Потрібно врахувати права і перевізників, і громадян, які мають право на пільговий проїзд, - Тарас Грень
У понеділок, 16 грудня, у Львівській ОДА відбулась зустріч заступника голови Львівської обласної державної адміністрації Тараса Греня із представниками автотранспортних підприємств, які здійснюють приміські та міжміські пасажирські перевезення.
Під час зустрічі йшлось про питання перевезення пільгових категорій громадян, які мають право перевозитися безкоштовно у приміському, міжміському та міському транспорті.
«Проблематика питання – не нова. У цій ситуації потрібно врахувати права і перевізників, і громадян, які мають право на пільговий проїзд, не забуваючи про дотримання законних норм. Це спільна зустріч, на яку міг прийти кожен, хто вбачає у цьому потребу – це і перевізники, і пільгові категорії громадян, і громадські організації. Є чітке розуміння того, що це питання не окремо перевізників чи влади – ця проблема є спільною. Тож спільними зусиллями ми маємо дійти до компромісу. Пільга виникає в силу закону. Відповідно, ми будемо в спосіб, передбачений законом, і в рамках наших повноважень доносити, формувати і переконувати реалізацію цієї пільги. І сьогодні ми говоримо про підписання меморандуму», - наголосив Тарас Грень.
Обговорили учасники зустрічі питання монетизації пільг, а саме компенсацію витрат на проїзд пільговим категоріям громадян. Не оминули теми впровадження електронного квитка. Зі свого боку, представники автотранспортних підприємств Львівщини підтримують ініціативу Львівської ОДА щодо можливого запровадження в області проекту монетизації пільг (адресної допомоги) на пасажирських перевезеннях.
Наступну зустріч із перевізниками для врегулювання проблемних питань планують провести цієї п’ятниці.
Додамо, щороку Львівська ОДА та перевізники укладають меморандум, у якому зазначають перелік пільговиих категорій, які можуть їздити в обласних маршрутках безкоштовно. У 2019 році їздити безкоштовно на міжміських, приміських та міських маршрутах Львівської області можуть п’ять пільгових категорій: учасники бойових дій, бійці-добровольці АТО, особи з інвалідністю внаслідок війни, члени сімей загиблих, а також особи з інвалідністю 1-ої групи по зору та супроводжуючі особи.
Новини за темою
Міністерство інфраструктури спрощує правила видачі дозволів на міжнародні автомобільні перевезення
5 квітня 2022
З огляду на закриття транзиту територією білорусі та росії, а також збільшення кількості вантажних перевезень вантажів автомобільним транспортом, з 4 квітня 2022 року знято або підкориговано низку обмежень, зокрема: збільшено термін дій електронної заявки на отримання дозволів з 7 до 10 днів; збільшено до 5 дозволів усіх видів Республіки Польща на один транспортний засіб з квітня по травень; збільшено до 2-х дозволів усіх видів Чеської республіки на один місяць на транспортний засіб з повною масою до 10 т; до моменту прийняття рішення Румунію щодо транзитного проїзду її територією без дозволів було прийнято рішення оформлювати дозволи ОЧЕС тим автомобільним перевізникам, які виконують перевезення до Грузії, Азербайджану, Казахстану, Узбекистану на транспортні засоби екологічного стандарту Євро-3 та вище; знято обмеження для поїздок територією Сербії (до перевезень допущено ТЗ, вага яких менш ніж 10 т). Окрім того, з самого початку війни Міністерство інфраструктури веде системні переговори з країнами партнерами щодо скасування дозвільної системи на період воєнного стану. Станом на 4 квітня нам вдалось домовитись про скасування двосторонніх та транзитних дозволів на перевезення територією семи країн Європейського Союзу, зокрема з Болгарії, Угорщини, Італії, Данії, Латвії, Естонії, Литви а також територією Грузії та Туреччини. Згоду на транзитні перевезення без дозволів надала і Словаччина. Також налагоджений механізм бездозвільного проїзду усім гуманітарним вантажам з Молдовою, Румунією, Словенією, Австрією, Чехією, Польщею, Німеччиною, Нідерландами та Литвою.
