Більше семи тисяч школярів відвідали музеї області у жовтні
19 листопада 2018р, Новини. Департамент з питань культури, національностей та релігій, Прес-служба ОДА
Упродовж жовтня більше 7 тисяч дітей відвідали музеї області.
За словами директора департаменту з питань культури, національностей та релігій Львівської ОДА Мирослави Туркало, найактивніше відвідували музеї школярі Жовківського, Сколівського, Стрийського і Самбірського районів.
Окрім того, в області презентували інтерактивні пересувні виставки, які упродовж року мандрували містами і селами Львівщини, зокрема «ЗУНР у війні та державотворенні», яку презентували у закладах освіти і Народних домах Бродівського, Буського, Городоцького районів, Ходорівській ОТГ та м. Львів – охоплено більше тисячі школярів. А також презентували виставку «ЗУНР: галицький вимір Української революції 1917-1921 рр.» у районному Народному домі м. Яворів та Історико- краєзнавчому музеї м. Городок, а до кінця року її представлять у Народних домах м. Мостиська, м. Старий Самбір, м. Турка, м. Сколе, м. Стрий, м. Дрогобич, м. Миколаїв.
Новини за темою
На знак підтримки школярі з Англії передали українським захисникам плюшевого ведмедика (фото)
23 березня 2022
Учні початкової школи англійської церкви Флекні вирішили підтримати бойовий дух українських захисників. До гуманітарного вантажу, який прямував до України вони передали ще один маленький сувенір – плюшевого ведмедика, на ім'я Полярний. Компанію ведмедику склав його найкращий друг – пінгвін Панкейк. Таке ім’я дали йому школярі. Разом вони подолали майже 6 тисяч кілометрів, щоб нарешті опинитись у Львові. «Для доброї людини. Ми передаємо вам нашого Полярного та його найкращого друга. Будь ласка, попіклуйтеся про них», - написали на листівках діти. З Англії гуманітарний вантаж попрямував до Польщі, а звідти через кордон в Україну. З-поміж речей, які доставили: одяг, медикаменти та продовольчі продукти. Водії вантажу позитивно відреагували на ініціативу дітей, тому по дорозі на їхнє прохання робили кілька фотографій та відсилали до школи. Підтримали акцію також у спілці українців міста Пітерборо (Велика Британія) при УГКЦ св. Ольги. Вантаж та плюшеві сувеніри опинились у Львові. Їх отримав український захисник. Він подякував дітям за турботу та пообіцяв передати іграшки у дитячий притулок, щоб вони оберігали там спокій.
Сьогодні на українському телебаченні стартує освітній проєкт для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”
14 березня 2022
14 березня на українському телебаченні за ініціативи Міністерства освіти і науки та Міністерства культури та інформаційної політики стартує освітній проект для школярів 5-11 класів “Навчання без меж”. «Ми прагнемо за допомогою телебачення та онлайн-платформ занурити школярів у захопливий світ нових знань. Вкрай важливо під час війни забезпечувати доступ до навчання усіма можливими способами. Адже нам ще відбудовувати країну. І Україна обов'язково стане ще кращою, більш квітучою та інноваційною», - про це інформують у Мінкульті. Так, по телебаченню з 14 по 18 березня транслюватимуться відеоуроки для школярів 5-11 класів. Кожен день буде присвячений окремій дисципліні: 14 березня – українська мова; 15 березня – математика; 16 березня – історія України; 17 березня – українська мова; 18 березня – математика. Окрім того: Дитячий телеканал «Піксель» транслюватиме уроки для 5 класу щоденно о 10:00 та для 6 класу об 11:00. ПЛЮСПЛЮС показуватиме уроки для школярів трьох класів: 7-го з 10:00 щоденно, 8-го з 11:00 та 11-го класу з 12:00. Регіональні канали Суспільного відповідно транслюватимуть заняття для 9 класу о 10:00 та для 10 класу об 11:00. Також усі згадані уроки можна буде переглянути на платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet.tv як у прямому ефірі, так і в будь-який зручний час абсолютно безкоштовно.
