“Законопроєкт про локалізацію – дієвий інструмент підтримки внутрішнього виробника”, – Максим Козицький
У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт про локалізацію №3739, який поширюється на чотири підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування та ставить вимогу локалізації виробництва на рівні 25- 40%.
Про це сьогодні йшлося під час візиту народних депутатів на підприємства концерну “‘Електрон”, де відбулось обговорення законопроєкту. Участь в обговоренні взяв голова Львівської ОДА Максим Козицький.
“Зараз профільні машинобудівні підприємства України не мають жодних пільг та преференцій. Закордоном надають перевагу своїм виробникам та нам також не раді. Відсутність такого критерію, як локалізація виробництва, призводить до втрати українськими підприємствами частки національного ринку, скорочення виробництва і втрати робочих місць. Локалізація виробництва - вельми поширений і дієвий інструмент регулювання ринку урядами як розвинених країн, так і тих, що розвиваються – вони надають преференції національним виробникам. Не таємниця, що розвинений світ використовує тендерні механізми для підтримки свого національного виробника. Законодавство США «купуй американське» яскраве тому підтвердження. Я, як голова Львівської ОДА, сподіваюсь, що дана ініціатива присутніх тут народних депутатів України буде підтримана парламентом. Більше того, як очільник прикордонного регіону, плекаю великі надії, що після його прийняття, ми зможемо вже в скорому часі спостерігати зацікавленість до нашого регіону з боку різного роду інвесторів через його логістичний потенціал. А це в свою чергу стане передумовою для створення великої кількості робочих місць та наповнення місцевих бюджетів нашої області», – наголосив очільник області.
Як зазначив заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, закон про локалізацію – це одна з ключових ініціатив, спрямована на підтримку української промисловості, зокрема машинобудування.
“Якщо державний замовник, чи це державна компанія, чи муніципалітет хоче купити продукцію машинобудування однієї з чотирьох категорій, які ми визначили в законопроекті, то державний замовник має вимагати, щоб ця продукція була виготовлена повністю в Україні або, якщо це іноземна продукція, то має бути локалізована в Україні. Наприклад, якщо мер будь-якого міста хоче купити сміттєбус Mercedes – без проблем. Його можна купити, але українська компанія або Mercedes має завести в Україну своє шасі і зробити в Україні локалізацію сміттєвоза, наприклад шасі і кабіна буде Mercedes, а кузов, автоматика, гідравліка та інші складові частини – українського походження. Це забезпечить локалізацію і робочі місця для людей, а також завантаження для українських підприємств”, – пояснив Дмитро Кисилевський.
Він також наголосив на економічному ефекті цього законопроєкту: зростання ВВП на 3,9 % протягом 3-5 років, створення 62,5 тис нових робочих місць, зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.
Вимога локалізації передбачається на рівні 25-40%, локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі у закупівлі. Кабмін затверджує методику визначення ступеня локалізації.
“Законопроєкт про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, які вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, оплачений грошима українських громадян, локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українців і заплати податки до бюджету”, – наголосив Дмитро Кисилевський.
Зазначимо, співавторами законопроєкту виступили Дмитро Наталуха, Роксолана Підласа, голови депутатських фракцій і груп, парламентських комітетів, а також члени комітету економічного розвитку та інших комітетів – загалом 37 співавторів.