Правила поїздок між регіонами: які документи потрібні пасажирам
6 грудня 2021
З 21 жовтня діють нові правила міжрегіональних перевезень на жовтому та червоному рівнях епіднебезпеки. Стосуються вони регулярних та нерегулярних перевезень. Йдеться про автомобільний транспорт на автобусних маршрутах, авіаційний та залізничний транспорт міжобласного сполучення. Норми не застосовуються до міських та внутрішньообласних перевезень. Для користування міжрегіональним транспортом у регіонах із жовтим та червоним рівнем епіднебезпеки пасажирам потрібно буде мати один із вказаних документів: оформлений на порталі “Дія” або в однойменному додатку “жовтий” чи “зелений” COVID-сертифікат на підставі отримання однієї дози вакцини або повного курсу вакцинації; іноземний COVID-сертифікат про щеплення вакцинами, які включені ВООЗ до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях; документ про отримання однієї дози вакцини – форма 063-О, яку можна отримати одразу після процедури у лікаря, який проводив щеплення; Міжнародне свідоцтво про вакцинацію, яке буде чинним рік від дати останнього щеплення. Його можна оформити у лікаря, що проводив щеплення в пункті щеплення закладу охорони здоров'я, або в сімейного лікаря; негативний результат ПЛР-тесту або експрес-тесту на COVID-19, чинні 72 години від часу здавання матеріалу на аналіз; оформлений на порталі “Дія” COVID-сертифікат на підставі одужання (чинний 105 днів з моменту встановлення діагнозу). Відповідальність за наявність відповідного документу на автобусних маршрутах несе пасажир, у залізничному та авіатранспорті – перевізник. Перевізник зобов’язаний проінформувати пасажирів про те, що у них має бути один із необхідних документів. Норма про наявність документу про щеплення або негативного тесту не стосується неповнолітніх. Не поширюються нові правила на перевезення легковими автомобілями, якщо кількість пасажирів в них не більше п’яти (без врахування дітей до 14 років). Водночас, дозволяється більша кількість пасажирів за умови, що вони є членами однієї сім’ї. Таким чином, з 21 жовтня для міжрегіональних поїздок у громадському транспорті можна використовувати або документ про щеплення проти COVID-19, негативний результат тестування на COVID-19 або сертифікат про одужання.
З 22 листопада в області невакциновані особи не зможуть користуватись приміським транспортом: рішення ТЕБ і НС
11 листопада 2021
Львівщина, як і багато інших областей України, продовжує перебувати в червоній епідеміологічній зоні. Це пов’язано з поширенням коронавірусної інфекції на території регіону. Про запровадження нових карантинних обмежень говорили сьогодні, 11 листопада, на засіданні обласної комісії ТЕБ і НС. За рішенням членів комісії, з 22 листопада на території Львівської області заборонять здійснювати перевезення пасажирів (окрім осіб, які не досягли 18 років) автомобільним та залізничним транспортом у внутрішньообласному сполученні, якщо у них немає при собі таких документів: Негативний результат тесту на COVID-19 (методом полімеразної ланцюгової реакції або експрес-тесту на визначення антигену коронавірусу SARS-CoV-2), зроблений не пізніше, ніж за 72 години до дня поїздки; Документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації вакциною, яка дозволена Всесвітньою організацією охорони здоров’я; Міжнародний, внутрішній чи іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію першою дозою вакцини (жовтий сертифікат) чи другою дозою (зелений сертифікат); Свідоцтво, яке підтверджує, що людина одужала від зазначеної хвороби. Отримати документи можна за допомогою мобільного додатка Портал «Дія». Обмеження не поширюються на: 1. перевезення легковими автомобілями. Кількість пасажирів не має перевищувати 5 осіб (разом з водієм), без урахування дітей віком до 14 років; 2. службові та/або орендовані транспортні засоби (ТЗ) підприємств, закладів та установ в межах кількості місць для сидіння і лише за маршрутом руху, про які проінформували органи Національної поліції не менш ніж за 2 дні; 3. пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні за наявності у них вказаних вище документів. Перевізник при перевезенні автомобільним транспортом має поінформувати пасажирів про запровадження нових карантинних обмежень, а при перевезенні залізничним транспортом – перевіряти наявність у пасажирів наявність визначених документів. «В області продовжуємо спостерігати складну епідеміологічну ситуацію, яка найближчим часом не матиме покращення. Збільшується показник госпіталізації хворих на ковід. Зайнятість ліжок такими пацієнтами складає