У липні 2023 року на Львівщині проведуть чемпіонат світу з футболу серед учнів
5 лютого 2022
У вересні 2021 року Міжнародна асоціація учнівського спорту (ISF) погодила проведення в Україні двох міжнародних спортивних заходів у 2023 році – чемпіонату світу з футболу серед учнів улітку та Всесвітньої зимової Гімназіади. З відповідним клопотанням до Міжнародної асоціації за підтримки Президента та уряду України зверталася Українська федерація учнівського спорту. Вчора ж за участі голови Львівської ОДА Максима Козицького та заступника голови Івана Собка відбулося засідання організаційного комітету щодо проведення зазначених заходів. Члени комітету під головування міністра освіти і науки Сергія Шкарлета, серед іншого, визначили Львів одним із міст проведення чемпіонату світу з футболу серед учнів. Окрім того, комітет узгодив план заходів по підготовці до змагань та їх фінансуванню. «Організація таких заходів є стимулом для поповнення кадрів не тільки професійних спортсменів, а й тренерів, фахівців з підготовки нашої молоді. Це подія неординарна для нашої держави. І залучення якомога більше професійних людей для організації цих двох спортивних заходів є запорукою успіху», - зазначив Сергій Шкарлет. Місцем проведення чемпіонату світу з футболу серед учнів у Львові обрали академію футболу ФК «Рух». Представники Міжнародної асоціації учнівського спорту проінспектували академію у січні цього року та високо її оцінили, зазначивши, що тут змагання можна організувати за найвищими стандартами. Терміни проведення чемпіонату: 03–10 липня 2023 року. Очікувана кількість учасників: країн (команд) – 48 (хлопці та дівчата); учасників – 1200 учнів. Друге місто, яке розглядають для проведення чемпіонату, є Київ. «Проведення чемпіонату світу з футболу серед учнівських команд - це багато нових можливостей для Львівщини. Адже такі престижні спортивні змагання, в яких участь візьмуть десятки країн, стосуються не тільки популяризації спорту серед молоді. Це величезна кількість організаційних моментів, забезпечення логістики, варіант виходу з кризи для індустрії гостинності, а також прекрасний шанс для реклами самої України. Адже ми розуміємо, що крім команд, тренерів і організаторів, до нас приїде багато вболівальників. А я дуже хочу вірити, що на цьому чемпіонаті тренери дорослих команд також зможуть знайти майбутніх зірок світового футболу. І нехай серед них будуть - українські підлітки», - сказав голова Львівської ОДА Максим Козицький. Щодо Всесвітньої зимової гімназіади, то Зимові та літні Гімназіади ISF є наймасштабнішими спортивними заходами серед учнів. Їх проводять один раз на два роки з 2018 року, вони об'єднують учнів у віці від 15 до 18 років у мультиспортивному заході, створюючи унікальний контекст для змагань високого рівня, освітніх програм і культурних обмінів, для заохочення учнів із раннього віку вести здоровий спосіб життя, набувати і розвивати лідерські навички. Терміни проведення – 27 лютого – 05 березня 2023 року, місце – Івано-Франківська область. Очікувана кількість учасників – 2000 учнів з 50 країн світу. До програми Всесвітньої зимової гімназіади 2023 року пропонується включити 10 видів спорту.
