Громадськість запрошують долучитись до обговорення законопроекту про дитяче харчування
Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України винесло на громадське обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення законодавства України у сфері дитячого харчування у відповідність до вимог законодавства ЄС».
Документ розробили з метою нормативно-правового врегулювання питань у сфері дитячого харчування із урахуванням вимог європейського законодавства. Наразі така важлива сфера як дитяче харчування належним чином не врегульована.
Враховуючи необхідність нормативно-правового врегулювання питань у сфері дитячого харчування із урахуванням вимог європейського законодавства, Мінекономіки, відходячи від практики вертикального регулювання у сфері безпечності харчових продуктів та впроваджуючи європейські практики горизонтального регулювання, пропонує врегулювати це питання шляхом внесення змін до ряду законодавчих актів, зокрема у сфері безпечності харчових продуктів, інформування споживачів щодо харчових продуктів та здійсненні контролю за дотриманням встановлених вимог у зазначеній сфері.
«Продовження практики імплементації харчового законодавства до вимог європейського рівня дасть можливість виробникам підвищити якість продукції та розширити ринки збуту. Оскільки в регіоні відсутні підприємства з виробництва дитячого харчування, сподіваємося, що внесення законодавчих змін сприятиме залученню інвестицій у створення такого підприємства або спонукатиме місцевих виробників до виробництва дитячого харчування», - зазначила т.в.о. директора департаменту Людмила Гончаренко.
Прийняття проєкту Закону сприятиме створенню умов для забезпечення дітей грудного та раннього віку якісним та безпечним дитячим харчуванням у відповідності до європейських вимог, збільшення обсягів виробництва та розширення асортименту продуктів для дитячого харчування, дозволить вдосконалити нормативно-правове врегулювання питань, пов’язаних з харчовою безпекою у сфері дитячого харчування, та гармонізувати національне законодавство у цій сфері із законодавством Європейського Союзу.
Ознайомитись з проєктом Закону, долучитись до обговорення та підтримати запропоновані зміни можна за посиланням.
Новини за темою
Громадськість запрошують до обговорення Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022-2024 роки
10 листопада 2021
На Львівщині відбудуться електронні консультації з громадськістю щодо проєкту Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» Львівської обласної державної адміністрації на 2022-2024 роки. До участі запрошують представників експертного середовища, органів місцевого самоврядування області, інститутів громадянського суспільства, громадських активістів, журналістів, представників ЗМІ. Деталі проведення консультацій та проєкт Регіональної програми інформатизації «Цифрова Львівщина» Львівської ОДА на 2022-2024 роки розміщений на офіційному сайті облдержадміністрації у рубриці «Консультації з громадськістю» за посиланням. Пропозиції можна подати до 25 листопада 2021 року на електронну адресу: Thedigital@loda.gov.ua Результати обговорення опублікують після 29 листопада на офіційному сайті Львівської ОДА в рубриці «Консультації з громадськістю». Зазначимо, що регіональна програма інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022 – 2024 роки визначає основні засади реалізації регіональної політики у сфері інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації. Відповідно до чинного законодавства, Програма розроблена як складова Національної програми інформатизації України та визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування регіону та щодо соціально-економічного розвитку шляхом впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у всі сфери життєдіяльності Львівщини.
