Львівська ОДА скерувала до уряду пропозиції до проєкту бюджетної декларації
Львівською ОДА скеровано до Уряду листа з пропозиціями до проєкту Бюджетної декларації, який розроблений департаментом фінансів облдержадміністрації. Згідно з картою бюджетного процесу, Міністерство фінансів України до 15.04.2021 року очікує від головних розпорядників коштів державного бюджету пропозиції до проєкту Бюджетної декларації на 2022-2024 роки.
Зауважимо, що схвалення цього документа Кабінетом Міністрів України та подання Верховній Раді України передбачається не пізніше 1 червня 2021 року, а розгляд Верховною Радою України – орієнтовно до 15 липня поточного року.
Бюджетна декларація - це документ, який визначає засади бюджетної політики й ключові показники державного бюджету, є основою для складання проєктів державного та місцевих бюджетів.
В умовах завершення бюджетної децентралізації, реформування територій і створення територіальних громад, перед місцевими органами влади поставлено низку додаткових завдань щодо забезпечення на місцевому рівні ефективної реалізації реформ у різних сферах діяльності.
«Вирішення проблем вбачаємо у перегляді та внесенні змін до чинних методик і механізмів обрахунку міжбюджетних трансфертів, таких як базова і реверсна дотації, освітня субвенція, додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків, а також спрощення та вдосконалення бюджетної звітності та процедур, підвищення рівня контролю за бюджетними коштами», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.
Новини за темою
У Львівській ОДА підготували пропозиції до Бюджетної декларації України на 2022-2024 роки
8 липня 2021
До 15 липня поточного року Парламент має розглянути на пленарному засіданні Бюджетну декларацію на 2022-2024 роки, розроблену Кабінетом Міністрів України, та схвалити додаткові рекомендації щодо трирічної бюджетної політики. Голова облдержадміністрації Максим Козицький направив до Верховної Ради України пропозиції, сформовані департаментом фінансів, щодо внесення змін до чинного бюджетного законодавства для подальшого зміцнення фінансової спроможності місцевих бюджетів. «Ми пропонуємо конкретні механізми щодо удосконалення методики горизонтального вирівнювання місцевих бюджетів і збільшення фінансового ресурсу для освіти та охорони здоров'я шляхом відновлення обсягу додаткової дотації з державного бюджету та коригування формули розподілу освітньої субвенції. Також під час формування міжбюджетних трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам необхідно застосовувати коригувальні коефіцієнти для гірських територій та на інфляційні процеси; встановити диференційовані нормативи співфінансування державних програм з місцевих бюджетів тощо. Сподіваємось, що народні депутати від Львівщини підтримають наші пропозиції, які знайдуть відображення в показниках державного та місцевих бюджетах», - зазначив голова Львівської ОДА. Бюджетна декларація на 2022-2024 роки – це бачення Урядом бюджетної політики на середньострокову перспективу. Документ визначає основні бюджетні показники, цілі державної політики у відповідній сфері з показниками їх досягнення і є основою для складання проекту Державного бюджету на 2022 рік. Документ містить загальні показники доходів і фінансування держбюджету, загальні граничні показники видатків держбюджету, розмір мінімальної заробітної плати, прожитковий мінімум та інші цілі державної політики. Зауважимо, що Бюджетна декларація розглядається в Україні вперше. Детальніше про Бюджетну декларацію на 2022-2024 рр. – за посиланням на сайті Мінфіну. Також можна ознайомитися із проєктом самої декларації.
