Цьогоріч планують передати 12 тисяч гектарів п’ятьом створеним ОТГ
Цьогоріч триватиме процес передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об’єднаних територіальних громад.
На виконання рішення уряду в межах децентралізації у сфері земельних відносин Держгеокадастр з 1 лютого минулого року здійснює передачу державних сільгоспземель у комунальну власність об’єднаних територіальних громад.
Станом на початок лютого між головними управліннями Держгеокадастру у відповідних областях та всіма ОТГ щодо яких передбачено передачу землі, укладено меморандуми про співпрацю при здійсненні цих транзакцій.
По Україні землі отримають 141 ОТГ, які об’єдналися у 2018 році.
По Львівській області планується передати п’ятьом створеним ОТГ1984 ділянки орієнтовною площею 12,1 тис га
Землі будуть передаватися на баланс ОТГ, як і торік, після проведення інвентаризації, уточнення даних та внесення відомостей до Державного земельного кадастру. Усі процедури з оформлення ділянок перед передачею ОТГ здійснюватимуться за рахунок Державного бюджету.
Новини за темою
Прийнято Закон, що удосконалює механізми продажу та передачі в користування землі та прозорості аукціонів
19 травня 2021
Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок та набуття права користування ними через електронні аукціони» (2195). Про це інформують у департаменті агропромислового розвитку Львівської ОДА. Закон удосконалює механізми й процедури продажу та передачі в користування земельних ділянок державної та комунальної власності, проведення прозорості аукціонів з продажу та передачі в користування земельних ділянок шляхом проведення аукціонів в електронній торговій системі. Законом встановлено, що земельні торги проводяться: - у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів; - в електронній торговій системі, що перебуває у державній власності. Порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи затверджує Кабінет Міністрів України»; - не раніше 30 днів та не пізніше 45 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення земельних торгів. Згідно з Прикінцевими та перехідними положеннями цей Закон набирає чинності через п'ять днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення», крім пункту 3 цього розділу, який набирає чинності з дня опублікування цього Закону. Земельні торги щодо земельних ділянок, які до дня набрання чинності цим Законом були включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, виставлених на земельних торгах, та щодо яких не було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться в порядку, встановленому цим Законом. Земельні торги щодо земельних ділянок, стосовно яких до дня набрання чинності цим Законом було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом. Проєкт Закону зареєстровано за №2195. «Електронна торгова система повинна забезпечувати безоплатну авторизацію організаторів та учасників земельних торгів, ознайомлення необмеженого кола осіб з їх перебігом та результатами в режимі реального часу та можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та видруку інформації без необхідності застосування спеціально створених технологічних чи програмних засобів цілодобово і без обмежень. Площа земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної або комунальної власності, права оренди, емфітевзису якої виставляються на земельні торги, не може перевищувати 20 гектарів. А це означає, що торги будуть відкритими і доступними для більшої кількості аграріїв, що сприятиме здоровій конкуренції», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман.