Уряд схвалив законопроекти щодо формування ефективного місцевого самоврядування
4 листопада 2021
Уряд схвалив законопроекти щодо розподілу повноважень органів місцевого самоврядування (ОМС) у зв’язку зі зміною адміністративно-територіального устрою держави. Ці документи, розроблені Мінрегіоном, є важливими для подальшої реалізації реформи місцевого самоврядування. Відповідні рішення прийняті на засіданні Кабінету Міністрів України. Про це повідомив заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. «Підтримані урядом законопроекти передбачають чіткий розподіл повноважень сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів. А також розмежування повноважень районних та обласних рад. Усі громади повинні мати однакові повноваження і можливості для свого розвитку. Сподіваємось на ухвалення цих законопроектів народними депутатами», – наголосив В’ячеслав Негода. Заступник Міністра також додав, що зазначені законопроекти лише частково вирішують окремі питання з децентралізацією та розмежуванням повноважень і з часом, після прийняттям змін до Конституції України, яка закріпить нову систему територіального устрою та організацію місцевої влади, будуть прийняті нові редакції законів про місцеве самоврядування (муніципальний кодекс) та пакет інших законодавчих актів. Зазначимо, законопроектами вносяться зміни до Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» та 28 секторальних законодавчих актів, якими пропонується: визначити однакові повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів (без розподілу на сільські ради з чисельністю населення до 500 осіб, міські ради міст районного значення, міст обласного значення, ради об’єднаних територіальних громад); розмежувати повноваження районних та обласних рад, районних та обласних державних адміністрацій з урахуванням змін до бюджетного законодавства; усунути дублювання повноважень органів місцевого самоврядування різних рівнів. Нагадаємо, раніше Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов повідомив про шість пріоритетних завдань для законодавчого забезпечення реформи децентралізації.
Мешканців Яворівщини запрошують до громадських обговорень проєкту автоматизованої системи обліку оплати проїзду в транспорті
24 лютого 2021
Мешканців та підприємців Яворівського району запрошують на громадські слухання для обговорення проекту рішення регуляторного акту, розробленого управлінням транспорту та зв’язку ЛОДА "Про запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в пасажирському транспорті загального користування Львівської області". Це допоможе: - зробити перевезення зручнішими для пасажирів; - прозоро визначити інвестора; - автоматично обліковувати транспортні послуги; - в повній мірі відшкодовувати перевізникам надані пільгові послуги; - економити бюджетні кошти. З проектом рішення та супровідніми документами можна ознайомитися тут: повідомлення про оприлюднення Проєкту регуляторного акта: https://cutt.ly/clnnml4 проєкт розпорядження: https://cutt.ly/Elnn0WB аналіз регуляторного впливу до проєкту регуляторного акта: https://cutt.ly/Nlnmq5i У програмі заходу: - Презентація проекту рішення; - Обговорення його з громадою; - Відповіді на запитання. Доповідач - Роман Жук, т.в.о. начальника управління транспорту та зв’язку Львівської ОДА. Модератор - Тарас Хавунка, керівник Львівського регуляторного хабу. Формат - онлайн-зустріч в zoom Посилання: https://us02web.zoom.us/j/84480748985?pwd=UlYrTkU1cklETjlyN0lyMThFeGxwUT09 Дата - 26.02.2021 Час - 13:00.
Уряд схвалив законопроект щодо посилення захисту працівників
9 лютого 2021
Уряд схвалив проект Закону “Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо визначення поняття трудових відносин та ознак їх наявності”. Прийняття закону сприятиме зменшенню незадекларованої праці в Україні, легалізації заробітної плати та посиленню захисту працівників. “Уряд продовжує трудову реформу та активно працює над удосконаленням законодавства про працю. Збільшення кількості офіційно оформлених працівників шляхом легалізації трудових відносин сприятиме забезпеченню їх соціальних потреб та економічному зростанню України”, - зазначив Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко. Документом передбачається визначення на законодавчому рівні поняття трудових відносин та запровадження принципу презумпції наявності трудових відносин. Так, законопроектом визначається 7 ознак їх наявності: виконання особою роботи за конкретною кваліфікацією, професією, посадою за дорученням та під контролем особи, в інтересах якої виконуються роботи; здійснення регулювання процесу праці, що носить постійний характер та не передбачає встановлення особі конкретного визначеного результату за певний період; виконання роботи на визначеному або погодженому з особою, в інтересах якої виконуються роботи, робочому місці з дотриманням встановлених нею правил внутрішнього трудового розпорядку; організація умов праці, зокрема, надання обладнання, інструментів, матеріалів, робочого місця, особою, в інтересах якої виконуються роботи; систематична виплата особі, яка виконує роботу, винагороди; встановлення особою, в інтересах якої виконуються роботи, тривалості робочого часу та часу відпочинку; відшкодування поїздок та інших фінансових витрат, пов’язаних з виконанням роботи, особою, в інтересах якої виконується робота. При цьому робота може бути визнана такою, що виконується в межах трудових відносин, якщо наявні принаймні три з перерахованих ознак. У такому разі сторони зобов’язані укласти трудовий договір, а працівник має бути забезпечений необхідним соціальним пакетом, зокрема, відпустками, лікарняними, наявністю гарантій та компенсацій щодо збереження місця роботи. Також документом врегульовано питання правонаступництва у трудових відносинах та процедура попередження працівників про відповідні зміни. Це зробить процес передачі бізнесу або організації новому власнику більш прозорим та зрозумілим для колективу та посилить правовий захист працівників від незаконного звільнення.
