєктовано відповідний об’єкт, який потім потребував змін у назві, видах робіт, у КВЕДі, що у свою чергу потребувало рішень сесій облради. Тож тепер, коли вступили в силу нові положення Бюджетного кодексу, закликаємо ознайомитися з ними, а в разі необхідності додаткових роз’яснень – звертатися до департаменту фінансів Львівської ОДА.
Цього року з державного бюджету місцевим бюджетам Львівщини передбачено кошти на розвиток інфраструктури, екологічні проєкти, проєкти, пов’язані з питною водою, проєкти Державного фонду регіонального розвитку, в обласному бюджеті є ряд обласних програм, які містять інфраструктурну складову», - зазначив Іван Собко.
Зокрема, в новій редакції Бюджетного кодексу України, яка вступила в дію з 01.01.2022 року, виключено частину 5 статті 71 щодо обов’язкового розподілу за об’єктами коштів бюджету розвитку щодо здійснення заходів на будівництво, реконструкцію і реставрацію, капітальний ремонт об’єктів виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за рішенням місцевої ради при затвердженні місцевих бюджетів та при внесенні змін до них.
Водночас, частину 2 статті 76 Кодексу доповнено положенням, відповідно до якого рішенням про місцевий бюджет також повинні визначатися обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проектів.
«Це означає, що капітальний ремонт планується в складі кошторисних видатків бюджетних установ. Якщо необхідно проводити капітальний ремонт за межами обласного бюджету, тобто, на території територіальної громади, то такі видатки не можуть проводитися за кошти обласного бюджету, вони можуть проводитися в складі обласних цільових програм (серед таких програм – програма регіонального розвитку, де можуть передбачатися видатки у складі обласної програми)», - пояснив заступник директора департаменту фінансів Львівської ОДА Іван Нос.
Листом Міністерство фінансів України від15.06.2021 № 05120-08-6/19321 надано роз’яснення, що з 2022 року у рішенні про місцевий бюджет слід відображати капітальні вкладення місцевого бюджету, що спрямовуються на створення (будівництво), реконструкцію, технічне переоснащення основних засобів в розрізі інвестиційних проектів.
Також, пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 «Про затвердження Порядку державного фінансування капітального будівництва» визначено, що державні капітальні вкладення не дозволяється спрямовувати на проведення усіх видів ремонтних робіт.
Крім цього, наказом від 22.09.2021 № 513 Міністерства фінансів України внесено зміни до типової класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, які вводяться в дію з 2022 року і згідно яких до КВКМ 7300 „Будівництво та регіональний розвиток” відносяться видатки по будівництву, а саме: будівництво, реконструкція і реставрація об’єктів, виробничої, комунікаційної та соціальної інфраструктури за рахунок власних коштів місцевих бюджетів, а капітальні видатки, заплановані на капітальний ремонт, мають відображатися по відповідному коду тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів з урахуванням галузевої ознаки, до якої належать такі установи та заклади.
Слід також відмітити, що обласний бюджет є окремим місцевим бюджетом і видатки капітального характеру повинні спрямовуватись в першу чергу на покращення діяльності підприємств та установ обласної комунальної власності.
Окрім того, нагадаємо, що капітальні видатки фінансуються з бюджету розвитку обласного бюджету, джерелом наповнення якого є надходження коштів від продажу майна, від надходження позик, раніше виданих з відповідних місцевих бюджетів, передача коштів із загального та спеціального фонду.