Представники Львівщини взяли участь у семінарі, присвяченому контролю над тютюном
Протягом 3-4 серпня 2018 року представники Львівського обласного центру громадського здоров’я, зокрема, директор Центру Мар’яна Служинська, взяли участь у практичному семінарі «Мистецтво мультимедійних історій на прикладі контролю над тютюном», що відбувся у Тернополі. Захід організувати ГО «Життя», «Vital Strategies» та Незалежна асоціація телерадіомовників.
У перший день семінару експерти Костянтин Красовський та Андрій Скіпальський яскраво та всебічно висвітлили різноманітні аспекти проблеми тютюнопаління в Україні та світі.
«Куріння є настільки нефізіологічним та від природи неприємним для людини, що ця звичка ніколи б не розповсюдилась, якби не певні соціальні фактори, псевдонаукові теорії, військові події та штучно запроваджена мода. Так само можливо знову перетворити куріння в свідомості людей на немодне та безглузде заняття, незважаючи на шалені зусилля тютюнових компаній. Кінець ери тютюну досяжний в недалекому майбутньому, - оптимістично переконує Костянтин Красовський. – Деякі країни світу, наприклад, Австралія, Нова Зеландія, Велика Британія, задекларували свої наміри стати вільними від тютюну (менше 5% курців) вже впродовж 30-х років нашого століття».
Згідно Глобального опитування дорослих щодо вживання тютюну (GATS), станом на 2017 рік 23,0% українців (8,2 млн. осіб), з них 40,1% чоловіків та 8,9% жінок, є теперішніми споживачами тютюнових виробів; 7,3% некурців (2 млн. осіб) зазнавали впливу тютюнового диму вдома, а 10,5% некурців – на робочому місці.
- Безпечних тютюнових виробів не існує
- Половина споживачів тютюнових виробів помре від викликаних курінням хвороб
- Чверть курців помре у віці до 80 років, при цьому якість життя буде нижчою
- Припинення куріння працює, тоді як зменшення споживання тютюнових виробів не знижує ризику захворювань
Андрій Скіпальський зупинився на питаннях контролю над тютюном в Україні та світі, маркетингових технологіях тютюнових корпорацій, зокрема, щодо новітніх продуктів (електронні сигарети, IQOS) та сучасній політиці в сфері охорони здоров’я.
«Протягом чотирьох років ведеться активна робота з метою затвердження законопроекту Про внесення змін до деяких Законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну. Він передбачає оновлення медичних попереджень на пачках сигарет, заборону тютюнових виробів з характерним смаком та ароматизаторами, регулювання вмісту, маркування та продажу електронних сигарет, повну заборону реклами тютюну в інтернеті тощо», - наголосив Андрій Скіпальський.
Небезпечної популярності набувають е-сигарети, які через цілковиту доступність та неврегульований продаж становлять особливу загрозу для дітей і підлітків – майже кожен п’ятий український школяр у віці 13-15 років (18,4%) є теперішнім курцем е-сигарет. Результати досліджень свідчать, що використання електронних сигарет затягує процес відмови від куріння та знижує шанси на успіх, підвищує ризик почати курити звичайні сигарети, збільшує ризик серцево-судинних, онкологічних, легеневих захворювань, створює загрозу травматизму (е-сигарети вибухають!) та отруєнь рідиною для заправки.
Протягом другого дня семінару директор Ukrainian Media E-school Оксана Панасівська та відео-продюсер Радіо Свобода та онлайн-журналу Platfor.ma Олег Гнатюк навчали учасників, як підготувати влучний матеріал та змонтувати відео для соціальних платформ на прикладі тематики контролю над тютюном.
Оксана Панасівська розповідала про методи ефективної комунікації у сфері соціальної журналістики, пошук небанальних ідей та формування меседжу: «Визначте цільову аудиторію, шукайте цікаві ходи, подавайте тему через людину, не бійтеся емоцій, робіть парадоксальні висновки», - слухачі отримали багато важливих порад.
Олег Гнатюк з надзвичайним ентузіазмом та професійністю допоміг кожній команді учасників протягом лише кількох годин створити власне якісне SM-відео на обрану тему та презентувати його аудиторії.
Окрім ґрунтовної інформації та практичного досвіду, всі учасники оцінили задоволення від позитивного спілкування та налагодження професійних контактів для реалізації майбутніх проектів.