Максим Козицький обговорив пропозиції до обласних цільових програм із представниками ОТГ
12 січня 2021
З ініціативи Львівської ОДА в області тривають обговорення пропозицій до обласних цільових програм та змін законодавства про старост. Сьогодні обговорення відбулись із громадами колишніх Пустомитівського , Городоцького, Перемишлянського, Жовківського та Кам’янка-Бузького районів. «Ми окреслимо найважливіші питання, обговоримо, чим облдержадміністрація може бути корисною в роботі ОТГ, як ми бачимо нашу подальшу співпрацю. Закликаю вас бути ініціативними, адже перед вами зараз багато викликів. Ви повинні зберегти і забезпечити безперебійну роботу шкіл, лікарень, мережі спортивних і культурних закладів тощо. Це велика праця і відповідальність. Вкотре наголошую, що Львівська ОДА завжди готова підставити плече і поділитися досвідом. Особисто проконтролюю, щоб дорога, яка веде до діючого чи потенційного виробництва, була зроблена. Щоб реставрували замок, який не просто буде окрасою села чи міста, а стане новим простором для культурно-мистецького життя. Біля якого громада облаштує гарну площу, подбає про добре освітлення. Туристи, яких притягуватиме замок, відвідають місцеві крамниці, переночують в зелених садибах. Звичайно, що й дорогу туди відремонтуємо», - звернувся до присутніх голова Львівської ОДА Максим Козицький. «Розуміємо, що не всі мають досвід ефективного формування бюджету, структури управління тощо, тому такі обговорення відбудуться із керівниками усіх районів. Громада має чітко розуміти, як витрачати фінансовий ресурс, а також орієнтуватися, на яку допомогу може розраховувати з обласного чи державного бюджету»,- зазначив директор департаменту економічної політики Степан Куйбіда. Він, зокрема, детально зупинися на обговоренні перспектив реалізації обласних цільових програм у 2021 році для об’єднаних територіальних громад Львівського району. «Обласні цільові програми скеровані на освіту, охорону здоров’я, спорт, придбання квартир дітям-сиротам та воїнам АТО, підтримку малого та середнього бізнесу, енергоефективність. Ми напрацювали пропозиції та передали їх на розгляд обласній раді. Сьогодні ми хочемо почути вашу думку та пропозиції, можливо ми чогось не врахували. Коли ми розробляли обласні програми, ми адаптували програмний ресурс під Стратегію розвитку Львівщини, яка, наголошую, визнана однією із 3-х кращих в Україні. Відтак, ці програми орієнтовані на основні стратегічні цілі – це, зокрема, збалансований просторовий розвиток, якісне життя, чисте довкілля, конкурентоспроможна економіка на засадах смарт-спеціалізації та туристична привабливість», - додав Степан Куйбіда. Учасників обговорення цікавили пріоритети розвитку області на 2021 рік, зокрема в частині будівництва об'єктів соціальної інфраструктури за кошти державних та обласних програм. Присутні висловили думку щодо необхідності спільного відстоювання інтересів територіальних громад в рамках дієвого асоціативного об'єднання на Львівщині. Така співпраця на всіх рівнях влади дозволить досягти кращих результатів для розвитку кожної територіальної громади. Також дискутували щодо пропозицій до законодавства щодо старост. Відтак, висловили думку про те, що староста насамперед повинен бути професійним посадовцем на службі місцевого самоврядування і надавати якісні адміністративні послуги мешканцям старостинського округу. Голови громад погодились, що питання входження старости за посадою у виконком не є для цього обов'язковим. Зазначимо, такі обговорення пропозицій до обласних цільових програм та змін законодавства про старост відбудуться із усіма громадами області.