На Львівщині учасники бойових дій отримали понад 5 тисяч гектарів земель у власність
2 березня 2021
З початку запровадження ініціативи щодо забезпечення учасників АТО земельними ділянками учасники бойових дій (АТО/ООС) та їхні сім’ї отримали у власність 7647 земельних ділянок розташованих на території Львівської області, загальною площею 5219,6 га. Ділянки призначені для садівництва, ведення особистого селянського господарства, індивідуального дачного будівництва. «Робота з виділення земельних ділянок захисникам України залишається для нас одним з пріоритетних питань. Працівники Держгеокадастру завжди готові надати військовим, учасникам бойових дій, та їхнім сім`ям вичерпну інформацію та допомогу в оформленні земельних ділянок»,- зазначив начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Андрій Кавецький. Учасники бойових дій (АТО/ООС) приватизували ділянки переважно для ведення садівництва (4637 земельних ділянок), особистого селянського господарства (2860 земельних ділянок) та індивідуального дачного будівництва (150 земельних ділянок). Найбільше земельних ділянок було надано у Пустомитівському (1118 земельних ділянок) та Жовківському (1029 земельних ділянок) районах Львівської області. Загалом, Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, надало учасникам АТО/ООС та членам їхніх сімей 13404 дозволи на розробку документації із землеустрою, на землі загальною площею 9020 га. Зараз триває процес оформлення ділянок у власність. Ознайомитись з переліком пропонованих земельних масивів для надання у власність учасникам АТО, іншою важливою інформацією можна на сайті Держгеокадастру Львівщини, у рубриці “Інформація для учасників бойових дій (АТО/ООС) та членів їх сімей” (http://lvivska.land.gov.ua/ato/). Нагадуємо, що безоплатна приватизація здійснюється громадянами України, які раніше не скористалися правом на безоплатне отримання у власність земельної ділянки відповідного цільового призначення. «Вартує зауважити, що 18 лютого затвердили Комплексну програму підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021 – 2025 роки, головним завданням якої є реалізація системи економічних і організаційних заходів щодо підтримки мікро - та малих сільськогосподарських виробників та розвитку сільських територій вцілому. Невід’ємною складовою розвитку сільських територій є розвиток підприємництва учасників бойових дій та ООС (АТО). Відтак, Комплексною програмою передбачено фінансову підтримку фермерських господарств, засновниками яких є учасники ООС (АТО), у вигляді бюджетної субсидії на одиницю сільськогосподарських угідь. Кошти надаються у розрахунку 5000 грн на 1 гектар сільськогосподарських угідь, що є у власності засновника - учасника ООС (АТО) та використовуються для ведення господарської діяльності. Підтримка сприятиме зайнятості учасників бойових дій та їх адаптації до суспільного життя», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.
Майже 100 тисяч гектарів сільгоспземель передали громадам Львівщини
23 лютого 2021
Головне управління Держгеокадастру у Львівській області передало майже 100 тисяч гектарів сільськогосподарських земель державної власності територіальним громадам Львівщини. «Ми повертаємо землі у повноцінне розпорядження місцевих громад, людей які там проживають, працюють з покоління в покоління на цих землях. Люди краще знають як господарювати на своїй землі, в рамках чинного законодавства, звичайно. Передаємо в руки людей ресурс, який дозволить покращити інфраструктуру, забезпечить надходження до бюджетів на місцях за умови ефективного та раціонального використання цих земель», – відзначив Андрій Кавецький, начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. Землі сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів передано у комунальну власність всім громадам Львівщини, за винятком новоствореної Львівської територіальної громади, якій буде передано найближчим часом земельні ділянки орієнтовною площею 450 га. З переліком земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які передані у комунальну власність, можна ознайомитися на офіційному сайті Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у рубриці «Передача земель громадам» за посиланням https://lvivska.land.gov.ua/peredacha-zemel-hromadam/. Передача земель здійснюється відповідно до Указу Президента України від 15.10.2020 № 449 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» та постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2020 № 1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». «Оскільки територіальні громади на сьогодні отримали безцінний ресурс у вигляді додаткового земельного банку, на часі розпочати просторове планування власних територій: залучати інвестиції, розвивати сільськогосподарську кооперацію, розвивати інститут фермерства, при цьому створюючи нові робочі місця. А також надважливим питанням є оформлення громадських пасовищ аби місцевому сільському населенню сприяти у веденні особистого селянського господарства, зокрема з утримання ВРХ», - зазначила т.в.о. директора департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Людмила Гончаренко.