Рішення обласної комісії ТЕБ і НС: як навчатимуться в школах Львівщини з наступного тижня
4 лютого 2022
За рішенням обласної комісії ТЕБ і НС до раніше встановлених карантинних обмежень, які діють на території Львівщини з 31 січня внесли зміни. Зокрема, це стосується організації процесу навчання в закладах освіти. Отож, з 7 лютого навчання учнів з 1 по 4 класи відбуватиметься в очному режимі. Однак у разі, коли хворіє на COVID-19 або перебуває на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим випадком COVID-19 більш як 50 % здобувачів освіти та персоналу, заклад освіти переходить на дистанційну форму. Рішення щодо переведення на онлайн-режим навчання закладів освіти приймає педагогічна рада закладу освіти. Своєю чергою, 5-11 класи з 7 лютого навчаються дистанційно. Йдеться лише про Львів, Червоноград, Стрий та Дрогобич. Саме у цих містах найвищий рівень захворюваності на ковід, а також через велику кількість населення - велике скупчення дітей у класах. Нова хвиля «Омікрон» спричинила багато випадків захворюваності саме серед дітей. Однак, як наголосив директор департаменту охорони здоров’я Орест Чемерис, наразі рівень їх госпіталізації зменшився – від 10 до 20 дітей за добу. «Маємо констатувати, що на Львівщині зростає рівень захворюваності на коронавірус. За п’ятьма ключовими показниками постанови Кабінету Міністрів, які є індикатором переходу територій до тієї чи іншої епідеміологічної зони, наша область продовжує перевищувати два показники. Коефіцієнт захворюваності станом на зараз складає 26% від допустимих 20%. Є високий показник рівня госпіталізованих на сто тисяч населення (71 при нормі 60). Розуміємо, що пік захворюваності ще попереду», - зазначив Орест Чемерис. Враховуючи особливості нової хвилі поширення ковіду, кількість хворих, які потребують госпіталізації відповідно збільшується. Станом на ранок, 4 лютого, налічують 2220 таких пацієнтів. Заповненість ліжкової мережі становить 41,5%. Учасники комісії обговорили також питання поширення поліомієліту на території Львівської області. Аби не допустити спалах вірусу планують провести додаткові заходи з імунізації дитячого населення. Йдеться про вакцинацію дітей віком від 6 місяців до 6 років (діти 2016 – 2021 років народження) проти поліомієліту, які досі не отримали щеплення. Ознайомитися з протоколом засідання можна тут.
Львівщина – лідер за кількістю вступників до закладів професійно-технічної освіти
23 жовтня 2021
За інформацією Міністерства освіти і науки України, найбільша кількість вступників за регіональним замовленням у Львівській області. До закладів професійно-технічної освіти Львівщини вступили 8255 учнів. У п’ятірку лідерів входять також Дніпропетровська – 7555, Харківська – 5582, Запорізька – 5077 та Вінницька області – 4930 учнів. «Порівняно з 2019 роком фактичний набір вступників за регіональним замовленням збільшився на 9%, і цей показник є позитивним. У 2021 році навчання у закладах професійної освіти обрали 105 483 особи. За регіональним замовленням до профтехів вступило 95 544 особи, а за державним – 9 939. Це говорить про те, що ми рухаємось у правильному напрямку», – зазначив заступник Міністра освіти і науки Ігор Гарбарук. Упродовж останніх 25 років кількість учнів у закладах професійно-технічної освіти щороку зменшувалась. Якщо у 1995 році в училищах та ліцеях навчалось понад 40 тисяч учнів, то у 2020 році їх стало удвічі менше. Однак 2021 рік вніс у цю ситуацію позитивну динаміку. Цього року заклади професійно-технічної освіти Львівської області набрали майже на 6% більше учнів, ніж торік. «Цього року ми набрали на півтисячі учнів більше, ніж у попередній рік. Це означає, що заклади стали краще працювати, а політика створення навчально-практичних центрів дає свої результати. Не останнє місце також посідає промоція закладів, популяризація в соцмережах, ЗМІ. Тому нам треба рухатись в тому ж напрямі, адже це правильна стратегія розвитку», - розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Керівники закладів відзначають: матеріально-технічна база та профорієнтація відіграють важливу роль у виборі навчального закладу. «Обладнання та техніка, яку ми оновили в наших майстернях і навчально-практичних центрах, відповідає європейському рівню. Крім