Львівська ОДА спільно з Агенцією регіонального розвитку проводить обговорення з громадами щодо законодавчих змін та ефективного бюджетування
30 грудня 2020
В області тривають виїзні обговорення пропозицій до обласних цільових програм та змін законодавства про старост. Це ініціатива Львівської ОДА як відгук на потреби громад. «У зв’язку із завершенням формування нового адміністративно-територіального устрою сьогодні об’єднані територіальні громади вже вступають у свої повноваження. Проте, не всі мають досвід ефективного формування бюджету, структури управління тощо. З цією метою ми запровадили такі обговорення у кожному районі області. Спільно з Агенцією регіонального розвитку, профільними департаментами адміністрації ми створюємо майданчик для комунікацій, де можемо надати необхідні громадам консультації, обмінятися досвідом. На нашу думку, громада має чітко розуміти, як витрачати фінансовий ресурс, а також орієнтуватися на яку допомогу може розраховувати з обласного чи державного бюджету»,- зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. Сьогодні така зустріч відбулась у Червоноградському районі. Зокрема, детально обговорили Комплексну програму підтримки ініціатив територіальних громад Львівської області на 2021-2023 роки. Так, Червоноградський міський голова Андрій Залівський зауважив, що в його громаді вже не перший рік впроваджується громадський бюджет, тому від обласного рівня його громада очікує підтримки в реалізації більш масштабних проєктів. Водночас під час зустрічі висловили думки щодо необхідності збереження максимально доступних умов для реалізації невеликих проєктів в рамках відповідної Програми. У зв'язку з цим головам територіальних громад запропонували взяти участь в опитуванні щодо формування механізмів та пріоритетів Комплексної програми підтримки ініціатив територіальних громад. Його найближчим часом підготують та надішлють усім керівникам органів місцевого самоврядування області. Дискутували і у Дрогобицькому районі. «Основний наголос пропозицій від Дрогобицького району був поставлений на тому, що зміни до програми підтримки ініціатив територіальних громад мають передбачати можливість реалізації як проєктів, ініціатором яких є ініціативні групи громадян, так і проєктів, які пропонуються органами місцевого самоврядування територіальних громад. Окремо зауважили на необхідності покращення умов участі сільських територій в Програмі»,- розповіли у департаменті економічної політики Львівської ОДА. Обговорили Програму і на Стрийщині. «Присутні підтримали тезу про необхідність зняття верхньої межі вартості проєктів, зменшення обсягу небюджетного внеску з 10% до 5% та виключення його з оцінки. Крім того, озвучили окремі думки щодо розширення галузевих пріоритетів Програми за рахунок проєктів екології та ЖКГ. Вуличне освітлення як один з пріоритетів Програми було запропоновано залишити з огляду на важливість покращення відповідної інфраструктури в новоприєднаних до територіальних громад сільських територіях»,- зазначив керівник департаменту Степан Куйбіда. Активною дискусією супроводжувалося обговорення пропозицій до законодавства щодо старост. «Думки щодо того чи варто старостам за посадою входити до виконавчого комітету ОМС розділилися. Водночас керівники громад висловили тезу про те, що відповідне питання не обов'язково зарегульовувати законодавством, а залишити його в рамках адміністративного розсуду для органів місцевого самоврядування»,- додав Степан Куйбіда. Також учасників обговорення цікавили пріоритети розвитку області на 2021 рік, зокрема в частині будівництва об'єктів соціальної інфраструктури за кошти державних та обласних програм. Присутні висловили думку щодо необхідності спільного відстоювання інтересів територіальних громад в рамках дієвого асоціативного об'єднання на Львівщині. Така співпраця на всіх рівнях влади дозволить досягти кращих результатів для розвитку кожної територіальної громади. Зазначимо, що до складу Стрийського району входять громади: Гніздичівська, Журавненська, Славська селищні ради, Грабовецько-Дулібівська, Розвадівська, Тростянецька, Козівська сільські ради, Жидачівська, Миколаївська, Моршинська, Новороздільська, Сколівська, Стрийська, Ходорівська міські ради. Дрогобицький район об’єднує Дрогобицьку міську раду, Бориславську міську раду, Трускавецьку міську раду, Меденицьку селищну об'єднану територіальну громаду та Східницьку ОТГ. Червоноградський район об'єднав наступні територіальні громади: Белзьку міську, Великомостівську міську, Добротвірську селищну, Лопатинську селищну, Радехівську міську, Сокальську міську та Червоноградську міську. Юлія Савостейко
