ВРУ прийняла закон, який покращує надання послуг споживачам у сфері ЖКГ
4 грудня 2020р, Новини. Департамент розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства, Прес-служба ОДА
Сьогодні Верховна Рада України схвалила у другому читанні та в цілому закон, який захистить інтереси споживачів та покращить роботу виконавців комунальних послуг.
Для споживачів, зокрема, закон передбачає спрощення процедури укладення договорів з виконавцями послуг, зменшення кількості платежів у платіжках, визначення відповідальних за технічне обслуговування газових мереж в будинках та дозволить співвласникам багатоквартирних будинків отримати у користування чи власність земельні ділянки, на яких розташовані будинки.
“Наші комунальні підприємства вже давно чекали прийняття цього закону. Це дасть можливість покращити фінансовий та технічний стан підприємств, що надають житлово-комунальні послуги. А для споживачі зміни в законі, забезпечать надання безперебійних і якісних послуг”, - зазначив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко.
Як повідомили на сайті Уряду, закон передбачає п’ять ключових змін:
Суттєво спрощується порядок укладення договорів в сфері комунальних послуг. Через публічний договір приєднання, підприємства зможуть одномоментно перевести усіх споживачів на нові договори. Це дозволить зменшити фінансові витрати та заощадити час як виконавцю, так і споживачам.
Платіжка за комунальні послуги стане більш зрозумілою. За вимогами чинного законодавства плата, наприклад, виконавцю послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, може складатися із 9 платежів, за кожен з яких банки беруть комісію за обслуговування.
Відтепер кількість платежів буде оптимізована. Для публічного договору приєднання – це буде 3 платежі:
По теплу:
1) Плата за послугу з постачання теплової енергії.
2) Плата за послугу з постачання гарячої води.
3) Плата за абонентське обслуговування.
По воді:
1) Плата за послугу з централізованого водопостачання.
2) Плата за послугу з централізованого водовідведення.
3) Плата за абонентське обслуговування.
Технічне обслуговування внутрішньобудинкових газових мереж у багатоквартирних будинках. Протягом тривалого часу на законодавчому рівні це питання не вирішувалось. Обслуговування мереж у багатьох випадках з 2015 року не здійснювалося. Це питання безпеки мешканців багатоквартирних будинків. Отже закон чітко встановлює умови технічного обслуговування, а також визначає відповідальним за його проведення оператора газорозподільних систем або іншого суб’єкта господарювання, який має право на виконання таких робіт.
Завершення обладнання будинків лічильниками тепла та води. З 2017 року в Україні діє Закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який передбачає 100% облік комунальних послуг. Наразі в Україні житлові будівлі оснащенні прибудинковими лічильниками теплової енергії на 81,7%, гарячої води на 17,3%, питної води на 75,6%. Закон визначає джерело фінансування витрат зі встановлення лічильників через інвестиційні програми підприємств тепло- і водопостачання та надає додатковий час підприємствам для оснащення будівель лічильниками до 1 серпня 2022. Після цієї дати за не встановлення лічильників підприємство штрафуватимуть.
Також закон визначає, що у разі не визначення співвласниками багатоквартирних будинків із формою управління будинком до 1 січня 2021 року, органи місцевого самоврядування 1 травня 2021 року мають провести конкурси з призначення управителів.
Оксана Буй
Новини за темою
Мінагрополітики розробило роз’яснення до Закону про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану
8 квітня 2022
Міністерство аграрної політики та продовольства України розробило пам’ятку-роз’яснення до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022№ 2145-ІХ. Про це повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації. Закон вводить у законодавство спрощені правові механізми, а саме: - Автоматичне поновлення на 1 рік дії договорів на використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності органами влади; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності їх постійними землекористувачами та емфітевтами; - Передачу орендарями та суборендарями прав оренди та суборенди земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності для ведення сільського господарства; - Порядок державної реєстрації договорів щодо землі. Вартує наголосити, що нові правові норми розраховані на застосування лише у період воєнного часу. Із відновленням мирного життя держава повернеться до звичних процедур регулювання земельних відносин. Також в Мінагрополітики розробили зразки договорів оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, завантажити які можна за посиланням. «Щоб швидко залучити вільні площі сільськогосподарських земель, рекомендуємо всім без винятку: аграріям, особистим селянським господарствам, представникам РВА та територіальних громад детально ознайомитись із роз'ясненнями до Закону України про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман.