того, нема такої школи в нашому регіоні, яку б не відвідали наші викладачі. Нерідко ми запрошуємо школярів до себе, де готуємо для них майстер-класи, екскурсії, тренінги. У гуртожитку добрі умови проживання, на території училища безпечно, є спортивна база. Також ми постійно співпрацюємо із працедавцями, наші випускники затребувані на ринку, і уже тепер стали розуміти, що хороший фах дає гідну оплату без виїзду за кордон», - розповів директор Вищого професійного училища №19 м. Дрогобича Володимир Маринкевич. На важливості спільного вектору руху із працедавцями наголошує і керівниця одного з найуспішніших та найбільших за контингентом учні закладів Ганна Балущак. «Динаміка у профтехосвіті і справді трохи пожвавлюється. Наші випускники користуються попитом у працедавців, без скромності скажу, що за нашими випускниками стоїть черга. Звісно, це відіграє ключову роль, адже мати місце праці і впевненість у своєму «завтра» для людей дуже важливо», - зазначила керівниця Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу Ганна Балущак. На Львівщині функціонують 49 професійно-технічних заклади, які здійснюють підготовку кваліфікованих кадрів для промисловості, сфери гостинності, аграрного сектору, транспортної сфери тощо. Відтак, дві третіх усіх закладів професійно-технічної освіти області подолали рівень минулорічного набору вступників. В окремих закладах цей показник перевищив 40-50%. «Цьогоріч регіональне замовлення на підготовку кваліфікованих кадрів в цілому заклади виконали краще в порівнянні з минулим роком. Якщо торік до всіх закладів вступило 7800 учнів, то зараз ми констатуємо набір на рівні майже 8300. Проте в трьох закладах контингент учнів не досягає 200 осіб. Тож ми будемо допомагати вживати раціональних управлінських рішень. Також ми цьогоріч вперше надаємо регіональне замовлення для публічного приватного закладу профтехосвіти Центру професійної освіти ім. Святого Боско. Серед топових професій залишається, кухар, кондитер, електрогазозварник, слюсар з ремонту колісних транспортних засобів та інші», - повідомив керівник відділу професійно-технічної освіти Іван Пикус. До слова, цього року у Львівському ВПУ інформаційних і комп’ютерних технологій впровадили професію «Електромонтер з пожежно-охоронної сигналізації», на яку відразу здійснили повноцінний набір.
Десятикласницю львівської школи обрали президентом обласного учнівського парламенту
22 жовтня 2021
У Будинку воїна днями організували звітно-виборчу конференцію Львівського обласного учнівського парламенту, на яку з’їхались школярі з усіх куточків Львівщини. В межах конференції відбулась презентація підсумків роботи парламенту за останній рік. Під час звіту розповіли про досвід роботи парламенту під час пандемії та про його успішно реалізовані проекти. «Дуже приємно, що відбуваються подібні заходи і збирають велику кількість молодих лідерів та лідерок. Ви - реально наше майбутнє. Хочеться побажати вам ефективного учнівського самоврядування, врахування ваших думок, реалізації всіх ваших планів. Сподіваємось на ваші цікаві ініціативи. Знайте, що департамент завжди підтримує активну молодь, тому ми готові до співпраці із новим президентом та його командою», - звернулась до юних парламентарів заступниця директора департаменту освіти Ольга Котовська. Кандидати на посаду президента парламенту представляли свої програми та брали участь в дебатах. Розвиток самоврядування, підвищення рівня освіченості школярів та збереження українських традицій – усі ці засади об’єднували кандидатів у їхніх програмах. «Зібратись нарешті офлайн надзвичайно добре, адже всіх уже втомив дистанційних режим. Наші зустрічі віч-на-віч заряджають всіх енергетикою та бажанням нових звершень. Найважливіша місія парламенту почути учня і його думку. Сподіваюсь, що конкуренція між претендентами дасть позитивні результати. Учнівський парламент працює не просто так, і ті учні які доклали зусилля до його роботи, знають яка це наполеглива, кропітка праця», - наголосила Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук. Цього року на посаду президента Львівського обласного учнівського парламенту претендувало 10 школярів. З великим відривом від решти лідирували дві кандидатки – Христина Іванчук та Христина Власенко, де перша виборола посаду з перевагою в один голос, а друга стала заступницею новообраної президентки. До слова, нещодавно, учениця 10 класу IT STEP SCHOOL Христина Іванчук в команді з викладачем Михайлом Ткачем вийшла у фінал Всеукраїнського Дебатного Турніру на еко-тематику "Переробка". Львівський обласний учнівський парламент є добровільним самостійним, демократичним об’єднанням учнів, що об’єднує на добровільних засадах учнівські парламенти області задля забезпечення захисту прав та інтересів учнів. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