До уваги ОТГ: що варто знати про передачу районних лікарень громадам
25 грудня 2020
Законом № 1009 передбачено, що районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом; Правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України. Додатково цю норму також визначено у проекті Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України 4100-д який прийнято Верховною радою України 15 грудня, а саме до прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України включено пункт 39 такого змісту: "39. Районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських територіальних громад установ та закладів, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад”. Таким чином, незалежно від дати передачі майна, з 1 січня 2021 року всі видатки плануються та здійснюються з бюджетів територіальних громад за місцезнаходженням закладів та відповідно до розподілу повноважень. З 1 квітня 2020 року в Україні змінено систему фінансування охорони здоров’я, зокрема медична послуга оплачена за програмою медичних гарантій з державного бюджету. Повноваження органів місцевого самоврядування зазначені у статті 89 Бюджетного кодексу України, зокрема це програми громадського здоров’я; оплата комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення; місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, місцеві програми надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. У місцевих програмах розвитку та підтримки передбачаються капітальні видатки (обладнання та ремонти) та програми «місцевих стимулів» тобто додаткові премії та заохочення, у тому числі грошові (Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення») З метою об’єднання зусиль щодо покращення матеріально – технічної бази закладів, проведення капітальних ремонтів тощо, громадам потрібно укладати договори про міжмуніципальне співробітництво. Порядок фінансування та утримання районних лікарень? Можливості бюджетів ОТГ у фінансуванні закладів охорони здоров'я? Відповідно до Проекту Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України 4100-д, який прийнято 15.12.2020, передбачено підпункти “ґ” і “д” пункту 3 ст. 89 викласти в такій редакції: «ґ) оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення; д) місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, місцеві програми надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення». Додаткове уточнення щодо повноважень ОМС містить Закон 2168 « Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»: органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції можуть фінансувати місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників (програми "місцевих стимулів"), а також місцеві програми надання населенню медичних послуг, місцеві програми громадського здоров’я та інші програми в охороні здоров’я. Таким чином до повноважень ОМС належить фінансування комунальних послуг та енергоносіїв, та підтримка матеріальної бази закладів. Крім того, ОМС можуть фінансувати програми місцевих стимулів, наприклад придбання службового житла та додаткові фінансові премії понад основну заробітну плату працівників. Утримання будь яких закладів наразі не здійснюється, фінансування послуги відбувається через єдиного закупівельника – НСЗУ з державного бюджету. Територіальні громади фінансують енергоносії та матеріальне оснащення таких закладів. Для забезпечення фінансової стійкості закладів у подальшому, збільшення обсягу фінансування з державного бюджету громадам варто визначити напрямки розвитку лікарні, необхідність придбання обладнання та залучення додаткових фахівців. З цією метою доцільно використовувати механізм міжмуніципального співробітництва та об’єднувати фінансові ресурси кількох громад для придбання наприклад спеціалізованого дороговартісного обладнання. На фінансування комунальних послуг та енергоносії може бути спрямована додаткова дотація, яка передбачена в державному бюджеті для фінансування видатків переданих закладів. Розподіл субвенції здійснює обласна рада. Яким чином та через кого проводити фінансування ЦРЛ? Яким чином при перехідних періодах проводити оплату комунальних послуг? Відповідно до законопроєкту 4100-д. з 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад. Тобто, незалежно від факту передачі закладу охорони здоров’я, відповідна рада, де знаходиться цей заклад, як правило це районні центри, має передбачити фінансування, зокрема комунальних послуг та енергоносіїв цього закладу відповідно до розподілу повноважень з бюджету територіальної громади. Механізм та складові фінансування закладів охорони здоров'я в 2021 році (нові угоди чи пролонгація договорів з НСЗУ, платні послуги і т.п.) Відповідно до законопроєкту 4100-д, який прийнято 15.12.2020 передбачено викласти підпункти “ґ” і “д” пункту 3 ст. 89 викласти в такій редакції: «ґ) оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення; д) місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, місцеві програми надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення». Додаткове уточнення щодо повноважень ОМС містить Закон 2168 «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» : органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції можуть фінансувати місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, підвищення оплати праці медичних працівників (програми "місцевих стимулів"), а також місцеві програми надання населенню медичних послуг, місцеві програми громадського здоров’я та інші програми в охороні здоров’я. Таким чином до повноважень ОМС належить фінансування комунальних послуг та енергоносіїв, та підтримка матеріальної бази закладів. Крім того, ОМС можуть фінансувати програми