Керівникам громад та територій області роз’яснили умови надання компенсації на ЖКГ за прихисток переселенців
8 квітня 2022
Сьогодні рішеннями держави комунальні заклади, що фінансуються з державного та міських бюджетів, а також громадяни, які на безоплатній основі розміщують в умовах воєнного стану тимчасово переміщених осіб, можуть отримати компенсації на оплату комунальних послуг. Ці компенсації передбачені Постановою № 261 від 11 березня, змінами до неї від 29 березня №388 та Постановою №333 від 19 березня. Так, сьогодні громадам Львівщини в межах наради наголосили на такій можливості та розповіли умови отримання компенсацій з точки зору останніх законодавчих змін. «Перш за все, щиро вдячний усім і органам місцевого самоврядування, які організували роботу в частині розміщення внутрішньо-переміщених осіб, а також кожному хто долучився до організації цього процесу. Тепер мусимо правильно організаційно і оперативно спрацювати, щоб, або місцеві бюджети або конкретні фізичні особи, які прихистили наших співвітчизників, отримали передбачену допомогу»,- зазначив перший заступник начальника Львівської обласної військової адміністрації Андрій Годик. Так, компенсацію можуть отримати фізичні особи-громадяни України віком від 18 років, які є власниками жилих приміщень приватного житлового фонду і безоплатно розміщували в цих приміщеннях внутрішньо переміщених осіб, для покриття понесених власниками приміщень витрат, пов'язаних з таким розміщенням. Щоб запропонувати своє житло до проживання внутрішньо переміщеним особам і отримати компенсацію необхідно: - подати заяву до органу місцевого самоврядування за місцем проживання або через сайт prykhystok.gov.ua про готовність прийняти у себе переселенців; - при поселенні переселенців подати відповідну заяву до органу місцевого самоврядування (ОМС); до 5-го числа кожного місяця інформувати ОМС про кількість днів та кількість переселенців, що у них проживали; отримати компенсацію до 20-го числа. Власники житла, які допоможуть безкоштовно українцям з проживанням, зможуть отримати компенсацію від держави в розмірі приблизно 450 грн на місяць за кожну прийняту особу, незалежно від віку. Натомість для отримання компенсації заклади, у яких розміщені тимчасово переміщені особи на безоплатній основі, до 20-го числа місяця, наступного за звітним, у якому були отримані комунальні послуги, забезпечують оплату комунальних послуг та подають інформацію, що в обов’язковому порядку містить найменування звітного місяця, повне найменування закладу, код згідно з ЄДРПОУ, а також відповідні підтвердні документи щодо фактичної оплати комунальних послуг за звітний місяць, а саме: - заклади комунальної форми власності — до відповідного органу місцевого самоврядування; - заклади освіти державної форми власності, що передані на фінансування з місцевих бюджетів, — до відповідного органу місцевого самоврядування (місцевого органу виконавчої влади), до сфери управління якого належать такі заклади; - заклади спільної власності територіальних громад області, що перебувають в управлінні обласних рад, — до відповідної обласної військової адміністрації; - заклади державної форми власності — до відповідного центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить такий заклад; - заклади освіти приватної форми власності — до МОН; Надалі органи місцевого самоврядування не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним, подають до відповідної обласної військової адміністрації заяву на отримання компенсації та підтвердні документи щодо фактичної оплати комунальних послуг за попередній звітний місяць. Обласні військові адміністрації, центральні органи виконавчої влади після отримання заяв від органів місцевого самоврядування, закладів спільної власності територіальних громад області, що перебувають в управлінні обласних рад (закладів державної форми власності, а МОН від закладів освіти приватної форми власності), подають узагальнену інформацію Мінрегіону до 28-го числа місяця, наступного за звітним. Мінрегіон узагальнює інформацію, подану обласними військовими адміністраціями, центральними органами виконавчої влади та готує проект рішення Кабінету Міністрів України про виділення коштів із резервного фонду державного бюджету.