Призерів Міжнародних учнівських олімпіад відзначили грошовими преміями
26 серпня 2021
Під час освітньої конференції в Львівському національному університеті ім. Івана Франка голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький відзначив призерів Міжнародних учнівських олімпіад та педагогів, які їх підготували. Очільник Львівщини подякував педагогам за їх працю та за те, що допомогли ліцеїстам досягнути високих результатів. «Символічно, що у переддень річниці з дня народження Івана Франка ми зустрілись в університеті, який має його ім’я. Дуже символічно також, що це відбувається після святкування Дня Незалежності. За ці 30 років ми пройшли довгий, нелегкий шлях. Саме ви, освітяни, виховали покоління українців, які знають, хто ми, звідки і куди йдемо. Ми багато говоримо про освіту, але для підвищення престижності роботи вчителя потрібно докласти ще багато зусиль. Проте на Львівщині вперше за історію незалежності вже напрацювали Стратегію розвитку освіти області, яка дає нам розуміння, куди рухатись і на чому зробити акценти. Дякую вам за стійкість і відповідальність! Завдяки вашій праці ми будемо мати покоління, яке залишиться тут жити і працювати!», - зазначив Максим Козицький. Відтак, випускникам Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка вручили грошові премії та подяки. Зокрема, відзначили: 1. Окіса Юрія, переможця Міжнародної учнівської олімпіади з хімії (1 - бронзова медаль) та Менделеєвської олімпіади з хімії (1- срібна медаль); 2. Кузнєцова Макара, переможця Міжнародної учнівської олімпіади з фізики (1 - срібна медаль) та Європейської олімпіади з фізики (1 – бронзова медаль); 3. Кузьму Володимира, переможця Міжнародної учнівської олімпіади з фізики (1 - бронза медаль); 4. Ждана Артура, переможця Європейської олімпіади з фізики (1 – бронзова медаль); 5. Голополосова Віталія, переможця Європейської олімпіади з фізики (1 – бронзова медаль); 6. Лушнея Святослава, переможця Міжнародних змагань з астрономії (1 - срібна медаль); 7. Гонцовську Ірину, переможця Міжнародних змагань з астрономії (1 - срібна медаль). Нагородили також й учителів, які підготували учнів-переможців Міжнародних олімпіад: 1. Олексин Лілію Тадеївну, вчительку хімії Львівського фізико-математичного ліцею (1 - срібна медаль; 1- бронзова медаль) 2. Петруніва Миколу Івановича, вчителя фізики Львівського фізико-математичного ліцею (1– срібна медаль, 4- бронзові медалі). 3. Теличина Ігора Михайловича, вчителя фізики Львівського фізико-математичного ліцею (2 – срібні медалі) Міжнародних змагань з астрофізики та астрономії. На премії переможцям олімпіад та педагогам скерували понад 150 тисяч гривень (оновлено). Нагадаємо, ліцей вже кілька років поспіль входить у п’ятірку найкращих загальноосвітніх шкіл України.
Школярів закликають долучатись до учнівського самоврядування
5 липня 2021
Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах. ⠀ Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки була там віцепрезидентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху. ⠀ «Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього й одразу. Але якщо тобі менш як 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця. ⠀ Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід: можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які б показали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень. ⠀ «Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свою соту у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - розповідає голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею. ⠀ Учнівське самоврядування має стати одним з інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.