місцевих стимулів, наприклад придбання службового житла та додаткові фінансові премії понад основну заробітну плату працівників. Умови оплати медичних послуг визначаються Постановою Кабінету міністрів України. На 2021 рік відповідна Постанова поки не прийнята. Одним з вагомих джерел фінансування закладів є платні послуги, тарифи на які мають бути розраховані закладом та затверджені ОМС у встановленому законодавством порядку, перелік їх визначений Постановою 1138 Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров’я та вищих медичних навчальних закладах. Яким чином закласти кошти в бюджет територіальної громади на 2021рік, якщо заклади охорони здоров'я у власності району, який ліквідовано і ще не відбулась передача до району новоутвореного, а передача до територіальної громади відбудеться до 01.07.2021. Відповідно до законопроєкту 4100-д, який прийнято 15.12.2020, передбачено, що «…районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських територіальних громад установ та закладів, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад». Тобто, незалежно від факту передачі закладу охорони здоров’я, відповідна рада, де знаходиться цей заклад, як правило це районні центри, має передбачити фінансування, зокрема комунальних послуг та енергоносіїв цього закладу відповідно до розподілу повноважень з бюджету територіальної громади. Чи можливо залучати на договірних умовах на співфінансування енергоносіїв КП ЦРЛ інші територіальні громади в межах району та з громад інших районів та областей, населення яких лікується в ЦРЛ? 15 грудня проголосовано проєкт 4100-д, редакція до другого читання передбачає, що з бюджетів сіл, селищ та міст здійснюються видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам, для забезпечення надання медичних послуг за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. Тому видатки на комунальні послуги мають здійснюватися з бюджету територіальної громади, яка є власником цього закладу. В разі незабезпеченості в коштах на енергоносії з місцевого бюджету по КП ЦРЛ чи можна спрямовувати на вказані видатки кошти НСЗУ? Комунальне некомерційне підприємство (далі – КНП) спрямовує доходи, утому числі надходження від НСЗУ підприємства на забезпечення діяльності у тому числі на видатки щодо комунальних послуг, проте першочергово обов’язковому порядку забезпечується надання медичних послуг. Як буде здійснюватися з 01.01.2021р фінансування амбулаторій та фельдшерських пунктів, які відійдуть до інших громад? Якщо іншим громадам, за їх ініціативою, буде передано майно КНП, зокрема майно яке було закріплене за ФАПами та амбулаторіями, такій громадам потрібно створити власний заклад на базі цього майна, укомплектувати його персоналом, отримати ліцензію та укласти договір з НСЗУ. Відповідно медична послуга буде профінансована з державного бюджету. Комунальні послуги, енергоносії забезпечить власник закладу. Варто попередньо оцінити спроможність такого закладу та доцільність його створення. Крім того, зміна місць надання допомоги потребує внесення змін до ліцензії та договору з НСЗУ основним закладом, на балансі якого це майно перебуває на сьогоднішній день. Якщо громада не бажає створювати власний заклад, жителі можуть продовжувати обслуговуватися будь яким закладом, у якому працює лікар з яким укладено декларацію, оскільки надання медичної допомоги екстериторіальне та не пов’язане з приналежністю до певної громади. Що робити у випадку, коли новостворена територіальна громада не приймає у власність КНП ЦРЛ? Як будуть плануватись і фінансуватись комунальні послуги на лікарню у 2021 році? (з якого бюджету?) Відповідно до законопроєкту 4100-д, який прийнято 15.12.2020, передбачено, що «….районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських територіальних громад установ та закладів, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад». Тобто, незалежно від факту передачі закладу охорони здоров’я, відповідна рада, де знаходиться цей заклад, як правило це громади, утворені на базі районного центру, має передбачити фінансування, зокрема комунальних послуг та енергоносіїв цього закладу відповідно до розподілу повноважень з бюджету територіальної громади. У разі відсутності згоди щодо подальшого прийняття закладу охорони здоров’я (далі -ЗОЗ) у власність територіальної громади, районна рада може звернутися до суду з відповідним позовом. Хто повинен виділяти кошти на утримання районної лікарні, енергоносії? Якщо ОТГ відмовляються прийняти лікарню у власність, можна її передати на область? Чи можна залишити районну лікарню на рівні районну, а ТГ по угоді направляли кошти на енергоносії? Відповідно до законопроєкту 4100-д, який прийнято 15.12.2020, передбачено, що « районні ради здійснюють передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських територіальних громад установ та закладів, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного цим Кодексом. З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів таких територіальних громад». Тобто, незалежно від факту передачі закладу охорони здоров’я, відповідна рада, де знаходиться цей заклад, як правило це районні центри, має передбачити фінансування, зокрема комунальних послуг та енергоносіїв цього закладу відповідно до розподілу повноважень з бюджету територіальної громади. Район не має повноважень у сфері медицини, тому направляти громада субвенцію не може. Громади можуть об’єднувати кошти на засадах міжмуніципального співробітництва для покращення матеріальної бази закладів, наприклад для придбання дороговартісного обладнання, яке дозволить в подальшому закладу надавати більш якісні послуги та укласти додаткові договори з НСЗУ.