Як говорити з дітьми про військову агресію? - роз'яснення освітнього центру ВРУ
21 березня 2022
Діти схильні до емоційного сприйняття інформації не менше, аніж дорослі. Нижче перелічені основні правила спілкування з дітьми різного віку про військову агресію. Про це повідомили в Освітньому центрі Верховної ради України в Telegram. Найголовніше правило – варто дитині завжди говорити правду, але без паніки та надмірних емоцій. Правильно підібравши слова ви можете психологічно підготувати дитину до звуків сирени, вибухів і т.д.. Головне – дорослі мають проявляти спокій в очах дитини, в наслідок чого дитина буде відчувати безпеку. У разі, коли батьки починають панікувати та обговорювати між собою в присутності дітей власні страхи та переживання, діти починають також боятися та хвилюватись за власне життя та життя рідних. Найкраще - коли про війну дітям пояснять батьки, але якщо ви не можете контролювати емоції, попросіть когось з близьких друзів чи родини поговорити з вашою дитиною. - Для дошкільнят: Для маленьких дітей добре доводити інформацію через казки. Є достатньо багато казок, які стосуються теми безпеки, не лише питання війни. Навіть на прикладі найпростішої казки "Коза-дереза" можна пояснити дитині, наскільки небезпечно є пускати чужого у свою домівку. Історії можна моделювати самим батькам, придумувати алегорії та сюжети, які б зображали події навколо. - Для дітей 6-10 років: Варто повторювати, що батьки до всього готові та захистять: якщо скажімо збирають «тривожну валізу» можна пояснити дитині, що все необхідне мають на будь-який випадок. Нагадати, що поряд є укриття, там можна сховатись і бути в безпеці. Якщо хтось з дорослих в родині на позиціях у війську, чи на місцях в теробороні, варто пояснити, що це їхня робота та обов'язок, так сама як робота та обов'язок дитини зараз продовжувати навчання. Запропонуйте дитині підтримати наших захисників та намалювати малюнок, скласти віршика, чи написати історію. - Для старших дітей та підлітків: Старші діти вже мають доступ до інформації. Завдання батьків - фільтрувати новини, які вони черпають з інтернет-простору і правильно визначати, з яких джерел вони беруть відповідну інформацію, пояснити чому важливо читати лише офіційну і перевірену інформацію. Про війну треба говорити. Варто звертатись до історії й казати про те, що Україна у своїй історії вже пережила низку воєн. Можна розповідати спогади родичів. Такі життєві історії дітей можуть заспокоїти. ''Не забувайте, що не зважаючи на вік дитини, варто знайти спосіб пояснити чіткі правила поведінки та що у ситуації війни ми маємо бути більш обережними, ніж зазвичай. Треба нагадувати, що не можна підіймати нічого на вулиці – незнайомі речі. Будьте поряд із дітьми, зараз як ніколи вони потребують уваги та любові дорослих'', - додали в освітньому центрі.
Верховна Рада продовжила воєнний стан в Україні на 30 діб
15 березня 2022
Верховна Рада затвердила указ президента про продовження строку дії воєнного стану в Україні з 5 години 30 хвилин 26 березня ще на 30 діб. Про це повідомив спікер парламенту Руслан Стефанчук в ефірі Ukraine Media Center. Голова Верховної ради уточнив, що на сьогоднішньому засіданні нардепи ухвалили понад 20 законів, які стосуються регулювання суспільних відносин в умовах воєнного стану. "Сьогодні всі рішення прийняті конституційною більшістю голосів. Першим питанням, яке ми сьогодні розглянули, було продовження воєнного стану ще на 30 днів. За проголосували 343 народні депутати", - сказав Руслан Стефанчук.