Верховна Рада України в першому читанні прийняла законопроєкт щодо реорганізації громад і районів
4 листопада 2020
Вчора, 3 листопада, в першому читанні Верховна Рада України прийняла проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій» №3651-д. Законопроект врегульовує питання правонаступництва комунального і державного майна, бюджетних ресурсів, прав та зобов’язань, а отже дає можливість працювати новообраним органам місцевого самоврядування після завершення місцевих виборів. Він також дає змогу створити в нових районах районні державні адміністрації. Серед питань, які має врегулювати документ, є: - закінчення повноважень сільських, селищних, міських голів, сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, районних рад у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України; - реорганізації сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, районних рад як юридичних осіб публічного права, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України; - правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків територіальних громад, території яких були включені до територій територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України; - правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів; - продовження до закінчення бюджетного періоду виконання бюджетів територіальних громад, прийнятих до затвердження Кабінетом Міністрів України територій територіальних громад в регіонах України, та бюджетів районів, які ліквідовані Верховною Радою України; - утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України; - особливостей державної реєстрації щодо органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій як юридичних осіб публічного права, у зв’язку зі змінами в адміністративно-територіальному устрої України. «Ми розуміємо, що після проведення місцевих виборів на органи місцевого самоврядування лягає велике навантаження і відповідальність. Саме тому важливо допомогти їм пройти цей період становлення і забезпечити стабільні правові відносини. Це дозволить громадам ефективно реалізовувати поставлені перед ними завдання, адже сильні громади – міцна держава»,- зазначив голова Львівської ОДА Максим Козицький. До другого читання законопроект готуватимуть за скороченою процедурою. Юлія Савостейко
Ремонт прикордонних доріг: ВРУ проголосувала за нульову ставку ПДВ для робіт в межах “Польського кредиту”
3 листопада 2020
Сьогодні під час засідання Верховної Ради України депутати прийняли за основу в першому читанні законопроект 3039а, який передбачає нульову ставку ПДВ для ремонтних робіт в межах “Польського кредиту”. Договір між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов’язаної допомоги підписали у 2015 році. Відтак, відповідно до укладених контрактів в межах договору Львівщині на ремонт доріг передбачається близько 50 млн євро. За ці кошти відремонтують прикордонні дороги Т 14-20 Яворів - Грушів, Т-14-18 Нижанковичі- Самбір - Дрогобич - Стрий, Т 14-04 Червоноград - Рава - Руська, Т 14-01 КПП Смільниця - Старий Самбір “За каденції чинного Президента Володимира Зеленського вдалося врегулювати перепони для реалізації "Польського кредиту". Законопроект 3039 а дозволяє застосувати нульову ставку ПДВ до контрактів, укладених в межах цього кредитного договору, що в свою чергу позитивно вплине на стан реалізації проектів в межах угоди та сприятиме розбудові прикордонної дорожньої інфраструктури. Ремонт прикордонних доріг є надзвичайно важливим, адже це розвиток економіки, туризму, залучення інвестицій в регіон”, – наголосив заступник голови Львівської ОДА Юрій Бучко. Як зазначив Юрій Бучко, зараз триває ремонт прикордонної дороги Яворів –Грушів. “Дорожники заасфальтували у нижньому шарі з попереднім укріпленням основи понад 14 км шляху та близько 4 км - у верхньому шарі. Крім цього, тривають ремонтні роботи на двох мостових переходах, розширяють проїзну частину та влаштовують тротуари в межах населених пунктів”, – додав Юрій Бучко. Щодо напрямку Смільниця – Старий Самбір отримано дозвільні документи від Державної архітектурної будівельної інспекції. По інших дорогах завершується розробка проєктної документації. Оксана Буй