Дітям-сиротам вручили ключі від помешкання у смт Рудне
14 грудня 2020
Для дітей-сиріт Надії і Дмитра, які між собою є братом та сестрою, придбали власне житло. Сьогодні, 14 грудня, ключі від двокімнатної квартиру у смт Рудно їм вручив заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Юрій Холод. Діти родом з Кам'янка-Бузького району. Загальна площа житлового об'єкту – 41,4 м2. Вартість житла становить 578 тисяч гривень. Це кошти обласного бюджету у співфінансуванні з коштами, що надала районна рада. ВІдтак, 336 800 тисяч гривень перечислили з області, а ще 241 200 тисяч гривень - з району. "Лише з обласного бюджету за три роки в Кам‘янка-Бузькому районі придбали для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, 16 домівок. Ми використовуємо усі можливості для того, щоб якнайбільше дітей отримали власне житло, де зможуть збудувати міцну і люблячу власну родину", - зазначив Юрій Холод. Як розповів начальник служби у справах дітей Львівської ОДА Володимир Лис, цього року у межах обласної програми для 33 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування загалом придбали 25 житлових об’єктів за майже 13 мільйонів гривень. Співфінансування з місцевих бюджетів склало 5 мільйонів 842 тисячі гривень. Христина Дмитрик
Об'єднані територіальні громади отримали майже 28 тисяч гектарів земель сільськогосподарського призначення
14 грудня 2020
За останній тиждень Головне управління Держгеокадастру у Львівській області передало 27903 гектарів сільськогосподарських земель державної власності у комунальну власність 18 ОТГ Львівщини. Як повідомили у вищезгаданій установі, акти прийому-передачі земельних ділянок у комунальну власність громад головам Великолюбінської, Жовтанецької, Кам’янко-Бузької, Розвадівської, Щирецької, Лопатинської та Новокалинівської територіальних громад вручив начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Андрій Кавецький. «У співпраці з громадами ми здійснюємо процес передачі земель на Львівщині, ініційований Головою Держгеокадастру Романом Лещенком, який зазначає що реалізація земельної реформи в Україні неможлива без належної децентралізації та передачі земельних повноважень на місця. Ми повертаємо землі у повноцінне розпорядження місцевих громад, людей які там проживають, працюють з покоління в покоління на цих землях. Люди краще знають як господарювати на своїй землі, в рамках чинного законодавства, звичайно. Передаємо в руки людей ресурс, який дозволить покращити інфраструктуру, забезпечить надходження до бюджетів на місцях за умови ефективного та раціонального використання цих земель. До кінця цього року ми плануємо передачу всіх земель держвласності у розпорядження ОТГ»,- наголосив Андрій Кавецький, начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. З переліком земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які передані у комунальну власність, можна ознайомитися на офіційному сайті Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у розділі «Передача земель громадам». «Президент України, 15 жовтня, підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин», а Урядом, 16 листопада, ухвалив відповідну Постанову № 111.Дані документи запускають механізм повноцінної передачі земель сільськогосподарського призначення всім без виключення об’єднаним територіальним громадам. Відтак, запустився той процес, до якого готувались протягом останнього часу всі без винятку: громади, кадастр, населення. Відтепер розширяться можливості ОТГ приймати рішення по управлінню землями на всій території юрисдикції. Наші громади отримують безцінне джерело для своєї спроможності. Необхідно також наголосити, що 30 листопада відбулася презентація «Практичного посібника з питань передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність», де детально наведено варіанти та алгоритми передачі земель, а також виділено особливості окремих етапів таких алгоритмів, витяги з нормативно-правових актів, що стосуються процесу передачі та інвентаризації земель, зразки документів”, - зазначила директор депатаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Людмила Гончаренко. Ознайомитися та завантажити Посібник можна за посиланням: https://www.auc.org.ua/sites/default/files/library/posibnyk2amu_zemlyaweb.pdf.», Оксана Буй