більше 60%. Львівщина потребує запровадження нових карантинних обмежень з огляду на ці негативні показники», - доповіла Наталія Тімко-Іванченко, керівниця Львівського обласного центру контролю та профілактики хвороб МОЗ. За іншим важливим рішенням комісії ТЕБ і НС, регіональні постачальники електроенергії зобов’язані не допустити відключення закладів охорони здоров’я області від електропостачання. Особливо це стосується медзакладів, які мають відділення (палати) інтенсивної або реанімаційної допомоги, а також допомагають пацієнтам з COVID-19. Отже, контроль за виконанням рішення (в частині перевезень) належить ГУ Нацполіції в області, Управлінню патрульної поліції у Львівській області департаменту патрульної поліції України, Західному управлінню Укртрансбезпеки, управління транспорту та зв’язку Львівської ОДА. Також голови райдержадміністрацій, міських, селищних та сільських територіальних громад мають забезпечити неухильне дотримання цих карантинних обмежень. Ілона Орнат
Ухвалено зміни щодо міжрегіональних перевезень автомобільним транспортом
25 жовтня 2021
Відповідальність за наявність документу про щеплення або негативного тесту на COVID-19 під час поїздок автомобільним транспортом між регіонами, за виключенням легкових автівок, покладається на пасажирів. Про це інформує Міністерство охорони здоров'я. Відповідні зміни до Постанови №1236 внесли під час засідання Кабінету Міністрів 20 жовтня. Зміни передбачають, що під час поїздок автомобільним транспортом між регіонами відповідальність за наявність таких документів покладається на пасажирів. Стосуються правили як і регулярних та нерегулярних перевезень у міжобласному та міжнародному сполученнях. Не поширюється ця норма на перевезення легковими автомобілями, якщо кількість пасажирів там не більше п’яти (без врахування дітей до 14 років). Водночас, дозволяється більша кількість пасажирів за умови, що вони є членами однієї сім’ї. Водночас, перевізник зобов’язаний проінформувати пасажирів про те, що у них має бути один із необхідних документів. Під час перевезень у залізничному та авіатранспорті відповідальність за наявність відповідних документів у пасажирів несе перевізник. Як і раніше, норма щодо наявності документу про щеплення або негативного результату тестування не поширюються на неповнолітніх. Відсутність документу про щеплення або негативного тесту у пасажира тягне за собою відповідальність відповідно до статті 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Йдеться про штраф від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто від 17 000 до 34 000 гривень. Нагадаємо, що з 21 жовтня набули чинності нові правила міжрегіональних перевезень на жовтому та червоному рівнях епіднебезпеки. Для користування міжрегіональним транспортом у регіонах із жовтим та червоним рівнем епіднебезпеки потрібно буде мати один із вказаних документів: оформлений на порталі “Дія” або в однойменному додатку “жовтий” чи “зелений” міжнародний чи внутрішній COVID-сертифікат на підставі отримання однієї дози вакцини або повного курсу вакцинації; іноземний COVID-сертифікат про щеплення вакцинами, які включені ВООЗ до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях; документ про отримання однієї дози вакцини – форма 063-О, яку можна отримати одразу після процедури у лікаря, який проводив щеплення; Міжнародне свідоцтво про вакцинацію, яке буде чинним рік від дати останнього щеплення. Його можна оформити у лікаря, що проводив щеплення в пункті щеплення закладу охорони здоров'я, або в сімейного лікаря; негативний результат ПЛР-тесту або експрес-тесту на COVID-19, чинні 72 години від часу здавання матеріалу на аналіз.
Для дітей пільгових категорій організували пізнавальну екскурсію
9 Червня 2021
Сьогодні за сприяння Благодійної організації «БФ Уляни Кузик», Громадської ради «Львівліс», служби у справах дітей та управління транспорту та зв’язку обласної державної адміністрації для дітей підоблікових категорій Львівщини організували пізнавальну екскурсію. Заходи приурочили до Дня захисту дітей. До подорожі долучилось понад двадцять дітей. Вони, зокрема, завітали у смт Брюховичі на Державне Підприємство «Львівський лісовий селекційно-насіннєвий центр». Тут діти ознайомились з основними виробничими процесами, пов’язаними із лісогосподарською діяльністю, відвідали високотехнологічний завод з перероблення лісонасіннєвої сировини та довготривалого зберігання лісового насіння, а також музей лісу та поспілкувались з працівниками лісового господарства. На завершення діти вирушили на святковий обід у соціальне кафе «Базилік».