Для семи громад Стрийського району провели семінар із ведення бюджетного процесу
19 Червня 2021
Спеціалісти департаменту фінансів Львівської ОДА продовжують проводити виїзні семінари у громадах області. Чергова навчальна зустріч відбулася у Миколаївській територіальній громаді за участі фінансистів Миколаївської, Гніздичівської, Ходорівської, Розвадівської, Жидачівської, Журавненської, Новороздільської територіальних громад Стрийського району. Як доповіла начальник фінансового управління Стрийської РДА Наталія Меленик, у всіх згаданих громадах спостерігаються темпи росту доходів у порівнянні з першим півріччям минулого року. Щодо середнього доходу на одного мешканця, то найвищі показники у Жидачівській громаді - 2275 грн доходів на мешканця, найменші - у Журавненській - 744 грн на одного мешканця. Начальник фінансового управління Миколаївської міської ради Зоряна Москалюк поділилася практичним досвідом із ведення бюджетного процесу у Миколаївській громаді. «Важливою є робота у старостинських округах щодо інвентаризації платників податків та виявлення додаткових резервів наповнення бюджету (плати за землю та податок на нерухоме майно). Окрім того, нагадую, що обов’язковим є перегляд ставок місцевих податків і зборів», - наголосила Зоряна Москалюк. «Ми й надалі працюватимемо та продовжуватимемо живе спілкування з метою підвищення злагодженої роботи між територіальними громадами. Зустріч із фінансистами інших територіальних громад Стрийського району планується провести на початку липня», - зазначив директор департаменту фінансів облдержадміністрації Олег Демків. Зустріч відбулася за участі голови Стрийської районної державної адміністрації Богдана Янка, голови Миколаївської територіальної громади Андрія Щебеля, директора департаменту фінансів Львівської облдержадміністрації Олега Демківа.
У департаменті фінансів проводять консультування та виїзні зустрічі з метою ознайомлення з роботою місцевих фінансів управлінь
29 квітня 2021
У зв’язку зі зміною адміністративно-територіального устрою, відбулась реорганізація й в структурі фінансових органів та їх функцій. Сьогодні більшість видаткових повноважень передані з районного рівня до територіальних громад. Але окрім завдань з формування та виконання районного бюджету, районний фінансовий орган забезпечує координацію роботи з територіальними громадами, яких у Львівському районі 23. З метою ознайомлення з роботою Львівського фінансового управління, надання практичних консультацій і продовження циклу виїзних зустрічей, фахівці департаменту фінансів Львівської ОДА відвідали найбільший новостворений район Львівщини – Львівський, тимчасова локація якого у м. Кам’янка-Бузька. На зустрічі наголосили на важливості комунікації та співпраці районного фінансового управління з громадами району. «Присутній чималий дефіцит коштів на оплату праці працівників бюджетних установ чотирьох громад району на суму понад 50 млн грн (25% до загального дефіциту по області). Обговорили та проаналізували основні причини низького виконання показників із надходження податків і платежів у Добросинсько-Магерівській, Перемишлянській, Бібрській громадах. А також акцентували увагу на вирішенні питання щодо суб’єктів господарської діяльності, які декларують мінімальні зобов’язання з акцизного податку», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Нагадаємо, раніше фахівці департаменту фінансів ознайомилися з організацією бюджетного процесу у Старосамбірській та Добромильській ТГ. Загалом процес співпраці з громадами включає в себе кілька етапів.
Фахівці департаменту фінансів ознайомилися з організацією бюджетного процесу у Старосамбірській та Добромильській ТГ
22 квітня 2021
Цього тижня фахівці департаменту фінансів Львівської ОДА разом із фінансистом Самбірського районного фінансового управління та за сприяння Асоціації міст України в межах надання практичної допомоги та ознайомлення з організацією бюджетного процесу відвідали Старосамбірську та Добромильську новоутворені територіальні громади. Обидві громади мають чималий дефіцит коштів на оплату праці бюджетних установ: 9,9 млн грн у Старосамбірській та 7,8 млн грн – Добромильській громадах. В основному, він зумовлений надмірною мережею бюджетних установ та особливостями географічного розташування. Сьогодні місцевими фінансовими органами напрацьовано ряд заходів, які допоможуть суттєво зменшити дефіцит коштів на заробітну плату. Резерви для цього є. Місцевій владі також зауважено, що на територіях громад ведуть господарську діяльність суб’єкти, які декларують мінімальні зобов’язання з акцизного податку. Тож очільникам громад рекомендовано пропрацювати питання належного провадження підприємницької діяльності на місцях. У департаменті фінансів Львівської ОДА зазначають, що робота фінансових відділів Старосамбірської та Добромильської міських рад налагоджена, спостерігається позитивна динаміка надходжень податків і платежів, ведеться належне управління бюджетними коштами.