Понад три тисячі гектарів сільськогосподарських земель державної власності передали ОТГ
8 грудня 2020
Понад три тисячі гектарів сільськогосподарських земель державної власності передали територіальним громадам Львівщини. Передачу земель здійснили відповідно до Указу Президента України від 15 жовтня № 449 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин» та постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада № 1113 «Деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». Землі сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів передали у комунальну власність 7 громадам, а саме: Великолюбінській, Жовтанецькій, Кам’янко-Бузькій, Розвадівській, Щирецькій, Лопатинській та Новокалинівській. Загальна площа переданих Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області земельних ділянок становить 3164,7 гектарів. Акти прийому-передачі земельних ділянок у комунальну власність громад головам ОТГ вручив начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Андрій Кавецький. «У співпраці з громадами ми здійснюємо процес передачі земель на Львівщині, ініційований Головою Держгеокадастру Романом Лещенком, який зазначає, що реалізація земельної реформи в Україні неможлива без належної децентралізації та передачі земельних повноважень на місця. Ми повертаємо землі у повноцінне розпорядження місцевих громад, людей які там проживають, працюють з покоління в покоління на цих землях. Люди краще знають як господарювати на своїй землі, в рамках чинного законодавства, звичайно. Передаємо в руки людей ресурс, який дозволить покращити інфраструктуру, забезпечить надходження до бюджетів на місцях за умови ефективного та раціонального використання цих земель. До кінця цього року ми плануємо передачу всіх земель держвласності у розпорядження ОТГ»,- наголосив Андрій Кавецький. З переліком земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які передані у комунальну власність, можна ознайомитися на офіційному сайті Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у розділі «Передача земель громадам» за посиланням: https://lvivska.land.gov.ua/peredacha-zemel-hromadam/. «Нагадуємо, що Уряд ухвалив постанову №1113, відповідно до якої усім без винятку об‘єднаним територіальним громадам передають у власність землі сільськогосподарського призначення. Ця постанова Уряду є наступним етапом для реалізації процесу передачі земель на місця, до якого Держгеокадастр проводив підготовку протягом останнього часу. Реалізація земельної реформи в Україні неможлива без належної децентралізації та передачі земельних повноважень на місця», – наголосила т.в.о директора департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Людмила Гончаренко. За її словами, щоб територіальним громадам забезпечити свою стратегію розвитку вони повинні володіти всіма ресурсами, по-іншому неможливо планувати економічний розвиток сільської території. Після отримання земель у комунальну власність громади зможуть якісно та результативно розпоряджатися землями сільськогосподарського призначення з метою розвитку агропромислового комплексу та сільських територій, отримуючи при цьому додаткові надходження до місцевого бюджету. Відтепер розширяться можливості ОТГ приймати рішення по управлінню землями на всій території юрисдикції і це є надважливо з метою подальшого залучення нових інвесторів. Оксана Буй
Будівництво північної об’їзної Львова: для викупу земельних ділянок передбачили 16 мільйонів гривень
17 листопада 2020