Контроль за перевезеннями: головам ОТГ доручили надати інформацію у частині виконання рейсів на конкретних адмінтериторіях
8 квітня 2021
З метою додаткового контролю перевезень, головам ОТГ доручили упродовж тижня надати інформацію у частині виконання рейсів на конкретних адміністративних територіях. Про це сьогодні йшлося під час наради голови Львівської ОДА Максима Козицького та голови Львівської обласної ради Ірини Гримак з головами райдержадміністрацій. “Для забезпечення якості перевезень на сьогодні важливо, щоб на кожному автобусному маршруті не лише був, а належним чином пацював GPS-трекер. Окрім того, органи місцевої влади спільно з управлінням транспорту та зв’язку мають належним чином контролювати перевізників. Якщо перевізник не виконує умов договору і не дотримується маршруту, то з ним припиняємо працювати”, - зазначив Максим Козицький. Також очільник області наголосив, що перевізники, які працюють без ліцензій, нестимуть відповідальність відповідно до закону. “З боку облдержадміністрації постійно працює робоча група, яка здійснює заходи державного контролю для припинення нелегальних перевезень на території”, - додав Максим Козицький. Окрім того, за підсумками наради, вирішили, що облдержадміністрація спільно з обласною радою напрацює Меморандум для співпраці з перевізниками у частині забезпечення пільгових перевезень та належної їм за це компенсації.
“Якщо перевізник не забезпечить належну роботу систем GPS, з ним розірвуть угоду”, – Юрій Бучко
7 квітня 2021
Для підвищення якості послуг в сфері автомобільних пасажирських перевезень управління транспорту та зв’язку облдержадміністрації повинне спільно з Центральною диспетчерською службою пасажирських перевезень забезпечити належну роботу систем GPS. Відповідне доручення надав заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко. “У випадку повторного виявлення порушення автотранспортним підприємством взятих на себе обов’язків в частині відсутності передачі GPS сигналу, прийматимемо відповідні управлінські рішення щодо дострокового припинення дії договорів з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування”, – зазначив Юрій Бучко. За його словами робота GPS трекерів надає можливість покращити якість пасажирських перевезень та контролю за виконанням договірних зобов’язань в частині дотримання схеми та розкладу руху на внутрішньообласних маршрутах, що в свою чергу сприяє оптимізації затрат часу пасажирів котрі завдяки онлайн ресурсам мають змогу відслідковувати рух транспортних засобів на лінії. Нагадаємо, що на території Львівської області функціонує автоматизована інформаційна система диспетчерського управління пасажирським транспортом, яка відображає рух внутрішньообласних маршрутів в режимі реального часу.
“Перевізники, які працюють нелегально, нестимуть відповідальність відповідно до чинного законодавства”, - Юрій Бучко
11 березня 2021
З наступного тижня Львівська облдержадміністрація спільно із територіальним управлінням Укртрансбезпеки та патрульною поліцією перевірить перевізників, які працюють за межами правового поля. На цьому наголосив під робочої групи з питань функціонування ринку пасажирських автомобільних перевезень у Львівській області заступник голови ЛОДА Юрій Бучко. “Нелегальні пасажирські перевезення – це не тільки недоотримання коштів бюджетом та пенсійним фондом за рахунок несплачених податків та соціальних внесків, але передусім – це порушення прав мешканців комфортно і безпечно пересуватись громадським транспортом. Така ситуація є недопустимою і водії, які працюють без ліцензій або ж отримують її на нетривалі перевезення, а займаються протилежним, нестимуть відповідальність відповідно до закону”, - наголосив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко. В управлінні транспорту наголошують, до основних ознак, які вказують на нелегальних перевізників, відносяться: - відсутність в салоні візуальної інформації для пасажирів із висвітленням повної юридичної назви перевізника і страхової компанії; - здійснення посадки та висадки пасажирів у не визначених і не обладнаних для цього місцях; - відсутність заїздів на автостанції; - проїзди без видачі квитків; - перевезення пасажирів на переобладнаних вантажних транспортних засобах; - недотримання водієм заздалегідь встановленого графіку руху, оскільки відправлення здійснюється у відповідності до наповнення пасажирами транспортного засобу. Зазначимо, за нелегальні перевезення водії нестимуть відповідальність за ст. 164 КУпАП, а саме експлуатація маршрутного таксі без наявності ліцензії. Вказана стаття адміністративного кодексу передбачає накладання штрафу від 17 тисяч гривень до 34 тисячі гривень. Окрім того, відповідно до ст. 39 закону “Про автомобільний транспорт” передбачений штраф 1700 гривень. Оксана Буй
Змінюється законодавча база транспортних перевезень на території ОТГ
29 грудня 2020
У зв'язку з реформою децентралізації та зміною адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів, змінюється законодавча база і механізм транспортних перевезень на території об’єднаних територіальних громад. Кабмін вніс до Верховної Ради України проєкт Закону «Про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про автомобільний транспорт» № 4376. Метою його прийняття є передача повноважень щодо організації пасажирських автомобільних перевезень від районних державних адміністрацій до обласних держадміністрацій або виконавчих комітетів місцевих рад територіальних громад. Проєктом Закону пропонується повноваження щодо організації пасажирських перевезень по внутрішньообласних маршрутах, які будуть виходити за межі території територіальної громади, покласти на обласні державні адміністрації, а на автобусних маршрутах загального користування, які проходять між населеними пунктами в межах однієї територіальної громади (міські та/або приміські маршрути) – на виконавчий орган місцевої ради територіальної громади. «Зважаючи на те, що питання організації пасажирських перевезень на автобусних маршрутах загального користування в межах ОТГ наразі законодавчо не врегульовано, організація перевезень пасажирів на приміських і міжміських маршрутах на сьогоднішній день є виключною компетенцією місцевих державних адміністрацій. На міських маршрутах – виконавчих органів сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту», - зазначають в управлінні транспорту Львівської ОДА.