Відсьогодні за програмою єПідтримка українці зможуть оплатити комунальні послуги
14 лютого 2022
Відсьогодні, з 14 лютого, українці віком від 60 років матимуть змогу витратити кошти, нараховані за програмою єПідтримка, на оплату житлово-комунальних послуг. Крім того, вже незабаром, з 14 березня, люди з інвалідністю І та ІІ груп також зможуть витратити отримані в межах програми кошти на соціальні потреби, зокрема на ліки та комунальні платежі. Водночас з 14 березня всі українці, які мають бустерне щеплення від COVID-19, зможуть отримати додаткові 500 грн. “На сьогодні програмою єПідтримка скористались вже понад 8,6 млн українців. Безумовним лідером за витратами коштів, які наші громадяни отримали за вакцинацію, є придбання книжок - менш ніж за два місяці українці купили книжок на 1 млрд грн. Вочевидь, це стане суттєвою підтримкою для видавничого бізнесу. Також літні люди активно користуються можливістю придбати за отримані від держави кошти ліки, на них за три тижні витратили понад 300 млн грн”, - повідомив заступник Міністра економіки України Олександр Грибан. Загалом з початку запуску програми єПідтримка на картки українців перераховано 8,6 млрд грн, а 3 млрд грн з отриманих коштів громадяни вже витратили. Найпопулярнішими за видами витрат є: книжкові магазини – 1 млрд грн; кінотеатри – 658 млн грн; театри, концерти та розважальні послуги – 341 млн грн спорт – 340 млн грн; залізничні та авіа пасажирські перевезення – 330 млн грн; ліки - 304 млн грн. Крім того, за тиждень 13 млн грн було витрачено на освітні послуги, шкільне приладдя, спорттовари. Наразі понад 3,5 млн громадян, старших за 60 років, вже мають “зелений” сертифікат вакцинації від Covid-19. Нагадаємо, що відповідно до умов програми 1000 грн можуть отримати всі громадяни України від 14 років, які пройшли повний курс вакцинації проти COVID-19.
Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроект про удосконалення системи позашкільної освіти та підвищення її якості
26 січня 2022
25 січня 2022 року Верховною Радою України в першому читані ухвалено законопроект щодо удосконалення функціонування системи позашкільної освіти, підвищення її якості, а також розширення доступу до неї. "В сучасних умовах на позашкільну освіту покладаються нові функції – формування лідера, успішної, конкурентоспроможної особистості. На сьогодні функціонує понад 1350 закладів позашкільної освіти, у яких навчаються понад 1 мільйон 200 дітей. Саме тому розроблено проект закону, яким передбачено урегулювати важливі питання, зокрема, розвитку системи закладів позашкільної освіти", – зазначила заступник Міністра освіти і науки Віра Рогова. Ухвалення закону забезпечить: реалізацію, охорону та захист конституційного права дитини на здобуття позашкільної освіти відповідно до потреб особистості; законодавче підґрунтя для розвитку системи позашкільної освіти; підвищення якості освіти, що сприятиме зростанню інтелектуального, патріотичного, духовно-морального потенціалу суспільства та особистості. Проект закону спрямовано також на розвиток закладів позашкільної освіти усіх форм власності, інших суб’єктів освітньої діяльності в системі позашкільної освіти.