Школярі Львівщини - переможці всеукраїнських учнівських ігор “Cool Games”
11 Червня 2021
Впродовж 26-29 травня 2021 року у Києві, в палаці спорту "Венето Sport", проходив фінальний етап ІІІ Всеукраїнських "Cool Games" - інноваційного українського проєкту, започаткованого у 2018 році Комітетом з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки та Українською федерацією учнівського спорту. "Cool Games" покликаний сприяти залученню учнівської молоді до рухової активності задля подальшої популяризації здорового способу життя та створенню цікавих та яскравих уроків фізичної культури. Основа проєкту - об'єднання учнів з усіх куточків України, командний дух та гендерна рівність. Кожна збірна складалася з команд трьох вікових дивізіонів: 9-10, 11-13 та 14-16 років і була представлена порівну: десятьма учнями і десятьма ученицями. Цьогорічний захід присвячено 30-річчю Незалежності України. Відбіркові змагання впродовж березня-травня по всій території країни залучили 100 тисяч учнів з 8 тисяч закладів середньої освіти. У фінальній частині взяли участь збірні всіх областей України та міста Києва із загальною кількістю учасників - 500 дівчат та хлопців. Вперше в історії змагань команда школярів першого вікового дивізіону Львівської області виборола командне золото у фіналі ІІІ Всеукраїнського "Cool Games", обійшовши представників м. Києва та всіх 24-х областей. Безпосередньо в самому фіналі школярі Львівщини здолали представників Донецької та Вінницької областей, які посіли, відповідно, друге та третє місця. Майбутнім чемпіонам довелося взяти участь у 17-ти естафетах, у яких зуміли продемонструвати швидкість, витримку, координацію як власну, так і командну. Поруч зі змаганнями відбувалась і культурна частина, яка дала можливість учасникам презентувати свої регіони, спілкуватися, встановлювати дружні стосунки. Цьогоріч Львівщину на змаганнях у першому віковому дивізіоні представляла Львівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №50 ім. Антона Макаренка (вчитель Галина Колотело), у другому віковому діапазоні - Червоноградський ліцей (вчитель Богдан Середоха), а у третьому віковому дивізіоні - збірна школярів Ліцею №38 Львівської міської ради та Львівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №50 ім. Антона Макаренка (вчителька Оксана Війтович) під загальним керівництвом Анатолія Ігнатовича. Збірну було сформовано за підсумками відбіркових змагань, які проводились в області Львівським обласним відділенням Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України спільно з департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації впродовж 2020/2021 навчального року та охопили близько 2000 учасників.
Учні професійно-технічних закладів навчаються у Tech StartUp School
15 березня 2021
Для учнів професійно-технічних закладів організували відкрите заняття в межах проєкту «Розвиток інноваційного підприємництва та винахідництва для учнівської молоді». Під час навчання у Tech StartUp School учням розповіли про створення власних проектів та перспективу розвитку інноваційної сфери в Україні, 3D-моделювання та керування робототехнікою. «Ще під час навчання у своїх училищах та коледжах, в учнів виникають якісь ідеї, креативні думки та бізнес-плани. Однак часто для їх реалізації бракує знань та вмінь. Відкриті заняття у Tech StartUp School допоможуть структуруватись та викристалізуватись цим ідеям. Співпраця закладів профтехосвіти із центрами інновації як ніколи на часі», - зазначив начальник відділу інновацій, дистанційного навчання, координації діяльності закладів вищої освіти і науки, професійної освіти Львівської ОДА Іван Пикус. Навчальний пілотний проєкт «Розвиток інноваційного підприємництва та винахідництва для учнівської молоді» покликаний розвивати креативність, формувати творчі, підприємницькі та винахідницькі навики. Після завершення курсу буде проведено конкурс учнівських стартапів. Найкращих буде запрошено до подальшого навчання в школі. Всі будуть нагороджені призами та дипломами від Tech StartUp School та департаменту освіти. Проєкт реалізовується департаментом освіти і науки облдержадміністрації спільно з Tech StartUp School Національного університету «Львівська політехніка», "Львівською обласною Малою академією наук учнівської молоді" та Комунальним закладом Львівської обласної ради “Львівський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді”.