Для будівництва північної об’їзної Львова необхідно викупити земельні ділянки та 8 будинків у 43 мешканців районів, де пролягатиме об’їзд. Усі власники згодні продати землю та житлові об’єкти, що розташовані на ній. Для викупу передбачили 16 мільйонів гривень. Про це зазначив сьогодні під час наради із головами РДА та Службою автомобільних доріг заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко. “Північну об’їзну побудуть в межах населених пунктів, починаючи з села Бірки через Завадів, Зашків, Гряду і до Малих Підлісок. Для цього влітку провели перемовини з власниками земельних ділянок цих населених пунктів, станом на сьогодні маємо усі згоди та проводимо експертну оцінку для викупу цих об’єктів. До кінця місяця знатимемо викупну вартість. Відповідно до постанови Кабміну передбачено 16 мільйонів для процедури викупу. Відтак, голови райдержадміністрацій повинні дотримуватись напрацьованого плану викупу земельних ділянок. До кінця року усі договори купівлі-продажу необхідно укласти”, - наголосив Юрій Бучко. Будівництво північної об’їзної Львова планують розпочати у 2021 році. Для цього Європейський банк реконструкції та розвитку виділив Уряду 11 мільярдів гривень. Це кредитні кошти, які необхідно повернути до 2035 року. Нова дорога дозволить значно розвантажити південну об’їзну міста та вуличну мережу. ЇЇ будуватимуть двома пусковими комплексами. Дорога матиме цементно-бетонне покриття, по дві смуги руху у кожному напрямку, шумозахисні екрани у межах населених пунктів, надземні або підземні переходи. Загальна протяжність автошляху – 23 кілометри. Станом на сьогоднішній день уклали договір з підрядною організацією ТОВ «Проектдормісттехнологія» на розроблення проектної документації за типовою документацією Європейського банку реконструкції та розвитку. Підрядника, який має будувати дорогу мають визначити до кінця року. Оксана Буй
У власність громад передали землі сільськогосподарського призначення
17 листопада 2020
Уряд ухвалив постанову №1113, відповідно до якої усім без винятку об‘єднаним територіальним громадам передають у власність землі сільськогосподарського призначення. Як зазначив Голова Держгеокадастру Роман Лещенко, ця постанова Уряду є наступним етапом для реалізації процесу передачі земель на місця, до якого Держгеокадастр проводив підготовку протягом останнього часу. ««Це рішення - важливий крок у реалізації земельної реформи Президента України Володимира Зеленського в частині земельної децентралізації та передачі понад 2 мільйонів гектарів сільськогосподарських земель органам місцевого самоврядування. Відповідний Указ Глава Держави підписав місяць тому, 15 жовтня», - наголосив Роман Лещенко. Т.в. о директора департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Людмила Гончаренко наголосила, ухвалена постанова відкриває нові можливості для місцевого самоврядування. “Направду, реалізація земельної реформи в Україні неможлива без належної децентралізації та передачі земельних повноважень на місця. Після отримання земель у комунальну власність громади зможуть якісно та результативно розпоряджатися землями сільськогосподарського призначення: здавати ці ділянки в оренду, отримуючи додаткові надходження у місцевий бюджет, а також безоплатно передавати у приватні руки громадян з метою розвитку агропромислового комплексу та сільських територій”, – наголосила Людмила Гончаренко. Нагадаємо, 15 жовтня Президент України Володимир Зеленський підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». Документ передбачає передачу земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності. Оксана Буй
Двадцятьом чотирьом амбулаторіям області передали комплекти для телемедичного консультування
11 листопада 2020
На закупівлю 254 комплектів телемедичного обладнання для сільських амбулаторій Львівщини передбачено 25 146,0 тис. грн субвенції з державного бюджету. Аби кожна амбулаторія отримала такі комплекти, співфінансування із місцевих бюджетів становить 10%. Сьогодні комплекти для телеметрії та телемедичного консультування отримали ті медичні заклади, для яких місцева влада передбачила таке співфінансування. Комплекти урочисто передали заступник голови Львівської ОДА Іван Собко та начальник управління капітального будівництва Павло Терех. У програмно-апаратний комплекс для телеметрії та телемедичного консультування входять портативний ЕКГ, вимірювач артеріального тиску, пульсоксиметр, спірометр, безконтактний термометр, дерматоскоп, цифрова оглядова камера та планшет для зберігання та передачі даних. Комплекти для телемедичного консультування