Щотижневе інформування про фінансування з обласного бюджету
16 квітня 2021
Як повідомляють у департаменті фінансів Львівської ОДА, впродовж тижня з обласного бюджету виділено 103,6 млн гривень. Зокрема: - 26,9 млн грн спрямовано на ремонт доріг; - 5,0 млн грн – реалізацію програми „Безпечна Львівщина”; - 0,6 млн грн – соціальні виплати дітям військовослужбовців, добровольців, волонтерів, які загинули під час участі в АТО; - 0,5 млн грн – надання житлових кредитів окремим категоріям громадян області; - 0,4 млн грн – виплату одноразової грошової допомоги на/за встановлення пам’ятних знаків на могилах загиблих/померлих учасників АТО (ООС) та Героїв Небесної Сотні; - 0,4 млн грн – надання грошової допомоги внутрішньо переміщеним особам – учасникам АТО (ООС) на вирішення матеріально-побутових проблем; - 0,4 млн грн – реалізацію програми підвищення енергоефективності; енергозбереження та розвитку відновлювальної енергетики; - 0,3 млн грн - надання одноразової адресної допомоги малозабезпеченим громадянам області за їхніми зверненнями до голови обласної ради та депутатів обласної ради. Ще 69,1 млн грн скеровано на поточні потреби бюджетних установ, у тому числі, з виплати заробітної плати, енергоносіїв, інших соціальних виплат та господарських витрат.
Інформування щодо власних надходжень закладів, які фінансуються з обласного бюджету
13 квітня 2021
Кошти, отримані від надання платних послуг, господарської діяльності, благодійних та інших надходжень бюджетних установ, є вагомим джерелом додаткового фінансування їх діяльності. У департаменті фінансів Львівської ОДА повідомляють, що у січні – березні поточного року бюджетні установи, некомерційні комунальні заклади охорони здоров’я та господарські організації, яким з обласного бюджету надається фінансова підтримка, отримали власних надходжень у сумі 73,3 млн грн, з них плати за послуги – 40,7 млн грн (56%), благодійних внесків та інших надходжень – 32,6 млн грн (44%). Порівняно з аналогічним періодом 2020 року ці доходи зросли на 39 відсотків (20,4 млн гривень). Але запровадження заходів із запобігання поширенню коронавірусу вплинули на надходження доходів. Лише в бюджетних установах і некомерційних комунальних закладах охорони здоров’я надходження збільшилися вдвічі – з 18,1 млн грн до 37,9 млн гривень. Установи освіти, соціального захисту, культури і мистецтва, господарські організації фізичної культури та спорту отримали власні надходження орієнтовно на рівні доходів першого кварталу минулого року. Упродовж трьох місяців поточного року з отриманих коштів на забезпечення діяльності використано 60,6 млн грн (оплата праці з нарахуваннями та енергоносіїв, придбання обладнання, капітальний ремонт, тощо).