«Новий учнівський парламент покликаний переконати дітей, що вони можуть впливати на зміни в освіті й суспільстві», - Роман Пастушенко
2 березня 2021
На Львівщині триває робота над створенням дієвого учнівського парламенту, який би заохотив дітей до участі в органах учнівського самоврядування. Днями у департаменті освіти та науки Львівської ОДА відбулась нарада робочої групи, в межах якої узгодили вектор роботи у напрямі формування нового статуту парламенту, його комітетів, дорадчих органів тощо. «Учнівське самоврядування функціонує, але швидше як гурток для ініціативних дітей, які хочуть бути лідерами. Поруч із цією гуртковою роботою, ми хочемо надати ваги шкільним дитячим спільнотам, щоб вони відчули себе повноправними учасниками освітнього процесу. Ця норма прописана в нашому законодавстві, але учні цього не відчувають. Треба переформатувати роботу органів учнівського самоврядування, аби до активної участі в урядуванні школи долучалось якомога більше дітей», - акцентувала керівник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. На думку заступника директора департаменту освіти і науки Романа Пастушенка, перш за все почати треба зі статуту нового учнівського парламенту. «Треба, перш за все, змінити правила, вони пострадянські. Ми би мали створити більш досконалу правову систему діяльності учнівського самоврядування. Пропоную почати перегляд статуту учнівського парламенту, що дозволить активізувати його роботу. Діти мають розуміти, що можуть впливати на своє перебування в школі, на умови в яких навчаються та на процеси, що відбуваються навколо», - акцентував Роман Пастушенко. З 1 по 20 березня проєкт Статуту перебуватиме на громадському обговоренні, насамперед в учнівських шкільних спільнотах. За результатами цього обговорення доповнений та поправлений проєкт може розглянути і схвалити діючий Львівський обласний учнівський парламент (ЛОУП). Координатор обласного учнівського парламенту Катерина-Анастасія Шевчук наголосила під час обговорення на тому, що учнівське самоврядування не обмежується лише школами Львова, а також акцентувала на тому, що у районах області є багато активних школярів, які готові до нових викликів. «Учнівське самоврядування окрім усього іншого ще й простір для помилок. Будучи громадсько активним учнем можна побачити свої слабкі і сильні сторони, вдосконалювати себе, - каже Катерина. - Помилково думати, що вся активність зосереджується в межах Львова. Ми проводили багато різних акцій та проектів за межами Львова, тому велику увагу варто зосередити на дітях, які навчаються поза межами міста». За її словами, серед недоліків проєкту Статуту – відсутність чіткого розуміння сенсу існування комітетів ЛОУП. Як свідчить досвід, комітети хоч і існували, але не працювали так, як задумувалось. Тому «варто добре обміркувати доцільність та формат роботи комітетів», - наголосила Катерина Шевчук. Педагог організатор Дрогобицького ліцею № 4 імені Лесі Українки Галина Вусата переконана, що комітети та різноманітні комісії мають існувати. «Учнівський парламент – це маленька модель реального державного управління. У Верховній Раді є комітети, чому в учнівському парламенті їх не має бути. Мусимо лише переглянути які справді потрібні, а які ні», - підсумувала Галина Вусата. Для активізації роботи учнівського самоврядування у кожній громаді шукатимуть педагогів-координаторів, яких планують навчати організовувати процес залучення дітей до участі у самоврядуванні. У Львівському інституті післядипломної освіти уже створили творчу майстерню для підготовки матеріалів, що допомогли би навчати педагогів-координаторів. А для учнів, які стануть послами в ЛОУП, та для активістів шкільних парламентів знову працюватиме щорічна Літня профільна школа учнівського самоврядування.
Уряд прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти»
22 січня 2021
Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти», ініційовану та розроблену Міністерством охорони здоров’я. Про це повідомив заступник Міністра охорони здоров’я, Головний санітарний лікар України Віктор Ляшко. «У кожному закладі загальної середньої освіти, незалежно від форми власності, має бути медичний працівник. Учні повинні бути забезпечені постійним моніторингом стану здоров’я. Тож, відповідно до затвердженого Порядку, медичне обслуговування може здійснюватися медичними працівниками, які входять до штату таких закладів освіти. А у разі відсутності у закладі освіти медичного працівника можна укласти договір із будь-яким закладом охорони здоров’я про медичне обслуговування», — зазначив Віктор Ляшко. Крім того, за словами головного санітарного лікаря, медичне обслуговування саме в закладі освіти передбачає низку заходів, зокрема: здійснення контролю за своєчасністю проходження профілактичного медичного огляду та вакцинації; проведення просвітницької та консультативної роботи серед учасників освітнього процесу щодо здорового способу життя, турботи про психічне здоров’я, виховання здорової дитини; інформування з питань вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, збереження репродуктивного здоров’я, протидії поширенню серед учнів звичок, небезпечних для їхнього фізичного та психічного здоров’я.