МОН пропонує для громадського обговорення проект Положення про дуальну форму здобуття освіти
29 жовтня 2020
Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект Положення про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти. Метою розроблення Положення є створення правового підґрунтя підготовки фахівців вищої та фахової передвищої освіти за дуальною формою здобуття освіти та умов для повноцінного впровадження дуальної форми здобуття вищої та фахової передвищої освіти. Запровадження дуальної форми здобуття освіти сприятиме вдосконаленню системи підготовки висококваліфікованих фахівців і забезпеченню успішної адаптації студентів-випускників до професійної діяльності. Серед переваг для студента, який буде здобувати освіту за такою формою навчання, є: - його професійна спрямованість; - уміння працювати в команді; - відповідальність; - фінансова незалежність. Для закладу освіти з’являються нові можливості для: - підвищення якості освіти за рахунок оперативної корекції освітніх програм; - прикладних наукових досліджень; - зміцнення конкурентоспроможності на ринку надання освітніх послуг тощо. Бізнес зі свого боку впливає на розвиток і становлення затребуваних професій, отримує професійно підготовленого фахівця. Також розширює довготривалі зв’язки з метою більш ефективного зростання спільних можливостей для організації освітнього, навчально-виробничого та виробничого процесів, педагогічного та науково-педагогічного потенціалу. Нагадуємо, наразі підписано меморандум щодо реалізації запровадження пілотного проекту в закладах фахової передвищої та вищої освіти з підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти. Довідково Дуальна форма здобуття освіти у закладах вищої та фахової передвищої освіти передбачає здобуття освіти, шляхом поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях (далі – суб’єкти господарювання) для набуття певної кваліфікації на основі договору.
Під час онлайн-обговорення напрацювали пропозиції до нової Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства
20 жовтня 2020
Департамент інформації та взаємодії з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів спільно з ОБСЄ провів регіональне онлайн-обговорення проєкту нової Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки. За інформацією департаменту, участь у заході взяли понад 70 представників інститутів громадянського суспільства, науковців, експертів з Львівської, Кіровоградської, Харківської та Херсонської областей. Учасники мали можливість більш детально ознайомитися з положеннями проєкту документа, який презентували члени робочої групи та обговорити питання: - розширення механізмів фінансової підтримки інститутів громадянського суспільства; - впровадження в їх діяльність стандартів належного врядування; - можливості запровадження категорії «суспільно корисні організації»; - діяльності громадських рад при органах виконавчої влади; - механізмів реалізації нової Стратегії та ін. Пропозиції та зауваження до положень документа, що ґрунтуються на досвіді діяльності інститутів громадянського суспільства на місцевому рівні, були представлені під час обговорення у форматі «Світове кафе». Також учасники обмінялись результатами роботи та підбили підсумки онлайн-обговорення. Пропозиції до окремих розділів проєкту Стратегії або проєкту в цілому, а також щодо ключових пріоритетів у сфері сприяння розвитку громадянського суспільства, які можуть бути реалізовані упродовж 2021 року, приймають до 30 жовтня 2020 року на e-mail: leonteva@kmu.gov.ua. Детальніше за посиланням.