У ЛОДА представили експертизу рішень місцевих рад про затвердження відповідних бюджетів на 2021 рік
7 квітня 2021
Сьогодні, 7 квітня, відбулася нарада заступників голови Львівської ОДА з головами районних рад та головами територіальних громад у режимі відеоконференції. Департаментом фінансів облдержадміністрації представлено експертизу рішень місцевих рад про затвердження відповідних бюджетів на 2021 рік на відповідність їх показників та положень чинному бюджетному законодавству. Із завершенням адміністративно-територіальної реформи змінилася структура місцевих бюджетів. Зокрема, в області утворено 7 районів та 73 територіальні громади. Загалом фінансова система області налічує 81 місцевий бюджет, з яких 74 (обласний та 73 бюджети територіальних громад) мають прямі відносини з державним бюджетом. Місцеві бюджети області на 2021 рік затвердили план надходження податків і платежів до загального фонду бюджету в обсязі 19 382,7 млн. гривень. Порівняно з 2020 роком планові показники в цілому збільшено на 14 % або на 2 358,1 млн гривень. За підсумками роботи першого кварталу 2021 р. в цілому по області загальний фонд місцевих бюджетів перевиконано на 86 млн. грн. – це майже 2 % понад плану. При цьому, спостерігається краща динаміка ніж в минулому році – 10 % зростання надходження до загального фонду, з них ПДФО – 9,2 %, податок за землю – 3,8 %, і, найкращий показник в Україні, по єдиному податку – 18,5 % приросту. «Крім позитивних моментів, є над чим працювати. Нам потрібно підтягувати ПДФО та інші податки – зокрема, податок на землю. У Львівській області загальний приріст надходжень становить 3,8 %, по Україні – 10,7 %. Ми випереджаємо інші області лише по єдиному податку – у нас 18,5 % приріст, а по Україні – 11,7 %», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Проте, все ж, за розрахунками департаменту фінансів, у 2021 році загалом очікується виконання планових показників. Щодо дефіциту коштів на виплату заробітної плати, то очільник департаменту фінансів проінформував, що згідно з експертизою, проведеною департаментом, зафіксовано дефіцит коштів у місцевих бюджетах в сумі 220 млн. грн, а це на виплату заробітних плат у 25-ти територіальних громадах. Під кінець першого кварталу 2021 р. цей дефіцит ліквідовано лише на 10 млн. грн. (на 5%). Водночас, на початок 2021 р. загальна сума залишкових коштів місцевих бюджетів складала понад 600 млн. грн. «Ми ведемо діалог із Міністерством фінансів щодо наближення та перерахунку освітньої субвенції. Проте, у Мінфіні зазначають, що керівники громад повинні підготувати розрахунки про використання залишкових коштів, та інформацію про оптимізацію мережі закладів освіти, а також дорожню карту щодо ліквідації дефіциту коштів», - зазначив Олег Демків. «Ми спілкувалися з народними депутатами, представниками Бюджетного комітету Верховної Ради щодо вдосконалення формули розподілу освітньої субвенції. Вважаємо її некоректною. Вона «зв’язує руки», особливо великим міським територіальним громадам. Школи не потрібно закривати! З нашого боку голова облдержадміністрації Максим Козицький підписав листи до Мінфіну, Міносвіти та до прем’єр-міністра з відповідним зверненням. Ви ж, у свою чергу, повинні дати чітку аргументацію, скільки шкіл ви можете дофінансувати», - наголосив керівникам громад та районних рад заступник голови ЛОДА Іван Собко. Довідка від департаменту фінансів Львівської ОДА: Усі територіальні громади області, окрім Оброшинської та Сокільницької, мають надмірну мережу закладів загальної середньої освіти, що є однією з основних причин дефіциту коштів на оплату праці. У цілому по області понад 10 тис. ставок педпрацівників перевищують нормативи, визначені Міністерством освіти і науки України під час розрахунку та розподілу освітньої субвенції. Приведення шкільної мережі у відповідність до чинних нормативів дозволило б зекономити з вересня поточного року понад 600 млн. гривень. Аналогічна ситуація з мережею закладів культури. У зв’язку з адміністративно-територіальною реформою, діючі районні центральні бібліотечні системи розформувались, а новостворені територіальні громади отримані у спадок філії не встигли приєднати до вже існуючих центральних бібліотечних систем або створити нові. Це призвело до розширення мережі (кількості установ) на початок 2021 року майже утричі.