Набув чинності закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
5 січня 2022
Учора, 4 січня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 грудня 2021 року. Як зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, ухвалення відповідного законодавчого акта - це важливий крок на шляху до відновлення й розвитку галузі, оскільки створюються належні економічні і правові умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Зокрема, закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Також з 2024-го року громадяни матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, законом вносяться зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», щодо встановлення мінімального строку у 25 років для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання. Також врегульовуються питання відшкодування користувачу його витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками, а також завданих збитків у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. "Зміни в законодавстві створюють ще більше умов для ефективного ведення бізнесу з садівництва та виноградарства. Інвестиції в цей бізнес доволі великі та довгоокупні. Наприклад, інтенсивний яблуневий сад вступає в повне плодоношення лише на 5 рік після закладання і може плодити понад 15 років. Тому вкрай важливо для інвесторів мати можливість впроваджувати цей бізнес на власних земельних ділянках або, принаймні, мати гарантію у вигляді довготривалої оренди цих ділянок", - наголосила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Президент підписав закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
4 січня 2022
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2021 року. Документ має на меті створення належних економічних і правових умов, сприятливих для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Згідно з документом, з 2024-го громадяни також матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, встановлюється строк для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих в оренду для закладання та/або вирощування багаторічних насаджень (плодових, ягідних, горіхоплідних, винограду), який не може бути меншим за 25 років. Також законом передбачено, що у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендодавця (крім випадків розірвання договору у зв'язку з неналежним виконанням орендарем своїх обов'язків) орендар має право на відшкодування витрат на поліпшення орендованої земельної ділянки, здійснених за згодою орендодавця, та збитків, завданих через розірвання договору. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції
10 грудня 2021
Сьогодні на засіданні Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції. Метою прийняття законопроекта є забезпечення проведення у територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами / сім’ями, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, спрямованої на попередження потрапляння у складні життєві обставини, подолання або мінімізацію їх наслідків. В умовах децентралізації особливої актуальності набуло питання здійснення соціальної роботи в територіальних громадах, адже кількість осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги щорічно збільшується. Особливо гостро постають питання, хто має безпосередньо здійснювати соціальну роботу, як мають взаємодіяти учасники системи соціальної роботи в нових умовах, як має бути розмежовано повноваження у сфері соціальної роботи, яким чином стимулювати громади до забезпечення соціальної роботи та надання соціальних послуг. Також потребують унормування питання методів і технологій практичної соціальної роботи, які можуть застосовуватись у громаді, уточнення змісту і напрямів соціальної роботи. Новою редакцією закону передбачається: уточнити перелік суб’єктів соціальної роботи; розмежувати повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері соціальної роботи; визначити основні рівні, напрямки, методи і технології практичної соціальної роботи; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
Закон про розвиток інституту старост: основні положення
2 серпня 2021
29 липня Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» (законопроєкт №4535), який парламент ухвалив 14 липня 2021 року. Документ спрямований на посилення інституту старост та розвиток механізмів громадської участі в процесах прийняття рішень місцевою владою. Зокрема, Закон врегульовує питання затвердження кандидатури старост, порядок створення старостинських округів, затвердження радою громади положень про старосту, суміщення посади старости тощо. Відповідно до положень Закону, перед внесенням кандидатури старости на розгляд ради громади, яка його затверджує, обов’язковим є проведення громадського обговорення з мешканцями відповідного старостинського округу. Кандидатура старости вважається погодженою, якщо в результаті громадського обговорення отримала підтримку не менше 7-20% голосів, залежно від кількості жителів відповідного старостинського округу. Закон визначає, що відтепер входження старости до складу виконавчого комітету ради громади вже не буде обов’язковим. Проте, він матиме гарантоване право на участь та виступ на пленарних засіданнях ради громади, засіданнях її постійних комісій та виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу. За словами директора департаменту економічної політики ЛОДА Степана Куйбіди інститут старост є важливим елементом реформи децентралізації та територіальної організації влади в Україні, адже староста є першою ланкою представлення інтересів мешканців ввіреного йому старостинського округу у місцевих органах влади. Місцеві ради уповноважуватимуть старост надавати необхідні адміністративні послуги в окрузі. «Тому підписання Президентом відповідного Закону є логічним та важливим кроком до подальшого впровадження і успішного завершення реформи децентралізації влади» – зазначив Степан Куйбіда. Законопроект готували Мінрегіон та Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування з залученням асоціацій органів місцевого самоврядування та експертів.