отримали 24 амбулаторій у Буському, Пустомитівському та Радехівському районах. Телемедицина — це напрям медицини, а саме комплекс дій, технологій та заходів, що застосовуються при наданні медичної допомоги з використанням засобів дистанційного зв’язку у вигляді обміну електронними повідомленнями (у випадках, коли відстань є критичним чинником, наприклад, в сільській місцевості). Повідомленнями обмінюються лікарі між собою. Так лікарі первинної ланки мають можливість швидко отримати фахову консультацію вузькопрофільних колег. Консультації в форматі «лікар — лікар» можна отримати у сфері пульмонології, ендокринології, дерматології, педіатрії тощо. Прес-служба ОДА
Інфекційній лікарні передали нові апарати ШВЛ
8 вересня 2020
Сьогодні, 8 вересня, Львівській обласній інфекційній клінічній лікарні передали три апарати ШВЛ. Обладнання придбали за кошти Фонду Ріната Ахметова та ДТЕК. " У квітні ми передали на потреби області майже 35 тис. експрес-тестів для діагностики вірусу та захисні костюми для медиків. На потреби області передали вже 15 апаратів ШВЛ, а сьогодні передаємо три апарати для інфекційної лікарні. Це обладнання буде рятувати людські життя як під час пандемії, так і після", - зазначив Олег Таращук, директор ДТЕК Західенерго. Він додав, що апарати ШВЛ, які придбав для українських медиків Фонд Ріната Ахметова, це реанімаційне обладнання високого класу. Вони автоматизовані і значною мірою виключають людський фактор. Завдяки цьому, закуплені апарати ШВЛ, можуть бути використані майже відразу ж після інсталяції практично в будь-якому куточку України, що дуже важливо в умовах епідемії, коли рятувати життя потрібно тут і зараз. «Наші партнери системно не на словах, а на ділі допомагають лікарям і медичним закладам боротися із пандемією. В межах підписаного меморандуму чітко виконують свої зобов’язання і активно підтримують нас у подоланні Covid-19. Уже чимало наших лікарень – як у Львові, так і в області - отримали допомогу. Ми дуже вдячні за ваші зусилля, які ви докладаєте до порятунку життів українців. Особлива подяка колективу інфекційної лікарні, який взяв на себе особливо велике навантаження, працює із найважчими пацієнтами, тому допомога завжди доречна. Львівська ОДА і обласна рада завжди готові відгукнутися на ваші потреби, адже лише разом можна подолати цю пандемію», - акцентував заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Зазначимо, ще один апарат ШВЛ сьогодні передадуть Львівському обласному госпіталю ветеранів війн та репресованих імені Юрія Липи. Ірина Ящишин Фото автора
12 серпня для громад відбудеться онлайн-семінар щодо зміни у плануванні та використанні земель
5 серпня 2020
Департамент агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації інформує про те, що 12 серпня відбудеться авторський семінар для громад на тему: «Зміни у плануванні та використанні земель: до чого слід готуватись». Даний захід відбудеться в режимі онлайн та розпочнеться об 11:00 год. На порядку денному заплановано розгляд наступних питань: Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17.06.2020 № 771-IX – основні моменти. Ризики впровадження деяких нововведень для громад. Як підготуватись громаді до запровадження Закону № 711 та зберегти контроль над ситуацією. Онлайн-семінар буде цікавий для голів, заступників, землевпорядників, юристів та спеціалістів з розвитку місцевих громад, де лектором виступить Кальніченко Алла Георгіївна, директорка ТОВ «Експертний Центр Права», експерт із земельного та суміжних прав. Вхід вільний для вищеперелічених за умови попередньої реєстрації за посиланням: https://expertprava.com.ua/seminar. «Впровадження норм Закону № 711 дозволить забезпечити сталий розвиток територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, гарантуватиме ефективне використання та охорону всіх земель у межах території ОТГ, позволить задовольняти земельні потреби своїх громадян та залучати інвесторів. Тому, прошу представників місцевих рад активно долучитися до онлайн-семінару задля посилення правової спроможності громад», - зазначила директорка департамент Юлія Шопська.