Відбудеться онлайн обговорення нової Національної стратегії розвитку громадянського суспільства в Україні
2 жовтня 2020
Офіс Координатора проектів ОБСЄ в Україні спільно з Секретаріатом Кабінету Міністрів України проводять серію регіональних онлайн обговорень «Розробляємо нову національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні». Як повідомляє Секретаріат Кабінету Міністрів України, захід проводиться у зв’язку із завершенням строку реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016-2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 26 лютого 2016 року №68. Метою онлайн обговорення є проведення всеукраїнського обговорення напрацьованого робочою групою з питань підготовки проєкту документу Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, а також визначення ключових пріоритетів у сфері сприяння розвитку громадянського суспільства, реалізація яких має відбутися у короткостроковій перспективі. Заходи проводяться у межах проєкту «Вдосконалення законодавчої бази та спроможності Уряду України та організацій громадянського суспільства ефективно співпрацювати», який реалізовується Офісом Координатора проектів ОБСЄ в Україні спільно з Офісом Президента України та Міністерством молоді та спорту України. Обговорення відбудеться онлайн на платформі Zoom 19 жовтня за участю представників інститутів громадянського суспільства, науковців, експертів із Херсонської, Львівської, Кіровоградської, Харківської областей (реєстрація учасників здійснюється до 14 жовтня 2020 року (включно) за посиланням. Підтвердження реєстрації учасника та посилання на онлайн обговорення буде надіслано на вказану в анкеті електронну пошту. Деталі про подію за посиланням. У разі виникнення запитань можна звертатися до Анни Леонтьєвої за тел.: (044) 256-62-28, (067) 593-51-31, на електронну пошту leonteva@kmu.gov.ua, або до Анастасії Шовкопляс на електронну пошту: anastasiia.shovkoplias@osce.org.
Усіх охочих запрошують до обговорення проєкту нової Методики нормативної грошової оцінки земель
18 серпня 2020
Державна служба України з питань геодезії, картографія та кадастру оприлюднила проєкт нової постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земель», який було розроблено за підтримки експертів Проєкту USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку». Метою прийняття постанови є уніфікація та спрощення чинних методик нормативної грошової оцінки земель в Україні, забезпечення нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території громад незалежно від їх розташування за принципом організаційної єдності процесу оцінки, приведення методики оцінки у відповідність до вимог чинного законодавства, а також створення передумов для повномасштабної реалізації органами місцевого самоврядування повноважень із затвердження технічної документації із нормативної грошової оцінки земель в межах території відповідних громад. Основні зміни: - об’єднання наявних підходів оцінки земель (для земель населених пунктів, для несільськогосподарського призначення та для с/г призначення) в єдину методику; - суттєве спрощення безпосередньо самого розрахунку, адже це відбуватиметься за єдиною формулою; - зменшення обсягів інформації, необхідної для проведення НГО, відповідно – зниження вартості робіт із проведення НГО та скорочення термінів від замовлення таких робіт до використання відомостей про НГО. У такий спосіб, органи місцевого самоврядування зможуть отримати сучасну базу для оподаткування земель незалежно від місця розташування земельних ділянок, що водночас позитивно вплине на наповнення місцевих бюджетів за рахунок плати за землю. «Нормативна грошова оцінка – дуже важливий показник та є одним з ключових податкових питань, які стосуються землі. Головне завдання сьогодення — визначити вартість землі. Зростання уваги щодо цього пов’язано з розвитком ринкових інструментів в Україні, зокрема, з запровадженням ринку землі. Тому, запрошуємо усіх дотичних ознайомитися та долучитися до попереднього обговорення», - наголосила директор департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Юлія Шопська. З проєктом зазначеної Методики можна ознайомитись тут. Зауваження та пропозиції можна надсилати за адресою: 03680, м. Київ, вул. Народного ополчення, 3, rynok_oz@land.gov.ua.