Львівська міська рада не підписала угоди з перевізниками
21 грудня 2020
Львівська обласна державна адміністрація є організатором перевезень на 10-ти автобусних маршрутах загального користування, які обслуговують населені пункти, що входять до складу Львівської територіальної громади. Така ситуація виникла у зв’язку з реформою децентралізації та зміною адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів. З метою врегулювання цього питання облдержадміністрація ініціювала передачу вищезгаданих приміських автобусних маршрутів Львівській міській раді. Передача мала відбутися шляхом підписання тристоронньої угоди про заміну сторони організатора перевезень на приміських автобусних маршрутах загального користування, що входять до складу Львівської територіальної громади, організатором яких, станом на сьогодні, є Львівська облдержадміністрація. Однак, для підписання тристоронньої угоди уповноважений представник від Львівської міської ради не з’явився.
До уваги автомобільних пасажирських перевізників!
30 листопада 2020
Управління транспорту та зв’язку Львівської обласної державної адміністрації оголошує про результати конкурсу з перевезення пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Львівської області (внутрішньообласні маршрути), що відбувся 19 листопада 2020 року. Наказ 58 від 18.11.2020 Про недопущення перевізників-претендентів Наказ 62 від 27.11.2020 Про визначення переможців конкурсу Протокол № 1 15.09 -19.11.2020
У Львівській області відновили пасажирські перевезення
23 Червня 2020
Рішенням обласної комісії ТЕБ та НС карантин на Львівщині продовжили до 30 червня, зважаючи на високий показник виявлених хворих на Сovid-19. Разом із тим, відновили пасажирські автобусні та залізничні перевезення. Як повідомив заступник голови Львівської ОДА Тарас Грень, на Львівщині з вівторка, 23 червня, офіційно дозволено відновити рух автобусних та залізничних перевезень за умови дотримання вимог карантину. Дозвіл на перевезення спричинений тим, що щодня тисячі мешканців районів добираються на роботу. Це призводить до значного скупчення людей та збільшує кількість нелегальних перевезень. «Обласною комісією ТЕБ і НС на виконання постанови Кабінету Міністрів № 500 сформовані особливі правила в частині відновлення пасажирських перевезень. Зокрема, заборонено перебувати в громадському транспорті без масок або респіраторів, кількість пасажирів не може перевищує кількість місць для сидіння», - пояснив Тарас Грень. Відтак, перевізники повинні слідкувати за дотримання карантинних норм та вживати усіх необхідних заходів, щоб перевезення були безпечними для пасажирів. Якщо ви стали свідками порушення карантинних заходів, зокрема й у громадському транспорті, невідкладно звертайтесь до поліції за телефоном «102», «Гарячу лінію області» - 112, або безпосередньо до перевізників (перелік перевізників, які працюють на автобусних маршрутах Львівської області згідно рішення обласного конкурсного комітету). Зазначимо, 22 червня набула чинності постанова №500 Кабінету міністрів. Згідно зі змінами, дію адаптивного карантину в Україні подовжено до 31 липня, а карантинні правила на території України складаються з таких основних заборон, зокрема: - перебування без одягнутих респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот (у тому числі виготовлених самостійно), в громадському транспорті, громадських будинках і спорудах; - здійснення пасажирських перевезень в кількості більше, ніж кількість місць для сидіння в транспортному засобі.